Americký automobilový průmysl má tu krásnou vlastnost, že produkuje o dost víc hovadin, než ten evropský. Příkladem za všechny budiž veškerá auta od Chrysleru, disponující „Hellcat“ motorem, tedy kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 6.2 litru, jehož výkon dosahuje mohutných 717 koní. Tento motor se přes kupé Dodge Challenger a sedan Dodge Charger dostal až do Jeepu, kde se pod označením Trackhawk usídlil pod kapotu velkého SUV Grand Cherokee.
Rodinné SUV tak nabralo poněkud bizarních kvalit. Z nuly na sto vypálí obézní Jeep o hmotnosti bezmála dvou a půl tuny za 3.5 sekundy a na hranici 290 km/h ho musí v rozletu brzdit elektronika. To jsou hodnoty, se kterými může Trackhawk vyzvat na souboj velkou spoustu soupeřů i ze světa supersportů. Co třeba takový McLaren 570S?
Nebudu napínat – McLaren tuto bitvu přece jenom vyhrál. Britský závodní odchovanec má sice „jenom“ 570 koní, ale lepší dynamika bude mít možná co do činění s faktem, že je McLaren o víc než tunu lehčí. Jelikož nemá tvar a hmotnost paneláku, umí 570S zrychlit z nuly na sto už za 3.2 sekundy a svůj sprint ukončí až ve 328 km/h.
Vítěz závodu je tedy jasný už z papíru, takže proč si vlastně hoši z Hennessey Performance dávali tu práci se závodem, jehož výsledek je dopředu daný? Protože jenom rozhýbané obrázky mohou ukázat, jak těsný rozdíl mezi oběma auty v reálu je. Mohutný Jeep se rozhýbává z místa s pozoruhodnou vervou, a i když má McLaren na druhou jízdu zapnutý Launch Control, během prvních pár metrů má SUV oproti lehkonohému supersportu stále trochu náskok. Když se při první jízdě nechá Launch Control v McLarenu vypnutý, Jeep mu zcela bez pardonu ujede a McLaren dohání poměrně velkou ztrátu.
Souboj dvou sériových aut z různých odvětví sice dopadl tak „jak měl,“ ale vyrovnanost obou soupeřů je i přesto naprosto pozoruhodná.
29. ledna 2018, 15:16
0
Jeep nesmysl. McLaren taky. Co bychom si koupili mít zbytečných 1900000000€? Tak je vlastně jedno jak to dopadlo.
29. ledna 2018, 19:48
0
Smysl to nemá. I kdyby SUV porazilo "můj" supersport na celé čáře, stejně bude jeho řidič vždycky ten starší tatík, co má pomalejší reakce, takže musí sedět vysoko, aby viděl dál, a co by se díky neudržované fyzičce a postarším kloubům ze skořepin supersportu stejně už nezvedl. 700 koní už je jen taková soucit probouzející snaha ukázat světu, že jsem stále ještě ve hře. No a pak už následuje jen ten zenit... :-)
30. ledna 2018, 08:23
0
Tak jsme videli jak to jezdi rovne, a ted by jsme s nima mohli dat nejakej vylet do hor ne? ;-)
-
Komentář upraven 30. 1. 2018, 08:23:33