načítám data...

Ve víru elektronů - trip po západní Evropě

05. srpna 2024, 15:20 24 komentářů StreetPro

Koho nebaví číst o EV, může tlapkat na obrázky a zemřít se slovy, že jsou na howno a Elon je hajzl... ale za mně dobrý :-)

zobrazit celou galeriiJan Beck: Ve víru elektronů - trip po západní Evropě

Tenhle blog nebude vtipnej ani zábavnej, protože o EV se nežertuje – jen suchá čísla a alternující fakta, vy nerdi! Ale kdo chce trochu poťouchlého humoru, může zkusit moji stezku odvahy.

Kdo pravidelně čte mé výžblepty ví, že nejsem zrovna nabitý elektro nadšenec se zářivkou v ruce a 48V LiFePo4 v ledvince velikosti prasete za pasem “just-in-case”, ale chtěl jsem zkusit EV a praktickou použitelnost (nabíjení, dojezd, spolehlivost).

Kam na dovolenou a čím

My pracující buržousti obyčejně volíme mezi lýržetem a motorovou jachtou, což vede na Letiště Praha a Côte d'Azur (či pro pokročilé socky nebo začínající lobisty Lago di Garda). Letos mají dekadenti olympiádu (někdo tomu říká volympiáda, ale asi jen jiná výslovnost) a já mám doma hafo 18650 baterek. Takže bereme Teslu Model S 90 ve fázi ne/pokročilá oprava (tzn. dobitá a pár chyb někde v počítači) a jedeme Praha – jih Francie. Z Práglu razíme s magickou “100pro” na tacho, což signalizuje nějakých 400 km na silnici… a co pak???

Pro cestovatele: Mnichov (Báwo, beer fest) – Lucerne (koupačka v hezkém rybníku) – Bern (draho a uklizeno) – Annecy (kopce) – Grenoble (pořád kopce) – Montpellier (začínám se potit, vidím moře) – Perpignan (jakože jih Francie, ulička na fotce je trochu extrém, ale hned za rohem je policejní stanice a v několika vchodech do bytů jsem viděl na zemi opravdu vše)

Carcassonne (famous hrad, stačí vidět na fotkách) – Albi (najz město, doporučuji projet trasu v příloze)

Most Villau (fancy most) – Marseille (čímž jsme zvedli procentuální zastoupení rodilých Evropanů o 50 %, to co se tam odehrává na silnicích tady fakt nechcete)

Cannes (jak se tam opičí po našem KV film fesťáku) – Nice (kam trefí ti Američané, kteří neví, že Paris je hlavní město Fr) – Fossano (krásné It město, tajný tip)

Lago Maggiore (protože u Gardy je každý) – okolo Vaduzu (jak se s námi pořád chtějí soudit kvůli nějakému Benešovi) – Lindau (takové Nice Bodamského jezera) – Ravensburg (pozor, rozřežou vám tam každý obrázek na puzzle) – Regensburg (De, takže déšť) – a Prágl.

Na palubě je panímáma, 2 teroristi, paddle board, kemping stolek s židlema, spacáky, karimatky, 2 kočárky, stan, plážový stan, 2 ikea tašky hraček, lednice, bágly s hadrama, kávovar (nesmát se, malý Nespressovač a balení kapslí vás zachrání před pokusy na lidech), plyn vařič, uni 1/3 fáz nabíječka… a moje plavky, šortky, 3 trička a flipflops. Tesla funí, upouští elektrony a hrne se do Němec…

Jak to krmit po cestě

Naše odbočka od baráku je víc než dojezd škodné na jednu nádrž, takže buď na dlouhou prodlužku, generátor do kufru nebo heknout nějakou tu zásuvku cestou. Po zkušenostech s Vestcem a Kamenným Újezdem jsem chtěl preventivně přibalit dětem šlapky a dynamo, ale realita “tam venku” je naprosto odlišná od naší středověké zemičky.

V kostce – De průměr, Ch nepřekvapí vyššími cenami jak za kW, tak za jídlo, Fr je levná, It je jako De. Na SC (Tesla SuperCharger) jsem nečekal nikdy/nikde, a krom jedné destinace v De (málo aut a přesto tragická rychlost – tzn. pořád vyšší než v ČR) to frčelo exaktně.

Pro představu, co která krabice umí – V2 má max. 145 kW (dělený mezi 2 auta, CCS a Type 2 pro starší před 2022 Model S a X). V3 & V4 jsou 250 kW s jedním CCS. Jaký máme v Čechách asi vidíte :-) Hledat alternativní poskytovatele jsme neměl potřebu, navíc jsem experimentálně zjistil, že ten kabel od nabíječky do uni wallboxů nepasuje, takže bych musel mít přechodku či další kabel. Imo zbytečné, možná u nás, venku fakt stačí SC.

Ve Fr jsou běžně i tzv. průjezdové SC (na titulní fotce, několik stanic mělo celoplošné zastřešení FV panely, což na jihu Evropy dává smysl) – v případě vleku jej nemusíte odpojovat (cestou jsme pokecali s pár majiteli, jeden měl Y se středně velkým obytňákem a krom cca ½ dojezdu si nestěžoval). Na modernější CCS konektory musíte mít redukci, kterou nosí každý správný majitel staré S/X na krku (má snad kilo).

Kolik stojí Elonování

Teď přijde čas na matematické a statistické porno… not! Sorry, nebaví mě sledovat každý halíř, takže jsem si moc přesně nenapsal výchozí a koncové km, rovněž výdaje za dálnice jsou odvozené z karty, něco může chybět (bo keš apod). Chápu, že anal_yticky zaměřené neuspokojím, ale alespoň jsem jim udělal tabulku a nějaké chabé průměry. K tomu ještě připočíst bůra na dálničních poplatcích (Fr a It) + litr,- za Ch a 250,- na At známku. Žádná láce, ale kdo má na Chorvatsko, zvládne i západ :-)

Na palubáku je zachycena min. 14 a max. 344 Wh/km spotřeba během trasy (nepřekvapivě přes Alpy) – cestou dolů skutečně dobíjíte baterii. Jednou jsme si střihli etapu přes vrcholek s cca 4 %, což některé z posádky trochu vyděsilo, ale cestou dolů se požírač proudu dobil a v poklidu dojel k SC dle proklamace s 3 %. Jinak jsme samozřejmě nabíjeli kolem 20 % SOC do nějakých 77-83 dle situace.

V Nice se mi stal fail jiného typu – zaparkoval jsem v podzemních garážích (venku bylo 30+, tak ani v garážích extra horko ze spalovacích motorů tomu nějak nepomohlo, orientačně bych to tipnul na “40 ve tmě”), takže se Tesla snažila chladit baterii, zatímco já se smažil venku na pláži. Po příchodu tedy namísto očekávaných 13 bylo pouhých 7 % a cesta k SC vedle přes kopec. Oj! No nic, jedeme, blíží se vrchol stoupání, 0 %… auto průběžně hlásí, že to nedáme, chvilka napětí (z US forums vím, že lze jít do mínusu, ale nechávám si tuhle info pro sebe, manželka má ráda tajemno – asi jako každá žena)… dýchám na pedál a dojedeme k SC s krásným “-1 %”. Uff :-) Na foto nevšední fasáda moderní budovy divadla v Albi (jaká tam performují dramata netuším).

Jak jezdí EV na dovolené

  • okamžitý a lineární zátah (jak je to jinde oproti spalováku vám dojde až po přesednutí po delší době),
  • 2-3 hod cykly s 30-45 min dobíjecí pauzou jsou pro cesty s dětma ideální,
  • sedačky jsou příjemné i na delší trasy (mám 80 kg a netuším, kterak se do nich může vlézt průměrný Američan),
  • ticho bez vibrací je balzám na duši,
  • spouštění klimatizace/topení na dálku (Tesla app) je něco, co fakt chcete,
  • klidnou jízdou na limitech to žere mezi 15-20 kWh (dálnice 18-20),
  • díky nízkému těžišti se dá celkem letět do zatáček, řízení je příjemně tuhé, brzdy ok.

Co mě prudí

AutoPilot a ACC – aneb fantom braking… zkusím nechat nastavit radar v odborném servisu, ale stěžuje si na to víc lidí. Nastavení automatických stěračů je rovněž úsměvné, když vezmu v potaz, že stejný autor válcuje NASA v letech/konstrukci zařízení do vesmíru, ale tady nezvládli u jiných brandů 20 let vyřešenou kapitolu. Prosklení střechy je dle Elona stejně účinné v redukci prostupu tepla jako plechová střecha, já bych klidně tuhle fíčuru oželel, ani děcka z toho nijak uchvácený nejsou. Absence “telky za jízdy” je už jen můj nářek, ale jinde se to legislativní omezení dá hacknout (populární odblokování VIM – Video in motion) a můžete dětem něco pustit na monitoru i během přesunu (aneb zkuste vysvětlit dvouleťákovi, že ta mega telka mu nic za jízdy kromě špaget v navi nepustí).

(Buď mám po crash-testu rozladěný systém AutoPilota (AP, nicméně je funkční, kalibrace proběhla) nebo jsou má očekávání moc velká. Adaptivní tempomat (ACC) nezvládne plynule dobrzdit do nuly, rozjezd je také moc náhlý, občas se sám vyděsí a provede emergency braking (což ocení ti za vámi, protože pak mávají z oken hnědým spodním prádlem a křičí radostná hesla). V AP modu, což by teoreticky mělo umět samo jet dle trasy navigace do cíle (haha), si v podstatě neodpočinete, protože buď drkáte do volantu v intervalech cca 30 s (jakože kontrola, že nespíte) nebo se snažíte přejet mezi pruhy bez vypadnutí systému (dáte blinkr, auto čeká na váš impulz, ale nesmí být moc velký). Snaha “katovat kruhák” mi také nepřišla úplně safe :-) Na točité okresce to zvládne jet, ale divně, pomalu. Utlumil jsem v nastavení reakce a povypínal asistenty, ale pořád velký špatný. Německé značky jsou imo někde jinde, staré Bmw e92 2006 s ACC dá 650 km lyže v Itálii s 1-2 varovnou hláškou (typicky kamion na úzké It dálnici jedoucí na hraně pruhu nebo kamenný domek ve vesnici v Alpách 30 cm od cesty), zatímco Tesla se dramaticky rozeřve u relativně normálních situací (některé ne-US-ready zúžení, čudný EU most, podezřele malé evropské auto… co já vím). Nejhorší je nepředvídatelnost.)

Jel bych v EV road-trip znova?

Určitě, pro náš případ (děti 2 a 4 roky) dokonalý timing co tak vydrží “v sedle” (oba jsou sice cestovatelé, ale 4 hod je beztak max). V autě je spousta místa (pro posádku i bagáž), ticho a pohoda. Stres z dojezdu je imo mimo mísu, prostě dáte do navi kam chcete jet a víc neřešíte (min. teda v té elektorozvinuté části Evropy na západ od nás). Cenově mi to nepřijde nějaké drama (jakože Kč na km), ikdyž musíte zůstat z nějakého důvodu během nabíjení v autě (jakože třeba venku fest leje a děcka zrovna spí), pořád můžete koukat na Netflix, Youtube či poslouchat hifi hudbu, klima jede dál. Jako must have jsou sluneční clony do všech oken, jednak pak podstatně lépe vidíte na displej a druhák se auto tolik nehřeje (a odcloníte okolí). Ostatní lidi na nabíječkách jsou v pohodě a většinou komunikativní, čekací čas za celou dobu 0 minut.

Pro info – ceny ubytování jsou dle vkusu každého soudruha, ale počítejte za obyč rozumný standard bez snídaně 2tis/noc, přičemž ve Fr u moře je poněkud bizár zvyk vozit si své ložní prádlo a uklízet po sobě (jinými slovy nulová práce ze strany pronajímatele a poněkud nižší standardy obecně – popisuju ubytka v soukromí přes booking, aby tu nevzniknul nějaký flame). Kempy vyjdou kolem litru-15kil (spali jsme u jezer v Ch a v It), ale mají vybavené a čisté zázemí (teda za tu cenu, samo doporučuji nejdříve projet recenze). Btw – v It bylo hafo Enyaqů řízených Holanďany, někteří i s vleky. Na foto níže Ch jezero po ránu.

Jedna plně obložená Tesla z kempu u jezera Maggiore (bazény se skluzavkami pro děti, několik perfektně uklizených sociálek, restaurace, shop, 2 bary). Asi to nejhorší na cestování s dětma je spaní ve stanu (protože milují kemping… takže kua vedro, komáři, řev ostatních děcek)… a no sex :-)

Jak to vidíte vy  – přejde vlna EU elektro nadšení a budeme dál vesele lomozit v dieselech na Jadran?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
06. srpna 2024, 08:51
1

Super reportaz. Jako kluk jsem byl take rad, kdyz Bertha Benz dojela az do Pfhorzheimu a ukazala vsem, ze to jde. : o )

reagovat
esmo
06. srpna 2024, 09:00
0

Jo, jsem ten co jen prolítl pěkný fotky, nějak mě pořád nenapadá, proč jít touto cestou namísto ICE. Nicméně známej teď pořídil i4 M50 a hned s tím vyjel směr Chorvatsko a prej pohoda... takže to jde, jen ale chtít :-)

reagovat
StreetPro
06. srpna 2024, 09:23
3

Nejsem EV fanatik, chtěl jsem to zkusit osobně a překvapivě vpoho. Samo na nějakou dlouhou služebku na otočku to asi nebude, ale na road-trip s dětma ideál.
Jezdil jsem pravidelně 900 km (1-2 zastávky 10-15min, 9-10hod dle provozu) a neuměl jsem si představit to jet něčím takovýmhle. Po téhle zkušenosti bych to dal, samo pojedu trasu déle (2-3x nabíjet, 11hod), nicméně bezpečněji a dojedu relativně fresh.

bkralik
06. srpna 2024, 11:18
2

esmo: Tohle je asi dost individuální, ale u mě by to prostě bylo pohodlí a luxus - jedeš, je absolutní ticho a ono to furt táhne. Jasně, pokud jseš zvyklej na Sklass, tak tě to asi tolik neuchvátí, ale já jako "běžná populace" zvyklý na oktávky/superby nebo třeba jedničkové BMW vždycky žasnu - i u otcova pitomého Hyundaie Kona Electric
Ale samozřejmě - jde furt o to, co od auta očekáváš. Pokud máš na autech rád to že dělají zvuk, to že musíš umět řadit a obecně to auto víc "ovládat" (záměrně nepíšu řídit, protože "řídit" může být zábava i u EV), tak z toho třeba budeš smutný a prostě to pro tebe není. Já jsem se na jaře rozhodoval, jestli si chci koupit teslu a nebo americký osmiválec - no a zatím zvítězil americký osmiválec, protože mi zatím na tom "charakteru" auto záleží víc...

esmo
06. srpna 2024, 13:12
2

Charakter, řazení, zvuky, škubání ... to je to co vyhledávám.
To že je ticho a furt to táhne, to mě jako prostě nic neříká. Proto by ani to Sko nebylo pro mě, rád o autě vím. Ale jsem si vědom, že jsem dost specifický člověk, ostatně ale proto jsem na Autíčkaři, ne? :-)

bkralik
06. srpna 2024, 16:30
2

No, jak říkám, taky jsem to zatím vyřešil americkým osmiválcem s manuálem, takže jsem asi podobná skupina :).

to
tomaass2
06. srpna 2024, 11:42
2

Když jsem jel roadtrip Skandinávií loni, tak mne při spaní v kempech hrozně překvapilo, kolik místních (zvlášť Norů) jezdilo v EV: Tesly, Q6 apod. a spali v těch kempech ve střešních stanech, v autech, někteří pod širákem. I v zásadě bohatý lidi mají rádi kempy (ale ne chorvatského typu, tady spíš menší, kde je jen pár lidí někde za farmou, aby měli klid a soukromí), a musím uznat, že tam mnohde byly i připravený zásuvky pro ně a vypadalo to jako pohoda. Když se chce, tak to jde, a do budoucna se to zjednoduší i tady a já časem svoje TDI vyměním za EV, takže díky za tyhle zkušenostní blogy!

Ale stejně si myslím, že zákaz spalováků je blbost ... když ten roadtrip nepojedu po Evropě, ale do Kyrgyzstánu, tak jsem v pytli. Stejně jako si myslím, že s tím bude mít problém IZS.

reagovat
bkralik
06. srpna 2024, 12:32
1

Hele překvapivě v Hradci Králové už mají dvě "sanitky" (nejsou to přímo sanitky, ale rendez-vous auta) elektrický a jsou s tím spokojení.
https://hradecky.denik.cz/zpravy_region/zachranna-sluzba-zachranka-hradec-kralove-elektromobil-prvni-den-akce.html

Ale opět je to o tom, že v HK, který je relativně situovaný na jednom místě to prostě dává smysl, na vysočině třeba spíš ne :)

S.
S.h.I.t.
08. srpna 2024, 23:43
2

Ad rendez-vous sanitky: ono je to dany tim, ze tyhle auta proste nemaj velkej denni najezd, a nemaj ani velkej najezd v kuse. Fungovalo by to i na vysocine. U nas diky nasemu systemu vyjezdovych mist je jen malo lokalit, kde je vzdalenost na dojezd velka. (obzvlast v kombinaci s tim, kde funguje tenhle system, kdy doktor jede svoje auto)

ro
rock
06. srpna 2024, 12:36
3

No vida. Když jsem nedávno (v řádu měsíců) četl o roadtripu někam do Chorvatska, tak mi to připomínalo spíš vyprávění Hanzelky a Zikmunda o cestách v rovníkové Africe (a to včetně zastávky ve Vídni, která by snad už mohla patřit do civilizovanější části světa).
Tohle už zní víceméně přijatelně, jakkoliv údaj o stavu baterky "-1 %" by ve mne zřejmě lehkou dojezdovou úzkost vyvolal a z fotky konektorů pociťuji jistou nejistotu.

reagovat
StreetPro
06. srpna 2024, 15:46
4

První týden koukáš na "dojezd v km", pak to přepneš na %... druhý týden víš jak vypadá "tvůj" konektor a jsi ok se SOC pod 40 %, protože víš, že to za den okolo komína těžko vyjedeš... třetí týden si říkáš, že budeš nabíjet jen když svítí slunce, protože ti stačí 20+ %... při delším tripu ti dojde, že mít naládováno 100 % je nesmysl a jen to držíš mezi 20 a 80 (resp. to za tebe dělá auto navigací k SC).
Ve finále pak jedeš podle situace na 15 nebo to necháš déle nabíjet na 85 % (když víš, že to lépe vyjde s ostatním programem)... sedět někde hodinu a čekat na 98 % je novinářský test nebo info z AutoForum :-)
Samo jsem si také udělal asi 5 jiných app/registrací pro alternativní sítě, ale není to potřeba a jsou dražší. U nás ještě tak Eon, Čez, případně PRE pro případ nouze...

Wa
Wakantanka
06. srpna 2024, 15:40
1

Vďaka za postrehy, ja som práve v Grécku na Chalkidiki kam som dorazil svojim dieselovým MPV a v podstate valím oči koľko EV tu jazdí a na akých najmenej pravdepodobných miestach ich stretávam. A je fakt že drvivú prevahu majú Tesly model 3, potom Y, sem tam sa mihne nejaká S či X. Videl som aj pár Leafov a 500e a dokonca EQS. Podotýkam že drvivá väčšina má grécke značky, ale videl som už aj na Holandských, Dánskych či Britských značkách. A fakt netuším kde to mimo domu nabíjajú lebo nejakú charging station som ani cestou sem nikde nevidel.

reagovat
StreetPro
06. srpna 2024, 15:51
2

Ty SC jsou většinou u nákupáků (ve Fr, Ch, De), v It různě zapadle po industry areálech. Řecko na tom bude hádám podobně jako u nás, tzn. přenosová síť to nedává a musí je stavět někde u TS, uzlů apod, takže je běžnou cestou neuvidíš. Nikde nemají žádné extra značení nebo reklamu.

VK
VK
07. srpna 2024, 13:10
0

JJ, vlastně jedna z největších bolestí současné sítě nabíječek. Ne, že by nebyly. Nejsou vidět.

krab
08. srpna 2024, 18:17
0

Moc pěkný, a překvapilo mě, že i ta cena zájezdu dobíjení docela nízká, nějak jsem měl za to, že dneska to DC dobíjení stoji často i přes 10 kč/ kWh

Sranda, že to teda ovšem obnaselo 18 zastavek kde se průměrně skoro 3/4 hodiny "tankovalo".

Jel jsem před časem s BMW i40 M50 do Rakouska s rodinnou a zpět, taky to šlo, ale min 4 zastávky na "tankování" elektriky byly v hnusným místě a čekací doba byla čistě opruz , jinde se nám to povedlo spojit s nějakým sightseeingem, takže to byla pohoda...

reagovat
krab
08. srpna 2024, 18:18
0

Cena za dobíjení ... tam mělo bejt, blbej autocorrect

StreetPro
09. srpna 2024, 09:13
0

krab - je třeba to brát v konceptu cesty, že tam nesedíš/nestojíš a nehypnotizuješ stojan "dej mi rychle šťávu" :-) reálně jdeš na jídlo a spíš musíš děti vypakovat z herny/prolejzačky, protože ti už Tesla hlásí na app, že je do 5 min nabitá na tvůj určený limit (např. 80 %, který si samo můžeš následně upravit směrem hore, abys neplatil poplatky navíc za "nečinnost na stojanu", protože bys jen blokoval místo někomu dalšímu).
U téhlé staré S se nabíjení nad 60 % zpomaluje kvůli ochraně baterie, tak stačí potáhnout limit na 90 a vklidu přijít jak potřebuješ). Co je cool na Tesle je možnost změnit parametry na základě dat z reál provozu, takže ti třeba najednou "povolí" větší nabíjecí proud na SC - viz snímek.

Mechanik
10. srpna 2024, 09:43
1

Ta celková doba strávená na nabíječkách někde v průmyslových areálech mimo normální prostředí, jako že pochybuji že tam jsou u toho herny a hřiště. Pokaždé nabíjet někde u nákupního střediska určitě nejde. To je dost šílený, když to sečtu za rok tak bych tam strávil 10 dní po šesti hodinách, představa že tím budu jezdit 30 let, no pěkný, čas je to jediné co si nemůžeme koupit.

ro
rock
11. srpna 2024, 09:06
0

Ta cena ledaskde těch 10 korun opravdu přeskakuje. Rychlé Ionity je bez registrace okolo 20 Kč a pro stálého zákazníka (která k tomu ale platí nějaký drobný paušál) podle tarifu nějakých 12-15 korun.

krab
12. srpna 2024, 09:23
1

Co jsem tak právě viděl na tý cestě co jsme s tím elektro BMW udělali, tak právě jak Ionity, tak i Superchargery (často jsem to viděl nějak pohromadě, my "tankovali" u těch Ionity, kde byly, jinak různě) prostě nebyly na hezkejch místech. Úplně nejodpudivější bylo nějaký parkoviště kdesi v dálničním křížení kdesi u Ennsu. Tam fakt bylo vedro, beton, za parkovištěm očůraný křoví akorát .. kus dál benzinka, nějaká restaruace, ale tam bych se fakt nezastavoval kdybych nemusel. Zrovna tak si vybavuju nějakou rychlonabíječku v průmyslový části Liezenu, kam bysme taky absolutně dobrovolně vůbec nejeli. Jindy to bylo fajn. Třeba já nevím v Gröbmingu jsem si zaparkoval poblíž náměstí, dal to na nabíječku a zbytek večera jsme strávili koukáním na tu veteránskou show co tam tehdy byla, pak bylo auto nabitý .. Jen co chci říct, že to samozřejmě všechno jde, ale dost to tvoje cestování a plánování tomu elektrodobíjení musíš podřídit a to je ten zásadní (ten zásadní důvod je, že elektromotor není V8, že?) ale prostě jako rodinný auto bych to nechtěl. Každopádně kdyby mi někdy v budoucnu zaměstnavatel řekl, hele tady máš na služební účely elektroauto anebo pro ty služebky, kdy dneska používám různá fleetová auta jedné autopůjčovny daly čistě elektro, tak to samozřejmě půjde. Ale už ten opruz tu je, že si musíš vždycky zjistit, že tam kam jedeš na jednání bude možnost zaparkovat a současně dobíjet, protože zdržovat se půlhodinou zastávkou někde u dálnice a tam sedět a čekat anebo jít do McDonaldu kam jsem třeba ani jinak vůbec jít nechtěl, je prostě limitace co mě vadí. Ale samozřejmě najde se už dneska početná skupinka lidí co jim "lifestyle" s elektroautem vyhovuje a já jim to neberu pochopitelně....

Irwinek
10. srpna 2024, 15:35
2

No, přečetl jsem a , no prostě díky za tip na výlet.

reagovat
Sa
Sato
10. srpna 2024, 19:47
3

Diky, fajn pocteni.

Akurat dneska som bol obzret rychlonabijacku na slovenskej r1 (beladice) museli sme spravit prestavku kvoli deckam tak preco nie tam, aspon pozrem ako to v realite funguje. Ak som to dobre pocital tak je tam 8 stojanov a realne tam boli max 2 EV napojene, cize kapacita plne dostacujuca. Auta sa odpajali a pripajali celkomnrychlo, asi im tych 350kw fakt tecie. Inak ale fail. Miesto si honosne hovori "terminal" ale okrem nabijacky je tam len samoobsluzna benzinka (bez obchodu), vonavy McDonald a casino... well... nechcem nikoho urazit ale zrat McDonald na akejkovek pravidelnejsej baze je ciste zufalstvo, a davat do vlasnym deckam jen uz cista demencia, nieco ako fajcit za stolom s deckami, ved sme na terase ze.. Takze som kupil hranolky a stripisy a bol zvedavy ci to moja trojrocna bude jest a hovoril som si ze jedna pasivna cigareta by ju tiez nezabila... A asi pol hodku sledoval striedanie EVs kym maldsie dieta dojedlo svoje kasovite jedlo. Kazdopadne nabijat niekde kde mozete mat len jedlo zo separatu pripadne ist na vysoko inteligentu zabavu do casina, je celkom fail.

reagovat
StreetPro
12. srpna 2024, 09:55
1

Nejsem úplně vypovídající vzorek, protože jsem byl jen na 3 SC v ČR a 18 venku. Ty v ČR neberu vážně (Vestec je fail časově/rychlostí, okolo nic... Lovosice bizár, protože je to mimo trasu/dálnici... Kamenný Újezd na jihu je sice vedle kempu, ale je tam i hotel/restaurace)... Ostatně pohled na mapu je výmluvný, EV/Tesla je něco jako sprosté slovo :-)
Venku byly o ničem jen 2 (nikde nebylo nutné krmit děti/sebe McDondou) - Vado Ligure v It vedle nějakého industry dvora, nicméně i zde bylo open WC a dětský koutek s hračkami... a druhé ve Fr, které jsem vytěsnil, bylo někde v poli u rozestavěného Decathlonu (šlo sice někam dojít 300-400 m, ale vedro, takže jen běh podzemním parkovištěm na čas a jiné pokleslé zábavy rodičů s EV) :-)

StreetPro
22. srpna 2024, 16:03
0

někdo jel podobnou "punk" trasu už v roce 2020 (jen to zalomil nahoru): 18.5.2020 10:04| autor: Hugo Kottás s Hjundé Kona... evidentně také dojel cajk :-) https://www.autoweb.cz/hyundai-kona-electric-nejlepsim-malym-elektromobilem-podle-casopisu-topgear/
nevím, jestli je to s jetou Teslou S o 4 roky později pořád tak revoluční...

reagovat