načítám data...

Alfa Romeo Giulietta: Elixír mládí?

06. dubna 2016, 09:00 20 komentářů M P Recenze & testy

O alfách panuje více mýtů a legend, než existuje starých českých pověstí. Jaké ale bylo Matějovo poprvé s Giuliettou?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Airbus A320 Austrian Airlines dosedá s nevelkou elegancí na plochu letiště ve francouzském Nice a to mě vytrhne z přemýšlení. Piloti říkají, že přistání není nutno před cestujícími nikterak tajit, alespoň se probudí a začnou se pakovat z letadla. Než Airbus rozvážně doputuje ke svému stání na terminálu, první nedočkavci jsou již připraveni vyhrnout se dveřmi ven. Tohle mi vždycky připomene úvodní scénu vylodění z filmu o vojínu Ryanovi a ani tentokrát se nemůžu ubránit smíchu.

Já nikam nespěchám, je neděle a nečeká mě nic jednoduššího než vytrpět návštěvu přepážky půjčovny a se svěřeným pokladem se po dálnici přemístit asi 220 kilometrů směrem na západ od Nice. Jsem na služební cestě.

V pochmurné náladě březnové neděle strávené převážně čekáním občas proloženém cestováním vyhledávám trafiku a před letištní budovou si zapaluju cigaretu značky Gitanes. Člověk si na služebních cestách vypěstuje určité rituály a tmavěmodré krabičky s těžkými francouzskými cigaretami bez filtru jsou tím mým.

Obvykle nečekám v půjčovnách nic lepšího, než arogantní jednání povýšených pracovníku přepážek, kteří se tváří, jakoby onen automobil, jehož klíče přebíráte v papírové obálce, byl jedním z posledních kusů na zemi a vy byli jen dalším z bandy otrapů, kteří se dožadují svezení. Chlapík za přepážkou mi spolu s kreditkou předal obligátní obálku a znuděně prohlásil „black Alfa Romeo, second floor, A39.“

Chlapík za přepážkou mi spolu s kreditkou předal obligátní obálku a znuděně prohlásil „black Alfa Romeo, second floor, A39.“

Nikdy jsem neřídil automobil značky Alfa Romeo.Tady máte další ránu mé motoristické pověsti. Obdivoval jsem jejich krásu, se zájmem poslouchal zvěsti o jejich schopnostech i nadávky na jejich nespolehlivost a vrtošivost. Vlastně jednou jsem se svezl jako pasažér Alfou 147 a bylo mi to velice příjemné, neboť jsem nemusel jet vlakem. Protože jsem ale člověk zvědavý, něco jsem si o nich tu a tam přečetl. Člověk nemusí být zrovna odborníkem na českou blogerskou kulturu aby věděl, kam jít, když se chce o Alfách něco dozvědět. Tak jsem se tedy v průběhu let dozvěděl, že nejen, že jsou Alfy skvělé, ale také to, že je většina nepolíbených motoristů obvykle přejde s poznámkou, že jsou to křápy a furt se serou. Takže mi tvorba názoru na Alfu nebyla nijak usnadněna a já si pořád říkal, že to přece musí být úplně normální auta.

A opravdu, stála tam, akorát na stání A59. Klíček z pytlíku a pokus o odemčení selhává, protože tohle byla jiná Alfa. Druhý pokus na stání A39 byl o něco úspěšnější a po usednutí jsem zjistil, že má vůz najeto jen 300 km, což ostatně potvrzoval i puch nového vozu (tímto Alfa není ničím vyjímečná, všechna nová auta mi smrdí).

V černočerném interiéru mne uvítaly „kožené sedačky“, mně neznámý volant nepříliš povedeného vzezření a systém Uconnect. Alespoň něco mi připomnělo domov, byť se Alfa honosila větší verzí infotainmentu s více funkcemi, než znám z Fiatu. Krátká obhlídka mi tedy prozradila, že se asi bude jednat o nějakou z vyšších verzí výbavy. Poměrně sportovní vzhled kabiny i přítomnost automatu jsem přivítal s potěšením, které ještě umocnil pohled na otáčkoměr, který sliboval motor spalující benzín.

„Škoda, že to bude nejslabší motorizace“, blesklo mi hlavou při startování.

Nájezd na dálnici ale odhalil, že tenhle motor svých 120 koní nejen, že neskrývá, ale projevuje se, jako by měl o něco víc. Vlastně o dost víc. Jak přibývalo zastávek u mýtných bran a rozjezdů, stále více ve mě hlodala zvědavost a pochybnosti o tom, zda se pod kapotou opravdu nachází základ. Přepínač DNA byl tou dobou už samozřejmě v módu Dynamic a rychlý pohled do papírů jen potvrdil, co jsem si myslel. Směrem na západ mě netáhne 120 černých koní, nýbrž 170. A to také musí značit přítomnost systému Q2.

Jedna-čtyřka se systémem Multiair se po celou dobu projevuje jako mnohem větší motor. Dostatek točivého momentu a velice příjemný průběh výkonu znamená spolehlivou akceleraci za téměř všech podmínek. Upřímně řečeno, nedokázal jsem si představit situaci, ve které bych vyžadoval, nebo snad potřeboval více výkonu. A k živé akceleraci patří samozřejmě emotivní doprovod. Zvukový projev je opravdu krásný a rozhodně potěší jeho původ. Nejedná se totiž o klasickou výfukem řízenou umělou inscenaci, hlavní roli hraje motor, který o sobě dává zpod kapoty náležitě vědět. Od zlověstného dunění v nízkých otáčkách a ničím nezakrývaného hvízdání turba, přes výživný střed doprovázený sytým zvukem sání, až po naléhavý a mechanicky uřvaný vrchol, tady budete spokojeni. Řazení v poslední třetině otáček vyvolá decentní, ale o to uvěřitelnější, zabublání z výfuku. Zapomeňte na vykalkulované, přesně odměřené říhání známé z Octavie RS nebo Golfu R. Při ubrání plynu se děje totéž. Působí to věrohodně, neobtěžuje to a rozhodně poteší. Stále se totiž bavíme o relativně malém motoru s turbem v běžném hatchbacku. Vzpomeňte si na Mazdu 3. Ta má atmosféru a stejně zní jako vysavač.

Byla by velká škoda, kdyby tuhle show motoru kazila nepovedená převodovka. Dvojspojka TCT si před faceliftem vysloužila hodně pranýřování. Prý řadila pomalu a nelogicky, motor nechávala točit asi pět tisíc na dvojku i v padesáti a celkově kazila, co mohla. Já tedy nevím, zda si Alfa vzala všechny nářky k srdci a s převodovkou při faceliftu něco udělala, a nebo jsem prostě divný. Tenhle automat bych klidně bral. Ano, při rychlejší jízdě s častějším řazením jsem stejně skončil u používání pádel na volantu, na běžnou jízdu však zůstávala v automatu a já byl spokojen.

Jedna věc by se našla, ale ta souvisí s přepínačem DNA a popojížděním v kolonách, nebo parkování. Režim Dynamic a převodovka v automatu působí přiliš nadrženě, plynulý rozjezd je tak úkolem pro jemnou nožku a pevné nervy. Buď si na to člověk zvykne a nebo se bude rozjíždět jako talián. GAS! Koneckonců, zelená znamená „Jeď!“ a není důvod s tím otálet, intervaly jsou krátké a provozu hodně.

Samotná volba režimů DNA dává překvapivý smysl. Nepočítám režim All Weather, ten jsem neměl jak vyzkoušet, ale D a N jsem využíval často. D jako Dynamic znamená ostřejší reakce na plyn, sportovní mód řízení, aktivaci Q2 a zvýšení aktuálního provozního tlaku v brzdovém okruhu, brzdy tedy nastupují o něco ostřeji. N jako Natural, nikoli Normal (no vážně, dokonce se zobrazuje ikonkou lístečku, narozdíl od režimu Dynamic se šachovnicovým praporem) je pak umírněný, ale stále použitelný režim s příjemnějším řízením v módu Comfort. Přepínač samotný je sice hezký kousek ovladače, škoda však, že nastavení není rozšířeno o individuální režim. Potom bych volil Dynamic s řízením módu Normal. Je lehčí a přišlo mi přesnější. Rychlost řízení s 2,5 otáčkami mezi dorazy je ovšem výborná a stejná pro oba módy.

Zde bych se rád rozepsal o funkci systému Q2, tedy simulaci samosvorného diferenciálu pomocí přibržďování vnitřního kola. Bohužel mé řidičské umění ve spojení s čistou rychlostí, kterou Alfa disponovala mi neumožnilo si této funkce všimnout blíže. Všimnul jsem si však nečeho jiného. Budete-li razantně zrychlovat z pomalých zatáček a Alfa zrovna nepojede po kvalitním asfaltu bez děr a výmolů, budou se přední pneumatiky usilovně snažit najít nějaký ten kousek trakce navíc, a to často marně. Relativně vysoká hodnota točivého momentu (až 270 Nm při aktivním overboostu) totiž klade vysoké nároky a ty se předním pneumatikám na rozbitém povrchu zkrátka nepodaří vždy splnit. Nejsem si ovšem zcela jistý, zda bych toto označil za fatální vadu na kráse, zejména ve světle ostatních předností podvozku.

Ačkoli se často dočtete, že Giulietta jezdí na platformě Fiatu Bravo, není to tak docela správně. Jedná se o modifikovanou platformu C, označovanou jako C-Evo, a jezdí na ní například americké vozy Dodge Dart (proč tohle neprodávají v Evropě jako Giulii, nevím) a Chrysler 200. Široké použití hliníku a hlavně přítomnost víceprvkové zadní nápravy nenechá nikoho na pochybách o ambicích Alfy.

Výkonný motor, existence verze QV a samotný fakt, že se jedná o Alfu Romeo totiž slibuje velice kvalitní jízdní zážitky a přesvědčivé schopnosti zejména v zatáčkách. Nebudu vás napínat a rovnou sdělím, že v tomto směru mě černá Alfa rozhodně nezklamala. Neřídil jsem verzi před faceliftem, ale rozsáhlá rešerše motoristických médií skončila s přinejmenším rozporuplným výsledkem. Alfa přitom jezdí výborně. Nejlepších výsledků se řidič dočká na rychlejších a plynulých okreskách, kde se Alfa cítí jako doma. Vzpomenu-li na loňskou dovolenou strávenou  s Focusem v Toskánsku, a porovnám s tím, co jsem viděl a zažil na velmi podobných silnicích mezi vinicemi v Provence s Alfou, musím říct, že vývojáři podvozku odvedli opravdu dobrou práci. Snad ani menší vlnění zádi při opravdu ostrém brždění, ani fakt, že Alfa jak zvukem od kol, tak pohyby karoserie a prací odpružení velmi usnadňuje rozeznávání kvality povrchu pod koly, nezkazí radost ze schopností vozu projíždět zatáčky. Projíždění zatáček je totiž v Alfě velmi snadné, hodně zábavné a může být i velmi rychlé. Alfa svým chováním budí důvěru a řidiči umí udělat velkou radost.

 

Projíždění zatáček je v Alfě snadné, hodně zábavné a může být i velmi rychlé. Alfa svým chováním budí důvěru a řidiči umí udělat velkou radost.

Pokud si někdo předchozí odstavec vyloží tak, že Alfa nesnáší nerovnosti a je hlučná, dovolím si dovysvětlit. Zaprvé hluk od kol. Ano, na hrubém asfaltu se do kabiny přenáší dost hukotu, a někomu to může být nepříjemné. Zimní pneumatiky tomuto rozhodně nepomohou, na druhou stranu, v tomto Alfa není sama, spíše naopak.

Nerovnosti zkrátka cítíte. Auto není tvrdé a je současně dost pohodlné, ale kdybych tvrdil, že jízda probíhá jako na obláčku, dost bych vám lhal. Výsledný dojem je však takový, že podvozek je schopen snášet i nevybíravé zacházení, nevytřese z vás duši, v zatáčkách je velice schopný a současně předává hodně informací o povrchu. Jestli je to špatně, to musíte posoudit sami. Komunikativnost podvozku však částečně vynahrazuje chybějící přísun informací od volantu a někteří řidiči dávají přednost řízení auta tzv. zadnicí.

Když se na okreskách dostanete do tempa, a to je spíš otázkou „až“ a ne „kdy“ , budete nakonec rádi, že Alfa dobře brzdí. Auto je poměrně lehké a celkové vtažení do děje může mít za následek, že se brzo budete pohybovat rychlostmi, za které se u nás platí řidičákem. Zastavovací schopnosti jsou adekvátní výkonu a zaměření auta, na okruhové vyžití to pravděpodobně nebude, ale pořád se bavíme o běžném hatchbacku.

Mimochodem, pár poznámek k ježdění v Provence. Jestli se říká, že by každý motorista měl alespoň jednou za život vlastnit Alfu, pak platí, že by měl také aspoň jednou za život navštívit Provence. Spektrum místních silnic ve spojení s nádhernou krajinou a starobylými městy je dechberoucí. Jestliže budu tvrdit, že to ve Francii trochu přehánějí s kruhovými objezdy, retardéry a všeobecným zklidňováním dopravy, musím jedním dechem dodat, že venkov kdekoli mimo silnice první třídy naopak působí dojmem svobodné země. Ať už preferujete okresní silnice s kvalitním povrchem vinoucí se zvlněnou krajinou s nekonečnými pruhy vinic a levandulových polí, nebo se pokusíte o malé horské dobrodružství na uzounké silnici protínající svahy zarostlé kosodřevinou, kde není prostor pro chybu a nejlepším nástrojem je STI (žádné STI, zasvorovaná zadokolka :-) – pozn. Vavris ), Provence budete milovat (stejně jako již zmíněné Toskánsko). A věřte mi, že rozhodně nemusíte vyhledávat profláknutá místa a silnice, abyste zažili životní řidičský zážitek. Na takovou projížďku rychlou okreskou vinoucí se téměř 40 kilometrů skalnatým údolím se zkrátka nezapomíná.

Nejtěžší úkol je však stále ještě přede mnou. Jak jenom ohodnotit Giuliettu? Dovolte mi malé shrnutí před verdiktem. Motor je rozhodně skvělý a ve spojení s voličem režimů DNA překvapivě univerzální společník, navrch servírující libozvučné symfonie připomínající závan starých časů. Převodovka TCT rozptýlila většinu obav z dřívějška a ačkoli jsou na trhu dokonalejší dvojspojkové skříně, TCT v kontextu zbytku auta ostudu nedělá (a mimochodem, v manuálním režimu se pákou podřazuje dopředu a nahoru se řadí směrem vzad). Řízení je rychlé a přesné, určitě patří k těm lepším. Jízdní vlastnosti jsou podle mého soudu vynikající v kontextu třídy a zaměření auta, kultura jízdy má svá specifika a pár nedostatků by se našlo, i když se možná jedná o subjektivní problémy. Svým vzhledem mě Alfa oslovila, nejvíce asi zadní částí. Potěší klasická vlastnost vozů FCA, start-stop si své vypnutí pamatuje a tak jej vypnete přesně jednou, tedy poprvé.

Ještě, než jsem se vydal po skončení svého úkolu zpět, udělal jsem ale jednu chybu. Pokusil jsem se usednout na zadní sedačky, lidově řečeno za sebe. A to jsem dělat neměl. Ano vím, měřím 188 cm, jsem postavy klackovité a ve střední části ne zrovna vyzáblé. Ale že budu sedět s hlavou našikmo a nohama roztaženýma od sebe, to jsem tedy nečekal. Tohle tedy ne, to je jednoznačně špatně. Pokud vám na tom ovšem záleží.

Další věcí je cena. Alfa si za obdobnou verzi, u nás s názvem Sprint, účtuje něco mezi 750 a 800 tisíci, MutliAir se 170 koni můžete mít asi za 700. Jakkoli vím, že se pouštím na velice tenký led, tohle je teriorium hot hatchů (ano, myslím tím i Octavii RS230, nebo Golf GTI) Verze se 150 koňmi se dá sehnat ve formě skladovky pod hranicí 600 tisíc, za což ale můžete mít Mazdu 3 G165 v plné výbavě.

Vyplatí se to? Dává v tomto srovnání Alfa smysl? Nejsem si zcela jist a kdybych se chystal kupovat si hatchback této kategorie, asi by bylo potřeba hodně testovacích jízd pro srovnání. Už zmíněnou Octavii RS a Golf GTI taktně vynechávám, neboť mě tak nezajímají, i když pro většinu lidí nabízí nejlepší mix vlastností za danou cenu.

Ale co třeba operativní leasing? Na rok? Za 7500 Kč měsíčně? Webové stránky Alfy si už najděte laskavě sami a pak si jen užívejte.

Giulietta se mi velice líbí. Některé věci dělá trochu po svém, ale nebudu vás zase strašit povídačkami o tom, že se jí musíte jakkoli podvolovat a omezovat se. Dost často říkám, že jsem vlastně důchodce v těle mladého člověka. Jenomže s Alfou se mi stala taková zvláštní věc. Zase jsem se cítil mladý a plný sil. A i když nosí na přídi hrdý erb Alfa Romeo a masku chladiče si nespletete s ničím jiným, je to vlastně stále docela normální auto. Ale hodně dobré auto. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nedy
06. dubna 2016, 11:04
2

Dvě věci pro které mám opravdu velkou slabost - italské auto a jižní Francie... Myslím, že Ti právě hodně závidím...

reagovat
au
au
06. dubna 2016, 12:08
1

Zní to všechno skvěle a jsem rád, že jsou Alfy (alespoň některé) pořád auta pro řidiče. ALE. Všechno skončilo, jak jsi se rozepsal o ceně. To jsem fakt nečekal, takový brutální přešvih, a tím myslím, tak moc nečekal, že je vše, co jsi psal před tím, pohřbeno. Viz. Golf GTI performance, Leon Cupra, Megane RS, Focus ST, apod.. To jsou všechno hráči kolem 700 tisíc a to nemluvím o slevě od prodejce.. A jelikož se dívám teď na katalog, Alfa ani za těch 693 000, za které začíná se 170k motorem, nemá věci jako xenony, parkovací senzory, litá kola, metalízu, apod. a to už bych fakt čekal, že za ty peníze nabídne.

Na druhou stranu, i přes tu šílenou cenu, je mi pořád tak nějak líto, že letos Alfa v ČR zatím prodala jen 34 Giuliett, když Fábií tu jezdí o 5500 víc, nemluvě o Oktávkách... A modelová řada je kapitola taky sama o sobě. Ale kdo chce kam...

reagovat
jt
jtdm2
06. dubna 2016, 12:18
0

Je to fakt tak predrazene? Jak to vychadza pre zakladnu motorizaciu? Nasa Alfa stala nove asi 750, neviem ci Golf GTD s podobne bohatou vybavou bol v r. 2010 nejak vyhodnejsi.

jt
jtdm2
06. dubna 2016, 18:17
0

Jak sa divam na aktualne ceny tak sa fakt divim. Mam za to ze nas 170k diesel s manualom a plnou vybavou bol vtedy za 750. Ked sme ho kupovali v 2011 tak vrcholne Quadrifoglio verde bolo pod 700, ale fakt si to este musim overit.
S tymi dnesnymi cenami akoby chceli konkurovat skor bmw1 a A3.

au
au
06. dubna 2016, 19:49
0

Je to zvláštní.. Takhle ty prodeje nepodpoří. Může to být dobré auto jak chce, ale za tyhle peníze nevěřím, že udělaj díru do světa.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. dubna 2016, 15:27
0

Provance je úžasná. Od Monaca, přes Nice až po Saint Tropez nebo národní park Verdon. Nádhera, která stojí za to vidět. Všem doporučuju. K Té Alfě. Asi jsem z laciného kraje. Myslel jsem, že cena se bude pohybovat někde kolem půl milionu. Takovouhle raketu bych za to fakt nedal. Ale jinak vypadá hezky. V té změti Fabií a Octávek je to příjemná změna.

reagovat
Mi
MichalL
06. dubna 2016, 15:31
0

Ahoj, v druhém šedivém rámečku máte drobný překlep. Ale test Alfy super a narážka na D-Fens skvělá.

reagovat
M P
06. dubna 2016, 15:50
0

Ježismarjá, dík, opraveno trošku:)

Já jsem tu zmínku nemyslel nijak negativně, ale je fakt, že když člověk čerpá informace o Alfách výhradně tam, může někdy získat dojem, že auta lepšího Alfy na světě není. Ale na druhou stranu je fakt, že se na Alfy zaměřené články snaží aspoň trochu bořit zažitá česká klišé o tom, jak jsou to nespolehlivý rezavý italský sráče:)

Mi
MichalL
07. dubna 2016, 07:24
0

Já mám D-Fense rád a zmínka o něm nezněla nijak negativně. A je vidět, že má vhled do toho odvětví a ještě k tomu to dokáže srozumitelně popsat. Nechcete taky naverbovat nějakého pisatele z automotive? Vtipnej fundovanej článek snad o jakkékoliv součástce v autě bych přečetl jedním dechem.

Ka
Karda
06. dubna 2016, 22:09
0

Ta zmínka o operáku tam vůbec neměla být. Teď budu mít problémy se spaním :)

reagovat
jt
jtdm2
07. dubna 2016, 11:15
0

"...Pokusil jsem se usednout na zadní sedačky, lidově řečeno za sebe..."
Dnes som po dlhej dobe sedel v Giuliette vzadu. Je tam asi problem ze zadne sedacky su dost blizko dveri, kde sa uz strecha zvazuje. Keby som si nezapinal pas tak automaticky sedim trochu blizsie ku stredu, tam uz je trocha miesta nad hlavou. Holt pre vysokych to vzadu fakt nie je. Ked sme v 3 ludoch na dovolenke najazdili asi 3800km, vzadu vzdy sedel niekto iny a dalo sa to. Ale pre 2 ludi na dlhe streky je toto auto velmi dobra volba.
Diky za paradnu recenziu!

reagovat
Pi
Pivrnec911
07. dubna 2016, 16:04
0

Super článek,děkuji potěšilo a pobavilo! V létě vyrážím na Sardinii a samozřejmně sem si nemohl v místní autopujčovně zamluvit nic jiného než Giuliettu!:-).

reagovat
Za
Zandome
07. dubna 2016, 19:14
0

Dakujem za clanok, Giuliettu mam objednanu, presne na operak, ale verziu QV a uz sa neviem dockat. Ale aj tato 170k verzia vyzera velmi dobre

reagovat
M P
07. dubna 2016, 20:46
0

Podle mého skromného názoru je 170 koní v Giuliettě nejvíc, co člověk může potřebovat. Nicméně, já jsem jezdec odkojený na malorážkách a výkonných aut se trošku bojím:D

Be
Beaumont
07. dubna 2016, 20:01
0

Dovolím si pár doplňujících poznámek k povedenému článku:
- CENA: na to co je v ceníku, rovnou zapomeňte. Italové zase jednou (jako už tolikrát...) postavili výborné auto a naprosto ho neumí prodat. Ceníkové ceny jsou absurdně přestřelené, ale v reálu se dá u dealera dostat na docela rozumné částky, zejména na skladová auta

- Motor 1.4 Multiair 170 koní je IMHO to nejlepší, co se v Giuliettě dá koupit a je prostě skvělý. Verze QV s 1.8 TBi už trochu doplácí na větší hmotnost v přídi a standardní velká kola. Já bych si vybral 1.4 Multiair, manuál, 17" kola a popřemýšlel bych o sportovním podvozku. Dvouspojka TCT funguje jak má, ale proč ji kupovat, když manuál nemá chybu. A 18" už je na Giu moc, i když jí to hodně sluší.

- Systém Q2 má každá Giulietta, i ta nejslabší. To je ostatně u Alfy typické, že sportovní charakter se neomezuje jen na silnější motory, ale je přítomný v kterékoliv verzi.

- Verze po faceliftu (jako ta v článku) má mnohem hezčí volant a taky lepší sedačky než pre-FL. Na technice se pokud vím neměnilo takřka nic, kromě infotainmentu a modelu QV - ten dostal motor 1.8 TBi s hliníkovým blokem (místo původního litinového) a standardně TCT místo manuálu. Zajímavý detail: změna motoru QV se odehrála až krátce PO vlastním faceliftu, takže se dá najít QV s faceliftovanou přídí a interiérem (volant, sedačky, infotainment), ale přitom se starším motorem s litinovým blokem a manuálem.

Giulietta je skvělé auto, i když charakter a typické vlastnosti Alfy jsou u ní trochu ukryté pod povrchem. Zase je přístupnější pro běžné řidiče a je s ní snazší život.

reagovat
M P
07. dubna 2016, 20:45
0

Díky za doplnění! Jak jsem psal na začátku, Alfu jsem nikdy neřídil, a tohle je rozhodně dobrý kus, se kterým začít. Cenovou rešerši jsem dělal jen tak ze slušnosti, ale pak jsem viděl, že skladovky vypadadjí už o něco rozumněji. Co zaujalo mě, je nabídka operativního leasingu.

Co jsem se díval na interiér před faceliftem, tak volant je opravdu kekel, pozitivně hodnotím i změnu ovládacích prvků na středové konzole, tím se podle mého názoru dost zlepšila ergonomie. Částečně dávám dobrý dojem z ergonomie na vrub tomu, že jezdím už skoro pět měsíců Fiatem, a tak jsem si v alfici připadal jako doma. A tak jsem samozřejmě našel věci, které Alfa dělá lépe, například logika ovládání topení. Fiat neumí foukat současně na okno a z výdechů na palubce, Alfa ano.

Opravdu jsem si to auto zalíbil a myslím, že až skončí operák na Fiata, budu o Alfě reálně uvažovat.

M P
07. dubna 2016, 20:45
0

*auto se mi zalíbilo:D ne, že jsem si jej zalíbil...

ri
riprex
07. dubna 2016, 21:55
0

Alfa od dob 159 už zase staví slušná a spolehlivá auta. Pověst bohužel produkcí sráčů, jako byla 156 a 155 utrpěla hodně. Nicméně hlavně, jak už tady zaznělo mají mizerný marketing. Dostat se klidně o 100-150k dolů s cenou není problém, ale prodejci jsou banda idiotů a dlabou na to. Druhá věc je, že si dovolují věci, které si v téhle pozici prostě nemůžou dovolit (autorizovaný servis si za Alfu účtuje dvojnásobnou hodinovou sazbu za servis proti Fiatu). Poslední věc je ta, že Alfa sere usilovně a vydatně na všechny, co mají byť jen trochu starší auto. I na blbou 159 je kolikrát problém sehnat díly nemluvě o věcech, jako je 75 nebo 164.

reagovat
jt
jtdm2
07. dubna 2016, 22:50
0

Mne sa o Giuliettu už dosť dlho úspešne stará garážnik. Výmena rozvodov aj bŕzd bola bez problému a za výhodnú cenu. Nič zložitejšie sa ešte nemuselo riešiť, mám len necelých 150t km. Jediný problém bol klíma, na to bol potrebý autorizák. Ešte mi trochu vadilo že na to nie sú disky iné než originálne, proste brzdiče vyžadujú špeciálny tvar disku.

mo
morituri
09. dubna 2016, 15:15
0

riprexi můžeš přestat při těch neustálých hejtech na 156 argumentovat tou 159? Je to už opravdu legrační ;-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem