načítám data...

Prodej aut je práce snů!

17. srpna 2017, 16:28 35 komentářů beastar

Pokud si užíváte smlouvání a to že o auta jde až v poslední řadě. Je to pro vás opravdu job snů. Pro ty normálnější z nás je to řehole jako každá jiná.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Prodej aut je práce snů!

 Možná někteří z vás občas přemýšlí, jak skvělé je, když se vám práce stane koníčkem. Například máte rádi auta a svou vášeň chcete přetavit ve své živobytí. Těch možností jakou profesi zvolit je samozřejmě několik. Velice jednoduché je začít auta prodávat. Projedete se kde čím a na vlastní kůži poznáte i auta, která jsou třeba mnohdy mimo vaše finanční možnosti a tak dále. Prostě práce snů. Nevím, jak jsou na tom prodejci pracující ve velkých bazarech, třeba jako je ten kde pan Krab koupil oranžový zázrak techniky.(on to auto dostal, jako sponzorský dar to všichni ví) To ponechám stranou, ale pokud se stanete sami sobě šéfem, tak tahle práce je zabiják snů skoro jako obchod s elektronikou.

Zcela beze strachu z věčného boje se zažitými klišé jde prodávat snad jen auta opravdu nová. Tam většinou lidé řeší nejvíce slevu a sem tam nějaké služby navíc zdarma. Ne však u aut ojetých a mnohdy ve věku požehnaném. Ano pod dnes tak módní výraz youngtimer lze schovat někdy velice zajímavé relikvie z dob NDR například.  Trh s ojetinami je v České Republice tak neskutečně zdeformovaný, že horší je to snad jen na Slovensku. To většina z vás ví, nebo to alespoň tuší. Zaváděním věcí jako je takzvaná ekologická daň a dalších povinností se celá situace jen zhoršila. Určitě nelze nechat bez povšimnutí, že věk dovezených aut se za poslední dobu ještě nepatrně zvýšil. Přesáhl tak celostátní průměr v Čechách, který je dlouhodobě kolem 14 let stáří.

Občas si říkáte, co vlastně ty lidi chtějí? Respektive tím se dostaneme hned k prvnímu zádrhelu, který budete jako prodejce řešit. Část kupujících bere nákup auta dobrodružně a udělá z něj hledání ztraceného grálu. Oním grálem je v našem případě třeba velmi oblíbená kombinace mezi širokými vrstvami populace. Škoda nejspíše oktávka s nájezdem maximálně s nájezdem do 120,000 kilometrů, které urazila za 15 let po prvním majiteli samozřejmě za obligátních 50,000 Kč. A hlavně co nejvyšší ročník. Taková auta nejsou? Možná ne v Německu, kde ti hlupáci auty jezdí. Na planetě Čechy taková auta máme. Lidé podléhají téhle iluzi docela často a to tlačí nejen ostatní prodejce, ale i vás k tomu naučit se velká kouzla. Kdo vytrvá ve snaze nekouzlit, ale omezit své služby pouze na prodej, potká se i s dalšími zajímavostmi.

Z podobných důvodů nelze k nám dovézt opravdu pěkné auto staršího data (+-10 let) Pokud tedy nechcete hezkou výzdobu na plochu firmy. Musíte si zákonitě říci o více peněz za takový kus. Otázka je jak to udělat když lidé potom váš top kousek srovnávají s tím nejhorším, co najdou v inzerci. Ano argumentem je že tady tohle auto s pozměněným stavem všeho je stejný ročník a je to o padínko levnější tak já chci slevu! Zákazník nedovede ve velké většině rozlišit kvalitní vůz od plebsu. K vaší smůle se tahle lapálie násobí, když má náhodou to vaše autíčko skutečných třeba 110,000 kilometrů na počítadle.

Nedávno se mi podařilo ze Švýcarska země to důchodcům oprašujícím stará auta zaslíbené dovézt jeden starší vůz. Byl to Mercedes z roku 96 pro příklad bližší typ a určení netřeba popisovat. Původnímu a prvnímu majiteli bylo 84 roků. Vůz byl udržován dle servisní knihy v autorizovaných servisech Mercedes a také na to celkově vypadal. Kromě jiného k němu náleželi i všechny protokoly z technických kontrol a originální manuál, nářadí, dvě sady kol a tak dále. V čem je háček? Pán byl skutečně doktor a důchodce k tomu. Zasvěcení vědí, jak tato konfigurace funguje při prodeji u nás. Věta s tím se jezdilo jen v neděli na hřbitov, nebo měl to doktor přes osmdesát let je totiž evergreenem. Problém pro vás jako pro novopečeného prodejce je že tomu nikdo nevěří! A tak se ze skutečného dobrého kupu stává podezřelé auto.

Tahle práce vás prostě naučí nenávidět lidi. Řidiči autobusů MHD jistě vědí, co myslím. Ze stejného důvodu jako auto po důchodci není dobré vozit auta nebouraná. Totiž on dnes má měřidlo hloubky laku kdejaký expert Pepa ze servisu na konci světa. A u nás se jezdí zásadně na jakékoliv auto s představou, že uhádám 40% slevu, protože ono se něco najde. Není nic zábavnějšího, když expert přesvědčí kupce o tom, že to prostě bylo bourané a hotovo. Jasně jen vy víte, že je to naprosto v pořádku, ale nemáte to v podstatě jak doložit. Mnohdy máte také pocit, že většinová populace se při nákupu auta mění v zombie s iq bublajícího bahna. Odborně provedená oprava se u nás také nenosí. Taková věc v hlavách některých pseudoexpertů neexsistuje.

V čem je zakopaný pes? Lidé nepřemýšlí nad tím proč a na co auto potřebují.  Prostě tupě přijdou a chtějí to co má soused. Když to má on tak to musí být dobré ne? Odtud ty plné ulice škodovek. Nebude to prostě jenom pověstnou kvalitou z bolky, kterou já osobně poslední roky nemůžu najít. Přijde pán odhadem padesát let. Od pohledu typický intelektuál, který vidí umění spíše v knihách a možná sbírá známky. Je vám jasné, že jeho nájezd nebude velký a jeho nároky jsou dojet na chalupu a zpět. Stojí a sleduje dva tmavě modré klenoty od Opelu. Obě Astry jsou podobně staré, liší se zejména v tom, že jedna je kombík a druhá hatchback. A také jedna má pod kapotou benzín a druhá ne zrovna spolehlivou naftu. Zeptáte se, jistě jinak inteligentního padesátníka kolik najede ročně. Asi tak 8,000 kilometrů jezdíme jen na chatu a jednou ročně do Itálie. Jezdí ve dvou. Nad čím přemýšlí zombík? Naftový kombík jasná volba! Až po velké debatě a jasném výčtu výhod menšího z vozidel neváhá a svůj zájem stáčí správným směrem. Tedy logicky správným směrem na menší benzínovou variantu.

Jedním z jevů, které vídám také velmi často. Je vlastnictví obdivuhodného počtu vozidel. Doslova každý kupující téměř cokoliv, co kupuje, už vlastně měl. Nebo zná předešlou generaci. To znamená, že znají a vědí lépe než kdokoliv jiný jak se to má chovat. Radu nepotřebují, protože oni vědí. Takovým je lepší v zájmu duševního zdraví nic negativního o tom kterém voze nesdělovat. Proč? Oni už to vědí a hlavně vědí, co chcete říci asi tak o minutu rychleji než vy. Obecně časem pochopíte, že vše je strašně drahé, bourané prostě špatné. A hlavně všechna auta jsou drahá na servis a hrozně poruchová. Mnohdy za to může ale syndrom ztraceného grálu. Není tudíž dobré sdělovat ani příliš pozitivních informací o modelu a konkrétním kousku. To je v očích těchto lidí také podezřelé.

Nešvar poslední doby a vůbec taková zábava pro blázny je věc zvaná výměna. Pokud máte inzerát na nějakém serveru, kde inzerují i soukromý prodejci, taková věc vás nemine. Nevím, jestli se někomu z vás někdy podařilo něco dobře vyměnit, ale mě chodí nabídky ve stylu: Mám pasata rok 94 je to kombi v naftě jede dobře. Vyměním za vaši S-klasse 2001 v benzínu doplatek možný. Jasně proč ne třeba to někdy vyjde. Vyměňovat ale zrezlou feldu za vcelku zánovní fabiatic to už chce dost odvahy takovou nabídku vůbec sepsat. Nejsmutnější je že většina z těchto existencí to myslí vážně a ne jako vtip.

Nemám v úmyslu obhajovat praktiky některých prodejců, ale řekl bych, že kdo hledá, ten najde. Určitě dnes už existují firmy, co chtějí dělat byznys lépe a třeba od oblíbené úpravy nájezdů se distancují. Přestože jim to jejich práci dělá obtížnější.  Problém prohlubuje armáda kupců bez nápadu a vlastní invence. Oni chtějí grál, a kdo jim ho nabídne více naleštěný ten je v jejich očích králem. Automobilové pověsti české potom velice často skreslují  i spolehlivost některých vozidel. Určitě už jste slyšeli o těch turbech v oktávce, co vydrží tak maximálně 160,000 nájezdu.  Zajímavé že jinde za hranicemi jezdí kousky, které mají 400,000 na hrbu a vše je původní. Tohle je věc napříč generacemi. Práce snů se velmi rychle změní jen v práci. Jasně každá práce sebou nese svá pro a proti. Nejtěžší je ovšem bojovat s předsudky a hloupostí.

A nakonec vidíte Herr Krab koupí zajetou Toyotu v bazaru a jen jezdí a tankuje. Možná se tak narodil a možná má prostě jenom štěstí. Tak nebuďte zombii a přemýšlejte u nákupu auta, stejně jako to děláte, když jdete pro jogurty. Nákup špatných potravin se tak neprodraží jako nákup špatného auta. A ne opravdu dnes nemusíte jako prodejce jezdit s plaťákem po Evropě a vykupovat levné bouračky nevěřte polákům všechno, co říkají:)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. srpna 2017, 21:17
0

Ja, jestli muzu, tak bych chtel toho Vipera z ty uvodni fotky. A jestli uz neni, tak alespon tu Vettu C6, co stoji vedle nej. Skodarnu nepotrebuju. :-)

reagovat
krab
17. srpna 2017, 23:02
0

Já beru tu faceliftovou Carreru 996 :)

Pěkněj blog a jsem rád, že jsi se k tomu odhodlal Beastare! Asi vážně nejlepší co může být k tématu prodávání ojetých aut v ČR je prostě Petr Čtvrtníček a jeho Monte Karlo :-D

beastar
17. srpna 2017, 23:56
0

Těch historek by bylo samozřejmě desítky. Monte Carlo to je typický český bazar jak to mají místní rádi. Já myslím, že Porsche ani Vette nejsou problém. Je to kluci jen otázka peněz:)) Všechno bude víš jenom mě musíš volit.

liška
17. srpna 2017, 23:27
-1

Za me teda jednostranej pohled bazarnika. Kde beres tu jistotu ze ty vis jak to bylo, kdyz nekdo prijde s mericem laku a neco zpochybnuje? Kde mas jistotu ze ten tvuj 85 letej doktor daval autu co bylo potreba? Ze jezdil do autorizaku kde mu na tom delala nejaka mlada nezkusena lopata nic neznamena. Pokud ses tolik nad veci, jak z clanku podle mne vyplyva, proc mas potrebu zduraznovat rocnik a povolani predchoziho majitele a za kazdou cenu zduraznovat ze km jsou takzvane poctive? Proc mas potrebu rozmlouvat zajemcum o auto ze dle 8tkm rocne je pro ne lepsi benal nez nafta? Ses prece preprodavac nad veci a ne poradna...V posledni rade ach ta gramatika. Mozna az moc kritiky na prvni blog, ale sorry jako, po precteni mam o duvod vic proc si pro auto chodit k soukromym majitelum a ne do bazaru.

reagovat
liška
17. srpna 2017, 23:32
0

Plus k tem znalcum radoby znalcum predchozich generaci - opravdu si myslis ze takovy lidi to nemaj daleko vic v maliku nez nejakej kasparek na place, co se jen snazi prodat, aby mel nejakou provizi? Ja se teda bazarum snazim vyhybat co to jde, ale z tech par pripadu byl vzdycky bazarnik totalne mimo a vylozene varil z vody. Pravda nepatram po ochcafkach a passatech.

beastar
18. srpna 2017, 00:08
0

Taky bych mohl napsat a zase jeden, co se spálil kdysi někde a má z toho komplex. To by bylo ale nefér. Takže za prvé nejsem bazar tak jak si ho asi představuješ. Za druhé vím co prodávám a historii aut až na auta typu Astra hodně řeším. Serviska, protokoly z stk a tak dále. Mladá lopata ti dělá na autě v MB leda tak v Praze. Můžeš se tady zeptat lidí, co jsou ve Švýcarsku jak tam vypadá a kolik stojí kvalitní servis. A ano kašpárci na place jedou provize. Nicméně nikomu nic nerozmlouvám tomu se říká dobrá rada. Nebudu si dělat reklamu a nechci ale ty trochu vidíš pořád toho Čižka z Mobte Carla;) Tak to dneska nechodí a svět nejsou jen aaa. Jinak víš kolik sounromníků nejsou soukromníky? Bazoš je toho plný. Nikdy nemáš s tímhle pohledem na svět záruku na nic. Nesnáším kecičky typu servisek si namaluju a tak protože lidi tomu potom věří. Jinak ve velké většině lidi auta neřeší a nerozumí jim proto přijde na řadu mechanik a expert. O těch tu byla pravda napsána již mnohokrát. Mimochodem o tom přeprodávání to si v případě, že si kašpárek na place jak píšeš. Jasné ve většině bazarů je to hodně o tom, že neřeší nic jen prachy. To já úplně nedělám ono by mi to asi nefungovalo 17 let. Jinak podobný názor sem čekal, že se najde.

beastar
18. srpna 2017, 00:33
0

Gramatika nevim no. Na webu kde sem tam najdu chybku i v článku redakce mi to srdce nerve. Nejsem novinář a stylisticky to taky nebude nic moc to věřím. Jo a Škodovku ani pasata sem neprodal nikdy ani jednoho to spíš takové věci jako máš ty...

liška
18. srpna 2017, 07:30
0

Ok diky za vysvetleni, pokud je to opravdu jak pises, tak hodne stesti v podnikani. Jinak co se tyce mne, z bazaru jsem kupoval dvakrat (e30 a saab 9000) a nespalil jsem se ani v jednom pripade. Byly to ale mensi bazarky na vsi, zadny acka a esa. U tech malech.mi prijde ze se snazi vic, pro ne by nepoctivost mohla bejt likvidacni.

Vavris Vavrisovic
18. srpna 2017, 11:54
0

No, je to zhruba tak. Teda zejména, co se týče prodeje obyčejných aut. Pokud můžu mluvit ze své zkušenosti, tak prodávat nesmysly (Miata, Prelude, Saxo VTS atd..) byla většinou pohoda - logicky na neobvyklé auto nebudou jezdit obvyklí kupci. Většinou šlo o lidi, kteří se o auta zajímají, ví co mohou čekat, nepředpokládají zázraky...

Ale při prodeji aut obyčejných, to nastává přesně to peklo, které popisuješ. Všechno je drahé, každé konkrétní auto má složitý a nákladný servis, každá věc je ošoupaná víc, než by odpovídalo nájezdu, každý ví přesně, co jaký model měl a neměl a co všechno je neoriginální... Škoda mluvit...

Bavoraczech
01. března 2018, 15:23
0

Vavris: Souhlas... Já si většinou kupuju tak trochu exoty, nejsem koncernista. A když takový auto prodáváš, tak většinou delší dobu čekáš, ale nakonec přijede rozumnej člověk, kterej už pár takových exotů po bazarech viděl a ví, že bazaru se vyplatí prodávat ofce a ne exoty. Proto tam pěknýho exota nenajde. Rozumně se domluvíme a je z toho obvykle situace win-win. Já prodal za pro mě přijatelný peníze a on koupil za odpovídající cenu pěknej kus.

K mladým "lopatám": Podle mých zkušeností udělá plno těchchle mladíků práci daleko poctivěji než nějakej mechoš někde ze značkovýho servisu. Možnýá taky proto, že dělá na sebe a dělá reklamu sám sobě. Kdežto ten "zkušený mechoš" dostane zaplaceno od svého autorizáku a je mu buřt jakou má reklamu. Vždycky bude dost zákazníků s auty v záruce, kteří tam prostě jezdit musí :)

C70C
18. srpna 2017, 09:34
1

Já už rezignoval na to, radit ostatním, natož s nima k autu jezdit, beztak nikdo nechce poradit, natož změnit názor, vyhlídne si svoji plečku, někdy i předem stihnu upozornit na rizika závad toho kterýho typu a těma si ten jedinec zpravidla i projde a je hrozně překvapenej.

Změnil jsem taktiku a když se mně někdo ptá na to, jestli si má koupit tohle CDTI, nebo TDI, nebo cokoliv jinýho.. už na to kašlu a říkám jim, ať za mnou příjdou až budou chtít Volvo. A klidně doporučím i kus s najetýma 600tis km. radši, než jiný auta se 150tkm, protože sám podobným jezdím a nevidím na trhu alternativu.
Průšvih je, když trh prodejce už vyloženě tlačí do toho fixlovat. To pak chce hodně pevnou páteř to nevzdat a prodávat fér.

reagovat
Irwinek
18. srpna 2017, 20:59
0

No šestiset už bych se asi bál, ale okolo čtyřset se asi začnu po něčem rozhlížet :-( jak díš, jiná alternativa už prostě není

Bavoraczech
01. března 2018, 15:30
0

Koupil jsem Citrouše v benzínu se 300. Protože jsem byl línej, nechal jsme to na rozvody atd. u mladý "lopaty". Celý mi to zkouknul, nastavil vůle ventilů a říkal, že jsou akorát už trochu opotřebovaný vačky, ale jinak je motor ve slušnym stavu, ještě by kilínko určitě najel :).

Irwinek
02. března 2018, 09:48
0

Mám 370, myslím, že půlmega dám :-D teď mně čekaj další rozvody ( po 100000 ), ale nic zásadního nečekám

Jakub Pospíšil
18. srpna 2017, 09:52
0

Super čtení "z druhé strany". S autobazarem mám dobré i špatné zkušenosti, po poslední anabázi s AAA Auto spíše špatné. Je to ale dost o jednotlivcích, o náladě, o tom, jakého chytne člověk prodejce, jestli přijde ráno, nebo večer... prostě to je práce s lidma jako každá jiná. Kdo někdy dělal v prodeji, tak ví.

reagovat
LuckyK.
20. srpna 2017, 18:42
0

Presne tak,obchod napric obory je porad vlastne uplne stejnej,jen predmet nebo sluzba se meni.....zakaznici ale zustavaj,to je snad vsude stejny-"odbornici" ,kolenovrti,lhari,apod....je to vetsinou hezky zaplacene,ale za jakou cenu...

Da
Daniel Štraub
15. srpna 2019, 16:36
1

Ale prd, kolenovrti. Prodejci ojetých aut v ČR mají NULOVÝ kredit (mizernou pověst). A zákazník za to nemůže, takže se chyťte za nos.

Pólin
18. srpna 2017, 10:39
2

Beastare, jak často se Ti daří takové nádhery prodat? Takové autohausy jsem viděl v DE, ale v česku si to nějak moc neumím představit...ale tak říkáš, že Ti to šlape už 17 let...klobouk dolů, velký obdiv. Sice to asi bude neoficiální a nechtěná reklama :D, ale mohl by jsi sem postnout odkaz na Tvoji aktuální nabídku?

reagovat
GanGreen
20. srpna 2017, 12:55
0

Super blog, uplně mi to připomělo když jsem dělával po hospodách a barech, to byla taky práce s lidma (tedy na posrání)... Mám z toho normálně husí kůži, smekám před tebou klobouk a držim palce a přeju pevný nervy!!!

reagovat
briza
20. srpna 2017, 14:37
3

On je tady ten automobilový trh zdeformovaný tak nějak komplexně. Už jenom věta "Vůz byl udržován dle servisní knihy v autorizovaných servisech Mercedes a také na to celkově vypadal." která by odpovídala realitě v našich podmínkách, by mě donutila k tomu, se o dotyčné auto přestat zajímat, protože v našich končinách se význam mění na něco ve smyslu "Bohužel, majitel byl důvěřivec, v dobré víře jezdil jen do autorizáku a byť má to auto najeto jen lehce přes 100tis., je už prakticky jednou nohou v hrobě." A tak se dá pokračovat v každém jednom odvětví spojeném a autoprůmyslem. Když se pak vypraví na nákup pan "fěechnovimfšechnoznámnedělejtezeměblbapane", který má navíc načtené lžiDnes a obzvláště pak články arciidiota Dvořáka, je o "zábavu" postaráno :)

reagovat
Breakthru
11. ledna 2018, 20:22
-2

Teda, k tomuhle jsem se dostal až teď....Souhlasím s tebou ve všem, ale přiznám se, že možná bych já přišel nějakýmu bazaristovi jako ten všeználek.
Ale to je jen tím, že když bych jel něco koupit, tak bych měl přesnou představu o tom, co vlastně chci.Je to tím, že auta opravuju a občas koupím a prodávám.Jsem zaměřenej na určitou značku, ale dělám auta všeobecně, takže nějaký ty znalosti mám.Měřák na barvu nemám a ani jsem ho v ruce nikdy neměl.Dělám karosařinu a něco málo lakování, takže to mám v oku a poznám lakovanej díl.Ale lakovanej díl neznamená totku...škrábanec, srnka, parkoviště.Víc asi dodávat nemusím....
Nerad handluju o peníze.Pokud fakt něco najdu, tak se zeptám, ale příklad třeba auto za 60 000,- tak si řeknu třeba dvojku slevu, ale je my to blbý....
Sám prodávám naftovou ojetinu s více km a v minulosti opravovanou.No co, cena není pevná, ale když mi příjde sms, že místo 90 000,- je pablb ochotnej dát 60 000,- páč víc nemá, tak je mi do smíchu.
Ale přijel za mnou nějakej vocásek strašnou dálku snad z Prahy, prostě skoro 200km koukout na auto.Tak 5 metrů od auta křičel jak nesedí spáry, že nesedí světla atd.Prostě totka, sedm mrtvejch, auto do vrtule.On je odborník, poukazoval jak je pravá strana nespasovaná, auto má příšernou barvu a hlavně pomeranč.Střecha měněná....No, auto bylo bouraný na levou stranu, bylo nalakovaný perfektně (lak jak zrcadlo lepší jak originál z fabriky), slušně spasovaný a střecha měněná nebyla.Ty neorigo sváry, na který ta dutá hlava poukazovala, byl fabrickej tmel nanášenej na lince robotem.Prostě debil, bylo mi až smutno, že mě ten hňup okradl o můj čas a po světě běhá takovej kretén a musím na něj narazit zrovna já.
Dneska je každej oborník.Jenže je rozdíl mezi týdýtem, co načetl informace na netu, aniž by ty písmenka chápal, a člověkem, co prostě auta zná, protože je dělá....
Taky mě serou lidi, co chcou milardu fotek přes mejl, všechno chcou do podrobna, řešijou proč byl v minulosti lakovanej nárazník, že to má moc kilometrů a tudíž se to bude víc servisovat (proč teda to chce?), řešijou záruku (nedal bych ani minutu záruku, že na tom kretén udělá spojku nebo utaví motor během tejdna, protože je talent, mě nezajmá) a hlavně mi to podržte."Já příští měsíc beru, tak mi do to 11. podržte, stará taky pustí chlup a my to teda vemem, ještě spusťte něco dolů, páč je to drahý s těma kilometrama"
Takhle mi volal minulej rok jeden mantinel, že by ode mne to TDIčko vzal, ale protože to má takový kilometry, tak mi nedá kilo, ale pade, protože určitě bude dělat rozvody, spojku s dvouhmotou, turbo, váhu vzduchu.Prostě čurák.Já šel do vývrtky a ještě na mě skoro řval, že to neprodám za ty love.Ukázkovej magor.(doufám, že bolestivě umírá na rakovinu)...
Prostě blbouni jak si psal.Protoyp českýho šmelináře.
Mám nějaký zkušenosti ze zahraničí s Rakama, Němcama, Turkama atd., zavolalo se, upřesnilo se info o autě, ceně, jak jsou na tem noty a kdy se může přijet.Hotovo, rychlost, spokojenost na obou stranách.Ale tady se vymejšlí, brečí, nadává, přesvědčuje, lže a prostě je to občas smutný a občas směšný...
Situace v Česku je k blití, lidi jsou na ranu a Škodovka je krám a ne auto.....A škodovkáři jsou pacoši....
Článek mě po perným dnu docela nakopnul a k tomu jako čerešnička na dortu komentář od Lišky, kterej je úplně mimo.Ale dokud nekoupí nějakou super vůni za šušni na hlínách, po dědovi s málo kilcama a obratem ju neotočí aspoń s vyvařeným padíkem, tak nepochopí o čem to je....
Ať se daří a hlavně málo blbů na place....

reagovat
Rob
14. února 2018, 22:10
0

Já když dal tenkrát na bazoš svou e39(naštěstí sem si to rozmyslel a zůstala doma) tak sem se taky bavil. Zprávy typu jestli můžu nafotit ten a ten flíček... Ale nejlepší byli ti hoši co psali na výměnu. Psal mi jeden, že to vymění za svou 318i... A na skupině e39 sem ho našel jak se ptá na co si dát pozor u e39, to by bylo oukej. Kdyby jen tak bokem nezmínil že to chce měnit za svoje auto který je mrdka. O tom se mi samozřejmě nezmínil... Nabídky typu vyměním za 320d nebo passata 1,6 chodily běžně... Je to jebat. Každej kokot chce aby auto za 15 bylo v top stavu. 50 už je pro ně velká částka... Ale zase když jsem teď poslední rok hledal sierru tak se objevil taky zajímavý typy. Jeden mi říkal že do toho auta pustil za 8 let co ho má 10 tisíc.(tvářil se hrdě) Že to nemělo spojku, brzdy, prahy, lemy a kus podlahy už byla věc druhá. Někdo mu prostě řekl že už je to youngtimer tak to tu cenu prostě má... Jak říkám jebat.

beastar
15. února 2018, 00:07
1

Vidím že lidi co si umí udělat obrázek existujou. Někdo ten blog pochopí jinej ne. Neříkám že prodejci jsou super a poctivý. Ale hodně často jsou zákazníci taky blbý naivky nebo vychcanci. Já už Čechy moc jako klienty nemusim. To co píše Break o Turkach, Racich atp je svatá pravda. Domluvime ceny, kusy počty.. Seznamime se se stavem aje to. Žádný tanečky, brekot, kilometry záruky a tak.

Breakthru
15. února 2018, 20:34
0

potřeba českýho rozumbradu vyslat někam do Němec koupit auto od Turka (nic proti nim nemám, naopak vždy v poho).
Cena je na netu, popis, fotky....když bylo potřeba něco zjistit, tak to bylo řečeno už do telefonu.Nikdy jsem cenu neřešil po telefonu.Vždycky se něco na místě, tak jsem ukecal nějaký to euro, podaly se ruce a bylo.V podstatě nikdy nebylo proč jít s cenou dolů.Popis na netu jasnej, před cestou jsem věděl jak to bude vypadat, tak proč ze sebe dělat kreténa?
Jednu dobu jsem tohle dělal při práci pro ex šéfa.Tejdně jsem volal třeba na deset aut a nikdy nebyl problém.Nebyl problém ani rezervovat, pořešit třeba papíry poštou atd., ale prostě líp se domluvím německy s Rakem po telefonu než s českým joudou česky.Problém nastal, když jsem to domluvil, chlebodárce jel pro auto a za pár hodin telefon a na druhý straně nasranej Němec/Turek, protože přijel českej cirkus dělat tyjátr kvůli bouračce za pár set euro.....Te´d už se tomu směju :D , ale nikdy víc a už vůbec ne zadarmo....

beastar
15. února 2018, 20:43
0

Je to s nima v pohodě. Jak oni říkaj je jedno kolik je a jaky je počasí když uděláme byznys. Takhle sem posílal pro auto plato za 5 minut zaviracka. Domluva po tel že to beru i s cenou. Všechno ok. Ještě to bylo v pátek. To Češi ti řeknou jak dojedou a ve finále z 10 prijede jeden a ještě je chytrej jak rádio. A nebo smlouvá ještě auto ani neviděl.

Breakthru
15. února 2018, 20:52
0

ty jo, úplně přesně.....Vždycky mi říkali, že prodávaj, tak jim nevadí vydělat love třeba v nedělu ráno....A s papírama na místě tak 20 minut max, podaly se ruce, smlouva, eura, naložit a domů....nic složitýho na tom není, jen v tý naší kotlině se to dělá složitý....

beastar
15. února 2018, 21:30
0

Jo jo nejvíc na ně nadavaj lidi co si v životě od Turka koupili tak gyros. Jako taky prodávaj vraždy jenže ty kupuješ oni nic netajej a ty si to prohlidni. Ještě bejva tohle vám nedám. Tak se ptaj ok a kolik teda dáš. My to děláme složitý zbytečně kor o těch starejch mrdinach nemá cenu nic dlouze řešit.

Breakthru
16. února 2018, 19:11
0

ty starý mrdiny jsou právěže velkej artikl, ale za málo peněz.Nikdy jsem nepochopil, proč si někteří myslijou, že pojedou třeba 1000km pro auto do 1000euro s tím, že jim to nechá někdo za půlku....to je debilita, ale ti šmelináři tady prostě potřebujou zbohatnout s minimem úsilí.Já bych se styděl....
Vidím to denně v práci.Vyježděný tága a jiný stočenky, navoněný vůně a pak se borec diví, že by u auta z roku 2003 nechal pade za opravu, protože motor je prostě vyjetej a to nemluvím o zbytku....O bouračkách ani nemluvě....
Když kupuju auto pro sebe, tak beru to, že cena je pevná, ikdyž je v inzerátu napsáno verhandlungbassis....nikdy jsem ze sebe šaška nedělal, ale je fakt, že jsem ukecal Turka, když jsem kupoval tehdá svýho bouranýho Passata.Z 1600euro na 1100,-....ale pak mě ta svině zase natáhnul na Mondeu, protože mi neřekl, že bylo zatopený:D

Bavoraczech
01. března 2018, 14:18
0

Musím říct, že když jsem prodával skutečný úkaz a to 12 letou Alfu 166 facelift v naftě v automatu se skutečně doložitelnými necelými 100 000 km. Leštěnku. Km samozřejmě nikdo nevěřil. AAA nabídli směšných 25 tis po telefonu. Nechci ani hádat, kolik by to bylo při přímém jednání. 15? Nakonec to bylo necelých 90, což odpovídalo zhruba průměrnému kusu v inzerci.
Nabídky na výměnu byly ale zajímavé. Audi A6 Avant 2.5 TDI... jenže já chtěl TDI. O pár let novější 1.2 HTP Fabie 2... no po sportovnějším sedanu tohle? :D
Na poslední nabídku jsem málem kývnul. Jeden z prvních kusů VW Phaeton s 3.0 V6. Ale bál jsem se ho tehdy :D

reagovat
Bavoraczech
01. března 2018, 14:22
0

oprava... nechtěl jsem TDI, chtěl jsem benzin... a tak jsem si koupil Peugeot 607 2.2 s velkými očekáváními a byl po přechodu z naftový Alfy hoodně zklamanej.

Da
David Matásek
28. března 2019, 16:45
0

No jo, ale víte, kde všechny ty předsudky o vypočítavých prodejců ojetin vznikly? No v naprosto REÁLNÝCH devadesátých letech, kdy si každý prodejce myslel, že může vše, což se netýkalo samozřejmě jen tohoto oboru. Takže potom chudák pocitivý majitel bazarů úpí, protože zákazníci už prostě nevěří.

reagovat
beastar
28. března 2019, 17:03
0

A to samozřejmě máte naprostou pravdu. Prorostlo to celým segmentem jako nádor. Do toho přišli velké bazary a jejich jedeme to na na kvantitu a zákazníkovy dáme navíc lékarničku. A teď nakonec to dostihlo i segment s luxusnějšími vozy. Hlavně si našmelit na DPH a svézt se. Situace se ale postupně zlepšuje a hodně těch lidí z devadésatek už auta nedělají a volně přešli šmelit dál. K bouračkám a tak podobně,

Da
Daniel Štraub
15. srpna 2019, 16:35
0

V čem je zakopaný pes ohledně chování zákazníka? No v tradici. T té české tradici, která je plná "luxusních" podvodníků a kouzelníků s vozy, prodejců, nejlépe majitelů autobazarů. Tu pověst jim nikdo prostě už neodpáře. Proto si raději najděte jinou práci. Kdo uvěří, že jste jehla v kupce sena podvodníků? Pochopte, že to máte těžké a hlavně pochopte to, že MY, ZÁKAZNÍCI, jsme taková pravidla ani tradice NENASTAVILI.

reagovat
beastar
15. srpna 2019, 19:28
0

Nevím nás živí luxusní klientela a to velmi dobře. Máte pravdu v jistých věcech. Na prodej msinstreamu typu tři léta stará Octavia už sem dávno rezignoval. U běžných aut jsou lidé pořád jen o ceně a slevě a to je přesně typ zákazníka pro kouzelníky. Nic pro mě.