načítám data...

Je souboj velkého SUV proti supersportu špatný nápad? Teď už není

Představte si svět, ve kterém můžete proti sobě postavit sériové SUV a sériový špičkový supersport na start rovnocenného závodu. Přesně tak, žijeme v budoucnosti!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Americký automobilový průmysl má tu krásnou vlastnost, že produkuje o dost víc hovadin, než ten evropský. Příkladem za všechny budiž veškerá auta od Chrysleru, disponující „Hellcat“ motorem, tedy kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 6.2 litru, jehož výkon dosahuje mohutných 717 koní. Tento motor se přes kupé Dodge Challenger a sedan Dodge Charger dostal až do Jeepu, kde se pod označením Trackhawk usídlil pod kapotu velkého SUV Grand Cherokee.

Rodinné SUV tak nabralo poněkud bizarních kvalit. Z nuly na sto vypálí obézní Jeep o hmotnosti bezmála dvou a půl tuny za 3.5 sekundy a na hranici 290 km/h ho musí v rozletu brzdit elektronika. To jsou hodnoty, se kterými může Trackhawk vyzvat na souboj velkou spoustu soupeřů i ze světa supersportů. Co třeba takový McLaren 570S?

Nebudu napínat – McLaren tuto bitvu přece jenom vyhrál. Britský závodní odchovanec má sice „jenom“ 570 koní, ale lepší dynamika bude mít možná co do činění s faktem, že je McLaren o víc než tunu lehčí. Jelikož nemá tvar a hmotnost paneláku, umí 570S zrychlit z nuly na sto už za 3.2 sekundy a svůj sprint ukončí až ve 328 km/h.

Vítěz závodu je tedy jasný už z papíru, takže proč si vlastně hoši z Hennessey Performance dávali tu práci se závodem, jehož výsledek je dopředu daný? Protože jenom rozhýbané obrázky mohou ukázat, jak těsný rozdíl mezi oběma auty v reálu je. Mohutný Jeep se rozhýbává z místa s pozoruhodnou vervou, a i když má McLaren na druhou jízdu zapnutý Launch Control, během prvních pár metrů má SUV oproti lehkonohému supersportu stále trochu náskok. Když se při první jízdě nechá Launch Control v McLarenu vypnutý, Jeep mu zcela bez pardonu ujede a McLaren dohání poměrně velkou ztrátu.

Souboj dvou sériových aut z různých odvětví sice dopadl tak „jak měl,“ ale vyrovnanost obou soupeřů je i přesto naprosto pozoruhodná.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
29. ledna 2018, 15:16
0

Jeep nesmysl. McLaren taky. Co bychom si koupili mít zbytečných 1900000000€? Tak je vlastně jedno jak to dopadlo.

reagovat
Stanley
29. ledna 2018, 19:48
0

Smysl to nemá. I kdyby SUV porazilo "můj" supersport na celé čáře, stejně bude jeho řidič vždycky ten starší tatík, co má pomalejší reakce, takže musí sedět vysoko, aby viděl dál, a co by se díky neudržované fyzičce a postarším kloubům ze skořepin supersportu stejně už nezvedl. 700 koní už je jen taková soucit probouzející snaha ukázat světu, že jsem stále ještě ve hře. No a pak už následuje jen ten zenit... :-)

reagovat
GanGreen
30. ledna 2018, 08:23
0

Tak jsme videli jak to jezdi rovne, a ted by jsme s nima mohli dat nejakej vylet do hor ne? ;-)
-
Komentář upraven 30. 1. 2018, 08:23:33

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem