reklama
načítám data...

Dvanáct do tuctu aneb kupujeme auto s V12

Máte pocit, že stávající auto s osmiválcem pod kapotou vám už nestačí? Koluje vám v žilách modrá krev? Máte zálibu v nesmyslech, které mají nadpozemské provozní náklady? Pak potřebujete jediné...

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Dvanáct do tuctu aneb kupujeme auto s V12

Minulý týden se rozepsal Vavris o tom, že touží zahynout epickou smrtí za volantem čtyřkolové šílenosti. I já mám své sny. Jsou ovšem přesně opačné, než jaké má Vavris. A přesto jsou svým způsobem úchylné. Znáte ten pocit, kdy se svezete v něčem neobyčejném, a pak celé večery sedíte u inzerce a hledáte nějakou podobně obskurní hračku? Tak přesně tohle se mi stalo minulý týden. Krátce jsem se svezl Mercedesem S600 minulé generace a okamžitě propadl kouzlu vidlicového dvanáctiválce. Ani vlastně nevím proč, zvukově i celkovým projevem mám radši osmiválce. Tak jak je možné, že už týden sedím u automobilové inzerce a hledám cokoli, co má pod kapotou V12 a je jen za trochu rozumné peníze? Že by za to mohl ten sametový chod velkého motoru? Nebo snad naprosto nenucená síla, která dokáže i tak těžký vůz, jakým třída S bezpochyby je, doslova katapultovat dopředu při každém sešlápnutí plynového pedálu? Vážně nevím, ale chci to. Co tedy nabízí český inzertní rybníček, pokud toužíte po dvanácti válcích? Vskutku zajímavé kousky. 

Volkswagen Phaeton W12 

Tohle je pravděpodobně aktuálně nejlevnější vstupenka do světa V12. Respektive W12 v tomto případě. Bývalý šéf VW, známý Ferdinand Piëch, toužil na přelomu milénia po luxusním Volkswagenu. Ponechme nyní stranou, jestli mělo smysl vyrábět luxusní "lidový vůz." Nicméně Piëchův sen se zhmotnil v roce 2002 a nutno podotknout, že se jednalo vpravdě výjimečný vůz. Pod slupkou vzhledově nudného sedanu, který byl nápadně podobný menšímu Passatu, se ukrývala špičková technika, za kterou by se nemusela stydět ani limuzína věhlasnějších značek. Však také platformu největšímu Volkswagenu poskytl koncernový sourozenec Bentley Flying Spur. A motorizace zase Phaeton převzal ze sesterské Audi A8. Pokud vám to rozpočet dovolil, mohl Phaeton disponovat vzduchovým podvozkem, radarovým tempomatem a spoustou dalších uživatelsky příjemných hraček. Dnes se to zdá jako takový běžný standard, ale před 16 lety to opravdu nebylo úplně obvyklé. Nám ovšem jde dnes především o motor. A tam se Phaeton nemá dodnes za co stydět. Vrcholem byl šestilitrový W12, který nabízel celých 450 koní. Tohle stádo dokáže bez problému rozpohybovat i takový kolos jakým Volkswagen Pheaton je. Pohotovostní hmotnost dosahuje vcelku masivních 2,5 tuny. To ale není pro dvanáctiválec vůbec žádný problém. Z nuly na sto za 6 sekund, maximálka činí elektronicky omezených 250 km/h. To jsou i v dnešní době naprosto dostatečné hodnoty. V naší inzerci se aktuálně nachází jeden moc pěkný kousek s W12. Prodloužená verze, čtyřmístná konfigurace a vkusný interiér z programu Individual. To jsou hlavní atributy nabízeného vozu. A cenovka lehce pod čtvrt milionu také nezní špatně, že? Pokud vám nezaleží na značce a hledáte extrémně pohodlnou limuzínu, mohla by to být zajímavá alternativa. 

BMW 760i 

reklama

Skalní příznivci BMW se mnou nejspíš nebudou souhlasit, ale já si nemohu pomoct. Mám rád auta z éry Chrise Banglea. Byť se v době jejich vzniku jednalo o velmi kontroverzní design, čas ukázal, že to byla správná cesta. Celá modelová řada vypadá ještě dnes vcelku svěže a moderně. A protože ústředním tématem jsou dvanáctiválce, nemohu tady opomenout BMW řady 7. S generací E65 jsem měl tu čest již několikrát. Pamatuji si, že základní 730d mě velmi příjemně překvapila, benzínová 750i nadchla a naftový vrchol v podobě 745d vyloženě okouzlil. Na E65 se mi líbí skloubení cestovního komfortu a zároveň jistých jízdních vlastností. Na dálnici vás ohromí skvělá směrová stabilita a nadpozemský komfort, na okreskách převapí hbitost, kterou byste na první dobrou od velké luxusní limuzíny jistě nečekali. Tohle auto je prostě a jednoduše dobré. A vůbec nejlepší bude s největším možným motorem. Šestilitrový dvanáctiválec s kódovým označením N73 má 445 koní, 600 Nm točivého momentu a pyšní se celohliníkovou konstrukcí a přímým vstřikováním. Byl to první přímovstřikový dvanáctiválec na světě. Není se tak čemu divit, že takový motor dokáže velkou a těžkou sedmičku vcelku snadno rozpohybovat. Z klidu na stokilometrovou rychlost dosprintuje za 5,3 sekundy. Spotřeba se dá udržet na rozumných číslech, většina majitelů se shoduje, že průměrně vysaje z nádrže každých 100 kilometrů přibližně 16 litrů vysokooktanového paliva. To není tak špatné vzhledem k poskytovaným výkonům. My jsme pro vás našli jeden kus z roku 2003, vylepšený paketem Individual. Světlý interiér vypadá na pohled celkem zachovale, stejně tak karoserie nevykazuje podle fotek žádné velké poškození. Cena za tento vůz pak atakuje hranici 300 tisíc. Jestli je to hodně nebo málo, to už necháme na vás.  

Mercedes-Benz S600  

Arogance, nabubřelost a nadřazenost. A teď to nemyslím nijak zle. Tohle jsou charakteristické znaky jednoho z nejklasičtějších Mercedesů vůbec. Legendární W140 alias mamut. Jednoduché, až geometricky rovné linie, mohutná maska chladiče, která vypadá, že žere malé děti na potkání. Mercedes, jak má být. Uchopte masivní kliku, otevřete těžké dveře a pohodlně se rozvalte do těch obrovských a pohodlných křesel. Stačí krátký pohled na dlouhou kapotu, na jejímž konci ční pověstný zaměřovač a pochopíte, že tady je všechno správně. Žádné jiné auto neumí navodit pocit bezpečí a naprosté izolace od vnějšího okolí tak, jak to dělá právě W140. Z každého, byť sebemenšího detailu cítíte, jak předimenzovaný vůz to je. Pokud se někdy naplní vize pochmurné budoucnosti, ve které se změní svět ve stylu filmového "Šíleného Maxe," pak budete jistě chtít jako dopravní prostředek právě tento Mercedes. Nejlepší možnou volbou bude samozřejmě vidlicový dvanáctiválec o výkonu 410 koní. Jeden takový jsme pro vás v inzerci našli. Za 270 tisíc máte možnost pořídit si kousek v černé barvě z roku 1991. Vůz započal svou kariéru coby vládní vůz, prvním majitelem bylo Ministerstvo vnitra. Dá se tedy u něj předpokládat, že po servisní stránce dostávalo auto přesně to, co potřebovalo. Pokud máte zalíbení v klasických Mercedesech, je tohle jasná volba. 

Audi Q7 V12 TDi 

Ptáte se, co dělá mezi automobilovou aristokracií zemědělská technika v podobě turbodieselu? Ještě k tomu zabalená v nevzhledné karosérii obludného SUV? Naftový dvanáctiválec pod kapotou Audi Q7 je natolik výjimečný, že jej nemohu nezmínit. Je to totiž jediný V12 v osobním voze, který spaluje naftu. V roce 2008 se Audi rozhodlo marketingově využít své úspěchy v LeMans. Závodní prototyp R10 deklasoval v roce 2006 svou konkurenci v nejslavnějším vytrvalostním závodě a započal vítěznou éru naftových motorů. Dieselový dvanáctiválec v Q7 vychází konstrukčně ze závodního prototypu. A jeho výkony jsou vskutku impozantní. Šest litrů zdvihového objemu, 500 koní a především 1000 Nm točivého momentu. Není se čemu divit, že takové hodnoty dokážou poskytnout nepochopitelnou dynamiku i takovému autobusu jakým je Q7. Neřešte, jestli má taková věc smysl (nemá) a užívejte si tuhle technickou výjimečnost plnými doušky. Vybrali jsme pro vás kus z roku 2012. Maximální možná výbava asi v takovém voze nepřekvapí. Stejně jako musíte počítat s extrémními provozními náklady a poměrně vysokou pořizovací cenou. Pokud však potřebujete přestěhovat rodinný dům do jiného města aniž byste ho zbourali, nebo musíte často tahat přívěs s vaším osobním Boeingem 737, pak je tohle auto pro vás jako stvořené.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
24. ledna 2018, 19:04
0

Ja bych zvolil E38 750iL, ale ten mamut, panečku, ten teda je!
Osmiválce jsem měl dva, i na ten dvanáctiválec jednou dojde, už jen pro ten zážitek, zkušenost, pocit...
A finanční vykrvácení, možná... :)

reagovat
beastar
24. ledna 2018, 19:26
1

Tak doufám že si koupíš Zondu jako pořádnej, tvrdej chlap a řidič. A ne nějakej dědkovskej sedan pro měkejše,

Csaba
24. ledna 2018, 19:42
0

Zondu? Slovy klasika: "tož to, kurva, an i omylem"? K čemu by mě taková herka byla? Dyť je to zadarmo drahý! :)

beastar
24. ledna 2018, 20:21
2

Tak já myslel kdyby si dědil nebo tak. Lepší jak kupovat labutě. Pověz mu to doktore...

sp
speedfred
25. ledna 2018, 09:42
0

Zonda je skoro ako Honda,akurát si si pomýlil prvé písmenko ,nie ? :-))

beastar
25. ledna 2018, 14:54
0

Co? Z dovolením si vypujčím... Tak to kurva ani omylem! Honda jakákoliv je tomu asi tak podobná jako Černá perla entrprajs.

ar
aries
24. ledna 2018, 19:20
0

Luxusny clanok a pekne citanie. Na mamutovi v12 by som sa chcel tento rok zviezt, ma ho jneden typek v nasom meste

reagovat
beastar
24. ledna 2018, 19:22
0

Tak z těch aut co jsou uvedený nahoře jediný dává smysl ten Phaeton přestože s tímhle motorem jsem ho nikdy neřídil. Mamut je stará kraksna a je jedno co má pod kapotou. Jsou to doježděný křápy a v top stavu to bude stát jak nová eskáda. Bavoráka sem měl dvanáctivál toho novějšího asi půl roku(?) Všechno v tom autě bylo skvělý včetně maximál výbavy. Jenže motor? Co jako s nim? Jede to no když šlápneš na plyn tak tě to tlačí do sedaček. Zvuk do kabiny žádný stejně nejde. No a ta Q7 to je opravdu pro psychopatické jedince koupit auto co žere jak jak ZIL a má motor složený ze dvou už tak špatných motorů, že to ani jinak nejde. Otázkou je jestli jakýkoliv dvanáctiválec je pro normální lidi.

reagovat
beastar
24. ledna 2018, 19:24
1

Jinak nejlepší kombinace(!) auta a V12 je samozřejmě Zonda. Nějak mi tam chybí.(-_-)

Br
Breakthru
24. ledna 2018, 19:52
0

pro mě V12 byla vždy zbytečnost, ale když už, tak BMW e32....stylová limuzínka se starým dobrým motorem.Rozhodně bych se vyhnul lidovýmu vozu s tou W12 a prostě VW.Konstruktéři z Vlčího hradu od přelomu tisíciletí usnuli na vavřínech a podpořili to něčím nezákoným a hodně veselým....překomplikovanej motor a náklady na údržbu docela zkazijou radost nad levnou koupí.Halt, ceny dílů jsou stejný jako když to bylo nový:)...to ale platí u všech luxusních aut....Za levno koupím, za draho servisuju....
P.S.:ta moje nevole vůči V12 neplatí pro supersporty z říše snů.To je trošku jinej vesmír:)....

reagovat
Skipper
24. ledna 2018, 20:32
0

Zbytečnost - asi jo. Ale objektivné vzato, zbytečné je v osobních autech cokoliv nad čtyŕi válce. Jenže objektivita u aut moc nefunguje. A doporučuji V12 vyzkoušet i v sedanu, je to trochu jiná liga.

Br
Breakthru
24. ledna 2018, 20:39
0

V8 bych bral jako OK....proti válcům navíc nic nenamítám, má to i svoje výhody.Ale ten půlmotor navíc už je z mýho pohledu nadbytečnej.Rozměry, váha, polovina dílů navíc atd. atd. to převžuje nad plusy...ale proti kultuře motoru a projevu nic nenamítám.To je balzám na uši, přiznávám:)

Petr 'Krab' Jeřábek
24. ledna 2018, 20:20
4

U mě je otázka tohoto snílka naprosto jednoznačně zodpovězená : Ferrari 456M GT

Automobil, který by si možná opět vybral Enzo Ferrari za svůj osobní, kdyby se toho dožil. Navíc, tohle Ferrari není tak drahé, že i snílek "nešejk" může o tom zauvažovat....

Otázka je vlastně položena takto : čtyřválcový F-Type, ale nový, nebo dvanáctiválcové Ferrari, ovšem staré a s patřičnými vrtochy? U mě je odpověď víc než jasná :-D


-
Komentář upraven 24. 1. 2018, 20:20:22

reagovat
beastar
24. ledna 2018, 20:26
1

Konečně někdo normální. Pane Krab smekám to by si se mohl snad stavit i u Horacia na kafe. A dokonce parkovat i vedle areálu. To už chápu. Nechápu touhu mít V12 v něčem co vždycky vypadalo jako krabice od bot s ušima (Mamut) a nebo dokonce do věci co vypadá jako forma na špagety na špalkách (Q7) Jako normální docela hnusné auto se jeví i ten Phaeton, ale beru že těch V12 bude pár a celkově je takovej docela neobvyklej velkej pašík. No a 7dmička ok. Mě se to teda líbilo hlavně kvůli tý sedmičce a kvůli tomu že se to kupovala asi o milion levněji, než byly tehdy ceny tady na Inveltech a podobnejch prasečinkách.

Br
Breakthru
24. ledna 2018, 21:05
0

Krabe, asi jedno z nejhezčích Ferrari a dokonce vzniklo pár kousků jako sedan a kombi:).....a je to Transaxle, takže dokonalej taloš....Asi jediná kára, u který by mě přesvědčil design, ten je totiž vážně nadčasovej, a ta převodovka vzadu...

Petr 'Krab' Jeřábek
24. ledna 2018, 22:00
0

Mě se právě taky extrémně líbí :) Možná bychom o něm mohli napsat článek, bohužel jsem se zatím jen měl možnost posadit za volant, ale ne projet ... takže není psát o čem ... Lákavé je, že tohle Ferrari pořád vážně jde sehnat kolem 1.5-2 miliony korun, což je strašná spousta peněz, ale není to nedosažitelný. Na druhou stranu i ten sezónní provoz bude stát prachy, resp. pomalu abych to vozil k nějakými italovi na servis a vzal si na to dovolenou.... i když ten nápad nezní špatně :) ... jet třeba do Verony na výlet, nechat si Ferrari poladit nějakým italem , dát si kafe a cestou zpět, jak říká Beastar to vzít kolem Horacia v továrně Pagani :-D

To je to pravý dvanáctiválcový dobrodružství. Na druhou stranu, víkend s tím starým 750iL byl obzvlášť "inspirativní" a když je to vlastně auto za 150 nebo kolik ca. stálo, tak je to zase o kus blíž našim peněženkám. I když i tahle E38 si řekne o pěkných pár drahých dílů, když se něco rozhodne stávkovat.

PeterLuk
24. ledna 2018, 22:22
0

Toto auto je pre mňa asi najelegantnejšie moderné Ferrari. Ten dizajn je úžasný a zbytok auta najskôr tiež nebude zaostávať. Aj keď ja by som radšej iné V12 Ferrari, ale nato asi nebudem mať nikdy...

Inženýr Kvattro
25. ledna 2018, 09:50
0

Krabe, je dobře, když někdo ze seznamu limuzín a SUV vybere GT od Ferrari nebo poradí ojeté E61 zájemci o nové/zánovní malé auto. :) To Ferrari je jedno z mých nejoblíbenějších, a to mi Ferrari jinak nic neříká.

Pólin
25. ledna 2018, 12:48
1

MGRR tady psal, že ji kdysi měl. Prý to byl sen, který se neměl splnit...veliké zklamání. Taky se mě to auto strašně líbí...a pak ještě, 612 Scaglietti- to je pravé GT. Dnes je snad ještě levnější, než ta 456...

beastar
25. ledna 2018, 14:51
1

Tam nebylo malé Quattro. Jen zánovní což teda e61 stejně není. A tady máš kupujeme v12 a ne v12 limuzíny, suv. Dost mě ten seznam překvapil. Na Autíčkáře je právě až moc konvenční a obyčejný. Navíc hned dva produkty VW. Jasně ne každej v historii dělal smysluplny v12 ale sakra q7 tdi.... No už sem to psal. V tomhle případě radši Ferrari za skoro dva milany.

Inženýr Kvattro
25. ledna 2018, 15:28
0

Beastar, v každém případě něco, co se do seznamu nehodí ale na druhé straně je to lepší volba pro nadšence, což já kvituju. S těma V12 máš pravdu, že se jedná hlavně o ten počet válců, ale já ten seznam beru jako výběr dvanáctiválců v ČR a takové Ferrari se tam fakt nehodí. Nicméně, jak jsem řekl, jsem rád když někdo hodí tak trochu iracionální volbu a ješte lepší je si takové auto opravdu pořídit, protože jinak bychom ani nemohli býti nadšenci do aut kdyby tady jezdili "tři druhy". :)

S tím V12 TDI to asi počítali tak, že mínus a mínus se rovná plus, jinak ten motor taky nechápu.

beastar
25. ledna 2018, 18:34
0

Proč se tam nehodí Ferrari však v Čr taky jsou:) Bývalo jich dokonce docela dost. A rok od roku obecně přibývají. Nebude jich méně jak naftových v12 v q7. Koupit si mamuta je možný jedině jako klasika. Aby to mělo cenu. No to je jedno. Celý je to zavádějící. Ač mám většinou články tohoto chlapíka rád tohle je dost neadresné. V12 jako daily? Pro zábavu? Na okruhy? Víš co je v tom kapánek rozdíl. A na tu Zondu vopravdu každej nemá. Ta to dokáže všecko v jednom a cajk ne.

Skipper
24. ledna 2018, 20:34
0

Za mně Mamut. Všemi deseti.

reagovat
Jo
John Galt
24. ledna 2018, 20:35
0

Za mě Banglova 760i před FL a nebo Alpina B12 6.0 odvozená z E38, ale ta i teď stojí moc.

reagovat
MGRR
24. ledna 2018, 21:19
0

Měl jsem "téměř nový" Phaeton W12 (záměrně, protože to vypadá jako lidové auto a "zapadne"). Jezdilo to na "moderní autoů famózně, nádherné čtyři výfuky a mělo krásný zvuk. Jen odejde u každého lambda (ani nevím kolik kusů tam celkem je) a musí se k vůli součástce za 100euro vytakovat motor + práce za cca 45.000. Sloužilo to spolehlivě, jezdilo to ++---kolem dvacky, ale momentální Lexus LS 460 s osmiválcem, je naprosto ve všech ohledech lepším autem, včetně používání v maximálních rychlostí.

reagovat
beastar
25. ledna 2018, 01:18
0

Já to říkám pořád. Měl si koupit Zondu a jestli nebyla na trhu tak Diablo.

reagovat
beastar
25. ledna 2018, 01:19
0

Fcking nice...Dobrej nápad.

Inženýr Kvattro
25. ledna 2018, 09:55
2

Jediné auto, které mi v tom seznamu dává smysl je Mamut. Je dost starý na to, aby se dal brat jako klasika - nostalgie na víkendové projížďky a klidně delší road tripy, ale výhradně jako druhé auto. Ostatní auta jsou modernější a podle mně potenciálně větší kasičky, které v porovnání s novějšími modely nebo nižšími motorizacemi nepřidávají zas tolik navíc.

reagovat
Knightrider
25. ledna 2018, 10:20
1

Já jsem skromný chlapec. Mně k životu stačí 8 válců. :-D

reagovat
beastar
25. ledna 2018, 14:56
0

Myslíš 1.4 V8 TFSI?

Knightrider
25. ledna 2018, 17:22
0

Jedine Chevrolet small block 1,2L V8. :-D

sumy
26. ledna 2018, 10:56
0

Nevím, jakožto nebožák, co si svých 1mio km odkroutil vždy v L4 s objemy od 1,1 do 2,8 l(nepočítám li služební dobitej furgon nissan L6, 3,5) nedokážu příliš posoudit. Občasné projížďky v maximálně V6 se mi však vždy líbily. Nejvíc asi Legnum v6, 4x4, aktivní diferáky 2,5 l, bi turbo 280hp, tiptronic.
Ale jestli to má smysl, V12...
Vlastně jediný V12, který je takový nesmysl, že mi až smysl dává je tahle potvora s Merlinem ze Spitfire :-D

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo V70 T5 2000
Volvo V70 T5

2000 rok výroby
250 koní výkon
2 319 ccm objem

Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW 2014
Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW

2014 rok výroby
110 koní výkon
2 000 ccm objem

Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic 1968
Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic

1968 rok výroby
284 koní výkon
5 700 ccm objem

Cadillac Eldorado Biarritz 1978
Cadillac Eldorado Biarritz

1978 rok výroby
180 koní výkon
7 000 ccm objem

Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD) 2000
Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD)

2000 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem