načítám data...

Honda HR-V: Rodí se král parkoviště?

Honda kdysi vyrobila malý třídveřový hatchback, který se za svůj život stal dvakrát králem parkoviště u obchoďáku. Má šanci navázat na tento úspěch i s městským crossoverem HR-V?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dnešní recenzi Hondy HR-V začnu trochu neobvykle, totiž vzpomínkou na Hondu Civic páté a šesté generace. Praktický hatchback s překvapivě prostorným interiérem si s oblibou kupovali mimo jiné i senioři jako náhradu za dosluhující Felicie a Favority. A z důvodu snažšího nastupování na přední sedadla často volili třídveřovou variantu. Takové Civicy se pak pravidelně stávaly hvězdou parkoviště u obchodního domu v den začátku slevové akce.

Uplynulo několik let a opečovávané Civicy se objevily v autobazarech a inzerci a nezřídkakdy končily jako první auto v rukou mladých řidičů. Kombinace nízké ceny, točivého motoru V-Tec a velkého množství tuningových dílů rozličné kvality tak zapříčinila, že se ze starých Civiců staly znovu hvězdy parkovišť u obchoďáku. Jen tentokrát se tu vyskytují v hejnech po nocích za doprovodu vytočených motorů.

 Doba se změnila a senioři dnes místo třídveřových hatchbacků pokukují po praktičtějších a pohodlnějších crossoverech. Jako je třeba Honda HR-V. Dokáže ale za pár let oslovit i budoucí mladé řidiče hledající po autobazarech levnou, leč zajímavou ojetinu? Nad tím se dnes zkusíme zamyslet.

Úvod, prosím, berte trochu s nadsázkou. To, že dostupné crossovery pomalu přebírají roli hatchbacků je ale zkrátka fakt. Honda HR-V je typickým představitelem malého městského SUV a nesnaží se to nijak skrývat. Motor pohání pouze přední nápravu, naznačená ochrana spodních částí karoserie je výhradně plastová a vyšší podvozek se spíše, než s polní cestou bude potýkat s vysokými obrubníky. A nakonec – proč ne? 

Pod kapotou testovaného vozu najdeme řadový čtyřválec i-VTEC o objemu 1498 ccm, který na přední kola posílá 96 kW přes manuální šestistupňovou převodovku. V případě Hondy HR-V se jedná o jedinou nabízenou motorizaci, připlatit si můžete pouze za automatickou převodovku CVT. Tím byste se ale připravili o skvělé řazení, které vůz nabízí. Krátká páka má přesné dráhy a kvalty zapadají s mechanickým cvaknutím. Za to by se nemusel stydět nejeden hothatch, v městském crossoveru působí takové řazení snad až nepatřičně dobře. A případný tuningový nadšenec ho ocení stejně, jako běžný řidič. Tohle se zkrátka bude líbit všem.

Pozadu není ani samotný motor. Jak je u jednotek VTEC zvykem, začíná červené pole otáčkoměru až kdesi za sedmičkou. Tam samozřejmě není nutné motor vytáčet za všech okolností, při klidné jízdě se otáčky povalují kdesi mezi dvojkou a trojkou. V případě zájmu o svižnější jízdu ale není problém podržet agregát v otáčkách a užít si trochu tohu “VTEC pocitu”. A spotřeba? Při klidné jízdě kolem šesti, při ostřejší kolem osmi. Což není špatné. I tady svou pozici “nástupce Civicu” zvládá HR-V s grácií.

Když už jsme nakousli tu svižnější jízdu – ta jde s HR-V praktikovat poměrně snadno. Nečekejte ale žádné závodní pocity. Podvozek je naladěný spíše s důrazem na pohodlí a přes díry a nerovnosti se nese s tlumeným ťukáním kdesi zpod auta. Neposkytne sice mnoho jistoty, není ale vyloženě záludný. V případě rychlé jízdy po okresce Honda zkrátka tak nějak vlaje za přední nápravou zhruba směrem, kam je natočený volant a nedělá při tom nic nezvyklého. Na něco jako zpětnou vazbu, nebo projíždění zatáček ideální stopou si ale můžete nechat zajít chuť. Tady je jasné, že s HR-V budou spojenější spíše klidnější řidiči, než půlnoční závodníci. 

Nebyl to ale ani motor, ani podvozek, ani skvělé řazení, co mě na HR-V bavilo nejvíce. Tentokrát to byl netradičně infotainment. Ten totiž běží na Androidu 4.04. Díky tomu je, i přes zarážející zastaralost softwaru, velmi dobře editovatelný a můžete si ho šikovně přizpůsobit k obrazu svému. Dokonce se s trochou googlení dostanete i k návodu, jak si do palubního systému nainstalovat vlastní aplikace. Ano, v HR-V lze bez problému nahradit tovární navigaci třeba oblíbeným Wazem. Jenže to vyžaduje nějaké to hledání, klikání, nastavování a stahování. A já se trochu obávám, že spousta uživatelů nechá infotainment v defaultním nastavení a o těchto možnostech se snad ani nedozví. A aby toho nebylo málo, tak je ono základní rozvržení s modrým schématem podivně zmatené a chybí mu plynulost, místy dokonce zamrzá. Zkrátka – infotainment může být skvělý, ale je to tak trochu “udělej si sám”. Komu bude takový systém vyhovovat asi nemusím nijak více rozpitvávat.

Zbytek interiéru je oproti tomu velmi konzervativní. Přístrojová deska s dvěma budíky a jednoduchým grafickým displejem je přehledná a není ji mnoho co vytknout. Středová konzola nabízí množství přihrádek ve dvou “patrech”, nedostatkem odkladacích prostor Honda rozhodně netrpí. Cestující na zadních sedadlech mají dost místa pro nohy, jen v případě obsazení třema dospěláky se prostřední bude dosti mačkat. Zadní lavice má v rukávu ještě jeden trumf – sedáky se dají sklápět jako v kině, čímž vznikne praktický přepravní prostor na podlaze. 

Zhostí se tedy HR-V role následovníka trůnu obchoďákového parkoviště se ctí, nebo bude Honda muset uvolnit místo jiné značce? To je otázka, na jejíž rozřešení si budeme muset ještě nějaký ten rok počkat. Potenciál by tu byl, jen nevím, zda tuneři v kšiltovkách vezmou na milost vyšší stavbu karoserie a poněkud rozevlátější podvozky. 

Verdikt

Nuže, žerty stranou. Honda HR-V je podařený městský crossover, který nabídne slušnou výbavu a skvělý vnitřní prostor za rozumnou cenu. V kategorii malých rodinných SUV je sice na výběr mnoho na první pohled podobných aut, Honda má ale v kapse trumfy ve formě zajímavého motoru a vynikající variability interiéru. Ono ohrané “malý zvenku, velký uvnitř” zde platí stoprocentně. Pokud se poohlížíte po městském SUV s cenou lehce nad půl milionu, malou Hondu si určitě vyzkoušejte. Mile vás překvapí. 

Technické údaje

Motor: zážehový atmosferický čtyřválec 1 498 cm³
Výkon: 95 kW (127 koní)
Točivý moment: 155 N.m při 4600 ot/min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,2 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,6 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 6,9 l/100 km
Cena testované varianty (HR-V Elegance MT): 569.900,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
09. května 2019, 09:26
0

Sakra to musí trhat dlažky když vidím v tabulce ty kW :-DDD

reagovat
Jakub Pospíšil
09. května 2019, 09:33
1

Hups, překlep :)

sheogh
09. května 2019, 10:09
0

Jako v pohode, ale asi me to nechava totalne chladnym. Jako sluzebak bych to urcite neodmitl, ale nenapada me jedinej duvod, proc jit a chtit presne tuto Hondu... Kdyz ctu o infotainmentu powered by Android, tak me beha mraz po zadech.... brrrr

reagovat
Jakub Pospíšil
09. května 2019, 11:00
0

Jo, to je přesně ono. Pro dost lidí bude právě ten infotainment důvod, proč si to auto naopak nekoupí. Je to trochu nerdovina a bez úprav to vlastně funguje tak nějak...nijak.

sheogh
09. května 2019, 11:31
0

U me je to i deformaci, IT se zivim :-) Android beru jako barevnou hracku... Za me je korektni postup vyvoj systemu na miru auta... To tam rovnou mohli dat Windows 10.... :-)

Jakub Pospíšil
09. května 2019, 11:37
1

To je na dlouhé povídání. Systémy v autech jsou totiž často neodladěné bastly s mizernou grafikou a nulovou uživatelskou přívětivostí. Implementaci Androidu tak vnímám jako poměrně příjemnou změnu. Rád si upravuju věci podle sebe a to v té Hondě šlo dobře. Otázkou zůstává, zda už není trochu přes čáru nechat uživateli otevřený Android se zapnutelným laděním přes USB. Protože pak by třeba "někdo" mohl zkoušet instalovat i jiné verze systému a nebýt hardwarových bottlenecků, mohl by v tom palubním tabletu rozběhnout i úplně jiný systém, ve kterém by najednou nefungovaly takové ty bezpečnostní fíčury, jako třeba zámek přehrávání videí za jízdy a tak :) Čistě teoreticky samozřejmě. A ten člověk, co v té Hondě strávil asi pět hodin s notebookem jsem nebyl já :D

-
Komentář upraven 9. 5. 2019, 11:39:34

sheogh
09. května 2019, 11:53
0

:-D :-D jojo, to je jasny... Ale mas pravdu, ze zase, nez aby tam byl sice tovarni, ale zprasek, tak je to asi takto lepsi. Ja v tom spis vidim zpusob uspory vyrobce na vyvoji jak HW tak SW, a je pravda, ze vetsine lidi to bude uplne jedno.

To prizpusobeni je samozrejme super. Kdyz uz tam ten displej je, a muzes si tam nahazet ruzny ukazatele, udelat zkratky k funkcim apod..

Zas tolik tech "infotainmentu" me pod rukama neproslo, urcite jsi tech nepovedenych videl mnohem vic...

Jakub Pospíšil
09. května 2019, 12:12
0

Tady jde udělat třeba to, že si na displej hodím ukazatele z Torque Pro, data do nich přes diagnostickou zásuvku tahá bluetooth adaptér. Nebo že si na displeji jednoduše otevřu plnohodnotné spotify (ne ten osekaný zpras, co nabízí carplay/android auto). O věcech, jako je Waze, youtube, nebo netflix ani nemluvím. Jen by bylo fajn, kdyby ten vestavěný tablet neměl 1GB RAM a nějakých 1,2GB uložiště. Tím se využitelnost dost limituje.
-
Komentář upraven 9. 5. 2019, 12:12:59

sheogh
09. května 2019, 12:51
0

Tak to Torque je parada, to je dobry vyuziti, jestli to jde, Waze taky. Takze tam jdou normalne dohrat a instalovat APK? To si pak muzes klidne ten infotainment napsat sam :-D

Jakub Pospíšil
09. května 2019, 12:59
0

Tak oficiálně to samozřejmě nejde, ale se zapnutým laděním přes USB a trochou googlení to zvládne i začátečník. Jen nevím, jak by to bylo v tomhle případě se zárukou...

sheogh
09. května 2019, 13:48
0

Teoreticky by pres ADB mohl jit udelat image puvodniho systemu, a pak to v pripade reklamace vratit.. leda, ze by si hlidali i toto

sheogh
09. května 2019, 13:50
0

btw ja mel skoro hotovy neco podobnyho tenkrat do X-typu - prumyslovy PC s 7" dotykacem, tenkrat s Centrino Duo, pripojeno trvale na OBD :-) Pak sel ale X-type do sveta :-)

Inženýr
09. května 2019, 15:11
0

Sheogh: A co nebereš jako barevnou hračku? :)

Fa
Fandatik
19. května 2019, 21:00
1

Sheogh: no myslím, že na xda development bude perfektně odladěný systém k dispozici velice rychle (pokud už tam není). Mimochodem ten waze tam šel rovnou nebo se musel udělat root?
Myslím, že toto by bylo do budoucna naprosto ideální řešení. Nějaký standardizovaný otvor s konektory a každý si tam dá "tablet dle svého uvážení" od výrobce jakého chce. Ale to se automobilkám líbit nebude, když už teď počítají s budoucími příjmy z reklam na infotainmentech.

sheogh
20. května 2019, 17:36
0

To je dost dobre mozny, zvlast, pokud je stejnym vybaveny cely portfolio Hondy... Ten std. konektor na vlastni tablet by byl fajn, ale dovedes si predstavit, co by lidi delali? Hned by tam nahazeli hry apod a nedivali se pred sebe uz vubec :-)))

Neber me vazne, ja jsem v tomto dost skeptik a konzerva.. Ja tam zadnej tablet nechci, radsi motor, slusnej podvozek a poslouchatelny audio :-)

Fa
Fandatik
20. května 2019, 18:19
0

Vidím to stejně. Nám rád interiér Alfy GT s tubusy, analogem, atd. A všechny ostatní. V minulém Sku byla televize a když se auto rozjelo nad nějakých 10kmh obraz zmizel a šel jen zvuk (hrozně mě to v kolonách sralo) a taky se to upravit mohlo. To by mělo být na zodpovědnosti každého jednotlivce. Ale možná informace o teplotě a tlaku turba, oleje a další by nebylo od věci a ten digi display bych přežil.

Ha
Habakukk
09. května 2019, 11:33
0

Ten výdech před spolujezdcem je tedy sakra dílo. No musím se přiznat mě tato věc také nechává úplně chladným a to mám velká SUV rád, ale bez 4x4 mě celá kategorie crossoverů nedává smysl. Takový kombík nižší střední bude asi ve všech parametrech lepší než toto HR-V.

reagovat
beastar
09. května 2019, 13:36
0

Líp investovanej půl milion jak nová X5 za šestinásobek.Jinak teda nemá ten infotaiment malej displej? Přijde mi. A tohle bylo fakt v plný? Víc do toho neumí dát?

reagovat
Jakub Pospíšil
09. května 2019, 14:05
0

Kdepak, to je střed. Jde to naložit ještě o poznání víc. Tady u téhle výbavy je ale zajímavej poměr cena:výkon. Vyloženě tomu asi nic nechybí a zároveň to nestojí nesmysl (navíc tu jsou skladovky, slevičky, však to známe).

beastar
09. května 2019, 15:56
0

Když to tak vezmu, tak to neni špatná nabídka. Asi by tomu neškodilo dát si trochu lepší optickej pocit nějakou kůží a tak. Jede to líp jak obdobně velký TSI? Třeba místo oktávky to pro starší ročníky může bejt zajímavý. Otázkou pořád zůstává jestli tady neni nepsanej král Duster :D

Kuře
09. května 2019, 22:36
2

Vole Bíste že tebe t X5ka asi fakt sere co?;D
-
Komentář upraven 9. 5. 2019, 22:36:42

beastar
09. května 2019, 23:31
0

Hrozná mrdka. Dávám na osobní hate list. Neni v tom zdaleka sama. Kamarádům sem řekl že se Bmw nekupuje, tak snad to neuvidim v okolí moc často.

Adam Forman
10. května 2019, 06:37
0

Na Duster samozřejmě nic nemá Bíste, to snad víš!

beastar
10. května 2019, 13:19
0

Raději flotilu Dusterů jak jednu x5.

Fa
Fandatik
19. května 2019, 21:02
1

Cenově by to vyšlo, že na každý den v týdnu jiný Duster :-D

beastar
20. května 2019, 01:15
0

:D Dělá vůbec dachna tolik barev? Aby to bylo alespoň nějak zajímavý.

Verum
09. května 2019, 20:46
3

Zrovna tenhle motor by seděl dnešnímu Civicu namísto foukaného litru

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. května 2019, 21:15
2

Hele, to jste si fakt nikdo nevšimnul, že to auto je strašně hnusný? :-D

reagovat
Kuře
09. května 2019, 22:38
0

Bingo pane;D

ToMyx
10. května 2019, 08:28
0

Všiml, až Ty jsi mě donutil to potvrdit veřejně, Knighte:-)

ma
martinw
10. května 2019, 09:44
0

takže je nadčasový, nemůže toho hodně ztratit zapadne do jakékoli doby

beastar
10. května 2019, 13:20
0

Martinw: To si děláš srandu? Já že mě ta hláška dost pobavila:D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. května 2019, 13:51
0

Martinw: Mně okamžitě napadnul Ssangyong. Ten už je taky nesmrtelnej díky hnusnosti svých aut. Tam máš jistotu, že i když sáhneš poslepu mezi jejich výtvory, nikdy nemůžeš minout. Na hnus fialovej narazíš vždycky. :-D

beastar
10. května 2019, 14:08
0

No hale rozhodně nejsem fanda sonkjongu. A věci jako Actyon, Rodius a tak jsou fakt hnusný. Nový Musso mi nepřijde zas tak hrozný. Tyvole je taky slušný. Respektive neuráží mě to a konkurence to nijak xtra nepřevyšuje. Navíc Tivoli nestojí ani 4 kilka.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. května 2019, 16:50
0

Ja mel na mysli ty stary hnusy. Tohle novy uz celkem ujde, ale nazivo jsem to nevidel. I kdyz ten pickup je furt nejakej divne ustrihlej.

BubaaCZek
10. května 2019, 18:42
0

Pac ty nove veci navrhovali lidi co nemaji sikme oci ;)
Jinak ta HR-V je takova... asexulani...

ro
rock
20. května 2019, 19:48
0

Tak ony jsou aktuálně strašně hnusný snad všechny Hondy, tak už to člověku u téhle konkrétní ani nepřijde...

ma
martinw
21. května 2019, 08:17
0

knightrider, beaster : ano myslel jsem to jako vtip :D

Inženýr
10. května 2019, 10:11
0

To jsem rád, že taky jednou testujete nějakou Hondu. Já bych si HR-V do města klidně pořídil. Je to nové, s atmosférou a manuálem, s normálními budíky místo ošklivých digitálních "kosoúhelníků". V nějaké lepší výbavě bych s tím dokázal normálně žít. Mínus dávám za dotykový panel klimatizace - pro mně dost nepraktické, a vůbec ten interiér se mi nějak moc nelíbí. Jinak dobrý crossover, který nevypadá jako 99% konkurence.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem