načítám data...

Prožíváme všichni společně automobilovou krizi středního věku?

Můžete mít jakékoli auto chcete, trh je přesycený modely všech tvarů a kategorií. Počkat... Můžete mít jaké auto chcete, chcete-li sportovní, emocemi nabitý vůz.

zobrazit celou galeriiEditorial: Prožíváme všichni společně automobilovou krizi středního věku?

Při psaní posledního sloupku se mi mezi poznámky vloudila tisková fotografie Citroënu C6. Možná to znáte, jen tak náhodou narazíte někde na auto, na které jste už téměř zapomněli – a výsledkem je zbytek odpoledne ztracený listováním v inzerci. Nechci C6 kupovat, jen se mi po ní nějak zastesklo. (Pro ty z vás, kdo pocítili náhlou potřebu otevřít ve svém prohlížeči okno s inzercí, mám krátké shrnutí – C6 se již dá sehnat za cenu těsně pod 200 000 Kč, některé prvky v interiéru znatelně zestárly, nutně potřebujete světlý vnitřek a jako celek je to stále impozantní a nesmírně elegantní stroj.) Je to neopakovatelný vůz, ale již stárne. Nabídne mi dnešní přebujelý trh s auty nějakou alternativu?

Citroën – jak víme – navázal na aristokratickou C6 vytvořením celé divize pod honosným označením DS, která začala produkovat drahé hatchbacky. Po plavné limuzíně se tedy budeme muset poohlédnout jinde. Nepůjdeme na to nijak složitě, sedan vyšší střední třídy, to je přeci německá specialita. A protože chceme pohodlí, chceme Mercedes. Brožura Mercedesu třídy E však začíná slovy „stylový vzhled s nádechem dynamiky”. Znepokojivé. Dále se dočtete o „sportovních liniích” a „zvládání nových výzev”. To není nic, co byste od nástupce stárnoucí C6 chtěli. Chcete komfort, eleganci, vznešenost. Zbytek německé trojky je na tom ještě hůř. „ Nové BMW řady 5 symbolizuje dokonalou kombinaci sportovní dynamiky a elegantního vzhledu” – nechci. „ Audi A6 - v mimořádně sportovní a elegantní symbióze” – to taky nechci. A podobné je to všude, „ výkonný vůz, který Vám opět zprostředkuje pouto se silnicí” vám nabídne Volvo, nový Lexus GS zase „kombinuje odvážný a dynamický design a precizní ovladatelnost”. Všude jen dynamika, sport, nové výzvy, nová dobrodružství. Kdybych hledal vůz pro Jamese Bonda, mám nabídek, že nevím, co s nimi. Zato obyčejná limuzína pro stárnoucího účetního či právníka, rozumného usedlého člověka hledajícího pohodlí a klid, prototyp majitele sedanu vyšší střední třídy, ta chybí. A netýká se to jen limuzín; sport, dynamika, dobrodružství a emoce jsou dnes základem snad každého auta.

Abychom si rozuměli – já nemám nic proti sportovním automobilům nebo dynamické jízdě. Právě naopak, mám rád rychlá auta, mám rád cit v řízení, dobře trefený apex mi umí vykouzlit úsměv na rtech a kvůli dobré okresce rád prošvihnu večerní posezení u televizního seriálu. Jen mám pocit, že je toho někdy trochu moc. Chápu, že Alfa Romeo či Jaguar mají motorsport v krvi, chápu a oceňuji úsilí, se kterým Ford vymýšlí ještě bláznivější a chytřejsí diferenciály pro své ostré modely. Zákazníci si tato auta kupují právě proto, že mají rádi dynamické svezení. A ta auta jim ho skutečně umožní. Ale proč se dobrodružství a dynamika montují i do věcí jako Kia Optima či Škoda Octavia? Opravdu touží zákazníci Volva či Mercedesu po výzvách a poutu s vozovkou? Sní majitelé Seatů během bezesných nocí po oplastování, které jim umožní hledat jejich limity? Vážně?

Smutná je na tom pak především snaha dostát marketingovým slibům a skutečně dobrodružství a dynamiku namontovat do auta, do kterého vlastně nepatří. Drnčivé dobrodružství v útrobách palubní desky obyčejného rodinného vozu, které má simulovat zvuk polozávodního motoru, je totiž často zoufalé. Dynamika, která se skrývá pod tlačítkem sport, umí zcela zničit komfort podvozku. Příplatkové křídlo na víku kufru kazí výhled vzad. A především – nic z toho neučiní váš naftový služební vůz ani rychlejším, ani zábavnějším. Valná většina řidičů by to však beztak ani nepoznala.

Tak proč všichni tolik toužíme po autě, které bude vyjadřovat dynamiku naší osobnosti? Proč je tolik z nás ochotno investovat nemalé peníze do Jeepu Renegade, který i zaparkovaný před kancelářskou budovou křičí do světa neuvěřitelné příběhy o skalnatých hřebenech hor, prudkých řekách a temných pralesích? Proč ochotně měníme své pohodlí a soudnost za R-line paket vyprávějící parkovišti před supermarketem o vůni pinií a spálených gum v Monze či atmosféře vytrvalostních závodů v Le Mans. Netrpíme všichni tak trochu pocitem, že nám život přeplněný prací protéká mezi prsty? Neprožíváme takovou kolektivní krizi středního věku?

Možná je to ode mě hloupé moralizování, ale mám pocit, že to přinejmenším stojí za zamyšlení. Opravdu chceme auto, které se jen tváří jako sportovní či terénní náčiní? Chceme ho tolik, že si za tuto přetvářku ochotně připlatíme? Než v obchodním domě vybírat celý víkend trekovou bundu či tričko s logem vaší oblíbené závodní stáje, není lepší se zapsat do místního aeroklubu či vyrazit na hory? Nebo ještě lépe – sedněte do svého vozu (ať už je jakýkoli) a přijeďte na Autíčkářův Track Day. Je to tisíckrát lepší, než si na motorsport jen hrát.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ta
Tarrantula
03. března 2017, 07:58
0

Tak já se ani nedivím že marketingová oddělení automobilek používají tyhle fráze u každého auta a v reklamách každý vysavač zní jako nabušená kára. Protože lidé na to prostě slyší, přijde mi totiž že průměrná česká rodina si koupí prostě ten jediný správný uberwagen, což je Octa v TDI, protože to jede jako prase, naftu to skoro vyrábí, narvu do toho celou rodinu psa a jedeme na chatu. Manželka to schválí protože je to bezpečné velké dětem to samo utírá prdel atd. no a pak přijde tatík a ten chce RS paket protože přeci musí ukázat že ještě není vykastrovanej a zaběhlej v denní rutině vyzvedávání dětí ze školek a škol. Tak proto potřebuje dynamické uberkruté sportovní kombi. I když největší závod jeho života je včas odvézt děti do školy a přijet včas do práce. Jasně určitě jsou vyjímky a neplatí to na všechny. Bohužel myslím si že to tak má dost lidí. A také to nejsou pouze zákazníci Škodovky samozřejmě.

reagovat
CerVus
03. března 2017, 08:24
0

To je jako když známý každé dva roky dostane moc pěkný rozpočet na pořízení nového služebního auta a pokaždé pod jeho kapotou skončí naftový motor jen aby na tankovací kartu mohlo jezdit i auto ženy. Které stálo také solidní dardu. On má přitom auta rád, tak proč jednou nezvítězí srdce a pod kapotou nějaký povedený benzíňák?
A to je vlastně vyhrává jeden bod ze seznamu dle kterého končí před domem u většiny Čechů naftová oktávka.

reagovat
Ta
Tarrantula
03. března 2017, 08:39
0

Tak služebáky jsou kapitola sama pro sebe, tam asi není nic moc co vymýšlet většinou.

VK
VK
03. března 2017, 10:28
1

Tak ne kazdy musi povinne nenavidet naftaky a milovat benzin.

Franz Kafka
03. března 2017, 10:40
0

Podle toho co píšeš, tak to bude asi manažer. Víš jak by ve firmě koukali kdyby si dovolil třeba Bmw 3 v benzínu. Jedna věc je budget a druhá možnosti. Navíc dávat naftu ještě domů je česká klasika:) Znám několik lidí co si do vlastní firmy nekoupí benzín ani lepši značku auta i když by mohli... Prostě se to nedělá.

CerVus
03. března 2017, 11:49
0

Trojka je malá tu by mu nepovolili. Ale tak mě napadá, že se sice říkal o tom co musí dodržet při výběru, ale ta nafta mohla být jedním z limitů, který jen nezmínil. Až na to přijde zas někdy řeč, tak se ho musím zeptat.

Franz Kafka
03. března 2017, 13:44
0

Zkus to. Je možné že to prostě firma chce kvůli nájezdům a spotřebě nebo je prostě jenom fleet manager fanoušek dieselů :))

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. března 2017, 08:37
5

Já myslím, že tyhle věci souvisí prostě a jednoduše s lidskou ješitností. Dnešní doba je taková, že "in" je ten, kdo je silnej, aktivní a vybočující ze stáda a k tomu je potřeba bejt "hustej týpek" z posilovny a v kostkovaný košili s plnovousem, kterej tu svojí sílu kromě těchhle kravin (nebo místo nich) bude demonstrovat i tím autem, kterým jezdí.
To, že každýho občas bolí hlava, záda, je mu blbě nebo je prostě jen unavenej a potřebuje v klidu dojet z jednoho místa do druhýho, se v dnešní době moc nenosí. Takže si pak lidi honí triko autem s tvrdým podvozkem, křídlama a kdečím dalším, ověšeným na tom svým überwagenu, i když to vlastně vůbec nepotřebujou a možná ani nechtějí. Ono je jednodušší předstírat, že jsem ten "macho" v hustý káře, než si přiznat, že toho mám občas taky plný brejle. A je jasný, že marketing toho potom jen využije ve svůj prospěch a automobilky chrlí jeden rádoby emocema nabitej wagen za druhým.

reagovat
Franz Kafka
03. března 2017, 10:34
3

Trochu mi to vadí, ale napsal si to co jsem chtěl napsat já. Přesně o tom to je dnes se čeká, že budeš ten frajer co dělá prachy, obětuje se, nikdy mu není zle, 3x týdně posilovna, solárko a karoten, 2x týdně tenis. Na sobě trendy, cool a značky. Záda máš v pohodě a když ne tak to nepřiznáš. Prostě ten hustej a cool týpek co lítá hlavou dolů jak někde říkal Libor Podmol. A k tomu je nutné mít sportovní, dynamické a rychlé auto plné emocí. Souhlasím s tím závěrem ve smyslu, někam jet a něco dělat než si na motorsport jen hrát. Nejhorší je, že hodně mladých kluků se v těch kecech kolem reklamy vidí a potom vidíš ty cool typany v těch e36tkách jak to brousí po okresce. Nedávno mě podobný ichtyl skoro trefil jak zkoušel jet dynamicky.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. března 2017, 13:48
0

Ona totiž spousta z nich nechápe, že reklama a počítačový hry je jedna věc, ale realita všedního dne druhá a ty dvě věci se dost často nejen, že neslučujou, ale občas i vzájemně vylučujou. Když to vezmeš v Need for Speed do svodidel, tak si dáš novej život, celou trasu znova a jedeš, jenže v reálu to zcela překvapivě takhle nefunguje a mám pocit, že pro dost z nich je docela velký překvápko, že i to auto se v reálu vlastně chová úplně jinak, než v tý hře a mistr světa má najednou sevřený půlky tak, že by s nima mohl štípat železný sloupy. Ostatně statistiky nehodovosti mluví celkem jasnou řečí o různých věkových skupinách viníků.

Franz Kafka
03. března 2017, 13:59
1

Bohužel je to tak. Jasně, že to v tomhle konkrétním případě byl borec tak maximálně 22 let co jsem stihl letmo postřehnout. Ono je mezi nimi taky pár lidí co mají pokoru a chuť se to učit a umí jezdit mám tady kousek takového souseda. Kluk 21 let jezdí od 16 (jasně neměl by, ale realita vesnice a lesních cest) jezdí motokáry teď má obyčejnou, starou e46, ale opravdu s tím autem umí takových je ale menšina. Zrovna NFS a fyzika aut je vážně skutečnosti vzdálená ono hýbat virtuální krabicí bez podvozku a reálným autem je docela rozdíl. Řidičák na zkoušku alá model z Francie a přísnější zdravotní prohlídky tolik k té nehodovosti...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. března 2017, 14:08
0

Jasně, paušalizovat to nechci. Určitě je spousta mladých kluků, kteří jezdí normálně nebo s rozumem, ale bohužel těch "hovad" člověk potkává až překvapivě hodně.

Franz Kafka
03. března 2017, 14:35
2

Je to tak ono totiž idiota si všimneš za to mladý řidič co jede normálně tak na sebe neupozorní. Paušalizovat nejde ono i mezi námi staršími 30 let najdeš hromadu magorů co nedávali na fyzice pozor. Statistiky jsou ale neúprosné tam se taky dost promítá snadná dostupnost výkonných věcí za pár korun. Škoda že to nikdo neřeší...

Pochtli
07. března 2017, 10:12
0

Přesně tak. Dřív si začínající řidič koupil za vydřené peníze menší samohyb bez posilovače a s pár poníky pod kapotou a musel se sakra ohánět, aby jízda nebyla utrpením. Když vidím, co je vše k mání za stejnou částku dnes, tak si říkám, jestli by nebylo od věci trochu zregulovat možnosti povozů čerstvých absolventů autoškol, aby se naučili řídit, ne jen jezdit.

bitner
03. března 2017, 09:12
3

Davno jsem jiz spachal spolecenskou sebevrazdu nakupem Dacie Sandero a Logan na LPG a mam klid. Financne to vychazi asi jako mhd, podvozek to opravdu tvrdy nema a zlodeji se toho stiti. Decka mi z toho pochopitelne delaji dobytcak, nad cimz nezbyva, nez pokrcit rameny.

reagovat
Franz Kafka
03. března 2017, 14:37
3

Víš já si myslím, že tohle dávno neplatí. Renomé Dacie jde docela nahoru a lidi už vědí, že se jedná o docela spolehlivá na údržbu levná auta a vidím to i na tom kolik jich je teď ve firemních flotilách. Prostě to není tak špatný kup jak si hromada lidí maluje jen aby se utvrdili v tom, že ta pět let stará Škodovka z bazaru byl super nápad.

HerrHobler
04. března 2017, 22:04
0

Tady si dovolím souhlasit. Strávil jsem pár kilometrů, sice na sedačce spolujezdce, ale přesto, v Dacii Sandero Stepway tuším po té poslední modernizaci a byl to skutečně slušný povoz. Interiér sice vypadal jako z deset let starého Renaultu, dveře po zavření vydají zvuk jako popelnice, ale jo. Já jsem na tohle úchyl, normálně smýšlejícímu člověku je to fuk, potřebuje prostě co nejlevnější vehikl pro dopravu z bodu a do bodu b, což si myslím přesně Dacie je.

VK
VK
05. března 2017, 00:15
0

Vzhledem k tomu, že i papírový motoristický časopis si všimnul, že se v Daciích sedí v jakési podivné pozici za volantem, bude cestování nad deset minut utrpení a Dacie asi těžko považovat za zástupce pohodlných aut.

Franz Kafka
05. března 2017, 02:07
0

Ono to taky za ty peníze ani pohodlné být nemusí. Mě by se spíš líbilo kdyby si i v papírových časopisech všimli jak se sedí třeba v takové Octavii, která stojí v normální "prodejné" specifikaci dvakrát tolik než jakákoliv Dacia. Lidé jezdí i mnohem horšími auty a delší trasy než 10 minut. Myslím že hodinka do práce třeba ve Škodě Felicia je daleko horší...

HerrHobler
05. března 2017, 12:14
0

Co se jízdních vlastností týče, vůbec nemohu soudit, ale ze sedaček mě záda nijak nebolely, prostě sedačky (za předpokladu, že řidič i spolujezdec dostanou stejnou sesli). Nedělám si iluze, že by to bylo nějak super pohodlné na dálkové cestování, ale přijde mi to podobné jako z jedničkové Fabie vyšší výbavy. Jen teda bez bočního vedení. Na druhou stranu vím, že Lodgy byl pranýřován za pekelné sedačky, nevím na kolik jsou tyhle jiné, no. To nechť posoudí majitelé sami. A co se týče Octavie, u té jsem ještě neměl příležitost ani důvod vůbec jenom otevírat dveře, takže se zdržím veškerého hodnocení.

bitner
05. března 2017, 12:21
0

Sedacky mi vyhovuji na dalku vic jak to, co jsem zazil ve sluzebni OII. Zase jednickovy Megane mel sedacky lepsi. Ale znova opakuju, jakykoliv spalek na sezeni je za ty prachy lepsi, jak se drzet mastne tyce.

Franz Kafka
05. března 2017, 14:42
0

Lepší jak v Karose nebo vlaku to je určitě:) OII je příklad toho jak to nemá vypadat. Renaulty jsou na tom obecně se sedadli slušně a proti Dacii je to vlastně cenově výš tak by i měli. Pohodlné jako a8 to určitě nebude ale to snad pro nikoho není překvapení.

Vojta Nekvapil
06. března 2017, 21:56
0

Ja bych si dovolil s hodnocenim kvality ponekud nesouhlasit.Mel jsem moznost videt rozrezanej a anylyzovanej Duster. Antikoroze je hodne spatna. Dost plechu ktere reznou jako prvni dokonce ani nebylo pozinkovano. Svreazna konstrukce auta taky o necem vypovida. Po B sloupek to je sandero. Za nim se to urizlo a udelal se novej plech. Moc krasne to je videt, kdyz se sunda tesneni dveri. Ten zub na tesnici stojne tam je strasnej. O dalsich uspornych resenich nemluve. Jezdi to, funguje to ale zadnej zazrak to neni. Proste stara technika v obalu ne zrovna excelujicim dlouhou zivotnosti.

VK
VK
07. března 2017, 11:49
0

Stará technika...udržet se dodnes někde, třebas licenčně, výroba V70 z modelového roku 2000, jen třebas s nėjakým soudobým konfekčním motorem kolem 100 kW, aby se splnily emise - bude to pohodlné, jezdit slušně. A za cenu kolem dnešní Oktávky. Přeci jenom, technologie vč výrobních se vyvíjejí a zlevňují, krom toho ve výrobě existuje efekt learning by doing, ta samá věc vyráběná dlouhý čas náklady zlevňuje.

Ale holt, Volvo modely vyvíjí a držíse u cenové špičky a za cenu oktávky - je krám v němž se nedá sedět. Svádí to k podezření, že existuje nepsaná kartelová dohoda " nebude pohodlných laciných aut". Aby si člověk prostěmusel koupit prémii nebo subprémii, ačkoli by jinak výrobě výbavově starších modelů, se zachovným pohodlím a dobovými jízdními vlastnostmi za cenu dnešních krámů nicnebránilo.

Vojta Nekvapil
07. března 2017, 21:43
0

Srovnej drivejsi a dnesni platy s odpovidajcimi cenami aut. A zjistis, ze auta zlevnuji a jsou lepe vybavena. Konstrukcne stare auto, se vyrabi dokud plni predpisy. jednickova Octa se vyrabela treba 15 let.

BobAsh
07. března 2017, 21:58
0

Kdyby lidi chtěli velká, levná a pohodlná auta, tak by taková auta na trhu byla. Ale kdykoliv někdo na evropský trh něco takového přivedl, tak to obvykle vyústilo v kritiku, že je to zastaralé, mizerně vyrobené a že auto za půl milionu (dosaďte konkrétní cenu) by nemělo být zpracované takhle mizerně, protože o třídu menší německý vůz za stejnou cenu má lepší plasty.

Poměrně nedávno se u nás prodávaly třeba věci jako Chevrolet Malibu nebo Renault Latitude. Zvlášť Latitude je perfektní příklad téhle filosofie. Bylo to levné, velké a pohodlné. A taky to byl strašný krám. Takže to nikdo nekupoval.

Franz Kafka
08. března 2017, 11:45
0

Buďme trochu soudní. Koroze se u Dacií vyskytuje to jistě, ale kdo čeká od auta za tyhle peníze že vydrží 20 let. Tady jde o to vydržet záruku a potom děj se co děj. Spousta lidí bere Dacii hlavně kvůli ceně a tomu že je to nové.

Vojta Nekvapil
08. března 2017, 18:44
0

Inflacni kalkulacka rika: "Na co by vám v roce 1996 stačilo 200 000 korun, na to byste v roce 2016 potřebovali 353 964 korun. Průměrná meziroční inflace mezi zadanými léty dosáhla hodnoty 2,90 %."
Pozink je o roku 1998 bezny na nejvice trapenych dilech. Pokud tato halirova polozka chybi, tak to cosi vypovida o kvalite. Ten kdo kupuje levne nove auto, tak nove za 5 let mit nebude. BTW prarodice stale maji predfacelift Felicii, kterou koupili jako novou. Drive menili auta zhruba po 10ti letech.

Franz Kafka
08. března 2017, 19:29
0

Tak to mě dost pobavilo. Nevím čím se živíš, ale jen doufám že neděláš v bance nebo ekonoma. Ideálně bych chtěl vidět odkaz na tu citovanou věc. Mimochodem určitě taky víš kolikrát od roku 1996 vzrostla průměrná mzda , nebo medián. Odhadem to bude docela slušné číslo, které tu tvou 2,9% inflaci i meziročně nakonec hravě překoná. Co to tedy znamená že kupní síla mnohonásobně vzrostla. Tolik k tomu co s tématem zase až tolik nesouvisí.

Nechci obhajovat Dacii, ale je to low cost. Popravdě málokdo s kupců mezi firmami řeší tohle auto na delší dobu než je záruka nebo těch deklarovaných 5 let. Spoustu lidí co to ale koupí úplně v pohodě protiúčtem na další novou Dachnu mít budou pokud nepřijdou během let o práci nebo tak něco. Poslední kategorie důchodce ... takový člověk má tohle auto většinou jako poslední nové v životě a podle toho se k tomu chová. Hodně jich má garážové stání a jezdí jen v hezkém počasí. Ty které na tom tak nejsou tak shnijí stejně jako hodně těch Felicií (dnes), která ve tvém příkladu meziroční inflace v tehdejším roce třeba 97/98 stála na dnešní peníze tak to co 4 Logany:))

A není to náhodou těch prarodičů také v tom, že jsou dnes také mnohem starší a tak už nic nemění. Ne v tom že by nemohli? Zkrátka napsal si to moc pěkně, ale vlastně to o ničem moc nevypovídá. Rozhodně by ti potencionální kupec Dacie neřekl "super tak teď si mě přesvědčil" Ono prostě to v Dacii vědí jak to udělat tak aby to lidi kupovali. Líbí se mi tenhle alibismus kdy lidi chtějí za cenu guláše krevety a potom se chtějí bavit o kvalitě... o tom tyhle značky nejsou. Chceš kvalitu? Kup si dvakrát tak drahé auto.

bitner
08. března 2017, 20:23
0

Vojta Nekvapil: http://www.auto.cz/dacii-logan-1-4i-436-613-km-rozebrali-sroubku-co-zjistili-95020
A ze by zrovna tihle chteli Dacii nejak nadrzovat, na to bych si nesazel.

Vojta Nekvapil
08. března 2017, 21:06
0

Kalkulacka: http://www.penize.cz/kalkulacky/znehodnoceni-koruny-inflace
Kafka: Vzdyt pisu, ze kupujeme stale levnejsi a vybavenejsi auta a nekde se to musi projevit. Drazsi zake neznamena kvalitnejsi.

Bitner: Mam pristup do dilny a systemu, kde se provadi analyza konkurencich aut. Je zajimave videt kompletne rozrezane nove auto s provednou chemickou a pevnostni analyzou plechu. nemluve o dalsich detajlech jako je penova izolace proti sireni hluku uvnitr karoserie a ruzna konstrukcni reseni.

Franz Kafka
08. března 2017, 22:36
0

Aha, tak to ano já jsem to pochopil totiž úplně obráceně. To máš pravdu.

PeterLuk
03. března 2017, 11:40
0

A čo " Krásne vypracované vozidlo, ktoré vyniká na cestách medzi najlepšími svetovými značkami."? Aj keď o tom tiež značne pochybujem...

Toto sa zďaleka netýka len áut. Taká je celá dnešná doba. Všetci potrebujú byť "aktívny", a keď už aj nie sú, tak tak aspoň musia vyzerať. Ostatne, už prednedávnom tu o tom bol článok, ktorý to vystihol. Stále sú medzi nami ľudia, ktorým robí problém vôbec ísť ráno pár metrov do obchodu, ale kto dnes nieje aktívny ako by nebol. K tomu preto patrí "športové oblečenie a topánky", dynamické autá so "športovým dizajnom" a zážitkové dovolenky.

reagovat
krab
03. března 2017, 12:02
1

Je to částečně pravda. Většina nových aut se dělí na dvě skupiny. "Nesnesitelně tvrdá a "tvrdá a nepohodlná, ale zkousnutelně"

C6 jako příklad posledního, opravdu pohodlného sedanu je vynikající příměr. Taky jsem v tom jednou měl možnost cestovat. Francouzi obecně kromě vína sýrů vyrábějí cokoliv tak mizerně, že se tomu dá upřímně jen smát, ale pohodlná auta dřív v Citroenu uměli.

Zrovna včera jsem jel na služebku v novém Aurisu 1.6 Touring Sports. Proč "sports" ? Kdyby to auto nemělo tak restriktivní výfuk a tak špatnou odevzu na plyn, byl by točivý motor Valvematic tak nějak sportovní, jinak ale na to autě nemá přeci muset být sportovní vůbec nic! A přitom je jako obvykle zbytečně tvrdé, sice s dobrou sportovní pozicí za volantem a relativně čitelnou zpětnou vazbou a dobrým výkonem v zatáčkách. Takže je vlastně všechno v pořádku až na to že "Corollu Kombi" typicky nekupuje nadšený petrolhead, který pár příjemných charakteristik auta ocení a nad pár dalšími bude šeredně frustrován. A běžný motorista by zase radši uvítal víc pohodlí nad možná horšíma jízdníma vlastnostma. Jenže obecně se to líp prodá když se to jmenuje Sports Tourer nebo R-line. A zas tak špatný ty auta nakonec taky nejsou. V rodině je teď na půl roku Golf 1.4 TSI R-line a zdá se mi že má docela vynikající sedačky. Víc jsem zatím nezjistil....

reagovat
Franz Kafka
03. března 2017, 13:51
0

Krab fanouškem koncernu VW:D Né, tak máš pravdu, že na těch příměrech a názvech sport a race a gt většinou nebývá pravdivého nic. Je to všechno jenom o marketingu a o vůli prodat a slyšet vox populi. Když to lidé chtějí tak jim to dáme. Podívej se na etalon... co je sportovní na Octavii RS? A kolik jich jezdí po silnicích. Tuhle Toyotu si umím přestavit u někoho kdo si nemůže dovolit pure sport car, protože na dvě auta nemá peníze a má dvě děti a manželku.

Chyba je na straně Toyotu jak takové auto prezentuje a ne v tom autě. Takže odpověď i na kolegu dole je to hlavně apel na marketingová oddělení, která z hovna pletou bič. Jasně je to jejich práce, ale nepřehání to už někdy?

BobAsh
03. března 2017, 16:35
1

Mám podezření, že vhodným nástupcem C6 by mohl být aktuální Lincoln Continental, který opravdu není sportovní ani maličko. Doufám, že se nám k němu podaří někde dostat.

PeterLuk
04. března 2017, 00:01
0

Hmm, vidím že nie som sám, kto hľadá nádej za oceánom :D Mimochodom, nemohli by ste skúsiť zohnať nejaký nový Cadillac (tým myslím ATS-ko alebo CTS-ko, nie tú hip-hoperskú obludu :D )?

Matěj Podhorský
04. března 2017, 09:38
0

Jo, continental by mohl byt peknym resenim.

ty sedacky!

Franz Kafka
04. března 2017, 13:44
0

Moc pěkné v tom se musí sedět jedna báseň. Jak tam na začátku jede tak je i pouhým okem vidět jak se krásně nese jak vznášedlo. Jinak podle mě je stále řešením v cenové relaci rodinný domek s bazénem na Vysočině:

S-klasse, 7er, A8

VI
VIK
03. března 2017, 12:28
0

Tenhle článek se minul s dobou přibližně o 5 let. Nadávat na to, že je všechno dynamické a sportovní je trochu mimo, ve chvíli kdy pohodlné adaptivní podvozky si nacházejí cestu do aut nižší střední, Mercedes osazuje Céčko vzduchem, Ford udělal z Mondea nejpohodlnější Mondeo historie a tak dále. Většina dnešních aut mi přijde méně sportovní a mnohem pohodlnějších než před 5-10 lety. Nebo tím snad narážíš na marketingová oddělení automobilek, že se snaží všechno prodat jako dynamické a sportovní (sorry jako, není to z článku příliš poznat)?

reagovat
SEMRY
03. března 2017, 16:32
1

Koupil jsem si W126. A budu tim jezdit až moje W124 umře (koroze). Jel jsem se projet abych zjistil co to ta 12let vyráběná W126 je zač. A můžu klidně napsat že to auto tak úžasně pluje a péruje že je to pohodlnější na pružinách než airmatic. Krásně se to řídí, je to prostorné a hlavně neskutečně pohodlné. Že se to naklání? Nevadí. silnej motor? Ne dám si tam atmo naftu. A proč? Protože nikdo dneska rychle jezdit nepotřebuje. Na silnicích se člověk sune za kamionem a když předjede následuje kamion další. Dálnice? D1? Nevzpomínám si kdy jsem naposledy jel 160 aby mě někdo furt nebrzdil. Rozdíl 5 min na 100km. Chci pohodlné auto ve kterém se dobře bydlí, a těch je dneska fakt málo....

CerVus
03. března 2017, 14:59
0

Podle mě tady nejde ani tak o to komu jsou ty nové modely určeny jako spíše upoutání pozornosti.
No a moc lidí se na auta v základních / středních výbavách na fotkách prostě nechytne.
Tudíž je třeba je nějak do toho autosalónu nalákat. Takhle si člověk občas u auta, o které "by si ani neopřel kolo" řekne, že je to celkem pěkné vozítko. A v takové chvílí dělá marketingové oddělení svou práci dobře.

reagovat
Du
Dušan
03. března 2017, 19:08
2

Nechápu tuhle módu, nevím proč všechny auta od těch nejmenších, až po vrcholné limuzíny musí mít v nárazníku obrovské chladicí otvory z toho většina falešných. Z boku platí to samé a zezadu taky, tam to ještě doplňují falesne výfuky. Na každé sebevětší sračce je napsáno SPORT nebo RS atd. A příklad mi stojí o kousek dál v ulici. Když jsem ji poprvé uviděl byla tma a já myslel ze je to pravá S6 s motorem 5,2 V10, stejný nárazníky, stejný kola a dokonce čtyři koncovky vyfuku a na blatniku se lesknul znáček V10. Viděl jsem jak se blíží řidič tak jsem si počkal a chtěl si to poslechnout ovšem z pod kapoty se neozvalo Lamborghini ale Massey Ferguson ?.

reagovat
H_F
04. března 2017, 00:16
0

tato krize muze jeste, vice nez zesportovateni beznych modelu, za vysokou prodejnost SUV
i kdyz z nich jsou nakonec v 99% chelsea traktory, ktere se mimo asfalt, nedejboze do opravdove prirody, nikdy nepodivaji

reagovat
ho
hondzik
04. března 2017, 10:06
0

Tenhle problém je pro mně aktuální. Mám odlišný vkus na auta a ty se většinou tolik nelíbí a nejsou právě sportovní a cool. Školu budu mít brzy hotovou a tak nastává výběr auta a od auta čekám i to, že díky němu budu mít nějaký společenský status. Na druhou stranu nechci být mainstream a kupovat si "nadupaný" naftový koncern, ale láká mně spíš něco elegantního a pohodlnýho na cestování do práce. Snad se nenechám zlomit od okolí a pořídím si auto co se mi bude líbit, ikdyž nebude sportovní a cool.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
04. března 2017, 10:35
0

Marketing, ta potvora... btw napadá tu někoho jestli vůbec existuje nějaké auto ve třídě supermini(Fiesta a spol.), které by bylo pohodlné a tiché? Alespoň v rozumné míře.. Pohybuji se z 99% po městské aglomeraci a velké auto mi vlastně překáží. Malé je zase uvnitř hlasité a nepohodlné.. :D

reagovat
Franz Kafka
04. března 2017, 13:15
0

Bmw i3;) Tam je ticho krásné a do města skvělé. Jen ta cena není moc volk.

Ča
Ča Snač Aj
04. března 2017, 13:25
0

No i3 by nebylo zlé :) ale cena je opravdu mimo mé možnosti :D. Navíc nemám driveway, tak bych se nedoplatil ani na pojistce. Myslel, jsem spíš něco z běžných značek. Bohužel vše co mě napadá je nic moc a nebo se honosí více "sportovními" vlastnostmi než pohodlím. Docela mě zaujal Cactus, sice je trochu větší, ale vyloženě hrozné to není.

Franz Kafka
04. března 2017, 13:38
0

Tak potom mě napadá mnohem levnější auto bez "sportovní" a cool image. Nissan Micra poslední generace. Je malá, lehká docela rychlá (ve městě) Tříválec je rozhodně povedenější a tišší než ten například od Škodovky. Já mám zkušenost jen s cvt, ale co může to auto zkazit manuálem. Moc jich nejezdí takže alespoň nějaká malá výhoda a ticho v tom do 120 km/h bylo. Za novou s pár příplatky cca 250 za ojetou nevím, ale nebude to raketa.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. února 2018, 16:41
-3

Prosím, hlavně si nekupujte žádné Renaulty ani Dacie od RPZ(tečka)cz. Pravděpodobně prodávají pěkné křápy, protože jim musím vytrvale v komentářích pod články dělat reklamu, na nic lepšího jim asi nezbývají finance.
-
Komentář upraven 14. 7. 2019, 21:56:54

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem