načítám data...

Tejira se ptá: Vzpomínáte si na první auto, které měli Vaši rodiče?

29. listopadu 2018, 19:26 24 komentářů Tejira

Možná si pamatujete své první auto, milenku či jiné poprvé. Ale kdo z Vás si pamatuje na první auto svých rodičů?

zobrazit celou galeriiJakub jakub497@gmail.com: Tejira se ptá: Vzpomínáte si na první auto, které měli Vaši rodiče?

Mnoho z vás určitě pamatuje na své řidičské prvopočátky na klínech svých rodičů, prarodičů či snad dokonce sám když se zrovna nikdo nedíval. Samozřejmě vždy tomu předchází kvadriliony průpovídek, které nám říkají tohle nedělej a tak dále… Ale uznejte sami kdo kdy neusedl bez dovolení do auta?

A aby tento článek nezůstal jen tak o ničem tak povím alespoň o autě, na které moc dobře pamatuji já.

Jedná se přesněji o Mazdu 626 Coupe s motorem 2.0 l někdy z roku 1988. Celkově pohledné auto, které nikoho neurazilo, dokázalo odvést celou familii a jezdilo bez sebemenších problémů. Bohužel jednou pro vždy byl její život zpečetěn díky neblahému mikrospánku kdy její pravý sloupek dveří neurvale obletoval sloupy v Ostravě.

Toť k dnešnímu mikroblogu vše.

Co ve své paměti naleznete vy? Podělte se o to do komentářů!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
30. listopadu 2018, 10:06
2

Bylo to kolem roku 1985, kdy tata dovezl svoje prvni auto. Byla to Dacia 1300 (neboli licencni Renault 9). Ale ze je to Dacia jsme museli vedet, jelikoz byla zbavena vsech znaku. Myslim, ze to byla lehka bouracka a daval ji nejdrive celou dohromady. Natreba byla v garazi tlustou jasne oranzovou vrstvou barvy. To bylo jeste v dobe kdy na sidlisti mel auto akorat reditel skoly a myslivec Ladu. Byla jak pest na oko :)

reagovat
custom1
30. listopadu 2018, 10:43
0

Dacia byla licenční Renault 12 ;)
Jinak první auto mých rodičů bylo "embéčko" (Škoda 1000 MB), ale to si nepamatuju. Takže první auto rodičů, na které si vzpomínám, byla červená Škoda 120 L, koupená jako nová v Mototechně. Bylo to někdy v letech 1987 nebo 1988.

Nimrod
30. listopadu 2018, 14:55
0

táta nejdřív podědil simcu 1300, následně byl fiat 131 mirafiori, pak citroen gs (první, co jsem zažil. původně jel tuším že pro opela asconu, jenže tu mu prodali... byl pro to někde v západní evropě tehdá za komoušů. přestože se gs furt sralo a měl ho tedy jen několik let, prodal ho za víc, než za kolik ho koupil), fiat regata a nakonec fiat croma, kterou má už asi 20 let

reagovat
Tejira
01. prosince 2018, 20:10
0

I když to není DSko stále musím uznat, že tenhle Citroen má svůj šmrnc, ale upřímně člověk musí takové auta milovat když je schopen pořídit si pak i další podobné věci :D

Nimrod
02. prosince 2018, 07:02
0

strovnávat citroen s fiatem co do složitosti se doopravdy nedá. fiat je velice jednoduché auto... narozdíl od citróna

Tejira
02. prosince 2018, 20:10
-1

Jako jo Fiat na jednu stranu jednoduchý je, ale na druhou... Taky občas s oblibou dokáže sypat šroubky po cestách.

beastar
09. prosince 2018, 04:49
0

Fix It Again Tony.

Nimrod
09. prosince 2018, 07:16
0

já myslel že fix it again tomorrow :-)
citroen byl neustále v servise, také se moc dlouho u táty neohřál. regata na tom nebyla o moc lépe, té se zas nechtělo za studena startovat (jedinej tátovo sazomet). croma je ale fajn, nic moc se nerozbíjí, jen klasická náladová elektronika (hlavně centrál) a v létě byla po těch 25 letech na vyvaření prahů a zadních lemů. těch pofaceliftových crom je jak šafránu, ani na mobile.de skoro nejsou, věechny už pomřely. přitom i il commendatore s ní jezdil (pravda, s předfaceliftovou)... to mi připomíná, že jsem před týdnem po mnoha letech viděl ve velké bíteši na pumpě nádhernýho saaba 9000 v sedanu. ty také zmizely. nicméně celkově je tahle platforma k nevidění, them a 164 také nejezdí kotel a je pomalu svátek nějakou objevit v běžném provoze

Perníček
30. listopadu 2018, 20:02
0

První auto rodičů si stále pamatuju dodnes. Byla to klasická Škoda 120 L v té šedozelené barvě, bohužel asi 2 roky než jsem dostal řidičák ji nechal otec sešrotovat (není to až tak dávno, ale byla to ještě ta doba, kdy to bylo bránojako starej vrak, dnes by mu někteří utrhali ruce). Co mi však zůstalo, jsou vzpomínky. Pokaždé, když si dám Hašlerku (měl permanentní zásobu v přihrádce u spolujezdce), tak mi hlavou proběhne zvuk dorazu zavíráníí dveří, start motoru a pohled ze zadní sedačky dopředu.

reagovat
sumy
01. prosince 2018, 19:18
0

Tak vzhledem k tomu, že tatík měl dřív piloťák na vetrone než ridicak, tak jsem první vozidlo, Volhu (-83)zažil. Byla šedá a shnilá :-) I jsem v ni avsolvoval cestu Moskva-Praha. To si naštěstí nepamatuju. Pak Š 105(83-86), Lada 2107 z Tuzexu s proslapnutou strechou (86-90), Nissan Micra 1,0(dobrá volba pro 5 člennou rodinu se psem :-D )(90-93), Hyundai Sonata 2,4i ... Ale první auto kterým tatík jezdil... Willis. Děda ho měl jako pracovní auto, holt geotechnik.

reagovat
Irwinek
01. prosince 2018, 20:28
4

Hmm, tak to byla " Barča "

reagovat
Irwinek
09. prosince 2018, 11:49
1

Barča bylo první auto, které si já pamatuji, táta mi to už nepoví, ale mluvíval o Wandereru. Byl poválečné dítě, ale o tomhle mluvíval celkem často. Jestli ho měl děda, nebo si ho , coby kluk někde vyzkoušel, to nevím. Jinak se pamatuji na š 1203 - nezničitelný služebák, pak různé 110, 105 SP ( ta poslední měla rychlejší vačku a jezdila jak ďas ). Potom už to v rámci podnikání byly Avie v různých verzích a nakonec Trafic. Liboval si v mém 505 GTi, užíval si 205 GTi 1,6 a rád řídil Multikáru, takovou tu s kabinou na jedné straně, vzadu měla větší kola s drapákama, aby projel polem na louku k ovcím. Ale tu Barču, tu bylo na dvoře vidět ještě hodně dlouho, vozila štěrk a všechno možné a pak jí ještě prodal někomu, kdo jí chtěl na díly, a pak usoudil, že rozebere tu svou a tuhle si nechá, takže je možné, že Barča ještě někde jezdí.
Táta jezdil se vším, co se tady tehdá pohybovalo, byl i na mistrovství republiky v orbě s Crystalem, nesnášel řízení autobusu, protože mu vadila odpovědnost za lidi vzadu, nemohl si jízdu užít. Taky neměl rád cisterny - proměnlivá váha a setrvačnost.

Oh!Gust
01. prosince 2018, 23:48
1

Prvé otcove auto bol žltý Favorit ročník asi 89-90. Otec ho kúpil okolo roku 1995. Štyri roky života som sa v ňom prepravoval aj ja. V lete 2003 bol pre ťažkosti s STK a EK nahradený modrou Feliciou, ktorá sa do dnešných dní chvalabohu/žiaľbohu/prekvapivo drží.
Boli sme zladení so strýkom, ten mal tiež jeden zo starších Favoritov s novou maskou, avšak biely. Prežil svojho žltého švagra takmer o desať rokov. A mal hodiny na strope, to bolo niečo. Frajerina. Nevadí, že nefungovali!

reagovat
H_F
02. prosince 2018, 01:56
3

Tata mel prvni auto fiat 500, pak nasledovala skoda 125, kterou mu rozstrelil bratranec, tak skoncil jeste za komancu s mini clubman, na ktefy mam i prvni vzpominky
dodneska si pamatuju trauma s tim jezdit, chtel sem mit frajersky loket z vokna, coz proti skoce u tohohle neslo, a navic se me deti ze skolky ptali, co mame za divnyho trabanta

reagovat
Sh
Shock
02. prosince 2018, 15:32
5

Pamatuji :) Alfa Romeo Sprint

reagovat
speedfred
06. prosince 2018, 16:08
0

Tá Alfa je nádherná.
Ja také spomienky nemám,my sme boli doma bez auta.

Sh
Shock
07. prosince 2018, 07:32
0

Díky. Občas s taťkou vzpomínáme, myslím že mít ji teď v pěkným stavu tak je to malinko raritka :)

Če
Černoch 2
03. prosince 2018, 19:17
0

Hillman Minx, můj první auťák s pravostranným řízením, zděděný od táty. Resp. darovaný, první auto našich a potom první auto mé.

reagovat
tomyks
05. prosince 2018, 12:58
0

Zelena Skoda 100. Tu jsme meli chvili co si pamatuji. Vecne nas to nekde nechavalo. V roce 1988 si deda sel pro novou Skodu 120L v sede barve. Dodnes to auto jezdi u nas ve meste. V te dobe tata koupil krasnou zachovalou Skodu 110L od dedy s najetymi 10tkm. Ta nas vozila asi do roku 1996, kdy ji na kratko vystridala Skoda 105 po neboztikovi strejdovi a v roce 1997 nasi poridili pomerne zanovni Felicii kombi. Ta zazila jeste i me ridicske zacatky a pak uz jsem sel cestou vlastniho vozoveho parku.

reagovat
krab
06. prosince 2018, 17:01
2

U nás to byla co už jakoby jsem pamatoval červená 105L "M" , ta tehdy byla fakt nová. Pak to táta prodal, protože to prostě nebylo dobrý a sehnal Ladu 2103, ta se prodala a měli jsme chvíli oranžovýho Moskviče, kterýho si opravil a k tomu chvíli i Trabanta. Pak jsme měli Dacii 1310 TX , zánovní a pak až dlouho po revoluci v 95 Feldu. Sranda byla jak byl tehdy zákazník nenáročnej. Táta chtěl nějakou tu GLXi, ale aby nečekal hromadu měsíců byla jen LXi , chtěl airbag a airbag neměl, zato dostal verzi s ABS.... Přitom jsme tenkrát a to už jsem chodil do nějaký pátý, šestý třídy objížděli i bazary a hledali něco "ze západu". Škoda, že tatík nejradši kupoval a dodnes kupuje auta nová. tehdy jsme mohli skoro mít krásnou černou Cromu Turbo s béžovým čalouněním, skoro jsem to obrečel, ale neukecal jsem ho, prostě na rady malýho kluka nedal .. prostě si šel objednat tu novou Feldu :( Ale aspoň jsme v tý době občas měli doma služební Vectru A 1.6i se kterou občas mohl jezdit. Tak to bylo takový pořádný první západní auto se kterým jsme jezdili.

reagovat
Tejira
06. prosince 2018, 20:27
0

Tý Cromy je škoda byť zrovna Fiaty v lásce nemám (aneb přísloví vtipálka furt investuj a tankuj) tak tenhle by byl krásná raritka. Jinak solidní zástup aut :D Kdyby ale tehdy místo Feldy vzal Ovci udělal by lépe. Taky to už byl němec přece.

custom1
07. prosince 2018, 07:17
0

krab: Podobně to měli i mí rodiče - Škoda 120L "M", pak ze stejného důvodu (prostě to nebylo dobrý) Lada 2104 :)
Pak to pokračovalo kadettem E a dvojkovým golfem. Poté období matčiných oplích služebáků (tři Astry F), takže mám k oplům poměrně dobrý vztah, byť sám jsem nikdy žádného nevlastnil.

Woyta
09. prosince 2018, 03:06
1

Naše první auto byla Škoda 120L. Ale měla zajímavej původ. Nikdy nesjela výrobní linky v Boleslavi. Kastle na lince spadla a tak se prodala jako holá. Většinu zbylých dílů pak pocházela z totální nehody 2 měsíce starého auta. A to stylem, během 3h očesejte všechno co jde, než kastli zlikviduje bagr. Pak se auto složilo u nás v garáži a samozřejmě s nějakými vylepšeními. Nová 120 stála asi 60 000kč. Naše vyšla na 30 0000kč. Oproti tomu co sjíždělo z linky, šlo o spolehlivé auto. Byla s námi 20 let. Pak si prarodiče koupili novou Felícii a jejich tovární 120 s malým nájezdem nahradila tu naši. Táta prodeje pak litoval. Na té tovární se po prodeji začali projevovat skryté vady. Bylo by prima to auto zase potkat ale pochybuju, že přežilo obvyklý osud 120.

reagovat
beastar
09. prosince 2018, 04:54
1

První auto který pamatuju byl příšernej Moskvič tušim 412. Měl asi 3 barvy porůznu, smrděl a byl podnikovej. Pak dostal táta bílou Š105 detaily si nevybavuju ale vim, že jezdila i po 89 roce. První bezva wild west auto byla tehdy supr nová 405 sedan ve stříbrný metle se šibrem počátkem roku 92.

A pak tuším 94, 95 perla černá 318i. To bylo tehdy zjevení. Za tak nesmyslnou cenu, že i bejvalý kádři omdlivali.

reagovat