načítám data...

Autíčkář na lovu: Žít rally snadno a rychle

Jsou mezi námi jedinci, kteří smutně zírají na letní nebe a ani rozpálený asfalt je nikterak netěší. Ožívají až s prvními bouřkami babího léta a k zimnímu spánku se ukládají s poslední sněhovou vločkou. Jejich diagnóza je jasná: Rallye.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V pondělí jsme vám přinesli desítku nejzajímavějších aut, která by bez rallye nevznikla. A dnes jsme se vydali na lov po internetových inzercích a bazarech. Ale nebude to jen o autech, která bez rallye nevznikla. Najdete tu také jedno auto, které na rallye není zrovna typické a jednu věc, která typická je, ale auto to tedy není…

Subaru Impreza type RA 

Jak bychom se mohli bavit o rally, kdyby tu chyběla Impreza nebo Evo? Naše preference se vzhledem k aktuální nabídce stáčí spíš k Subaru, tak proč si rovnou nekoupit to, které je nejlepší? Type RA, které je na prodej v Praze, má k pravému rallyovému speciálu tak blízko, jak to jen jde. Tento kousek už má ty “nepodstatné problémy”, které provází auta dovezená z Japonska, vyřešené. Nejenom, že svítí kontinentálně, ale dokonce i řízení se přestěhovalo na obvyklou stranu. Od GT, které je v Evropě mnohem obvyklejší, se liší nejenom absencí všelijakých interiérových vychytávek, jako je třeba tlumení, elektrická okýnka a klimatizace (pokud si je někdo nepřál při objednání), ale třeba i hliníkovou kapotou a velikým kouskem magie, který se ukrývá pod názvem DCCD. Tahle zkratka znamená “Driver controlled center differential” a jde o mezinápravový diferenciál, který sice udržuje stálý poměr 35:65 ve prospěch zadní nápravy, ale řidič si může v kabině nastavit jeho svornost. Máte spoustu chlupů a chcete jezdit driftem? Pak stačí otočit knoflíkem a z Imprezy bude skoro zadokolka. Aktuálně jsou v nabídce i jiné Imprezy, ale ty mají třeba tu vadu, že stojí dvojnásobek a nebo mají řízení na špatné straně. Každopádně pokud chcete doopravdy ostrou Imprezu a stát se hrdinou, pak potřebujete Type RA.

Porsche 911 Carrera 4 

Pokud jste správný aristokrat, tak si přece nebudete špinit ruce v něčem, co je Subaru! Pak potřebujete zabrousit do vod, ve kterých se nachází vozidla, jejichž sláva je Vás hodna. A vzhledem k tomu, že určitě potřebujete pohon na všechna kola, tak se vám určitě sejde Carrera 4! Vzhledem k tomu, že jde o generaci, která se mezi dalšími gentlemany v klubu zrovna neujala, tak vám určitě nikdo nebude vyčítat, že jste si takové auto koupil na závodění v lese a váš společenský status zůstane bez újmy. Ovšem, je možné, že někteří si budou myslet, že jste teprve amatér. Profíci se s tím totiž nemažou a kupují si GT3 RS…

My si ale myslíme, že Carrera je jako začátečnický vůz naprosto dostačující. Jeho 300 koní by mělo na amatérské rally dostačovat a vzhledem k tomu, že jde o garážovaný kus, který nepoznal ni déšť ni vítr, tak je možnost, že by vám alespoň pár závodů mohl vydržet. A už z fotek je jasné, že se ani rozbité cesty nebojí. Má dokonce i krásné křídlo! Závodní speciál jako stvořený!

-Fernie-

Citroën Saxo 1.6 VTS

Nejlevnější cesta k pořízení si skoro-závoďáku pochází ze země galského kohouta. Z prvního dojmu usmoleného hatchbacku velmi rychle vystřízliví kdokoliv se sklony závodit s okolním provozem. Co že to tu vlastně máme? Rodokmen ověnčený hromadou rally vítězství, točivý motor a skvělý pocit když řadíte další rychlost tam, kde ostatní před zatáčkou brzdí. Saxo na první pohled nezaujme agresivním vzhledem ani naježeným postojem čistokrevného sporťáku. Nebýt o něco hezčích nárazníků a nafouklých blatníků, snadno jej lze zaměnit za letargickou jedna-jedničku. Pro někoho je strhávání pozornosti nutností, jiní dávají přednost vyděšeným manažerům, ostřícím do dálky, co že je to vlastně předjelo. Tohle je dost možná ten nejlepší poměr každodenní použitelnosti, finanční dostupnosti a dojmu, že by to chtělo nějakou tu šotolinu pod kola. Potřebujete k přesvědčení víc? Budiž: MOMO volant (verze pro pravé muže samozřejmě postrádá airbag), anatomické sedačky s útulností placenty a rudě lakované brzdové třmeny. Šetřící prasátko je nejspíš v ohrožení.

-BAF-

Toyota Celica 2.0 4WD Turbo

Kdo v mládí sledoval rallye, okamžitě rozpozná pátou generaci Toyoty Celicy. Vyznat se v množství variant japonských vozů je záležitost pro pětici odborníků z odlehlého vysokohorského kláštera. I tak k tomu budou potřebovat sedmé kotě z pátého vrhu, kousek černé křídy a dvoje instantní nudle bez lepku. Nabízený vůz je pravděpodobně exportní verze určená pro starý kontinent a za dvojicí hladových štěrbin se skrývá turbem přeplňovaný řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na hlavu (pro milovníky zkratek doplním nicneříkající 3S-GTE). Všech 202 koní je na povrch o libovolné zrnitosti přenášen přes centrální samosvorný diferenciál. Zatímco přední náprava hrabe tam, kde to jde nejsnáze, zadní kola umí pořádně zabrat s pomocí šnekového diferenciálu Torsen. Celica této generace byla jedním z prvních oblých japonských kupé a mimo vyztužení karoserie bez přidání váhy udala designový trend na celou dekádu dopředu. Není divu, že si majitelé ikonických kupé svých pokladů náležitě cení. Aby ne. Které jiné kupé za danou cenu nabízí permanentní čtyřkolku, výkon nad 200 koníků, intercooler a status rellyove legendy?

-BAF-

Mazda 323 1.6 16v turbo 4x4

Hned ze začátku se přiznám, že  tohle auto mě vážně moc a moc bere. Z jistých soukromých a perverzních důvodů mám rád rozpadající se Mazdy, z jejichž autorádií poprvé zahrály hity jako With Or Without You, nebo Two Hearts. Mimo japonské krabice mnohdy disproporčních tvarů mám ještě jednu úchylku. Ta je naštěstí zcela mainstreamová a tak mohu beze studu přiznat, že slintám do klávesnice nad každým videem čtyřkolových monster zakázané skupiny B. Díky nutnosti homologačního speciálu se do rukou nezodpovědných, avšak patřičně bohatých lidí, dostala esence hot hatche: Levně vypadající vůz s rozumnými provozními náklady, schopný na cestě z obchoďáku zpráskat Ferrari. Dnešní optikou se může hranatá 323 zdát příliš pomalou, ale nenechte se mýlit. Jak už to u oturbených čtyřkolek bývá, ta pravá zábava začíná, když aristokraté začínají ve svých garážích topit. 150 koní z šestnáctiventilové jedna-šestky dokáže rozpoutat působivé divadlo. Dvacet čísel sněhu, mechanická čtyřkolka s turbem a prázdné noční silnice jsou jedinou s právnou výpravou adrenalinového dramatu. Chuchvalce třpytícího se padajícího sněhu protnou nejdříve paprsky zpola osleplých zažloutlých světlometů. Vzdálený ryk se s rostoucím kuželem světla změní v majestátné bručení, aby na okamžik zcela ochromil sluch osamělého chodce. Během několika setin zůstane na silnici jen pomalu zamrzající stopa na okamžik roztavených vloček. Pokud jste to nepoznali, tak jednu vážně moc potřebuju!

-BAF-

Obytný autobus Vanhool

Jako správný Autíčkář toho o prostředcích hromadné dopravy mnoho nevím. Autobusy jsou dle mých nevelkých zkušeností s nimi ty ohavné věci, kterými jezdí lidé příliš mladí pro řízení automobilů. Vlastně jsem o těch neklimatizovaných krabicích slyšel i od chlápka s plnovousem, který následně dodal pár tipů jak prát oblečení v organických skořápkách z jakýchsi ořechů. O to větší pro mne bylo překvapení, když jsem zjistil, že  jeden autobus chci, a že bych s ním moc rád jezdil na rallye. O Belgické firmě Vanhool jsem dnes slyšel poprvé a nejspíš to má co dočinění s faktem, že posledních pár let strávili vymýšlením, jak v autobusech přepravovat co nejvíce bicyklů. Nicméně tahle konkrétní užitková úprava má něco do sebe. Jde o patrové provedení, které ve svém horním obytném prostoru ukrývá zázemí srovnatelné s Pražskou garsonkou. Ještě jste neusnuli? Dobře, protože teď přijde to nejlepší. Pod prostorem pro lidi jsou dvě police na pneumatiky, kola a náhradní díly. Samozřejmě se mezi všechno to harampádí vejde vozík s nářadím, nebo dva. Že tohle zvládne i větší dodávka? Usaďte se prosím a připravte se toužit po autobusu. V zadní části je ukryta garáž! Vejdou se tam dva vozy, případně jeden vůz a několik jednostopých přibližovadel. Ideální prostředek na dovolenou s partou kamarádů. A vlastně to ani není tak drahé, na to co všechno to umí… 

-BAF

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CerVus
21. srpna 2015, 10:19
0

Sakra se zadokolkou s motorem za zadní nápravou vyhrát šampionát a porazit všechny ty fajnové čtyřkolky tak tomu se říká umění.

reagovat
Jindřich
21. srpna 2015, 10:24
0

Volant napravo není na špatné straně :DDD

reagovat
ja
jagy
21. srpna 2015, 11:08
0

U toho Saxa si majitel delal prdel, ne? Nastrikat trmeny, s gumickama, hadicema i kotoucem? To je na facku...

PS: A ten fejkovy "MOMO" volant...

reagovat
sk
skeptik unyly
30. srpna 2015, 00:04
0

Tohle RA mění majitele jak fusekle, takže na něm bude něco po smrti, odflaknuta přestavba a nebo lidí jen prostě nemají na banány.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem