reklama
načítám data...

Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

25. února 2018, 10:16 24 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Může jedno auto opravdu splnit všechno, co od něj může motoristický nadšenec chtít? Pobavit, být rychlé a pohodlné, dobře vypadat a skvěle znít? Myslíme, že ano!

zobrazit celou galeriiPtejte se: Automobilový všeuměl aneb do sněhu i na okruh stylově | Ptejte se Vojty

Ahoj autíčkáři,

mám na vás zapeklitý dotaz a věřím, že mi pomůžete. Je mi 31 a jsem od malička naprostý blázen do aut. Za svůj život jsem jich chtěl opravdu hodně , ale upřímně jsem zatím žádné pořádné neřídil. Mám rád rychlou jízdu, ale se svými zkušenostmi a přibývajícími roky už to pro mě není priorita a vyznávám spíš svižné permanentní tempo. 

A teď k mému dotazu. Vypadá to, že se mi díky podnikání změní finanční situace a chci a potřebuji k této obživě adekvatní kočár. Budu občas vozit větší množství krabic a tím pádem zvažuji kombi, ale budu jezdit maximálně ve dvou a stačilo by možná sklopit jen sedačky v případě, že by vznikl slušný úložný prostor. Chystáme se taky stěhovat bokem civilizace do krásné přírody, kde v zimě bývá problém dostat se až k domu. Takže potřebuji i čtyřkolku. I když zvažuji, že bych si vždy koupil něco na zimu. S tímto zadáním bych si nějak poradil. Problém začíná u mě. Jsem perfekcionista a líbí se mi opravdu málo které auto jako celek. Byl jsem vždy ujetý hlavně na exteriér, ale přeci jen sedím uvnitř vozu a interiér tím pádem musí být co nejdokonalejší. Mám 188 cm a začínám toužit po komfortu. V plánu mám ale občas zajet na nějaký ten okruh a zařádit si. Proto by měla být možnost auto adekvátně nastavit jak na pohodlí, tak na ostřejší tempo. Samozřejmě bych byl velmi rád, kdyby se auto řídilo co nejlépe, a proto by měla být případná čtyřkolka zábavná. Po dálnici toho moc nenajezdím. Celý život jsem obdivoval převážně Německou tvorbu a s tou jde ruku v ruce decentní vzhled, ale taky jsem zastáncem továrního tuningu. Nechci ale nic, čím, bych poutal pozornost závistivců. Přemýšlím nad něčím novějším, uvažuji ale také nad něčím starším v dobrém stavu. Nechci ale nic extrémního, jako je Audi RS6. Auto má být na každý den a to je už trošku moc. I když RS6 dokonale vystihuje moji představu. Nechci ale zbytečně nic rychlého, ani vydělávat jen na náhradní díly. Mělo by být hlavně spolehlivé. Auto chci kupovat na jaro 2019 a vždy jsem preferoval lehce zajetá auta, nikoliv nová. Co se ceny týče, nikdy jsem nechtěl dát za auto víc, než milion a půl a toho se prosím držte. Lepší by byl jen milion. Abych nezapomněl, jedna z nejdůležitějších vlastností by měla být úžasný zvuk. Miluji hlavně V8, bral bych ale i V10, i když se asi vylučují nepřemrštěné náklady za servis. Spokojil bych se i s hodně povedenou V6. Jak říkám, jsem zastánce tuningu. 

Pro vaši představu co se mi líbí, napíši krátký seznam: 
Audi RS2, RS4-b5,S a RS6ky, M3- E9-, E39, Mercedes C63 AMG W204, E500-w124,w211, E43AMG. Líbí se mi i některé Jaguary a hodně se mi líbí i Alfa Quadrifoglio. Vím, že většina je hodně živá, ale hlavně tím chci říct, v jakém stylu by auto mělo být. Beru i jiné alternativy a jsem hodně zvědavý na vaši odpověď. 

S pozdravem Jiří

Ahoj a díky za náročný dotaz, výzvy máme rádi ;)

Pokud bych se měl přísně držet tvého zadání a hledat tedy kombík, který bude rychlý a pohodlný na dlouhých cestách, zábavný na okruhu a zároveň dobře vypadat, a který bude v “zajetém” stavu stát do milionu a půl, asi bych skončil u dvou až tří variant. Ty očividné jsou BMW 340i xDrive Touring, ideálně doplněné o pár M Performance doplňků tak jako 340i M Performance nebo 440i xDrive M Performance, které jsme testovali nedávno. Jak si můžeš přečíst v mém testu čtyřky, je tenhle bavorák stále zábavný a řidičsky atraktivní i v poněkud “nepetrolheadské” kombinaci čtyřkolky a automatu – zvláště pokud přidáš pár Power Kit a samosvorný diferenciál od M Performance, bude to opravdu vzrušující auto. Pro každodenní použití bych možná vynechal M Performance výfuky, které byly na obou testovaných kusech, ale to už je otázka osobního vkusu. V každém případě dostaneš skvělé řidičské auto zabalené do karoserie pohledného kombíku.

Podobně elegantním řešením by zcela nepochybně byl i Mercedes-Benz C43 AMG 4Motion. Opět dostaneš pohledný kombík, který je nejen rychlý a zábavný, ale také komfortní v každodenním životě. S C43 jsem jezdil jen na ledovém okruhu, takže nemám přímé srovnání s trojkovým BMW, ale troufnu si tvrdit, že rozdíl bude spíše v osobním vkusu každého řidiče. Obě auta určitě bezezbytku splní tvé požadavky – stejně jako jim bude vyhovovat i kombíková verze Audi S4 Avant, byť tu bych asi vzhledem ke své posedlosti dobře vyváženými auty preferoval co do zábavy nejméně (motor před přední nápravou není zrovna má oblíbená koncepce.)

reklama

Na tomto místě bych možná skončil, nebo bych dále rozebíral výhody a nevýhody jednotlivých rychlých kombíků, či do výběru přidal ostré verze liftbacků jako Audi S5 nebo BMW 440i GranCoupe. Mě ale ve tvém dotazu zaujala pasáž o stěhování se do míst, kam může být v zimě s běžným autem problém dojet. A hned poté jsem si představil nízko se plazící břicha všech sportovních kombíků a uvědomil si potenciální problém. Čtyřkolka je sice skvělá věc, ale jsou situace, kdy jí při nízkém podvozku dokáže zastavit vyšší sněhová pokrývka nebo třeba rozbitá polní cesta. A spousta dalších překážek.

Čím víc jsem o tom přemýšlel, tím víc jsem dospíval k závěru, že jsi možná tím správným adeptem na některý z dnes tak populárních rychlých crossoverů. Jako první mi na mysli vytanula Alfa Romeo Stelvio Q4 280k, která sice nesplňuje tvůj požadavek na počet válců, ale i tak zní skvěle, je ve výsledku snad ještě zábavnější než sesterská Giulia Veloce, a vypadá krásně zvenčí i zevnitř. Pokud překousneš některé typicky italské nedomyšlenosti, zmatený infotainment a fakt, že budeš mít pod kapotou jen čtyřválec, dostaneš skvělé a charakterní auto, které je radost řídit, radost se na něj dívat a přitom se s ním dostaneš domů i po zasněžených či rozbitých cestách. A navíc Stelvio se do tvého rozpočtu nejspíše vejde i nové, a ojetý či předváděcí kus bude za rok na jaře dost možná k mání kolem onoho milionu.

Jenomže ty kromě designu miluješ také skvělý zvuk. A ten ti ani neobyčejně zvučný čtyřválec Alfy Romeo nejspíš nedá v té kvalitě, kterou očekáváš. Naštěstí je tu ale další charakterní značka a další sportovní crossover. Když jsme jezdili s Jaguarem F-Pace, šlo bohužel o základní model s motorizací 20d – a to není zrovna varianta, která by dokázala milovníka charakterních motorů nadchnout. Jenomže existuje také F-Pace s třílitrovým šestiválcem dopovaným kompresorem. A na trhu mírně ojetých vozů by se měla do tvého rozpočtu vejít jak ta slabší s 340 koňskými silami, tak i silnější, třistaosmdesátikoňová. O F-pace se rozhodně nebudu rozpakovat říct, že je to pohledné auto uvnitř i navenek, zvuk kompresorové šestky je epický a přinejmenším na poměry crossoverů je to i schopné a zábavné auto. Na okruhové řádění to možná není perfektní náčiní, ale upřímně řečeno si myslím, že na tento účel si brzy pořídíš něco obratnějšího…

Nicméně pokud máš rád německá auta s jejich perfektním zpracováním a promyšleným interiérem, možná tě F-Pace bude tak trochu štvát. Ne moc, ale dost na to, abys občas litoval, že sis nepořídil raději něco promyšlenějšího a lépe udělaného. Třeba BMW X4 M40i, které bude skoro tak zábavné jako 340i M Performance a nabídne ti všechno, co od BMW čekáš – nejmodernější technologie včetně chytrého systému ConnectedDrive, promyšlená ergonomie a vůbec všechno, co od moderního německého vozu čekáš. A šestiválec B58 navíc skvěle zní. Jenomže zase tu máme jiný problém. Nechci tvrdit, že by snad byla X4 ošklivá, ale za skutečně krásné auto ji považuje jen málokdo.

Může tedy existovat auto, které bude řidičsky atraktivní, přitažlivé na pohled, dobře znít a zároveň bude vyrobený s německou precizností a promyšleností? Překvapivě ano. Jen možná nesplní tvůj požadavek na něco, co ti sousedé nebudou závidět. Jmenuje se totiž Porsche Macan S – nebo, pokud se ti podaří najít dobrou nabídku, Macan Turbo. Záleží samozřejmě na tvém vkusu, ale troufám si tvrdit, že Macan by mohl perfektně splnit všechny tvé požadavky. No, možná až na provozní náklady, ale to by u zánovního auta nemuselo být až tak na škodu. A navíc – za pohledné a zábavné auto, které má 400 koní a německé zpracování, si na údržbě trochu připlatíš rád, není-liž pravda?  (pozn. Krab – ovšem náš čtenář Jiří říká, že nechce poutat pozornost závistivců…)


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ča
Ča Snač Aj
25. února 2018, 11:49
1

Pokud není nutná "prémie" tak se nabízí nový Stinger. Fplný za cca 1,4M ve ctyřkolce. Je velký, rychlý, schopný a vlastně i docela pěkný. Akorát je to Kia :D

reagovat
GanGreen
25. února 2018, 12:10
0

Pod to bych se klidně podepsal, navíc tam ted vymejšlí auta chlapík od "BMW M" ikdyž Stinger asi vymysleli ještě před jeho příchodem...
-
Komentář upraven 25. 2. 2018, 12:10:56

XT
XTad
25. února 2018, 20:09
0

Pripojuji se. Stinger je potreba kupovat uz z toho duvodu, aby se vyslal jasny vzkaz, ze V6 v mainstreamu ma smysl. Navic splnuje zadani. Je to dlouhy liftback, takze nejake krabice se tam vejdou, V6 ma krasny zvuk, ctyrkolka to je, na okruhu se s tim zablbnout da...

beastar
25. února 2018, 13:51
0

Koupil bych si lehce zajetou Q3RS s 2.5tfsi. Nebo některý z aut, co nabízí velký Vojt v článku. Stelvio ó grande a bavoráky taky. Horši cestu vyřešit rozumným obutim. Zajímavá varianta je Lexus NX jenže na okruhu bude působit spíš jako zjevení páně. Samozřejmě největší problém je prostě v dnešní době ten požadavek na charakterni motor a v8 to už je vyloženě z říše pohádek o žínkách a krásným světě benzínu. Auto který to umí všechno je Mb GLC63 amg 4matic. Má v8, z 0 na 100 do 4 sekund a z amg pak xtrém fokin drajva pakidž to umí 280. V suv terénu si poradí. Zvuk to má jako závodní člun... Je tu jen jeden maly problém... Cena auta i servisu... No tak pak snad už jen Duster fplny a voželit ten pořádnej motor.

reagovat
Csaba
25. února 2018, 14:18
0

"Mercedes-Benz C43 AMG 4Motion"?
Sakra, on se snad Medvěd s Vlkem stali registrovanými partnery?!?
No tak to potěš koště, nebo systém 4MATIC! :-)

reagovat
beastar
25. února 2018, 14:25
0

I mistr tesař se utne. To znas ne? Jinak to partnerství je v Německu legální tak kdo ví. Sem rád že tak pozorně čteš co píšu... Třeba se něco i priučíš;) Ale ja tam o 4motionu teda nevidim nikde nic...Na chvíli si me zmatl ale vypadá to, že čtení bude asi problém... Ne můj však můj drahý maďarský příteli... :D
-
-
Komentář upraven 25. 2. 2018, 14:27:14
-
Komentář upraven 25. 2. 2018, 14:29:07

Csaba
25. února 2018, 15:16
4

Ale já přece, "můj drahý pražský příteli", přece vůbec nereaguji na Tebe, víš?!?
Snad slabá chvilka, jinak si ten výpadek Tvé jasnozřivosti, pronikavé inteligence a břitkého jazyka neumím vysvětlit :)
Kdybys pozorně vnímal a chápal, po určité době by Ti (snad) došlo že jsem nepoužil možnost "reagovat" u Tvé odpovědi v komentářích, ale že jsem zkopíroval (a dal do úvozovek aby bylo jasné že "přetiskuji" cizí text) označení modelu který Vojta uvedl jako jednu z možností, viz celá věta: "Podobně elegantním řešením by zcela nepochybně byl i Mercedes-Benz C43 AMG 4Motion."

Toliko k Tvému, jako obvykle láskou k bližnímu přímo překypujícímu příspěvku, jinak, chraň Bůh abych já četl (natož pozorně) cokoli co Ty napíšeš, leda že bych měl hodně špatnou náladu a chtěl se pobavit, případně nevěřícně kroutit hlavou a něco nehezkého si myslet...

A závěrem, z obavy o Tvé zdraví - je všechno v pořádku? Jsi zcela OK, v kondici, zdravý?!?
Nikde totiž nevidím jakoukoli zmínku o Zondě kterou dokážeš nacpat kamkoli, i tam kde s ničím, natož textem článku či příspěvky jiných čtenářů, nijak nesouvisí, tak se, "drahý příteli", nediv že mi to přijde fakt hodně divné! ;-)

beastar
25. února 2018, 15:33
-2

Je vidět, že sis dal hodně záležet. Ta diakritika a čeština s exlusivním výrazy za to by se ani Palacký nemusel stydět. Měl by si vědět, že nevěřicí bůh nechrání. Toliko k tomu tvému přání. Pobavit se nad tím co píšu samozřejmě můžeš to je taky velmi často smysl celé věci. Špatnou náladu podle mě musíš mít velmi často kamaráde. To zase plyne s tvých reakcí tady. No jo no holt jaký si to uděláš takový to máš. Moje zdraví je v pořádku 3x týdně fitko, 4x karoten, jednou solárko a pohoda... To jsou takový ty věci který vy kluci od výčepu neznáte,) Zonda je skvělá tak proč jí trochu nespopukarizovat i mezi méně vnímavými čtenáři kteří za vrchol vkusu považují jaguÁr bez střechy. Aź budeš zase chtít dokázat že umíš číst tak mi něco pěkného napiš kamaráde, předem díKY!

A kdyby si dokázal chápat i text (tak 6. třída ZŠ) nemusel by si do toho motat cosi o tlačítku reagovat,)
-
Komentář upraven 25. 2. 2018, 15:34:14

Csaba
25. února 2018, 15:41
0

Záležet?
Ale jdi ty brepto!
K zbytku té Tvé další grafoexhibice - je to marný, je to marný, je to marný...
No, co už, ne všem nám bylo dáno

Jimi
25. února 2018, 15:59
2

Chyba je chtít po jednom autě úplně všecko. Vozit se komfortně a mít chůdy kvůli venkovu vyžaduje něco mít na vzduchu. A s tím bych rád na okruh asi nejezdil. Existují sice extrémy, které jsou ale většinou extrémně a zbytečně finančně náročné (nic proti gustu). Když je dostatek prostředků, zvolil bych postupně vždy něco, co se na danou problematiku nejvíc hodí. Vybíral bych potom ale po čem mé srdce touží...

reagovat
sp
spooon
25. února 2018, 17:23
0

Přesně! SUV na daily, a k tu miatu na okruhy. A jak se rozdělí 1.5 mega mezi tyhle dvě věci, je už otázkou každýho soudruha.
A nebo si vzít na hypotéku Zondu, ta je dobrá ve všem.

GanGreen
25. února 2018, 17:42
1

jasně miata, bez té by se to tady jen těžko obešlo :D

sp
spooon
25. února 2018, 22:56
0

já sem si právě říkal, že se na ni snad zapomnělo. Navíc je to přesně auto pro drsný kluky. V zimě činku do kufru, a vyjede i zasněženej kopec dom. Takže vlastně bude stačit jen ta miata. A případně nějaký scooter, kdyby bylo potřeba většího nákupu.

KS
25. února 2018, 19:30
0

Tohle docela einfach, doporučil bych F30 335i, pokud bude horší příjezdová cesta tak X4 35i, možná 30d taky neudělá špatnou službu, rozhodně z nafťáků bude větší výběr. Kompresorové V6 žerou jak protržené, Alfy s V6 jsou jen velmi drahé QV a Mercedes asi nebude to pravé z jízdního hlediska. Pak jsou tu okrajové možnosti jako 300C kombík, Cadillacy, atp. ale ty by tě asi štvaly svou nedotažeností. Nicméně soused jezdí v Chargeru 6,4 HEMI a pro ten zvuk bych vraždil :-D , zvažuj dobře Jirko...

reagovat
Ju
Junior
25. února 2018, 19:37
-4

X6M!
+bych teda za první prachy vydělaný podnikáním hned neběžel do krámu koupit novou woe káru, ale když už, tak X6M! :D

reagovat
KS
25. února 2018, 20:26
0

Motor v ojetinách okolo 1M Kč má dost problémů, tohle je snad ten nejhorší osmiválec na trhu. Teď jsem si vzpomněl, že se tu nezmínila Volva, starší šestiválcové V60 T6 by stálo za vyzkoušení, ale asi ho bude srážet starší automat...

Basino
25. února 2018, 20:27
0

A co taková Alpina B3 Biturbo Touring nebo D3 Biturbo Touring? Obě dvě mají možnost verze 4x4. Kolem dvou let stáří se určitě vejdou i cenou. B3 má 301kW, D3 257kW , novější B3 S 324kW. Nápadnější než klasická bmw mi nijak nepřijde :)

reagovat
Rien
26. února 2018, 08:09
0

Evo v kombiku, vyjede to vsude a na okruhu to bude bomba. Nedavno jsem videl v polsku na prodej predelany na lhd, vypadalo fakt pekne. V kombiku to ma i decentni vzhled. Ma to sice jen ctyrvalec, ale to v pripade eva snad moc nevadi. Akorat ten interier nic moc
-
Komentář upraven 26. 2. 2018, 08:09:50

reagovat
Sedrik
27. února 2018, 07:45
0

Macan Turbo jsem řídil (cca 400 km) a úplně změnil můj pohled na malá SUV. Pokud bych jej upotřebil, šel bych do něj hned - komfortní, hezké a hlavně řidičsky velice zajímavé auto.
F-Pace se mi líbí víc - taky jsem jel pouze ve verzi 2.0d a nevím - neoslovil mě tolik, jako Macan.

reagovat
Do
Dobrák
01. března 2018, 12:20
1

Ahoj všem. Protože teď řeším něco velmi podobného tak jsem se konečně zaregistroval. Rozdil je teda v tom ze ja bych radsi novy auto a taky mam rodinu takze prostor vzadu. A moje prozatimni volba, kterou zatim nikdo nezminil, je Subaru Outback akorat ne evropska verze ale kanadska s sestivalcem 3,6. Vzhledově provokovat určitě nebude :-D a v terénu lepší než převážná většina jmenovaných.

reagovat
ma
martinw
01. března 2018, 12:26
0

Me se Subaru taky libi ale pocet kvalitnich servisu je maly a cekaci doby na dily muzou byt dost dlouhe. Ano, urcite se da ledacos koupit pres ebay nebo sehnat na vrakovisti, ale nejaky vetsi problem nebo bouchnuti do plechu a muzete mit auto klidne mesic v servisu... to byl u me hlavni duvod proc jsem ho nakonec nechtel.

Do
Dobrák
01. března 2018, 15:57
0

A co jste nakonec vybral jestli se můžu zeptat? Jinak doufám že budu potřebovat ze začátku jenom garanční prohlidky a to by snad mohl zvládnout i autorizovaný servis ;-). A pak mám kousek od domu neautorizovaný servis kde polovina zaměstnanců včetně majitele jezdí se Subaru a opravujou si to sami. Sice Wrx a Brz ale diagnostiku mají a díly asi taky seženou

ma
martinw
02. března 2018, 14:45
0

Ja nevybiral dle tohoto clanku, takze nakonec mam volbu rodinnou / klidnou / spolehlivou ve forme RAV4 Hybrid AWD. Ano je to taky japonec, ale co sem se poptaval na servisu neni to tak hrozne s dily jako napr. u Mazdy nebo Subaru.

AnGeor
05. března 2018, 16:42
0

to s tim servisem Subaru je nejaky joke? :) mam US verzi a kdyz mi nejaky dobrak rozbil predni sklo, bylo doruceni otazkou tydne, original od SOA me navic vysel asi o 10k levneji nez CZ verze. A v awd.cz tak dlouhe cekaci doby na servis nemaji ;)



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Pacifica CS Touring 2005
Chrysler Pacifica CS Touring

2005 rok výroby
260 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Mustang alu kola Ford Mustang 1910
Ford Mustang alu kola Ford Mustang

1910 rok výroby
1 koní výkon
125 ccm objem

Chrysler 300C Touring V8 HEMI 2006
Chrysler 300C Touring V8 HEMI

2006 rok výroby
360 koní výkon
5 707 ccm objem

Cadillac deVille  1988
Cadillac deVille

1988 rok výroby
155 koní výkon
4 085 ccm objem

Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel 2015
Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel

2015 rok výroby
370 koní výkon
5 300 ccm objem