načítám data...

Corvette C8: bez manuálu, bez listových per a s motorem uprostřed

19. července 2019, 09:23 72 komentářů Vavris Vavrisovic

Osmá generace Corvetty znamená ve vývovjové linii modelu opravdu radikální změnu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mluvilo se o tom strašlivě dlouho. Snad už po 4 předchozí generace bylo vyhrožováno, že příští Corvette už určitě vyjede s motorem uprostřed, aby dokázala držet krok s evropskými supersporty. Nakonec k tomu došlo až 18. července 2019, kdy byla světu představena netrpělivě očekávaná Corvette C8 Stingray, jejíž osmiválec již není situován za předními koly, nýbrž před těmi zadními.

Během postupných úniků fotek maskovaných prototypů jsem se bál, že se Vette C8 stane unifikovanou neurčitou plackou se známou supersportí siluetou. Že bude nevýrazná jako třeba McLaren MP4-12C nebo druhá generace Hondy NSX. Po odhalení oficiálních fotografií však mé srdce zaplesalo a design Corvette C8 považuji za velmi zdařilý. Samozřejmě, proporce určené umístěním motoru doprostřed nelze zapřít a pryč jsou časy kapoty rozlehlé jako Mohavská poušť, avšak ostře řezaná tvář i záď dodávají C8 šmrnc a tolik potřebný výraz. Z určitých úhlů možná Corvette lehce evokuje různá menší Ferrari poslední dekády, nicméně detail jsou jasně americké a designově navazují na předchozí generaci C7.

V interiéru také nezůstal kámen na kameni. Volant není kulatý (proč proboha?) a má pouze dvě ramena – jako u C4. Široký středový tunel zůstal, avšak zajímavým prvkem je příčka oddělující řidiče od spolujezdce, která mezigeneračně transformovala z pouhého optického prvku na část, která nese skoro všechna fyzická tlačítka naskládaná za sebou jako když střelí. Tohle se mi moc líbí. No a podívejte se do galerie na interiér v černo-béžovém provedení. Když jsem se na fotku díval poprvé, měl jsem trochu pocit, že koukám na vnitřek nějakého splašeného býka ze Saint Agaty.

Pojďme už ale k technice. Jak už je patrné z nadpisu, i pod kabátem je mnoho věcí revolučních. Začněme ovšem klidně. O pohon se stále stará small block V8 a stále má prehistorický rozvod OHV. Už jej nenazývají LT1, ale LT2. Jde však spíš o pouhou evoluci celohliníkové přímovstřikové jednotky s proměnným časováním ventilů a systémem vypínání válců. Přesto se C8 (očekávatelně) stala nejsilnější základní Corvette všech dob, protože na zadní kola bude putovat 369 kW neboli 495 koní a 637 Nm. Tedy, tyto hodnoty platí pro varianty se sportovním výfukem obsaženým v rámci paketu Z51. Velikou změnou je však transfer pohonu. Jestli máte tričko “Save the manual”, jehož dominantou je hlavice sedmistupňové manuální převodovky z předchozí generace, můžete ho hodit do koše. V rámci zrychlování a zefektivňování nutného vzhledem k nové koncepci s motorem uprostřed, je V8 standardně spojena s novou dvouspojkovou převodovkou Tremec. Také díky tomu dá auto akceleraci 0-60 mph pod 3 vteřiny. Ano vážení, základní Corvette C8 tímto vyoutovala všechny bestie z rodu ZR-1.

Pojďme na podvozek, kde se také děly věci. Opustili nás příčné kompozitní listové pero. Občas vysmívaný, ale pro Corvette velmi typický prvek, byl nahrazen klasickým řešením. Krom obyčejných vinutých pružin a tlumičů (tedy, obyčejných, C8 může mít adaptivní podvozek Magnetic Ride Control 4.0) v podbězích najdete také dvojité lichoběžníky. Vpředu i vzadu. Mezi zadní kola patří třeba elektronicky řízený samosvorný diferenciál a poprvé se do Corvetty nastěhovala i stabilizace s průběžně nastavitelným účinkem. Nově můžete v Corvette vybírat z šesti různých jízdních režimů (doposud 4), včetně plně individuálně konfigurovatelného módu Z aktivovaného tlačítkem na volantu (Kdepak jen už jsem tohle viděl?).

Kdo to s autem myslí vážně, musí si přikoupit paket Z51, který přinese nastavitelný podvozek, větší brzdové disky, kratší stálý převod nebo chlazení motoru a brzd uzpůsobené náročnějšímu použití. Potěší i možnost přikoupit integrovanou on-board kameru a jednoduchou telemetrii. Corvette však vždy byla a měla být autem pro každý den a Chevrolet slibuje, že C8, přestože z ní nyní je regulérní mid-engine supersport, jim zůstane. Na fotkách to není vidět, ale prahy prý nejsou tak mohutné a obtížně překonatelné, jak je u těchto typů aut zvykem. Jiný zvyk naopak dodržen byl. Neptejte se mě jak, ale odnímatelný střešní díl se prý stále dá uložit do zavazadlového prostoru za motorem. Do toho předního se pak prý dá vměstnat příruční letadlové zavazadlo.

No a to by bylo pro první informační nášup o nové Corvette zhruba všechno. Tak co? Líbí nebo nelíbí? Je vám C8 sympatická, přesto, že zbořila všechny tradice nebo trháte plakáty ze zdi? Osobně musím přiznat, že jsem měl strach, že mi ta buranská věc s dlouhou kapotou bude chybět a Corvette se stane jen dalším v řadě. Po odhalení designu a technických dat už úplně skeptický nejsem. Počkejme na první testy.
 

Technické údaje:

Motor: V8 6,2 litru, OHV, VVT, systém vypínání válců
Výkon: 369 kw (495 k) při 6.450 ot./min.
Točivý moment: 637 Nm při 5.150 ot./min.
Převodovka: 8-mi stupňová dvouspojková
Pohotovostní hmotnost: 1530 kg 
Rozměr předních / zadních pneumatik:  245/35 ZR19 / 305/30 ZR20

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

David Střítežský
19. července 2019, 09:56
5

1)Zůstatková hodnota C7 se právě zvedla o 100%
2)Knightrider nejspíš ... "stojí s dlouhou kravatou, na bedně vod whiskey"
3)Ten volant někomu spadl na zem než ho tam namontoval ... asi 14x

ale jinak jo, chtěl bych to, navíc mi to nahoře bez přijde tak nějak hezčí

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. července 2019, 15:03
3

Knightrider tyhle informace zná už dva roky, takže měl čas tu whiskey vypít a z tý bedny zase v klidu slézt. ;-)

krab
19. července 2019, 10:31
0

Mě se tohle náhodou taky líbí. Jak píše Vavris - uvidíme co první testy, jaká bude cena atd. Hmotnost 1530kg se zdá v pohodě, jako velmi v pohodě v téhle třídě, vzhledem k tomu, že dozadu do kufru se vejde golfovej bag, nebude to zrovna střízlík.

Tak jedině mi taky přijde škoda toho volantu a pak ten zadek - mohli to udělat míň ostře řezaný a víc elegantní. Zbytečně je to takový agresivní. Ale z boku a zpředu je to krásný auto - prostě US Ferrari :)

reagovat
Slower
19. července 2019, 11:40
0

No vidis, me se zrovna ten zadek libi. Tak nejak podle ma patri k americkym vozum posledni doby.

krab
19. července 2019, 13:09
0

Jo, on je takovej do stylu tý poslední Corvette C7. Nebo do stylu Camara...
Mě by se tam asi líbilo víc takový ty kruhový zadní světla jako měly ty starší verze. Ono by to vůbec pak celý trošku připomínalo přerostlý Lotus Exige a bylo by to pěkný. (Pro mě teda)

beastar
19. července 2019, 13:40
1

Krabe ty tobě už plave to Exige i v polívce ne? :D To je poslední dobou skoro pod každým článkem. Joo to Lotus, hale není to jako Lotus. A kdyby to udělali takhle tak by to bylo dobrý jako Lotus. Vždycky si byl zapálenej fanoušek aut... ale takhle jako Lotus tady nic neznělo. Možná jestli by si neměl na to Exige sesbírat prachy i nějakým tím prodejem a dušička by měla pokoj.

krab
19. července 2019, 14:02
0

Nepřeháněj... :)
Tenhle tejden jsem náhodou poctivě jezdil tím broukem a pil kafe ráno z porsche hrníčku.

A jsem zas v pohodě.

Víš co se tentokrát divim? Že takhle na netu vidím relativně spíš negativní reakce na tuhle Corvettu, přitom i já, milovník všeho starýho si říkám : co všichni blbnete, vždyť je to pěkný, navíc V8 burácející za hlavou je prostě cool. Ford GT40 byl cool, tak tohle bude taky... i se vsadim, že udělají časem i verzi s manuálem, když PR Chevroletu spočítá správně reálnou poptávku.

BobAsh
19. července 2019, 15:23
0

Neudělají. Nikdy. Převodovka je shift-by-wire, tudíž je to pravděpodobně technicky nemožný.

M P
19. července 2019, 16:18
2

Ano; protože běžně nemají vozy s elektronickým voličem převodovky (tedy to “shift by wire”) své manuální ekvivalenty. Nikdy. Nemožný to je ;)

Trinom
19. července 2019, 19:26
1

No zrovna shift by wire nic neříká o tom, že by součástí pedálové skupiny nemohl být pedál spojky a na konzoli nějaký joystick simulující šaltrpáku. Systém to zvládne.

krab
19. července 2019, 20:08
0

Ta otázka bych řekl bude v tom jestli prostě po nový Corvettw bude poptávka i jako po manuálu nebo ne.

M P
20. července 2019, 00:19
0

Počkejme si na Z06 nebo ZR1 :)

BobAsh
20. července 2019, 16:58
-1

Ano, teoreticky je možný udělat manuál se "shift-by-wire", ale bude to dost prapodivný řešení. Já vycházel z toho, co psal Jonny Lieberman u fotky vnitřností C8 - je to tam prý prostě udělaný tak, že to počítá jen s řazením přes drát, ne s fyzickým spojením. Nejspíš by to šlo předělat, ale pokud to udělali od začátku tak, že to vypadá, že to nepůjde, tak je pravděpodobný, že s manuálem nepočítají.

A speciálně bych nečekal manuál u ZR1, Z06, Zory nebo jak se to bude jmenovat, protože ty věci už budou moc rychlý na to aby to tam dávalo smysl, resp. manuál by je zásadně zpomalil.

Nevylučuju, že se můžu plýst, stejně jako Lieberman, ale tipuju, že prostě ve všem zůstane dvouspojka a pádla.

BobAsh
20. července 2019, 17:25
-1

Tady je link na ten Jonnyho post - víceméně je to o tom, že kolem motoru není kudy protáhnout fyzický propojení řadičky a převodovky. Muselo by jít skrz vanu nebo skrz nádrž. Takže manuál je extrémně nepravděpodobnej...

https://www.instagram.com/p/B0FYRg3BzI-/

beastar
19. července 2019, 12:46
2

Aha aha. Hmm. To je skoro jako nějaký Lambo. Nebo tak. Každopádně tohle už není Corvette kterou bych si šel koupit. A sem zvědav jak to bude na US trhu. Jasně jde o cenu. Jasně je to lídžnd. Takže jako prodeje budou. Nicméně je to velká změna. Za co jako chválím tj V8 still. Interiér konečně pěkný i když tzv jako všici. Taky záleží jak to bude jezdit.

reagovat
fortress
19. července 2019, 13:15
2

Mně se to líbí a s kompresorem to pak i pojede. Pro nás co vyhlížíme budget supersport by to mohlo bejt ;)

reagovat
Jimi
19. července 2019, 13:29
0

kdybych neviděl znáček, tak bych si myslel, že u lamba dostaly zadání vzít italiu, naroubovat nato svých pár prvků se zadkem z posledních Camar ...

reagovat
FamArt
19. července 2019, 13:43
1

Na jednej strane- paráda. Na tej druhej, je škoda, že sa tá rozmanitosť vytráca :)

reagovat
Inženýr
19. července 2019, 13:47
0

No, přestože to není ta Corvette jak ji známe, musím říct že podle mně vypadá skvěle! Zvenčí i uvnitř.

Jediné, co se mi tak trochu nezdá je pohled čistě zepředu - vypadá to nějak masivně - vysoce, taková Panamera. :) Ale to bude nepovedený obrázek.

reagovat
H_F
19. července 2019, 14:29
0

me se to teda na vette nelibi, meli to pojmenovat jinak, kdyz 7 generaci po skoro sedm dekad od padesatejch let byly dycky koncepce FMR

navic je to prave generickej design, to uz i ta nsx je nezamenitelna honda, na tohle placnout badge jiny automobilky, tak to clovek ani nepozna

prekvapiva je ale kazdopadne cena, jestli to porad bude tech $60k za zakladni verzi, tak je to sakra hodne muziky za malo penez

bez strechy resp. v jiny barve to ale z boku nevypada uplne zle

reagovat
Za
Zazaa
19. července 2019, 15:09
0

Asi tak .... je to pěkné, ale proč na to dávají jméno Corvette
Přijde mi to takové divné jako kdyby dali motor doprostřed do Vipera ;-)

Fa
Fandatik
19. července 2019, 18:37
0

Tak nedávno tu měla ZloKočka dva články má téma prznění jmen modelů aut s nějakou historií.
Vždy jsem bral Vette (knightrider promine) jako velký motor na kusu železa, obalený do laminátové karoserii. Pro klidně vyjížďky za brumlající V8 a co nejnižší cenu.
Tohle vypadá velice sofistikovaně. Snad jen by se hodil klasický hydroměnič než dvouspojka (fakt je nesnáším).
Teď jen půjde o to zda zůstane cena již od $56k.

Spíš mi to přijde, že cenou zamíří někam, kde byl Viper. A vzdálí se Camaru, Mustangu.

BobAsh
20. července 2019, 17:51
0

Corvette nikdy nebyla levná, na americký poměry byla naopak dost drahá - "kus železa na klidný vyjížďky" je muscle car, Corvetta byla vždycky sporťák. Levnej v poměru ke schopnostem, ale o dost jinde než Mustang a Camaro.

Nicméně cena bude podle GM "pod 60 tisíc dolarů", což je za takovou bestii legrační.

Inženýr
20. července 2019, 17:55
0

Vojta Dobeš: Pod 60 tisíc dolarů? Možná tak v US. V Evropě cena 60 tisíc nehrozí, a to ani v Euru.

Fa
Fandatik
20. července 2019, 22:30
0

Tak pokud by byla cena pod 60 tis. Tak +6tis clo, 3tis doprava, 2tis přihlášení. +- $70tis (bez DPH). By mohla být v sociálu na českých značkách.

Jasně Vette byl sporťák. Tohle už mi přijde jako něco víc. Jak kdyby Vette nakukovala do třídy supersport. Ať už to znamená cokoliv. Nepředpokládám, že by brala zákazníky 488 GTB nebo Huracánu. Ale ojetá a dražší Italia nebo Gallardo vs. nová Vette?

To auto mi přijde jako super nabídka.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. července 2019, 06:46
0

Knightrider promine, ale spíš ho udivuje, kolik lidí i mezi autařema má naprosto milný představy o tom, jak tyhle auta jezdí.

Inženýr
21. července 2019, 14:37
0

Knightrider: Ono hodně lidí bere americká auta jako kus železa - spotřebák, kterého výhoda spočívá jen ve velkém (ale hodně ležérním) motoru. Musím říct že v hodně případech to asi platí, ale právě Corvette je tou amerikou, která vždy nabízela něco víc.

Vůbec, okolo amerik panuje hodně mýtů už jen proto, že s tím u nás hodně lidí nemá zkušenosti. Já třeba taky nemám s těmito auty co dělat, ale beru je jako "to lepší zboží" z hlediska spolehlivosti a hlavně stylu, a vlastně lituji že nemám možnost něco amerického projet a vyzkoušet.

Ale zkrátka, v zemi kde se majorita lidí modlí k tédéíčkám se zápornými hodnotami spotřeby se auta původem z USA uchytit nemohou.

Fa
Fandatik
21. července 2019, 18:41
0

Já tvoje komentáře na US auta registruju. Jelikož s nima mám nulové zkušenosti, tak se je snažím chápat, ale předsudky jsou.
S Vette jsem jel jen na sedadle spolujezdce (C5). Žádnou jinou zkušenost nemám.
Prostě mi do teď přišla (C6,C7) blíž právě k muscle cars než třeba k Nissanu GT-R.
Každopádně se mi tato iterace velice líbí. A teším se až ji uvidím na živo. A vyvolává ve mě obrovskou touhu se projet, narozdíl od předchozích.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. července 2019, 19:31
1

Inženýr: Řekl bych, že jsi ve svých představách o US autech tak 20 let zpátky. Ale chápu, že nulové zkušenosti znamenají opírání se o mýty a legendy z hospod. Česká TDi modla je jasná. To nemá smysl komentovat. Každopádně dnešní US auta jsou úplně jinde.
Fandatik: Přitom internet je plnej informací. Časy z velkých okruhů nebo srovnávací testy s kdečím najdeš snadno. Corvette je přímý a plně srovnatelný konkurent 911 a spol.

Tuhle novou generaci hodnotí kladně lidi, kteří jsou Corvettami nepolíbení a historii neřeší. Většina skalních příznivců a majitelů je přinejmenším rozpačitá. Ale myslím, že se to dá pochopit. Fandům 911 by se taky nelíbilo, kdyby se Porsche radikálně odklonilo od designu a v následující generaci představilo něco, co vypadá jako Ferrari, s čumákem 911.

Fa
Fandatik
21. července 2019, 20:53
0

Jasně, bohužel je to stejný jako když jsi jel maximálně s něčím co zvládne stovku za 6s a budeš si představovat o třetinu rychlejší zrychlení sporťáku, dle článku nějakého pisálka. Toto se musí zkusit, zažít. A ta zkušenost prostě s US chybí.
Možná, že stářím dávám přednost klidnějším image autům, youngtimerům, na víkend než plnohodnotnýmu sporťáku. C8 (nemyslím Spyker) by mohlo být auto z plakátu.
Stejně, když musím jsem nejrychlejší v bílé dodávce nebo diesel kombíku. :-))))

BobAsh
21. července 2019, 22:30
-1

Inženýr: Samozřejmě že když to bude stát $60k v Americe, tak to tady bude víc. Kolik to bude tady, to se dá odhadnout podle cen jinejch aut v "šedým dovozu" Camara ZL1 tady stojí kolem 2,2M, Corvettu Stingray 3LT Z51 (ceníková cena $70k) má Impexta za 2,3M. Nejlevnější nová C7 v Německu vychází na 70 tisíc euro, tedy v přepočtu 1,8M (a je přihlášená v EU, takže přehlásit sem už by stálo akorát standardní asi tisícovku).

Takže se dá očekávat, že až opadne prvotní šílenství s novinkou a nastřelený ceny, bude C8 s dovozem a vším okolo stát do dvou milionů. jakmile se trh nasytí, tak nejspíš bude stejně jako ta současná kolem 1,8-1,9M. Čili na dostřel od základního Caymanu a podobně jako Alfa 4C.

Ju
Junior
21. července 2019, 23:11
0

Jenom než se tady strhne strašlivej hejt na zkurvenou EU a všechno, tak si připomenem, že ty US ceny jsou bez DPH (respektive jejich "sales tax", kdežto v Čechách s DPH ;)

beastar
22. července 2019, 03:18
0

Máš pravdu a EU za dph a případnou politiku kolem dovozu a prodeje US aut fakt nemůže. Je to jenom na loukl lídrs.. Takže skurvený libovolný stát, že není součástí USA aby to bylo za těch 60k USD za který to stejně nakonec rozhodně nebude. Jak tady guys nahoře sní.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. července 2019, 05:42
0

Junior: A bylo to bylo fér, tak by bylo třeba taky napsat, že ona ta sales tax se pohybuje mezi 6-8% podle státu. ;-)

Inženýr
22. července 2019, 08:22
0

Knightrider: Já chtěl poukázat na ty lidi, co jsou ve svých představách o 20 let zpátky, a netvrdím že s nimi souhlasím. :) I díky Autíčkáři jsem začal věřit v to, že jsou to alespoň ve většině případů opravdu pověry.

Vojta Dobeš: Jasně, ale musím říct že ta cena okolo 60 se mi stejně zdá docela nízká. Čekal bych, že s novou koncepcí se to cenově posune o hodně výš. Takto je to samozřejmě lepší.

Ju
Junior
22. července 2019, 10:39
0

Knightrider: A on tohle někdo půjde koupit nový ze zdaněných peněz? Jakože z vejplaty? Takovýho bych rád potkal.

Fa
Fandatik
22. července 2019, 12:37
0

Jak už jsem psal nahoře. Myslím, že je reálné to za cca. $11k dostat do Čech na značky. A kdyby to pro fanoušky poslali jako stavebnici (náhradní díly) tak ještě -$3k na CLO dolů. A k té DPH fakt by je zajímalo, kolik se v ČR prodá procentuálně vozů nad 2mio neplátcům? Je podobná statistika někde volně dostupná?

A za +- 1,65 milana by to bylo asi nejlepší nabídka. A i když to určením nejsou úplně konkurenti byl by souboj Vette/4C/A110 zajímavý.

beastar
22. července 2019, 12:49
0

Fandatik: Kdyby to bylo takhle jak popisuješ, což by mohlo tak by to bylo fajn. Do cen potom taky promluví po půl roce první odložené ojetiny s pár km. U nás v Čr je s těmahle autama problém, dovoz dělá kdejakej jouda. Málokdo férově. Statistika volně dostupná úplně přesná není. Ale bude to do 5% už u aut o pul míče levnějších. A co se týká cla. Tak to fakt neojebeš dneska. A kdo tvrdí že jo je podvodník, nebo kokot.

Fa
Fandatik
22. července 2019, 13:09
0

Tak ten rozdíl 5% z ceny na clu už jaro nedělá. Fakt ani nevím, jakou výši cla by ti dali při dovozu nějaké kit stavebnice. :-)
Nechápu co myslíš tím, že do cen promluví mladé odložené ojetiny. Beru to, že si chceš dovézt auto pro sebe bez nějakého prostředníka. Do těch 1,65mio není důvod se nevejít (při US ceně pod $60k a aktuálním kurzu). A kolik bude mít hodnotu na trhu po roce tě vůbec nemusí trápit (když to nemáš na kšeft).
A jak jsi potvrdil u těhle aut (nad 2mio) se DPH odvádí až tak při třetím majiteli.

fortress
22. července 2019, 13:44
0

Však už taky Schillerová píše zákon kterej zastropuje max cenu auta ze kterýho půjde odečíst DPH. Ten tady bude možná dřív než nová C8. Jinak jak říká Vojta Dobeš stačí se podívat pro představu na ceny GT350 nebo Hellcatu který se jako šedivky prodávají už teď.

beastar
22. července 2019, 13:50
0

Hm to bude exkluzivní zákon otázka je jakou stanoví tu maximální cenu že;)

Ju
Junior
22. července 2019, 14:48
0

fortress: A víš, že tohle omezení už tady jednou bylo? Ne teda na DPH, ale na odpisy. Tenkrát, když nám vládla hustopravice. Premiér Topolánek, na Hradě Klaus. Čuráci
Nemyslím si že to projde. Je to moc složitá konstrukce, koblihám se to prodávat politicky nedá. A Importéři to nějak pořeší. Schillerová dostane X5, její děcka nějaký Mka a ono to uschne :)

Ju
Junior
22. července 2019, 14:50
0

Fandatik: DPH se odvádí vždycky žejo. Ale chápu jak to myslíš. btw. Podívej se na sportovní vozy. Pár let starý Maserati, není odpočtový. Takových aut jsou tam desítky. Jakto? No jak asi. Se divídm, že to někomu v dnešní době za těch pár šušní stojí.

Ju
Junior
22. července 2019, 14:50
0

bea: mluvilo se o 900k.

beastar
22. července 2019, 15:19
0

Tak kdyby to bylo těch 900k nešlo by pro většinu z nás o nějakou tragédii. Buďmě rádi, že nepřemýšlí o luxusní dani jako je v NL, nebo Belgii. To aby si ještě přemýšlel když chceš drahý auto jestli budeš mít pro stát (BPM 42%) Speciální odpisový tabulky a další hovadiny na všechno mladší roku 06.

Fa
Fandatik
22. července 2019, 16:59
0

Tak dřív byly odpočty pouze na N1 a taky tam byla hranice nějakých 900k. Pak se to zrušilo, ale jak už někdo zmiňoval byl to rok cca. 2006.
Ona by N1 možná šla udělat i z Vette (poměr nákladového prostoru k celkovému nebo jak ty podmínky jsou) jen by byla jednomístná :-)))

Junior: jako OK, vždy by se měla odvézt. Nebudeme řešit, kdy a kde. :-))))

SHITerová může na MF psát co chce. Ale dokud máme rozdílného vlastníka a provozovatele, tak se to u takhle drahých aut vyplatí.

H_F
23. července 2019, 13:51
0

Fandatik
C6 je sice hodne analogovy auto, a urcitym projevem ma k muscle carum bliz, nez ke gt-r, v prvy je totiz daleko vic ridicstejsi, jak digihra gt-r

Casama na okruhu si s gt-r takova c6 zr1 fakt v nicem nezada, postrada sice sofistikovane pocitacem rizene vektorovani pohonu na vsechna 4kola, zato ma o dveste kilo min a sto koni vic, famozni podvozek, a brzdy na zadku, jako ma enzo vepredu a brzdama vepredu shodnejma s okruhovy enzem fxx)
Na nekterych tratich klidne geteeru nalozi

No a takova c7 zr1 natre drazsi gt-r nismo uplne kdekoliv (coz vetsinou zvlada i jeste levnejsi c7 z06)

BobAsh
24. července 2019, 12:00
-1

beastar: Ad cena do 60k dolarů - je to oficiální informace od Chevroletu, která zazněla při představení.

Fandatik: 60k dolarů + cca 3k dovoz x 1,31 (clo + DPH) = 83k dolarů. To je asi 1,9 milionu. Plus přihlášení a provize toho, kdo to doveze. Takže prostě dva miliony.

Tak po roce to má šanci se dostat pod, protože už půjdou usmlouvat ceny. Ale ze začátku se budou prodávat naopak dráž, protože si dealeři přirazí.

Plus teda ve výbavě, jakou by člověk doopravdy chtěl (Z51 a LT2 nebo LT3 výbava) to bude stát tak 70.

beastar
24. července 2019, 12:50
0

Oficiální informace nejsou vždy pravda. A cena na jednotlivých trzích se vždy upravuje. Řešíme tady jedno číslo. Jako kdyby existovalo něco jako jednotná cena.

Fa
Fandatik
24. července 2019, 15:00
0

Vojta Dobeš: to už jsme řešili, tyhle auta jsou skoro vždy bez DPH pro prvního majitele. Nějak si nedovedou představit, že si vyplatím podíl na zisku (měl by být zdaněn 15%) a koupím si za tyhle peníze auto s DPH.

Ju
Junior
24. července 2019, 17:34
0

Je to ještě horší. Protože prvně to zdaní firma jako zisk (19%) takže ze 100 kč zisku máš 81 a pak si ho vyplatíš a zdaníš jako příjem fyzický osoby, takže 68,85 za to platíš cenu vč. DPH :-)

Fa
Fandatik
24. července 2019, 17:54
0

Junior: ano, takhle by to mělo být. Mimochodem ten zisk je zdaněn ještě před zdaněním zisku právě tou DPH.
A když tohle nakonec přežiješ a pořádně STBákoj nakrmíš kapsu. Tak si od něj koupíš dojebané palivo, do svého vysněného soukromého auta. To, že je palivo zdaňeno spotřební daní, která je následně navýšena o DPH (daň z daně je úžasný výmysl) je už jen třešnička na dortu.

Ju
Junior
24. července 2019, 18:48
0

eh, ne? DPHčko jde úplně bokem, to se tě v 99% byznysu vůbec netýká. Průtoková položka. Reálě se to smrtelníků týká akorát, když seš hospodskej a čerstvě přesáhneš ten milion, tak to nasere.
Jinak děláním kšeftů pro neplátce DPH na Vette fakt nevyděláš, takže vocode :-)

beastar
24. července 2019, 19:18
0

Cha chá vy mě bavíte chlapci. Nicméně přesně dph v podání naši země je čistě prutokova věc. A ono vůbec kupovat auta protože je dphácko je móda. A vcelku logická. Dph je taková naše daň z úspěchu akorát se jmenuje jinak.

Fa
Fandatik
24. července 2019, 21:38
0

Jak průtoková? Běžný bussines. Něco seženeš za mego. Trochu to oprášíš a prodáš za dvě mega. Z toho mega co ti zbyde za nehtem odvedeš DPH. Nebo aspoň ten koncový plátce.
To, že to máme někteří trochu jinak je druhá věc.

Bíste: Ty s tím svým biznis modelem musíš dělat takové čáry máry, že by se i Herry Poser divil.

beastar
25. července 2019, 01:37
0

Fandatik: Ty můj kluku šikovná. Kdyby jenom já. To my všichni u nás to totiž moc ani jinak nejde. Lidi to chtějí;D Jinak za dph už u mě můžou povolanější lidi. Já jenom shrabnu lopatou miliony.

Něco z toho jak to funguje by si mohl zjistit v songu od Kapitana Dema Kouzlo... Je to na utube. Pust si to a pochopis. Je to parodie ale blizko realitě;D

Ju
Junior
29. července 2019, 17:43
0

Fandatik: Budeš snad něco "za mego" kupovat od neplátce DPH a "za dvě mega" prodávat neplátci DPH?
Jak si o tom začal, tak já si uvědomil, že s DPH už normálně vůbec nepočítám. Někde dole tam malýma písmenkama je, že cena je bez DPH a čau, domysli si to. Na konci měsíce se posílá Andrejovi co zbyde. Pokud nejseš zrovna ČSA.

beastar
30. července 2019, 00:40
0

Junior: Já bych docela chtěl vidět tu věc za míč BEZ DPH :))

Ju
Junior
30. července 2019, 08:19
0

Tak za mega se mimo předměty DPH dá koupit spousta věcí. Třeba europaleta pika

Fa
Fandatik
31. července 2019, 07:53
0

Tak mego by ti stačilo tak na dvě kila, nepotřebuješ paletu :-)

Myslel jsem, že za mego koupíš (odečteš si cca 173,5k) a za dvě prodáš koncákoj (odvedeš cca 347k). Bístem dobře pojmenovaná Daň z úspěchu.
Jasně, pokud máš na vstupu i výstupu plátce, tak OK.
Ale mě ty počty nikdy moc nešli. Za 5é koupím, za 10é prodám. Mě těch 5% stačí.

Ju
Junior
31. července 2019, 12:35
0

A kdo se s tím bude bez palety tahat? Nejsou lidi.

To je filozifická debata. Já si nedokážu představit nějakej pravidelnej kšeft, možná nějaký kuchyně na míru pro poctivý miliardáře, kterej ti vyvaří na takovouhle káru a nebudeš dělat s plátcema DPH. Ještě to pohostinství, ale tam máš zase vyšší sazbu na vstupu než na výstupu, takže se to do jistý míry srovná. Necháme to bejt.

JakubHQV
19. července 2019, 15:48
0

Však oni strašili už před příchodem C7 že bude mi-engine, tak to jednou přijít muselo. Na úvodní fotce vypadá to auto myslím dost dobře, ale ten zadek mi přijde jak zmutovaná C7 :-D. Volant hrůza, to se fakt nepovedlo.. Stejně jako ve Fordu GT nebo Alfě 4C, ta dopadla asi nejhůř..

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. července 2019, 21:12
6

Je to moc hezký Ferrari, ale některý detaily docela připomínají Corvettu. :-)

reagovat
Inženýr
19. července 2019, 21:33
4

Já třeba napsal, že se mi to líbí, protože to jako auto vypadá opravdu dobře.

Když jsem se však podíval na minulé generace, nejvíc se mi líbí C6. Je to podle mně to nejmodernější a nejschopnější auto, které vypadá jako opravdová Corvette. Ani ta C7, přestože je ten vůz jedním z důkazů že i dnes se dělají hezká auta, vlastně nemá tolik společného se staršími generacemi.

Nová C8 je vlastně taková zahozená šance. Ta C6 je prostě Corvette, C7 něco na způsob Corvette, ale tohle je něco zcela jiného. A zahozená šance je to proto, protože do generace C6 to bylo něco jako Porsche 911 - legenda, která vypadá "pořád stejně".

Myslím si, že kdyby Chevrolet pokračoval stejnými tvary, Corvette by mohla být stejným kultem jako to 911. Takhle udělali hezké auto, ale promarnili fakt dobrou příležitost.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. července 2019, 22:14
3

Já souhlasím. Nevidím důvod, proč by se Corvette měla posouvat někam mezi super mega utra hypersporty. Proč jí prostě nenechají tam, kde je a jen jí nezdokonalujou? 911 je taky furt stejná. A když přišli s nápadem na změnu koncepce (924 a spol.), tak dobrý, auta fungovaly dobře, ale upřímně, zase takový legendy to dneska nejsou a oproti klasickým 911 jsou víceméně bezcenný. A dneska asi taky nikdo netouží po 911 s motorem vpředu a totální změnou proporcí.
C8 bude vynikající auto (to byla i C7 nebo C6), ale obávám se, že legendu zabijou. I když, kdo ví. Dneska tradice nikoho nezajímají. Hlavně, že to jede, vypadá to mega hustě a je to cenově relativně dostupný.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. července 2019, 22:19
2

No, každopádně já si užiju zítřejší sraz Corvett v Plzni a polemizovat nad tím dál nebudu, jinak se tu strhne zase dementní diskuze. ;-)

Trinom
20. července 2019, 07:01
1

Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se teď Camaro posunulo do původního teritoria Corvette.

BobAsh
20. července 2019, 17:53
0

Knightrider: Corvette měla, nebejt toho že to účetní zařízli, mid-engine už u generace C3, maximálně C4 (která ale měla přijít už v půlce 70s). Zora Arkus-Duntov chtěl mid-engine. A dál než se dostali s C7 už prostě ta koncepce vylepšovat nešla.

Trinom: C7 začíná na 56k USD. C8 bude "pod 60k". Takže nárůst ceny tak o tři tisíce. Camaro ZL1 se už v tom teritoriu pohybuje teď, ZL1 začíná na 62k.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. července 2019, 22:46
3

Vojto, já to samozřejmě vím. O historii Corvett vážně poučovat nepotřebuju. ;-)

Goldies
24. července 2019, 15:29
1

Jezdící rytíři: ty sice víš, ale pro mě to byla zajímavá informace ;-)

So
SoLaX
22. července 2019, 13:27
0

Už jste to asi viděli, ale koho by ještě zajímalo, jak a kam se ukládá ten střešní panel -

#t=1m53s

reagovat
Moses
22. července 2019, 21:01
0

Vcelku pohoda. Stale je to sportiak a to, ze je to Corvette je vidiet uz z dialky. Mohli to nazvat trebars Supervette ale zas na druhu stranu tomu mohli pridat aj dalsi par dveri (vid. Charger), takze este stale sa to da v pohode prekusnut.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem