načítám data...

BMW 745d: Kosmická loď z minulosti

Sedmičkové BMW řady E65 můžete buďto milovat, nebo nenávidět. Pro jedny je to vrcholná limuzína své doby, pro jiné zase počátek konce mnichovské značky. My jsme se rozhodli udělat si vlastní názor. A tady jsou naše zkušenosti...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW 745d: Kosmická loď z minulosti

Automobilka BMW právě uvádí na trh novou generaci luxusní limuzíny s označením 7er, v interním kódu G11. Ta se nám bohužel do rukou ještě nedostala. Pojďme se tedy podívat, jak vypadala vlajková loď mnichovského výrobce v nedávné minulosti. Sedmička vždycky fungovala jako výkladní skříň technologických možností značky a již od roku 1977, kdy se objevil první zástupce téhle řady, má mezi příznivci bavorské ho výrobce výjimečný status. V každé generaci se konstruktérům dařilo kouzelným způsobem skloubit nadšené jízdní vlastnosti s královským komfortem. Každá inkarnace sedmičky posouvala měřítka výš a výš, za pomyslný vrchol je pak často označována generace E38 z druhé poloviny 90. let. My jsme si k testu obstarali jejího následníka, kterému spousta skalních příznivců BMW naopak spílá za odklon od tradičních hodnot. Jsou to pouhé pověry, nebo E65 opravdu zahodila všechny hlavní atributy mnichovské značky? 

Design: všechno je jinak

Frankfurtský autosalon léta páně 2001. Představitelé BMW právě strhli plachtu z nové sedmičky a celý motoristický svět na okamžik oněměl. Tohle nikdo nečekal. Po lehkonohé, atletické E38 přichází něco úplně jiného. Pravý opak, dalo by se říct. Jste fanoušky Star Wars? Pak mi jistě dáte za pravdu, že pokud by etřicetosmička představovala lehkou odbojářskou stíhačku, pětašedesátka je něco na způsob bitevního imperiálního křižníku. Byl to právě design, který rozdmýchal největší vášně a nikoho nenechal chladným. Buď nadšení, nebo zatracení. Nic mezi. Od Chrise Banglea (tehdejšího šéfa designu BMW) chtělo tehdy obrovskou odvahu přijít s tak radikální změnou, ale dnes už víme, že to byl krok správným směrem. E65 překonala v prodejích i uctívanou E38 a nastolila nový designový jazyk celé automobilky. BMW vykročilo do nového tisíciletí se zbrusu novou tváří.

Námi testovaný kousek je model po faceliftu, který zbavil sedmičku nejproblematičtějších partií. Výrazného zjemnění se dočkala čelní maska. Původní agresivně vyhlížející přední světla nahradila konzervativnější varianta. Víko kufru, které dříve vypadalo, jako by ho někdo vymodeloval podle lednice, zmizelo a nahradila ho tradičněji řešená záď. Původní verze byla jako surový diamant, žádaná a impozantní záležitost, ale až facelift z něj udělal vybroušený drahokam. Obecně hodnotím vzhled E65 jako majestátní a odpovídající královské třídě. Optická mohutnost budí dojem létající pevnosti. Ani s krátkou verzí, což znamená délku lehce přesahující pětimetrovou hranici a bez jednoho centimetru třímetrový rozvor, není manévrování ulicemi velkoměsta nejjednodušší, ale na dlouhé cesty je sedmička jako stvořená.

Stejné pozdvižení jako vnější vzhled vyvolala i zcela nová koncepce interiéru. Pro BMW typická orientace přístrojové desky zmizela v propadlišti dějin a kabina získala na vzdušnosti. Rozhodně jí to prospělo. Prostornost je ukázková, v žádném směru nebudete pociťovat nedostatek místa. Výbava nabízí všechno, co očekáváte od vlajkové lodi prémiové značky. Na vypisování konkrétních prvků nemám dost prostoru, tak jen namátkou: systém nočního vidění, adaptivní tempomat, elektrické dovírání dveří, masážní a ventilované sedačky, televizní tuner a tak dále a tak dále.

V E65 si odbyla premiéru bavorácká verze centrálního mozku lidstva, takzvaný iDrive. U něj bych se s dovolením na chvilku zastavil. Hlavní myšlenkou bylo zjednodušit řidiči ovládání palubních systémů a odstranit butonky pro každou jednotlivou funkci. Všechno bylo integrováno do centrálního displeje, ovládaného kruhovým joystickem. Palubní deska tak získala na čistotě a jednoduchosti, což určitě není na škodu. Jako velký problém se však ukázalo uživatelské prostředí celého iDrivu. Bylo neskutečně komplikované.

K pochopení systému budete potřebovat doktorát z aplikované matematiky.

Obyčejný pokus o nastavení navigace se rovná snaze nalézt jehlu v kupce sena. Je to všechno, jen ne intuitivní. K naprostému pochopení systému budete potřebovat doktorát z aplikované matematiky. Považuji se za technicky zdatného jedince, a přestože jsem se sedmičkou strávil dostatek času, nemohu zodpovědně prohlásit, že bych se v systému zcela zorientoval. Po faceliftu se sice mnoho věcí zlepšilo (první produkční verze doslova zamrzaly v zimních teplotách), ale pořád se nedá hovořit o jednoduchém ovládání. Ruku v ruce s tím jde celková ergonomie interiéru. Elektrické nastavování sedaček by každý normální člověk hledal na dveřích. Ale ouha, v Mnichově si řekli, že bude lepší ho dát tam, kde na něj nikdo neuvidí. Takže ho musíte lovit dole, na středovém tunelu. Říkáte si, k čemu jsou ty stříbrné kovové obdélníčky na volantu? Ne, není to integrovaný měřič tělesného tuku. Jsou to tlačítka na manuální změnu převodových stupňů. Aby to ovšem nebylo tak jednoduché, oba slouží k podřazování. Pro vyšší kvalt musíte nahmatat tlačítka na zadní straně volantu. Technologický pokrok se občas ubírá trnitou cestou…

Jízda: rychlovlak bez kolejí

Vás ale především zajímá, jak E65 jezdí, že? Inu, v tom případě mám dobré zprávy. Jezdí přesně tak, jak se očekává od BMW. Jednoduše skvěle. Úžasně maskuje svou hmotnost a řízení je na danou třídu a dnešní dobu přirozeně komunikativní. Dobře, nepředvádí takové nadšení jako E38, ale dám ruku do ohně za to, že vás bude bavit. Vůči E38 trochu ztrácí v oblasti jízdních vlastností, dohání to však celkovou kvalitou jízdy. Což je možná u tohoto typu auta ještě důležitější. Komfort je na velmi vysoké úrovni, a přestože nedosahuje laťky eskového Mercedesu, nemám žádných námitek. Testovanému kousku pomohla také absence runflat pneumatik.

Ve městě je E65 ideální společník do nepohody, dokonale vás izoluje od okolního světa. Ale když ji vytáhnete na oblíbenou okresku, tak… no vlastně nic. Ne že by tam nefungovala dobře, poradí si s ní na výbornou. Není to však její teritorium. Drtit okresky v autě téhle velikosti a určení považuji za zbytečné. Jejím revírem je dálnice. Tam vás okouzlí dokonalou akustickou pohodou a božským klidem. Dálkové cestování v sedmičce mi připomíná vysokorychlostní vlaky TGV. Naprosto přirozená a zároveň extrémní cestovní rychlost. I po osmi hodinách za volantem vylezete čerství a odpočatí, za což můžete děkovat také dokonalým sedačkám, které umožní vytvarování přesně na míru vašemu pozadí. Pokaždé když se dostanu za volant luxusní limuzíny, dýchne na mě taková zvláštní atmosféra. Všechno tady funguje jinak, než jsem zvyklý z běžného auta. Brzdový pedál má velmi jemný chod, ale brzdný účinek je vynikající. Stabilizace je sice nevypínatelná, ale ve sportovním režimu dovolí i lehké sklouznutí bokem. A hlavně téměř nepoznáte, kdy zasahuje. Obvykle se stabilizace chová, jako když jedete na kole a někdo před vás hodí velkou větev. Tady mi to připomíná spíš situaci, kdy vás někdo jemně podrží za rameno, aby mohl upozornit, že děláte něco, co se v danou chvíli nesluší. Žádné rány, žádné zběsilé pohyby. Zásah elektroniky poznám jen díky blikající kontrolce. Na tohle bych si dokázal zvyknout velmi rychle.

Samostatnou kapitolou je motor. Osmiválcový diesel je v současnosti ohroženým druhem. Bohužel, dalo by se říct. Sám jsem nikdy nebyl velkým fanouškem naftových agregátů, považoval jsem je spíš za nutné zlo. Tahle strojovna mi však doslova učarovala. Začíná to po nastartování, klasické dieselové nýtování je sice trochu poznat, nicméně je to zvuk na hony vzdálený plebejským čtyřválcům, ba i šestiválcům. Opět tu vidím analogii se Star Wars. Pokud beru benzinový osmiválec jako kladného hrdinu, pak 750i je zcela jistě Luke Skywalker, všemi milovaný představitel světlé strany. 745d je naopak  Darth Vader, temný, silný, s chraplavým hlasem. Ve výsledku je to ale právě zastánce temné strany, kdo nastolí rovnováhu, že? Zvukový doprovod naftového osmihrnku je impozantní.

Prakticky v jakékoli rychlosti stačí jen sešlápnout plynový pedál na podlahu  a sedmička vás teleportuje do jiné dimenze.

Jako kdyby Andrea Bocelli a Ray Charles nazpívali duet. Ještě návykovější je samotná síla motoru. 750 Nm dostupných ve 2000 otáčkách a celých 330 koní výkonu hovoří za vše. Jestli čekáte velký turbo kopanec, obvyklý pro naftové malorážky, čekáte marně. Tah je příjemně lineární a zároveň opravdu monstrózní. Na suchu snad musí zadní kola posouvat litosférické desky. Prakticky v jakékoli rychlosti stačí jen sešlápnout plynový pedál na podlahu a sedmička vás teleportuje do jiné dimenze. Neskutečně opojný pocit. Dumáte nad tím, jaký velký příděl paliva bude potřeba k takovému představení? Při velmi klidné jízdě se dá dostat k osmilitrové hranici. Dlouhodobý průměr se pohybuje někde mezi 10-11 litry v závislosti na typu jízdy. Já jsem jezdil asi za 12,5 l, což při podmínkách, které panovaly v době testu, považuji za velmi slušné číslo. Povedenému motoru zdatně sekunduje sametový šestistupňový automat. Jeho vytříbené chování, podle očekávání, plně koresponduje s charakterem luxusního sedanu.

V konkurenci se neztratí

Před závěrečným shrnutím si dovolím ještě malou odbočku ke konkurentům. Téměř se všemi jsem měl tu čest aspoň na chvilku, takže se pnabízí krátké srovnání. Segment luxusních limuzín je velmi sledovaná kategorie a probíhá zde nelítostný konkurenční boj. Trochu stranou hlavního proudu zůstává Lexus se svým LS a Jaguar XJ. Jsou to velmi dobrá auta, nejsou však pro každého. Lexus se svými technologickými vychytávkami a vyspělým hybridním pohonem je určen především technofilům, kteří nelpí na tradici. Jaguar XJ (X350) se naopak veze na retro vlně a odkazuje na tradiční hodnoty. K nim přidává fantastické jízdní vlastnosti a také auru pravého gentlemana. Ztrácí ovšem kvalitou interiéru a nedokáže nabídnout nejmodernější prvky výbavy.
Zbývá nám tu tedy klasický německý trojlístek Audi, Mercedes a právě BMW. Audi A8 (D3) sbírá vavříny nejlepším pohonem všech kol a extrémně povedeným interiérem. Infotainment MMI dlouho určoval měřítka v oblasti palubních systémů. Ve chvíli, kdy BMW s iDrive tápalo a Mercedes s Comandem přešlapoval na místě, Audi předvedlo, jak se to má dělat. Naprosto intuitivní prostředí a bezchybná funkčnost. Stejně jako BMW i Audi dokázalo nabídnout naftový osmiválec. Pokud si však dobře pamatuji, zdaleka mě neoslnil tolik jako bavorský výtvor. Chyběla mu kultivovanost. Jízdně A8 také ztrácela, nedostavil se ten správný ,wow efekt'.

Nakonec tu máme Mercedes. Etalon, ke kterému všichni vzhlíží. Po nepříliš zajímavé W220 vyslali stuttgartští do boje vynikající W221, která představovala přesně ty hodnoty, jež dělají Mercedes Mercedesem. Jak si vede W221 ve srovnání s modernizovanou E65? Ve všech meřitelných ohledech velmi dobře. S-Klasse má hezčí a kvalitnější interiér, víc výbavy a nabídne pohodlnější svezení. Ale víte co? Já bych bral radši sedmičku. Mnichovské nastavení podvozku mi vyhovuje víc, stejně tak motor BMW je údernější než pohonná jednotka v S420 CDI. Tady už rozhodují pouze osobní preference, ani s jedním autem nemůžete udělat chybu.

Co říci závěrem? Vlastně ani nevím. Z objektivního hlediska asi nemá tohle auto jako ojetina příliš velký smysl. Provozní náklady jsou vysoké, spolehlivost přinejlepším průměrná. Výbava, ve své době absolutní vrchol, je dnes dostupná i v hatchbacku nižší střední třídy. Přesto má i po letech 745d velké kouzlo a malý ďábel usazený v temném zákoutí mé mysli neustále našeptává, abych si něco podobného koupil. S ohledem na budoucnost je to pro mě jedna z posledních šancí, jak pořídit něco tak nesmyslného a opulentního jako dieselový osmiválec v luxusním autě. Jo, život je příliš krátký, aby člověk dělal jen racionální rozhodnutí.

PS: Pokud by někdo z vás měl opravdu zájem, testované auto bude brzy na prodej. A je ve výborném stavu.

Technické údaje

Motor: naftový přeplňovaný osmiválec 4423 cm3
Výkon: 330 koní při 3800 ot./min
Točivý moment: 750 Nm při 1900 – 2500 ot./min
Převodovka: šestistupňový automat ZF 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 6,6 s 
Průměrná spotřeba (údaj výrobce): 9,5 l/100 km


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

en
endless
16. ledna 2016, 09:02
1

"Víko kufru, které dříve vypadalo, jako by ho někdo vymodeloval podle lednice, zmizelo a nahradila ho tradičněji řešená záď."

NE, obludně ohyzdné tvarování zádě (zejména víka kufru) zůstalo naprosto stejné, poměrně decentně se změnilo pouze tvarování zadních (nyní sdružených) svítilen, které samozřejmě pomohlo zjemnit onu celkovou otylost, avšak asi jen tak moc jako kdyby jste z někoho kdo váží 220kg odsáli 70kg tuku... - jistě, bude sice vypadat lépe, ale pořád to bude 150kg tlouštík, že ano... :-)

"Hlavní myšlenkou bylo zjednodušit řidiči ovládání palubních systémů a odstranit butonky pro každou jednotlivou funkci."

"butonky" ?!? To jakože vezmu anglické slovo "buttons" a protože máme demokracii tak si ho sám "počeštím" na "butonky" ?!?

A tak nějak automaticky předpokládám že to všichni čtenáři a) pochopí a b) budou kvitovat s pochopením/nadšením?

CO přesně je na slově "tlačítka" tak hrozně špatně že byla nutná tahle "kreativní" práce s češtinou? :-)

"Byl to právě design, který rozdmýchal největší vášně a nikoho nenechal chladným. Buď nadšení, nebo zatracení. Nic mezi."

Zcela zbytečná věta, bez které by článek nebyl o nic hodnotnější/smysluplnější a naopak, byl by o jedno (už aspoň tisíckrát použité) klišé chudší. Autora to patrně překvapí, ale na světě jsou zcela jistě tisíce lidí které onen design nechal chladnými a určitě i mnozí kteří z něj nebyli ani nadšeni ani jej nezatracovali, byli v názoru na něj právě přesně "mezi", neutrální... :)

"Elektrické nastavování sedaček by každý normální člověk hledal na dveřích."

Troufnu si napsat že někteří (asi nenormální) lidé jako například ti kteří milují jiná BMW - typicky řady E36/39 (a jistě i mnozí další) by daná tlačítky NEHLEDALI na dveřích ale na boční straně sedadel... :)

Atd...

:)



reagovat
Zlo Kočka
16. ledna 2016, 13:26
0

Nenapadlo vás během sepisování tohoto kreativního elaborátu, že tyto stránky by bez něj nebyly o nic méně hodnotné a smysluplné, ale naopak o hezkých pár klišé chudší?

Nevadí, každý má právo na názor. Ale na butonky nám nesahejte, to si vyprošuju.

en
endless
16. ledna 2016, 09:05
0

"Víko kufru, které dříve vypadalo, jako by ho někdo vymodeloval podle lednice, zmizelo a nahradila ho tradičněji řešená záď."

NE, obludně ohyzdné tvarování zádě (zejména víka kufru) zůstalo naprosto stejné, poměrně decentně se změnilo pouze tvarování zadních (nyní sdružených) svítilen, které samozřejmě pomohlo zjemnit onu celkovou otylost, avšak asi jen tak moc jako kdyby jste z někoho kdo váží 220kg odsáli 70kg tuku... - jistě, bude sice vypadat lépe, ale pořád to bude 150kg tlouštík, že ano... :-)

"Hlavní myšlenkou bylo zjednodušit řidiči ovládání palubních systémů a odstranit butonky pro každou jednotlivou funkci."

"butonky"?!? KOHO/CO?!? To jakože vezmu anglické slovo "buttons" a protože máme demokracii tak si ho sám "počeštím" na "butonky" ?!?

A tak nějak automaticky předpokládám že to čtenáři a) pochopí a b) budou kvitovat s nadšením?

CO přesně je na slově "tlačítka" tak hrozně špatně že byla nutná tahle "kreativní" práce s češtinou? :-)

"Byl to právě design, který rozdmýchal největší vášně a nikoho nenechal chladným. Buď nadšení, nebo zatracení. Nic mezi."

Zcela zbytečná věta, bez které by článek nebyl o nic méně hodnotnější/smysluplnější a naopak, byl by o jedno (už aspoň tisíckrát použité) klišé chudší. Autora to patrně překvapí, ale na světě jsou zcela jistě tisíce lidí které onen design nechal chladnými a určitě i mnozí kteří z něj nebyli ani nadšeni ani jej nezatracovali, byli v názoru na něj právě přesně "mezi", neutrální... :)

"Elektrické nastavování sedaček by každý normální člověk hledal na dveřích."

Troufnu si napsat že někteří (asi nenormální) lidé jako například ti kteří milují jiná BMW - typicky řady E36/39 (a jistě i mnozí další) by daná tlačítky NEHLEDALI NA DVEŘÍCH ale na boční straně sedadel... :)

Atd...

:)



reagovat
Matěj Podhorský
16. ledna 2016, 09:20
0

Dvojitý komentář, dvojitý efekt?

:)

en
endless
16. ledna 2016, 09:33
0

Bohužel ne, chtěl jsem původní příspěvek upravit ale tady to patrně nejde (editace/mazání vlastního komentáře) a zjistil jsem to až následně - místo úpravy původního komentáře je druhý... :(

Leli
16. ledna 2016, 10:19
0

ty tlacitka nejsou na sedackach, ale totalne idiotsky na stredovem tunelu, viz fotky.

Matěj Podhorský
16. ledna 2016, 10:55
0

Vždycky mi přišlo, že nastavování sedaček na dveřích je trochu divné. Ale zase než lovit tlačítka někde na boku sedačky, kde na to nevidím, a vezmeme-li v potaz fakt, že tyhle sedačky mají asi milion možností a tlačítek atd, tak bych na to asi rád viděl. Jen, jak se to na těch dveřích ovládá? Levou rukou? Pravou rukou? Kolenem?

Uprostřed auta, ani na boku sedačky ne, tohle bych fakt raději viděl na dveřích. Holt asi fakt potřebuju ty mercedesy no:D

De
Dempsey
16. ledna 2016, 11:10
0

Ad viko kufru: budes se mozna divit, ale viko je opravdu jine
Co ti vadi na butonku? Butonek je normalni knoflik v cestine.
Docela by me zajimalo, jak bys chtel mit tolika smerny nastavovani sedacek dole na sedadle.

Ba
Banan625
16. ledna 2016, 12:24
0

"Kdyby jste" ?!? A to je co za kreativní práci s češtinou? :-D

Tomáš Trýska
16. ledna 2016, 13:36
0

Matěji, na co potřebuješ vidět na čudlíky nastavování sedaček? obvykle tam je jedej vodorovnej a jeden svislej čtyřsměrnej (případně šestisměrnej) posuvník, jejichž funkce zná snad i malé dítě. Tohle měly krásně vychytaný starý ameriky, kde jim stačil jeden joystick a asi čtyři kolíbkové spínače. Vše na boku sedačky.

Matěj Podhorský
16. ledna 2016, 13:41
0

No, obvykle možná jo. Ale v tom případě esko není obvyklé. Neřekl jsem, že to tam potřebuju, ale chci. A hrabat někde dole vedle dveří mi přijde nedůstojné.

ab
ab
16. ledna 2016, 13:49
0

"Sedmičkové BMW řady E65 můžete buďto milovat, nebo nenávidět."
Už první věta mě málem odradila článek číst, protože prostě není pravdivá. :)

E65 mě nechává chladným, nezajímavé auto (ani negativní ani pozitivní emoce). Věřím, že to je pohodlné dálniční auto, ale jízda po dálnici je spíš práce než zážitek. Naopak na pohyby po městě to bude nepohodlné auto, se kterým se špatně hledá parkovací místo. Oproti A8 D3 mi připadá škaredé (ale ne vyloženě hnusné, abych jím musel opovrhovat). Není to pro mě v žádném ohledu lepší auto než např. Audi A6 C6.

Řadicí tlačítka (buttonky) na obou stranách volantu mi přijdou jako dobrý nápad.

A mimochodem - nelíbí se mi, že jsou vybrané věty "v rámečku" v článku duplicitně - nuda, číst dvakrát to samé. Ale to jen tak na okraj.

Tomáš Trýska
16. ledna 2016, 14:20
0

Matěji a teď mi ukaž, kolika směry jde s každým tím šoupátkem hýbat. Mám takový pocit, že se dopočítám k cca stejnému počtu, jaký jsem zmiňoval já, snad jen s výjimkou hlavové opěrky.

Berzelius
16. ledna 2016, 21:54
0

Matěj: "A hrabat někde dole vedle dveří mi přijde nedůstojné"...No tak to je vtom případě většina aut (bez el.sedaček) v tomto ohledu nedustojná,ba co hůře u některých si musíte sahat mezi nohy :-) Mě osobně to poprvé když jsem sedl do auta s el. posuvem (na boku sedačky) přišlo celkem intuitivní a hned sem přišel na to co a jak. Ale beru ten základ..(vpřed/vzad,předklonit/zaklonit,sedák nahoru/dolu), když je tam toho víc tak asi určitě na dveřích.

Matěj Podhorský
17. ledna 2016, 20:11
0

Já vám to neberu, taky jsem psal, že mně to tak přijde, tedy jakože subjektivní dojem. Koneckonců automobilky to tak dělají a asi vědí proč:)

Ri
Rijen
16. ledna 2016, 09:36
1

Me se teda mnohem vic libi ten predface))

reagovat
Leli
16. ledna 2016, 10:34
0

Srovnani s 221 je mimo, 221 je dal o nekolik galaxii. Designem, ergonomii, technologiema, ... konkurentem pro W221 je spis F01, tohle je spis konkurence motyla (W220), bmw je v release cyklu o par let pozadu za mercedesem, takze kdyz mercedes predstavi vlajkovou lod, bmw chvili trva nez predstavi tu jejich a snazi se mercedes dohnat, mercedes je vlastne takovej prukopnik, ke kterymu ostatni vzhlizi. :-)

E65/66 ma slusnej podvozek, celkem jistej a poslusnej, to se mi na ni libilo. A extremne u ni zalezi, jaky ma sedacky, ty zakladni nebyly nic moc, daly se objedant lepsi, ale zdaleka ne kazdy vuz je ma. Ergonomie je dost priserna, oranzovy podsviceni vseho taky, nektery motorizace taky nic moc (735i)...

reagovat
Caddy
16. ledna 2016, 20:52
0

i kdyby to vsechno byla pravda, co je to platne, kdyz je W221 s velkym naskokem nejhnusnejsi S-klasse, jakou kdy vypustili? :) Ani to nevypada jako dustojny elegantni sedan...pro rapery dobry, no :)

Ad
Adam
16. ledna 2016, 10:46
0

Tímhle autem pro mě začlo jít BMW do kytek. Bangelova bawka se mi strašně ošklivý a přestože dnešní genereace už zase vypadá lépe (vyhodili Bangela), tak stejně poslední pěknej bavorák je pro mě E46. Dnes se mi víc líběj mercedesy a ani jízda v novejch bmw mě vůbec nenadchla. Přál bych si, aby si ty dnešní oteklý krámy nikdo nekupoval, ale divnej sem já..

reagovat
hb
hb11
16. ledna 2016, 13:00
0

Nechapu, proc si nekdo koupi takovy auto se smradlavym dieselem.. 730d je pro mne osobne taky nesmysl, ale chapu, ze pro velke najezdy u noveho auta davala nejaky smysl. Ale tohle? Spotreba jak benzin a pritom ve vsem od komfortu az po servisni naklady nesrovnatelne horsi..

reagovat
da
dave
16. ledna 2016, 16:22
0

Čím víc čtenářů tím víc blbcu chtelo by se rici

reagovat
Skipper
16. ledna 2016, 17:10
0

Buttonky ponechat! Nevidím důvod, proč kecat do specifického stylu každého autora - podle mně i toto je to, co dělá Autíčkáře Autíčkářem. Každý autor má svůj styl a tak to má být. Na rozdíl od unisex článků mainstreamu, které mě osobně nudí k smrti.
Ad E65 - asi nejrozporuplnější BMW vúbec. Jeho hlavní problém je, teda u předfaceliftu, že není fotogenické. Naživo je to něco jiného - působí majestátně a ne neforemně jako na fotkách. Já jsem si prošel takovou menší proměnou - ze začátku se mi hrozně nelíbilo, na rozdíl od E60 a časem se to úplně otočilo. Teď je pro mně E60 moc ,,korejská,, a E65 prostě zraje. A dokonce jí považuji za pokračovatele dizajnu E39. Někteří si možná budou ťukat na čelo, ale obě tyto auta mám celkem nakoukané a vidím tam hodné společných rysú (hlavně u před FL E65). Takže asi to bude moje další auto...

reagovat
Be
Beaumont
16. ledna 2016, 18:50
0

Když Banglův design v BMW nastoupil svou naštěstí krátkou, ale bohužel i tak dost zkázonosnou cestu, celkem jsme se v klubu BMW řady 6 (E24) shodli, že bychom Bangla rádi pozvali na náš sraz. A pak bychom ho těmi našimi starými "šestkami" s chutí přejeli, a to podélně a opakovaně. Facelift E65 trochu pomohl, ale zrůdnost je to i tak - a o interiéru to platí stejně jako o exteriéru.

Na druhou stranu naftový V8, pokud náhodou zrovna fungoval, měl něco do sebe. Jel jsem v 740d a ten zátah je parádní a zvuk kupodivu taky.

reagovat
Adam
16. ledna 2016, 20:48
0

Tohle auto je neuvěřitelně nádherný a co do majestátnosti na něj snad nemá vůbec nic. U nás stojí černá E65 Fl 750i na origo 255 R20 a každej den z ní uchcávám :D

reagovat
Skipper
16. ledna 2016, 20:50
0

Přesně! V tmavé barvě je to krása... Asi časem začnu shánět tmavě modrou, nebo černou. Ale moc se mi líbila i jedna světlá - šedomodrá.

Knightrider
17. ledna 2016, 09:01
0

Verim tomu, ze jizdni vlastnosti budou vyborny, ze to bude mit skvelej podvozek a silny motory , ale co je to platny, kdyz je to cely zvenku i zevnitr hnusny, jak paviání prdel.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang  2004
Ford Mustang

2004 rok výroby
190 koní výkon
3 908 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Chrysler 300M  2000
Chrysler 300M

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW 2005
Škoda Octavia Combi 2.0 FSI LPG 4x4 110kW

2005 rok výroby
150 koní výkon
1 984 ccm objem

Opel Tigra  2006
Opel Tigra

2006 rok výroby
90 koní výkon
1 400 ccm objem