načítám data...

9 vět, kterými vás bazarníci chtějí dostat

25. listopadu 2015, 07:00 30 komentářů Vojta Dobeš TopX

Kupovat starší auto je cesta plná úskalí. A pokud uslyšíte některou z těchto devíti vět, nejspíš se blížíte do pořádných peřejí. Většinou jimi totiž začíná pořádný odliv hotovosti z vaší peněženky.

Zobrazit galerii

Živit se prodáváním ojetých aut není snadné, zvláště pokud to chcete dělat poctivě. Proto tato profese láká nejen skvělé obchodníky, kteří chtějí uzavírat férové obchody a dbají na to, aby se jejich zákazníci spokojeně vraceli. Takoví samozřejmě také jsou, ale mnoho prodejců ojetých aut chce jen jediné. Vaše peníze.

Tím jezdil jen děda každou neděli do kostela…

Je až neuvěřitelné, jakou spotřebu aut, kterými jezdí jen do kostela či jednou týdně na nákup, mají němečtí důchodci. Ještě pozoruhodnější pak je to, jak často se taková auta dostanou přes několik prostředníků do rukou českého majitele zapadlého bazaru, místo aby stála nablýskaná u dealera v německu, kde jsou lidé ochotni za stav opravdu platit. Bazarník vám obvykle zapomněl sdělit, že onen děda najezdil jen 40 tisíc kilometrů proto, že potom zhynul při čelní srážce s kamionem (samozřejmě v dotyčném voze), nebo že si ho od něj občas (každý druhý týden) půjčoval syn na obchodní cesty do Moskvy. Kam ale pochopitelně couval.

Můžu vám to dát na splátky a registr mě nezajímá!

Většina bank vám dnes půjčí na pár kliknutí, se směšným úrokem a bez toho, abyste sdělovali účel úvěru nebo dokonce ručili svým autem. Tak proč si ještě někdo půjčuje peníze od pochybných společností přes bazar? Pro nemalou část kupujících je lákadlem kouzelné slovní spojení “bez registru”. Úvěr dostanete bez ohledu na to, jestli máte záznam v registru neplatičů, často i bez ohledu na to, jestli máte nějaký příjem nebo je-li proti vám vedena exekuce. Jeho poskytovatel však nepřimhouří oko zadarmo – zvýšené riziko nesplácení si vybere ve formě brutálních úroků a ještě horších sankcí v případě nesplácení. 

Toho starého krámu vás zbavíme a výhodně!

Velmi oblíbená taktika, pokud máte starší auto, které byste mohli dát protiúčtem. Soustředěni na vyjednávání o ceně vašeho o nového (novějšího) nablýskaného (o něco méně ošuntělého) vozu budete mít sklon mávnout rukou nad jeho hodnotou. Většina lidí si v nadšení z lovu na nové auto ani nezjistí, jakou má to staré cenu, takže se snadno nechají utáhnout na vařené nudli. Bazarník vám za staré auto nabídne ještě skromnější sumu, než by dal při výkupu, a vyrovná to slevou, kterou by vám nejspíš dal tak jako tak. V radosti z “výhodného obchodu” si tak vůbec neuvědomíte, že jste právě prodělali třeba i desítky tisíc…

Musíte si pospíšit, mám na to další zájemce!

Máloco dokáže oslabit naši ostražitost tak, jako ješitnost. A přesně té prodejci ojetých aut využívají, když se na vás spiklenecky podívají a polohlasem vám sdělí, že na tohle auto je sice zájemce, který má přijet zítra, ale že jste to vy, může být vaše. Tedy pokud si pospíšíte. I když pomineme, že by i samotná ochota prodat slíbené auto někomu pod nosem něco vypovídala o samotném bazarníkovi, je docela pravděpodobné, že žádný další zájemce neexistuje. A téměř jisté je naopak to, že existuje spousta dalších aut, která si můžete koupit v klidu a s rozmyslem.

To bylo jen škráblý!

Všimli jste si, že má váš vyhlédnutý vůz některé díly karoserie v nápadně jiném odstínu než zbytek? Spáry nesedí? Šrouby pod kapotou jsou nápadně lesklé? Buďte v klidu a v pohodě, minulý majitel jen chtěl, aby bylo auto před prodejem perfektní a nechal přelakovat blatník. A kapotu. A nárazník. A jen tak pro jistotu vyměnil světlo. Určitě nenaboural do stromu, že ne?

Už ho nemám, ale mám jiné

Přijeli jste možná i desítky kilometrů, abyste si prohlédli skvělý kup, který jste našeli na internetu. Možná vám ho dokonce prodejce potvrdil po telefonu. Skvělá výbava, skvělá cena, málo kilometrů, barva, kterou jste chtěli. Bezvadné. Jenomže to auto se právě prodalo. Vážně, teď s ním odjel. Ale nebojte, mají tu stejný model. Jen o dva roky starší. Bez klimatizace. S nájezdem o 100 tisíc větším. A o něco dražší. 

To dělají všechna!

Divný zvuk? Auto zvláštně plave? Elektronika dělá divné věci? To ale samozřejmě není vada, to je vlastnost. Víte, všechna auta daného modelu tím byla typická a časem si na to jednoduše zvyknete. Určitě se nemůže stát, že by to byl třeba následek dřívějšího svařování auta ze dvou nebo toho, že vás čeká generálka nápravy či elektroinstalace…

Musí mi to schválit šéf!

Musíte to přeci pochopit. Prodejce se vám snaží dát tu nejlepší možnou cenu, protože jste mu sympatičtí, ale šéf je ras a nedovolí mu jít až tam, kam by chtěl. Protože se mu ale opravdu líbíte a chce vám pomoct, pokusí se šéfa přesvěčit. Samozřejmě vám ale nemůže zaručit, že se to povede a možná se bude muset se šéfem pohádat. Nebo si prostě dají kafe a budou si čtvrt hodiny povídat o nesmyslech, protože každý prodejce přesně ví, kam až může s daným autem jít.

Už takhle na tom prodělám!

Svým tvrdým vyjednáváním jste vy, kteří kupujete auto jednou za několik let, dohnali profesionálního prodavače aut do situace, kdy na něm prodělá peníze, které by jinak mohly dostat jeho hladové děti na jídlo a možná i nové boty, prošlapané chozením mnoho kilometrů pěšky do školy. A nebo možná jen nezapočítal tučnou provizi, kterou mu banka zaplatí za vydřidušský úvěr, který vám právě prodal. Případně vám prostě a jednoduše lže…

Máte nějaké další příspěvky do našeho seznamu? Napište je do komentářů!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bubák2
25. listopadu 2015, 08:42
0

Nějaká práce na tom je...

reagovat
An
Andre
25. listopadu 2015, 11:44
0

"Chce to nějakou klempířinu...". To když jsem do díry v prahu strčil celou pěst. :D

To
Tom.cz
25. listopadu 2015, 09:07
0

To bylo jen lehce ťuklý = strom zapasovanej na úrovni řadičky...
Nebo pár let zpátky v brněnském AAA nikdy nebourabý Citroen Saxo VTS, který byl ovšem (zřejmě z výroby, protože podezřívat toho milého prodejce ze lži by bylo nefér) 4 stopým vozidlem :).

reagovat
Al
Alan
25. listopadu 2015, 09:11
0

Niekto tu pozeral Autobazar Monte Carlo ? :)

reagovat
Leli
25. listopadu 2015, 11:36
1

Nová čtvrtníčkovina je dost shit, očekávání bylo velký, ale ta exekuce je dost hrozná a hlavně postavená na vodě a ne na kvalitním příběhu... Kolikrát když se nějakej reálnej starej bazarník rozvypráví, tak to bývá o dost větší zábava.

martin_100
25. listopadu 2015, 16:26
0

To vokno je prasklý ale udělam vám pojistku s připojištěnim a vymění vám to na pojišťovnu.

Jasný ale až po 3 měsících od uzavření smlouvy - doba hájení a možná taky ne. Páč se podle čísla skla zjistí že už to pojišťovna už jednou tuto vokno zaplatila a člověk je pak u autosklenáře za zlodějskýho podvodníka zatim co bazarník má 10 litrů doma.

reagovat
Adam Forman
25. listopadu 2015, 17:54
0

"Tak já si ho chtěl nechat na zimu paninko, ale že jste to vy..." Zažito na vlastní uši :-)

reagovat
PepaSFI
25. listopadu 2015, 18:52
1

já měl kolegu který se kšeftováním s autama zabýval amatérsky ale možná by se našel autobazar kterým neprošlo tolik aut. Všecky ty kecy měl zmáknutý, vždycky jsme se tím náramně bavili. Koupil něco podivného "to je skvělý v perfektním stavu, to si asi nechám" a tak po dvou týdnech začaly telefonáty se všema těma kecama. Vím jen o dvou autech která mu vydržela přes tři měsíce. Stará Lancia Y10 která fakt jezdila za 5 litrů a uvnitř byla celá v hnědém semiši a všecko v elektrice, fakt všecko, dokonce i zadní boční vyklápěcí okna a ovládání topení bylo na čudlík. Druhé auto které měl dlouho byla Škoda 105, tu si neoblíbil, ta nešla prodat. Ona by asi šla, škodovka se prodá vždycky ale on udělal chybu že ji přestříkal. Bohužel na stříbrno. Stará škodovka může být blátovitě hnědá, lopuchově zelená, průjmově hnědá, cihlově červená, snese se i nějaká varianta bílé, rezavá může být libovolně ale stříbrná ne. Trvalo snad půl roku než se našel kupec který neutek. On měl ty kecy tak zažitý že když chtěl prodat psa, komentoval ho slovy " ten vám ještě vydrží"

reagovat
Goldies
25. listopadu 2015, 22:18
2

pes zabil! :-D

sheogh
23. ledna 2017, 11:30
0

:-D :-D :-D tohle odmitam cist v pracovni dobe :-D

Irwinek
25. listopadu 2015, 21:22
1

No já vlastně kupoval auto v autobazaru jen jednou, a držte se, ten člověk ani moc nekecal :-D Možná to bylo tím, že jsem chtěl auto, které už tam stálo dlouho, nikdo o něj nestál a zrovna ten den ráno přelepil cenovku na nižší :-D Peugeot 505 GTi 2,2 Berlina v červené metalize pak se mnou prožil skoro 9 let a necelých 200 000 km s minimálníma opravama - v podstatě jen rozsypanou elmag spojku sahary a prasklé těsnění zadního brzdiče.
Ale prodavač byl odborník, to zas jo :-D na dotaz na poháněnou nápravu ( nic jinýho mne při zkušební jízdě, než jsem si sedl za volant nenapadlo ) zastavil, rozjel se s protočením kol a prohlásil, že je to samozřejmě předokolka :-D

reagovat
Jindřich
25. listopadu 2015, 23:11
1

To mi připomíná dávného kamaráda, který teda do aut moc nebyl ale tehdá nám ukazoval svoje nový žígo, ruku z okna a že zahrabe. Tak se vyklonil z okna, kouknul na přední kola a dal plnej. A hrozně se divil, proč mu hrabe prdel :-)

bobo23
26. listopadu 2015, 11:28
0

Já měl při koupi auta z bazaru zatím štěstí. U Fáčka tomu chtěla náhoda, že majitele znal otec kamaráda, takže i když už bylo vystavené v bazaru, tak sem nakonec kupoval přímo od majitele. Podruhé sem měl štěstí na bazarníka, který na moji větu, že si to ještě rozmyslím a do pátku (v pondělí) dám vědět, jen mávl rukou a řekl "ale klidně". :-)

Ale je pravda, že sem taky narazil na vykuky, kteří bazarnickou hantýrkou nešetřili. Prahy, které byly "tak trochu vyvařované", šrouby místo nýtů jsou přece u tohohole auta normální, nestočené (co na tom, že cedulka od výměny oleje v motoru hlásí o 100t km víc,), tak trochu měněné blatníky (po jeho větě, že žádný díl nebyl měněný a upozornění, že blatníky mají trochu jiný odstín) atd.

reagovat
Se
Sedrik
26. listopadu 2015, 15:11
0

Zkušenost 3 měsíce stará z AAA Brno - během zkušební jízdy auto přestalo jet (řidič tvrdil, že to asi bude tím, že došel benzín, ale i když nabral, tak ani ťuk) - vrátili jsme se do prodejny a prodejce na to reagoval slovy "Tak ho asi nechcete, co?"
Docela mě pobavil.

A druhá věta (stejný autor) ještě před jízdou - auto mělo najeto 160tis a DSG převodovku. Britské zastoupení VAG doporučuje měnit olej v DSG jednou za 60tis mil. Říkám mu, že mám trošku strach z toho DSG, že nevím, jak v něm byl měněn olej, jestli vůbec. Odpověď: "Já mám teď Pasáta s DSG, mám najeto 180 tisíc, olej jsem nikdy neměnil a je to bez problémů" - hlavně mě pobavilo, jak měl najeto o něco víc, než prohlížené auto.

Prostě do bazaru se chodím pobavit - v podstatě cokoliv tam slyším beru automaticky jako tvrzení, jehož průkaznost je minimálně sporná, nebo je to rovnou lež.

Na druhou stranu, byl jsem v jednom bazaru na jižní moravě (taky teď v létě) a ačkoliv prdejce působil dojmem, že jej obtěžuju (rozhodně to nebyl klasický prodejce, co maže med kolem huby) tak ten působil, že se o auta zajímá a že co říká, má smysl. A přitom ten bazar vypadal skoro přesně jako Monte Karlo :) Rozhodně bych si tam auto koupil raději, než v AAA (koupě přímo od majitele u mě ale bude vždy na prvním, druhém a třetím místě - bazar až jako nouzovka).

reagovat
šmoula nešika
28. listopadu 2015, 18:45
0

Prej došel benzín... Ježiš :D

sheogh
23. ledna 2017, 11:45
0

Ty se tomu smejes, ale kdyz jsem se tam byl podivat (v brnenske pobocce), tak vetsina aut na suchu, a vzdycky jen na projizdku pribehl s kanystrem, nalil tam snad litr a jelo se :-D

Nebyl ten bazar pobliz masne a Peugeot dealera? Tam jednu dobu stalo BMW 840i a typek mi ho nechtel prodat, protoze pry ma nejaky problemy s cerpadlem a nestartuje... :-) Jinak prave auta spinavy, spis starsi, ale par zajimavych, a prave me prislo, ze to neni typickej podvodnik

Franz Kafka
23. ledna 2017, 12:45
0

Z Áček v Chabrech v Praze při jako doprovod kamarádky. Chtěla něco levného na ježdění do práce po městě v levných vozech. Volba padla na A4 z roku 2001 a jako záložní stejně stará Astra.

Tak slečno tajdlenc je tajhle krasavice co ste viděla na tom netu( úplně jiné Audi ) Aha, ok. Je to super paní, bejvalý auto firemní ( lol ) plnej servis v Audi to jezdilo pravidelně, výbava, fšecko, toto je zachovalé...atd. Tak se pojďme projet říkám. No nastartovala, spojka mrtvá, destičky také, obrovské vůle v řízení jak kdyby objela 4x planetu. V kufru smrad a asi rozlitý olej. Tak to nechceme. A co ta Astra prej je lepčí a je tady chvíli ( aha je lepší, hmm) Tak nám to natočte prosím. Po chvíli, zvuk co motor v benzínu nepřipomíná ani vzdáleně a modrý dým se valí z výfuku. Cenovka ale odpovídá spíše top stavu.

Tak mu povídám " Tohle jako vážně někdo koupí? " odpověď byla to by jste se pane divil co všechno ti lidé koupí takže jo, koupí.

No tam se v těch autech pod 100 nedalo vybrat nic tak jsme he na žumpu jak familierně označuji bazary na Libeňáku( nevim jestli tam jsou dodnes ) Koupila tam o 25 000 levněji, pán rovnou řekl, hale je to vražda, ale jezdí. No a i po šesti letech ta holka tou smradlavou první A6 co tam koupila jezdí. Takže štěstí v neštěstí.

sheogh
23. ledna 2017, 13:11
0

Ja se celkem bavil, kdyz jsem dosel do brnenskych, ze chci auto. Typek radostne, ze jich maji spousty, hromady, nejvetsi vyber, a super ceny... Tak jsem rekl ze bych chtel nejlip sedan (ale preziju i pekny kombi), benzin, zadokolku nebo 4x4 a minimalne 180kW a mam na to 200kCZK :-)).... Usmev zmizel, nabidl me 2 auta :-)

Ja
James
27. listopadu 2015, 08:27
0

Trefný článek.

Já jsem bohužel nucen nějaký ten kus za rok v bazaru koupit. Už jsem si na to sepsal takový papír co všechno kontrolovat abych na nic nezapomněl a k nelibosti prodávajících na každém autě dvacet minut cvičím s baterkou a měřáky a prodávajícího od toho vyženu, jsou pak celí nervózní.

Jednu bouračku už jsem neuhlídal - naštěstí zdá-se opravena bez následků na geometrii apod., a jedno auto v pokročilé klinické smrti už taky koupil - napadalo do něj rychle víc než byla pořizovací cena, a pořád to za moc nestojí. Už je mi z toho všeho na nic, ale možná si za to můžeme nějak sami svým přístupem? Jak to chodí třeba v Říši?
Na druhou stranu dělal jsem před lety chvíli v autobazaru ve Velké Británii mechanika (vzádu v takové prkené rozpadlé kůče, olej jsme lili do kanálu, ...), tam to fakt působilo jako bych stál z druhé strany za postavenými filmovými kulisami (prodejna), občas k nám přiběh prodávající kravaťák nějaký prd rychle naleštit pro kupujícího, co je zrovna na cestě. Tam to bylo příšerné opravdu stejně, né-li horší.

Poslední kauf minulý týden mi docela vyšel, ale bylo to od soukromé osoby. Slevil mi ještě dva litry na dopravu a teď když jsme měli ještě dovyřídit papíry atd. tak brečel, že mu pořád ještě na starý inzerát zvoní telefon a někdo mu nabízel o 7t Kč víc atd.
Holt někdy se to povede, jindy méně.

Jediné auto co se během testovací jízdy z bazaru posralo byla starší AGM Magma, museli pro nás přijet a odtáhnout zpět do bazaru, ale tam šlo evidentně o problém dodávky paliva nebo max. něco se zapalováním a vzhledem k tomu, že to má přimitivní bezcenný motor z Favorita s karburátorem a nějaký aspoň základní servis potřebuje každé koupené ojeté auto, tak jsem nad tím mávnul rukou, náklaďák to byl svými schopnostmi, stavem a cenou i tak zajímavý. Bohužel než jsem se za pár dní konečně rozhoupal už mi ho někdo vyfouknul.

reagovat
coolibra
06. května 2016, 15:12
2

Nekupuji auto tak často, tak možná jednou za sedum let. A proč? No proto, že toho moc nenajezdím a mé město je menší, na skoro rovině a tudíž víceméně dosažitelné všude na horáku. Ano já vím, nemají ze mě pánové od chrličů novodobých křápů radost. A navíc mám úchylku na auta jež bývala ještě nezmršená katováním kostů(výraz to DFENCE) a to znamená max do roku výroby 2003. Už asi jiný nebudu, neboť dřív umřu nebo mě vezmou řidičák pro senilitu. Takže k jádru pudla. Asi před dvěmi měsíci uplynula ona sedmiletá doba a já se rozhodl nakupovat. Musela to být klasika, nejlépe japonská, benzínová a nejlépe s řetězem a šíbrem, jiné auto u mě nemá šanci. A ono došlo i na toho prodejce, i na tu větu a i na ten smích přes slzy a pomyslnou kudlu v kapse. Bylo to od soukromého dovozce s podivně znějícím nečeským jménem ale mě to bylo fuck. Vyřídil vše, udělal STK a dovezl mě to ve "100%" stavu s německýma papírama až před barák. Již když vystupoval z mého budoucího vozidla oháněl se tím , že už to neudělá a že nikomu auto vozit nebude a že to nemá zapotření a že mu neustále vyzvání telefón s nabídkama a bla bla bla, a že chce cenu minimálně o tisíc zvýšit. Protože nejsem úplně slepý, zjistil jsem záhy , že se jedná o úspěšně domestikovaného Slovenského róma s vyvinutým obchodním talentem. Ale to mě ani tak nepřekvapilo. Překvapil mě naopak stav onoho vozidla jež mělo právě čerstvou STK. Na první pohled byl vidět rez všude tam kam se člověk blíže podíval , což původně z fotek nebylo vůbec patrno a Déžo skálopevně tvrdil: že pánko šak je všecko v porádečku. Už když jsem mu tento rozpor naznačil a připomenul a nesměle mu sdělil, že fáro je zdravé na odpis, rozčílil se způsobem jež neměl daleko k výstupu Somálce na Maďarském hraničním přechodu. Já, vědom si své občanské povinnosti, jsem ho uklidňoval, s tím že jsem to tak nemyslel a že vůz je jinak celkem v "pořádku" ale on byl evidentně asi rasově uražen a hulákal abych mu okamžitě vrátil klíče, které jsem už držel v ruce a že jede domů do Prdele pod Bradlom. Měl jsem z toho velmi zvláštní pocit hanby a protože nejsem rasista rychle jsem ho doplatil, vypakoval a sdělil jsem mu , že jsem více méně velmi spokojena to jen aby byl klid a celý výstup neviděli sousedé a občani. Ten chlápek se nakonec dal do klidu a ještě zdáli na mě zakřičel :" A nevolejte mi jestli bude na blatníku škrábanec a radši si to zatřete. " Až po delší době jsem pochopil míru jeho drzosti a schopnosti se bavit na účet jiných blbějších gádžů. To bylo tehdy , když mi můj mechanik sdělil, že nejlépe bude mému povozu na blízkém šroťáku! No nakonec uznávám , že po úspěšné nicméně velmi závažné opravě u veteránistů(auto bylo kompletně shnilé) se mi teďka jezdí celkem dobře. Ale na ten ďábelský úsměv, resp. škleb onoho Deža do smrti nezapomenu. Takže důvěřuj ale prověřuj.

reagovat
Ev
Evlo
15. listopadu 2016, 08:10
0

Jinak ty bankovni pujcky jsem ze zvedavosti otestoval, protoze mbank macrhovalo, jak pujci 50 na tpul roku a bude to stat 0kc. Je to lez! Pujcil jsem si tam 50 na miatu na pul roku a stalo to 3kc. Podvod na lidi proste!

reagovat
Ev
Evlo
15. listopadu 2016, 08:17
0

Podle me nejcasti hlaska tedka v zime by byla, ze ta klima se v zime proste nezpaina, protoze je zima, kdyby teda lidi vubec pri nakupu resili jestli klima funguje.

reagovat
beastar
15. listopadu 2016, 13:43
0

Zkusím nabídnout pohled z druhé strany barikády i když rozhodně nevozíme a neprodáváme jen ojetá nebo levná auta ale mnohdy auta úplně nová kde jejich cena začíná někde kolem ceny hezkého rodinného domečku u Prahy nebo na předměstí Brna ale o tom psát nechci v reakci na článek mluvme o České klasice dovozu 10 - 15 let staré ojetiny. Na jednu stranu jsou bazary nepoctivé zejména z důvodu že to prostě lze a potom je tady druhá strana mince kterou mnoho lidí opomíjí a to sice že se prodává to co lidé chtějí. Příkladem budiž OC II v naftě kde když se přiveze poctiví kousek z Německa nebo Švýcarska s najetými poctivými 280 000 km (pro příklad může být i více) což je realita i v případě Německého důchodce tak Český průměrný kupec takové auto nechce protože ten nájezd je přece vážně hodně a je těžké ho přesvědčovat o opaku když průměr na trhu je nějakých 150 000 - 160 000 km (stočené ale to "normální" kupec neřeší) Mnozí z vás se budou ošívat že to jako vědí a tak což je pravda jenže typický kupec ojeté Octavie nebo 407 či Mondea není čtenář Autíčkáře ba ani Světa Motorů to je strýc kterých vidíte o víkendu plná Áčka nebo o svátcích ESO PESO velko bazar. Ten člověk nekupuje srdcem, kupuje rozpočtem a tím co má soused a jestliže Véna od vedle má ten Fábia 1.2 a podívej jak jim to jezdí tak nám to bude jezdit taky ale Fanouš říkal ať beru jenom kousky co mají najeta tak do těch 100 000. Takže hlavní kritérium je nájezd a ten se dá jak známo ovlivnit a druhé kritérium je ročník co na tom že mnohdy může auto z roku 1996 ve všech ohledech (technický stav) překonat svého třeba o 5 let novějšího soka to průměrňák neřeší potom se zase dělají podvody s doklady jak známo zase jenom proto že lidé to chtějí ne doslova ale je to tak v důsledku to deformuje nabídku vozů. A v neposlední řadě se tady ještě nevžilo že KVALITNÍ ojeté auto stojí PENÍZE a mnoho lidí by chtělo krevety ale mají sotva na kapra bahňáka protože přece průměrná cena v inzerci tady na tom Golfu je 50 000 a vy tady chcete po nich třeba 70 000 co naplat že před prodejem se vyměnilo do posledního šroubku všechno na přední nápravě, olej a tak protože to vám tady nikdo nevěří to se totiž v ČR nenosí tak se u ojetin vždycky děsím když je nutné něco dělat protože zákazník to nechce zaplatit raději koupí vrak a potom do něj rok sype nesmyslné investice než aby hned koupil dobře. Kromě prodeje aut v Čechách prodávám auta ještě v Holandsku většinou zákazníkům přímo v "NL" nebo do Polska a Bulharska a dokonce už i Poláci pochopili že ceny u jednoho modelu a ročníku se mohou lišit až o desetitisíce i více v závislosti na modelu auta atd. Tak a teď k nadpisům první je ten o dědovy ono je smutné když je to jednou z XY případů pravda já měl nedávno v prodeji Audi A7 předchozí majitel ročník 1949 a nikdo nám to nechtěl věřit jinak téhle historce lidé pořád věří aniž by přemýšleli proto je tak oblíbená asi jako to jezdilo jenom Německé dálnice jako kdyby tam nebyly okresky (děravé) Úvěry je věc která je pro nás prodejce samozřejmě výhodná zejména kvůli provizi ale to je v Čechách tak nějak téma samo pro sebe. Nevýhodné výkupy "starých" krámů provádí zejména velké bazary jako past na kafky mě se kdysi podařilo vytřískat v nejmenovaných AAA za auto velmi nadstandardní výkupní cenu jenže musíte mít celý den a být větší hovada než oni což je opravdu těžké o protiúčtech kde už je vyděláno ani nemluvě opět to umožňuje až dětská naivita zákazníka rodu průměrného. O tom že se prodávají svařená auta, bouračky, povodně a tak dále nemá cenu mluvit opět je důvod v ceně kdy to lidi kupují protože je to levné a dají tomu přednost před dražší kvalitou však kdokoliv z vás kdo si jezdí ven pro auta ví jak se tam pohybují ceny a za kolik to potom v některých extrémech stojí tady a v čem to asi je. Je fakt že jednou mi v Béčkách ukázali Astru v "levných" vozech po natočení modrý dým, plavalo to jak ryba ve vodě tak sem se jen pousmál a říkám panu prodejci (nějaký Slovák na brigádě) "tohle jako vážně někdo koupí" a on se pousmál ještě víc a říká " No jistě pane to by jste nevěřil co my tady prodáme. No a na závěr hodně se to lepší a znám dost lidí i z řad obchodníků které už to *ere a snaží se s tím něco dělat alespoň v rámci možností jenomže to nesmí být milý kupující líná bandička a musí auta hledat ona nepřijedou na tu jednu plochu do jejich města. Nepsaná politika v 3xA je že na autě musí udělat 40 000 aby byly spokojený. Vlastně mám trochu pocit že ty věci co popisuje článek vám už dnes udělá opravdu jen jeden z velkých provařených bazarů nebo bazar někde na maloměstě typu Fanda Novák Auto ale mě nevěřte,)

reagovat
krab
15. listopadu 2016, 16:22
0

Beastar : moc hezky si to popsal. :) Ačkoliv se profesně zabývám něčím úplně jiným tak o nakupování starých aut leccos vím a nakonec i o prodávání. Nějakým způsobem se stalo, že v posledních 15 letech jsem těch aut otočil fakt hodně. Láká mě zkoušet něco nového a některá auta mě vydržely déle , jedno mám fakt už hodně dlouho (Triumph) a bude se mnou dál ale některý auta jsem fakt často držel kolem jednoho roku.

Přesně co popisuješ je pravda. Ale možná se to pomalu mění. Dám příklad. V létě jsem si pořídil poslední objev do garáže Z3 Coupe 2.8. Je to první auto co jsem kdy měl a na tachometru na něm svítilo hodně ujetých km. Najelo už přes 270tis. km. Přesto mě to jako jednoho z mála neodradilo. Prodejce byl naštěstí duchapřítomný a namísto stočení na "něco pod 200" a zahození servisky , nebo vymyšlení nějaký nový nechal k autu všechno tak jak ho přivezl z Německa. Takže podle původních dokladů a slušný servisní dokumentace vím, že to auto jezdilo od r. 2000 se stejným majitelem a pravidelně s tím jezdil na prohlídky který nechal až do r. 2015 zapisovat poctivě do servisky. Je to jedna z těch Z3 Coupe, která má velmi zachovalý interiér a i exteriér. Logicky pár dílů karoserie bylo v minulosti lakováno, ale opravdu kvalitně a nenese známky bouračky ( ty větší věci se dají snadno poznat, člověk nesmí bejt trouba a pořádně si auto prohlídnout a posvítit si na něj všude) To auto dlouho nemohly prodat. Myslím kvůli ujetým km... jiný důvod tam být nemohl. Přivezl jsem to domů, zjistil, že někde po vychladnutí motoru lehce ukapává chl kapalina, to jsem správně diagnostikoval na tekocí thermostat. Koupil jsem thermostat, udělal komplet výměnu všech olejů ( motor, přev. diferák) , dal nový filtry, svíčky, vyměnil obě hadice k sání (zpuchřelý) a auto pěkně dovyčistil, ošetřil kožené čalounění lehký škrábance v bočnicích okoloroval barvou na kůži a nakonzervoval. Stejně tak jsem pořádně vyčistil a nakonzerovoval karoserii. Vůle v podvozku nebyly, objevil jsem malou dírku ve výfukový rouře, opravil opravnou sadou a to bylo snad skoro vše. Brzdy byly nedávno po servisu ( i v reálu, ne jen v servisce) a alu kola byla nedávno nově renovovaná a komplet bez škrábance. Pneu ještě velmi dobrý a ne moc starý. A povedlo se to koupit za cenu kterou bych těžko dosáhl v Německu a to bych ještě nad tím trávil hromadu času a projezdil hodně peněz.
A koupil jsem to od relativně velkýho bazaru, kde na něj jsou k přečtení mizerný recenze. A nakonec kupidivu, žádnej podvod se nekonal. Prostě se mu povedlo od jinýho DE obchodníka sehnat slušný auto asi i za cenu že si od něj vezme další 4 mr...ky co původně ani nechtěl.. A jestli na tom BMW vydělal 40 , proč ne. Ušetřil mi čas a já koupil to co jsem čekal že to bude. Vlastně jsem čekal že to bude horší, za ty prachy...

Jiná věc je samozřejmě že ten bazar nabízí zajímavý šroty pro kavky. Když jsem to tak obhlídl. A otravujou s takovejma blbostma jako že ti vytisknou záznam z Cebia za 2.5 tisíce :) ... A pak radši ani nechci vidět jejich strategie s úvěrama.... Ale jak píšu, já se s nima velmi férově dohodl a vše klaplo jak jsem chtěl.

Kdybych chtěl Německý 1A stav , nějaký fakt perfektní auto s minimum km, tak za tenhle model už můžu chystat pomalu 20tis Eur v dnešní době. A to nepotřebuju. Mě stačí solidní používaný auto s dobrou historii na kterým je vidět že nezažilo svejch posledních pár let s nějakým turkem.

A taky mi to otevřelo víc oči. 270tis km / 18 let = 15t km za rok. No , to přece není zas tak moc.
A pak mi vysvětlete ty Oktávky I. 1.9TDI z roku 2001 např. z nájezdem 180.... tomu musí věřit jen blbec.. a ten jeden ze sta co fakt takovou prodává a je to poctivý nájezd musí být naštvanej že mu to nikdo nebude nikdy věřit.

Nakonec nájezd km při dobrý údržbě (průběžný) a dobrým majiteli není vůbec problem. Jakmile má ale auto skoro popsaný duplikát TP a nebo prodejce neposkytne kolik majitelů bylo v DE a auto má najeto málo a o to míň historie, je prostě potřeba být na pozoru.

Vsadím se že ( ač to na delší roky neplánuju) budu chtí Z3 C jednou prodat a napíšu že má na tacho přes 300 tak to nikdo nekoupí. Ale třeba se ta situace v ČR začne měnit.

beastar
15. listopadu 2016, 17:59
0

Já doufam

beastar
15. listopadu 2016, 18:16
0

To je přesně ono prodávali to dlouho protože racionálně uvažujících kupců je prostě málo a potom to čeká na někoho optikou trhu nenormalního kdo je ochoten a schopen se nad tím zamyslet tak jak píšeš pro prodejce žádná výhra. Nejhorší je že takhle to chodí i u běžných aut do 80000 nelze přivést nic moc extravagantního a dražšího lidé to neumí bohužel ocenit tedy ta většina. Já nájezdy řeším zřídkakdy a když tak spíše ten opak to podezřelé nízké číslo. U svých aut mám logicky nájezdy většinou vysoké a s prodejem je vždy problém nechávám to za málo jinak to nejde a nebo občas export do Afriky že to přidám kamarádovi na kontejner tak sem prodal svou e39 523 s najetými bezmála 500 tisíci z toho sem skutečně najel já 350 na těch motorech to není problém a věřím že dodnes jezdí někde v Mosambiku. Tohle vše způsobilo také pověry typu že turba na tdi /všech/ odchází ve 200 přitom když se zeptáš v Německu nebo v Anglii řeknou ti že to dělají kolem 400..500 proč asi to v Čechách odejde tak brzo. Mění se to velmi pomalu a mám zkušenost že kolikrát ani kamarádům není pomoci i když se člověk snaží protože chtějí hned. A další nešvar u lidí je kupovat naftu i na dojíždění 10 km denně potom se z velmi dobrých aut v benzínu mnohdy stane neoprávněně ležák. Snad se to zlepší uvidíme.

Is
Isachs
16. listopadu 2016, 19:59
0

Tento problém je fenoménem, který se sice lepší, ale spíš se vymýšlí nové metody, jak někoho obrat, udělat to legálně a ještě za to dostat poděkováno.
Celkově je nutné se smířit s faktem, že lidé jsou hloupý. Osobně znám jednoho člověka, co poslal peníze na dopravu českého auta z Anglie na "fake" inzerát. I přes vysvětlení, že je to podvod a jak to funguje.
Nicméně za posledních pár let jsem zažil pěkné situace a musím říct, že průser je na obou stranách. Lidi prostě dostávají produkt, který chtějí. Tím je cca 10+ let staré auto, stočené na 130-180 tis. km. V lepším případě auto, co je ve slušném stavu a bez ohledu na nájezd ještě poslouží a nebo totálně zozjetý vrat na dojetí. I když viděl jsem pražskou 1.9 TDi OII 77kW s nájezdem 144 tis. tak zralou do šrotu, celou dobu jedna majitelka ("Ono to moc nejede, tak se to musí točit", načež nastartovala, motor ještě ani nenajel na volnoběh a hned omezovač).
Pro vysvětlenou. Občas dělám nějaké věci na autech a díky situaci, znalostem a častému nákupu aut + schopnost diagnostikovat téměř cokoliv, se mi dostalo ne příliš chtěnému renomé "ten tomu rozumí" mezi známými a kolegy. Na začátku to bylo fajn. Člověk občas postne fotku rozdělaného motoru, nebo známého s BKD prdlou hlavu před opravou a to docela jde. Nicméně to se velice rychle zvrhlo, což pro mě znamenalo poměrně časté výlety přes půl ČR pro "Dobrý den / nashledanou". Poslední dobou se tomu snažím vyhnout a daří se, ale prostě občas to nevyjde. Takže si člověk užívá více méně pořád.
Nicméně, co jsem tím chtěl říct. Průser je prostě, jakou mají lidi představu a kolik na to mají peněz. Dá se to shrnout: lidi utrácí peníze co nemají na auta, co nepotřebují, aby ohromili lidi, co nemaj rádi.
Průměrný požadavek pak vypadá: kotektivita s telefonem, navigace, max 150tis. km, TDi, hliníková kola. Přesně v tomto pořadí. Stav je vedlejší. Budoucí investice ještě více. Představa o voze je Oktávka, či Passat (předpoklad služebního vozu a velkého nájezdu) a jedině v plný palbě (takové auto jsem v životě ještě neviděl, ale kolik prodejčů to tvrdí o autech v polozákladu, to by byl člověk překvapen). Za cenu, za kterou se prodává holota s nějakou disfunkcí. Když jim najdu auto, co nejblíže specifikaci a vysvětlím, proč je výhodné koupit toto auto a připlatit si za jistotu stavu a servisní historie, najdou většinou o řády tisíc levnější rozpadlý polovrak na bazoši, či sauto a nutně musí vyjet zejtra, než ho někdo za tu super cenu koupí před nima.
Dohady o omezeném rozpočtu a co by člověku stačilo za auto vzdávám už úplně. Často jsem viděl člověka s průměrným platem kolem dvacky kupovat auto na úvěr za 5000 měsíčně vč. pojistek (rozuměno auto v ceně cca 160-200 tis. dle férovosti zprostředkovatele). Vysvětlovat mu, že když jezdí do práce 3km tam a 3 zpátky a je sám, že by mu stačil malý benzíňák za mnohem méně. Že Octavia II 2.0 TDi 16v s DPF, která očividně objela zeměkouli, není dobré auto s dobrým motorem a už vůbec ne na krátké vzdálenosti postrádá absolutně smysl. Tito lidé takové naléhání vnímají jako pokus o absolutní declasování.
Tím se člověk dostává do situací, které nejsou vůbec vtipné a už vůbec né zábavné. Aby utrácel svůj drahý čas pro člověka, kterému řekne, že toto auto není vhodné na pořízení a ten si ho koupí i tak. A to v 9/10 případů.
V lepším případě se jedete jen podívat na "zaručeně nebourané Mondeo pane" 700km, aby našel auto s boulí na střeše a sloupku a mohl zase jet domu ("A to se fakt ani nechcete projet?" "Ne, fakt ne").
Na oslovování "pane" jsem už taky alergický. Ale to jindy.
Ale i jiné případy. Například jsem se nedávno dozvěděl, že automobilky neumí montovat auta ("Jó ty rozjetý světla, to tak francouzi dělaj normálně, oni ty auta moc neumí"). Nebo, že průměrný Čech nemá sluch na zvuk motoru (Můj dotaz: "Co je to bouchání?" "To je normální, to dělají TDi common rail normálně" Zatímco už chycená vějička kejvá, jak kdyby nebylo žádný zejtra.).
Takže jsem už několikrát dělal řidiče zpět lidem, kteří si vzali technika na prohlídku auta, ale vzhledem k tomu, že se viděli, jak věčer naštvou sousedy, viděli rudě. Nepřemýšleli a koupili první vrak, u kterýho jim prodejce poklepal po rameni. Lezl do zadku ("Jo, pán se vyzná, tohle je nejlepší motor, co se tam montoval.") nebo alespoň udělal kafe.
Takže za mne. Auto kupovat s rozumem. Dokud lidi budou chtít nesmysl. Budou nesmysl dostávat. A nakonec. Co mají sakra všichni s tou naftou? To všichni jezděj 40 tis. km ročně?

reagovat
beastar
16. listopadu 2016, 21:49
0

V podstatě si to shrnul stejně jako já a přidal osobní zkušenost a nejsmutnější na tom jer že závěry jsou stejné ta poslední věta co píšeš je přesná. Dokud budou lidé chtít a kupovat nesmyslné věci vždycky najdeme někoho kdo jim to rád prodá je to jako s potravinami dokud lidi koupí jogurt za 3,50,- i když je to hnus tak to někdo bude vyrábět. 90% aut na ČR trhu jsou stočené vrány dokonce i nějaký oficiální průzkum zjistil 80% a lidi to asi nechtějí vidět. U starších aut co popisuješ 10 let + to řeším asi tak zavolá nebo dojede zákazník a já teda většinou vynechám "pane" a rovnou začnu popisem závad potom to okopeme aby viděli kde všude je koroze potom se dovědí co se na tom dělalo (skutečně ne na oko) jako že na všech aut pod 100,000 co dovezeme se něco prostě musí udělat (to Čech nechápe přece kupuje auto za 100 000 tak jak to že není jak nové že:)) samozřejmě je tady vždy k dispozici originál serviska a nějaká historie všechno reálné a oni většinou jen poulí oči a co je nejlepší ONI ti to stejně nevěří protože každý prodejce to logicky vychvaluje já jenom vítám když přijedou lidi a mají mechanika on jim totiž alespoň potvrdí skutečný stav auta a když je vše ok jako že je protože s těchto aut já rozhodně nebohatnu tak to nehrotím a je mi to jedno tak ti řeknou na auto které je celkem v pohodě že ta cena je moc vysoká a támhle někde to viděli o 20,000 levněji (jen to viděli tu typickou stočenou žumpu co do ní za rok nasypou 50 + a stojí u auta které může rok vyjezdit zadarmo) a to se zase vaří krev ve mě protože je to jako kdyby si v luxusní restauraci pochutnali na skvělém bifteku a majiteli vykládali že tam na rohu ve 4. cenové to ale dělají taky biftek (asi z falešné) o 500,- levněji (že jim potom bude nejspíš špatně neřeší) a že chtějí slevu. Ok tak jasně že každý normální obchodník s auty má na bazarovém autě takovou marži aby mohl slevit tak jim něco necháš (rozuměj ze svého defakto) a rozumný zákazník to nakonec vezme ale to nemluvím kolik lidí to vidí než najdeš někoho kdo přemýšlí u koupě auta hlavou a ne něčím o dost níž. Já sem si kdysi myslel že opravdu bohatí lidé jsou ti největší idioti za poslední čtyři roky co děláme i opravdu hodně drahá auta sem zjistil opak a mnohem raději mám:

"Chci Continental GT ideálně černá mám 45 000 Euro nabízí mi tady a tady tohle" tak se na to podíváme uděláme mu to o třeba 150 000 levnější a něco přihodíme a on suše řekne "Ok tak mi to teda pak zavolejte já si přijedu" ono to vypadá jako že ne ale takhle to prostě je protože ty lidi vědí co chtějí a mají na to a to je bohužel rozdíl oproti tomu průměrnému strýcovy viz.: to co píše ohledně toho ježdění do práce nesmyslně v TDi protože zřejmě kluci na šichtě to taky mají ne tak by s Fabií 1.2 vypadal směšně (asi) přitom třeba v Itálii nebo Holandsku není žádná ostuda když třeba někdo jezdí každý den do roboty Puntem zejména potom ve městě. No napíšu to na rovinu i hodně let po revoluci nás hodně co to pamatujeme pořád žije (ať už jsme byly mladší nebo starší) a v 90. letech se do lidí hučelo že musíš úspěch a prachy ukázat (nejlépe barák, auto, dovolená což je trochu model alá 70. léta +) tak to i ti chudší dohání mikinama Adidas a Oktávkou na jednu stranu jasné na druhou stranu pořád trochu Balkán... Ale vytrvejme lepší se to ti mladší už jsou mnohdy nad věcí důkazem je tento web kde i ti mladší kupují třeba auto srdcem a uvědomují si u toho kolik mají a co chtějí ona to ta většinová společnost časem pochopí a potom ty šméčka zmizí v duchu zmizel Tuzex zmizel veksl,)

Mi
MichalS
22. listopadu 2016, 18:14
0

Ono je to někdy fakt podle kopíráku, protože třeba klasická odpověď ten zvuk je normální nebo ta brzda bere normálně, to asi prostě řeknou ve většině případů, prostě proto, že zákazník nemůže rozumně argumentovat a nějak si to na místě ověřit, kor když by mnohdy ani mechanik nemusel hned vědět. Jednou jsem chtěl koupit volvo v70 2.4i 125kw a pán mi řekl.. to, že se třese motor je normální to je pětiválec víte.. a fakt se to třáslo tak, že to bylo cítit v pedálech. To mi hlava nebrala, že si to dovolil říci a to pozor byl to soukromý majitel.
Jinak mám již tři auta z bazaru a na každém něco bylo, u prvního mi mechanik řekl, že jsem se zbláznil místo čepu řízení mělo Mondeo 1.8TD prostě šroub a různé vůle ještě na podvozku ale to byla moje chyba, já si mohl půjčit z bazaru a jet si ho kamkoliv zvednout ..byli ke mě takový fakt přátelští a navíc, když jsem jim to chtěl vrátil, tak mě přemluvili na opravě jen za nákupku.. takže jsem měl za 5000 celý nový podvozek a auto mi sloužilo 5 let pak jsem ho prodal.
Další jsem si koupil Mazdu 6 2.0i z bazaru a tam jsem si hlídal vše kolem motoru a podvozku ale po pár měsících jsem zjistil, že je narychlo zakytovaná ale zase mi pěkně sloužila a byl jsem s ní v Chorvatsku a tak různě..prostě nezmar s dírama. Jen holt bylo úplně jasné, že to věděli a do očí mi lhali o tom, že nemá nijakou vážnější korozi, "jak sám vidíte"
Nakonec mám z bazaru jeep wj 4.0i, tady přístup zase pochválím vše v rámci slušnosti ale zase jsem dojel domů a tekl mi chladič a přestala jít klima.. takže jsem se opět dohodl na opravě za "nákupku"
Holt někdy se něco líbí a člověk to kupuje s tím "obchodním nadšením."
Nakonec ještě dodám, měl jsem i jedničkové Mondeo od soukromníka, pán mi vše řekl a opravdu se snažil říci úplně vše, chtěl aby mi to sloužilo, ještě mě s ním dovezl domů, že se bál abych se někde nenaboural.. no možná se bál o svou pojistku. :D taky možný ale byl tu citelný rozdíl, prostě první majitel, měl to auto rád a všechny vady i jen teorie co může být špatně mi dokonce vypsal na A4ku + jaké oleje do toho lil, jaký fridex, které kolo se trochu sjíždí a bude to chtít geometrii kdybych si na to koupil nové gumy a, že mu jednou kuna překousla svazek drátů a kde je a kdyby se něco dělo, tak jak je to opravený a kde by případně mohl vzniknout problém.. To bylo opravdu pěkné.
Takže závěrem je to to hlavně o štěstí i ten bazar může vyjít vstříc. Ale není nad to hledat a nechat si to staré auto klidě dýl a najít někoho kdo vám bude i sympatický včetně vašeho nového vozu, dělá to divy. Navíc máte větší šance,že ušetříte a pokud né na kupní ceně tak s nervy a opravami.

reagovat
beastar
22. listopadu 2016, 20:24
1

Já jenom dodám že máš pravdu je to o štěstí a k těm prodejcům (bazar a profi prodejce) ono je vážně těžké každé auto prolézt a vědět o něm všechno my jsme malinká firma ale přesto máme v jeden čas k prodeji v Čr a NL třeba 150 vozidel a není v našich silách všude sledovat každou gumu a každý drát. Samozřejmě věci jako prolezlá kastle a podobně by se zatajovat ani maskovat neměli a z pohledu zákazníka by se zase neměla podceňovat prohlídka. Mě osobně se stalo že jsem měl zákazníka u Audi A6 všechno krásné pán nadšený po svezení zářil prostě auto co sháněl quattro a bavíme se už sem věděl že to veme tak oba dobře naladěni a najednou "bum" křup a voda pod autem no myslíš že sem věděl že nějaký pazdrát majitel(poslední) nechal nevyměněnou vodní pumpu přes kterou začalo téct no nemohl na autě které bylo jinak TOP no nic pánovy sem to opravil rovnou se udělali rozvody a bylo to ale kdyby se mu to stalo až doma nebo po cestě tak mohlo být hůř... někdy není prostě chyba ani na jedné straně i když tím neřikám že prodejci jsou poctivky 70% je chtěná levá na zákazníka.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem