načítám data...

Autíčkářova akademie bezpečné jízdy

Po zkušenostech ze silnic z posledních týdnů již nemohu mlčet. Pojďme se bavit o bezpečnosti.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Poslední týdny mám za volantem pech. Jistě, každý někdy nemá den a každý někdy potká někoho, kdo nemá den. Ale potkávat takové lidi při každé jízdě je už na mě příliš. A protože jsem jak známo lidumil, rozhodl jsem se reagovat šířením dobře míněných rad, které snad zachrání více životů než ony radary, o kterých jsme si povídali před týdnem. Vítejte v mé akademii bezpečné jízdy!

O překračování rychlosti se mluví často, občas někdo zmíní i nebezpečné předjíždění, ale jsou mnohé často nevinně působící situace, ve kterých může chybná reakce zapříčinit velký problém. Těmto nešvarům našich cest se bohužel velká pozornost nevěnuje, proto bych se o nich dnes rád zmínil.

 

Odbočení vlevo z vedlejší silnice

Hned první situace je velice záludná, bohužel ne všechny autoškoly jí věnují pozornost. Nastává přitom poměrně často a tváří se velice neškodně. Z vedlejší silnice najíždíte na hlavní, zleva se po hlavní blíží auto, jehož dráhu se chystáte křižovat. Ono auto se zdá být dostatečně vzdáleno pro provedení bezpečného manévru. Bohužel třetí účastník naší situace je nám až do této chvíle ukryt. Pokud totiž někdo ono auto předjíždí (a obzvláště pokud je ono předjížděné auto nějaké větší, třeba SUV, dodávka či náklaďák), bude pro vás neviditelný až do okamžiku, kdy už může být pozdě. Jediná možnost, jak se podobné lapálii vyhnout, je být trpělivý a vjíždět do křižovatky až tehdy, mám-li jistotu, že mi nic zlého nehrozí. A protože na srážku musí být vždycky minimálně dva, je dobré na tuto možnou situaci myslet i na hlavní silnici. Dopouručuje se přes křižovatky nepředjíždět vůbec, já osobně bych se křižovatkám vyhýbal úplně.

 

Přechod pro chodce přes více pruhů

I tady se často stane, že řidič chodce přes auto v sousedním pruhu vůbec nevidí. Přesto je nutné s ním počítat, nehod na přechodech přes komunikace o více pruzích je stále až nehezky mnoho. Chodec je stvoření křehké a neproškolené, proto nelze počítat s tím, že se bude na ulici chovat rozumně a opatrně. Tuto úlohu má vždy řidič. Na podobných přechodech vždy hrozí riziko, že jeden řidič sice chodci přednost dá, druhý už ale ne. Pokud dáváte přednost chodci, kontrolujte své okolí, pokud za vámi jedou další auta, není na škodu ani zastavit uprostřed vozovky přes oba pruhy. Takový čin bude sice zajisté ihned po zásluze potrestán troubením, avšak co je to proti věčnosti…

 

Studium následků nehod

Dalším nehezkým nešvarem (celosvětovým) je potřeba pořádně si prohlédnout výsledek, když už k nějaké té nehodě dojde. Jsou řidiči, kteří kvůli tomu neváhají téměř zastavit uprostřed dálnice. Následky mohou být katastrofální. Já vím, je to lákavé, každý se chce pokochat cizím neštěstím, ale aby zůstalo jen u toho cizího neštěstí, bylo by lepší dívat se na cestu a ne do příkopu.

 

Reakce na modrý maják

Mnozí čeští řidiči mají z modrého majáku hrůzu. Jakmile ho v spatří v zrcátku, okamžitě zastaví a schovají se pod volant. Přitom modré majáky nejlépe demonstrují, jak je který řidič schopný a ochotný chovat se ohleduplně. Chce to jen trochu přemýšlet. Cílem celého manévru není zastavit, ale umožnit autu s majákem co nejrychleji projet. Pokud to je možné, je samozřejmě naprosto správné ihned uhnout či najet ke straně a třeba i zastavit. Jsou však situace – a není jich málo – kdy to zkrátka udělat nelze nebo to vůbec není vhodné. Ulice je často příliš úzká, než aby mohla sanitka okolo nás projet. Bohužel jsem byl již mnohokrát svědkem toho, jak se v takových případech řidiči pokouší najet na chodník či se z levého pruhu snaží nacpat do přeplněného pravého. Výsledkem je, že sanitka stojí a čeká. Já vím, že to ti řidiči myslí dobře, ale přesto tím vůbec nepomáhají. Přitom většinou stačí prostě jen zrychlit, abychom nezdržovali, a uhnout v místě, kde je to možné. Stačí nad tím jen trochu přemýšlet.

Zastavení v napojovacím pruhu

Poslední nešvar, se kterým se setkávám a který bych dnes rád zmínil, je zastavení auta na konci napojovacího pruhu. Napojovací pruhy mají různé délky a občas se skutečně stane, že délkou nestačí. Někdy řidiči opravdu nezbude nic jiného než zastavit, pokud však napojovací pruh přechází do pruhu odstavného, jak tomu většinou je, nebojte se pokračovat dále odstavným pruhem a zařadit se, jakmile to bude možné. Zastavit a zařazovat se později do průběžného pruhu z nulové rychlosti nepatří mezi nejlepší nápady a je dobré se této situaci vyhnout, jak jen to jde. A totéž platí i na výjezdu z dálnice, pokud vidíte, že je sjezd přeplněný a odbočovací pruh je plný, řaďte se klidně do odstavného pruhu, nezůstávejte stát v pruhu průběžném. Bývá tam rušno. 


Obecně totiž platí, že ač jsou naše auta stále chytřejší a umí mnohé průšvihy řešit za nás, stále je na palubě potřeba řidič, který má přehled o situaci okolo sebe a hledá pro ni ta nejlepší řešení. Se základními postupy řidiče seznámí instruktor autoškoly, vše ale obsáhnout nemůže. Proto je stále potřeba mít oči otevřené a přemýšlet o věcech, které za volantem děláme a které se nám mohou přihodit. Ostatně není mnoho činností, při kterých je přemýšlení na obtíž.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
24. března 2017, 12:19
0

Pěkné..se článkem souhlasím...ale kapitolu napojovací pruhy na dálnici a studium následků nehod VYTESAT DO KAMENE. K těm napojovacím pruhům bych dodal, že není na škodu se nebát té své Fabii HTP trochu prošlápnout plyn aby člověk nabral nějakou rychlost. Ono v 60ti Km/h se na dálnici napojuje opravdu špatně a auto akcelerující stylem z 60 na 70 potřebuju tak 5km aby mě to nesežralo a nezničil jsem motor by se asi nikdy nezařadilo. Vidím to dnes a denně...D1 nápoj od Velkých Popovic směr Praha. Je to sice v mírné zatáčce ale zase z kopce a pruh má tak 500m. Přesto spousta lidí jede 50, hezky zapne blinkr a čeká, a čeká a čeká...což v ranní špičce končí většinou tak, že kamion na poslední chvíli uhne někam mezi 2 auta..takže se začne prudce brzdit a v nejlepším případě to skončí jen vytvořením krátké kolony jedoucí ve finále tak 40. A řidič je šťastný že se konečně napojil a pokračuje velmi bezpečnou a zodpovědnou jízdou cca 75km/h v pravém pruhu...ovšem už tak 3km před zůžením jde do prostředního...No trochu jsem to tady rozvedl víc než jsem chtěl :-D ale tot zažívám v podstatě denně...takže víc takové osvěty ;). Bohužel k těm kterým to mělo něco dát, se to asi přes tento článek nedostane :(

reagovat
Chosé
24. března 2017, 14:00
0

Klidně to rozveď ještě více, na tyhle šetřílky je příšerné narazit. :(

sumy
24. března 2017, 18:04
2

Tak najezd u Popovic mijim kazdy den a preventivne se vzdy uklizim pryc z praveho. Protoze loudal je jedna kategorie, ale pak jsou jeste druzi, kteri to rovnou loupnou hned ze zatacky a predjizdi ty pomalejsi, co jsou jeste v pripojovaku. To je pak panecku nadhera, kdyz to tam takhlec pri ranni spicce hezky vyprasi.
A zminil bych vec, co nevidam tak casto, ale.
Skorem kazdej zpomali, aby se pokochal nehodou, ale uz malokdo zastavi, aby pomohl. Takhlenc jsem vyndaval 70 letou pani, co dostala smiraka a zaparkovala ve skarpe povalena na bok, strechou oprena o svah. Rikala, ze je tam uz dyl jak 15 minut!!! Reakce ostatnich ucastniku, kdyz jsme ji i s autem prevraceli na kola... Jednoho pumpickare jsem mel chut sundat sutrem...

Chosé
24. března 2017, 13:59
2

První situace mě popravdě ani nenapadla, že se může stát. Přeci jen předjíždět v křižovatce je docela prasárna.

Nezastavení u přechodu je hnus, viděl jsem pár nepěkných záběrů z kamer automobilů a potěš koště. Přitom se stačí trochu dívat kolem sebe.

O sanitkách všeobecně bych mohl vyprávět roky, naposledy jsme na jednu natrefili u Vaňkovky. Už z dálky šla krásně vidět, tak jsme se pomalu nacpali všichni na strany i když byla červená. Jenže úplně první stála nová XC90 a té bylo nějak u prdele, že za námi bliká sanitka, houká, já za ní troubím ať uhne. Bylo jí to celkem šumák. Skončilo to tak, že sanitka stála za XC90 asi 5 vteřin než si ji (nejspíš) řidička všimla, dupla pak na to, vypálila přes červenou do křižovatky a zastavila na konci. Docela sranda podívaná...

Chybu s napojovacími pruhy bych dokázal ještě rozvést na vecpání se do průběžného pruhu. Už párkrát se mi stalo, že ačkoliv byl človíček v připojovacím, tak se snažil zařadit co nejdříve do průběžného, kde jsem jel já. Bohužel jsem mu nemohl uhnout do předjížděcího, protože byl plný, brzdit se mi skrz kamion za mnou moc nechtělo, tak jsem trochu přišlápl plyn a snažil se mu udělat prostor mezi mnou a kamionem za mnou. Človíček nevzdělaný mě málem vytlačil do předjížděcího spolu s klaksonem. Nechápu tu drzost...
Situaci nepoužití odstavného pruhu lze krásně demonstrovat zde: https://goo.gl/maps/kQHvh8hQ6412. Připojovací pruh je neskutečně krátký, že pomalu ani neexistuje. Ale navazuje na něj velmi dlouhý odstavný, který se po čase mění v odbočovací na most. Je až zarážející kolik lidí dokáže zastavit a rozjíždět se zde, dokonce i většinu autobusáků, co míří na most. Kdyby raději kluci od BKOMu namalovali celý pás jako další průběžný pruh od připojovacího po odbočovacího... ušetřilo by se spoustu nervů, hlavně u řidičů, co musí dupat na brzdy před lidmi, co se z nuly rozjíždí do průběžného.

reagovat
sheogh
24. března 2017, 15:07
2

Me vzdycky vysvetloval intruktor v autoskole, ze v mistech jako krizovatky a pripojovaci pruhy proste "pedal to the metal" idealne, protoze ucel je z tech mist co nejrychleji zmizet. Docela to ma smysl.

A priznam, se ze ta prvni situace me jeste nepotkala, a ani jsem ji moc nebral do uvahy. Pritom se fakt lehce muze stat. Dobrej tip.

Ten prechod je klasika, videl jsem to casto (nastesti vzdycky ten v levym dobrzdil). Co se prechodu tyce, muj nazor je, ze ridic musi davat v jeho blizkosti pozor, ale primarne ma byt obezretny chodec, hlavne v jeho vlastnim zajmu.

V dnesni dobe je trend tak nejak prenaset vlastni odpovednost za sebe na nejaky zakony apod. To je prece v techto pripadech blbost. Na co mi je, ze mam oficialne na prechodu prednost? Kdyz nebudu davat bacha, a nekdo me sestreli, tak je me celkem na prd, ze me "chrani zakon" a bude z toho mit ten ridic pruser, to me nepomuze ze... Kdyz vidam ty naprosto okoli ignorujici zombie s telefonem v ruce a sluchatkama na usich, jak vychazkovym tempem bez sebemensiho rozhlidnuti vlezou na prechod.....

Ten pripojovak je jasnej, a rekl bych, ze vetsina modernich aut ma dostatek vykonu, aby se zastavovat nemuselo. Na druhou stranu, kdyz jedu v pravym, a vidim, jak nekdo najizdi do pripojovaku, pokud je misto, uhybam do levyho.

Rien
24. března 2017, 18:30
0

Me jednou nekdo malem vbehnul pod kola na prechodu, kdyz levej pruh stal na semaforu (nebo mozna se pomalu sunul, ale proste to vypadalo jako kolona), kterej byl tak 100 m daleko za prechodem. Ja jsem samozrejme debil, ze jsem to necekal, ale proste me v tu chvili nenapadlo, ze nekdo vybehne z tech aut, i kdyz na prechodu, primo prede me a bez podivani se. Nastesti se nic nestalo, ale nadaval jsem si a ten co jel za mnou mi taky nadaval a blikal na me ze jsem kreten, ale verim ze by to mel uplne stejne

martin_100
30. března 2017, 00:17
0

Bohužel v našich končinách se v křižovatce předjíždět smí tudíž možná prasárna ale zcela v souladu se zákonem ;-)

sheogh
30. března 2017, 11:51
1

To jo, ale jezdit by se nemelo podle zakonu, ale podle zdravyho rozumu a situace :-)

martin_100
02. dubna 2017, 23:13
0

Souhlas

BigBang
30. dubna 2017, 22:55
0

Rien: něco podobnýho jsem zažil jako chodec-divák, když týpek bez rozhlídnutí běžel přes přechod. Vlevo kolona aut odbočujících vlevo až za slepou odstrou levou zatáčku, vpravo volno. Týpek naběhl i se psem mezi auta a řidiči felicie málem vběhl pod kola. Naštěstí ho minul a jen lehce trefil psa, asi pitbulla nebo nějaký takový hovádko. Psovi asi taky nic nebylo, normálně pak pokračovali v běhu. Chlápek z filety vystrašenej a blbeček se sluchátkama v uších a sebevražednejma choutkama tam na něj řval, že mu srazil psa...

sheogh: Jo, uhýbání do levýho, abys uvolnil pravej připojujícímu, je bohulibá činnost, která přesně ukazuje sobeckost řidičů - „Protože já tady jedu a ostatní mi polibte prdel“, bohužel.

martin_100
03. května 2017, 17:23
1

BigBangu uhýbání do levýho je možná bohulibá činnost ale mušíš rozlišit zda je to ve městě nebo mimo. Mimo město zákon mluví jasně. Jezdí se v pravo, levej pruh se využívá k předjíždění. Tim pádem mimo město skutečně "tady jedu já ostatní mi polibte prdel".
Představ si situaci jedeš na dálnici předpisových 130+/- a dojíždíš nějakýho loudu co jede 100 (ani to je v pořádku může tak jet) v pravym. Nikde nic tak ho začneš předjíždět když v tom se v připojováku objeví auto a on ho chce pustit tak ti to flákne do levýho. Přecijen spíš kouká dopředu a ne tolik za sebe. On je ten "hodnej" že uvolnil a ty máš plný ruce práce.... nebo rovnou průser když ti tam skočí na poslední chvíli a ty ho trefíš na prdel.
Pouštěnej je spokojenej (třeba ani netuší že se stala nehoda), ten "hodnej" je nabouranej a ty v průseru pokud nemáš kameru (a možná ikdyž jí máš).

Ostatně na většině míst jsou připojováky dost dlouhý na to aby nějaký "pouštění" vůbec nebylo nutný. Jenže to by lidi nesměli mít v hlavách nakakáno a nesměli by se bát použít pedál plynu k tomu naco byl původně urřenej... to jest k akceleraci.
Pro spoustu lidí je problém zrychlit na úroveň jedoucího proudu vozidel a využít k tomu celou dýlku připojováku.
Takovej blbců co se zařadí v rychlosti 50km/h do průběžnýho na dálnici hned jak skončí plná čára (někdy i dřív) je spousta. Stejně tak jako oslů co těch "50" udržujou v celý dýlce připojováku aby na jeho konci buď před někoho skočili nebo naopak aby na konci zastavili a čekali až zahřmí.....

Je to problém DEneska jsou autoškoly jen výdělečnej podnik be sebereflexe. je jim fuk jakej materiál vypouští do ulic. Komisaři toho na 10 minutový jízdě městem taky moc neodhalí. Nehledě na to že některý žáci se za celou dobu autoškoly na dálnici ani nedostanou.
Další problém je že dneska si lidi myslí že získáním kartičky jsou z nich řidiči. Jo vono prd. Zdokonalovat se a přemejšlet to se dneska za volantem nenosí a podle toho to vypadá.

Měl bych chuť si otevřít vlastní autoškolu ale zkrachoval bych dřív než bych začal.... rychle by se rozkřiklo že jsem "moc přísnej" a že nikoho nepustim ke zkouškám s půlkou jízd jen v psaný formě. přecijen bych nepouštěl ke zkouškám lidi jejihž dovednostma bych si nebyl tak úplně jistej...... bohužel na tuto dneska autoškoly pečou páč čim dýl se se žákem hrabou tim míň vydělají.

Chosé
05. května 2017, 10:26
1

Naprostý souhlas, ano člověk může být hodný a pustit lidi v připojováku, ale musí se dívat i za sebe a nalevo od sebe. Nehledě na to, že i s tou Fabií HTP se dá v klidu rozjet v připojováku na stejnou nebo i vyšší rychlost než auto jedoucí v průběžném pravém pruhu. O autoškolách ani nezačínej. :D V Brně se třeba předhánějí kdo nabídne nižší cenu, většinou ji vlastní člověk, co někde primárně pracuje a jako testovací auto mu slouží jeho vlastní. Teorie se probírá před jízdou 10 minut a pak se akorát plahočí 30-kou ve městě a 60-kou mimo město. Na to, že by měl naprostýho zelenáče nejprve vzít na nějaké parkoviště a všechno mu ukázat, vůbec nepomyslí. Pak z autokoly proleze kdekdo, někomu to dají jen proto, že ho nebudou trápit 15. opakovací jízdou s komisařem apod.

BigBang
14. května 2017, 23:09
0

Mrtin_100: Ale no tak, nedělej hloupýho. To snad musí být jasný, že uhejbání do levýho je míněna pokud to situace dovoluje. A připojovací pruhy dostatečně dlouhý? Jel jsi někdy po D7? Asi ne jinak bys tohle nemohl vypustit. Tam totiž na některých nájezdech nejdou žádné a auta se tam připojují rovnou do průběžnýho, který má dovolenou 110...

Autoškoly jsou kapitola sama pro sebe. Kdybych jí otevíral já, tak bychom dopadli asi stejně. A nebo možná ne, ale muselo by se to zaonačit správně marketingově :D

Raspby
24. března 2017, 15:24
1

Ještě mě napadl takový poznatek ke známému pravidlu zipu. Pravidlo je každému jasné. Jenže ne vždy je to spása a lidi se někdy chovají jako ovce a nebejt vyhlášky která to pravidlo vysvětluje, asi by nevěděli, co dělat. Opět modelový příklad. Jedu v pruhu který po kilometru skončí a bude zúžení do pruhu vedlejšího. Vedle mě jede auto stejně rychle jako já, a před ním několik dalších aut. Já bych třeba vůbec nečekal na žádnej zip, ale plynule bych se zařadil za auto jedoucí vedle mě jen tím, že lehce uberu plyn aby bylo přede mnou a napojil bych se. Řidič ovce nemající vlastní rozum (dle mě) jede stále jako ovce vedle toho auta až ke zúžení, kde zastaví a čeká až ho někdo pustí...máme přece pravidlo zipu...pravidlo zipu užívám až ve stojící koloně...dokud se jede, tak se snažím co nejméně narušit plynulost provozu a přizpůsobím jízdu tomu abych se zařadil kam potřebuju včas aby to nemělo za následek třeba kolonu a nečekám, až se mi přizpůsobí ostatní.

reagovat
Raspby
24. března 2017, 15:27
0

Jen dodám že jsem tímto nemyslel dálnici, ale normální dvouproudovku např. magistrála v Praze.

Franz Kafka
24. března 2017, 16:37
0

Ožehavé téma. Předně musím říci že všechny uvedené situace jsem viděl a některé prožil. Některé vidím alespoň jednou denně ,anebo velice často. Většinou nejsem z těch co takhle jedou, i když každý někdy udělá chybu a může být ten řidič v tom autě co páchá to "zlo". Zařazování zejména na dálnici bývá problém a to zastavení tomu dává korunu. Mám rád situaci kdy jede před vámi nějaký takový "řidič" vy jedete za ním akcelerace ... á nic pán zastaví na konci a vy když to nestíháte tak tam zůstanete taky. Dost často se mi stane také to že se musím zařadit hned do levého pruhu to proto, že ten co se řadí původně první mezi tím konečně obsadí pravý a jede tak pomalu, že je nutné ho jakoby rovnou předjet.

Na přechodu na dvou proudech už se to lidi na obou stranách barikády dost učí. Alespoň tedy ve městech mi přijde, že se situace docela zlepšuje. Chodci uvažují, že hrozí nebezpečí srážky a řidiči si hlídají jestli auto vedle reaguje a zpomaluje. Blbec se samozřejmě najde, ale méně. Předjíždět těsně před křižovatkou tak jak je zde znázorněno mi přijde jako sebevražda. Pravdou je že smrtelných nehod s tímto scénářem je ročně opravdu mnoho. Mimochodem podobně mě nedávno ohrozila řidička modrého Fordu Focus kousek za Černošicemi. Nepředjížděla však jedno auto, ale hned několik. Jak to dopadlo? Musel jsem zastavit skoro v příkopě na 0. Ona se jen tak tak asi 20 metrů před střetem se mnou díky důchodci ve Fábii jedoucímu v koloně, který nouzovým brzděním utvořil mezeru zařadila. Zamnou s očima patrně až na vrchu hlavy zastavila dodávka plná zahraničních pracovníků, kteří se asi hodně divili. První jedoucí v koloně zastavil a vyběhl na tu holku ve Focusu. Já jsem v té době nevěděl, že jde o řidičku také jsem vystoupil a myslel jsem si že jde o chlapa. Ano, můj typ je tep 150 a drtivým sprintem jsem vyrazil k onomu magorovy, že mu prostě nasázím pár ran ať je to kdokoliv a má cokoliv. A ona to malá 150 cm vysoká holka zřejmě Vietnamka (nevím, nerozeznám je) a nějaký cápek na sedadle spolujezdce evidentně šokovaný. Lidi se seběhli a skoro došlo k lynčování tak jsem beze slova odjel, ale tolik nadávek jsem dlouho neslyšel. Ta holka si to ale skutečně zasloužila mohlo to dopadnout dost možná smrtí někoho z nás a zraněními zcela určitě nebýt šťastné schody náhod.

Chápu že přesně tyhle zážitky potom člověka vedou k tomu aby napsal něco v tomhle smyslu. Bohužel mi si to tady můžeme popsat a poplácat se po ramínkách, že mi to odsuzujeme a neděláme čemuž ve velké míře i věřím. K těm co schválně nebo z nevědomosti takové situace působí se to dost často nedostane. Velmi často jde o lidi kteří jsou přesvědčení o svém neskonale dokonalém řidičském umu, protože oni přece jezdí dle "vyhlášky"! Nebo hovada co mají stejně v hlavě senáž a spoléhají se na to, že oni mají přece konexe a Franta voe na magoši to vošetří tak mě nebude ňáká pí*a omezovat přece voe.

Je na Policii zejména té dopravní, která se prezentuje utrácením a tím, že je nejvíce k ničemu. Mimochodem víte kde byla největší korupce a kam se hodně kluků kvůli tomu snažilo dostat? Přece k dopravce, málo práce a hodně bakšiš. Já ty bílé čepice skoro nevidím a to mají jejich práci dělat pořádkové a obvodní jednotky? Tak k čemu potom tihle skoro policisté jsou? Aby se utrácelo za rychlá auta která potom staví kamiony a nebo si honí triko, že chytí nějakého feťáka v Escortu kterého by stejně dobře dojeli i Fabií. Dále je tady BESIP a MDČR které chrápe a když se děje osvěta tak naprosto neúčinně a zase se jen vyhodí peníze. Kdo viděl drastické reklamy z Británie aby si lidi uvědomili co můžou způsobit tak ví co myslím. Vždyť to musí hnout úplně s každým kromě psychopatů. Měření rychlosti jedna věc kterou umí skvěle, ale je jasné že vyšší rychlost rozhodně nezabíjí tak často jako podobné "kulišárny". Když už se to stane tak většinou na okresní silnici v noci kde mladý řidič jede v Pátek z akce a machruje tam měření stejně nepomůže.

Mám momentálně dva body... Hádejte za co.... Za telefonování za jízdy, jasně moje blbost. Navíc paradoxně jsem jel v autě z HF sadou jen nebyla spárovaná s telefonem. Byl jsem nebezpečný asi ne. Bylo to v Praze jel jsem tak 40. Zaměstnalo to dva policisty pupkaté až hamba. Proč řeší hovadinu nebyl jsem sám koho ten den na tom místě kasírovali. Protože je nezajímá bezpečnost, ale výběr. A takovou složku máme platit? Paráda...

Jistě pamatujete ta "rychlá" policejní Mondea. Dnes už jsou vyřazená. Byla určená na dálnice. Mě stavělo jednou na Smíchově. Jen tak běžná kontrola bylo to večer a já měl A6/modrá tmavá/tmavá okna a obří kola asi automaticky auto pro mafii a dealery nebo nevím. Všechno v pohodě tak jim z legrace povídám " Hale to se to jezdí za naše prachy co? Kolik to žere takhle ve městě?" a " nemá to někde honit ty piráty na dálnici co?". Policajt se ani nenadechl a povídá pěkně arogantně po dopravácku "Pane řidiči to není moje starost o tom já nerozhoduji. Všechny kraje co mají dálnici dostali Mondeo a Praha dálnici nemá, ale dostala ho také. Plníme služební povinnost přesně v rámi plánu".... Konec tečka nezájem co tě to zajímá nýmande. Dokud to takhle bude nic se nezmění.

Omlouvám se všem, že je to dost dlouhé, ale tyhle témata mě vždycky trochu rozohní. Pravdoou je že 70% řidičů je dobrých a spořádaných, ale ta menšina je prostě víc vidět a nadělá větší bordel.

reagovat
PepaSFI
24. března 2017, 19:43
0

k těm prvním dvěma případům, platí "kam nevidíš, tam se necpi" a taky jestli něco může vybafnout za rohem, pak to taky nejspíš vybafne a nespolíhej na to že tam nic není.


Třetí případ přímo souvisí s další tuzemskou vymožeností a tou je nedodržení bezpečné vzdálenosti. Čumět po nehodě a ještě nalepenej na autě vpředu je přímo objednávka na bouchanec. Což platí i pro ty přechody pro chodce. Zrovna v pondělí jsem takový případ zažil zblízka v Třebíči. Jdu takhle po chodníku a najednou za sebou slyším takové to typické plechovoplastové "křuch". Jedno auto zastavilo u přechodu a druhé do něj duclo. A navíc, vedle stáli nějací lidi a začali se smát, prý jako na zavolanou. Tak koukám co tím myslí a ona kousek za těma nabořenýma stála policejní nehodovka.


A tím se dostáváme k majákům. Bohužel, tady vedle, ve Velkém Meziříčí dochází velice často k situacím kdy by řidiči rádi uhnuli sanitce a hasičům, jenže není kam. Po vylepšení průtahu městem o různé ostrůvky, zálivy, výklenky a vzhledem k hustotě dopravy, obzvlášť při uzavírkách na dálnici, se auta záchranářů často ocitají v bezvýchodné pasti. Auta nemají kam uhnout ani ujet a vytvořit průjezd prostředkem taky nejde když tam je ostrůvek.

K těm připojovacím pruhům bych měl něco příbuzného, končící pruhy. Typicky mám na mysli pruhy tzv stoupací , tedy tam kde do kopce vedou dva pruhy pro jeden směr a ten pravý není průběžný. Považuju za vehementní bezohlednost začít předjíždět těsně před koncem a neumožnit autu z končícího pruhu zařadit se do průběžného. Buď na to mám a předjedu včas anebo se tam necpu. Teď si nejsem jistý jak je to v zákoně ale dělat jinému nepříjemnost která při trošce snahy vůbec nemusí být, je hovadství.

reagovat
sumy
25. března 2017, 19:41
0

Tak presne takto na konci stoupaciho pruhu vyblokovali vcera 4 sikulove kamion a me v paju na D1 pred ostredkem. Kamion natvrdo pokracoval odstavnym kolem pumpy a nasledne natvrdo vlitnul do pripojovaku od pumpy. Tam to mohlo byt hodne osklive. Dnes tam uz treba stal v tom odstavnym silnicarsky vozik se svetelnou signalizaci kvuliva zuzeni. Po te, co me rychlosti o max 10km/h vyssi predjelo ctvrte auto od chvile, co jsem dal blinkr jsem tam uz nejakymu "strejcovi" vjel. Docela neprijemne. Holt patek odpoledne.
A dnes, u Loun. Kratky pripojovak bez moznosti pokracova zastavuje VW T4 a dava autu prede mnou a me prednost. V tom ko..., nepozorny sofer ceskeho snu, hup a mezi me a auto prede mnou. Nastesti jsem jel hondici, pajerem bych ho prevalcoval a skoncil v nepeknych kotrmelcich hned vedle pomnicju, co uz tam je.
Proc to pisu, v obou pripadech by trocha ohleduplnosti predesla zbytecne vyhrocene rizikove situaci.

Polar Bear
26. března 2017, 06:07
0

PepaSFI: tohle do kamene tesat. Vymaštěnci zklidňovači všeho druhu udělali tyhle pasti opravdu tak, že si na to i záchranka s hasiči stěžují. I kdyby to mělo zachránit jediný život, že :/
To mi hlava nebere, kolik nebezpečně tupých lidí má možnost takto hazardovat s životy jiných.

PepaSFI
26. března 2017, 12:29
0

oni s těma ostrůvkama mají potíže i pluhaři, je to tak úzký že se tam nevejdou s některýma prohrnovačema a i ti co se vejdou se musí moc přesně trefovat. Takže to většinou prostě nadzvednou a pak se na přechodu pro chodce musí lidi brodit vrstvou sněhové břečky.

Díval jsem se do zákona jak to je s tím stoupacím pruhem a je to neurčité. Když přejíždíš do jiného pruhu, nesmíš ohrozit a omezit ty v tom pruhu ale taky nesmí se předjíždět když vozidlo vpředu dává blinkr doleva. A taky, při souběžné jízdě musí vozidla v průběžném pruhu umožnit vozidlům z končícího pruhu střídavé zařazení. Takže by se to vykládalo asi podle nálady a podle toho kdo by měl lepšího právníka.

gr
gramo
26. března 2017, 22:16
0

Ty končící pruhy jsou rizikové místo, někdy bohužel není úplně zřejmé, kdy bude pruh končit, třeba je tam horizont nebo zatáčka. Docela se mi líbí dopravní značka, kterou v těchto místech používají v Rakousku a viděl jsem ji i někde na Balkáně -- dají tam značku, jak dlouho tam ten stoupací pruh ještě bude.

Ha
Hansoff
27. března 2017, 07:30
0

Myslím, že jsem to viděl na dálnici okolo Plzně? Kdy pod kopcem se sílnice rozšíří o jeden pruh vpravo a nahoře na kopci končí levý pruh. Ale smysl těchto "stoupacích" pruhů mi často uniká. Pokud jsou vytvořeny pro ty, kdo do kopce nedokážou udržet konstantní rychlost, tak by snad měly pokračovat i za vrcholem kopce, aby se kamiony mohly zase dostatečně rozjet, ne?

Li
LiborM
24. března 2017, 22:10
1

Podobná situace té první je, když někdo z vedlejší odbočuje doprava na hlavní a kouká jen doleva, jestli někdo nejede na hlavní a vůbec se nekouká doprava a teprve až najede na hlavní, tak najednou zjistí, že proti němu jede auto, které zrovna předjíždí. Už jsem to pákrát viděl.

reagovat
hb
hb11
25. března 2017, 05:06
0

Souhlasim, presne tenhle pripad mne take napadnul a chtel jsem ho sem napsat.

Jinak k prvnimu pripadu a namitkam nekterych, ze v krizovatce se nepredjizdi - tahle situace muze klidne nastat pri vyjezdu z nejake ucelove komunikace, atd, takze k ni muze jednoduse dojit i bez toho, aby predjizdejici cokoliv porusil.

Jeste mne napada jedna nebezpecna situace, kterou bohuzel zazivam celkem casto - auto odbocuje do leva z hlavni na vedlejsi a ridic si zkracuje cestu protismerem, i kdyz tam nevidi. Pokud zrovna nekdo prijizdi po vedlejsi k hlavni, ohrozi ho. Uz jsem takhle nekolikrat uhybal na posledni chvili..

gr
gramo
26. března 2017, 22:33
0

Odbočování doleva z hlavní je taky rizikový manévr, nedávno jsem zažil situaci, kdy jsem z hlavní odbočoval doleva, hlavní byla lehce na náspu a z nízkého auta ta odbočka směrem dolů nebyla dobře vidět, protože jsem to tam neznal, musel jsem to trochu hledat a při odbočování jsem zpomalil. Byla to dost nenápadná vedlejší odbočka z přehledného hlavního tahu, takže spěchající bílé SUV jedoucí výrazně nad limit mě předjel zrovna když jsem zatočil do odbočky, mihnul se jen tak tak... Možná proti zapadajícímu slunci přehlédl blinkr, možná nedával pozor a blinkr i křižovatku ignoroval, možná by to ani nestihl ubrzdit, tak mu ani nic jiného nezbylo, než mě zkusit stihnout předjet... Chvíli jsem zhluboka dýchal, ale přitom jsem si taky vzpomněl na jiné místo kde se dá po hlavní jet rychle a tu na odbočku doleva bych málem zapomněl, protože tam "nikdy" nikdo neodbočuje, ale když náhodou jo a ještě musí dát přednost protijedoucím, odbočovací pruh tam není, najednou ta 70 před zatáčkou dává smysl...

abc
25. března 2017, 21:07
0

Obecně totiž platí, že ač jsou naše auta stále chytřejší a umí mnohé průšvihy řešit za nás, stále je na palubě potřeba řidič, který má přehled o situaci okolo sebe a hledá pro ni ta nejlepší řešení. -> To není pravda.

reagovat
Polar Bear
26. března 2017, 06:22
0

Připojování na dálnici by se mělo propagovat třeba BESIPem místo kokotin o "rychlost zabíjí". Stejně tak např. to, že chodec nemá přednost před tramvají. Ale tohle se na mediální masáž pro utahování šroubů v dopravě nehodí, tak tihle "experti" z BESIPu, UAMK a podobných plní jiné zadání.
Majáky: asi tak, jak psal PepaSFI. Ještě bych ale dodal, že jestli si hoši z MP a DPMB dispečinku myslí, že jen proto že od nějakého -censored- dostali modrý maják jim budu uhýbat, no tak to se spletli. Jako sanitka a hasiči bez debat, tam uhnu jakkoliv to terénní vlastnosti auta byť trošku dovolí. Teď o čínském Novém roce, když jsem byl opět v Brně jsem zrovna jednomu soudruhu od PČR na semaforu u Zvonařky vysvětlil (mají tam směrem na Komárov nějaké hnízdo) ve dvou větách obsahující dámské přirození a chůzi pěšky, že jestli ještě jednou použije modrý maják jen k tomu, aby se dostal z vedlejší na hlavní, tak mu ho z té Octavie sloupnu a nacpu do míst, kde záda ztrácejí slušný název. Grrrr
Tady v Shanghai totiž toto zneužívají/nadužívají a lidi už na ně kašlou. Pak když jedou opravdu na zásah, každý je ignoruje. Jen tak dál pánové.

reagovat
Woyta
26. března 2017, 12:30
0

S prechodama je jeste jedna sranda. Na obycejne silnici proti vam jede nakladak pres prechod. Najednou se za nakladakem uprostred prechodu objevi chodec. Taky paradni situace.

reagovat
Ha
Hansoff
27. března 2017, 07:36
0

A co třeba ti, co nemůžou počkat 20 vteřin, než autobus odjede ze zastávky a přebíhají těsně před ním/za ním?

Va
Vasek7
27. března 2017, 12:05
0

Me ucili koukat se pod autobusu v zastavce na leve predni kolo, jestli za nim nejsou videt nohy. Trochu to pomuze...

Va
Vasek7
27. března 2017, 11:59
0

Narazil jsem jeste jednu vzacnou, ale blbou situaci: stojim na "vedlejsi" semaforech, odbocuju doprava. Rozsviti se zelena, pomalu se rozjizdim a zatacim. Zaroven se mnou blikne na "hlavni" zelena chodcum a osamely chodec zacne prechazet z meho pohledu smerem ke me. Pokud se sejde rychlost zataceni auta s rychlosti chodce, je pro me chodec celou dobu maskovany levym A sloupkem a uvidim ho az na posledni chvili...

reagovat
martin_100
30. března 2017, 00:29
0

No to sou blbý situace ... mě se u náklaďáku takhle za sloupek a špígl schoval celej hjundaj jedoucí po hlavní .... no jenom zadní blatník sem mu načechral ale všim sem si ho skutečně až když se mi odrazil od předku .... fuj od tý doby cvičim pořádnou "jógu" abych se kolem špíglu a sloupku pořádně podíval z vobou stran.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem