reklama
načítám data...

Jaké nejrychlejší auto vám ještě dává smysl? | Autíčkář se ptá

Auta jsou stále rychlejší a o těch sportovních to platí dvojnásob. Je ale nějaká hranice, za kterou už to přestává mít význam? A kde je?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Jaké nejrychlejší auto vám ještě dává smysl? | Autíčkář se ptá

Možná už jste četli, že Bugatti Chiron nemůže dosáhnout rychlosti 300 mil v hodině (482 km/h) především proto, že na takovou rychlost neexistují pneumatiky. Aston Martin postavil monstrózní Vulcan a teď představil šílenou Valkyrii. Plebejský Dodge vám prodá muscle car se značkami a 840 koňskými silami. Neuplyne snad měsíc, aby někdo nepředstavil další šílený hypersport nebo poloviční závoďák.

Čím dál rychlejší jsou i “normální” auta. Ford právě oznámil, že nový Mustang má zrychlovat na stovku pod 4 sekundy a jeho čtyřválcová verze pod pět. Hot hatche jezdí na Nürburgringu časy jako ještě nedávno supersporty. Elektomobily přinesly naprosto novou úroveň zrychlení.

A člověk se nemůže neptat – má to nějaké hranice?

Nejpatrnější je to samozřejmě u těch úplně nejrychlejších aut. Jak psal před pár dny Dan, už třístovka je pro běžného řidiče výjimečná a tak trochu šílená rychlost, za kterou se nejspíš na silnici podíváte jen párkrát v životě. Jet 350 km/h je už věc mimo realitu běžných smrtelníků a čtyřstovku znají snad jen řidiči rychlotních speciálů ze solných plání a ti majitelé Veyronu, kteří ho někdy vzali na speciální, k šílenému tempu vhodné místo.

reklama

Má pak vůbec smysl stavět něco ještě rychlejšího? To, že Bugatti reálně uvažuje o tom, proč nedosáhne s novým modelem hodnoty 300 mil za hodinu, dává tušit, že nad tím někdo přemýšlí. K čemu je ale silniční auto, které může jet 480 km/h?

A jaká je hranice pro auto, které můžete na silnici doopravdy využít?

Nedávno jsme testovali BMW 340i M Performance a téměř jednohlasně jsme se shodli, že si nedokážeme představit, proč by člověk na veřejné silnici potřeboval výkonnější auto. Přesto existuje M3. A M3 GTS. A spousta dalších, ještě rychlejší aut. Dejme tomu, že ta dávají smysl alespoň na okruhu. Ale kde je maximum, za které už nemá pro silniční auto smysl chodit?

Co si o tom myslíte? Kde jsou vaše hranice toho, jak rychlé auto už byste nepotřebovali? Máte vůbec nějaké? Nebo patříte k těm, kteří berou auta pravidlem “čím rychlejší, tím lepší” a nejraději by měli supersport, který pojede 500 km/h a zrychlí na stovku za sekundu?


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Do
DoubleR
25. července 2017, 07:57
4

Auto by mělo být tak rychlé, jak duševně vyzrálý je jeho řidič. Bugatti XXXron ať se klidně oprostí od prosté jízdy po silnici a vznáší se rychlostí tisíc kilometrů za hodinu, pokud ho bude užívat rozumný člověk rozumným způsobem. Pro idiota je příliš silná a rychlá i Felicie :) Ale jinak zpět k úvodní otázce - smysl mi dává tak těch 250 km/h. Třístovka mi přijde jako pocit z nového auta - "hezky voní", chlapi v hospodě budou čumět, ale běda jak se něco podělá.

reagovat
sumy
25. července 2017, 08:49
0

Tak ta posledni veta je dokonale vystizna

Matěj Podhorský
25. července 2017, 09:07
0

Já uplně nesouhlasím právě s tou poslední větou... když se podělá nové auto, tak co, je záruka, odveze se do servisu a čau. Ve 400km/h žádná záruka neexistuje

Adam
25. července 2017, 09:11
0

Ale existuje Matěji ;)

Matěj Podhorský
25. července 2017, 10:19
0

Ok, záruka jako taková jo...jen jsem nepochopil souvislost pocitu z nového auta a rychlou jízdou, že to je jako obojí fajn do té doby, než se něco posere.

Do
DoubleR
25. července 2017, 11:02
0

Bylo to první přirovnání co mě napadlo. Jasně že problém ve třístovce končí trochu jinak než naštvanou návštěvou dealera. Myšlenka prostě byla taková, že v běžným životě jsou obě věci celkem pomíjivý...pokud teda člověk není speedseeker :)

sumy
25. července 2017, 14:02
0

Tak je to o zkusenostech. Ja vzdy vzpominam na otce, ktery si pred mnoha lety koupil novou octu. Ac na ni za 7 let najel pouhy 70tkm, servis ho stal vic jak 70tKc a zaruka nebyla na nic, ani na kapotu, ktera po 4 letech zacala reznout, ani na vecne praskajici stahovacky, ani na vahu vzduchu a ani na vyhrivana zrcatka, ktera na sepnuti vyhrivani reagovala spontanim popraskanim spojenym s efektim vyskocenim z telesa zrcatka :-) Stejne tak kdyz si po totalce tohoto skvostu kopil nove auto a po 3 tydnech ho zvalcoval transporter ve 110 a pojistne plneni bylo pouze 80% porizovaci ceny. Ale samozrejme netvrdim, ze to tak je vzdy a vsude.

bitner
25. července 2017, 10:33
3

Jaky melo smysl letat na Mesic, kdyz lidi vedeli, ze tam celkem nic neni a moc se tam toho neda delat?
Snaham o posouvani mozneho fandim. Nejde zdaleka jen o ty "nesmyslne" ultrasporty, ale hlavne o technologie, ktere jsou pri tvorbe takovych aut vynalezeny/overeny/zrealizovany. A v tom vidim jednoznacny prinos.

reagovat
Št
Štěpán
25. července 2017, 10:41
2

Presne tak.
Ostatne krasny clanek ma na toto tema (v souvislosti s Concordem) Clarkson v jedne sve knizce.
Jde o tu touhu se pokusit stvorit neco jineho, noveho, co hranici s nemoznosti.
Proste takova klukovska esence, nic neni nemozne kdy opravdu chceme.
A to je dulezity pristup k zachovani.

Št
Štěpán
25. července 2017, 10:50
0

A dalsi s tim spojeny princip - jit si za svym vysnenym...
Uz kvuli tomu, aby clovek nezapomel ze jsou i dulezitejsi hodnoty nez vytvareni penez

Vojta Nekvapil
25. července 2017, 10:58
0

Obavam se, ze dnes vyroba supersportu moc neprinese. Dneska se jede na ekologii a ta se do tehle kategorie dostava pozdeji. Vyvoj materialu a technologii uz taky moc neprinese. Dnes to je spise prezentace znacky. Vyjimkou je asi koenigseg.

sp
spooon
25. července 2017, 11:40
0

no ono už párkrát padlo, že dál už technologie nepokročí. A za pár let bum, a zase něco nového...

Petr 'Krab' Jeřábek
25. července 2017, 13:05
3

Je to překonávání nepřekonatelného. A ty milníky se dál posouvají, technika jde kupředu, vezměte si třeba elektrický RIMAC, který tedy shodou okolností zničil Richard Hammond při natáčení dílu Grand Tour. Co se hodně posouvá kupředu ruku v ruce s rychlostí je bezpečnost těch vozů. Co se neposouvá je úroveň klukovské blbosti, obyčejné nepozornosti, únavy, přecenění sil atd. člověka... to je pořád stejné.

Já mám rád auta, která působí, že jedou rychle, i když vlastně jedou pomalu. Jestli je nějaké auto prototypem tohoto pocitu, je to Cateham. A nebo je to Triumph GT6, kdy v něm jízda 160km/h znamená větší nutnost soustředění než pravděpodobně 300 km/h v Mercedesu SLR. A člověk ví, že si nese s sebou daleko větší riziko. Že ve starém autě s 60tých let nesmí bourat, aby přežil...

Myslím, že víc jak reálných 250/260 km/h jsem zatím nejel. Ale, právě víc si cením třeba zážitků při 160km/h na plný plyn v Triumphu GT6, než poklidných 200 + km/h v elegantním Mercedesu. A navíc u aut, které pocit rychlosti maskují přichází zrada, když tam náhodou něco vjede a je potřeba to zastavit..

beastar
28. července 2017, 13:07
0

Chápu že to není hlavním sdělením komentáře, ale to srovnání slr a veteránu v soustředění mi moc nesedí. Jel jsem teda 300 jen jednou v životě a to po dálnici rovně a stejně sem se docela zapotil. O tom že auta v ostatních pruzích vypadají jako že couvají asi netřeba psát. Jinak souhlas taky se raději svezu pomaleji třeba někde na klikaté cestičce v něčem kde je maximalka 180 než rovně 400. Vývoj těch hypersportů je asi nutný ke zkoušení materiálů a technologií protože kolik lidi to reálně vyzkouší? A sveze se. U běžné produkce je 250 podle mě dostatečných.

Přemda Honda
25. července 2017, 11:42
0

S nějakým opravdu výkonným autem nebo motorkou bych se velice rád svezl klidně tou třístovkou - třeba na letišti...
Ale v provozu mi přijde logické jezdit plus mínus podle předpisů..samozřejmě i na okresce devadesátku překročím,ale ne o moc.
Po dálnici nejezdím,tím méně po německé :-)
Můj rekord za volantem je asi 200 km/h mezi vesnicemi v otcově Renaultu 21 TXi 12V 100 kw (originál sportovní verze,dnes by to byl krásný youngtimer) v 19-ti letech,od té doby mě podobná věc nenapadla,nevidím k tomu žádný rozumný důvod..
Ať si třeba každý myslí,že jsem přizdisráč,se současnou Primerou mám na inkriminované rovince rekord asi 150 km/h,Ve Volvu S80 dokonce 160,ale to bylo fakt výjimečně :-)
Jo a ještě na půjčené mašině jsem tam jel 170 km/h :-) Jinak se vším jezdím kolem té stovky,mě to stačí.
Takže i kdyby moje auta měla omezovače na 150 km/h,bylo by mi to úplně jedno.

reagovat
ro
rock
25. července 2017, 12:49
1

Rozdělil bych to na tři kategorie:

- na plakát / na tapetu: samozřejmě čím víc, tím líp
- na víkendové hraní: můj sen je Lotus Elise a z toho je zřejmý, že maximální rychlost i výkon jsou pro mne dost nezajímavý hodnoty; na okruh mne to netáhne a na dobře vybraných silnicích si člověk dobře vyhraje i v předpisových rychlostech
- na všední den: i na té německé dálnici mi cca 150 km/h přišlo jako příjemná rozumná cestovní rychlost, takže vlastně nepotřebuji nic nad řekněme 180 (ať je rezerva)

reagovat
kv
kvakosh nocnix
25. července 2017, 14:00
0

ciste reci cisel uz bych skutecne nechtel auto s dynamikou horsi nez 220kmh/ 8sec na sto ( I kdyz udaj znulynastowoe povazuju za uplnou blbost). Zaroven jsem nabyl po zkusenostech z posledni doby nazor, ze cokoliv nad 250koni na tunu je zbytecne moc- tzn. maly sportovni auto cca 250k, limuzina cca 350k.

KS
KS
25. července 2017, 21:02
0

Co se běžných aut týká, vývoj se mi zdá v pohodě.
Naopak u supersportů se mi vývoj jeví jako bláznivý. Příklad linie:
F355 380k
360 400k
430 490k
458 605k (až)
488 670k
Tzn. za zhruba 20 let nárůst o skoro 300k (+76%)! To je bláznivé, kam až to půjde? Osobně vidím ideál okolo těch 500k, což stále bohatě stačí na pojetí každého dieselu i "obyč" auta typu RS5, M3 atd...

Z OA je fajn už takový 170k Superb s DSG, když se dá v 50 km/h podlaha (= 2.rs), tak maj přední kola co dělat :-)
OT: také vám víc sedí "přerušovaný" tah dvouspojek při zrychlování daný řazením než "konstantní" zátah HDM převodovek?

reagovat
luknav
26. července 2017, 16:02
0

Ideal? V číslech a písmenkách by to bylo 300hp, rwd, 1250kg, 250kmh omezovač. Myslím si, že víc pro daily a nebo prostě otevřené silnice, nemá smysl. Snad ani v německu. Dvěpade mi moje daily jede, ale i tam kde bych v německu mohl, to nepotřebuju. Je to frajeřina, ale tím to hasne :) Noo ne?

reagovat
Flanker
26. července 2017, 18:22
0

Proč omezovač?

luknav
26. července 2017, 19:19
0

To je fakt,, omezovač je trošku přežitek .. Tak ten ruším



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT  2016
Dodge Charger DODGE CHARGER SRT 6.2 HELLCAT

2016 rok výroby
707 koní výkon
6 166 ccm objem

BMW Z3 Coupe 1998
BMW Z3 Coupe

1998 rok výroby
193 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD 2006
Dodge Magnum RT 5,7L V8 AWD

2006 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Dodge D600  1986
Dodge D600

1986 rok výroby
100 koní výkon
2 600 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1978
Chevrolet Blazer K5

1978 rok výroby
1 koní výkon
5 723 ccm objem