načítám data...

Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

Když se řekne sedan vyšší střední třídy, lidem automaticky naskakuje trojlístek Audi, BMW a Mercedes. Pokud však z nějakého důvodu nechcete německý vůz, můžete se poohlédnout i jinde.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek: Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa

Kategorii vyšší střední třídy v posledních letech doslova opanovala velká německá trojka. Nic proti tomu, jak Audi A6, tak i BMW řady 5 a Mercedes třídy E jsou jistě skvělá auta. Jen mi tam chybí trochu větší odlišení. Jasně máme tu ještě Lexus, Jaguar a Volvo, ale na rovinu, jejich prodeje jsou zcela zanedbatelné. Ještě před několika lety byl však trh v této třídě mnohem rozmanitější a zajímavější. Pojďme se tedy společně podívat mezi ojetiny, o co jsme v průběhu let přišli a co si dnes můžeme pořídit zajímavého za zlomek původní ceny.

Citroen C6 

Foto: Citroen

Francouzská představa luxusu byla vždy o trochu jiná, než u jiných značek. Francouzi zásadně kašlou na zavedené konvence a dělají věci podle svého. Citroen C6 je toho krásným důkazem. Když se tohle auto objevilo v roce 2005 poprvé na silnici, vypadalo jak z jiného světa. Přestože je to vcelku běžný sedan s klasickou tříprostorovou karoserií, vypadal naprosto originálně. Dlouhý přední převis, znak automobilky zakomponovaný do celé čelní masky, zvláštně tvarovaná světla, bohaté prosklení či krátká záď s konkávním zadní sklem, to všechno jsou poznávací znamení „cé šestky“. Je to avantgardní a zcela svébytné. Netradiční byl také interiér s digitálním přístrojovým štítem a s možná až příliš jednoduchou architekturou palubní desky. Auto tohoto ražení by zasloužilo asi honosnější vnitřek. Kde však tento velký Citroen opravdu bodoval, to byl komfort. Úžasně pohodlné sedačky doplňoval, dle tehdejších tradic, hydropneumatický podvozek. Jízda s C6 byla bez přehánění jak na obláčku a svým komfortem C6 překonávala i mnoho vozů té nejluxusnější kategorie. Pokud si potrpíte na pohodlí, tohle je pro vás jasná volba. Pod kapotou jste mohli mít základní čtyřválcový diesel, dva naftové šestiválce a jeden benzinový šestiválec. Osobně bych asi doporučil ten benzín, ale je to takový jednorožec, který se opravdu špatně shání. Na použitelný kus budete potřebovat zhruba 150 tisíc, ale za své peníze dostanete opravdu hodně pohodlí.

Honda Legend

Foto: Honda

Honda se dlouhá léta pokoušela prorazit na evropském trhu se svou vlajkovou lodí jménem Legend. V devadesátých letech to ještě celkem šlo, třetí generace Legendu (KA9) byla na silnicích docela vidět. To samé se bohužel nedá říct o jeho nástupci, generaci číslo 4 (KB1). Přitom to bylo velice povedené auto, přesně tak, jak se sluší a patří na výkladní skříň automobilky. Legend byl přímo nacpaný moderními technologiemi. Systém nočního vidění (na vybraných trzích), udržování v jízdních pruzích, „vystřelovací“ kapota pro lepší ochranu chodců, adaptivní tempomat a spoustu dalších výbavových prvků, které nebyly v roce 2004 tak docela obvyklé. Přesto však je Legend považován za spolehlivé auto, které netrápí zásadnější problémy. Jen nesmíte bourat, protože to se pak opravy prodraží. Hliníková kapota se s aktivní ochranou chodců vyjde asi na 100 tisíc. Podobnou částku bude stát výměna předního radaru, který je trochu nešťastně umístěn pod logem a tak dále. Tady se havarijní pojistka asi vyplatí. Čím však Legend rozhodně zaujme, to je jízda.

Foto: Honda

Honda použila pro Legend poměrně výjimečný pohon všech kol označený jako SH-AWD (Super Handling). Nebudu se pouštět do technických detailů, neboť bych se v tom jistě zamotal a bylo by to na dlouho. SH-AWD je tvořen dvěma elektromagneticky ovládanými lamelovými spojkami, které umožňují distribuci točivého v poměru až 30:70 na přední a zadní nápravu (a obráceně). Zároveň umí až 70% točivého momentu směřovat na levé či pravé zadní kolo. No prostě je to strašně chytré a trochu to připomíná pohon všech kol, který má poslední Focus RS. Každopádně díky tomuto systému jezdí Legend opravdu až nad očekávání dobře a na svou váhu překvapí i svou agilitou. Dostatečnou dynamiku pak zajišťuje benzínový šestiválec o zdvihovém objemu 3,5 l a výkonu 295 koní. Není to sice trhač asfaltu, ale své si odvede. Jen musíte počítat s trochu vyšší spotřebou, v průměru okolo 12 litrů. Na zachovalý Legend budete potřebovat zhruba 200 tisíc, získáte však auto, které vám bude dělat radost.

Saab 9-5

Foto: Caranddriver.com

Někteří mu říkají hrobník, ale to je trochu nespravedlivé označení. Děvetpětka sice byla vůbec posledním Saabem, ale za pád automobilky rozhodně nemohla. Tam se staly chyby dávno před tím. Jiní zlí jazykové zase tvrdí, že to vlastně není žádný Saab, nýbrž převlečený Opel Insignia. Ani to není tak docela pravda. Saab z Opelu sice vychází, ale změn tam proběhlo celkem dost. Když se oprostíte od těchto věcí a kouknete na 9-5 bez předsudků, uvidíte skutečně originální sedan vyšší střední, který má neopakovatelné charisma a šarm. Přesně tak, jak to uměly jen Saaby. Designově si jej rozhodně s ničím jiným nespletete, stejně tak potěší zajímavý interiér. Tohle auto se povedlo, škoda jen, že přišlo tak pozdě a už nemohlo pomoct automobilce k lepším zítřkům. Rozumné kusy koupíte někde mezi 300 a 350 tisíci, a jako taková ta ideální volba se jeví dvoulitrový benzínový čtyřválec, který má 220 koní a umí fungovat s přijatelnou spotřebou.

Hyundai Genesis

Foto: Hyundai

Genesis byla jedna z prvních mých testovaček tady na Autíčkáři a už tehdy jsem si říkal, že to je vlastně docela dobré auto. Co docela, ono bylo velmi dobré. Vnější design trochu zapírá korejský původ a mixuje v sobě spíše evropský styl. Interiér zaskočí neznalého člověka bezchybným zpracováním a velmi kvalitními materiály. Tohle auto je vskutku příjemným překvapením. Radost bude dělat i atmosférický šestiválec o výkonu 315 koní. Genesisu poskytuje zcela adekvátní dynamiku, byť žádný velký závodník to určitě není. Tady je totiž nejdůležitější komfort a ten je znamenitý. Ideálně nastavený podvozek žehlí i naše rozbité silnice s grácií. Akustický komfort je prvotřídní, zvenku neslyšíte prakticky žádné nežádoucí zvuky, přesně jak to má být u auta této kategorie. Genesis koupíte za cenu okolo půl milionu, což je poměrně zajímavá cena, když uvážíme, jaké schopnosti za to dostanete.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

eLzyx
16. prosince 2020, 04:21
2

proč tu chybí Volvo S80? Jag XF?

reagovat
Ko
Koťas
16. prosince 2020, 08:24
2

Hmm možná by to chtělo si přečíst úvod článku :) "máme tady Lexus, Jaguar a Volvo..."

Chase
16. prosince 2020, 11:12
0

Ano, ale mluví o přítomnosti. Článek je o tom, jak kdysi bylo lépe a tam vynechal nesmyslně všechny tři zmíněné značky.

eLzyx
16. prosince 2020, 12:00
0

možná jsme nepochopili "pojďme se tedy společně podívat mezi ojetiny, o co jsme v průběhu let přišli a co si dnes můžeme pořídit zajímavého za zlomek původní ceny."
Jenže já si myslím, že jsme přišli i o tu S80 a XF. Vždyť tahle auta měla dříve pěti, šesti a dokonce i osmiválce. Dnes? Všechno ve čtyřválci (ok, Jag má i dieselovou šestku, ale to je pro mne jako kdyby nebyla. Diesel v mých očí do osobáků nepatří).

Daniel Borský
16. prosince 2020, 12:31
4

Ano seznam byl primárně sestaven tak, aby tam byla auta, která už zmizela z našeho trhu nebo tu nemají přímého následovníka. Poznámka o nízkých prodejích byla jen jako postesknutí nad malou kreativitou dnešních zákazníků, ale uznávám, že to bylo špatně napsané. Samozřejmě, že by na seznamu mohl být Lexus GS, Volvo S80 i Jaguar XF. Dokonce mám ke všem třem jistý osobní vztah (k XF a GS pozitivní, k S80 poměrně negativní), protože jsem všechny tři měl tu možnost využívat delší časový úsek, nicméně takový seznam by mohl být nekonečný. A dnes jsem vybral tyhle čtyři vozy, příště třeba může přijít řada na tu další trojici. Nic víc, nic míň.

Černá Vovce
16. prosince 2020, 09:09
-1

Proč tu není Lego a cokoliv z US produkce?

reagovat
Daniel Borský
16. prosince 2020, 12:36
1

Protože Lego je spíš střední třída a s americkou produkcí nemám bližší osobní zkušenost. Myslím, že takový Cadillac CTS druhé generace by se mi mohl velmi zamlouvat, ale nikdy jsem v tom nejel.

Jimi
16. prosince 2020, 09:24
0

Ten úvod jsem trochu nepochopil, z pohledů minimálních prodejů u nás i C6, 9-5 a G80 taky nic moc...

reagovat
Frankie
16. prosince 2020, 10:17
0

Pro partnerku budu časem hledat náhradu za Mazdu 3 sedan první generace. A asi opět sedan. Jenže ve střední potažmo nižší střední to je bída. Šarm má dle nás jedině opět Mazda 3, Volvo S60, Audi A3. Mercedes CLA je finančně mimo mísu.

reagovat
beastar
16. prosince 2020, 14:09
1

Audi A3 ktere z rustovych duvodu produkce zaskocilo za a4. Je docela povedene auto a pro zeny idealni. Jen teda taky neni vzhledem k ucelu a velikosti nejlevnejsi.

Frankie
17. prosince 2020, 10:26
0

Ono to nejspíš dopadne na tu nižší střední, a tam je opravdu hezká a i dobrá jen předchozí generace Mazda 3. Focus, Tipo, Civic v sedanech nic moc, Corolla OK, ale není moc ženská... A dál už toho opravdu moc na trhu není, tato auta skoro zmizela.

beastar
17. prosince 2020, 13:02
1

Jo máš pravdu je toho poměrně málo pokud nechce, nebo nemůže člověk vzít něco prémiovějšího (znáček) tak je to mizerné. Hlavně proto, že tyhle menší deriváty často primárně cílí na neevropské trhy. Tipo a vlastně i ten Civic. Focus je taková anomálie jako sedan. Corolla je taková neforemná a pravdou je, že ženský moc neoslňuje. Je to dobré auto, ale moc obyč. Vlastně z toho nakonec samovolně ta Mazda 3 vykrystalizuje. Ještě by možná nebylo špatný CLA ale chápu, že to je cenově zase dost jinde.

Frankie
17. prosince 2020, 15:40
0

Co jsem rád, tak že se mi povedlo pertnerku přesvědčit aby šla do menšího sedanu oproti původně zvazovanemu SUV. A je s ní spokojená, až na kovomorku to je fajn. Jelikož to je 2004, tak Mazdicce zvoní hrana. CLA je hezké, a bude určitě fajn. Jen ta cena holt. To je i u A3 nebo A4. Na co taky ještě koukám je Volvo S60, tam je to s cenou takové polovicate. Jenže nabídka je převážně naftova... A to na ježdění do práce a domů po cca 15 km je celkem k ničemu. Vyšší střední, jak se tu o ní píše je fajn, a ta Honda by byla supr. Ale na takové to denní ježdění je to už holt asi moc.

Franz Kafka
18. prosince 2020, 10:09
0

A co koupit manželce Giulii. Já jsem s tím autem nadmíru spokojen a kupovala se i nová za sympatickou cenu. Řekněme, že pěkná ojetá jde koupit za půl milionu. S akontací sto tisíc což není mnoho, tak bude i na splátky akceptovatelná. Na ten nižší nájezd by měla bohatě stačit. Po operativním leasingu jsou teď v nabídce i moc pěkná auta s velmi dobrou výbavou a automatem. Design pořád patří k tomu lepšímu. Pohodlí je poměrně dobré jen člověk nesmí čekat za ty peníze S-Klasse. A ani ten 200k benzín není nějaký nesmyslný žrout benzínu na pojištění je to taky zlaté auto. Jestli se vejde do predikovaného rozpočtu. Mohu jen doporučit.

Frankie
18. prosince 2020, 10:32
0

Na sauto ty Alfy startují od 609 000 výš, a to je mimo realitu. My se budeme muset pohybovat kolem 200tis., i s ohledem na zvazovanou stavbu domu. Ale i tak to máme cca jako takový limit na ojeté auto. Ta Mazdicka byla za 90tis., a slouží už devátý rok...

ro
rock
18. prosince 2020, 12:18
0

Frankie, včera v 15:40

"Jen ta cena holt. To je i u A3 nebo A4. Na co taky ještě koukám je Volvo S60"

Já jenom, že jestli vybíráš do 200 t a koukal jsi i na S60, tak ti očividně nevadí věk okolo 10 let. A3 sedan teda za ty prachy podle mne neseženeš ani náhodou, ale A4 by se podařit mohla; není jich v benzínu moc, ale pokud se paní líbí, určitě bych tu myšlenku nezavrhoval.

Fa
Fandatik
18. prosince 2020, 12:46
1

Co obyčejné Cčko? Do 2kil se vleze od roku 09. Robustní spolehlivé auto (kvalitou výrazně překonává předchůdce, zejména před FL). Určitě nemusíš utratit vše a zbyde na případný servis. Není to vrchol estetiky a s novým autem si ho nikdo nesplete, ale pro mě má v sobě důstojnou jednoduchost. A oproti Mazdě 3 z 04 to bude jiný vesmír.

Frankie
18. prosince 2020, 13:00
0

Cceckem myslíš Passat? No nevím jak VW prošel. Jinak k věku cca 10 let u Audi A4 nebo Volva S60 řeknu, že apriori nevadí. Ta auta už mají vše co člověk rozumně potřebuje. Tam už bude záležet jen na konkrétním kuse a jeho stavu, plus servisní historie.

Fa
Fandatik
18. prosince 2020, 14:42
2

Před VAGem se křižuju. Cčkem myslím Cclass W204.

Chase
16. prosince 2020, 11:11
0

Tak nadpis článku je "Sedany vyšší střední, co nejsou z Německa" a autor hned na začátku nesmyslně odstřelí Jaguar, Lexus i Volvo že se dnes vlastně moc neprodávají. Když pominu jakékoliv zdrojování této informace, tak co to má společného s minulostí o kterou jde podle výběru aut ve článku především? Reálně například když je tady Legend, určitě by neměl chybět Lexus LS, Jag XF nebo Volvo S80...
-
Komentář upraven 16. 12. 2020, 11:17:00

reagovat
Jimi
16. prosince 2020, 11:33
0

Lexus spíš GS, ES ...

eLzyx
16. prosince 2020, 12:06
-1

je to zvláštní, ale jednu dobu se v ČR prodávalo více S80/V70/XC70 než Audi A6. Ovšem málokdo to postřehl, protože statistiky brali u Volva vše za svébytné modely, byť se pod označením A6 schovával jak sedan, tak kombík, tak allroad. A pak se výsledky prezentovali tak, že se tu proti A6 prodá o chlup víc jak třetina Volvo S80, takže se moc neprodává.

Daniel Borský
16. prosince 2020, 13:21
5

Chase: za 11 měsíců roku 2020 se u nás prodalo 430 kusů A6, 461 kusů BMW 5 a 529 kusů Mercedesu třídy E. Naproti tomu Lexus prodal za stejné období 45 kusů ES, Volvo prodalo 39x S90, 27x V90 a 90 kusů V90CC. Jaguar udal přesně 9 kusů XF. Zdroj: svaz dovozců automobilů. Toliko ke zdrojům.
Ale jinak máš pravdu, ten úvod jsem napsal neobratně a prodeje jsou nedůležité pro sestavování tohoto čistě subjektivního seznamu. Prostě jsem tam chtěl zařadit tyhle čtyři konkrétní modely. Žádný hlubší důvod v tom není.

eLzyx
16. prosince 2020, 13:44
0

tohle bylo někdy kolem roku 2010, na začátku tzv. P3 platformy.

krab
16. prosince 2020, 11:33
2

Na trhu je ještě jedno auto vyšší střední, který začíná být silně vyhynulý druh. A v krásném stavu není prakticky možný sehnat. A tím je Alfa Romeo 166 s benzínovým V6 motorem. Občas kouknu do evropský i český inzerce, jistě, vždycky se něco najde, ale hrozně malý výběr. Přitom je to nádherný nadčasový auto, který bohužel v posledních 10 letech tak nějak vymřelo na majitele, kteří ty 166tky často právě dojezdili do smrti...

Jinak Nissana Maximu QX jsem míval, velmi dobrý auto, taky prakticky nesehnatelný. Stejně se špatně u nás nachází Toyota Camry 3.0 , to bylo taky velice dobrý auto. Mitsubishi Sigma 3.0 V6, to už možná ani nikdo nepamatuje :-D Jednu jsem kdysi málem koupil v Ústí v bazaru ... kdybych takovou Sigmu udržel v pěkným stavu dodnes, byla by to slušná rarita.

Kdybych chtěl dneska auto vyšší střední třídy nějak v tý ceně do 500 tisíc, přemejšlím, co bych koupil. Infiniti už jsem si vyzkoušel (dělalo se i jako sedan) a XF diesel jsem měl týden na test a v mnoha ohledech se mě líbilo (a chce to sehnat až tu co nejnovější verzi) , Legend jsem nevyzkoušel, to bude asi fakt zajímavá technika, Volvo S80 je podle mě taková dobrá trefa do černýho, zrovna i ten Saab poslední není k zahození. Citroen C6 je lahůdka podvozkově, v tom jsem měl štěstí jednou jet, ale problém nastává ve výběru motoru, stejně jako Jag XF má většina kusů ten prokletý "TDV6" diesel.

No nic, sedan vyšší střední třídy : dejte mi jedno W219 CLS , ideálně pětistovku z let 2004-2006 (M113) ten starší typ, 5.4ku a mám vyřešeno. Takový auto jsem jednou měl možnost mít na týden doma a vlastně mi nezůstalo jen protože by se na mě asi má drahá polovička mračila až doteď. Starý mercedesy u nás jaksi tolik ovací nesklízí ... bohužel, jinak bychom možná už nějakýho doma měli...

reagovat
eLzyx
16. prosince 2020, 12:11
0

mám kamaráda "citrofila" a ten tvrdí, že servisovat C6 je peklo. Nic se nedělá v druhovýrobě, takže vše originál za těžké prachy. Ale i ty díly, co v druhovýrobě jsou, tak jsou drahé. Čelní sklo 30t Kč, zadní sklo snad 60t Kč (ok, to se běžně nerozbíjí, ale ...). Přední světlomet 25t Kč. Tvrdil, že ideální je koupit jeden super kousek na provoz. A druhý nějaký zanedbaný na díly.
Toho auta se po servisní stránce bojím více, než Jaguara.

Fa
Fandatik
16. prosince 2020, 14:19
0

Když jsem před cca. 20ti lety kupoval Gallanta (dvoulitr benzin V6) koukal jsem právě i na Sigmu, ale měl jsem strach z toho 4WS podvozku. A ve výběru byl ještě Rover 620 ti, ale nebylo možné najít v ČR slušný kus za rozumné peníze.

Grand Admiral Thrawn
16. prosince 2020, 15:59
0

Na švýcarských serverech mají Alf 166 celkem dost, občas i vypadají pěkně narozdíl od toho, co se prodává tady a většina z toho jsou Bussa.

Grand Admiral Thrawn
16. prosince 2020, 16:02
0
krab
16. prosince 2020, 16:23
0

Ty jo, to je pěkná ta Sigma. ... Jo asi v tom Švýcarsku se tenhle typ aut ještě objeví

beastar
16. prosince 2020, 17:09
0

CLS je dobry a shani se dobre:) 166 je sice zajimavy auto, ale vlastne trochu konfekcni prece jen je to proste Italsky Superb.

Vojta
17. prosince 2020, 08:38
0

Takhle bych to rozhodně nedefinoval... Superb je jen varianta jinak dost nudného Passatu. 166 je všechno jen ne konfekční.

beastar
17. prosince 2020, 13:14
0

Aha tak protože je Superb v rámci koncernu příbuzný s Passatem a dost blízký, tak je konfekční a 166 ne. Hm tak dobře :D Myslím že vzhledem k tomu, že tuším, že 166 vlastníš by si se neměl neobjektivně vyjadřovat. Optikou doby to možná konfekční není... Reálně na tom nic "převratného" taky není. Výbavu to nemělo (ano byla to vyšší střední tady srovnání se supem kulhá) nikterak převratnou. Spoustu motorů měli tehdá všichni (V6, R5 apod.) silnou naftu taky. Bmw legendary 530d as Audi 3.0 tdi, MB a jejich whatever CDI z přelomu milénia. I to tebou kritizované VW mělo v té době krom AUDI dost motorů i pro Prasáta. Jediný co je na 166 zvláštní, že se dělala tak dlouho a nemá nástupce a asi nikdy mít nebude. Jo a teda jezdí to líp jak Superb a i než všechny konkurenční Mercedesy vyjma "OMG" a baFce vyjma EMko. Jinak F-E+ fwd... konfekce, prostorově konfekce, motoricky nic extra zvláštního v paletě není. Technologie i platforma nepřevratná a všední.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Konfekce
> přeneseně<

Výroba, prodej- skoro 100,000 aut a pak to prodali do Číny. To ale je spíše kvůli "taktice" prodejů ALFY a schopnější konkurenci dobové a hrůzné zastaralosti koncem výroby. Opět NIC EXTRA ani obdivuhodného. Neuhádáš něco co neuargumentuješ. No need to say more.

Papa:-*

Grand Admiral Thrawn
17. prosince 2020, 14:15
1

Podle definice, že "konfekce je zboží hromadně vyráběné v továrnách ve velkých sériích", jak je napsáno v článku na Wikipedii, jsou dnes konfekce všechna auta, možná s výjimkou Rolls-Royce, Ferrari a podobných značek.

Vojta
17. prosince 2020, 20:19
0

V průběhu deseti let prodaných málo kusů a dosti promyšlený a nezaměnitelný design. To jestli je to auto pěkné nebo ne nechme stranou, 166 je v tomhle taková Multipla mezi sedany. Nicméně bylo to poslední auto, kam se ještě dával motor od Bussa, ručně skládaný jedním konkrétním mechanikem, což z toho za mě rozhodně nedělá konfektci typu Passat, když už tak Phaeton (pomineme to, že je to jiná třída a jiná cenová). Stejně tak 166 má sama pro sebe unikátní platformu a přední i zadní nápravu (někdo tvrdí, že je spřízněna s Kappou, reálně jen tou linkou, na které se vyráběly). Převratné tam díky bohu nebylo nic, protože kdyby bylo, dneska by to byla servisní noční můra a samoser. Snad jen kvalita výroby a spolehlivost je na tu dobu a toho výrobce dost převratná ;)
A VW zase nijak zvlášť nekritizuju, jsou věci, které se jim nad míru povedly. Dokonce bych si trofl tvrdit, že jejich motor VR6 je stejně dobrý, jako soudobá V6 24V z Alfy. To, že vyrábějí nudná, fádní a nezajímavá auta je dáno tím, že chtějí vydělávat peníze, což je koncept, který ještě Italové moc nechápou.

Opelfahrt
18. prosince 2020, 14:59
2

Sigma, to byla kára. Jak píše Krab, že to dneska nikdo nezná... Dřív bych řekl, to přece lidi musí znát, ale tuhle jeden místní redaktor psal, že viděl na ulici hranatý Accord Aerodeck 3dveř. s mrkačkama a nevěděl, co to je za auto.
Tak jo, už věřím! Některý auta, co ve zlatejch devadesátkách byly pěkný kočáry, prostě postupně zrezly na prach a vytratily se.
(namátkou ještě Peugeot 605, to je dneska snad ještě větší rarita než Citroën XM)

Vojta
18. prosince 2020, 18:58
0

Těch aut, co zmizelo je docela dost. Doba jde dál, pokud to není něco sportovnějšího, tak to vlastně málo koho zajímá. Třeba 166 dožívají jednoduše na to, že už se je nevyplatí opravovat. Kolikrát plně funkční auto je odstavené, kvůli KO světlům, ramenům nebo ventilátoru topení. Tak jak cena těch aut padla na absolutní dno a jsou prakticky bezcenné, tak cena náhradních dílů se drží na určité úrovni. Ono pak jen rozvody, gumy, nějaké ty náplně a najednou to překračuje násobně hodnotu auta. A zrovna v případě aut jako 164, 166, XM, CX nebo i exotik jako Talbot Tagora se prostě nedá tvrdit, že by se to za čas zvedlo a vrátilo. Ta auta jsou, byla a budou bezcenná, velice pravděpodobně to nikdo nikdy chtít nebude :) Jasně, čtyřicet let starý exemplář v pěkném stavu třeba 200k stát bude... ale to je houby zhodnocení, to je cena pěti let provozu takového auta :D

Grand Admiral Thrawn
18. prosince 2020, 20:32
0

Vojta: Přitom něco takového bych strašně chtěl. Velké pohodlné auto s velkým motorem (aspoň pětiválec, přičemž cím víc, tím líp), s manuální převodovkou a ne explicitně určené ke sportování, abych při své pohodové jízdě neprovokoval uživatele bílých koncernových vozů, kteří by mě zbytečně rušili moji pohodu. A něco takového se dnes už nedělá a dost mě to štve. Je jasné, že u auta za pěticifernou sumu bude provoz dražší než pořizovací cena a je potřeba s tím počítat. Ale bohužel je dnes levnější koupit vrak, dojezdit, zahodit a koupit další, než do toho pravidelně sypat prachy za servis. Pokud má člověk zájem a chce mít pěkný youngtimer, tak do toho ty prachy nasype, pořád to bude levnější než kupovat co pár let nové. 166 v pěkném stavu stojí 200 000 už dnes, ale to se člověk nemůže dívat v Česku, sem se auta v pěkném stavu nevozí, ale třeba v tom Švýcarsku pořád jsou a stojí klidně i přes 200k. Zrovna ten přístup Švýcarů se mi celkem líbí, oni si to auto koupí často jako nové a pak ho dlouho udržují v pěkném stavu. Kupodivu přesný opak toho, co dělají Němci, kde kdo má auto starší pěti let je velký lúzr, ačkoliv tam těch pěkných youngtimerů taky jezdí celkem dost. A nakonec si myslím, že pěkná 166 s Bussem, ideálně 3.2 může klidně jako 40 let starý exemplář stát i ekvivalent ceny nového, už proto, že se jich moc nevyrobilo. A hlavně Martin Vaculík psal, že to bude mít cenu, takže to tu cenu prostě mít bude. A ta další auta podle mě rovněž nebudou bezcenná vzhledem k tomu, že i třeba Škoda 120 s nulovou užitnou hodnotou má dnes neúměrně velkou cenu. A před pár lety jsem četl něco o tom, že VW Golf Country byl sice vzácný, ale ta cena tomu neodpovídá a asi už nevzroste a o něco později jsem četl, že cena téhož auta roste.

Vojta
20. prosince 2020, 22:48
0

Bohužel, v tomto se Martin plete. Já vím, že se mu sice moje auto hrozně líbilo, ale plete se. I tak je bezcenné. Kdybych to chtěl prodat, nedostanu víc než 50kkč. Taková je prostě realita. Pokud chceš 166, kup si ji, kup levnou a nezrezlou, kterou si opravíš. Bude tě stát sice těch 100-150kkč s přehledem, ale bude pak fungovat. A nikdy ji za to neprodáš ;)

krab
20. prosince 2020, 23:00
0

Vojto, na českým písečku mezi Alfisty možná ... ale ono všechno má svůj čas. Kolik dneska stojí opravdu pěkná 164 s Bussem? 250 tisíc nestačí... Ty auta nejsou a opravdový zájemce si připlatí. Problém je hlavně v tom, že těch zájemců je málo. A pokud nechceš čekat, tak holt prodáš levně. Alfa Romeo není dobrá komodita. I když teď teda jsem tu naší ( to Mito) prodal prakticky do týdne a to jsem v podstatě myslel, že to bude trvat dlouho a možná nám zůstane. Ale nedostatek malých aut s automatem způsobil to, že o to auto byl rychle zájem. Na druhou stranu kluk, co nabízel v létě svou 147 GTA prodával fakt mnoho měsíců. Ale to auto bylo taky trošku na renovaci. Nebylo špatný, ale daleko od stavu v jakým bych ho chtěl třeba... ale zas prodal za cca 180 tisíc což je docela málo. Taky jsem nad tím chvíli uvažoval. A možná jsem to prováhal. Na druhou stranu bych v něm dalších 100 tisíc utopil jako nic... A to si nejsem jistej, že bych vlastně ve výsledku chtěl. Každopádně si myslím, že benzinová 166, šestiválcová cenu mít bude. Dieselové budou bohužel bezcenné, protože diesel nedává smysl, ten motor vždycky ať je to jakýkoli auto zabíjí emoce a nikdo to nikdy chtít nebude jako hračku. Možná ty 166 s dvoulitrem Twinspark někdo tu a tam chtít bude, ale 166 3.2 V6, zajímavá barva a interiér, perfektní stav a věř, že za to by někdo už dnes klidně 300 tisíc zaplatil. A časem to bude jistě i víc.

Vojta
20. prosince 2020, 23:07
0

Neblázni proboha. 250kkč za 164? Za to máš tak dvě... Tady u nás se Ondra Kroutil snaží prodat slušné QV 3.0 V6 a nemůže se ho zbavit. Kamarád prodával naprosto luxusní, nádhernou 164 V6 v origo stavu, neomlácenou, zachovalou a nerenovovanou. O to auto se hrozně moc staral, všechno dával do tip-top stavu a jezdila fakt naprosto nádherně. Nabízel to i na mobile.de, v polsku a všude možně. Prodal to za půl roku a dostal za ni s bídou 65kkč :) Fakt ne, fakt ty auta nemají cenu ani omylem. 147 a 156 GTA je něco úplně jinýho. Ty samozřejmě cenu mají :)
-
Komentář upraven 20. 12. 2020, 23:08:39

krab
20. prosince 2020, 23:15
0

Fakt? Ono jich je v nabídce málo a hůř se odhaduje reálná cena. Ondru dobře znám, to je kamarád. Je fakt, že shodou nějakých náhod jsem tu jeho 164 ještě naživo neviděl, ale počítám, že je perfektní. Jasně, že to asi nechce prodat za nějaký mínus, nevím přesně za kolik jí tehdy sehnal s dalším kamarádem. Když vidím kolik stojí dneska reálně opravdu pěkný bavoráky z těch let, tak si říkám proč ne Alfa, když je navíc notabene hezčí...

Vzhledem k tomu, že naše Alfa je asi 14 dní už pryč, tak pokud bude vše bez potíží a já pocítím na jaře potřebu, že by se mi hodilo ještě jedno auto, který by nebylo tak vzácný a cenný jaký více méně mám, ale bylo to pořád něco co potěší autíčkářskou duši, tak mám nějak v hlavě stále jako starý sen Alfu GTV (916). Nikdy jsem v ní nejel, rád bych to někdy zkusil, strašně se mi líbí, doufám, že jízda v ní nezklame. Twinsparky se dají koupit velmi levně, Busso dráž, přeci jen člověk by rád to Busso, to je prostě krásnej motor, uvidíme ... nechám to koňovi a nějak to dopadne :-D

Vojta
20. prosince 2020, 23:29
0

Nevím proč, ale velký Alfy nikdo prostě moc nechce. Ani Alfa 6 neměla nikdy moc cenu a dneska spíš už nejde koupit, než že by byla drahá. Trh 164 sleduju posledních deset let. Jasně, na mobile.de je jich spousta za šílený peníze, ale reálně to za to nikdo nedá. Spíš ebay v tomto směru je dost vypovídající. Ze 164 má hodnotu jen Q4. Jenže tu zas udržet plně funkční není tak levné, jako u těch normálních. Jako zcela realisticky, když se koupí pěkná nezbastlená 164/166 okolo 60-80kkč a pak tak tu nákupní cenu do toho nasypeš, bude to auto dělat radost a fungovat bezchybně. Jenže zájemců o takové auto fakt není mnoho a pokud jsou, tak to spíš vybírají proto, že na nic dražšího a zajímavějšího vlastně nemají :) Za mě 164 i 166 jsou naprosto skvěle postavená a skvěle jezdící auta. O hodně lepší než právě GTV nebo 147 a 156. Jenže u starších aut jde spíš o to, jak vypadají a tam má 166 tím spíš problém. Předfacelift je sice designově propracovaný a je to umělecké dílo, jenže ho málokdo vezme. No a facelift je takový Michael Jackson, kde prostě ten čumák je naroubovaný na auto, ke kterému ani trochu nepasuje a prostě to vypadá divně. A z hlediska jízdního projevu, cen i spolehlivosti je 3.2V6 absolutně nevhodný motor. Specifické díly na to jsou drahé a nedostupné, sype se na tom řídící jednotka, kterou nějaký inteligent namontoval zezadu na sání a tím, jak je to sériově zadušený to vlastně nejede líp než původní Euro 2 třílitr... :)

krab
20. prosince 2020, 23:59
0

Mě se 166 před faceliftem nesmírně líbí. Dík za dodatečný informace a popis. Jenže pokud bych přeci jen koupil ještě jedno auto, tak to bude to, v kterým budu jezdit občas prakticky jen sám a bude to něco co budu používat na občasnou jízdu čistě za zábavou anebo běžně pracovně, případně prostě řídit na místa kde mi nebude líto to nechat stát - což by u Lotusu ani Porsche neprošlo. I když jak nad tím uvažuju, tak ani GTV s bussem bych nerad někde nechal stát dlouho bez dohledu... to je holt to prokletí autíčkáře/petrolheada. Ale láká mě. Líbí se mi. Sedan je sice krásně elegantní, ale na co vozit vzduch... A mám rád tvrdší, sportovnější auta, který si člověk víc oblékne než do nich vstoupí. Já už nad GTV 3.0 V6 uvažoval dávno, ale v tý době jsem zvolil Z3 Coupe, která byla sice dražší, ale zadokolka. A to bylo pro mě stěžejní. Teď si říkám, že bych možná předokolku u jednoho auta zkousl, ale musí to vynahradit charismatem a krásnými tvary. A to GTV 3litr docela umí, navíc i ten zvuk je super... ještě nedávno někdo prodával přes sportovní vozy stříbrnou GTV 3.0 V6 za 250 tisíc. To bylo docela hodně, taky v inzerci chvíli byla, ale teď už je pryč ... Uvidíme, no u mě je to stejně nevyzpytatelný. Protože kdybych náhodou zjistil nakonec, že těch financí nazbyt bude víc, půjdu stejně do nějakého starého bavoráku opět. 80-90. leta, to jsou auta co mám fakt rád.

Vojta
21. prosince 2020, 00:08
0

Z3 neznám, takže srovnání neposkytnu, ale například 164 je proti 75/GTV 116 výrazně řidičštější a ovladatelnější auto a to i přes to, že to je předokolka. GTV 916 mě nenadchlo. Zaprvé je prakticky stejně těžké, jako ta 164 (nechápu, jak to dokázali), zadruhé jízdní vlastnosti jsou při nejlepším průměrně dobré (Vavris potvrdí) no a pak tu je ta ne zrovna příkladná výrobní kvalita a značná cenová přirážka, proti vlastně lépe jezdící 164. Takže... proč vlastně chtít GTV? Snad jen proto, že někomu se více líbí - navrhoval ho stejně jako 164 Enrico Fumia. Spíš bych doporučil asi GTčko s V6kou. Jezdí lépe a pokud si ho koupíš s Q2 diferenciálem nebo ho tam doplníš (sériově měla jen nafta, ale je to velice snadný upgrade), tak to auto je hodně schopné a máš šanci sehnat zachovalý kus v rozumném stavu. Navíc, dílově je to stále jen AR 147 coupé a tak kromě karosařiny není problém většinu věcí sehnat. Pozor jen fungující bezrámová okna a zatékání, kvůli kterému to pak hodně rezne.

PB
22. prosince 2020, 05:22
0

A co treba Subaru Legacy? Nebo obligatni Toyota Camry? Ci snad naprosto zapomenuty Rover 75, pripadne jeho MG verze? Je fakt, ze je to mozna stredni, ale chybi mi tam:)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem