načítám data...

Deset blogů z roku 2019, které by vám neměly utéct

Jako každý rok i letos jsme vybrali deset čtenářských blogů, které by vám neměly ujít.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Za letošní rok přibylo na Autíčkáři celkem 226 nových čtenářských blogů. To už je slušná porce, vybrat z nich deset nejzajímavějších tak znamenalo spoustu čtení a vzpomínání, co že se to tu všechno během roku objevilo. Trendem letošního čtenářského blogování se staly různé na sebe navazující seriály, psali jste o autech velkých, malých i těch na hraní, o historii motorsportu, o zážitcích na cestách, připojili jste svoje postřehy a glosy na aktuální témata a my jsme moc rádi, že obohacujete prostor Autíčkáře o své originální články. 

Vybrat jen deset z bloggerů tak nebylo vůbec jednoduché. Nakonec se ale zadařilo. Pokud jste na níže uvedené články v průběhu roku nenarazili, určitě to napravte. Tyhle blogy zkrátka stojí za přečtení:

 

Tomino – série ze života slavných jezdců

(Zatím) pětidílná série pojednávající o slavných jezdcích Formule 1  z dob, kdy bezpečnostní předpisy měly sotva pár řádků a každý závod znamenal reálné smrtelné nebezpečí zaujme i ty z vás, kteří jinak motorsportu příliš neholdují. Články jsou psané čtivě, je v nich spousta zajímavých informací a dobových citací, nechybí ani autentické fotografie. Tominovy výtvory zdaleka nejsou nějaké “dvacetiminutovky” sepsané v pauze na kafe, ale poctivá novinářská práce se spoustou informací, které neunavují, ale baví. 

 

Plus One – restaurování “veteránů” Lesney

Celé to začalo vloni v lednu nenápadnou větou “To jsem se takhle jednoho dne rozhodl, že budu renovovat káry. A ne jen tak ledajaké. Bodem mého zájmu jsou auťáky Lesney z let 1966-68.” Leckdo ze čtenářů si asi v tu chvíli vzpomněl, že ono “By Lesney” už někde četl, ale je to docela dávno. Slůvka vyražená zespoda všech angličáků Matchbox Superfast se zkrátka nezapomínají. Blogger Plus One nejprve zapátral v hlubinách eBaye, nakoupil desítky angličáků, potom si doma postavil komorní lakovnu a pustil se do renovací. Pod jeho rukama se z omlácených a ohraných autíček stávají znova naleštěné skvosty, které vypadají, jako by je zrovna vybalil z klasické papírové krabičky. A už jich má na kontě pěknou řádku, posuďte sami.

 

Borisovy recenze aut

Po dvou letech se letos na jaře z hibernace probudil i dříve aktivní blogger Boris. Ve své několikadílné sérii nám představil pár aut, která mu přišla letos do ruky. Je to vskutku různorodá směsice. Od Subaru Impreza, přes Fabii až po Cadillac. Jeho recenzím nechybí nadhled a nebojí se poukázat i na drobné i větší chyby výrobců. 

 

Bubaaczek – Odysea amatérského závodníka

Tento blog by měl být povinnou četbou pro každého, kdo by se snad chtěl stát automobilovým závodníkem. V lednu jsme spolu s naším “polskočeským” Nikki Laudou zažívali peripetie s autoškolou “na podval”, následovalo několik různých závodů, trocha filozofování na téma “co když to jednou nevyjde” a pak, jsme byli svědky toho, jak to na našem trackdayi nevyšlo a jeho Seicento se rozhodlo, že pojede po střeše. Naštěstí se tahle eskapáda obešla bez zranění a kolují drby o tom, že na příští sezonu malý fiátek se svéřepým řidičem opět najede na startovní čáru. A tak to má být.

 

Beastarův koutek pana principála

Jeho interpunkční freestyle a poněkud chaotický proud myšlenek se léty psaní zklidnil, názory však zůstávají stejně ryzí a úpravy fotek stejně abstraktní. Horacio Pagani je zkrátka pořád machr a se Zondou se dá jezdit normálně pro rohlíky. Pokud Beastara a jeho blogy ještě neznáte, přicházíte o vskutku neotřelý pohled na luxusní vozy od člověka, který je u sebe doma přehazuje vidlemi. Tedy obrazně řečeno. Nebrání se ale ani plebejštějším vozům, jen to nesmí být Duster. 

 

Máří – odpovědí není vždycky sporťák

Markův příběh v blogu začal tam, kde většina jiných obrazně končí. Totiž na velkém okruhu za volantem ostrého a celkem závodně schopného hatchbacku. To, co pro jiné petrolheady může znamenat splněný sen se tu ale nesetkalo s příliš vřelým přijetím a tak jsme mohli během roku sledovat, jak nadějný závodník přesedá z hot hatche do pohodlné japonské limuzíny dotažené z německa. A světe div se, vypadá spokojeně. A co víc – dokonce začíná pokukovat po nějakém líném perspektivním youngtimeru. Meziplyny a trefování apexů zkrátka nejsou univerzální recept na štěstí.

 

Jaromírova žlutá radost

Automobilové sny se mají plnit. To je zkrátka nesporný fakt. No a Jaromír jako kluk snil o pořízení Fiatu Coupé. A když přišel správný čas, tak si zkrátka koupil. Jak to u starých aut bývá, bylo to trochu dobrodružství, ale nakonec všechno klaplo a žlutý fiátek dělá svému majiteli radost. Naposledy se s námi podělil o zápisky z cesty do Alp, kde došlo i na přespání ve stísněném interiéru vozu a nenápadně nás také navnadil na to, že v příštím díle dojde i na nějaké ty technické peripetie. 

 

Prosetup – efektivní úprava a ladění aut

Dvojice článků na blogu Prosetup je zase něco trochu jiného. Nečekejte beletrii o autech, tady se dozvíte tvrdá data a praktické tipy, jak správně naladit podvozek auta, aby správně fungoval na okruhu a pomohl vám efektivně ovládat vůzve vysokých rychlostech. Pokud chcete ze svého přibližovadla postavit schopný tracktool, jsou tyhle články jednou z věcí, která by vám v žádném případě neměla ujít. 

 

Kuře a jeho automobilové peripetie

Náš pravidelný čtenář a skalní fanoušek Forda nám letos zprostředkoval hned několik svých zážitků a náhledů do své petrolheadské mysli. Po letech trpění konečně dozal, že jeho rozpadlý Focus už je skutečně za hranicí své životnosti a tak si pořídil MGB. Pak si ale uvědomil, že to není Ford a tak ho promptně doplnil ještě Mondeem. No a aby těch aut nebylo málo, pustil se ještě do výběru auta pro ženu. Až za pár let budeme číst o tom, že neznámý pražský občan zastavěl půl městské části starými auty, tak budeme vědět, o koho jde. 

 

David a jeho cesta za poznáním, že odpověď je Miata a něco k tomu

Majitel v pořadí již druhé Mazdy MX-5 se letos na jaře začal zamýšlet nad tím, zda je tento japonský roadster opravu ono “jediné auto, které kdy bude potřebovat”. Po tom, co si vyzkoušel několik silnějších a větších sportovních aut ale nakonec doznal, že malá Mazda mu asi nakonec zůstane doma, bude k ní ale muset pořídit ještě nějaké to “odpočívací” auto. A jak se rozhodl, tak také učinil a zakoupil sobě Legendární Hondu. A jak to celé dopadlo vám může napovědět úvodní obrázek. I takový je zkrátka život petrolheada. 

 

To byla desítka blogů, které byste letos neměli minout. Autorům posíláme roční VIP členství. Máte pocit, že jsme na někoho zapomněli? Dejte nám vědět do komentářů. Všem, kteří přispívají na Autíčkáře svými články moc děkujeme a těšíme se na vaše další vyprávění. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
26. prosince 2019, 13:07
1

Tak za sebe musím říct, že vsechny vybraný blogy čtu taky. S tim že je trochu škoda, že se pozapomnělo na Kraba. Ale to už je skoro profík čili ok. Co se mě týká freestyle interpunkce i rychlý tok myšlenek se zklidnil. Ale tenhle rok sem měl blogersky nejslabší... V podstatě nic co by chytlo za srdíčko. Až na kritiku Dusteru:D

reagovat
Irwinek
26. prosince 2019, 13:30
0

Někdy by mne zajímalo, jak by jsi si poradil se starým autem, a myslím tím opravdu starým autem ( ne, nemyslím hned Ford T, ale třeba AERO 30 nebo tak něco z těch let.) . Jak by jsi takové auto hodnotil, protože jinak se na Tvé připomínky, blogy a atd celkem těším :-D

beastar
26. prosince 2019, 14:30
2

Zrovna auta z let 30 až 50 to je opravdu moc starý. Taky ti to nikdo už jen tak nepůjčí. To je snazší vzít si novou 911, než hezkou Aero30. Nejdál 70s a tam se mi třeba Porsche líbí, o něco novější Maserati, nebo Lancie to sem si zkusil. Ovšem ja na ty youngtimery a veterány fakt nejsem dobrej řidič ani hodnotitel. Jezdim často stylem Audi RS6 ...fšude 200 dokud nás smrt nerozdeli.

Plzeňská Praha....
Huhuuuu Policie: Pane řídiči přijde vám normálni jezdit po Praze 130...

B: to vám špatně měří!
Policie: ale my nemerime my jsme vás nemohli dojet...

Jak někdo takovej může mít rád aero30:)))

krab
26. prosince 2019, 14:45
-3

Beastar by u Aerovky neuměl zařadit... auta z 30. let jsou pravý řidičský stroje. Gentlemanské sporťáky. Cokoli se synchronizací, na radiálních pneumatikách, nedejbože se vstřikováním paliva, to už jsou moderní škatule, žádný veteráni :)

beastar
26. prosince 2019, 15:01
0

Řekněme že Aero30 se mi líbí cabrio staticky. Jako do haly někam výzdoba. Jet s tim asi ne. Nejstarší auto, co se objeví v blogu bude z roku 1995. Tam zařadit umím... Na Jaře se objeví 996 turbo když to teda dopadne. Chystám se asi během roku prodat Ghibli... Bude o čem psát prostě:))

Irwinek
26. prosince 2019, 16:35
0

Já tu aerovku spíš plácl, osobně se mi tedy víc líbí 50, ale i to je mimo auta, která mám rád. Napadla mne asi proto, že jí měl děda, no on měl i tu 50 - tku :-D ale líbí se mi Gordon, tam jí prostě vidím. Osobně preferuji auta mezi 60 a miléniem s občasným úletem oběma směry. Ale protože beasta čtu rád, zajímalo by mne právě, co by on k takovýmuhle autu řekl, jestli by tomu přišel na chuť, nebo jestli by se vyloženě trápil. O Krabovi se ví, že se potlouká v mg a spol, ale lidi, kteří se v autech pohybují a pak se dostanou někam mimo svůj rank mívají občas zajímavé postřehy a právě tady by mne beastův názor zajímal. Bohužel okolo sebe nikoho s veteránem nemám, tak nemohu nic domluvit, ale třeba by se mezi čtenáři někdo našel :-D

Jakub Pospíšil
26. prosince 2019, 17:28
4

Já jsem úmyslně z výběru vyřadil Kraba, Supu, Vavrise, Komína a vůbec všechny figurky, které mají nějaké užší vazby s redakcí, aby nedošlo k nějakému pocitu předpojatosi. Možná jsem to měl zmínit v nějakém dovětku, ať je to hned jasné.

-
Komentář upraven 26. 12. 2019, 17:30:31

krab
26. prosince 2019, 19:58
-3

To jsi Kubo udělal dobře... Právě, aby to nevypadalo jako karlovarská losovačka :-D

Ju
Junior
26. prosince 2019, 21:28
0

beastar: Neasi, prodat zánovního Itala a pořídit 15? let starýho poršáááka. Srdíčko woe.

beastar
26. prosince 2019, 22:36
0

Junior: To spolu nesouvisí. Porsche bude i kdybych to Ghibli neprodal. Tam je to o nabídce, co na to mám. A rád se toho zbavim a zkusím zase jiný auto.

krab
27. prosince 2019, 12:07
-3

Na tebe jsem Beastare zvědavej. 996 Turbo ti moc přeju a myslím si, že nebudeš vůbec zklamanej. Ghibli dát pryč chápu jako docela logickej krok, to bych radši ty peníze opravdu dal do 996 turba a ty běžný pracovní kilometry odjezdil v něčem co prostě holt tolik nestojí. Nějaká zánovní ex fleetová A6 Quattro s šestiválcovým dieselem za rozumných podmínek bude furt moc dobrý kompromis a místo financování exotickýho Itala ti zbyde na hraní si s poršákem...

Kuře
27. prosince 2019, 17:44
0

Krabe, tak s tím já zase nesouhlasím.
Raději bych si nechal exotickýho Itala, a na hraní používal levný mrdiny jako Ibiza a tak, než se jenom tupě přidat do zástupu debilní korporátní dieslový nudný šedi a jezdil tou nejprofláklejší Audinou v quatru co tě vůbec může napadnout.

Ale to jsem já, až se mě takovýhle výběry budou jednou skutečně týkat, třeba si to povíme jinak:)

Ju
Junior
27. prosince 2019, 18:14
-1

když ono takový 996 Turbo je úplně jiný hraní než Ibiza :)

krab
27. prosince 2019, 19:21
-3

Kuře: uvidíme co pan principál udělá...
Divil by ses, ale když najíždíš ročně 40tkm + tak prostě řešíš věci co nejsou úplně na první pohled pro nás blázny do starejch kár zjevný. Audina byla jen příklad... co jsem měl na mysli bylo v reálu to, že když ušetří na provozu měsíčně třeba 10 tisíc tím, že nebude muset živit benzinový Ghibli, může ty peníze použít na provozní náklady toho Poršáka. Ono platit za provoz Ghibli SQ4 a pak ještě 996 Turbo to není žádná Ibiza :-D To říká Junior správně. Však on nám to Beastar popíše sám jak to vlastně vidí...

beastar
27. prosince 2019, 20:33
0

Jakou hezkou debatu vedete. Je to tak jak říká Krab. Prostě to Ghibli v benzínu není na hodně km ročně úplně zajímavá věc. Mužů ho prodat v podstatě za to, jak jsem koupil. Spotřeba mě netrápí tolik. Jenže je to po záruce. A nebaví mě tolik už druhý v řadě.

O tom že 996 není Ibiza o tom trochu něco vím, bez obav. Už sem měl i náročnější auto na hraní, než obyčejný Porsche;) Jako A6 mě neláká vůbec. Respektive asi ani diesel. Nějaký slabší benzín třeba od Jaguaru, nebo řekněme ta Alfa možná. Audi možná A7. Bmw možná sedmičku dvouletou? Hale ja nevím. Kombika od Audi máme místo toho GL. S6 jezdí pěkně, ale to je dobrý pro holku. Najede s tim 1000km měsíčně a cajk.

Já nejsem ten typ kterej musí pracovně jezdit sporťákem abych se cejtil cool. To maj mladý typu Junior. Jezdit voe na ty jednání Imprezou wrx sti aby bylo vidět, ze kurwa ten cash mám... Proti msinstreamovym autům nic nemám. Zase teda úplně nechci supa ve sportlinu:)))

Každopádně i když to Ghibli teď neprodam. Tak do roka určitě. Kuře udělám ti cenu. Dáš do toho srdíčko? Teď nechci bejt zlej. On je ale dost rozdil kolik ročně vysypeš s hovno najezdem na Mondeu a k kolik se 40k vysypes na Maserati daily:) Benzín, pojistky, díly, práce servisu...

Jde o to, že to si raději fakt otočim Švýcarsko v té 911... Párkrát... Stejně to budu prihlasovat jinde ne v Čr.. A servisovat u Frantovyho fotra...

Ju
Junior
28. prosince 2019, 00:41
0

ježdění na jednání v STI mi tatík zatrhl, čistě z finančních důvodů, nějak neviděl důvod to platit. divný. :-) asi do toho dává míň srdíčka než někteří jiní pantátové, co tak koukám po zlatejch mládežníkách v práglu. Teď vedle mě na Chodově parkoval týpeček. Tak 20 mu bylo. Ztetovanej obličej. AMGčko 2017, tak 3,5mega ceník. Tak takhle "daleko" to asi nikdy nedotáhnu.

A teď na vážno -> O tom to až tolik není. Mě nebaví mít hračku. K čemu to? Jakože přes tejden Superba a o víkendu jetou 911? To by mě nebavilo. Náklady na kilometr tý 911 začnou bejt nesmysl, navíc ti v tom leží prachy. A co z toho? Párkrát to vytáhneš? No to tě fakt vyjde líp ten rent. Ale zase, dojít v pátek, hodit na stůl 50 a vrátit to v neděli? To chce taky náturu. Ikdyž to nakonec vyjde asi levnějc než dlouhodobý vlastnictví. Minimálně míň stresu.
To už radši silný daily. Aspoň si to "užiješ", strávíš s tím víc času. A nemusí bejt nutně AMG nebo nevim co. Taková M550d umí taky chytnout za srdíčko. :))

beastar
28. prosince 2019, 01:04
0

Tak jako tatíkovy se nedivim. Koupil bych ti supa ve dvoulitru ve stajlu v bílý a čus :D Ne jako pokud samozřejmě to potřebuješ, tak jasně neni nutný mrdat se v Praze a okolí s nějakým AMG. Nehledě na to, že v tom potkávám fakt dementy. Nebudu popisovat konkrétně co myslim, protože těch aut zase tolik není a někoho by to mohlo nasrat.

Určitě si nehodlám kupovat sobě nějakej postrk jakože tdi abych jako ušetřil 1kč na km. Jde fakt o to, že to silný daily tě časem sere pokud to právě není nějaká například 550d ať držim příklad. Ono prostě ten bavorák je pořád jinde jak WRX STI, nebo defakto nejsilnější Ghibli. K tomu starýmu Porsche. Já sem měl vždycky nějakou takovou zbytečnou píčovinu. Teď relativně dlouho nee. Nějaký ty Ibizy a Megány a podobný věci to není auto, co by si chtěl s tim někam jezdit.... Tj fakt na blbnutí jakože když trefíš strom blbě a přežiješ vylezeš a zasměješ se tomu. A jako chybí mi to. Jelikož vole srdíčko už neni co bejvalo. Tak je to starý Porsche... a ne Lambo třeba... a nebo třeba ještě novější Porsche... Protože taky bych potom mohl v tom Porsche i bydlet... Přece jen bohatej fotr mi od 18 docela citelně chybní jestli mi jako rozumíš. To znamená, že prostě vždycky sem si tyhle věci musel platit sám. Takže jebu na rent, jebu nějaký prachy. Prostě chci 911 ... A klidně si teda místo druhýho Ghibli v řadě sednu zase do něčeho jako bylo Q50 šestiválec která uměla za 10 a s nějakejma umrdanejma bavorákama z budgetu si v ničem nezadala. Mělo to koně.. nevim 300? Pohodlný to bylo a runnin cost o 50% jinde, než na karpáču s trojzubcem. Prostě já nejsem člověk kterej se bude v něčem trápit jen aby do toho dal voe srdíčko. A hlááávně mrdám nějaký sympatie ke značce.. Všechno se to sere. A jak píše dobře pan redaktor Křeček.... Francouzskej podvozek, čínský součástky, stlučený je to rumunem a převodovku do toho vrazí skopčák... takže srdíčko dneska leda do veteránů ... a rozhodně ne do daily mrdusu,)

mtucek
28. prosince 2019, 10:13
2

Přesně tak. Sny se mají plnit. Mám Porsche 911 turbo už dva roky, najeto ročně okolo 10 tis.km. Náklady zatím jen olej, pneu a přední kotouče a desky????. Oni ty motory Mezger u starých TT jsou fakt dobrý.

krab
28. prosince 2019, 11:39
-3

To je super... Já jsem po 996 Turbo pokukoval už před těmi 3 lety když jsem vybíral. Buď 911 Carrera 2 manuál, 996 Turbo manuál, Cayman 987 S manuál. Z těchto tří... Jenže můj rozpočet na nákup byl prostě na Turbo moc malej. A většina byla v automatu. A nakonec jsem s tím co jsem koupil spokojenej. I když letos se mi právě i nadmíru líbilo svezení v kamarádově Carrera 3.2 (přesně takovou jakou máš v tom obrázku u jména). Má to kouzlo. Ale už před 3 lety by stála milion (aspoň). Aby to bylo hezký a nebyl třeba dovoz z USA a na lehčí renovaci. Dneska tyhle modely stojí pořád cca podobně. Ale to Turbo vyrostlo o cca 10-20% Takže kdybych býval tehdy sehnal Turbo + manuál , dal za něj cca 1 mio, dneska by mělo hodnotu spíš tak 1.2 ... A to by mi pokrylo (nejspíš) údržbu. To moje Carrera spolykala víc. Ale jízdně jsem s ní maximálně spokojenej a ten nově udělanej motor jede fantasticky, takže ničeho nelituju, jsem spokojen.

Jinak co jsem tak zachytil, vyčetl různě atd. : 996 Turbo : občas se stane, že se musí nechat repasovat turbo/turba (jsou tam 2, že?) , odcházejí cívky (spíš drobnost) a může se stát, že praskne nějaká z hadic chlazení nalisovaná přímo na blok motoru. Jestli je to častá věc nebo není, úplně nevím, ale sledoval jsem to na "hoovie's garage". Tomu se to stalo a museli vyndat motor, všechny vodní hadice ven a nechat někde nalisovat nové hadice nějakou technologií kvůli které tam ten motor posílali. Zdánlivě snadná věc - vyměnit po letech hadice chlazení, ale náročný úkol na čas práce. Takže jakoby Turbo může stát nějaký prachy v servisu, ale když je štěstí tak jen málo. Ale to ve výsledku platí i u těch ostatních... Ačkoli u motorů M96 a M97 jsou ty nutnosti generálek prostě častější. A to turbo má prostě vložky válců, rozvody vedené úplně jinak, mazání jinak... je to lepší motor, vychází ze závodních konstrukcí Hanse Mezgera. To je na tom turbu vážně atraktivní věc.

Ju
Junior
28. prosince 2019, 12:15
0

beastar: když já to asi myslel asi jinak. Když si představím, že mám určitej měsíční rozpočet na auta. Tak "superb + 911" mě nebaví tolik jako "350 koní na dejlííííčko woe". To, jak to vede Krabatori, to už bych vůbec nedával. Ale zase, jestli (chápu správně?) dělá v kanclu, auto vlastně ani jedno nepotřebuje, a když už , tak korporátní ofce, tak potom asi jo. U mě je to něco jinýho. Za poslední 2 roky mi to vychází zhruba 20tis km. jenom na to, že sem a dalších 20kkm+ čistě pracovně. Plácat se to všechno v Supu a těšit se, jak o víkendu přeleštím Poršáka, by mě prostě nebavilo. Za to už z takový 550d bych uměl mít radost. sorry, 400 koní a vole po praze za 8. To prostě zahřeje u srdíčka. Jenže pak se to hodí, do kalkulačky a zjistím, že na 550d dostanu takovou pecku na ztrátě ceny, že Poršák a Sup se najednou jeví relativně jako varianta pro chudého muže. Hlavou, ne srdcem. A pak si rovnou řekneš ty vole, barák splacenej nemáš, aktiva nemáš a budeš si kupovat jetý Porsche? Tak seš blbej? No a už si to sunu do zelenýho domku pro nějaký 2.0TDI, držím hubu a šoupu nohama :)

beastar
28. prosince 2019, 12:38
0

Jako supa tdi určitě brát nebudu:)

Ju
Junior
28. prosince 2019, 13:11
0

v tom případě to máš výrazně víc v píči nebo seš výrazně bohatší muž. Spíš to druhý :-)
já jsem totiž přesně ten posera, o kterým si psal v jednom z blogů:

"Lidí, kteří jsou ochotni jít s výběrem, až na hranu moc není. Což o to bohatí jsou, ale ne tak aby si dovolili ten luxus riskovat. Odtud silnice plné Mustangů v horším případě RS oktávek a Superbů v plný. Taky Audi tu má několik let své místo. Tyhle auta nejsou vyloženě v srdcích těch kupujících, ale nabízí rozumnou míru rizika a jistotu (...)"

Tak snad za pár let.

Úplně offtopic: mně se hrozně líbí "filozofie" nejsilnějšího benzínovýho Supa. Škoda, že to už není V6. Jednička i s daní, koní dostatek, dycky se to dobře prodá, servisuješ to všude a za smích, navíc zapadneš, nikdo na tebe blbě nečumí, blbě se z toho odhaduje sociální status, jestli seš taxikář a nebo šéf obchodního a Audiny jsou holt jen pro představenstvo. Ale ta spotřeba, 15+ furt a všude. A to bolí. Takže novou 330d, kterou bych asi uměl za stejný +-10% prachy. Na spotřebě se to srovná. Jenže tu už neservisuješ za smích, blbě na tebe čumí, každej ví, žes na pětku prostě neměl, ale zároveň seš asi nějakej moc hustej, když vole máš tu prééémii. Proč jen se kurva nedává V6 TDI z Touaregu i do Passatu, do by bylo auto pro mě :-)

Šťastnou ruku při výběru. Btw. když to už nebylo v záruce a zmiňuješ servis. Jak moc to bolelo? Ekvivalentem SQ4 je 550i/S6, ne? Bolelo víc, či míň? :-)

krab
28. prosince 2019, 14:48
-3

U mě to je ještě jinak. Já jsem takovej automobilovej požitkář. Odhadem taky najezdim přes 30 ročně. Ale 10 v nějakých korporátních anebo vypůjčených autech a zbytek ve svých. A nejdu vyloženě po rychlosti, ale pro pocitu z řízení a po jízdních vlastnostech. A jako jo, často se sám sobě směju jakej jsem vůl. Doma auta dohromady aspon za dva miliony a když je hnusně a špinavo a auta jsou čistý, tak jedu Alfou Mito mojí ženy, která s ní beztak sama moc nikam nejezdí. Protože jí to řízení prostě zoufale nebaví. Ale teď jsem během podzima i aktuálně prosince dost často jezdil poršákem a pokaždý mě to baví tak, že si říkám jakej jsem pitomec, že bych snad ani jinou káru nepotřeboval.

Jinak ale kdybych najednou musel jezdit víc a nechtěl se starat o 5 různejch aut, tak si nechám jen lotuse a jako hlavní auto si vyberu buď M2 Competition, Supru GR, Giulii QV anebo Alpine A110 případně Cayman T. Něco z toho bych si vybral. Neumim ale vážně říct přesně co. I když nejspíš tu Giulii. Ovšem než bych to udělal, všemi bych se zkusil projet a pak se teda zkusil rozhodnout...

Ju
Junior
28. prosince 2019, 15:23
0

jo, to je ještě jedna věc. Když seš požitkář, tak to taky tolik nestojí. MX-5, komunikativní řízení, 17" kola, 1300kilo váhy, střecha dole. A jezdíš, srandy kopec. Nežere to brzdy ani moc benzínu, navíc v nákupce/případným servisu seš někde jinde.
Já to mám radši, jak psal beastar. RS6 styl. Dvě tuny, velký kola, spousty koní a furt plnej. Plácat se někde po III. na dvojku mě nebaví, spíš rychlost přesunu Plzeň - Praha. Pak je to provozně taky o něčem jiným.
a hlavně, Ty seš oproti mě životně, věkově, jinde. Já se mám ještě "na co těšit", čas na plnění snů přijde. Musím se ale přiznat, trošku se bojím. Že budu opatrnej a pak se budu mlátit do hlavy, že jsem si to nekoupil, dokud to šlo. A stálo to za to.

krab
28. prosince 2019, 16:39
-3

Jako hele, já nejsem ještě taková fosílie... ale spíš mě napadá něco jinýho. Kup si silnou benzínovou káru brzo než nám to kokoti z eu a naši domácí zdaní za ten vypuštěnej sodovkovej plyn. A bohužel jsou tu ty tendence reálný... takže pak si už pořádný auta jako Giulia s 510 koni nebo bavorák M2, M4, M5 nebo Audi RS4, RS6 nebudem moct dovolit vůbec. Ono to je trochu i k zamyšlení pro mě... bych si taky tu nadupanou Giulii měl umět koupit co nejdřív než bude pozdě.

beastar
28. prosince 2019, 20:28
0

Finance jsou důležitý. Já rozhodně nejsem nějakej milionář, co má na rozhazování. Mám hypotéku, nám velký výdaje. A docela nestálej příjem. Nicméně nejsou děti. Je docela našetřeno. A prostě nekupuju auta za 3 a víc logicky. Nekupuju nový. Točim to podobně jak Krab. A ono když v tom ty penize máš jednou, tak už tě ty výměny aut tolik netrápí. Než když to máš vše na lizačku a tak podobně.

Fakt auta na lítání služebně nemá cenu mít krásný. A jako u toho Maserati je prostě problém že je drahej spotřebák a slabší servisní síť. Navíc to tolik nevydrží. Opotřebení všech věcí je rychlejší. Od interieru po lak...žere to gumy i brzdy. Asi jako rs6. S6 je na provoz docela vděčná. Sice je hnusná. Interiér stojí snad víc za piču jak v tom Ghibli. Přítelkyni se to líbí. Nemusíš v tom nic a predjede s tim všude. Kufr velkej a Audi vs Mase seš furt 40% ve všem jinde. A jako hejtrs mrdat. Ta A6 furt těch 250 000 udělá s klidem.

A auta pro zábavu voe. Protože srdíčko. To je jinde. To už je hračka. Tam mi jde o blbnutí. Proto se mi třeba Krabovo Lotus, ale z toho Porsche a veteranu moc nadšenej nejsem. To Turbo to je jiná káva. Kdybych byl ten Richie Rich šel bycg do 964 turbo.... Jenže nejsem Ričí z pičí... Tzn. Si další takovou kundovinu nemůžu dovolit. Neboli něco rozpustim ve formě prodeje na byznys... Nejde dělat furt. Takže když sem měl to Gallardo chvilku šlo vlastně o stock car. S tim že tam byli nějaký prachy v tom autě, co byli moje ne celý. A vozil sem se. Ono mohl bych si koupit 348 Ferrari drsně. Jenže to bych rozbil někde...:)) Dřív jak tu 996.

Jinak jako ja primárně taky jezdim spíš linku tzn. 200 furt. Ale zase pak se dostaneš někde v noci na okresky... A chceš tim kroutit a slyšet ten motor. To je úžasný v tom Ghibli... Zvuk a i ten automat krásně odřazuje... Plive to voheň a duní to jak stíhačka. Adrenalin... Apexy tě nazajimaj příjdeš tam k tomu 160 na brzdy do kraje a pod plynem ven. Si rád za čtyřkolku která zase třeba u Giulie není nic moc ve srovnání s Audi, VW... No a tady prostě asi nechci pětku, a6, ghibli... Přece jen je to těžký cejtíš tu váhu jak tě to rve... Hale fakt nevim možná skočim do Lexusu IS, nebo fakt do té Giulie případně A4 fplny...

krab
28. prosince 2019, 21:40
-1

Já myslim že vy dva s juniorem na tu úplnou sportovní klasiku tak nejste... Auta 20 + chtějí specifickej přístup a trošku si je i rozmazlovat. A jezdit s nima s citem podle jejich povahy. To není jako ty dnešní. Ale co mi vrtá hlavou je jak se vám daří nenechat se chytit i při stylu 2 kila furt. Jako to neni moralizování, čistě zvědavost. Mě teda nestavěli fízli ani nepamatuju, ale tu a tam se povede, že mi přijde domů dopis s fotkou... těch radarů je víc a vic bohužel. A jezdim přiměřeně. Na tý dálnici si prostě ty 2 kila dovolim jen místy a občas. Okresku taky málokdy jako hodně rychle. Spíš si užívám technicky náročný úseky, když neni provoz. Předjíždim taky hodně s rozumem a na jistotu, nic neriskuju, nikam nikdy nepospíchám...

Ju
Junior
28. prosince 2019, 22:00
0

já jsem to tu kdysi popisoval a dostal jsem takovou čočku, že se mi to nechce opakovat. :)
takže to budu relativizovat. "to víš, to jsou takový kecy, to se tak povídá na internetu. ve skutečnosti se po silnicích plácám 20 pod limit. aby to nežralo a bylo na leasingy". Ze stacionáru jsem dostal flastr snad jednou, úsekovka. Věděl jsem o ní, ale jel jsem tak debilním autem, že mě nenapadlo si tu rychlost hlídat. Zrovna tomuhle se dá předcházet lehce. A zbytek je selskej rozum. Jak se pohybuješ v provozu, že občas sundáš nohu z plynu, když se ti něco nezdá (...)

btw jo, 20+ auta chtějí jinej přístup. To je imo ten důvod, proč se tak dobře prodává BRZ. Jako hračka, nová hračka. Moc mě nenapadá, v čem by to mělo bejt výrazně, jako auto, lepší než nějaká vypelešené 328i E36. Nebo, rozhodně ne "o půl mega lepší". Ale pak do nějaký takovýhle 328i E36 sedneš a pokud to není vyloženě muzejní kousek, tak se v tom nějak necítíš, je to divný. Všechno starý, nemáš k tomu takovou důvěru, abys to drtil furt pryč. Aspoň tak to vidim já.

krab
28. prosince 2019, 22:24
-2

Mě právě za ty úsekovky přijde vždycky něco směšnýho... 60 na 50 nebo tak :) Jinde to dělám jak říkáš, akorát se často radši krotím po ty dálnici nebo na hlavních silnicích. Vlastně pro mě radost za volantem začíná na silnicích 2. Třídy a menších. Anebo pak okruh.

beastar
28. prosince 2019, 23:16
0

Antiradar, selský rozum, zahraniční spz. Občas se krotím. Vím kde stojí často, kde měří. Úseky kde je to 100% jezdím zásadně dle cedule. Dálnice klidně 200 s tím že nevytlačuju, neblikám nejsem agresivní. Tedy furt 200 je logicky nadsazeny ale někdy to jde typicky Německo v noci. Za tenhle rok 1x 1000 za červenou protože stacionár a jebat Prahu. 2x 300 kč za parkování, protože Panamera na chodníku měšťáka draždí moc. A 150€ za pásy made in Italy... Protože pás je voe svatej i v I. Jinak nic. 1x mě stavěli na té pětce s dotazem jesli mi teda přijde normální těch 130 po Praze... Jinak pohoda.

Prostě jezdím svižně v rámci možností, tak abych co nejmíň sral všechny okolo sebe. Předvídam koukám po autech jestli to není vejška:)

krab
29. prosince 2019, 00:37
-2

Až na svižnou 130 po praze jsme na tom asi podobně :) I když si jsem stejně jistej, že jezdíš běžně rychlejš. Včera jsem si říkal jestli jsem tě nepotkal na butovicích. Jel jsem v poršáku za modrým Ghibli SQ4. Jak jsem viděl to Maserati, hned jsi mě napadnul že to můžeš bejt ty... :)

beastar
29. prosince 2019, 02:03
0

Na Butovicích jo? A jakou to mělo spztku? (jako nemyslim celou jestli si pamatuješ) Modrá by jako seděla. A mimochodem my dva jsme se potkali vícerokrát na té pětce. Já tam bydlim a ty tam tudy jezdíš domů. Sem tě potkal kdysi ještě v BMW:) To sem ale měl tu šedou Q50 to si neměl šanci vidět. A tady z Autíčkáře mi psali kluci, že mě potkali na magošce v Ghibli směrem na Brno do pm. A to sem teda fakt byl já:))

Potom sem potkal Franze na mogošce do centra v Audi. Ale upřímně já si nevybavím kde a jak sem včera jezdil, ale pohyboval sem se tam. Jo a Dana sem jednou potkal s testovacím jaguárem .... A pana redaktora Pospíšila v tom jeho bájném Volvu červeném na VinoGradu.

krab
29. prosince 2019, 22:41
-2

Vidíš, já ti zapomněl odpovědět... jo, na butovicích, ale to Ghibli mělo teda pražskou, českou SPZ, tak nevim...
Vzadu mělo označení SQ4.

Pana redaktora Pospíšila jsem někdy v září taky potkal. Jel v nějakým offroadu od Dajbycha...

Goldies
26. prosince 2019, 13:32
0

přiznám se, že mi taky chyběl ve výběru Krab... Ale zase jsem objevil žluté cupé, tak si jdu počíst :-)

reagovat
Tomino
26. prosince 2019, 13:44
2

Děkuji za ocenění. Vážím si toho, je příjemné být ve společnosti dalších zajímavých bloggerů, jejichž články si taky rád čtu. Gratuluji ostatním nominovaným. Ale nejen těm, je moc fajn, že se Autíčkáři podařilo vytvořit komunitu, kdy lidé věnují svůj čas k napsání jakéhokoliv blogu, který ostatní obohatí a něčím zaujme. Jsem rád, že jsem se letos konečně rozhodl tady zaregistrovat a dozvěděl se tak, během diskuzí, spoustu zajímavých věcí.

Na závodníkovi číslo 6 se pomalu pracuje, snad se těm, kteří mají rádi historii závodění, bude líbit.

reagovat
krab
26. prosince 2019, 14:33
-2

Blogy jsou koření Autíčkáře a mám je z celýho webu nejradši. Čtu prakticky všechny. Občas bývá kvalita obsahu a hlavně to sdělení daleko zajímavější než profičlánky, ať už odkudkoli. A že jde stylistika a gramatika často stranou, to bych neřešil. Po mě články taky musí opravovat editor a věřím, že je to občas dřina.

Dík za zmínku tady v komentářích. Zas vám do blogu něco napíšu. Vyhodnocovat mě kluci a holka nemusí, berte mě jako že Krab je mimo hru. Nakonec je to vetřelec od konkurence...

Já budu dál blogy používat pro témata co si myslím se hodí sem anebo věci, který chci napsat jen tak bez obalu a hlubších analýz. :) Vlastně by sem mohlo chodit na blog i víc skutečných autožurnálů a pod pseudonymy občas vyjádřit niterné pocity ze světa automobilů.

PS: jeden blog mi letos udělal radost. Četlo vás ho skoro 5 tisíc lidí a byla pod ním velká fajnová diskuze. To byly Pimery Tomyxe a Kulišáka. Snad jen jedno mě mrzelo: nebylo počasí na hezčí fotky a nebylo videjko. Ale co není dnes, může být zítra...

reagovat
Tomino
26. prosince 2019, 21:29
0

Krabe, ten blog o Primerách byl skvělý. Patří mezi jeden z mých nejoblíbenějších. Já sem dokonce i Tomyxovi ještě předtím psal DM, protože mě zajímalo, jak se jeho Príma vyvíjí. Tomáš mi napsal o různých peripetiích, které s autem měl, naživo to musí být moc fajn a příjemný chlapík. Který má navíc ještě parádní auto :-)

Fa
Fandatik
27. prosince 2019, 09:58
0

Souhlas, na tom blogu o Primerách je krásně vidět, že k cíli nevede jen jedna cesta. Ale lepší je pro mě 4C, Elise a Cat (Alpina by to krásně doplnila).

Už jsem to někde taky zmínil, ale opakování je matkou moudrosti. Takže díky moc Tomino za blog o pilotech z dob, kdy auta byla nebezpečná a sex bezpečný (nebo jak se to říká). Absolutně mi sedí tvůj styl, informace, fotky, atd.
A kolikrát jsem si uvědomil, že mi toho pilota je líto, když byl třeba druhý. Pak si přečtu o stejném závodě z pohledu vítěze a zase to přeju jemu. Jsem totálně rozpolcený.
Navíc si ty blogy čtu v průběhu roku vícekrát. Mám to podobně jako s dobrým filmem.
Takže díky moc.

krab
27. prosince 2019, 11:53
-3

Dík pánové! Já to zmínil spíš hlavně kvůli majitelům Primer, to jsou hrozně fajn kluci, oba dva...
Tomino si s tím dává práci a je to taky obdivuhodný výkon. Takže jen tak dál, protože upřímně... z redakce ani většiny profi novinářů nikdo tenhle žánr už takhle hezky poctivě a pln načtenými informacemi nedělá, protože to zkrátka nestíhají a ty hodiny práce s rešeršemi se jim nezaplatí. Takže to uděláš jedině, protože chceš a máš z toho radost...

PS: nějaké ligtweight na výletě jistě na 2020 zase budou. Akorát neumím slíbit jestli tady na blog. Protože ta věc je, že když už člověk sežene hezká auta, zajímavý výlet atd.. uvědomil jsem si, že je to pak celé sražené k zemi jen průměrnou fotkou. A to je maximum co umím. Nemám ani techniku ani dovednosti. Vlastně každej článek o zajímavým autě pak sráží nedokonalá fotogalerie. Ale aby byla dokonalá musíš zaplatit fotografa a celé se to musí vyplatit finančně. Což v blogu nejde... Ale nezoufejme, nějaký takový ty "domoděla" s humorným obsahem a snad zajímavými auty nebo tématy občas přidám. To si rád čas udělám. Akorát k tomu blogu nemůžu holt dát fotky, co by byly top...

PS: svým způsobem to je možná i inspirace pro hobby fotografy mezi autíčkáři. Blog nemusí být vlastně jen o delším textu, ale něco krátkýho + fotogalerie toho zajímavého z vaší tvorby.

Tomino
27. prosince 2019, 21:55
0

Krab: Je fakt, že to nějaký čas zabere, ale právě tím, že se u mě jedná jen o "radost", tak mě čas nikterak netlačí a píšu to postupně, jak mám čas nebo chuť. Někdy koncem léta jsem dočetl autobiografii jednoho závodníka, asi 600 stránek v angličtině, pro mě naprosto skvělá kniha. A velmi pomalu se to snažím přetvořit v blog.

Co se týče těch fotek, někdy je to tak, že obal prodává. Před nedávnem jsem tu chválil práci Radka Chluda, ačkoliv jsem vyloženě laik, tak na těch fotkách je pro mě něco, co člověka zaujme a mají pro mě jakousi iracionální přidanou hodnotu.

Fandatik: Ty jo, musím říct, že jsem moc nečekal, že to vůbec někdo bude číst. Natož, že to někdo pochválí :-) A děkuji za komplimenty. Mi se většinou na těch závodnících líbí právě ten životní příběh. Proto ty blogy píšu v přítomném čase, jak se ten závodník vyvíjí od malého kluka po pilota F1. Asi je to blbě, ale tak nějak jsem to chtěl. Byť jsem technik, tak mě většinou spíše zajímá ten příběh, než nějaké velké technické detaily. Jako třeba týmový kolega Jima Clarka, Alan Stacey. Závodník, který přišel o nohu v 17 letech na motorce, závodil dál s formulemi, dostal se do F1, jezdil s protézou, měl nějaký systém, kdy přidával plyn ručně. Měl vůli překonat svůj handicap, zvládl to. Bohužel, nejspíš nešťastnou náhodou zahynul při závodech ve Spa. Pro mě silný příběh, i když jméno závodníka asi nikdo nezná, ani já jsem neznal.

S tím fanděním to mám podobně, většinou fandím tomu, o kom si zrovna čtu.

wdave_t
26. prosince 2019, 15:34
0

Jé, děkuju - sranda, že jsem se dostal do výběru zrovna s touhle ostudou, ale ono to bude asi právě tím :)

Za mě určitě taky chybí krab. Obecně je v blogách ale dost zajímavých článků, což je super. Já mám nejradši články od majitelů zajímavých aut (což jsou pro mě hlavně sporťáky a sedany, klidně starší), které buď popisují jak se daná auta řídí anebo jak se s nimi žije. Pak mám moc rád blogposty o historii aut nebo o různých závodech či závodnících. A líbí se mi, že Autíčkář občas takový zápisek vypíchne na hlavní stránku mezi klasické články - možná by se to mohlo dít i víc (v případě dobré úrody :) )

Teď mě tak napadá, že by od Autíčkáře bylo hezké ty nejlepší z nich třeba odměňovat nějakou dobou VIP členství (které já si třeba rád platím, protože nesnáším reklamy a rád podpořím svůj oblíbený web o autech).

EDIT: a teď jsem dočetl tento článek do konce a vidím, že jste přesně tohle udělali :-D Dík moc.
-
Komentář upraven 26. 12. 2019, 15:36:02

reagovat
Skipper
26. prosince 2019, 17:08
0

Tomino, doufám, že šestkou neustaneš a celá série pojede dál a dál :)

reagovat
Tomino
26. prosince 2019, 21:23
0

Skippere, rád bych pokračoval :-) Záleží, jak si najdu čas. Protože závodníka "šestku" mám rozepsaného asi dva měsíce. Ale samotného mě ta historie baví, tak si rád o tom čtu nebo se podívám na rozhovory se samotnými závodníky, pokud jsou dostupné. Zajímá mě ale spíše, dejme tomu, začáteční éra F1 - 1950-1975, nebo pak ještě předchůdce F1, Evropská GP z třicátých let. Ale to neznamená, že v jiných dobách nejsou zajímaví závodníci :-)

Jaromír
26. prosince 2019, 19:30
0

Děkuju moc, člověk má provinilý pocit, že mezi takové blogerské velikány ani nepatří. No ale aspoň to namotivovalo pro příště.

Za co bych chtěl poděkovat všem přispěvovatelům je za jejich diverzitu. Nikdy bych neřekl, že taková všehochuť může být harmonická, a poskytnout kvalitní přehled v tolika směrech. Díky!

reagovat
krab
26. prosince 2019, 20:01
-3

Náhodou ta tvoje poslední story je úplně výborná. Těším se na pokračování, jsem zvědavej v čem spočívá ten tvůj životní omyl s Fiatem Coupe :-D

BubaaCZek
26. prosince 2019, 21:57
1

Tak to diky moc za vip pod stromeček. Napocital jsem jedenact blogu ve 2019. Prekvapive se nechytly ty fotozaznamy z muzei. To se holt musi videt nazivo a snad to nekoho zlakalo.

Rad to tady ctu a timto dekuji cele redakci, bloggerum a diskuterum za spoluutvareni meho vesmiru.

reagovat
Kuře
26. prosince 2019, 23:50
0

Snad tě trochu potěším, mě se zrovna reporty z muzeí líbili jakože dost hodně, právěže o to víc, že jsem zatím ještě neměl čas se nikde otočit:)

Kuře
26. prosince 2019, 23:48
0

Já se přidávám a děkuji za umístění, a to sem si letos vyčítal, jak píšu málo, když sem si loni na nový rok říkal, jak se do toho opřu a budu psát mnohem víc:D
Teď nosím v hlavě už pěkně dlouho tři blogy, které čekají až je trošku smysluplně zformuji a něco z toho snad zase bude:)
No a za 16. dní odlet směr Bangkok, mezinárodní řidičák už mám, snad se v tamním, dle zvěstí dosti šíleném, provozu narodí taky nějaká pěkná pohádka do blogu:)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem