načítám data...

Report trackday Vysoké Mýto 26.10.2019: Vykutálený závoďák

28. října 2019, 22:23 40 komentářů BubaaCZek

Trackday pohledem účastníka nehody.

zobrazit celou galeriiJakub Cotipotym: Report trackday Vysoké Mýto 26.10.2019: Vykutálený závoďák

Předpověď počasí slibuje nádherné babí léto. Vynikající den na pořádné provětrání víkendovek a jiného sportovního náčiní. Seicento je na výlet připraveno. Čerstvě po podzimním servisu a výměně brzdové pumpy, regulátoru brzdného účinku (žádná čína) a zadních brzdových kotoučů. Nové 6ti-bodové pásy upevněny, jelikož začal zlobit zámek. K tomu jsem se konečně rozhoupal na Bilstein B6 s Eibach Pro-Kit. Třešničkou budiž podložky pro regulaci odklonu. Po geometrii, nastavení konzervativních 1,2°, a odladění brzd je vše nachystáno na zajetí. Potrénovat celý den bude paráda. Už se nemůžu dočkat na poježdění a pokec se všema autíčkářema.

Velmi brzy ráno vyráží 88 koní a o něco více decibel na cestu. Po cestě vyzvedáváme dědu, za pár týdnů slaví osmdesát a je vášnivý divák Formule 1 a Moto GP. K autodromu odbočujeme po osmé ráno kolem cestařů, kteří právě zametají vjezd. No to snad ne? Pár set metrů zpátky jsme viděli podobnou odbočku s kouřícím asfaltem a válcem. Adam cestařům vysvětluje, že tudy zanedlouho projede stovka aut, tak od záměru bloknout nám přístup upustí. Ještě před branou se seznamujeme s Radimem a prohodíme pár slov o krásně červené MX-5 ND RF. Já ji doteď viděl jen na fotkách a projíždět kolem. Naživo to má šmrnc.

Vjíždíme do areálu a vybírám místo kde se vybalíme. Poprosím kolegy o pomoc se snesením konstrukce stanu ze střešního boxu. Potom co se nám to s nimi podaří rozložit zjišťuju, že jsem sbalil nesprávný vak se zástěnami. Ostudáá :D Místo střechy a krátkých bočních stěn, které měly vytvořit zákoutí s posezením pro rodinku, z toho vznikl nepovedený billboard na Orsákovu garáž s podlahou Fortelock na servis rallyových speciálů. Synátor na to: “Tak pro tu střechu zajedeme”. Říkám: “To je pět hodin cesty. Než se vrátíme zpátky tak bude večer a nikdo tu už nebude”. Se mu to mluví, když celou tu cestu prospal. Jdeme raději na registraci.

Na start už se šikují miaty od A do D, různá Subaru (včetně verze Bunta Fujiwara ;), bavoráky, nabroušený Citroen C2 VTS a už to pouští na plac. Safra to uteklo rychle. Nestíhám se ani přezout, hážu na sebe přilbu, rukavice nechám vedle na sedadle, stejně budu potřebovat nastavit Harry’s Lap Timer. Trochu to zahřeju po place a než se naděju jsem odmávnut a vyjíždím na první stint. Beru to zlehka, opatrný shakedown a osahání auta a tratě. V klídečku projíždím prvním kolo, snažím se vnímat auto, slicky první kolo úplně studené a nefungují. Brzdím s rezervou a opatrně a i tak jsem na studených kolech místy dlouhý. Na rovinkách kličkuju, ať se pneu prohřejí. Ve třetím kole už to začíná parádně zatáčet a můžu si dovolit poslat to tam víc. Kolo za kolem se snažím prokouknout trať. Jezdím ale jak lempl a nedaří se mi dát pořádně dokupy ani jedno kolo. Po sedmi kolech to přesto spokojeně balím. Pro kontrolu to stačilo a stejně se musím přezout. V čentu jsou pedály tak nevhodně, že se meziplyny dávají bokem nártu a na to je potřeba pořádná obuv. Dochladím a parkuju pod konstrukcí stanu s plachtou. Hele! Čas těsně nad minutu. To je už teď lepší než posledně na obyčejných gumách. Dneska to bude fajne!

Posledně se mi všichni hned rvali do auta. Dnes se jim do toho moc nechce. Maminka hlídá děti a děda, že si půjde ještě něco vyřídit a pojede příští jízdu. To už pěkně v botech a rukavicích burácím po rovince a snažim se zahřívat slicky první kolo. Vjíždím do druhého kola a začínám se rozkoukávat po brzdných bodech. Studené slicky se na výjezdu ještě protáčí. Dávám za tři nahoru do kopce, přibrzdím, stále na trojku na kopci doprava, už to začíná cosi držet. Výjezd na trojku do podlahy směrem z kopce k tribuně, pěkně narovnat a na brzdy. Hodilo mě to bokem a mě blesklo hlavou: ”WTF!? Co je s těma brzdama? Tak to dělalo s rozbitym reduktorem, když brzdil jen zadek. Ale to je vyřešené!”. To už jsem se začal kutálet: “Já se kutálím :) To je docela v pohodě…”, pomyslel jsem si a vlastně mě to bavilo. Svět se točí dokola a já si tu pohodlně sedím. Jako v zorbingové kouli. Až na tu zvukovou kulisu. Přece jen sedím ve FIA homologované bezpečnostní kleci, v Bimarco sedačce s dlouhýma ušima, napevno přikurtovaný širokými 6ti-bodovými pásy a na hlavě přilbu. Strach jsem necítil. Nakonec jsem měl pocit, že se to postavilo na kufr a pak žuchlo na všechny čtyři. “Doprčic to už si asi nezajezdím. A navíc to teď budou muset ještě odmávnout, páč tu zavazím. To budou mít ze mně radost, že to tu blokuju.”

Nalepil jsem to vzhůru nohama, aby se vám to příště lépe četlo.

(Kielce jsem je jako hill climb, downhill a teď tam mám na památku i Autíčkářův trackday.)

To už jsem se vzpamatoval, rozepnul se, vypnul hlavní vypínač elektřiny a vystoupil ven. Vidím před sebou na cestě velký kus nějakého střepu a měl jsem nutkání vlézt do cesty a odklidit to. V tom návalu adrenalinu jsem se přesto rozhlédl a nevlezl tam něčemu pod kola. To už mi došlo, že se budou lidi bát jestli jsem v pořádku. Vzpomněl jsem si na ceduli SOS z jedné strany a OK z druhé na stropě nad spolujezdcem. Dveře spolujezdce šly otevřít, tak jsem to vytáhl a ukazoval OK kolem. To už se začali objevovat lidé a ptát se jestli jsem celý. “Jsem v pohodě. Nic mi není. Nedostal jsem žádnou ránu”. Došlo mi, že to musíme co nejdřív uklidit a rozběhl se pro auto. Po cestě jsem potkal rodinku a říkám, že jsem úplně v pořádku.

Přijíždím s plaťákem a to už je kolem auta možná deset lidí. Většina se snaží pozametat a pouklízet ten bordel, co jsem tam nadělal. Než se naděju, nájezdy jsou přichystané a nějaký dobrovolník kroutí navijákem. Slyším hlasy: “To tam kdyžtak odneseme”. No řekněme, že úklid se nese v dobré náladě. Poté co jsme lanem roztrhli tažný hák, který byl bohužel dost načnutý opálením od výfuku, lano uvazujeme přímo na bezpečnostní rám. Ještě znovu se mi někdo věnuje (sorry, jmého si nevzpomenu – posádka bývalého plechcup šampióna Nissan Micra), že se mám raději posadit. Že to všechno přijde později a můžu mít třeba hnuté záda. Potvrdím, že jsem tu s rodinou a nechám je řídit. Slibuju, že až to odvezu, tak si na čas sednu. To už parta zjistila, že hýbat autem se dvěmi prázdnými pneu na pravé straně není tak snadné jak vypadalo. “Ještě že se tu nevyklopil dvoutunový Cadillac! To nevím co bysme s tím dělali!”, ozve se. Nakonec se to daří nasměrovat na nájezdy.

Po chvíli jdu vystřídat u navijáku, ať si to aspoň trochu odpracuju. Naviják je pruda, protože navíjí asi centimetr na otočku. Jde to docela dobře a jak si furt tak jedu na tom adroši, tak se mi to točí jedna báseň. Jakmile ale parta přestane tlačit, téměř se tím nedá hnout. Ještě chvíli točím a pak mě fest zabolí v kříži. Ouch! Raději toho nechávám. Nevím jestli mě to bolí z toho navijáku nebo z toho dosednutí. Určitě z obou. Od dronů prý hlásí, že to natočili. Prý ale jen nic moc na okraji záběru a jestli bych to nemoh’ zopakovat :D Paka ;)

To už dostávám do ruky třetinu brzdového kotouče. Držím ještě horký kus kovu v ruce a nechápu. Jak se to mohlo takhle odlomit?? Hážu to do kufru rozbité rajdówky. Čento je mezitím naložené a ještě poprosím kluky, ať to šoupnout ještě kousek dopředu. Všechnu váhu má čento na čumáku a ten je teď hodně vzadu plata, tak ať to nezvedá kouli. Potáhli to teda kousek dál. Na to odpovídám, že to už je možná trochu moc, jestli to teď neposunou zase pár cenťáků zpátky. To už žertuju a jak koukám na ty pohledy tak rychle dodávám: “Né, v pohodě, dělám si prdel ;)”. Všem poděkuju za pomoc, omlouvám se za přerušení a odvážím vrak z tratě.

Konečně si na chvíli sednu do křesla, napiju se a dám si nádech výdech. Manželka ani děcka to neviděly, byly zrovna za rohem na cestě na tribunu. Slyšeli to a žena měla rozhodný pocit, že to jsem já. Děda to ale viděl přímo asi z dvaceti metrů! Byl zrovna kousek nad tribunou. Povídá: “Slyšel jsem jak něco prasklo a pak jsi dělal kotrmelce. To bylo hrozně rychle všechno”. Chvíli jej ještě zpovídám, ale mic dalšího se nedozvím. Tak nevim jestli jsem lama, zabrzdil víc zadek a já jsem to nechytil nebo za to může ten prasklý kotouč. S tím brzdným účinkem hodně na zadku jsem se najezdil dost a chytal jsem to už x-krát. Šlifoval jsem na semislickach už i vloni tady v Mýtě. Lítalo to hlavně v té zatáčce na kopci, o jednu dříve, než jsem to teď vyklopil. Ale tak možné to je, že mi to nevyšlo. Nebylo by to poprvé, co by mi to ujelo. Jen to pak nikdy nešlo přes střechu. A to mě zadek jednou předběhl v zatáčcce na trojku v prudším kopci.

Pokud to byl ten kotouč, tak se muselo seknout kolo a to už by se ovládalo dost špatně. Ty kotouče tam byly původní. Klidně tam mohly být dva a více let a celou tu dobu zažívaly pouze extrémní podmínky. Mechanik je před trackdayem viděl a dal by mi vědět, kdyby byly naprasklé. Prasklina podél středu by asi vidět nebyla.

Foto z druhého dne

Nicméně: Je deset hodin a já už teď nemám čím jezdit. Návrh, že vyložíme věci z S-Maxe, se vůbec nesetkal s pochopením. Pár lidí přichází pozdravit. Ptají se jak jsem na tom a co s tím budu dělat dál. Diplomaticky to v přítomnosti manželky odbývám: “Na to je ještě brzo”. Když se ptá už asi třetí, vloží se do toho žena: “On si zas našetří na další”. Tak jsem se jen pousmál, necháme to u toho :)

Došel i Vojta, obhlédl čento a věří, že to bude jestě jezdit. Tady to vyklepneš, tady potáhneš, kapotu vyměníš… Kdybys viděl v jakém stavu někdy jsou Fabie R5ky. No uvidíme. Postěžoval jsem si, že nemám čím jezdit. Bez váhání mi nabídl FTO :) Vážně díky. Pro dnešek už toho ale bylo dost.

Procházka na obhlídku aut nás zavedla ke Caterhamu (nechápu, co na tom stojí tolik peněz), Hondě S2000 a dokonce jsme narazili na božskou Hondu NSX. To je fáro neskutečné.

Chvíli jsme s dětmi poběhali na dopravním hřišti mezi pavučinami, které za babího léta spousty pavoučků vypouští z každé značky. Provazce vláken se třpytí v podzimním slunci. Krásný den. Odjeli jsme do města na oběd. Děda, že si dá pivo. Ptám se ženy: “Budeš ještě řídit? Můžu si dát malé pivo?”
“Ale jo”, odpovídá.
“Tak já si dám velké”.
Až po tom pivku, i když bylo tak dvě hodiny od nehody, jsem konečně měl pocit, že se adrenalin odplavil. Bolí mě záda a jsem pekelně unavený.
Přichází kámoška od ženy (měla se původně povozit) a zdraví mě: “Čau bouráku”. Hmm, tady je zjevně někdo informovaný. No není to nic příjemného. Pocit studu. Vlastně už druhá ostuda dneska. Nakonec jsme si příjemně pokecali, prošli jsme si náměstí a nádherné muzeum. Nakonec to byl príma den.

 

Nakonec krátkou úvahu:

     Čento je úzké, krátký rozvor a vysoké. Člověk se vlastně diví, že se to nepřeklopí v každé druhé zatáčce. Nicméně můj kus má bezpečnostní klec a dokud se bude jen kutálet, tak v kombinaci s ostatními bezpečnostními prvky se vlastně nic neděje. Na to je to stavěné.
     Co takové plechcupovky? Mnohdy vybrané na plech, bez skel, tenoučká karoserie z 90tek, technika v nejistém stavu a nepřizpůsobená pro okruhové použití. Brutální náklony, zimní gumy, borci s hlavou kousek od stropu – bez helmy. Pocit, že se přece nic nemůže stát.
     Onehdá jsme rozdíly bezpečnostních standardů dnes a v 50. či 60. letech diskutovali pod Tominovými blogy. Hrdinové své doby usedající do formulí věda, že stát se může cokoli.
     Nevracíme se v plechcupovkách do stejné doby, jen s tím rozdílem, že si to neuvědomujeme?


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
28. října 2019, 23:01
0

Tak to mě mrzí, ale jsi celej, tak to je hlavní. To vypadá, že praskl kotouč a kamsi se kus dostal do kola a celé ho zablokoval a přes to natočené bloklé kolo na slicku to šlo přes střechu. Bohužel, stát se může všechno... A ten rám to je u vyloženě track day auta základ. Zrovna "čento" asi bez něj moc velkej náraz nevydrží.

Tak ti přeju ať seženeš chuť i náladu přes zimu sehnat jinou zdravou Seicento kastli a přeskládat to dobré, co zbylo z toho modrýho...

reagovat
BubaaCZek
28. října 2019, 23:20
5

Jo, dik. Kastle je na odpis. Praskla prevodovka i diferak. Ty nove tlumice to prezily. Uz mam moznost koupit za 500 zlotek cento bez papiru jako darce dilu. Vypada to, ze jedem dal.

ma
martinw
29. října 2019, 09:12
0

Ani nemusíte 'závodit', aby se něco stalo. Sestřenka v 6 let starým minicooperu zažila zablokování předního kola v tunelu blanka - praskla miska předního tlumiče a pružina tlumiče vystřelila do přední gumy... Ale přes střechu nešla - nižší rychlost + nízký auto.

Vojta Nekvapil
31. října 2019, 16:00
0

Já si na kastli nevsimnul žádného poškození strukturálních části auta, takže z toho jsem vycházel. Zbytek byla jen estetická záležitost. Takžejjsem to neviděl na konec auta. Ale je možné že na tebe po odstrojeni vykoukli jiné věci. Třeba hnute podelniky.

BubaaCZek
31. října 2019, 18:49
0

Tak hlavne to padlo na vyrvanem uchyceni motoru. Taky ses myslim nedival na levou stranu kufru, kde to bylo tez pohle. Jakby vlomena, zmackla hrana kufru. Ale obecne vis co v poho. Tam bylo par veci udelanych jinak nez bych chtel a co neslo snadno predelat. Postavit nove cento je fajn vyzva a uz vim co tam chci zmenit.

Vojta Nekvapil
01. listopadu 2019, 22:01
0

Jestli myslis D sloupek, tak tam jsem videl promacklej plech. Vim, ze viko kufru nesedělo ale to by bylo na bližší prozkoumání. Ale jak jsem rikal. Svarecka toho resi u zavodaku fakt hodne :D BTW, kdyz bude nove auto a zbyde ti tahle kastle, neplanujes tam strcit vetsi motor a dat si s nama plechcup? Na podval by se ti mozna dve auta vesla. :D

BubaaCZek
01. listopadu 2019, 22:07
0

Hele az to bude cele odstrojene, tak ti to klidne venuju. Muzes si do toho zabudovat co chces :)

Vojta Nekvapil
01. listopadu 2019, 22:20
0

Mno kluci prej budou rusit Micru a prebejva jim SR20. Akorat netusim kde bych to skladoval. Uz ted resim kam prijde auto cislo 4 a podval. :D

Tomino
28. října 2019, 23:36
0

Ufff, no, to nevypadá hezky :-( Je moc dobře, že se ti nic nestalo.

Jak jsem ti psal, chtěl jsem se na Čento podívat, ale nějak to nevyšlo.

Je super, že se malý Bubaaczek podíval na NSX, pak do muzea Sodomky. A myslím, že je hlavně rád, že je taťka v pořádku, včetně celé rodiny.

Taky asi tak nějak tuším, že tě štve tvůj rozbitý závoďák. Ale ty za to nemůžeš, mechanická chyba. Když jsem já rozpleskal o svodidla svou škoďárnu, tak mě to štvalo, ale byla to moje chyba. Pak jsem pohladil škodovku po rozbité kapotě, a omluvil se jí.

PS: Můj poslední historický blog letošního roku, bude věnován tobě, pár havárií, ale rovněž se šťastným koncem.

reagovat
zi
zitnyp
30. října 2019, 12:15
0

bkralik: jeste vcera jsem nadaval, kdyz jsem vracel najezdy do vleku po Mini Cooproj :-D

zi
zitnyp
30. října 2019, 12:16
0

Aha, ty tlacitka reagovat patri opacne :-D

bkralik
29. října 2019, 09:23
0

Tak jsem rád, že to opravdu skončilo jen mírnou bolestí zad (a to ještě nejspíš od toho jak si pak tahal to auto). Myslím si, že nejvíc nakonec trpěl kamarád, co uklouznul a hrcnul na zadek z tvého podvalu, jak jsem rozvíjel lano a on ho napínal. Nadával ještě dva dny po tom :-D

S tou bezpečností u plechcupovejch kár je to zajímavá (a rozumná) úvaha. Alespoň my se na to snažíme myslet - v Micře i teď v 666 je závodní sesle, (alespoň) čtyřbodové pásy a rozumně pevné okno u spolujezdce. Sice nemáme rám (to je bohužel v čr cenově neslučitelné s myšlenkou plechcupu), ale snažíme se dělat co nejvíc proto, aby při případném karambolu nedošlo k ničemu fatálnímu. Třeba Jagyho okna z izolepy, no, do toho bych nešel :-). Když si to tak rekapituluju, asi by bylo rozumné koupit skořepinu a vícebody i na sedadlo spolujezdce, pro příští rok...

reagovat
BubaaCZek
29. října 2019, 11:19
0

Na to uklouznuti si vzpominam, to vypadalo bolestive. Jeste jednou dik vsem co to pomahali odstranit z trate.

Vy jste jedni z mala co poctive nosili prilbu, coz je absolutni zaklad. Ono se staci prochu klepnout a muze byt pruser. Jinak neznam jiny motorsport zaod nez plechcup, kde by prilba nebyla povinna.

Plechcup by mozna zaslouzil revizi. Plechcupovka s technickou a se tezko muze rovnat bavoraku superleggera, na kterem bylo udelano desitky hodin prace v garazi. Mozna by to chtelo zapremyslet jestli neudelat nejake kategorie.

Vojta
29. října 2019, 12:58
0

Tak technická se na plechcupu nikdy nevyžadovala a auta typu té Micry, AX, 166 nebo FTO jsou podle mě v pohodě :) Vlastně až na ten Jagyho nesmyslnej baworák to všechno je tak nějak v poho, ale řešila by to pravděpodobně ta možnost odkupu jakéhokoliv z těch aut za 15kkč (a k tomu doplatek za věci, co se do plechcup limitu nepočítají nebo jejich demontáž) na místě :D Bezpečnost už je na každém - Micra byla smrtící past, proto taky dopadla jak dopadla. U té 166 se toho nebojím - to auto je dost pevné a nějakej kotoul přes střechu ustojí, byť spolujezdec co nemá skořepinu by pomlácený určitě byl. U toho AX... tam by byla fatální asi i kolize s dopravním kuželem :D Do 166 bych napříště určitě doplnil hasičák, který jsme tam bůh ví proč nedali a asi klidně i skořepinu pro spolujezdce. Ale uvidíme, jaké bude pokračování. Technicky obstála na výbornou oproti Micře, která to téměř vždy během dne zabalila a neustále bylo co opravovat, ale časy jsou zoufalé a vlastně pořádně nevíme proč.

Tomáš Trýska
29. října 2019, 14:02
1

Rozdělení na alespoň dvě kategorie žádáme už léta, ale nějak o tom zatím nikdo nechtěl slyšet. Každopádně pokud bude více takových krtkových dortů, tak pořadatelům asi nic jiného nezbude.

Vojta Nekvapil
31. října 2019, 16:04
3

Co se týče bezpečnosti tak máme zakázané slicky a jezdíme to jako casovku. Ale okna či alespoň sítě bych dal jako povinnost. Helma může uškodit pokud nemáš sedačku s ušima případně nakrcnik. Je to hmotnost na hlavě navíc a hrozí poranění krku. Jinak mít prostory pro skladování, tak bych měl v hlavě pár šílenosti ke stavbě.

Jakub Pospíšil
29. října 2019, 09:39
0

Je bez diskuze, že naše současná redakční plechcup kára není zrovna etalonem bezpečnosti. Citroën AX bez oken, interiéru a kusů karoserie, seriová sedačka, dvacet pět let starý pás. Technika, která stála pět let v kopřivách a pršelo na ní. Zimáky z roku 2001 na zadku, vpředu "nové" z roku 2011. Na mě už to mělo docela vliv a neuměl jsem v tom jet naplno, prostě jsem měl blok to poslat do zatáčky v nějaké vyšší rychlosti. Je to zábava, lidi se zasmějí (což je pro mě osobně největší motivace, proč jsem do znovuzprovoznění téhle blbosti šel), ale z hlediska bezpečnosti...no, raději nedomýšlet.

Jinak ta chvíle, jak jsi šel přes střechu byla divná. Zrovna jsem mával na startu a hledal jsem "díru", abych mohl pustit další auto. Říkal jsem si, že před tebe někoho pošlu, že jsi ještě daleko a najednou se cento prostě natočilo, vzneslo a chvíli mi trvalo, než jsem vůbec zprocesoval, co se děje. Jako první mě ale napadlo, že máš klec a šestibod, tak to bude snad v pohodě. Pak už to šlo ráz na ráz. Všechny poslat ven z trati a rychle zkontrolovat, jak jsi na tom, naložit cento a za půl hodinky už to byla jen neurčitá vzpomínka.

Věřím, že přeskládáš nové Cento a na jaře se zase potkáme. A já se konečně nasoukám na spolujezdce, alespoň na pár koleček.
-
Komentář upraven 29. 10. 2019, 09:44:45

reagovat
kuc_t
29. října 2019, 11:32
0

Cením odvahu stím jezdit po okruhu :D tohle opravdu moc bezpečně nevypadá..

Jan Machač
29. října 2019, 13:56
0

Vono zase mezi náma ta věc nemá gri a asi 30 koní, takže nějaké překocení či jiný problém asi jen v minimální rychlosti. Na druhou stranu ten vůz je složen pouze z ostrých hran ;-)

Adam Forman
29. října 2019, 14:05
0

Takže říkáš víc gafy?

Jan Machač
29. října 2019, 14:06
1

A mirelon ;-)

BubaaCZek
29. října 2019, 14:15
1

Nebyde to asi vypadat uplně košér, až si to uvážete kolem hlavy, ale tak když myslíte, že to pomůže ;)

Adam Forman
29. října 2019, 16:41
2

Nojo! Utlumíme řidiče a né auto. Ušetříme hmotnost! Geniální nápad pane! Viva la Ultraleggera!

Adam Forman
29. října 2019, 12:25
0

Teda spektákl to byl hezký, to zase jo. Já stál u té dřevěné budky u výjezdu z trati, užíval si vytouženou dvojku Bolívara a najednou tohle!
A to jsi ješte vylezl a hned utíkal na parkoviště. Už jsem viděl jak tě budeme po areálu nahánět nadopovaného adrenalinem :-D
Jinak já tě viděl jen z tvé levé strany a zadní kolo se zablokovalo bez plynulého účinku brzd, takže buď jsi to před zatáčkou kompletně 'zadupl' nebo se ti spíš bloklo kolo. Popravdě jsem myslel, že se ti zhroutilo zavěšení.

reagovat
BubaaCZek
29. října 2019, 12:43
0

No vidis, tak nakonec prece jen neumim brzdit a vybrat smyk.

Adam Forman
29. října 2019, 14:03
0

Ode mě to vypadalo, že tě zradila technika a ještě v zatáčce, takže bych na sebe být tebou nebyl tak přísný :-) Hlavně, že se Ti nic nestalo. Většina aut dělá piruety, ne kotrmelce pozadu :-D

Bulldog
29. října 2019, 18:49
0

Ta bezpecnost je fakt na zamysleni.
Strasne fajn clanek a jeste takhle cerstvy po sobote, kloboucek! Ses frajer :)

Porad nevim co se svym Coltem IV. Na kolik penez nahrubo vyjde udelat z plechcupu “bezpecne” auto na trat? Stoji to za?
Mel sem te BubaaCZku vyzpovidat, mozna jsi nwco takoveho resil :)

reagovat
Jakub Pospíšil
29. října 2019, 19:08
0

Je to dražší, než se zdá (klec s homologací, odpojovač, pásy a sedačky s homologací a jsi na kile jen to hvízdne a to zdaleka není všechno) a navíc to auto nezůstane "road legal" (pokud se bavíme o úpravách, jako má Seicento).

BubaaCZek
29. října 2019, 19:16
0

Zrovna ten ram je na cento jedna z tech "drazsich" veci. Pawel se tvaril, ze to dokaze zaridit za 1700 zlotek (profi by stal 3k). To mas nejakych 10k czk. Muj odhad je realne spise start na 15-20 v nejake minimalni variante v cesku. Ale taky si ho muzes svarit sam, kdyz si troufnes a dostanes se na tech 10k czk. Staci mrknout do prilohy J FIA standardu.

Plechcup pravidla dovoluji neomezene investice do bezpecnostnich aspektu, jestli si dobre vzpominam.

A jestli to za to stoji? Ja uz vim, ze jo...

BubaaCZek
29. října 2019, 20:06
0

Ono to stoji dost, ale kdyz to chces prehodit do dalsiho auta, tak se to da. Teda pokud to neni polamane a pokud ty pasy uz neodvedly svou práci při velkém nárazu. Ony se pak trochu natáhnou a jakoby zkroutí a je to na vyhození.

Pokud dáš do auta rám, tak jsi de fakto postavil okruhovou hračku. A i kdyby se přes další úpravy nevešla do plechcup budgetu, tak co? Je to evoluce! Není to na škodu. Můj první závod byl taky plechcup.

Nechci se mýlit a zjednodušovat, nemám ty FIA pravidla tak nastudované, ale pokud do toho přidáš sedačky, pásy, vypínač elektriny a hasičák, tak jsi hodně blízko přihlásit to na sportovní průkaz ve třídě produkčních vozů. Ale to už asi předbíhám.

Já teď přemýšlím co postavit a ve hře je třeba i 1.1 8v FIRE v Cinquecentu a tím by se s průkazem daly jezdit i oficiální FIA eventy. Dát si to tady vedle Krakowa po náměstí ve Wieliczce po kočičích hlavách v tradičním Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza (http://superos.pl/) řadím mezi své sny.

Pointa je proč se vázat na plechcup? Navíc v dnešní době, kdy účastníci závodu mohou být prakticky všichni. Stačí jako oficiální výsledek přijmou printscreen z telefonu z Harry's Lap Timer z tracku Vysoke Myto clockwise a dnešním datem. Rozsekat to do kategorií a vyřešene.

zi
zitnyp
30. října 2019, 12:04
0

screen s harrys lap timeru / racechrono nemusi byt to spravny :) ono vetsina telefonu ma 1Hz GPS, coz je signal jednou za vterinu a nemusi to zrovna dobre merit. Nemeri to vylozene spatne, ale na to by to chtelo apson 10Hz a to uz zase nedonutis ty lidi, zrovna ve VM by slo zaridit transpondery, tusim, ze v cilovce maji zadelanou smycku. Pripadne je tu moznost merit pomoci RFIDu (pro idenfitikaci) a IR/laser brany pro presny cas. To mam sice vymysleny, ale nak nebyl cas to dotahnout, ale HW tu mam v krabici :-D

BubaaCZek
30. října 2019, 12:09
0

Hele co na to Harry:

You can probably use the Groups feature available. In LapTimer ‣ Friends ‣ Groups you can join and request groups. Members of a group can see each other in LapTimer's map. In addition, a track's hall of fame can be filtered by group. So using a group for a certain car class allows you to filter the hall of fame to laps performed with this car class.

Hall of Fames are available in Administration ‣ Add-ons ‣ a track set.

Greetings Harald

Nevyresi to tech 1Hz, ale ja myslim, ze pro nase potreby to bude presne dostatecne.

Tomáš Trýska
03. listopadu 2019, 08:16
0

Vždyť plechcup se měří infra bránou, tak co řešíte?

yaoming
29. října 2019, 20:03
0

nevím jaky máte pravidla na plechcup mimo nákupky 15000Kč, ale možná by nebylo špatny pravidlo o dlouhym rukavu, nohavicích, uzavřených botách, helmě a rukavicích jako minimální bezpečnostní nárok na závodníky

reagovat
zi
zitnyp
30. října 2019, 12:07
1

jako helma a zavreny / mirne pootevreny okna je zaklad, sam jsem sice obcas vyjel i bez helmy, ale pravda, ze bejt povinna, tak ji mam 100%. Veci jako dlouhej rukav, dlouhy nohavice jsou spis zbytecny, zase bych nesel z extremu do extremu :-)

Tomáš Trýska
03. listopadu 2019, 08:18
0

Helma bez nákrčníku je při nehodě víc na škodu, než k užitku.

beastar
31. října 2019, 13:17
0

Gratuluju. A teď si všichni představte, že to byla upravená 911. A proto jsou okruhy drahej špás. Hlavně to zdravíčko. Auto je druhotny.

reagovat
BubaaCZek
31. října 2019, 14:10
1

Postavime dalsi a lepsi.

To je jeden z duvodu proc nejezdim drahymi auty :)

beastar
31. října 2019, 14:26
0

To je jeden z duvodu proč mám 11 let starou Ibizu:) Přesně. Jinak souhlas, dál, výš, rychleji...

Jan Machač
02. listopadu 2019, 21:52
1

Zavodni auto je to, ktere muzes roztriskat! ;-)