načítám data...

Výběr nového auta

19. března 2020, 21:15 34 komentářů Bageta

Pár řádků o tom, jak jsem vybíral nové auto, které bude plnit úlohu každodenního přibližovadla. Výběr toho, na čím jsem uvažoval a proč.

zobrazit celou galeriiPavel Pilar: Výběr nového auta

V minulém blogu jsem se loučil se svojí Alfou a zároveň naznačil jaké byly moje požadavky na jejího nástupce. Jednoduše jsem chtěl auto, které bude větší, silnější a novější. Jako další podmínku jsem si dal benzínový motor. Ne, že bych měl něco proti naftě, ale zjistil jsem, že benzín mi svým projevem vyhovuje přece jen o něco víc. Poslední, ale důležitý požadavak byl, aby to bylo něčím zajímavé. Ať už by to byl vzhled, jízdní vlastnosti, nebo to, že jde o něco neobvyklého, co člověk nepotká každý den. Prostě jsem chtěl auto, co mě budě nějakým způsobem bavit.

 

Chvíli jsem zvažoval i dotaz to zdejší rubriky ptejte se, ale pak mi došlo, že bych si nenechal poradit a vybral podle sebe. Cenový limit jsem stanovil okolo 200 tisíc. Celý proces vybírání mi zabral skoro rok. Konkrétní požadavky na nové auto tedy byly: rok výroby 2008 a novější, výkon 90 kW a víc, benzínový motor, možnost pohodlně cestovat ve čtyřech a převézt dvě horská kola. Z toho mi vypadli následující auta.

 

Alfa Romeo 159

Auto, které se dostalo do finálního výběru a logicky další krok po mojí 147. Na autě mě lákal hlavně vzhled. Dodnes ho považuji za jedno z nejhezčích kombi, co kdy vznikly. Z motorů se mi zamlouval nejvíc asi 1750 TBi. Tohle auto bez problémů splňovalo všechny moje požadavky. Jediné, co mě trochu odrazovalo byl strach o to, abych zvládl údržbu a pak taky pocit, že bych možná mohl zkusit něco jiného než Alfu.

Škoda Yeti

Oproti Alfě obrat o 180 stupňů. Nikdy jsem neměl potřebu vlastnit SUV, ale je Yeti vlastně vůbec SUV? Každopádně jde o jednu z mála Škodovek, která mi přijde zajímavá. Ten vzhled na mě působí  způsobem, že je tak zvláštní, až je hezký, ale při tom není úplně ošklivý. Nějaká velká zábava za volantem se tady asi úplně čekat nedá a vzhledem k tomu, že velká část mých cest je po dálnici, tak aerodynamika krabice by taky asi nebyla úplně ideální. Hlavní problém jsem ale viděl v motorizacích. Podle recenzí to vypadalo, že benzíny jsou buď problémové, nebo je mizerný poměr spotřeba/dynamika.

Volkswagen Scirocco

Podobný případ jako Yeti. Ve smyslu, že je to jeden z mála Volkswagenů, co mi přijdou něčím zajímavé. Z fotek sice možná působí jako obyčený třídvéřový hatchback, ale v reálu je krásně široký a placatý. Praktičnost je asi trošku problém. Čtyři lidi se sice vejdou, ale má jenom tři dveře. Podle recenzí co se mi povedlo dohledat by měl i solidně jezdit. Na druhou stranu motory prý umí pozlobit.

Mazda 6 

Auto, které mě přivedlo na myšlenku obměny vozového parku. Designově naprostá pecka. V červené vypadá naprosto úžasně. Lákadlo motorů Skyactive bez turba. Navíc od doby co jsem koupil na víkendy MX-5 mám k Mazdě pozitivní vztah. Jediný problém? Byla úplně mimo rozpočet. Naštěstí, ale existuje předchozí generace, která taky není k zahození a reálně jediný problém bylo to, že to není přesně to po čem jsem na začátku toužil.

Suzuki Kizashi

Když jsem hledal auta, která by se Mazdě 6 parametry podobaly, narazil jsem na tohle Suzuki. To auto na mě působilo docela zajímavě. Moc se jich neprodalo, takže neokoukané. Vzhled ne pro každého, ale zajímavý. Jediná výbava, ale zase se vším co od auta potřebuji. Pod kapotou vžycky pouze atmosféra o objemu 2.4 litru. Na druhou stranu se vyrábělo pouze jako sedan, takže nic moc praktičnost. A pak jsou tady ty falešné koncovky výfuku, to je něco, co vážně nemám rád.

Subaru Legacy

Další auto japonského původu. Zajímavé motory boxer. Navíc většina kusů na prodej byla kombi, takže odpadjí problémy s praktičností. Jízdně podle všeho taky docela zajímavé, ale nebyl bych to já, abych nenašel nějaký problém. Tentokrát naprosto opačný než u Mazdy. Líbí se mi generace, která se vyráběla do roku 2009. Což hodně zúžilo výběr při zachování požadavku rok výroby. Novější generace mi přijde vzhledově při nejlepším zvlášní a bohužel mě nijak neoslovuje.

BMW 3 E92

K BMW jsem měl vždy zvláštní vztah. V mém okolí to byla volba lidí, o kterých jsem neměl vysoké mínění. A možná právě kvůli tomu jsem ty auta neměl rád. To se změnilo ve chvíli, kdy si kamarád pořídil E92. Ten zvuk motoru s šesti válci byl super a po svezení jsem zjistil, že to auto celkově působí hodně dobře. Prostě něco, co bych chtěl. Jediný problém byl, že se mi vážně líbilo coupe a kombi nebo sedan bych si kvůli tomu nedokázal představit, takže zase potíže s praktičností.

 

Bonus: Mini Cooper S Clubman

Co o něm říct, ani zdaleka nesplňuje požadavek na velikost a praktičnost, ale něco mi říkalo, že mít ho by byla zábava.

Co za auto z výběru byste zvolili vy? Nebo byste při podobně nastavených parametrech sáhli po něčem úplně jiném? Dejte vědět v komentářích. Příště se rozepíšu o tom, co jsem nakonec vybral(je to jedno z uvedených aut) a jak jsem zatím spokojený.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
19. března 2020, 22:54
3

V tve situaci bych asi volil Lego spec B. Pokud teda nevadi trilitr benzin:) jinak to Mini by Tvym pozadavkum taky docela pekne odpovidalo a ve verzi S je to paradni raketka...

reagovat
BigBen
19. března 2020, 23:21
0

Videl bych to na dvě varianty:
1) rozumně jsi zvolil větší auto podle tvých požadavků a koupil jsi Mazdu
2) scvoknul jsi se a koupil jsi MINI, pak vítej v klubu :-)

reagovat
Mrkef
19. března 2020, 23:25
0

Z výběru jednoznačně BMW nebo Alfu. U japonského tria bych měl obavy ohledně antikoroze + Subo v 3.0 tě polkne.

reagovat
beastar
20. března 2020, 00:47
1

Jestli si koupil Kizashi si borec to je auto který sem si vždycky hrozně chtěl vyzkoušet a vždycky mě to úplně minulo. I v té éře kdy sem si jel Infiniti atp. BMW ne e protože na to evidentně máš podobný názor jako já. Takže podle mě buď zvítězila šestka jako volba rozumu, nebo Scirocco jako taková z nouze ctnost a děj se vůle boží s 1,4tsi anda da hud:)))

reagovat
GanGreen
20. března 2020, 04:07
1

Doufám že jsi koupil Kizashi, já na něj v inzerátech pravidelně čumím, tak bych si o něm rád něco přečetl :)

reagovat
PIPBoy
20. března 2020, 07:03
1

Velmi zajímavý a rozmanitý výběr. Sám nevím, co bych vybral. Ale když k tomu přistoupím pragmaticky, tak Mazda je přes rozpočet, Subaru staré, Mini je super, ale nemá žádný použitelný, především spolehlivý motor, Suzuki se kvalitavně nepovedlo. Zbývá BMW, VW a Alfa, kde BMW i VW jsou super (Scirocco musí být akorát s 2.0 TSI), ale neobstojí praktičností. Takže mi z toho vychází Alfa :)

reagovat
Pólin
20. března 2020, 08:41
0

Tak toho Mini 1,6thp bych se nebál..když si člověk pohlídá rozvody a dekarbonizaci motoru, tak by to mohlo být ok...

CZmisak
20. března 2020, 07:10
0

Ty koncerny budou všechny

reagovat
CZmisak
20. března 2020, 07:11
0

(nějak divně to tu reaguje na znak "menší než")
starší než 2012, to nebrat.

krab
20. března 2020, 09:03
0

Tak jsem na tebe zvědav...
Můj tip je, že jsi koupil toho Clubmana S. Má to sice konstrukčně nepovedenej motor, ale zbytek je samá paráda. A motor se dá vždycky nějak vyřešit. Já jezdil v týhle generaci jen s tím krátkým a je to pecka. Jen třeba tenkrát ten konkrétní kousek žral dost olej, to bylo evidentní i po nějakých 500 km jsem tam tehdy musel dolívat... Jinak bych ho tenkrát býval docela chtěl

Kizashi nevím, fakt netuším jestli to stojí za to, Mazda 6 dobrý, ale bude to reznout a motory nejsou moc silné, Lego spec B je taková častá petrolheadská úvaha, ale provozní náklady budou vysoké. Scirocco má problém s tím, že není snadné vybrat v tomhle rozpočtu rozumný motor a na opravdu hezký trojkový bavorák řady E9x je možná 200 tisíc taky málo se obávám... pokud bys nevybíral mezi čtyřválci s neatraktivní výbavou.

Víš mezi čím bych vybíral já?
Clubmana bych asi chtěl nejvíc. Jenže by se mi nechtělo se "srát" s tím THP motorem a nechávat tomu dělat někde drahý repas. Nebo takhle... zjistil bych si co hrozí, kolik to stojí a pak se rozhodl. Jinak by to byla volba numero uno.

Druhá možnost: Ford Focus ST 225 , to auto jsem míval a byl jsem z něj tehdy vyloženě nadšený. Mám je rád. Prostorný jsou dost a zvuk motoru je prostě svůj a specifickej a dobrej.

Třetí možnost: Mazda 3 MPS (první generace) Takový správně divoký auto je to. Za 200 by letos už bylo vyloženě pěkný, protože horší kusy se prodávají klidně i kolem 150.. Nevýhoda je snad vyloženě vysoká spotřeba, ale co benzín bude my nebudem... takže bych to příliš neřešil.

čtvrtá možnost: Alfa Romeo Giulietta 1.4 125 kw , tohle mi ve výsledku přijde jako volba dokonce snad i ideální.

reagovat
ro
rock
20. března 2020, 16:03
0

Hmm. Jeden z požadavků je uvézt dvě kola. To z těch aut ve výběrovém řízení zvládne Subaru, Mazda a -možná, u téhle značky rozměry kufru na prvním místě asi tak úplně nejsou- Alfa.
Alfu jsi podle mne nezopakoval, Subaru je po omezení na ročník 2008-2009 malej výběr, tak jsi vzal Mazdu, liftback.

reagovat
Bageta
20. března 2020, 16:12
0

Ja jsem tak trochu mistr tetrisu. Dve kola jsem bez problemu daval jak do predchozi Alfy 147, tak do Clia prvni generace. Tam jsme dokonce jednou v nouzi naskladali dve kola i kdyz jsme jeli ve trech. Bylo to teda stylem, ze jsme ty kola rozebrali co to slo, ale povedlo se.

ro
rock
20. března 2020, 16:18
0

No jo, ale jak jednou zjistíš, že stačí otevřít páté dveře a to kolo tam hodit. Pak případně proložit dekou, ať se to nepoškrábe a k němu položit ještě jedno - a není potřeba povolit ani šroubek, prostě jenom v místě určení nasadíš helmu, nazuješ tretry, vytáhneš kolo a jedeš... Z toho se těžko odvyká.
Ale nedošlo mi, že ve 147 jsi tenhle systém zažitý neměl :-)

Bageta
20. března 2020, 16:23
0

Jasny hodit kola do auta a nic neresit musi byt super. Ja jsem zvykly rozebirat, takze mi to nedela problem. Casto staci sundat predni kola a uz se to nejak posklada a to neni zas az tolik prace, aby se to nedalo.

ro
rock
20. března 2020, 16:34
0

Kdysi jsem jezdil v (krásným, mimochodem :-), vzpomínám na něj moc rád) sedanu, co neměl ani sklopný zadní sedačky (protože tam byla nádrž, nebo co). Když jsem sundal přední a zadní kolo (zlatá doba rychloupínáků, dneska už by se musely šroubovat ty stupidní pevné osy) a vytáhl sedlovku, tak existoval právě jeden jediný způsob, jak ten rám s řidítky a vidlí do toho kufru dostat. Ostatní (existují čtyři polohy - řidítka vlevo / vpravo, převody nahoře / dole, navíc násobený variantami natočení řidítek - řidítka pod / nad rámem) nefungovaly. Buď se tam ten rám nevlezl vůbec, nebo se to sice vešlo, ale přehazovačka tlačila na bok kufru a ohla se patka.
Jezdil jsem s tím snad deset let a bylo to taky fajn. Ale pak přišlo Mondeo liftback, otevřel jsem ty pátý dveře a bylo to, jak kdybych koukal do sklepa :-)

ro
rock
20. března 2020, 16:37
0

...ale k věci: z těch představených bych i nadále tipoval na Mazdu :-)

Pajinex
20. března 2020, 16:50
0

Malinko off topic: Proč stojí pevný osy za prd? Jsou venku hned a nemáš šanci tam dát kolo nakřivo. Kamarád jednou rychloupínák nedotáhnul a drhá mu z kopce jela s osičkou u předku téměř venku. Protikus byl fuč, tak se holka naštěstí jen prošla..

krab
20. března 2020, 17:13
0

Přesně, přechod na pevný osy je podle mě vyloženě dobrá věc. Zrovna tak jako postupný přechod na jednotác vpředu. O jednu věc co se musí občas ladit a seřizovat míň... Vzadu mají dneska už ty pastorky obrovskej rozsah a přehazovačky jsou dobrý...

Takhle krkolomně jsem skládal loni kola do Infiniti. Tam šlo sklopit sedadlo, ale byl to hroznej tetris tam naskládat rozebraný dvě. Vešlo se to fakt jen jedním nebo dvěma způsoby, jinak ne. A na střechu by to nešlo, protože kupé nemělo držáky. Ono i tohle tak trochu loni přispělo zase k rychlýmu prodeji. Prostě kvůli tomu vožení kol to bylo auto na houby. Jinak parádní.

Dneska ty dvě kola šoupnu rozebraný do MiTa tam se to vejde úplně v poho. Sundám obě kola z každýho a je to. Já myslim do Clubmana to Bageta taky dá. Do krátkýho se ale nevejde. My s krátkým Mini jeli pro kolo tenkrát co se kupovalo někde u Děčína a ten prodejce nechápal jak tam toho horáka chci dát. To Mini totiž navíc mělo Recara. takže fakt blbě to tam šlo, ale šlo...Ale druhý už by se nevešlo. Ono tohle byl taky další z důvodů proč jsme nakonec koupili Mito a ne Mini. Do krátkýho by se nevešlo kolo a Clubman už je právě ta druhá generace s tím THP a já jsem to nějak intuitivně zavrhnul a nechtěl.

ro
rock
20. března 2020, 18:01
0

ad převody:
ještě nedávno jsem měl na biku poměr mezi nejtěžším a nejlehčím převodem 6.18. A měl jsem nohy na to, abych utáhl nejtěžší i techniku na to, abych využil nejlehčí. K tomu se žádný jednopřevodník ani nepřibližuje. Teď jsem byl nucen okolnostmi smířit se poměrem 5.62, ale dokonce ani to jednopřevodníky zatím neumí. Moc se v tom neorientuju, ale myslím, že jsem viděl kazetu 51/11, to je poměr 4.64. Proč bych se zbavoval využitelnosti, když nemusím?
ad upínáky a osy:
dát nakřivo kolo snad ani moc nejde ani s tím upínákem, ne? Nebo jsem měl jenom štěstí na dobrý rámy / vidlice a slušný RU? Ale je pravda, že jsem jezdil dlouhý roky a jednu dobu i docela dost, tak jsem to možná měl v rukách. U pevné osy mne otravuje několik existujících standardů a taky skutečnost, že je to s ní prostě pomalejší (RYCHLOupínák, dyť v tom slovu to je), ale to by se obojí dalo překousnout, ne že ne. To ze mne jenom promluvilo nasrání z loňska, když jsem měnil prasklej rám za novej s tím, že zachovám co nejvíc komponentů. A co čert nechtěl, rám byl na pevnou osu. Fakt jsem chtěl zachovat set náboj + ráfek (protože obojí je prostě hodně slušný a funguje a náhrada o stejné kvalitě by byla drahá), tak se řešila jenom výměna toho vnitřku náboje. Šlo to udělat, ale byla to otrava navíc a nevím, jestli jsem v tom získal nějakej benefit.

La
Laudy
23. dubna 2020, 12:56
0

K těm rozsahům a kazetám - taky jsem byl dlouho proti jednoplacce, teď mi v zásadě stačí kazeta 10/42 (ale jezdim na enduru, na kterým těžký převody uplně nepotřebuju). Největší rozsah má myslím tahle 9/46: https://www.bike-discount.de/en/buy/e%2Athirteen-trs-11-speed-cassette-9-46-t-839694

Sa
Sato
21. března 2020, 11:41
0

Vyberal som s podobným parametrami, rozpočet 200-300 cca, trochu vačšie výkonové nároky a došiel som k tomu, že si nevyberiem. Dokonca som písal aj miestnej redakcii źe či mi neporadia, ale asi to nebol pre nich topic ktorý by stál za reakciu (zase až tak sa moc nedívím)

tu je moja analýza:

Alfa: 159 tbi je len s manuálom + netočivá charakteristika motora, jts and shit za to nestoja, auto je už celkom morálne staré, Giulia bude ešte nejaký čas mimo rozpočet.

BMW E91: 330/325i, staré N52 sú už proste príliš staré, neverím že na 15ročnom aute nebude treba vkuse niečo riešiť, novšie motory N53 sú podla všetkého totálna pasca, obhajcovia vykazujú ukážkový štokholmský syndróm, nič proti, been there done that. Novšie F30 320i/328i sú mimo rozpočet

Ford Mondeo: prichádza do úvahy 2.0 ecoboost, ale prevodovka powershift je podla všetkého v podstate nezaplatená faktúra za sto tisíc, s manuálom prakticky nie sú.

Honda Accord 2,4: slabý pomer hmotnosť - výkon

Infinity: servis v Brne?

Lexus: nie sú lift ani kombi, ale dajme tomu, no ISko by bolo asi malé, GS bude za tú cenu už príliš starý kus, a zase otázka čo servis.

Mazda 6: 2.5 – stále mimo rozpočet a čím viac sú staršie tak sa mi to pozdáva menej, parkujem vonku

Opel Insignia: minulej generácie – podľa recenzii ťažké a neagilné auto

Renaul Laguna – GT? Mám skúsenosti s nejakou obyčajnou naftou ale hodne mi vadilo riadenie, neprirozdzený a silný odpor.

Saab 9-3: 2008+ s 2.0T alebo 2.8 v automate, za rozumnú cenu v dobrom stave už nie sú

Volvo: Geely

VW & comp: nie som fanúšik

Mini ma vobec nenapadlo, ani som nejako neregistroval, že vyrábajú nejaké vačšie autá okrem SUV

reagovat
Mrkef
21. března 2020, 12:12
2

Takže jezdíš na kole? :D

Bageta
21. března 2020, 14:40
0

K tomu Mini. Ten Clubman neni o moc větší než normální Mini. Má akorát o něco větší rozvor a kufr. Proto jsem ho psal jako bonus, protože jsem o něm sice uvažoval, ale reálně by pro mě asi bylo moc malé.

Sa
Sato
21. března 2020, 17:20
0

Kolo je šport, nie doprava :) Vyberal som náhradu za dízlove mondeo.

Zákaldné Mini som mal požičané na dovolenke, v super oranžovej. K dokonalosti tomu už len chýbalo aby bolo celé vyrobené z plastu, myslím bodypanels, také hračkárske autíčko, ako rozmermy tak celkovým prevedením/pocitom, A to nemyslím nijako negatívne.

Mrkef
21. března 2020, 22:45
1

Sato: A co jsi teda nakonec pořídil?

Sa
Sato
22. března 2020, 09:06
1

Práveźe nič, nechal som si mondeo a prestal to riešiť. Raz za čas preletím inzerciu len tak bezcielne. Vzhladom k súčasnej korona záležitosti je to možno aj dobre, uvidíme ako dopadne ekonomika po tomto všetkom.

beastar
22. března 2020, 18:00
0

Ojetý auta by teoreticky mohli být levnější. Nový budou dražší. PHM bude drahý jako prase. Takže naftový Mondeo dobrá volba :D

Jenda_K
22. března 2020, 18:22
-1

Vývoj vzhledem k pádu ekonomiky do roka čekám jiný, nové auta budou výrazně zlevňovat, není a nebude po nich poptávka, mladé ojetiny výrazně zdraží nebude jich dost na trhu. Investiční auta napřed výrazně zdraží vzhledem k hrozící inflaci, násedně půjde jejich cena dolů až lidé budou nuceni z ekonomických důvodů se těch aut zbavovat .

beastar
22. března 2020, 19:22
0

Jenda_K: No tak no tak no tak:) To jsou hodně odvážná slova. Možná to bude platit v rámci Čech. Ale moc se nám tady pletou pojmy. Nová auta tam je to jasný. Já si myslím přesně opak, protože zlevňovat plošně není kam. O tom jaké slevy atd nabídne jaká značka je to i teď to nic neříká o základní ceně z nabídky. Mladá ojetina? Jako roční auta (max do dvou let) tak tam je realita taková, že už teď ta auta jsou drahá, ale v porovnání s novým to vychází dobře a ano je po nich poptávka, která možná poroste. Investiční auto to je termín který je dost zrádný, ale budiž tam si souhlasím. To bude taková ta klasika tak co teď no zkusíme to všichni prodat za co nejvíc. Až vlna prvních spekulací opadne začnou žně. Protože při utahování opasků půjdou z baráku jako první právě investiční auta. Každopádně zase nás na tom část vydělá (ta menšina a velká část prodělá. Kdo to teď dokáže ustát silný ten si potom rozporcuje medvěda. Já na rovinu řikám, že se tady můžeme dohadovat tak jako tak. Takovou věc v podstatě nikdo nezažil...

Sa
Sato
22. března 2020, 20:18
0

Tak ja očakávam ekonomický prúser galaktický rozmerov :) kde si bohužial nebudem mocť dovoliť auto len tak pre radosť. Ani nie tak u nás, ako hlavne v zvyšku civilzovaného sveta na ktorý sme naviazaný... Samozrejme dúfam, že sa mýlim. Proste stav kde si to zaujímavé auto nedoprajem, prinajlepšom za tie peniaze nakúpim akcie a o pár rokov sa uvidí. Tiež súhlasím, že zaujímavé/zberatelské kúsky budú po pár mesiacoch za fakt dobré prachy, ale nič proste nekúpim. Nič moc predstava.

Inak k tomu mondeu som si už našiel tak trochu cestu, podvozok a tak je fajn, ale tie agrárne zvuky čo vydáva motor, to mi nikdy vadit neprestane :D

beastar
22. března 2020, 20:28
0

Hale všechno má svoje. Ve finále Mondeo je dobrý dělník. A ano není to auto pro zábavu. Uvidíme jak to bude vypadat. Já bych hlavně nemaloval čerta na zeď. Bývali horší doby a lidi si na koníčky čas a prostředky našli. Tak si prostě koupíš třeba levnější auto pro zábavu, než by si býval pořídil teď. Co se týká investičních aut. Tak to je vcelku jasné to bude paráda. Pokud člověk vydrží s nějakou kačkou koupí dobře. Otázka je jestli bude odvaha a chuť. To je jak je psáno tady kousek v jiné debatě. Bude rok a víc trvat, než lidi opět budou mít důvěru v systém a stabilitu ekonomik. Takže možná část lidí koupí třeba zlato, než aby si šli pro klasický auto kterýho se v krizi zbavuje mnohem hůř.

Jenda_K
22. března 2020, 21:23
0

Zlato téměř nekoupíš , fyzické zlato na trhu došlo :-( a jeho cena je už pěkně vysoko, už je tam to dilema zda prodávat či kupovat. Za rok cena stoupla asi o 30 %.

martin_100
22. března 2020, 17:50
0

Ten miník je supr.

reagovat
st
stirling
26. března 2020, 09:34
0

Z toho tvojho vyberu Mazda 6 (aj ked hrdza moze byt problem) idealne s 2.5 benzinom. Alebo 159 s 2.0 JTD.
Co accord 2.4 ?

reagovat