načítám data...

Jaguar XK8: Uhrančivý cesťák

Málokterý vůz vybízí k překonávání dálek tolik jako velký osmiválcový kabriolet. Jaké takové auto je v podání Jaguaru z devadesátek?

zobrazit celou galeriiFoto: Tomáš Strach

Už víte, že kromě francouzských a japonských aut mám rád také ta britská (ano, naposled jsem to psal před asi dvěma měsíci, opakuji se, jsem si toho vědom). Rozněžním se nad čímkoliv od Austinu Metro po Rolls-Royce Silver Shadow. Dokonce i veskrze nudné opely mě těší víc, vznikly-li jako vauxhally. Pokud by mne však někdo nutil si mezi britskými značkami vybrat jen jednu, patrně zvolím tu s nápisem Jaguar na přídi.

Její auta se mi odjakživa zamlouvala asi nejvíc, zvlášť ta starší. I dnes se mi moc líbí jejich tradiční design a štíhlé proporce, baví mě jejich atraktivní interiéry plné budíků a zajímavých křivek a fascinuje mě jemný chod jejich motorů. Je to navíc jedna z mála značek, u které mě dokážou zaujmout i současné modely. I když se už vzdaly některých tradic, pořád jsou pěkné a dobře jezdí.

Foto: Tomáš StrachMezi jaguary mám samozřejmě také pár automobilových snů. Ano, i já toužím, aby mi legendární limuzína Mark (prakticky libovolného čísla) nebo E-type říkali pane. Jenže kromě těchto mám ještě jedno další osobní jaguáři přání. A na rozdíl od výše zmíněných je poněkud reálnější. Vždycky jsem chtěl vlastnit model XK8 v otevřené verzi. 

Zamiloval jsem se do něj v mých šesti letech, kdy jsem ho dostal jako modýlek 1:43 k narozeninám, a i dnes, po skoro čtvrtstoletí, mám pro toto auto velkou slabost. Doposud jsem však neměl to štěstí si nějaký vyzkoušet. Tudíž když se jeden kus objevil na našich kafe&kárách, vyprosil jsem si svezení, abych poznal, jestli je tak super, jak o něm sním. V dnešním článku vám řeknu, co jsem zjistil. 

Foto: Tomáš Strach

Nejprve ale něco k historii Jaguaru XK8, abyste si rozšířili obzory. Tak jako většina zajímavých aut, která se na našich stránkách v poslední době objevila, i toto si prošlo poměrně zajímavým vývojem, než se dostalo k zákazníkům. Všechno začalo, když se výrobce v polovině osmdesátých let rozhodl, že už druhou dekádu prodávaný XJS dostane nástupce.

Vývoj začal tak, aby bylo v první půli následujícího desetiletí hotovo. Jenže co se nestalo, v roce 1989 odkoupil automobilku americký Ford. Ten usoudil, že rozpracované auto je na Jaguar příliš těžké a hlavně produkčně drahé, tudíž rozhodl, že se místo toho zařadí do portfolia jiné britské značky, již si také pořídil. Z nástupce XJS se tím pádem v roce 1993 stal Aston Martin DB7.

Foto: Tomáš Strach

Jenže zmiňovaný Jag už tou dobou vážně zastarával a zároveň by bylo škoda jeho pozici na trhu nechat prostě ladem. Inženýři proto dostali zajímavý úkol: v poměrně krátkém časovém úseku měli vyvinout nový model, který bude s DB7 sdílet podvozkovou platformu (mimochodem odvozenou ještě z XJS, žádná velká revoluce se nekonala), ale dostane jinou, lehčí karoserii a některá konstrukčně jednodušší řešení. Návrhem designu byl pověřen Geoff Lawson. 

Výsledek byl světu představen v roce 1996 s názvem XK8. Auto dostalo úplně nový zážehový osmiválec s objemem čtyř litrů (původní modely měly atmosférické plnění válců, pozdější ostré varianty XKR dostaly přeplňování kompresorem) a vyvolalo zasloužený poprask, který se proměnil v roky úspěchu. Mezi lety 1996 a 2005 se prodalo celkem 66 508 aut, z čehož 19 748 bylo dodáno s karoserií kupé a 46 760 v provedení kabrio. 

Foto: Tomáš Strach

Kousek, jenž mi byl zapůjčen k testu, je z roku 1997, což značí model před facelfitem (ten se mimochodem dá poznat jen podle mírně předělaných předních mlhovek, jiných kol a chybějících otěrových lišt, jinak je auto stejné). Většinu svého života strávil v Německu, odkud se v roce 2020 přesunul do jižních Čech. Doposud urazil přes 235 000 kilometrů, což ale nevadí, protože současný majitel se o něj pečlivě stará. A jak na mě zapůsobil? Nezbortil mi moje sny?

Upřímně vám musím říct, že jsem se obával zbytečně. Stal se totiž přesný opak. XK8 se mi natolik vrylo pod kůži, že ho chci ještě víc než kdy předtím. Svým nastavením je přesně takové, jak mám rád. Není to žádný sporťák, tento Jaguar je uhrančivý cesťák. Na dalších řádcích se dozvíte, proč ho vnímám právě takto.

K radostnému cestování vybízí už samotný atraktivní vzhled. Auto má úchvatnou dlouhou a nízkou příď, krátké a skloněné čelní sklo, jednolité boky a štíhlou záď s decentním náznakem křídla. Přímo nádherné jsou pak detaily, ať už se bavíme o jakýchkoliv světlech, charakteristické masce s dvěma naznačenými “drápy” nebo logu chlubícím se kromě názvu výrobce i objemem motoru. Celek završují stylové osmnáctipalcové disky. Pravda, ty sice patří až na kompresorový model, avšak to vůbec nevadí.  

Foto: Tomáš Strach

Podobně cestovatelský dojem vyvolává i interiér. Nemůžu si pomoci, ale přijde mi, že jak na palubní desce, tak na výplních dveří nebo sedadlech není jediná linka špatně. Vnitřek je i dobře zpracovaný a sestavený z kvalitních materiálů. Je radost v něm být klidně celý den. V testovaném voze je pak všechno ještě umocněno nádhernou barevnou kombinací světlé kůže a leštěného dřeva, jež se mi k charakteru auta hodí víc než černé tóny a hliník.

Ještě musím dodat, že mě překvapilo, jak až málo komponentů je převzato z fordů. Rozpoznal jsem pouze ovladače oken z prvního Focusu a typický mechanismus vnitřních klik, které se při zamčení zaklopí směrem do obložení dveří. Všechno ostatní (včetně třeba páček pod volantem) je svébytné a působí hodnotně. Je cítit, že XK8 bylo pro značku důležitým modelem a dala si záležet, aby nevyvolávalo dojem stavebnice. 

Foto: Tomáš Strach

Samozřejmě, jsou tu některé, řekněme britské detaily postrádající německý smysl pro perfekcionismus. Kupříkladu ruční brzda má jednak zvláštní polohu vlevo vedle řidičovy sedačky a pak také funguje tím způsobem, že i po zatažení klesne dolů, takže nejde poznat, v jaké poloze právě je (auto ani nemá kontrolku). Proto se na ni snadno zapomene. Podobně je na tom kryt plátěné střechy, jenž sice svému účelu slouží bezchybně, ale na místě působí trochu neforemně.   

Také občas zazlobí elektronika. Třeba čidla ESP na kolech nemají ráda vodu ani prach, takže auto po umytí nebo delším stání po zapnutí svítí jak vánoční stromeček, než se čidla jízdou očistí. Jenže mně ani majiteli takové “bolístky” nevadí, to je onen charakter. Víte co, kdyby všichni byli dokonalí jako Němci, nebude dokonalý nikdo. 

Jak už jsem řekl, XK8 je osazeno v roce 1996 zcela novým motorem — čtyřlitrovým vidlicovým osmiválcem. Ve své atmosférické verzi dodává 209 kW nejvyššího výkonu a 375 Nm maximálního točivého momentu. Až do roku 1999 byl bohužel vybaven plastovými napínáky, které rády praskaly, což vedlo k potkání jednotky. Pozdější ročníky (a po opravě i kus na obrázcích) už mají naštěstí spolehlivější kovové. 

Foto: Tomáš Strach

Projev tohoto motoru je také vyloženě cestovní. Ač svého plného výkonu dosahuje ve vysokých 6100 ot/min, jeho výkonová křivka je poměrně plochá. To stejné platí o točivém momentu. V praxi to znamená, že má v jakýchkoliv otáčkách dost síly. Zároveň je však naladěný tak, že nikdy s autem zbytečně neškube. Zrychluje sice energicky, ale plynule a majestátně jako správný GT kabriolet.

Potěšující je i jeho zvuková stránka. Jistě, osm válců je osm válců. Jenže ani ty nemusí nutně znamenat jemný běh, jak nám ukazují některé bublající Ameriky. To však není případ Jaguaru, jeho srdce oplývá příkladně vyváženým chodem. K tomu nemá potřebu řvát. Naopak, i v nejvyšších otáčkách zůstává decentní, díky čemuž si může posádka užívat spíše barvu a tón namísto prosté intenzity. Zaposlouchejte se ve videu, zvlášť ke konci.   

Vyloženě dálkové je též hodně přeposilované řízení bez zpětné vazby, neznatelně řadící pětistupňový automat ZF s charakteristickou kulisou připomínající písmeno J a umožňující manuální řazení převodových stupňů bez nutnosti pamatovat si právě zařazený stupeň jako u sekvenčních voličů i poněkud ležérněji reagující brzdy. Celý tandem prostě vybízí k důstojné jízdě vstříc horizontu.

Je-li na autě jedna věc, která není tolik cestovní jako zbytek, je to trochu tužší nastavení podvozku. Nepochopte mě špatně, XK8 rozhodně není žádný tvrďák. Nicméně nějaké otřesy do kabiny přece jen přenáší. Jistě, podíl na tom má i otevřená karoserie, jež prostě nemůže mít stejnou tuhost jako kdyby měla pevnou střechu. Ale i tak jsem si myslel, že odpružení bude s přihlédnutím ke zbytku charakteru vozu ještě o něco málo jemnější.  

Foto: Tomáš Strach

Na druhou stranu šasí zase funguje velmi dobře v zatáčkách. Díky pohonu na zadní nápravu, ideálnímu rozložení hmotnosti 51/49 ve prospěch předku, velkým kolům, nízkému těžišti a právě tužšímu odpružení zvládá i ostřejší jízdu vyšší rychlostí. Vůbec se nedivím, že Ford neměl problém použít jej i pro Aston Martin, je na něj vážně spoleh. Akorát se taková jízda prostě nehodí k decentnímu motoru a volantu, jímž jde otočit malíčkem. 

Ale to je opravdu to jediné, co mě na tomto autě mých snů stoprocentně neuspokojilo. Jinak jsem z něj byl přímo nadšený a chci ho. Všichni mě pořád straší s tím, že starého jaguara bych kupovat neměl, že mě finančně zruinuje. Jenže když on je, zvlášť v této nesportovní verzi, tak super! No, už uvažuji, jestli k Francouzům nepřidám jednoho Angličana.   

Foto: Tomáš Strach

Verdikt

Jaguar XK8 je ztělesněním pravého cestovního auta. Je elegantní a majestátní, má krásný interiér prostý dílů z obyčejných fordů, silný, ale přesto decentně běžící i táhnoucí motor a jemné řízení, řazení i brzdy. Jeho podvozek by možná mohl být trochu měkčí, ale pak by zase nebyl tak dobrý v oblouku. Takže je vlastně všechno správně. Jsem přesvědčen, že já i vy všichni, kteří o něm sníte, jsme zvolili správně. A teď mě omluvte, jdu kontaktovat banku a brouzdat po mobile.de.    

Děkuji moc majiteli za půjčení, na svezení s tímto Jagem budu vzpomínat tak dlouho, než jednoho zaparkuji ve své garáži!   

Za krásné fotky děkuji Tomáši Strachovi! Jeho tvorbu najdete na instagramovém profilu @_mr.fear44_

Foto: Tomáš Strach

Technická data

1997 Jaguar XK8 4.0 V8 

Motor: atmosférický zážehový vidlicový osmiválec 3996 cm3
Výkon: 209 kW (284 k) při 6100 ot/min
Točivý moment: 375 Nm při 4250 ot/min
Převodovka: pětistupňová automatická
Provozní hmotnost:1780 kg 
Maximální rychlost: 251 km/h
0-100 km/h: 6,7 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 11,8 l/100 km
Spotřeba majitele: kolem 11 l/100 km

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
25. listopadu 2023, 20:43
10

V poslední době se tu objevilo spousta článků o starších autech a z toho mám vážně radost! Moc pěkně sepsané, a opět oceňuji krátké video.

Jsem zvědav, jaký vůz z NFS III tu bude příště:-)

reagovat
Ronin
26. listopadu 2023, 08:36
0

XK8 samozjeme kontrolku ruční brzdy má, v UK je to MOT fail :)

Taktiež tých vizuálnych rozdielov oproti faceliftu je viac, celkovo boli tie modernizácie až dve.

Je to nádherné auto, ktoré predstavuje veľa muziky za málo peněz. Myslím, že mnohí ktorí sa zvezú XKR a XK8 zistia, že ten kompresor ani neptorebujú, samotná atmosféra vie byť príjemne dynamická a oproti niektorým ostatným dobovým “Super GT” je aj XKR vyložene seladónskou záležitosťou, a nejaké velké drama sa nekoná. Mne na ňom vadí len skutočne tesná kabina na auto takých rozmerov (pozostatok XJS) a konkrétne u kabrioletu, ten americký feeling a narušená perfektná línia kupé. Ale zas, aspoň vám nepadá stropnica na hlavu :)

reagovat
Jaromír Soukup
26. listopadu 2023, 09:42
1

Tak pak asi kontrolka v tomto kousku nefunguje, já se ptal. :-D

St
Stal123
26. listopadu 2023, 10:29
1

Ahoj @Ronin

Já nemůžu souhlasit s tim, že xk8 a xkr je skoro stejné.
Svezl jsem se, když jsem Jaguara kupoval v nekolika xk8 a pak mě známý svezl v XJR (stejný motor jako v XKR) a už jsem věděl, že XKR je nutnost. Kompresor přidá tusim nějakých 70k (xkr má tuším 370k) ale taky nejakych 80-90 (505 Nm) a ta dynamika, když vše funguje jak má je úplně jinde. Ano kompresor je to další věc co se může vysrat, ale stojí to za to. K tomu XKR mají "el.tlumiče" a zase je to velký rozdil v tom jak to jede. Tuším, ze XKR (aspoň se mi to na tom mém zdá) a má proměnlivý posilovač řízení. Min při pomalé jízdě jse tocit jedním prstem, ale ve vyšších rychlostech tuhne rozhodně pocitově. K tomu moje má ještě ty největší brzdy co na to dávali. Každopádně XK8 jede super o tom žádná. Ale XKR je ještě o kus dal.

St
Stal123
26. listopadu 2023, 10:30
0

No a jinak jezdím za cca 14.5 ale je to dáno i stylem jizdy 😁 když jsem jel tempem v rámci rychlostních limitů do Jeseníku tak jsem se dostal lehce nad 11.

liška
27. listopadu 2023, 09:44
0

Ona se ta kontrolka rozsvítí, až když je brzda opravdu vysoko, možná to bude tím...

StreetPro
27. listopadu 2023, 10:06
1

Oh, so british :) jakože když to jen trochu brzdí, tak s tím pravý džentlmen neztrácí čas? :-)

Ronin
27. listopadu 2023, 10:11
0

Ahoj Stan

Nepopieram dynamiku Rkových modelov, mám dosť najazdené s X308 XJR, a okúsil som asi všetky dobové modely, moja myšlienka bola skôr smerovaná na zážitok, ktorý to auto dáva. X100 XKR je jednoducho zahanbené športovým prejavom oproti doboovej konkurencii, lebo napriek všetkým vychytávkam Rkového modelu je to stále veľmi utlmené auto prejavom, ktorý je daľeko viac na strane tichého spoločníka, než živočíšnym muscle carom alebo športovým autom. To, že človek na to šliapne a ono to tak veľmi nenútene vystrelí dopredu je sice fajn, ale to vie aj silný dieselový bavorák. Nijak neznevažujem XKR a sám by som ho chcel radšej ako XK8, no v živote sa človek nedostane k tomu, aby ten výkom využil takým spôsobom, ako by zamýšlal, teda nejakým šantením na okreskách. Maserati 4200GT, Porsche 911 a pod ponúkajú o veľa rýzejší šoférsky zážitok. Neviem, možno nejak lamentujem, ale chcel som tým povedať, že ten kompresor na skutočné užitie šasi X100 skutočne netreba.
Spomienem len to, že XJR6 v generácii X300 je napríklad o veľa surovejší mechanickejší zážitok, napriek tomu, že sa jedná o staršiu limuzínu.

Ronin
27. listopadu 2023, 10:15
0

Ježiš promiň, Stal, nie Stan :D Nečítam po sebe.. inak nádherná XKR, gratulujem.

St
Stal123
27. listopadu 2023, 11:45
0

Však v pohodě nic se neděje :) Jinak k té surovosti. Co se zvuku týče já mám vyřešeno předchozím majitelem. Nechal svody, katy a pak už jen holé nerez trubky. Takže co se zvukového projevu osmiválce týče je řev a surovost na okreskách víc než zajištěna :D A je pravda, že to dělá hodně. Kdyby bylo ticho tak je fakt, že by to nebylo ono. Co se týče výkonu tak ten já při projížďkách využívám veškerý na správných cestách. Odezva volantu bych řekl, že není rozhodně surová to souhlas, ale dostatečná. Na co to auto dojíždí(ale tak bylo postaveno takže je to tak správně) je že je dlouhé a těžké a na brzdách a utažených zatáčkách je to prostě znát. Proti Porsche bude pomalejší to je jasné. Ale třeba s tím Maserati bych to někdy velmi rád porovnal. Protože váhově jsou na tom stejně. Ale Maserati co koukám je o 20cm kratší a o cca 10 užší takže by se dalo předpokládat, že by mohlo být o něco hbitejší. Nicméně zpět k rozdílu mezi XK8 a XKR tam je podle mě rozdíl právě v tom jak zvládá okresky fakt velký. Zároveň ano i XK8 stačí, když člověk vezme co je to za auto :)

James
27. listopadu 2023, 18:07
1

Říká se to, že XJR6 je surovější než ty novější V8...
I po vyhození cca 150kg zbytečností, vyhození katalyzátorů a koncových tlumičů, zvýšení výkonu, skořepinách Sabelt, tužších stabilizátorech na unibalech, je to pořád celkem komfortní uvnitř tichá limuzína s dlouhým rozvorem. Maskuje to rychlost, člověk v tom ani náhodou nemá pocit, že 0-100 je za 5,5s

St
Stal123
28. listopadu 2023, 16:47
0

Díky. Super počtení :)

do
dolejolej
26. listopadu 2023, 09:23
0

Super článek, díky za něj! Na tenhle jsem se těšil. 🙂
Jinak komentář stran německého perfekcionismu chápu a i s ním souhlasím, ale zrovna u té ruční brzdy je to podle mě naopak: vpravo od řidiče by hyzdila křivky, tak je vlevo. Ale tam by zas po zatažení zavazela řidiči při nastupování a vystupování. Proto po zatažení opět klesne k podlaze. Docela sofistikované, jen je to nezvyk. 😀 Ale kontrolka na budících naštěstí je.

Potřeboval bych s majitelem probrat, jak se mu daří jezdit za 11! 😂

Jinak kdyby si chtěl kdokoli XK8 vyzkoušet, rád posloužím! Mrkni na IG @klasikary. K dispozici opět na jaře. 😉

reagovat
do
dolejolej
26. listopadu 2023, 09:33
3

To je on. Pro ty, kdo ho chtějí řídit, ale mají obavy ho vlastnit. 😀

jiris
26. listopadu 2023, 10:05
0

Ahoj. Za 11 jezdím úplně v pohodě, vzhledem k tomu že nejsem žádný závodník. Jinak jak je psáno výše- zmínka o NFS 3, je pravda že i to byl jeden z důvodů ke koupi tohoto dětského snu. A o kontrolce ruční brzdy vážně nevím ( a ani mi to nevadí) Jiří

do
dolejolej
26. listopadu 2023, 10:27
0

Ahoj a díky za reakci. Budu se na to muset podívat. Na 11 jsem se dostal jen při velmi plynulé jízdě po okreskách s nataženou střechou.
Ale je fakt, že můj kus často víc bohatě "voní" než vypadá. 😀 Takže tuším, že při zimní údržbě na nějakou příčinu natrefím.

St
Stal123
26. listopadu 2023, 10:34
1

Lambdy! Já měl po koupi spotřebu skoro 17. Jedna lambda byla ko. Vyměnil jsem rovnou vsechny a slo to o 2-3l dolu a daleko lepe to jede.

do
dolejolej
26. listopadu 2023, 10:48
0

Díky za tip! Je to jedna z prvních věcí, po kterých půjdu. Díra ve výfuku totiž není a motor je mechanicky zdravý, takže pravděpodobnost, že lambda kecá, je docela vysoká. Problém je v tom, že se do OBD nedostanu žádnou z mých diagnostik, takže musím napřed přikoupit. Nechci střílet naslepo, nejsem vyznavač oprav pokus-omyl.

jiris
26. listopadu 2023, 10:49
0

Jak píšeš, to budou lambdy, já je měnil loni. Je fajn že jsou jen 2 ( x150 má 4)

St
Stal123
26. listopadu 2023, 10:53
0

Xkr (x100) co mam ja mela teda 4.

jiris
26. listopadu 2023, 11:07
0

Takže před i za katem? Xk8 má jen 2

St
Stal123
26. listopadu 2023, 11:11
0

Jj. Je to tak.

ja
jazet
26. listopadu 2023, 18:17
0

Fakt se prodalo o tolik víc kabrií, než kupéček? Tak to celkem koukám, není to naopak?

reagovat
Jaromír Soukup
26. listopadu 2023, 20:40
1

Není, ověřoval jsem si to z několika zdrojů, protože mi to bylo taky divné. Ale je to tak, u XK8 generace X100 je opravdu vzácnější kupé a to poměrně výrazně.

liška
27. listopadu 2023, 15:53
0

Já mám tyhle zdroje, rozcházejí se až v posledním roce výroby...

Or
OrelE
26. listopadu 2023, 19:12
0

Zdravím fandy Jaguáru XK8 , nabízím krásné zelené kupé 2001, 95000mil, technická do 11.2025, levně , 603483687

reagovat
st
stirling
27. listopadu 2023, 14:33
0

Inzerat niekde nemate ,pripadne email kontakt

Jindra
27. listopadu 2023, 17:29
1

Dá se v těchto velkých kabriech sedět na zadních sedadlech bez střechy nebo tam fouká tak jako v malých (např. C70)?

reagovat
jiris
27. listopadu 2023, 19:53
0

Ahoj, fouká ale ne zas tak moc, do 80kmh je to celkem v pohodě. Problém je spíš v tom že tam není moc místa hlavně na nohy. Já tam vozím děti - 8 a 6let a je to v klidu, za moji sedačkou mají ještě tak 10cm na nohy (měřím 173cm), ale dospělý člověk by si za mne nesedl(možná nějaká drobná žena) To se třeba s C70 nebo s 307CC nedá srovnat, tam je místa podstatně více … ale to je úplně jiný druh auta

jiris
27. listopadu 2023, 19:57
1

A ještě něco, oproti kupé jsou opěradla zadních sedaček dost na kolmo (kvůli mechanismu sklápění střechy) , kupé je na převoz lidí (dětí) mnohem pohodlnější…. Ale zas tam chybí to nebe nad hlavou :-)

do
dolejolej
28. listopadu 2023, 14:56
0

Máš pro děcka nějaký podsedák, nebo jsou jen tak? Nemůžu najít takový, co by se vešel. Zatím jezdí na polštáři. 😀

jiris
28. listopadu 2023, 17:38
0

Taky na polštáři, ta menší má větší a ta větší zase menší. :-) Dozadu je podsedak jak píšeš moc dlouhej( i když mě napadlo že bych ho seříznul, ale polštář je polštář ). Zajímalo by mne kolik je vzadu místa v x150. Když jsem kupoval xk8 tak Němec ji prodával z toho důvodu že už mu stála x150 na dvoře. Kousek mě v tom svezl a vevnitř je to normálně velký moderní auto, ale vzadu nevím, to jsem nezkoumal.

Fižid
29. listopadu 2023, 12:23
1

Docela by mě zajímalo srovnání s žehličkou co tu nedávno taky byla. Přijde mi že to byli dost konkurenti :) Pan redaktor jezdil s obojím tak by mohl povyprávět :)

reagovat
Jaromír Soukup
30. listopadu 2023, 08:26
0

Žehlička je asi přece jen lepší. Neměl jsem sice bohužel možnost auta projet na stejné trase, protože Jaguar jsem z logistických důvodů testoval u Jihlavy, zatímco MB normálně v Brně, ale přijde mi, že SL má oproti XK8 tužší karoserii i řízení, pohodlnější podvozek, lépe reagující brzdy, o něco silnější motor, v kabině víc místa a trochu lepší materiály a zpracování. Jaguar je ale zase čtyřmístný, takže teoreticky o něco praktičtější, má jemnější běh motoru (zvlášť ve vyšších otáčkách) a za mě je kapku hezčí, takže má také nějaké výhody. Nicméně obě auta jsou skvělá a pokud by si mezi nimi někdo měl vybírat, bude to hlavně o osobních preferencích. Já třeba bych dal přednost objektivně slabšímu Jaguaru, protože je pořád úžasný a prostě se mi líbí o něco víc . Ale chápu, když někdo uvažuje naopak a zvolí prakticky bezchybnou R129.

Fižid
20. prosince 2023, 16:23
0

Díky za obsáhlou odpověď :) Já nejel ani s jedním, takže zkušenost nemám, ale o něco víc se mi líbí Medvěd. Kdybych měl na něco takového dost volných prostředků, stejně bych si asi nakonec koupil motorku :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem

Chevrolet C30 Hauler - ramptruck 1984
Chevrolet C30 Hauler - ramptruck

1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem

Ford Mustang 3.7,USA verze 2015
Ford Mustang 3.7,USA verze

2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem

Oldsmobile Delmont COUPÉ 88 1968
Oldsmobile Delmont COUPÉ 88

1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem