načítám data...

Život praktický a městský

23. července 2018, 15:16 64 komentářů RCNP

Další nepravidelný update ze života s BRZ, tentokrát na téma čistě praktické – stěhování. Říká se, že je lepší vyhořet než se stěhovat, což v případě, pokud se stěhujete čímkoliv z francouzské nebo italské produkce není daleko od realizace. Ovšem i tuto ukrutně otravnou činnost lze chytit za správný (zábavný) konec pokud máte správný vehikl.

zobrazit celou galeriiRichard langmajer.richard@gmail.com: Život praktický a městský

Ve chvíli, kdy došlo na onen akt stěhování jsem začal cítit, že se začíná lámat chleba. Spousta lidí mi říkala, že obecně mít malé kupé jako jediné auto je pitomost. Že si mám koupit něco normálního, nebo aspoň ještě něco k tomu. Je přece malé na vození věcí, příliš nepohodlné na denní užívání a obecně je to zhýralost. Ta poslední věc je trochu pravda. Pohodlí je však mnohem lepší než by se dalo čekat, což jsem již popsal v některém ze svých minulých blogů. Ale ve zkratce se věci mají následovně. Díky nízkému těžišti, hlavně kvůli plochému motoru, a obecně nízké hmotnosti nebylo třeba dělat prkenný podvozek, tak jak to mají dnešní pseudosportovní verze absolutně nesportovních aut. Dle vzorce – co je tvrdé, to je sportovní a co je sportovní, to je cool. Jasně, strmé řízení a krátký rozvor znamenají hodně menších a rychlých pohybů karoserie, ale žádné tupé dorazy nebo pohazování po kabině nehrozí. Svou roli v tom mají určitě skvělé sportovní sedačky, které na to, jak výborně drží tělo, tak jsou zároveň velmi pohodlné.

Teď k druhému bodu. Je malé na převážení pitomostí? Asi je jasné, že kombík to není, ale na druhou stranu klame tělem. Tady je třeba zmínit rozhodnutí Toyoty a Subaru, kdy se rozhodli nejít do úplně stejné koncepce jako třeba MX-5 nebo 370Z, tedy dvoumístné kupé/roadster, ale do takové obyčejné 2+2. Tedy plnohodnotná přední sedadla a lehce nouzová zadní. Ač spousta kolegů je pravidelně využívá na převoz dětí, mají isofix, tak proč ne. Což samozřejmě znamená více vzduchu v kabině, tedy více samotného místa a jak se ukázalo, také více prostoru na tetrisovou manipulaci uvnitř auta. Ten největší trumf je ale možnost sklopit zadní sedačky. Pepa Vrtal by měl určitě radost, že se sklápí do roviny a BRZ by v tu ránu mělo 187% v hodnocení a bylo v autosalonové garáži. Tento fakt mi vnukl myšlenku, že s trochou násilí budu schopen přestěhovat v podstatě celý byt 3+1 v tomto výtvoru z prefektury Gunma. Jak špatně to zní, tak stejně zajímavé mi to přišlo.

Jako opatrný člověk jsem jako první položku k převozu zvolil samozřejmě největší samostatný kus, který jsem měl, tedy desku stolu 150x75 cm, plus 1-2 cm bal a samostatné nohy. Jelikož jsem jenom poloviční pitomec, tak jsem si rozumně přeměřil kufr. Tedy jen hloubku a vyšlo mi cca 145 cm pokud si neposunu sedačku. Takže jsem rešerši uzavřel kladně, s tím, že to prostě nějak klapne. Po naložení onoho stolu u nejmenovaného švédského výrobce masových koulí s občasnou příměsí starého dostihového koně, jsem pocítil lehkou nervozitu. Ona to doopravdy není úplně malá věc. Při placení jsem se hrdě nezeptal, zda budu moct zboží když tak vrátit. Díky místní parkovací kultuře, vždy radši parkuju až na úplném konci parkoviště abych snížil šanci, že mi někdo obouchá auto. To mi dalo celkem slušnou perspektivu o tom v čem do podobných obchodů jezdí mentálně zdraví spoluobčané. Samé velké kombíky, SUV všech velikostí, MPV a dokonce i pár pickupů. A jako na potvoru ob místo stál pán s fungl novým Amarokem V6 a asi čekal až se mu vrátí partnerka s koňskými koulemi. Když viděl, že zastavuji a otvírám kufr od té malé věci, která je jen o pár cm delší než jeho korba a vysoká zhruba po nášlapy, tak přestal znuděně koukat do telefonu a s jistou nenápadnou zvědavostí mě začal sledovat. Nenápadně jsem se postavil k němu zády abych skryl můj výraz usilovného přemýšlení a zároveň nastavil onu desku podél auta, abych získal představu jestli moje výpočty byly správné. Ukázalo se, že tak napůl. Délku jsem změřil správně, navíc se oněch cca 5 cm získá mírným naklopením desky. Co jsem si ale nezměřil, je vstupní prostor. Idiot. Víko kufru je jako u sedanu, tedy, že osa vyklápění je v místě styku se zadním oknem, tím pádem místa pro improvizaci moc není. Navíc otvor je ve spodní části úzký cca 55 cm (deska má 75) a směrem nahoru se rozšiřuje. Ve vrchní části už je široký dost, ale u takhle dlouhé desky by mohlo dojít k tomu, že při zasouvání pod úhlem (jinak to nejde kvůli hrbatému stropu kufru) by se deska zapíchla do podlahy dřív, než bych ji stačil zasunout celou skrz a díky tvaru stropu bych si nemohl pomoct sunutím ve vodorovné poloze. Navíc tvar víka se směrem vzhůru naklání po směru jízdy, takže se zase lehce zkracuje délka. No, konec lekce prostorové představivosti. Zkušeně jsem si sklopil zadní sedačku jen protažením ruky skrz přední boční okno, bez nedůstojného lezení na zadní sedačky a naprosto sebevědomě si namířil desku do kufru. Letmý pohled na pána v Amaroku, který již naprosto nepokrytě zíral. S nasazeným ledovým obličejem, jako bych to dělal pětkrát denně, jsem popadl desku, vrazil ji do širokého ústí kufru a tlačil. Deska se nezapíchla ani neuvízla na hraně stropu, ale chybí mi asi centimetr. Jen to dostat přes gumové těsnění a deska pak zapadne do nižší delší části kufru. Druhý letmý pohled na pána. Ve stejnou chvíli silněji zatlačím a pružná záda sedaček povolí a deska zapadne jak bába pod kořen. Pán obdivně kouká, tak mu jako bonus velice ležérně ukážu, že už ty dvoje nohy jsou jen maličkost a sebevědomě zabouchnu kufr. Tak tohle bylo doopravdy o milimetry, ale pozor, sedačka řidiče zůstala v ideální pozici.

A že se hodilo mít sedačku tam kde mám rád. Nějakých 60-80 kilo krámu přímo na zadní nápravě asi dostatečně změnilo vyvážení z 52:48 (předek:zadek) a přidalo trakci na zadních kolech, protože najednou jsem projel pár zatáček mnohem utaženěji než obvykle. Navíc deska se nemá kam hnout, stejně jako těžké nohy stolu a další blbosti vpěchované do kufru. Takže na sjezdu z jedné dvouproudovky vykouzlím docela hezký powerslide. He, to bych s tranďákem asi nedal, nebo jenom jednou. Následujících několik dní pak probíhá v podobném duchu. Rozložený nábytek, štafle, televize a další krámy různých velikostí a tvarů procházejí tou myší dírou, aby byli v poměrně nemravné duchu přestěhovány o čtyřicet kilometrů dál. Prostě zábava. O rozmanitosti nákladu se můžete přesvědčit v galerii.

Takže teď sedím na židli, kterou jsem si přivezl u stolu, který jsem si přivezl a piju kafe z hrníčku který jsem si přivezl a u toho píšu tenhle text. A všechno to vození nebyl takový opruz, jak jsem původně čekal. Jasně, bylo to mnohem složitější a na vícero cest, než kdybych si půjčil na dva dny dodávku, ale trochu jsem si tím chtěl dokázat, že to jde a že, čísla jsou i v tomto případě hlavně marketing a obsese po tom mít víc než konkurence. Je mi jasný, že lidi mají SUV a kombíky a využívají je – kola, děti, psi, lyže apod., ale to jak se někteří honí za každým litrem kufru a berou to jako naprosto rozhodující je směšné. Lidi se vztekají, že je něco naprosto nepoužitelné rodinné auto, když má o 15 litrů míň než Superb kombi, přitom to je vždycky o principu nekonečného zabordelování prostoru. Budu mít kufr 450 litrů, bude plnej – koupím si kombík co má 1000 litrů, bude zase plnej – koupím si dodávku co převeze šest krychlových metrů a zase to bude plný. Stačí jen vzít rozum do hrsti a vzpomenout si v čem se třeba stěhovali naši rodiče. Maluch? Škodovka? To jen tak na zamyšlení, až vám bude někdo zase chtít prodat sedmimístné SUV protože ho určitě potřebuje. Konec plácání. Abych se vrátil k původní a hlavní otázce. Uvažuju o něčem novém, jiném, nebo o doplnění vozového parku? Teď asi čekáte, že řeknu jak BRZ je nejlepší auto na světě, happy end, poplácáme se po ramenou a půjdeme domu. Ha! Ale i já objevil touhu po praktickém vehiklu do města, který málo žere, má levné spotřební díly, levnou pojistku a další samé klady (ne že by BRZ bylo nějak náročnější na výše zmíněné než běžná produkce, naopak). A tak jsem se po této zkušenosti poučil, zachoval se rozumně, dal na většinový názor a konečně pořídil něco rozumného k BRZ. Jako důkaz přikládám fotku níže. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
23. července 2018, 17:01
2

Pěknej blog. Reálně budeš asi jedinej majitel Brz kterej mi přijde normální. Na jejich obranu osobně znám jen 3. Jsou to trochu pacienti... Ale šak to známe předsudky. Trochu si mi připomněl s jakou pohodou sem se stěhoval taky komplet v e39. Alles klár. Byl to sedan a šlo to. Jen teda občas něco koukalo z kufru. Nicméně... Ty nemáš šatní skříň? Pračku? Myčku? Lednici? To by si vskutku do Brz nedal. Tady potom vidim ten smysl toho kombíku. Jinak to co tam popisuješ je samozřejmě pravda. Každej litr kufru navíc nehraje obyčejně roly. Jenom vítka lehká podle popisu to vypadá na menší domácnost max 2 lidí. Kdyby si k tomu měl psa a dvě děti taková sranda a zábava by to nebyla. Btw koupil si k tomu prakticky motorku? :)

reagovat
RCNP
23. července 2018, 17:17
1

Ha, řekl bych že to tak odpovídá průměru :D Nějaký lidi s toyobaru jsou dost blázni, buď dost ortodoxní nebo prostě z jiný planety. Kuchyň se kupovala komplet se spotřebičema, takže to přijeli pánové vybavený dodávkama. To se někde ztratilo v přepisování, že samozřejmě jsem všechno nevezl a taky, že jsme malá domácnost. Popsal jsem to jen tak vágně v posledním odstavci, že chápu proč mají lidi velký auta, že pokud je lidí víc, nebo má někdo prostorově náročný koníčky, tak tomu rozumim. Šlo spíš o to, že znám lidi co si koupí třeba GLS, Range Rovera, dlouhy S klasse a pak v tom jezdí sami a stěžujou si, že nikde nezaparkujou. Ale "jednou" to auto naplní a naplno využijou. Teda pokud ho dřív neprodaj. To bylo jen takový malý rejpnutí, který jsem si nemohl odpustit :) A ano, koupil jsem si motorku, skvěle doplňuje to, kde BRZ zaostává :D

Ba
Badyda
23. července 2018, 17:13
1

Pěkný článek, já v podobném duchu stěhoval Civicem 6g, v sedanu. Akorát my jsme většinou jezdili ve třech, pro sedícího vzadu to kolikrát nebylo úplně pohodlný ????

reagovat
Jimi
23. července 2018, 20:03
3

Prakticky jediné normální auto, které jde v tuto dobu koupit. Nízkých, lehkých a jednoduchých zadokolek v kupátku aby člověk pohledal...a překvapivě praktických... :D

reagovat
RCNP
23. července 2018, 20:29
0

Přesně. Běžně vozím, třeba kola (jako bicykly :D) a taky kola (jako na auto) a už to mám naučený jak to tam nasoukat, takže úplná pohoda. Navíc 60 tisíc km a naprosto bez problémů. Mě se vizuálně i líbí třeba MX-5 RF, jelikož mám rád targy, navíc i normální kabrio má jednu velkou výhodu, že jdou převážet nekonečně dlouhý předměty :D Ale občas když koukám na nějaký novinky, tak si říkám za co bych to nevyměnil, ale nikdy na nic nepřijdu, všude je nějaký ale. Na tu miatu jsem moc velkej a navíc mají divně nastavený řízení a posilovač. Alpine A110 se mi libí moc, ale dvojspojku ani jinej automat prostě nechci. A taky nemá špéru. Nová Supra a Z4 taky nebudou mít manuál a šestiválec zároveň a tak dále a tak dále. Furt mi to vyhovuje nejvíc, ze všeho co má tak nějak smysl.

Jimi
23. července 2018, 21:34
0

V minulosti by se pár podobných našlo, ale smůla je, že to jsou už teď většinou křápy nebo to je škoda používat daily. A mezi novinkami zatím opravdu nic porovnatelného není...

RCNP
24. července 2018, 09:58
0

Jo no, jelikož to mám jako daily a jediný auto, tak pro mě úplně není cesta koupit si patnáct let starou M3 E46. A v nových autech jsem zatím nenašel nic co by mě přesvědčilo, jak už jsem psal. Asi až další generace BRZ :D

beastar
24. července 2018, 12:47
0

M3 e46 jako daily to je skvělá idea. Na papíře. Pro blogy sice vděčný téma, ale jinak docela ošklivá představa. Jedině snad že by tvůj nájezd tvořilo max 8000 ročně:))

krab
24. července 2018, 13:18
0

To je taky téma - Na jednu stranu má Richard pravdu, že alternativa k BRZ na trhu chybí. Na druhou stranu, když obětuješ malinko hrdosti a takovejch těch věcí, který my majitelé tohoto japonského prdítka obhajujem fanaticky jako ti Miatisti, tak se obzor rozšíří a těch aut, který jsou dobrý pro nadšenýho řidiče a jsou praktický je víc. Pokaždý kupuješ nějakej kompromis.

Ideál by bylo BRZ s kompresorem a velkejma brzdama. ( prostě STi verze). Tu nevyrábějí a vyrábět nebudou... Musíš si jí za draho sám postavit a já se nedivím těm, kdo do toho jdou. I když pak už nemají auto nákladově za 750, ale za 1.2 mega, když by se to nakonec celé fakt poctivě spočítalo :)

Já jsem hledání jednoho univerzálního sportovního auta na všechno už vzdal. Ale chápu, že hromada lidí může mít jen jedno auto. Někdy jim i závidím, protože ono starat se pak o 3 auta pro zábavu je někdy ( sám to uznám) na palici.

Nicméně, normální člověk, ne zarytý miatista si dneska vybere : Focus RS ve "výprodeji" koupíš za 850 s DPH, má manuál, 350 koní, 4x4 a skoro si troufnu po jednom svezení tvrdit, že mě bavilo řídit víc než nové WRX STi, které stojí o pořádný kus víc.
Pak tu máme BMW M2 s manuální převodovkou a takové ve "výprodeji" jde za 1.2 s DPH pořídit. Pro koho je to moc, dá se kolem milionu, či lehce pod sehnat 1er hatchback M140i nebo 2dv sedan ( říkají tomu kupé) M240i. Funglovky si BMW logicky ale nechá víc zaplatit...

To nový Hyundai s logem N se mi sice v zimě vážně líbilo, to jsem se nechtěl korejcům jen lacino zalíbit, ale přeci jen pod 700 ho koupíte zatím těžko a hodnotu si to moc neudrží a ve výsledku, až to člověka omrzí bude asi litovat, že mu doma v garáži stojí Hyundai v divné světle modré barvě ...

Nová Alpine je libůstka, ale taky stojí hromadu peněz, Alfa 4C Spider jakbysmet, nová Supra + Z4 ta si myslím bude skvělá a zatím jsem nikde nečetl, že by manuální převodovku nedávali. uvidíme , uvidíme. Ale budou to už drahá auta. Bych tipnul min. 1.5 mega ... :(

Jimi
24. července 2018, 14:02
0

no ten výběr toho moc neobětoval, je to zase trochu vyvážené většími penězi... všechny jsou ale turba a nebo primárně předokolka, takže zase nic...

krab
24. července 2018, 14:16
0

Zrovna u toho bavoráku s přeplňovaným 3 litrem to moc nepoznáš, že má turbo. To fakt funguje dobře. Horší je hmotnost auta a pocit z řízení. To už prostě neokecáš, že tato auta váží přes 1500 kilo ..

RCNP
24. července 2018, 14:30
1

Já měl skoro dvojnásobnej rozpočet když jsem kupoval BRZ a stejně v tý době nic srovnatelnýho nebylo. Kromě teda M235i (tenkrát ještě ne 240) a bylo to dobrý, ale chyběla tomu špéra a posaz byl blbej. Sedělo se trošku bokem a vysoko. Jinak motor moc dobrej a i podvozkově to nebylo špatný až na trochu playstationovej posilovač a přiblbý jizdní mody. Jinak ze zbytku výběru bych si maximálně vybral M2 v manuálu. To mi přijde jako rozměrově ještě normální auto, ale s dospělou technikou. Čtyřka kupé je už moc velká a kromě M3/4 je to GT, žádnej sporťák. Měl jsem předtím trojku kupé a čtyřka je jen zbytečně široká a tlustá verze bez ničeho novýho A když už píšu BMW, tak Z4/Supra bude mít manuál, ale jen ve dvoulitrech. A ty bavorácký dvoulitry jsou takový dieselový. Vyblejou výkon dole a pak to jen tak šustí ve vyšších otáčkách. Dobrý když chce člověk hezký daily s rozumnym motorem, ale žádná velká zábava to nebude. A ty šestiválce dostanou DCT, což mě prostě neba. Jediná dobrá dvojspojka je PDK a taky bych ji hned vyměnil za manuál. Přijde mi, že se tím člověk okrádá o to proč si vůbec kupoval sporťáka, o ty vjemy který jsou přidaná hodnota nad těma obyč autama. Stát na plynu a pozorovat jak se to děje okolo mě není ta zábava kterou hledám.
Mě osobně nebavilo STI, přijde mi, že se řídí hůř než BRZ, rychlejší je jen v přímce a celá ta hra na rally speciál na mě nějak nefunguje. Takže Focus RS by pro mě taky úplně asi nebyl. A I30 N je prostě předohrab. Není to vůbec špatný auto, ale i ty nejlepší kousky od renaultsprotu a dalších, prostě nikdy nebudou tam kde zadokolka. Když použiju nekoretkní přirovnání, tak předokolky jsou prostě vegetariánský. I když ti to udělá michelinskej kuchař a fakt ti to hodně chutná a rád se na to vrátíš a doporučíš známým, tak prostě ten obyčejnej steak z pěkný svíčkový tě uspokojí víc i když si ho uděláš sám doma na panvíčce. Ta koncepce všechno vpředu má svoje limity, hlavně co se týče samotnýho řízení, ne dynamiky.
Ta Alpina by se mi líbila a šel bych do ní hned a klidně bych jezdil do Polska do toho jedinýho ofiko dealerství nejblíž k nám. Jelikož ač je to trochu exotika, tak to furt má normální motor a je složená z normálních dílů. Jen prostě s automatem to nechci, navíc s tou renaultackou dvojspojkou, která je vůči ostatním dvojspojkám, který taky nemám rád, lehce prašivá. S tim bych myslím dokázal jezdit denně úplně v pohodě. Koupil bych si pěknou rakev na střechu a bylo by mi všechno jedno :D

krab
24. července 2018, 15:42
0

Já si to auto nakonec koupil taky. Sice jsem takovej rozpočet nikdy neměl, ale nějak jsem to vyřešil už ojetým. Pak jsem ho teda s velkou slávou po roce zase prodal, protože se objevil Lotus. Ale z Lotusem Elise opravdu ani garsonku neodstěhuješ :) Takže jsem šel cestou různých starších aut.

Ještě je tu Lotus Evora. Jenže, ona není vůbec levná. To je první věc. Druhá věc je, že to co do BRZ do ní taky nedáš. Ale má zadní sedačky a vnitřní prostor ne o moc menší než v BRZ. Ale srovnání to moc není, protože i lehce jetá Evora vyjde 2x tak draho než nové BRZ.

Bavorák : Já jsem na to M240i napsal na základě jednodenního ježdění recenzi, si myslím, že bych s ním potřeboval býval najet trochu víc, ale možná by po delší době byl dojem z auta ještě horší. Motor a jeho schopnosti byly skvělé. Interiér a posez mi taky přišel moc fajn, ne jako v BRZ, ale připomínal klasický starší sportovně střižený menší BMW, takže jsem se cítil pěkně. Řízení, řazení a absence samosvoru, to byl základní kámen úrazu. Jenže samosvor se dá dokoupit, nebo vybrat auto, který ho má. S jízdníma módama bych se žít naučil a ten motor by asi uměl do velký míry vykompenzovat to, co tomu bavoráku chybí na volantu a to co mu přebývá na váze.

Prostě jak říkám, BRZ + lehčí kola + lepší brzdy ( ne nutně ale, pokud jezdím jen po silnici) + výfuk a jeden z prodávaných kompresor kitů, auto má cca. 270 koní a je najednou nepřekonatelným daily sporťákem, kterej fakt asi na trhu alternativu nemá.

RCNP
24. července 2018, 20:39
1

Jo pokud má člověk místo a prostředky na vícero hraček, tak je to vždycky lepší a může se pak posouvat hlouběji do obskurních zákoutí automobilovýho vesmíru. Evora je supr a fakt se mi libí, navíc jsem ji viděl v akci na jedný vyjížďce a bylo to úžasný. Ale taky, tohle je už takový třetí čtvrtý auto do baráku.
Já právě přesednul rovnou z E92 Coupé do M235i a sedělo se v tom fakt divně, přitom by stačilo aby do toho dávali normální sedačky, což myslím už ta M2 má. Uvidíme co ta nová Z4, respektive jsem zvědavej jestli neudělaj nějakou zajímavou verzi tý Supry, pač určitě bude Z4 M, takže bude i Supra GRMN a mohli by vymyslet něco mezi to a ten šestiválec. Něco jako 911 T, nebo tak něco.
Mě teda přišly brzdy na BRZ strašný i na normální ježdění. První třetina pedálu nedělá nic a pak to začně trochu slušně brzdit a když člověk chce brzdit hodně ale trochu to dávkovat tak už to moc nejde. To byla první věc co jsem hodil do koše. Já mám svůj názor na výfuky, jelikož jich většina jen ubere výkon, pač nikdo se nezabývá prouděním, ale prostě to jen otevřou a děj se vůle boží. A nějak mi je taky proti srsti na jednu z mála vysokootáčkovejch atmosfér rvát přeplňování, to mi přijde kontraproduktivní a do budoucna dobrá kasička, jelikož ten motor nemá na to, to vydržet dlouhodobě při už tak dost vysoký kompresi v základu. Kdyby do toho dali 2,5 turbo z něčeho a foukli to na 240-260 tak to beru, ale jinak nejsem fanda přeplňování FA20.

krab
24. července 2018, 21:11
1

No, já jsem šel cestou tuningu : prodal GT86, ubral 500kg hmotnosti, vyměnil boxer FA20 za podobně výkonný motor Toyota 2ZZ-GE.
A ten bych opravdu teď už nepřeplňoval :)

Jestli jsi se nikdy nesvezl v kompresorovém Toyobaru někdy to zkus. Mě laskavě půjčil na chvíli auto Kamil, dával jsem o tom sem reportáž , má tam HKS kit a nedávno jsem se zatím jako spolujezdec svezl s autem, kde byl kit od Cosworth. A ještě se tím budem zabývat dál :) Kompresor není turbo. Motor svojí točivou charakteristiku neztratí. Ten kompresor pomůže překlenout to blbé spektrum středních otáček, které sériová FA20 prostě má. Víš, kdyby to auto nevážilo skoro 1300 kg, tak ten motor je OK, ale přece jenom já mám pocit, že celý to auto je schválně udělaný tak, abys měl chuť ho ladit dál. To je součást filozofie těch aut. No a to platí i o těch brzdách jak píšeš, pneumatikách, kolech atd... právě jsem to radši prodal dřív, než do toho nacpu postupně půl mega a ty už se ztratí v nedohlednu, protože až bych to prodával, zaplakal bych ... to je ta stinná stránka i správného tuningu :)

beastar
26. července 2018, 10:33
0

Hale nechci to rozmázavat, ale napsat když dáš kit, kola, brzdy atd tak je z toho super auto. To zavání takovou tou nooo arogancí fanoušků vod worthersee. Když dáš totiž kit, brzdy a kola tak pak dáš to a tamto a je i Golf největší okruhovej killer. Jasný brz je skvělej základ pro tuning to jistě, ale potom už to prostě neni série, ale projekt...jiny auto jů nau.

ToMyx
30. července 2018, 17:29
1

Taky to nijak nechci rozmazávat, navíc opožděně. Ale zásadní podíl na tý chuti tjůnit má určitě kasa a chuť nebo spíše "nemoc" majitele. Ano, ono to ladění auta k obrazu svému je tak trochu nemoc. Znám to moc dobře. A pšššt, Krab už je taky nakaženej, jen o tom ještě neví. Zkovává to za nákup velkých celků např. brzdy, aby to nebylo tak tunerský :-D To kdyby napsal, závodní desky a kotouče, to už by byl úplně chycenej a vezl volský voko ke stingrovi na vytažení blatníků:-D

ma
martinw
23. července 2018, 21:52
0

Provokativní otázka : Je Subaru nemoc ?

A úplný souhlas s počítáním kufru na litry, přeceněnuje se to.

reagovat
RCNP
24. července 2018, 10:08
2

Pro spoustu lidí určitě, ale to nebude můj případ. Já to nekupoval kvůli tomu, že je to Subaru ani nějak nemám extrémní náklonost k Subaru. Samozřejmě se mi líbí jak dělají auta a že si drží pořád svojí filozofii, ale nejsem jeden z těch kdo nosí modrou kšiltovku s hvězdama a budu se čertit, když bude někdo říkat, že EVO je lepší než STI. V podstatě to bylo jediný auto co mi vyhovovalo a zároveň to bylo Subaru. A tenkrát když jsem to kupoval, tak toyota měla trošku lepší výbavu za maličko víc peněz a vycházelo to možná i líp, ale nebyla s nima řeč tady u nás, tak jsem skončil u subaru a ještě, že tak, jelikož toyota to auto u nás prostě nechce prodávat. A dneska je situace úplně naopak. Plně vybavený BRZ stojí o kilo míň než stejná GT86.

Irwinek
24. července 2018, 08:47
1

Tak nějak jsi mi připomněl koupi myčky a její převoz v limuzíně :-D
Asi 30 majitelů sthovacích almar všeho druhu fascinovaně zíralo na to, kterak jsem rozevřel všechny 4 dveře do plných úhlů, složil obě přední sedačky, nasunul myčku pravými předními dveřmi, vytočil ji vevnitř, narovnal řidičovu sedačku, posadil manželku za řidiče a odjel z podzemního parkoviště :-D nedostatkem byla skutečnost, že jsem vůbec neviděl na pravé zrcátko, ale to nahradila manželka otočená ze zadní sedačky :-D Převoz šatních skříní od překližkového výrobce už byl jen detail. Málokdo si totiž uvědomí, že od nohou spolujezdce po opěrku hlavy na zadní sedačce je přes 250 cm v šířce 55 cm a 235 cm v šířce 70 cm. Ano, aktivní znalost Tetrisu je podmínkou :-D

reagovat
RCNP
24. července 2018, 10:09
0

Přesně takhle jsem vezl autoledničku, kterou jsem vyzvedával pro jiný auto :D Taky šla bočníma dvěřma a neviděl jsem nic doprava :D

ma
martinw
24. července 2018, 10:48
0

Za me zazitek s prevozem 5m linolea v rapidu spaceback, od pristrojovky to vedlo az 1.5m za auto :)

beastar
24. července 2018, 12:45
0

A pak že je spejsbek malej a nepraktickej:D

BigBen
24. července 2018, 10:36
0

Kdysi dávno jsem měl Octávii Combi, tu mi ukradli měsíc před stěhováním :-) Takže jsem jezdil asi 3 dny sem a tam manželčinou krátkou Fábií až jsem to všechno odvozil. Nedávno jsem potřeboval odvézt 42" LCD TV, až když jsem přišel k autu došlo mi že ten den jsem jel MINI Cooperem. Chlap co parkoval vedle mě se začal smát, že si málem rozthl břicho. To mě motivovalo k tomu, že se tam prostě musí vejít a vešla se.

reagovat
RCNP
24. července 2018, 12:41
0

Mel jsem Minika tak tomu rozumim, ale na druhou stranu jak jsou maly tak jsou dobre vyuzity vevnitr. Je supr jak jsou vlastne krabice, svisly steny rovna podlaha i kufr. Taky mnohem praktictejsi vehikl nez se zda :D

BigBen
24. července 2018, 14:17
1

Jo jo, a po přesednutí z MX-5 zjistíš jak je MINI obrovský :-)

PepaSFI
25. července 2018, 19:17
3

převážení kubického metru prázdnoty, s oddůvodněním "co kdyby" je nedílnou součástí českého automobilismu. A samozřejmě, divnej je ten co velkou bednu nechce. A ještě divnější ten co tvrdí že v tom malým je místa dost a pak to ještě dokáže. Já vždycky preferoval malá auta. Jako ne že by mi někdy prostor nechyběl, jenže to by chyběl i ve velkém autě. Kombinovanou lednici neodvezete ani v kombíku nebo SUV. A menší věci? Do kufru Trabanta se vešly v pohodě tři pytle brambor. Možná by se vešly i čtyři. Akorát pak nešly ven ale to je jiný problém :-). Taky jsem vezl čtyřmetrovou anténu. Uvázal jsem ji k příčce v kufru a nechal trčet šikmo nahoru z kufru. Ve staré Pandě jsem vezl žebřík, třídílný štafle. Měla otevírací střechu, takže nastojato. Stejně tak i křovinořez, prostě tyč s vrtulí trčela z auta nahoru. Největší pecka bylo kolo od maringotky. Jak to odvézt do pneuservisu? Řidič už chtěl odpřahat náklaďák, říkám, klid, to dám do kufru. On se na to podíval bočmo, prý do tohohle? Nesmysl! Otevřel jsem kufr, chytili jsme kolo a ono tam na stojato přesně pasovalo. Za ty roky co mám Pandu II generace 4x4 jsem se nedonutil abych pořídil tažné zařízení nebo střešní nosič. Vozík mám, střešní podélníky to má taky, jenže to nepotřebuju. Všechno co jsem potřeboval, jsem nějak vyřešil. Co by se stejně nepřevezlo jsem si prostě nechal přivézt. například tu lednici nebo bagr. Pár pytlů betonu se tam vejde. Asfaltová lepenka taky. Plastovou hajzltrubku jsem omotal hadrem a gumošpagátem ji uvázal k tomu střešnímu podélníku. Kus traverzy na schodiště, to brácha zjistil že to do Citroenu C3 nedá a já v pohodě. Mimochodem, C3 má nejhorší kufr jaký znám. Sice je větší ale tahat z něj nákup je děs. To se dá přirovnat snad jen ke vzpříčenému šuplíku. Tuhle jsem si přivez od švédského prodejce kuliček z mletého snad masa a nábytku z mletého dřeva křeslo. Klasický ušák, doporučuju, super věc. Krabice teoreticky měla rozměry, jenže přes kufr neprošla napříč, podélně byla dlouhá a na sedadlo neprošla dveřma. No tak šlo křeslo z krabice. Všecko se dá nějak řešit. Kvůli něčemu většímu jednou za pár let přece nebudu pořád jezdit stěhovákem. Nakonec, i dodávka se dá půjčit.

reagovat
RCNP
25. července 2018, 22:00
2

Amen, to je přesně ono. Doopravdy velký věci nepřeveze ani to největší suv, nebo kombík a stejně si jde člověk půjčit dodávku. Nebo v dnešní pokrokový době, kdy se shopy předháněj o každýho zákazníka ti to prostě přivezou, složí a zapojí. To jsem udělal přesně s tou ledničkou, kterou jsem kupoval s kuchyní a s věstavěnýma skříněma, na který byla doprava zdarma. A stěhuju se kolikrát? Teď jsem se přestěhoval asi po pěti šesti letech a nechystám to dělat v příštích patnácti letech znova. A i kdyby přišlo další stěhování za pět šest let, tak mám do tý doby jezdit dodávkou, jakože "kdyby něco"? Ne koupim si něco co mi těch pět šest let budě dělat radost a těch čtrnáct dní budu prostě trochu improvizovat :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. července 2018, 10:19
1

Nejvtipnejsi na tom je, jak se kazdej snazi si obhajit nakup malyho/velkyho auta. Proc se na to proste nevysrat a koupit si takovy auto, jaky mi vyhovuje? Ja bych malou mrdku nesnesl, jinej zase velkou kravu. A co jako? Kazdej jsme nejakej.

beastar
26. července 2018, 10:28
0

Tak nějak. Hlavně nevim kde je problem mít dvě auta, pokud to teda potřebuju. Panda je na mě třeba malá fakt moc, ale zejména jde o pohodu na palubě a rychlost:) Brz je fajn ale ne každej chce atmo kupé, kde musí řídit. UniverzÁlní auto neexistuje. Proto bůh vymyslel automobilový kategorie. Jako naplň blogu mě to baví, ale drobně stěhovat jde se vším. A pujčka dodávky 59 na hodinu... Takže samozřejmě mít Transita jako family car není třeba, ale řikej to rodině 2+3 a pes. Každej jak umí a hlavně do toho nekecat jinejm.

Jimi
26. července 2018, 11:23
0

V Česku vlastnictví více aut nepředstavuje žádný problém (zatím, doufám, že to ještě dlouho vydrží...). Kromě pár peněz na povinné ručení se nic jiného nemusí za vlastnictví auta platit. Někde jsem narazil na statistiku, že vycházíme v EU druzí hned za Poláky, co se týká nejnižších nákladů celkově na ježdění... takže je to jenom na možném rozpočtu, co chce/může člověk do svého autoparku dát...a trochu i možnosti to někde zaparkovat... :D

RCNP
26. července 2018, 14:53
0

Nikdo neřiká, že velký auta jsou špatný. Ta malý rýpnutí do velkých aut je právě reakce na to, že mi pořád někdo říká, že nutně musím mít větší auto a že bez SUV dneska nejde žít. Pokud bych měl možnost mít dvě auta, tak asi taky budu mít něco většího a obyčejnýho na obyč ježdění. Ale zaprvé to nepotřebuju a za druhé nemám a ani nechci pořizovat další parkovácí místo, když právě neám ty děti psy a kočky. A v blogu píšu, že chápu že někdo tyhle auta má a využije je, pointa to není hate na velký auta, ale to, že občas máme trochu větší předsatvu jak velký auto předsatvujem. Ani to není obhajoba malýho auta, jelikož jsem si mohl klidně koupit třikrát větší auto jak už jsem psal výše. Takže abych to shrnul, tak ať si každej jezdí čím chce, jen ať neradí jiným jak to má dělat, což je hlavní pointa kterou jsem chtěl naznačit´poslední větou v blogu :)

RCNP
26. července 2018, 14:54
0

*potřebujem, ne představujem-

beastar
26. července 2018, 17:35
1

Tak samozřejmě. Velký auto pro malý rodiny a bez důvodu je samozřejmě o ničem. Mě například tři auta nevadí. Šest a potom pět to už mi fakt vadilo. Parkovat to kde je, tak potom to máš jak píše Jimi. Tady u nás dáš něco málo za pov a když to nejezdí tak to v podstatě moc nestojí. Neznám tě osobně, ale z toho co mám možnost si domyslet celkem chápu, že si nekoupil Forestra, nebo X5. A taky znám hodně lidí který jezdí naprosto o ničem věčně sami v něčem jako je LC, nebo aspoň sup kombi. To je potom zbytečný. Vtipný jsou i od pohledu 20 letý kloučci za volantama těch olítanejch touaregů a emel, který maj jenom proto že imidž a trendy feel.

Zase na druhou stranu za sebe řikám, že pro mě BRZ rozhodně nepředstavuje nějakej super etalon auta na denní ježdění. Našel bych tam fakt hodně ale... Jsou to subjektivní maličkosti, ale je to stejný jako bych si kdysi dávno nekoupil nic jako C-sport, compact, puma, calibra, coupé, 350z a podobně. Přestože jsou to všechno auta který službu daily wágnu v klidu zvládnout. Tohle téma je tak komplexní, že je nutný se rozhodovat čistě na základě osobních preferencí a potřeb a potom nejde nikomu vyčítat že jezdí Pandou. Či naopak že si koupil S klasse když ho (podle okolí) netřeba.

RCNP
26. července 2018, 21:06
0

Neříkám, dkybych měl místo tak mám klidně deset aut a stejně mi bude nějaký chybět, takže to teď jednoduše řeším minimalisticky. Jelikož bydlím v Praze a parkuju v podzemních garážích a venku parkovat nejde jednoduše fyzicky zaparkovat, tak jediná cesta v mém případě je koupit další místo, což je řekněme 300K. A to mi zatím nestojí za tu možnost rozmělnit pole půspbení na vícero vehiklů. Jasně, až bude jednou třeba nějaká rodina nebo se dám na raftování, tak to bude v podstatě nutnost. Ale tím se dostávám zase na začátek, že můj čistě a pouze subjektivní stav mysli ve volbě auta funguje na bázi vybírat na to nejpotřebnější "minimum", než pro sichr univerzalizovat vozovej park. A pro mě je to minimum v bodě jedna abych se do toho pohodlně vešel a za druhý aby mě to bavilo řídit, jelikož jezdim skoro každej den a odsedět si ten čas v nudnym autě mi přijde jako mrhání potenciálem, that all. Rozumím a chápu, že logičtější, levnější a efektivnější je to naopak. A je v pořádku, že to lidi vidí jinak, jelikož ani tenhle blog není a nemá být objektivní :D

krab
26. července 2018, 21:57
1

to je to hlavní - jestli bydlíš v Praze ve městě a máš jen jedno místo v garážích je to logický. Další místa stojí hromadu peněz a to si málokdo, kdo v centru velkých měst nebydlí neuvědomuje včetně mě. Kdybych bydlel v Praze, tak evidentně dospěju k něčemu podobnýmu - 1x auto na vše. A protože jsme pořád dva a nevozím děti ani psa ani nic rozměrnějšího, snad kromě dvou horských kol, tak bych prostě vybral jedno kompromisní auto. A kola bych vyřešil nějakým zadním nosičem, a asi by ta volba byla přesně jak má RCNP , BRZ na vše ... protože když to vezmu kolem a kolem, taková Carrera 2 (996 nebo i 997) sice tuhle funkci zvládne taky a je to zase auto atraktivností a zážitkem jinde, ale : nechceš to tahat do zimy do soli, nechceš to brát do dopravní zácpy, nechceš s tím parkovat u nákupáku atd... máš to prostě jako hobby auto ne auto na opravdoví denní použití. Jako najde se srdcař co takové auto má jako daily, ale taky to bývá vykoupený tím, že to stojí prachy a to auto se pomalu kazí, tu přibude šrám atd ... a to běžně nechceš. U BRZ/GT86 ti to může být trošičku víc jedno ...
-
Komentář upraven 26. 7. 2018, 21:57:58

beastar
27. července 2018, 04:31
1

Bydlim v Praze celej život. Jasně neni praktický mít 2, 3 auta v bd s parkplatzem. Jedině si místo za 1.000,- měsíc najmout. To zase nejde všude chápu. Proto sem psal, je to komplexní a každej to má jinak. Jezdim taky každej den. Není pro mě běžný daily ježdění tak skvělý abych si to musel užívat:)) Nepřijde mi že ztrácim čas je to prostě jenom přeprava v ten moment. Ale chápu ok někdo si to chce užít. Tak snad ti dlouho vydrží jako jedinej a hlavní koníček auta a motorky. Minimálně do doby, než přijde rodina a nebo rafting;D

Krab je srdcař ten by těch 5 kár zaparkoval i na sídlišti pod plachtu. Jen aby to bylo ok. Nejlepší je v praxi mít to co se mě líbí vždy si to pak obhájit. Mě děsí myšlenka, že jezdim do kanclu v takový pixle jako je Yaris když mám doma 911. Fakt ale je ten, že jezdit denně běžně 911 si nemůže dovolit každý. A těch pár co může to nechce ničit tak jak Petr píše. Z toho potom logicky cheap kupátka a roadstery vycházej líp a použitelné. Btw mx5 i Brz jsou auta který výrobce dělá pro denní použití s výstrahou pro srdcaře. Není to nic jako Zonda ,kde i výměna oleje stojí jetou NC. Takže určitě je zbytečný mít Escalade nebo 8 aut, když to není potřeba. Pokud se teda nejedná o sbírku sporťáčků. Proto si budu jezdit ve svim naftovym sedanu kterej jakože ty líný taliáni neposkládali na 100% přesně a budu mít úsměv na rtech. Mám totiž pohodlí, sedadla vzadu a kufr. Vždycky když potkám o 80 koní slabší sporťák tak zamávám a vzpomenu si na tuhle diskusi:D

Jakub Pospíšil
27. července 2018, 11:03
0

Je to vždycky o tom, jak moc chceš. Když jsem vymejšlel to, že si pořídim Miatu, řešil jsem parkování v teoretický rovině, počítal jsem, koukal na inzerci, nakonec jsem si málem pronajal parkování v hale za Počernicema.
Pak jsem ale koupil C70 a najednou se "chtělo" a za dva dny jsem měl podepsanou smlouvu na podzemní parkoviště 5 minut od baráku. Takže V70 stojí na ulici, C70 v garáži a 323 na parkovišti na sídlišti 4 zastávky od domu. Víc aut jde i v Praze, ale není to tak komfortní, jako někde na maloměstě, kde má každej zahradu a garáž (většinou plnou bordelu a auto stojí před ní) - been there, done that.
Je to vždycky o prioritách. Na jednu stranu by bylo hezký bydlet někde v domku 40 km za Prahou, na druhou stranu bych strávil denně dvě hodiny dojížděním,
místo stávajících sedmi minut. To je v hodinové sazbě pětikilo denně. Když si to takhle přepočítám, najednou je ten pronájem garáží docela levnej.

-
Komentář upraven 27. 7. 2018, 11:10:07

krab
27. července 2018, 11:28
1

To víte, to je prostě neúprosná zákonitost realitního trhu :) Je to na světě všechno zařízený tak, aby tě to stálo prachy. Městskej človek bydlí v bytě a má to do práce 15 minut ( když má štěstí, nebo pak nezmění job a jezdí hodinu někam) a na vesnicích zas máme ty garáže plné bordelu, ale do města musíme dojíždět. Často je to hodně otravná věc. Záleží, kde člověk bydlí. Kolikrát sleduju, že nejhůř jsou na tom velká města mimo Prahu. Ty lidi tam taky stráví spousta času v kolonách.

No s tím souvisí i ten výběr aut. Řeknu extrém : když budu ultrabohatej a koupím si moderní Bugatti. Jakej asi bude zážitek s jízdy po přicpané okružní spojce a ve městě. Nebo húř : koupím si Ferrari 360 Modena s robotizovanou převodovkou. Taková nesnáší popojíždění ... Takže lítost nad tím, že běžně jezdíš v malým městským posunovadle necítím. Ideální je zkrátka používat na ten účel kam jedu co nejvhodnější auto.

beastar
27. července 2018, 12:21
0

Krabe ty kluku teď si to zase posunul na začátek. Tím koncem. Když budu ultra bohatej tak nevim. Když budu normální budu zase ideálně hledat kompromis abych až se dostanu z té stau zase v tom autě jezdil rád i z práce a do ní. Jinak jak píšeš chce to myslet na to jakeh účel moje jízda má v tu danou chvíli. Kdybych teda měl to Bugatti(fuj) tak bych do kanclu jezdil třeba teslou... Rozhodně ne pandou třeba:)) A tou bugatkou okruhy atd. Jenže většina lidí chce právě to univerzální auto protože si tohle nechce, nebo nemůže dovolit. A z toho pak máme debatu o denní použitelnosti brz. Což ale viz. Knightrider dole... Prostě je jasný že takový auto můžeš mít jako daily. Proč ne. Můžeš to parkovat na ulici. Proč ne.

A k těm místům jako parkování je opruz, ale jde to i v té Praze. Jinak je to na Ujezdě a jinak v Počernicích. Sídliště jsou zasekany nejen v Pze. Pronajímal jsem si pro 944 stání v podzemkach 2 km od domu za 1000 kč... Ez. Když nepotřebuješ to auto teda denně. Takže vždycky trochu tratíš tim yarisem ne že ne;D

RCNP
27. července 2018, 21:36
1

Kluci, jak se z prevazeni kramu v kufru stane zase socio-ekonomicko-demografickej pruzkum to je radost :D

beastar
28. července 2018, 13:01
1

Jo hlavně hrozně drsnej petrolheadskej web a 2 největší debaty z poslední doby o kufru a bydlení v Praze. Fajt vtipný a je vidět, že to tady zase tak jiný není. Je to plný 30+ pupkáčů z kanclu co se chystají do Hrvatska vozem s basou piv a stěhujiu i sporaky...;D Aby jim to dovozce nerozbil...

Safa
28. července 2018, 14:15
0

Jestli tě to potěší, mistře Hvězdičko, tak já ti do té šablonky vůbec, ale vůbec nezapadám. ;o)

RCNP
28. července 2018, 16:32
0

:D Já taky, ač jsem latentní jedinec toho popisu. Tudíž třicet mi není, ale vypadám tak. Do hrvatska se chystám, ale na motorce. A pivo a řízky si určitě povezu na cestu vlastní :D Je to ve mě, ale ještě se to na plno enprojevilo :D

beastar
28. července 2018, 17:09
0

Safa a do čeho se nevejdeš? 30+ nebo pupek? Oboje pravděpodobně přijde pokud s tin něco neděláš:)) Já do toho taky nezapadám typicky ale 30 mi už kdysi bylo. Chorvatsko nesnášim. Ano byl sem tam. Pivo nepiju. Ale ok řízky sme si vezli taky svoje:D Chalupu nemám a nechci. Zásadně nestehuju a největší věc co sem kdy vezl ce vlastnim autě byla ta normální euro lednice a myčka. Fotbal mě nebaví, nekouřim a na jedno taky nechodím... Taky by mě nenapadlo řešit jak velkej kufr mám v Maserati.

Safa
28. července 2018, 17:43
1

1.) Jsem 40+...
2.) Nemám rád kombíky a SUV. Mou daily káru už snad za tu dobu znáš, jinou nemám... ;o)
3.) V Chorvatsku jsem nikdy nebyl a ani to neplánuju.
4.) Když si koupím něco většího (třeba do bytu), nechám si to přivést.
5.) Řízky si na cesty nevozím.
6.) Do debat o kufru a bydlení v Praze jsem se nezapojil.
7.) Chalupu nevlastním.
8.) Na jedno nechodím.
9.) Neřeším Maserati, natož kufr v něm - nikdy na něj nebudu mít.
A jo, pupek trošku mám, i když to není zase tak strašný. A na fotbal občas kouknu... :o)

beastar
28. července 2018, 19:32
0

1. Věk je jen číslo pokud si to nepřipustíš k tělu. Takže ok.
2. Suv a kombíky mi nevadí, ale chápu že někdo s tim má z neznámého důvodu problém. Respekt k ostatním i když je jejich názor zvrácenost mě ctí:) Ano mx5 znám.
3.Dobře děláš, já si názor udělal. Miliony Čechů vyrazej holt bez nás no.
4.To je v pořádku. Když nemáš auto do který to naložíš dá se to chápat. A je to pohodlnější.
5.Já na delší řízky klidně beru. Jsou fajn.
6.To je skvělý... Co víc dodat.
7.Taky tak a ani se nechystám.
8.Pivo nepiju ani tvrdej:))
9. Nikdy neříkej nikdy..

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. července 2018, 11:27
1

Vtipna debata. U mne asi takhle. Letos 40, SUV mam rad, ale jen ty obrovsky. Ty maly, odvozeny z osobaku, mi moc nesedly. Pivo nepiju, v Chorvatsku jsem taky jeste nebyl, zato v Italii, ve Francii, v Rakousku nebo treba ve Švýcarsku ano. Vsechno absolvovany ve Vette C4 s naprosto miniaturnim kufrem, zato s nebem nad hlavou. A panove, bylo to pecka. :-)
Zitra jedeme na Slapy na par dni a spat budeme v Tahákovi. Opět. A bude to taky bomba. Grilovacky, koupani, nocleh v aute nekde mimo lidi.
Ale taky jsem si mohl koupit Škodovku a unudit se k smrti. Svet je relativní. ;-)

beastar
29. července 2018, 13:07
0

Itálie bejvala populární taky tam dodneška jezdim. Už jenom proto, že Zonda má ve 100.000 repas motoru;D Už dva lidi na českym webu co nepijou pivo a nikdo nejezdí do Chorvatska. A všicky maj spešl auta.

Tak určitě nosíte sandále s ponožkama a bermudy. Nesnášíte lidi tmavší pleti a sníte o příjmu švýcara za odpracovany hodiny Nigérijce:D A každej kdo má růžovou košili he určitě teplej. Jestli to tak neni chodí sem vlastně statisticky divný lidi. A pak není divu, že se u všeho řeší velikost kufru a zároveň ovladatelnost a zábavnost:))

Irwinek
29. července 2018, 13:12
0

1) Věk? Každej rok mi to napíšou do novin, takže to neřeším :-D
2) SUV se mi většinou nelíbí, ale jsou mi u ..., takže to neřeším :-D
3) V Chorvatsku jsem byl několikrát, Řecko a Knghtriderovy lokality mám raději, takže to neřeším :-D
4) Kufr? Buď se to tam vejde, nebo ne a pak to řeším jinak, takže velikost neřeším :-D
5) Řízky na cestu? Někdy jo, někdy ne, tohle neřeším :-D
6) Chalupu nemám, nerad jezdím stále na stejné místo, takže tohle neřeším :-D
7) Pivo mi nejede, mám raději cider, a to točenej, taže tohle taky neřeším :-D
8) Maseratti? Do kufru toho mého se nevejde ani zapalovač, takže to neřeším :-D

Šlovy klasika : " Život je jak schůdky do kurníku, krátkej a posranej." Proč si ho ještě zkracovat řešením pitomin :-D

jc
25. července 2018, 20:13
1

Diky za dalsi perfect prispevek. Podepisuju a hlasim 50kkm :-)

reagovat
RCNP
25. července 2018, 22:01
0

Díky, já hlásím po cca třech letech přesně 60 tisíc, musim se objednat na servis.

jc
26. července 2018, 10:46
1

Jj mas pul roku naskok, za ktery ja najedu ~10kkm ;-) Jen doufam, ze stehovat se nebudu (ne ze by mi vadilo prevazet veci v BRZ, jen jsem spokojeny s bydlenim).

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. července 2018, 09:05
1

Já nechápu, proč by BRZ nemělo být normálně použitelné pro každodenní ježdění. Vždyť to není žádný super mega hypersport, ale vcelku obyčejné auto s úplně normálním motorem.

reagovat
RCNP
26. července 2018, 15:01
0

To já taky, ale když občas čtu nějaký testy nebo se s někým bavím, tak nad tím koulí očima. Všichni vidí placatýho sporťáka, tak mají hned jasno. Dokonce existují i lidi, co by v tom nevyjeli ani v mokru, jelikož to je zadokolka a ne mocná čtyřkolka, natož v zimě. A jelikož se mi to sešlo, že mi pár lidí vyprávělo, jak blbě používám vlasntí auto a že jsem zrovna procházel fotky ze stěhování, tak mi to nedalo a napsal jsem o tom blog :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. července 2018, 23:58
3

Chápu no. Mně to nepřijde ani jako kdovíjak placatej sporťák, ale jako vesměs normální auto, navíc s výkonem a gumama takovýma, že by mně ani nenapadlo se zamýšlet nad nějakou každodenní použitelností. Tu beru u BRZ jako samozřejmost. Ultimátní stroje vypadají jinak. Ale lidi to holt posuzují různě.

RCNP
27. července 2018, 10:25
0

Přesně, občas i řikám, že to je vlastně jako "hothatch" jen s pohonem na zadek a není hatchback :D

beastar
27. července 2018, 12:25
0

Přijde mi to trochu jako řešit denní použitelnost Calibry pár let zpět. I když koncepce těch aut je trochu jiná. Jde to v jednom či dvou úplně v pohodě. To stěhování původní téma blogu je ale vtipný. S tím že když se vejde tak v pohodě. Gauč ani lednici do toho stejně případně nedáš:))

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. července 2018, 20:47
0

No vidíš. Já stěhoval gauč v Tahákovi a úplně v pohodě. Stačilo sklopit zadní sedačky a vešel se tam celej. Bez nutnosti nějakýho rozebírání. :-D

RCNP
27. července 2018, 21:43
0

Lednice se stěhuje na výšku a pokud ji máš s mrazákem, tak jedině papa mobil nebo discovery se šíbrem :D Jinak o denní použitelnosti samozřejmě zkušený zasvěcence netřeba poučovat, ale jak už jsem psal je to spíš kontra článek oproti stezkům a testům, který třeba i tady říkaj, že do města žádná sláva, přitom jak píše i Knightrider to auto má normální kola, motor a další věci, nic speciálního ani ultimativního a stejně ti napíšou, že se spojkou je to zlý do města a přitom není težší ani o moc kratší než např. v Mini.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. července 2018, 09:57
0

To je videt, jak jsou lidi dnesnima autama rozmazleny.

Nimrod
28. července 2018, 10:04
0

ani s tou lednicí to není tak horký, protože byť je kombinovaná, nebývá problém, když si na pár hodin lehne. jen před zapojením je třeba počkat den, než steče médium...

beastar
28. července 2018, 12:58
0

Přesně jde to i na ležato. Stěhoval sem myčku v pětce s v pohodě. Většinou to nevezeš 2000 km, tak neni problém. Ve finále i v tom Mini převezeš kde, co.

Woyta
03. srpna 2018, 16:00
1

Tohle mi přimpomíná doby kdy jsme ještě měli Daewoo Tico. používali jsme ho jako minidodavku pro zásobováni trafiky. Na parkovišti u Macra byla taky vždy sranda. Lidi nechápali když se vedle auta postavili dva přeložené košíky zhruba o velikosti samotného auta. Vše se vešlo dovnítř, včetně dvou osob a ještě to odjelo vlastní silou. :D Raději nevědět o kolik to asi bylo přeloženo.

reagovat