načítám data...

Nový Citroën C3 Aircross: Indická Francie podruhé

Automobilka Citroën představila novou generaci svého důležitého modelu. A ta opět voní exotikou.

zobrazit celou galeriiFoto: Citroen

Možná si někteří z vás pamatují můj článek z loňského října, ve kterém jsem psal o zcela nové generaci Citroënu C3, přelomovém vozidlu, které i s čistě elektrickým pohonem zůstává relativně dostupným širokým masám. Popisoval jsem v něm, že je to možné mimo jiné díky tomu, že konstrukce auta nepochází z Francie, nýbrž z Indie. Francouzi ji jen upravili pro evropské homologační a bezpečnostní standardy. 

Uplynul půlrok a já vám víceméně to stejné můžu napsat ještě jednou. Právě v těchto dnech totiž automobilka představuje novou generaci většího brášky cé-trojky s názvem C3 Aircross. Jedná se o malé SUV segmentu B, které má být jedním z nejprodávanějších modelů pro nejbližší léta. A je opět znát, že tento vůz už nevyvíjeli v Evropě, ale v Asii. 

Přestože pro trhy starého kontinentu dostalo upravené designové detaily jako nová světla, nárazníky nebo třeba kliky dveří, skelet je očividně znovu sdílený s  minimálně výrazně inspirovaný indickou mutací C3 Aircross, která v zemi kari jezdí od roku 2021. Vidím stejné úzké a vysoké proporce, typické provedení třetího sloupku s malým zadním oknem a prakticky shodnou záď. Však se podívejte.

zdroj: Citroen

zdroj: Citroen India
A stejně jako v případě klasické C3 si úplně nejsem jistý, co si o tomto řešení myslet. Ano, byl to nejspíš jediný způsob, jak udržet cenu regulacemi svázané evropské specifikace takto kompaktního auta na uzdě, jak jsem už psal v původním textu. Také zrovna já mám pro šikovné asijské krabičky slabost, stále si toužím pořídit buď Daihatsu Tanto nebo Hondu N-Box. Jen nevím, jestli asijská krabička dokáže vykouzlit ten správný dojem rozpustilé francouzské nákupní tašky, protože ten není jenom o logu na kapotě. 

Ale je pravda, že v případě SUV to možná není tolik na závadu jako u hatchbacku. Navíc platí, že nový C3 Aircross bude disponovat jednou velkou výhodou – sedmi místy k sezení. To moc konkurentů neumí. Takže by mohl být zajímavý pro větší rodiny, které mají hluboko do kapsy, čímž by mohl způsobit vrásky na tváří kupříkladu Dacii Jogger, jež sice také převeze víc než půl tuctu lidí, jenže není cool esůvéčkem.

zdroj: Citroen

Jen doplním, že auto se po vzoru menšího modelu bude nabízet jak se spalovacím pohonem řešeným všem známým tříválcem PureTech, tak v čistě elektrické verzi o nejvyšším výkonu 83 kW, k nimž se ještě přidá hybrid kombinující právě PureTech s malým elektromotorem. K tomu by opět mělo být pohodlné a příjemně levné. To vlastně nezní vůbec špatně. Tak uvidíme. Jsem zvědavý, jestli bude exotický původ na překážku. Ale spíš bych řekl, že bude zákazníkům úplně fuk a indicko-francouzská C3 Aircross bude na našich silnicích častým jevem.      

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
20. dubna 2024, 09:09
0

Podle receptu z C-Elysée ukuchtili nový dort, byť s jinými surovinami. No, asi výsledek bude podobný. Jen ten vzhled je dost strašný, už minulá generace byla blobem a nevím, co říct na tohle.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem