načítám data...

Hyundai i40: Služebák velkoústý

Jsou auta, která si koupíte jednou a je to tak akorát. A jiných je nejlepší si koupit dvacet. Hyundai i40 je ten druhý případ...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když spěcháte po dálnici a z levého pruhu vám uhýbá i černá Toyota Land Cruiser s tmavými skly a ukrajinskou značkou, obvykle to znamená, že sedíte v něčem opravdu působivém. V něčem, jako je terénní Mercedes od AMG nebo možná Dodge Charger Hellcat. Proto jsem byl poněkud vyveden z míry, když se mi to stalo za volantem naftového kombíku korejské provenience.

Dojel jsem domů, vystoupil a šel se na Hyundai i40 podívat zpředu. A rychle jsem pochopil, co vedlo řidiče tmavého mastodonta z východu, aby se mi klidil z cesty. Zející tlama s chromovanými vodorovnými žaluziemi chladiče a zamračené obočí LED světel pro denní svícení vypadají opravdu docela agresivně. Nejenže připomínají mnohem větší a dražší model Genesis, ale dokonce působí i tak nějak… skoro až ‚prémiově‘.

Ještě před pár lety by to bylo asi poslední slovo, které byste ve spojení s korejským automobilem použili. Ale časy se mění a automobilky s nimi. A když budete novou i40 důkladně obcházet, zjistíte, že tady se toho změnilo hodně. Zvláště pokud je – jako testovaný vůz – nastříkána chladnou, technicistní šedou metalízou, kombinovanou s krásnými sedačkami v barvě přírodní kůže. Už jsme si zvykli na to, že korejská auta jsou funkční a kvalitní, ale aby luxusně i vypadala, to ještě za samozřejmé nepovažujeme.

Otázkou ale zůstává – dokáže i40 proplatit šek, který napsal její elegantní vzhled? Stojí proti tvrdé konkurenci v nabitém segmentu, jehož osazenstvo začíná u nás zbožňovanou Škodou Superb, pokračuje oblíbeným Mondeem nebo technikou nabitým Passatem a končí třeba u fantasticky zábavné Mazdy6 nebo pohodlného Renaultu Talisman. Pokud tu chcete uspět, musíte nabídnotu něco výjimečného. Má něco takového Hyundai?

Zpočátku to vypadá slibně. Od působivě agresivního exteriéru přejdete do kabiny, která dokáže zabodovat solidním zpracováním a draze působící kombinací barev a materiálů – alespoň pokud jste si připlatili za vyšší výbavu Premium s paketem Luxury, což vám přinese ony pohledné kožené sedačky a další hezky zpracované detaily. Sedadla jsou pohodlná a příjemně vás obejmou, volant má v dnešním světě podivných oválů a jiných patvarů perfektně jednoduchý tvar i optimální tloušťku věnce a stříbrné a černé detaily na palubce působí hodnotně a solidně. Palubní deska vás možná sice nenadchne agresivně modrým odstínem, ale potěšit naopak může svým high-tech laděním.

Rozjeďte se, a příjemná překvapení nekončí. Dvouspojková převodovka je uhlazená a kultivovaná – nejspíš byste jí i uvěřili, že je to klasická převodovka s hydroměničem, jen zatraceně rychlá. Obavy, které by ve vás mohl vyvolat skromný objem motoru 1.7 CRDi, jsou také brzy rozptýleny. Motor je tichý, má hladký chod a jeho 140 koní je naprosto adekvátní všemu, co byste od kombíku střední třídy mohli chtít. Uspokojí vás i podvozek, který nabízí dostatek pohodlí i na rozbitých silnicích a i při svižném tempu dokáže nabídnout dostatek stability a přilnavosti.

Vlastně je docela těžké tomuhle autu něco konkrétního vytknout. Ano, bylo by hezké moci si objednat třeba jiný motor než naftovou sedmnáctistovku. Někteří silniční piráti mezi námi by ocenili více než 140 koní, ničitelé planety zase možnost spalovat benzín. Ti vybíraví by si zase rádi volili výbavu jinak než metodou ‚všecho, nebo nic‘ – ale to je u korejských a japonských aut tak běžné, že jsme si na to zvykli. A fleet manager to alespoň bude mít jednodušší.

Což také poukazuje na největší problém, který s i40 můžete mít. Není to auto pro individualisty a výrazné osobnosti. Samo také žádnou výraznou osobnost nemá. Vypadá draze, moderně a umí všechno, co byste čekali, že služební kombík střední třídy dokáže. Bude vypadat dobře před sousedy i obchodními partnery, nabídne vám dost pohodlí na dlouhých cestách a dokonce dokáže vyklidit levý pruh, když budete spěchat. Ale je zkrátka poněkud sterilní – dokonce sterilnější než německé manažerské sedany, které ze své strohosti dokázaly udělat něco jako charakter.

Hyundai i40 totiž působí jako auto, které byste si neměli kupovat vy jako řidič. Je to auto, které by měl kupovat fleet manager. Když jich objednáte dvacet pro své zaměstnance, bude dávat dokonalý smysl. Nikdo nebude otravovat s tím, že by chtěl jiný motor, a nebudete muset řešit, že Franta by chtěl adaptivní tempomat a Pepa raději bezklíčový vstup. Zkrátka vyberete jeden ze dvou stupňů výbavy a přikoupíte nebo nepřikoupíte paket dalších doplňků. Potom už zbývá jen volba metalického laku nebo panoramatického střešního okna.

Nejlepší na tom je, že všichni vaši zaměstnanci budou spokojení. Jeden by sice možná raději obláčkový podvozek a na odiv dávanou rozložitost Superbu, jiný by dal přednost francouzskému luxusu Talismanu, třetí by se chtěl bavit za volantem Mazdy. V i40 budou všichni spokojení. Nic víc, ale také nic méně.

 

Technické údaje

Motor: čtyřválec turbodiesel 1 685 cm3
Výkon: 141 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment: 340 Nm v 1 750 – 2 500 ot./min
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Maximální rychlost: 200 km/h
0-100 km/h: 11 s 
Průměrná spotřeba (euro): 4,9 l/100 km 
Cena: od 754 990 Kč (testovaný vůz 948 890 Kč)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ch
chris
19. dubna 2016, 07:53
0

Ehm, vidim spravne ze za to chcou skoro milion? To je snad jen for, ne?

reagovat
Caddy
19. dubna 2016, 08:50
2

To raději Superb :)

Jinak sedačky jsou pěkné, ale když k tomu zůstane celá černá palubka, moc to nefunguje. A středový panel vypadá jak čínský transformer... e... e

reagovat
Trinom
19. dubna 2016, 17:15
0

Furt lepší čínskej transformej, než VW a jejich debilní hrana, o kterou si člověk vždycky omlátí koleno.

Nedy
19. dubna 2016, 10:15
1

Vzhledově mě to auto až tak neruší. Nicméně když si vezmu, že o 100 tis míň (proti testovanému autu) je Mazda 6 f plný a navíc s motorem 2,2, který je poněkud silnější, tak mi to poněkud nedává smysl...

reagovat
Souča
19. dubna 2016, 11:08
0

Asi nejnudnější test auta co kdy vzniknul, ale ono tohle auto asi ani jinak popsat nejde no :)) jen je to asi poslední auto, které by na tomhle webu člověk čekal.. a pak člověk koukne na tu cenu a jen žasne.

reagovat
bitner
19. dubna 2016, 11:45
0

Me docela pobavily ty kobylince nalepene na gumach :-) Pokud je to drazsi jak Mazda 6, tak je asi neco spatne. Nejhorsi na tom je, ze se to i tak bude prodavat lip jak ta Mazda (rad bych se pletl).

Ri
Rijenski
19. dubna 2016, 14:12
0

Bracha ma optimu (coz by melo bejt to samy jako i40) ja superba II a oba s tim jezdime taxikem, takze mam docela dobry srovnani. Optima ma spatny sedacky, pokud jezdite fakt hodne, tak z toho oproti superbu boli dost zada, ta 1.7 v automatu (ma s hydromenicem) zere mnohem vic (po praze jezdi za 8-9), ja se supem 2.0 tdi pd v manualu tak o ten litr min. Ani jeden to teda moc nesetrime. 1.7 ma taky strasnej zvuk, po case vas zacne to jeho huceni fakt stvat. A optima ma najeto okolo 50 000, superb 200 000 a optima oproti superbu strasne vrze. Spolehlivosti a pristupem servisu zatim kia taky moc nenadchla. Servis teda srovnavat nemuzu, rekl bych ze ve skoda autorizaku by to bylo podobny. Jinak abych na optimu jen nenadaval, tak je to fakt pekny auto (podle me i hezci nez ta i40), je tam hodne mista (az na kufr) a super vybava za ty penize, co to stalo.

reagovat
Ri
Rijenski
19. dubna 2016, 14:28
0

A jeste jsem zapomel, ze optima mi prijde pohodlnejsi, ale zas ma strasne necitelnej podvozek a rizeni oproti supu

Liqid
19. dubna 2016, 14:54
0

Tak tohle se nepovedlo. Motor děsnej, introš hnus, přepálená cenovka.

reagovat
Ve
Veny22
19. dubna 2016, 17:32
0

Ono to s tou cenou nebude zas tak horké. Schválně se podívejte na skladovky a zjistíte, že za úplně stejně vybavené auto, jako je v testu, chtějí 700 000 Kč. A to už není tak hrozné, navíc i slušně vybavené i40 se dají koupit do 500 000Kč, pokud vám nevadí předváděčka tak už za 450 000 Kč. Navíc po faceliftu vypadá i40 vlastně docela dobře. Jinými slovy to není zas tak špatná nabídka a myslím, že právě cena bude patřit mezi silné argumenty pro koupi.

reagovat
Skipper
19. dubna 2016, 20:15
1

Osobní zkušenost nemám, ale néjak mi to auto prostě nesedí. Ani jako služebák. Velkým dílem za to asi může agresivní reklamní kampaň kterou Hyundai používal (nebo používá? Nevím, TV nesleduji). Svou vlastní reklamou ze svého brandu udělali značku pro zakomplexované jedince.

reagovat
ho
honzarov
19. dubna 2016, 21:12
0

TV nesleduješ, ale strašně ti ta reklama vadí. A hlavně máš jasno, kdo ta auta kupuje. Bravo. Tomu se říká diskuzní ovce.

Skipper
19. dubna 2016, 22:43
1

Ovce nejsem, jen mám svůj názor, který se ti může nelíbit, ale to je tak vše. A ano, nesleduji, tato reklama byla opakovaně propírána různě po webu. A právě v mém okolí je i pár lidí, kteří Hyundai koupili a z té reklamy mají rozporuplné pocity a spíše se kvůli ni za tu značku stydí. I přes to, že s autem objektivné nic špatné není. Prostě špatný marketing.

Jk
Jk
19. dubna 2016, 22:14
0

Líbí se mi sedačky. Bohužel to je asi vše.

Cena je překvapení, čekal bych o čtvrt milionu méně. Moc dobře nechápu, že si to může někdo koupit, když se za milion dá koupit např. Volvo XC60.

Od tohoto výrobce si umím představit snad jedině Coupé 2. gen., to se mi líbí tak nějak celkově, kupodivu i zevnitř.

reagovat
ra
radek
20. dubna 2016, 09:56
1

Nebudu řešit nic kromě jedné věty u které jsem se sekl a dál jíž nečetl...NIČITELÉ PLANETY BY UVÍTALI BENZIN!! Tím chce jako autor říct že benzínové motory ničí planetu? Takže karcinogenní ,kouřící a smrduté chrochtáky, které aby splnili emise musí podvádět vlastně vytváří lepší místo pro život??? Jsem lama ale tohle je opravdu spíše placená reklama na rakovinu než recenze...

reagovat
Vavris Vavrisovic
20. dubna 2016, 10:25
0

Tohle je hlavně nepochopená ironie ;)

Sasakr
20. dubna 2016, 12:38
0

Není max dvoustovka a zrychlení za 11 trochu neadekvátní 140 koním?

reagovat
ok
okolostola
21. dubna 2016, 03:26
0

je to dost hruza musi to mit brutalne dlouhy prevody + ten motor asi nebude mit zadnej zazracnej prubeh vykonu
na turbodizl hodne spatnej vysledek :D (pro srovnani 20 let stara 81kW 1.9tdi udela 0-100 okolo 10 sec)

Jindřich
20. dubna 2016, 18:22
0

Ten hnůj v kabině je naprosto libovej :-D

reagovat
Frenki190
20. dubna 2016, 21:10
0

Já v tom jezdím na služebky do Německa, a nemůžu na to říct křivé slovo, snad jen trochu hlučnější na dálnici při vysokých rychlostech, jinak příjemné cestování.

reagovat
Kr
Krteček
20. dubna 2016, 22:36
0

Vždycky čekám v článcích Dobeše o těchto povozech jak jako "dávají smysl". A nezklamal ani tentokrát ;)

reagovat
Da
Dad
24. dubna 2016, 01:16
0

Tomu se rika pozitivni pristup. Ze neco nedava smysl me nebo vam neznamena, ze ho to nedava nikomu. A nekdy neni spatne se zamyslet, komu by to smysl davat mohlo a proc

Kr
Krteček
25. dubna 2016, 15:07
0

Tady ale nejde o to auto, ale o slovní spojení, které Dobeš používá skoro v každém testu. Stejně jako "rohlík na tváři" u jiných autorů - sakra to fakt není jiné slovní spojení na to, že řízení daného auta člověka fakt baví?

BobAsh
25. dubna 2016, 17:06
0

LOL, tak já to dělám i v psaném projevu, jo? Doprčic :))

Vysvětlující poznámka: Přítelkyně jeho kamaráda se ho (než jsem si na to začal dávat pozor) vždycky poté, co se mnou někde byl, ptala, jestli to zase dávalo smysl.

Dám si tedy bacha i v článcích, díky za upozornění.

HP
HP
22. dubna 2016, 01:06
0

Ten interiér je hnus nejhnusovatější. To už fakt radši koncern.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem