načítám data...

Setkání se sobem... Saab 9-5 Aero 2,3t 2006...

06. prosince 2021, 11:57 42 komentářů StreetPro

Aneb kterak hezké auto po 4 letech pošlete dál, protože už zkrátka nemáte nervy na matlaly a faily z výroby...

zobrazit celou galeriiJan Beck: Setkání se sobem... Saab 9-5 Aero 2,3t 2006...

Saab 9-5 se mi vždycky líbil - letecká historie značky a nekonvenční přístup k technickým řešením mi zkrátka imponují, proto když se naskytla příležitost zalevno vzít plně vybavenou Aero, rozhodnutí bylo celkem rychlé. Možná až moc.

No, předcházela tomu prohlídka 2002 Aero v Německu, kde exemplář v capučíno metalíze a medové kůži vypadal nádherně, majitel měl 7er v garáži pod plachtou a venku Rover V8 Supercharged. Nechci být povrchní, ale prostě je rozdíl, jestli kupujete auto od strejdy, který točí dvacku eřen v ruce nebo od někoho, komu je zjevně buřt, kolik to žere na faktuře ze servisu. Tak či onak, pohled pod auto ukázal šarlatovým písmem hustě popsanou pravdu o prosoleném fatherlandu kam až oko dohlédlo. Pro formu jsme to šli ještě projet, po ohřátí při plném plynu motor hodil chybovou hlášku a utnul tah. Nato Helmut zjevně vypadl z role Alles gute a vypadal, že to zapálí rovnou před barákem. Na ja, čůss, tuhle nebrat…

Druhej kousek byl 2007 kombajn po GO motoru a náprav u servisáka Bubníka v Praze. Auto mělo údajně 300PS, komplet powerflexy a poladěné kde co. Pod autem bylo čidlo ve vaně olepené silikonem, chyběly ostřikovače světel a liška sem tam také našla doupě. Jízda byla ok, ale auto vrzalo, mělo 3kila najeto a celkově jsem měl pocit, že je to taková psí bouda. Ve stříbrné navíc “brejlovec” vypadá jakoby měl otevřenou kapotu, protože u Saabu asi nedokázali ukočírovat kroucení kastle, aby nepraskaly lišty okolo (můj skromnej tip). 

Nakonec jsem vzal sedan 11/2006 Aero 2,3t 5q automat ve full s dovozem z ITA v zanedbané údržbě, ale s nízkým nájezdem. Přihodil jsem dozadu Aero křídlo, dal folie na okna a nechal dát do černé fólie ty vkusné (čti hnusné) chrom lišty vpředu. 

Jak vlastně Saab 9-5 Aero brejlovec jezdí?

Měl jsem paralelně s ním Bmw 525i e60 LCI (tzn. 2007, n53/160kW, manual) – kdo si toho Saaba jako nového koupil za stejnou nebo vyšší cenu jako to Bmw, musel být magor nebo skalní fanoušek. V Báwu bylo ticho jako v kostele, kastle se ani nehla (a měla 2kila najeto), auto sedělo, jelo a imo bylo podstatně někde jinde. Saab měl bezpochyby fun faktor – lidi na vás ukazují, motor má výborný tah a s autem jedete velmi rychle bez “námahy”. Spotřeba se nechá bez potíží udržet pod 10 litry plynu, na dlouhé trase však obtěžuje hluk a vibrace (jet 170 po Německu bylo v e60 naprosto samozřejmé, v Saabu poněkud za trest). Do zatáček se vrhal vcelku s radostí, jednoduchá přední náprava nedovolí bůhví co, ale pořád máte pocit kontroly (mno, při pohledu na tacho zjistíte, že Báwo letí danou zatáčku o 20 rychleji a bez dramatu). Kastle je na dnešní poměry měkká, rázy od podvozku značné a příčné nerovnosti v zatáčce vyvolají uskočení zadku (nic dramatického, ale vzhledem k multilinku na powerflexu překvapivé – opět, můžeme se hádat, ale fakt jsem jezdil stejné trasy oběma).

Prodejce a servisák Halda nabídnul udělat servis, na což jsem z důvodu souběhu stěhování kývnul (dle foto níže to nevypadá, ale je tam několik skříní IKEA výšky 220). Později se ukázalo, že v podstatě vše jsem musel buď předělat sám nebo jinde. Na druhou stranu fungoval dle dohody. Bohužel tam byly i hlášky typu – dunění v interiéru dělají všechny automaty, to je normální (jasně, Saab prodával auto, které na křižovatce duní jak TDi a klepe se mu volant). Mlátí víko kufru, to je normální, můžete vyměnit pístnice a bude to dělat zase (jj, auto za 1,5 mega a museli jste držet víko při zavírání). Prasklá krytka okolo řadičky nejde vyměnit, musí se rozdělat celý tunel (v servisu pro zákazníka určitě, ale doma jsem to vyměnil za 10 min po sundání řadičky).

Je vcelku zbytečné rozebírat téma LPG, protože kdo jej neumí udělat, je to zoufalství s tím pak jezdit… zkrátka nechal jsem dát plyn u LPG Vaněk Praha www.lpg-vanek.cz  Dělal mi i 530i e39 (kterou předtím zprznil plynař v SVA Soběhrdy www.autosva.cz, kde asi nej perla byla instalovaná ŘJ plynu na rozpěrce nad svody na jednom šroubu M5, kdo neviděl, neuvěří). Větší a vyšší nádrž místo dojezdovky, abych měl rozumnej dojezd 550-650 km. Instalace v podstatě neviditelná, bez citelné změny po přepnutí. Na fotce je na stropě v kufru instalovaný SMD pásek, který z černé díry udělá použitelný kufr, doporučuji udělat v každém autě (imo moc nechápu, proč má prakticky každý výrobce potřebu šetřit na osvětlení kufru).

Nechal jsem o 5 metrů vedle v servisu Hagibor přelakovat olezlou kapotu a nárazník + vyměnit silenbloky za poweflex v předních ramenech, protože nebyl čas to řešit jinde. Při převzetí jsem nestíhal – bílá kůže byla regulérně šedočerná, na dotaz co to má bejt mě uzemnil technik, že “to je vod toho jak se tam leze v montérkách”. Později jsem objevil ještě ulomené držáky 2 ostřikovačů na kapotě (Saab má 3), které dostaly porci tavného lepidla v edici ptačí hnízdo a čau.

Kůži jsem nechal renovovat u Mistr kůže www.mistrkuze.cz, který odvedl velmi dobrou práci za rozumnou cenu (u řidiče začala po měsíci na bocích sedáku opět praskat, ale to byl spíš problém materiálu). Dal jsem tam pak druhé auto, které mistra asi tolik nebavilo a opravu jednoho tapecáku s bočnice sedačky nacenil v podstatě jako celého Saaba, navíc s podstatně menším úsilím. Opět, mohl jsem tam zase zajet a nechat to reklamovat, předělat… ale jak asi tušíte, nemám SM snahy trávit svůj život reklamováním a ježděním do řiti a zpět MHD či druhým autem.

Následovala svépomocná oprava zaseklého vysouvání média v navigaci, přelakování lišt dveří (u Saabu si nevšimli, že po odpoutání letí pás přímo na tu lištu, která byla otlučená jak kikánské hračky) a dolakování středové konzole. Výměna rozpadlé krytky GPS antény, přebroušení a zalakování středových krytek kol, renovace alu a vytlumení interiéru byly takové domácí projekty. Stále na vlně, že je to sráč, ale má fun faktor.

Celou dobu však z motoru tekl olej, nechtěl jsem zkoumat vymyšlené a po zkušenosti s Haldou jsem to dal celkem tuším 3x Bubníkovi. Jednání a přístup korektní, nicméně pokaždé fa za 10k a stav +/- stejný, jen příběh navíc (jednou mi musel vyměnit ježka topení, že prý umřel… gufero na klice asi na 2x a nadělil mi novou řemenici… pak jsem měl prasklé nové elektrochrom zrcátko, těžko říct proč, jestli se ho tam někdo snažil ukrást… no a naposledy mi prodal zapalovací kazetu s vysokohorskou přirážkou). Jo a jako bonus jsem měl pokaždý nalomenou lištu na kapotě, ale to je detail. Mezitím jsem si také užil s panem Šolcem.

RS Šolc servis býval asi ok, za mé navštěvy to už připomínalo vrakáč a sebeprezentaci ega majitele. Jel jsem tam na přetěsnění vakuové pumpy, která byla dalším místem úniku oleje. Mistr mi hned vysvětlil, že tím to určitě není, že je to ventil víko. Říkám, že je měněné a zjevně to teče okolo té pumpy. Ne, je to víko, věřte mi. Dobrá, dělá jen saaby, ví o čem mluví (asi)… další věc byly zadní klouby (granáty). Při převzetí standardní situace – šedivá sedačka, špinavé auto. Zaměstnanec to chtěl čistit technickým benzínem, což by nejspíš umylo i barvu (Saab nemá zrovna nejlepší kůži/barvu). Doma zjištuji, že jsem přišel o kryt pod motorem, nemám zapojené táhlo xenonu vzadu na nápravě a jeden vyměněný nový granát má protrženou prachovku (ale protože to byl borec koumák, zapatlal to celé plastickým mazivem, abych to já aka vocas zákoš neviděl). Po pár km navíc nejenže dál rosila ta vakuová pumpa, ale hlavně regulérně teklo ventil víko, které předtím ani nerosilo. Pan Šolc samozřejmě vytekl, co jsem to za hajzla nevděčného, po chvíli emocí ať dojedu, že to osobně zkoukne. Což bylo fajn, ale jak už víte, není mým snem objíždět servisy, dohadovat se a neustále čistit bílej interiér. Cesta zpátky na místo činu tedy byla ve znamení dýmovnice a hasičáku na přední sedačce, protože olej teče při zastavení rovnou na svody. Nakonec uznal chybu, granát dal nový, přetěsnil a návdavkem mi přidal méně dobitej plast pod motor. Mám mít radost?

Nakonec jsem si vyměnil silentbloky předních ramen sám (za obyč gumové, protože ten olej a silikon opravdu spolu nefungují), rovnou i komplet tlumiče s uložením a těšil se na nějakou změnu. Chyba lávky, naprosto stejný projev. Mezitím jsem poměnil všechny 3 uložení motoru a dal powerflex spodní táhlo reakce. Rovněž powerflex uložení pomocného rámu a nevím co ještě. Pak se začalo přidírat servočerpadlo, což mělo za následek špagety řemene, tak jsem rovnou vyměnil i vodní pumpu a termostat, hadice na vodu, podtlakové trubičky, přeleštil světla/vyměnil výbojky, nechal vyměnit okno (doporučuji AutoSklo Team na Praze 5, něco jako Vaněk, prostě to tam dáte a víc neřešíte, opakovaně tip top zkušenost… kvůli zcela rozpadlému bausetu), přetěsnil šíbr (hluk pořád)…

Zkrátka a dobře… poté co jsem vyměnil nebo nechal vyměnit zhruba 70% auta a byla to stejná splašená bouda, došlo mi, že   to fakt nemám zapotřebí… dal jsem inzerát, záměrně za vysokou sumu a po pár měsících se fanda značky v mé Sáábině našel. Měl totiž předtím 9-3 Biturbo TD, což jak jsem pochopil je ještě větší černá díra, která ani nejede…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PB
06. prosince 2021, 22:27
-1

Nejak nevidim moc problem auta (krom toho, ze je to svedskej socialistickej kram), spis se sebou nechas jak blb vorat...

reagovat
Bavoraczech
07. prosince 2021, 13:10
4

No ono je to těžký. Já měl podobnou zkušenost s Alfou. Odjíždíš ze servisu a zjišťuješ, že 70 % toho cos po nich chtěl není udělaný nebo je zmrvený, ale cenu a dobu, kterou auto strávilo v servisu (většinou na dvorku před servisem čekajíc až se do toho někomu bude chtít) sis představoval tak 30% oproti skutečnosti. Byl jsem se tam s nima hádat a neuhádal jsem prakticky nic. Ani ČOI se nikdo nebojí páč dokaž v jakým stavu jsi to sem přivezl. Takže jsem jim řekl, že už tam nikdy nepáchnu, oplátkou mi řekli že je to dobře, že tehdy 15 letej krám nikdo dělat nechtěl a bylo.
Tak jsme jel do jinýho servisu, kterej mi byl doporučen a dopadlo to úplně jinak. Jenže je to zkušenost. Někdy se povede že dobrej servis je hned ten první a jindy holt je to až ten čtvrtej nebo pátek. To je dneska jak s řemeslníkama. Zjisti kdo je dobrej a kdo je hovado co odvede za hodně peněz málo kvality?
Takže dneska už to řeším tak, že mám svýho garážníka, kterej dělá poctivě. Dělá více méně jen známý za dobrou cenu dobrou kvalitu a má pořád narváno, takže čekáš několik měsíců než tě vezme. No a co se dá doma, to opravím sám doma.

PB
07. prosince 2021, 23:47
0

No je to tak - za leta mam jeden servis jako hlavni "kdyz je cas", a pak par s dobrejma zkusenostma (spis takovy peclivejsi garazniky), kdyby se neco podelalo na cestach:D... a stejne, hodne veci delame doma s tatou. S remesnikama je to podobny. Opravuju ted dum a neni to smrt jen proto, ze je to u nas doma a v podstate vsechny co na tom delaji zname celej zivot...

StreetPro
08. prosince 2021, 10:51
1

V určitej moment ti dojde, že nemusíš/nechceš všechno dělat sám... ale za své peníze očekáváš vyřešení problému, namísto vyrobení dalšího (dolámané věci nebo zasviněný interiér)... Fakt nemám čas jezdit po servisech se hádat poté co zjistím, že to či ono d/ojebali...
A o čem se chceš v důsledku hádat? V okamžiku, kdy odjedeš/převezmeš auto, odsouhlasil jsi stav, zbytek se ti podělal po cestě domů... Můžeš jet leda příště do jiného servisu... a jiného...

esmo
07. prosince 2021, 06:29
-2

Haha, to je strašný :D
Přesně proto, už nikdy nechci žádný vylítaný bazarovky :D

reagovat
Irwinek
07. prosince 2021, 07:05
1

Hezký :-D
kamarád si kdysi nechal u mistrů kůže dělat cosik na sedačce, volant tapec dveří a ještě něco, práce parádní a nebylo to zas tak drahé. Letos jsem si tam chtěl nechat potáhnout volant a při té ceně se mi protočily panenky - za to mám v podstatě nový origoš.

reagovat
BigBen
07. prosince 2021, 08:19
5

Najít dobrýho a slušnýho servisáka je jak výhra v loterii...

reagovat
beastar
07. prosince 2021, 09:00
0

Saab je trochu problém a bude čím dál větší. Prodal bych to po prvním roce tohohle hororu:) Blog ale poučný. Btw zbyl ještě v Praze někdo jiný než ti jmenování, kdo u toho sráče umí něco vyměnit?

reagovat
krab
07. prosince 2021, 09:25
1

Tohle bude oříšek, ale fandovská základna Saabu bude pořád. Spíš těch opravdu pěkných aut je málo. Než jsem koupil Mini Coopera, měl jsem zálusk na jednu Saabici , 9-3 Aero, rok 01, auto dokonce jako nový registrovaný v ČR, jen 2 majitelé. Moc hezký provedení atd.. no jo, ale už přes rok stojí, nepoužívá se, kamarád ho viděl, poslal fotky, no zkrátka stálo by to hodně lásky a péče. A to tady v okolí taky nemám kdo by mi pomohl s tím, co sám doma nezvládnu.

Myslím, že dobrý Saab servise je pořád v Chrastavě, Saabstance se dneska jmenuje

Ba
Bazi
07. prosince 2021, 11:08
2

Řešitelné to je celkem s přehledem, spotřební matroš za 2 dny, max. do týdne díly, co se standardně netočí... zrovna u pana Bubníka je kvalitní servis, stejně jako u pana Haldy.... a když to není vyloženě něco, že člověk musí pod auto na heveru, je chuť a nálada, nebo nutnost, tak se dá leccos udělat klidně na ulici...kdo chce, udrží auto v super stavu...

krab
07. prosince 2021, 11:45
0

Asi souhlas ... já mám teda jen takovou zkušenost s tím obchodníkem J. Haldou, že ty auta co prodává jsou typicky spíš zklamání. Má nějaký zvláštní umění ty Saabíky nafotit do inzerátu úplně skvěle, ale pak přijdeš a ono to stojí zaprášené před halou na plácku a když je to dovezené ze Švédska je na těch autech prostě vidět ta Švédská zima. Omlácené zespodu od štěrku a často hodně orezlé. A ono vůbec ... 9-3, 9-5 to jsou auta, kde se z tou korozí prostě bojuje. Jednou jsem tam fakt chtěl koupit Jaguar XJR v british racing green barvě, vzácná verze X305 , motor R6 + kompresor. Fotky v inzerci fakt přitahovaly jak magnet, realita o dost horší. Auto mělo velké vůle v přední nápravě, to by i člověk nechal spravit, to je jasný, motor běhal, převodovka řadila, interiér horší než na fotkách, ale dalo by se to do pořádku. Zespodu ale přeci jen trocha rez, v reálu asi když bych to pak doma prozkoumal pořádně zjistil bych i víc znepokojujících zpráv. Každopádně důvod proč jsem to nakonec nevzal bylo srandovní jednání, kdy prodejce původně slíbil nějakou cenu a když jsem teda přišel znova, že si teda pláceneme, tak to zvedl zas o 10 tis, že prej nemůže, že díval kolik za to dal a že by mu to "nevyšlo" ... no tak jsem to teda vzdal a Jaguara dodnes nemám. Možná je to i štěstí :-D

Jinak mám taky Saaby strašně rád, jednoho jsem před časem i míval a vzpomínám na něj.

beastar
07. prosince 2021, 11:56
0

Když to tak čtu zlatý Maserati a švýcarský garážník:))

Ba
Bazi
07. prosince 2021, 12:08
0

Cabrio jsem vzal na 4 fotky z pobaltských zemí (původně zaoceánský vůz)... někdy to vyjde... :-))

StreetPro
07. prosince 2021, 12:49
-1

Ikdyby byl v Praze solidní a znalej servis, pořád je to neadekvátní hodnota cena/užitná hodnota… možná pro nenáročné uživatele basic kombi verze za 50k jako pracant… Ale tady všechny plasty pod kapotou degradované horkem = na co sáhnete, upadne… odvětrání kliky má snad 7 iterací a ani ta poslední nefunguje… písty dají zhruba 3kila a praskají… olej teče stále… uložení motoru stojí absurdní sumy (nové, jakože jsou 3 po 6-9tis kus) a v případě automatu stále neřeší dunění a vibrace (nakonec měl Halda pravdu, úplně se toho zbavit asi nelze - nebyl jsem v náladě si zkusit koupit všechny 3 nové)… zapalovací kazeta je evergreen (levné umřou nebo mají výpadky hned, drahá neorigo mi vydržela 2 roky, origo je za 8tis)… IC typu sendvič je po stranách neutesněný a zakrytování spodku auta v podstatě chybí (na ex-leteckou firmu nečekané, majitelům doporučuji zkouknout Bmw z té doby)…

Ba
Bazi
07. prosince 2021, 13:13
4

Upřímně ... teď si tomu dal rozřešení... dát orig zapalovací kazetu je základ a ví to každej, kdo vlastní nebo chce vlastnit SAAB a trochu se zajímá .... nekovaný písty vydrží 300+ koní a 300+tis. kilometrů, klidně v automatu... zrovna mechoš od Martina Haldy má dva starý skleníky v Maptunu 300+HP v automatu... a řešíš koncept auta z roku 97, který procházel postupnou modernizací, bohužel spíš optickou, tže porovnávat s BMW z 2007 je rozdíl 10 let na technice... tže ve výsledku si koupil italskou vránu, kterou ses snažil poskládat, zplynoval a prodal...bohužel to auto, resp. značka za to nemůže... have a nice day, man...

StreetPro
08. prosince 2021, 10:55
1

LPG = se zlo, je to tak? :-) Celkem 2 majitelé Saaba mi měli potřebu promluvit do duše, když jsem to ládoval tím "svinstvem" na pumpě.
Faktem je, že ten motor (kdyby z něj neustále netekl olej) byl na tom autě to nejlepší... i s tím plynem... nebo možná právě proto? :-)

st
stirling
07. prosince 2021, 10:50
0

Inak v CR je saab stale popularny, clovek pozrie bazos.cz a je tam vela Aero verzii. Mne sa Saab vzdy pacil,hlavne Aero verzie, ale ked clovek pozrie ten interier tak sa mu chce plakat. Motor musi ist ako raketa. Ale nechapem volbu toho automatu, to podla mna musi dost zabit cely vykon.

reagovat
StreetPro
07. prosince 2021, 12:36
-1

Automat byl v pohodě, je to 5q Aisin, ve Sport módu jede velmi schopně (jasný, není to 8q ZF). Ten motor nepotřebuje točit, má plochý moment a stačí přidat, v 60ti při plným nebyl problém protočit pneu i na suchu… na okresce při 50-120 to byla zbraň ;-)

Bavoraczech
08. prosince 2021, 11:44
-2

Sorry, ale 5Q Aisin není úplně nejlepší automat. Měl jsem ho v Alfě, má ho plno lidí ve Volvu a jiných soudobých vozech. Ta převodovka možná řadí rozumně (mně v Alfě zbytečně vytáčela naftovej motor a až moc motorem brzdila, ale toje asi sladěním), ale je velmi choulostivá na kvalitu oleje a na způsob provozu a nemá ani vyměnitelný filtr. Zkrátka není moc povedená. VPeugeotu máme teď francouzský 4 kvalt, z něhož je odvozená 4HP20. To je jednoduchá, ale odolná převodovka, kterou navíc soudruzi ve Francii naprosto parádně sladili s použitým motorem a je to o něčem jiném.

Ra
Ragnarok
08. prosince 2021, 11:58
2

To je zvláštní, v Saabech tyto převodovky vykazují velmi dobrou životnost. A to není jen moje osobní zkušenost, ale mnoha jiných majitelů Saabů. Nedávno mi to potvrdil i dvorní mechanik se velkými zkušenostmi (není to ani jeden z výše uvedených).

Bavoraczech
07. prosince 2021, 13:02
0

Mno, v Saabu jsem seděl jednou. Ani jsme v něm vlastně nejel. Stačilo si sednout do toho interiéru a materiálově a provedením mi to přišlo jak Opel. Nějak mě to nechytlo ani designově. Ze Švédska asi raději Vulvo...

reagovat
vojtacz
07. prosince 2021, 14:04
1

Tak ona třeba poslední 9-3 v podstatě je Opel, navíc kvalita interiéru je docela strašná. Támhle to vrže, jinde to skřípe, palubka má hezkou "gumaněco" úpravu která se pro změnu ráda loupe. Na druhou stranu pokud má člověk ty "lepší" kožený sedačky, tak je v tom moc prima sezení.
-
Komentář upraven 7. 12. 2021, 14:04:56

PB
07. prosince 2021, 23:53
1

Ono ty svedsky interiery jsou proste - svedsky. Studeny cumaci, tak jako trochu komfortni, ale zas ne moc abychom nevymekli - koneckoncu jeste nedavno tam spali se sestrenicema a topili vresem. Samotna kvalita tech interieru me prekvapila - predevsim jak bidna je. Ja to proste nemusim.

beastar
08. prosince 2021, 08:10
0

Pb: Koukám že ty si milovník Švédska asi jako já. A též adoruješ jejich propracovaný průmysl, smysl pro detail. Politický systém a technické úspěchy :D

krab
08. prosince 2021, 08:56
0

To mě fakt bavíte... PB, výborná hláška :-D Chudák Gréta, ta asi holt vyrůstala bez bratranců jako jedináček a takhle to dopadlo :-D

Já teda nějak ten švédskej autoprůmysl můžu, trochu to mám asi okoukaný od táty, ten má Saaby strašně rád, tak jsem o tom od dětství slýchvával, v pár Saabech se povozil. Ale máte jednu pravdu s těma interiérama - když jsem se před časem zase svezl v 9-5 , myslim už brejlovec to byl, tak mě fakt zklamalo množství pazvuků. To si snad ani z mojí 900 nepamatuju. Prostě Saab je smutnej příběh toho, jak se to někdy v autoprůmyslu nepovede, ať už za to může mateřskej korporát anebo někdo jinej... stejně Lancia, smutný příběhy.

Ale třeba takovej Saab 9000 Aero, ročník 1995-97 , sehnat to v dokonale zachovalým stavu, úžasná kára. Jenže sežeň to...

Bavoraczech
10. prosince 2021, 06:44
1

twl mínusy za pohanění interiéru... vy mě fakt bavíte :-)

vojtacz
10. prosince 2021, 10:59
0

Já už jsem z mínusů na nule a to ten interiér znám dost důkladně, když s poslední 9-3 jezdím dennodenně :D

liška
07. prosince 2021, 14:18
0

Tak to zní dost strašidelně, já teď pokukuju po winterkáře a starší 900 je jeden z favoritů. Rád bych, jestli je tu nějaký sobista co nezná víc tohle auto: https://auto.bazos.cz/inzerat/143993574/saab-900se-25-v6-1993.php Jel jsem v tom a až na pár věcí mi to přišlo relativně ok, nicméně těch 170 koní mi přišlo, že bude upalovat trošku jinak. Teď je otázkou, do jaký míry to dusí automat, nebo jestli už ten motor po takové porci kilometrů není před smrtí.

reagovat
Rockefeller
07. prosince 2021, 22:54
5

Těch faktorů je několik...
1) Ač se to nezdá, 900NG není zrovna malé a lehké auto.
2) Zážehové atmosféry už z principu nedisponují nějakým závratným zátahem ve spodním pásmu otáček. Tato konkrétní motorizace dosahuje maximálního výkonu až při 5900ot./min. Tam vás reálně automat vůbec nepustí, pokud nemáte zapnutý režim Sport a plyn na podlaze.
3) Starý automat bude oproti manuálu vždy pomalejší, technické možnosti byly tehdy jiné.
4) Po téměř třiceti letech a 380 tisících kilometrů je nějaký ten úbytek výkonu naprostou samozřejmostí.

Pokud to auto netrpí úniky / spotřebou provozních kapalin, nepřehřívá se, jede po všech válcích, podvozek nevydává všemožné pazvuky, automat řadí dobře a karoserie není shnilá na prach, pak není důvod u auta v této cenové hladině jakkoliv spekulovat. Nějaké kosmetické vady se dají očekávat, cvakající hydroštely po studeném startu jsou při tomto nájezdu běžná záležitost.
Je tŕeba si uvědomit, že tento vůz pochází z doby, kdy Felicie byla zatím pouhá utopie, nejvýkonnější verze Favoritu měly 63 koní a jejich největším výstřelkem techniky byly příplatkové digitální hodiny.

Ha
Hajnej
07. prosince 2021, 19:29
-6

Vážený pane, dozajista netušíte oč běží. Zjevně žijete ve světě brambor. Zůstaňte tam prosím a sever nechte Švédům. Nesvědčí Vám. Pan Šolc je fajn chlap,znám ho. Vždy mi vyšel vstříc. Vždy vyřešil mé potíže. Když už jste si pořídil plečku, hledejte chybu na své straně a neházejte blátem kolem dokola. Zůstaňte prosím v tom co vám vyhovuje.Když nerozumíte Saabům, nechte to být. Svět Saabů se bude krásně, ladně, rychle a tiše točit dál i bez Vás. Mnoho zdaru přeje hajnej

reagovat
Calif
07. prosince 2021, 23:20
3

Plečku si pořídit může ale slušný servis nikoho takhle nepodělá a že se zrovna Vy s panem Šolcem plácátete po zádech, neznamená, že se tak chová ke všem.... Není důvod autorovi nevěřit.

PB
07. prosince 2021, 23:56
3

Obtezovat se zazitky sepsat vetsinou vyzaduje dostatecny stupen nasrani - vypada to, ze zde jej bylo dosazeno merou vrchovatou..

Ha
Hajnej
08. prosince 2021, 00:07
-2

Z itálie,, zanedbané, křídlo, folie, do plynu , hnusné lišty, kroucení kastle, 160 za trest, hukot, otevřená kapota, granáty, kazeta za raketu ... a no tak určitě. Eště něco??? Jo, vakuová pumpa, taky hustá pomůcka, a úniky, hodně moc. zcela inkontinentní. Byl to vůbec SAAB??? tak plečka určitě... a dodělaná

StreetPro
08. prosince 2021, 11:04
0

Křídlo je originál doplněk Aero, made by Saab. Folie lišt jsou nezbytné, pokud nechete parkovat za rohem a nasedat zašera. Jestli vám kastle přijde jako etalon tuhosti, nesedejte do ničeho podobného německé produkce. 4 cívky za 8tis je přinejmenším úsměvné, moje náhrada byla přímo doporučena na Neobrothers (to je zdroj dílů, které vám pak nadělují vaši dobrodinci), vydržela přesně 25 měsíců. Tu originál jsem tam nechal dát a auto po pár měsícíh prodal.
Celkem mě Saab nechal stát na dálnici 2x, jednou kazeta, podruhé zadřená servopumpa.

Jo
José Jiménez
08. prosince 2021, 08:09
2

Takže abych to shrnul. Koupil sis zanedbané auto z Itálie ,první co jsi udělal je ,že jsi na něj dál křídlo fólie a nakonec to bouchnul do plynu. Nepožil jsi origo zapalovací kazetu kvůli tomu ,že je holt krapet dražší ,vymyslíš si ceny uložení motoru ,můžete se podívat na saabtuning.cz a za 6000 se pořídí všechny silentbloky dohromady. Dost by mě zajímalo které čidlo zespodu vany ti teklo ,žádné tam totiž není. IC typu sendvič používají úplně všichni, protože je to nejlevnější na výrobu a ta věc holt po 15ti letech začne podlfukovat ,stejně jako chladič začne téct. Ve 170kmh je v 9-5 úplně ticho (pokud je všude powerflex ,jsou trošku víc slyšet kola) a pokud je v pořádku tak jede úplně v pohodě a stabilně. Jestli jsi pociťoval nějaké vibrace a dunění ,tak to byl nejspíš hydroměnič na odchodu ,opět po 15ti letech úplně běžná věc. Mám kamaráda co vlastní e61 a sám byl překvapen z toho jak 9-5 jezdí ,díky němu taky vím co stojí údržba takového BMW a jak vydatně se umí po těch letech posrat.
Takže ti přeju mnoho šťastných kilometrů za volantem BMW ,co nejmíň závad a co nejvíc šťastně projetých zatáček o 20kmh rychleji než všichni ostatní.

reagovat
StreetPro
08. prosince 2021, 11:05
3

Děkuji a provádím :-)
Trochu si připadám jako v té švédské trilogii o dívce, které si hrála s ohněm a pak kopla do vosího hnízda :-)

Ra
Ragnarok
08. prosince 2021, 12:49
1

Kdybych neměl své zkušenosti, po přečtení článku bych nabyl dojmu, že vlastnit tohle auto může jen totální magor nebo masochista. Je to krám, furt se to sere, nejsou na to pořádné díly ani servis. Ale ono je to trochu jinak. Já momentálně provozuji tři Saaby, z toho jednu 9-5 Aero z roku 2004 s úpravou od BSR v automatu. Kupodivu se s tím dá jezdit velmi rychle a je to velmi příjemné. Na to, že je to 17 let staré auto s 280 koňmi se to dá servisovat vcelku s rozumnými náklady, občas musí mít člověk trochu trpělivost, než přijde v servisu na řadu.
Ono strašně záleží, jak se o to auto předchozí majitel staral a je úplně jedno jestli je to Saab nebo BMW. A u toho konkrétního auta z článku o té udržbě dost pochybuju.
Ti servisáci, kteří jsou zmíněni v článku, zejména Bubník a Šolc mají velmi dobré renomé, přesto věřím, že to nemusí být 100% záruka spokojenosti. Já jezdím jinam, kde jsem většinou spokojen.

reagovat
StreetPro
08. prosince 2021, 18:31
0

To auto dostalo opravdu hodně péče, času a náhradních dílů… hlavní problém byl v tom, že např. komplet výměna tlumičů (Sachs), uložení, dorazil a všech silentbloků ramen/napravnice nepřinesla žádnou změnu jízdních vlastností a přenosu vibrací do volantu… ostatně je o tom hafo vláken na zahraničních webech, kde to končí radou typu - vyřadit na semaforu do N…
Jako všechno se to dá třeba zkousnout, ale… proč?

Ra
Ragnarok
08. prosince 2021, 19:20
0

O tom dunění na na křižovatce něco vím, moje předchozí 9-5 to dělala taky i když asi méně nebo mám jiný práh citlivosti:-) Nechtěl jsem říct, že bys něco v rámci údržby zanedbal ty, ostatně já bych na takovou anabázi neměl nervy. Chtěl jsem jen říct, že to auto asi nebyla úplně dobrá koupě a pak je jasné,že je náročné to dát do kupy. S udržovanými kusy, rozhodně takové starosti nejsou. Bývalou 9-5 jsem prodával s 385 tis km na hrbu a s téměř původním podvozkem.

st
stirling
09. prosince 2021, 13:14
4

Saab klub utoci :)

reagovat
Pa
Pavel Sev
22. prosince 2021, 09:52
0

to je auto ktere bych si dokazal predstavit mit

reagovat
StreetPro
10. dubna 2024, 10:36
0

Pár dní zpátky jsem jel odtahovkou (s dovozem z DE) kolem místa, kde nás nechal tenhle zázrak švédské techniky asi hodinu opalovat na poli vedle dálnice... a to byla, přátelé, asi jediná vzpomínka od té doby, co šel do světa...

reagovat