načítám data...

Od strachu z řízení k lásce k autům, vol. 0

05. dubna 2020, 23:42 69 komentářů Augi

Může se z někoho, kdo se vyhýbá sednutí za volant, stát nadšený řidič a (neúspěšný) amatérský závodník?

zobrazit celou galeriiMichal Augustýn: Od strachu z řízení k lásce k autům, vol. 0

Dnes měl být ten slavný den, první neděle v měsíci, tedy měl proběhnout první autíčkářský výlet svolaný slovutným Krabem (k čemuž jsem ho možná trošku vyhecoval), který měl položit základy nové tradici. Okolnosti ale nejsou nakloněny, jak všichni víme.

Tak jsem si říkal, že když už není možnost se sejít a pokecat v blízkosti zajímavých aut, ukojím své touhy aspoň jednostanou komunikací ve formě blogu.

Má autíčkářská historie sahá do druhé poloviny 90. let, kdy nám rodiče (s bráchou t.č. na základce) k PC pořídili volant a začali jsme zběsile pařit závodní hry – hlavně F1 a různé rally. V roce 1999 (tuším) jsem to v nějaké soutěži, e-sporty opravdu ještě nebyly, měli jsme doma připojení k internetu přes modem, dotáhl přes několik kol až na druhé místo v ČR ve virtuální F1.

Tuším, že se to jmenovalo Hráč roku, a předehnal mě tehdy Michal Navrátil, dnes asi nejslavnější český skokan do vody :)

Logickým krokem bylo to, že jsem si v 18 udělal řidičák na auto – dokonce vím přesně kdy, protože jedna z posledních jízd byla, když v NY padaly dvojčata. Nicméně jsem ale pak neměl vlastně důvod jezdit, a byl jsem úplně pohlcen oborem, který mě i teď živí, takže jsem pořádně začal jezdit až v roce 2010, kdy jsem si pořídil Opela Astru 1.4 z roku 1999. Bydlel jsem tehdy ve větší vesnici za Prahou a dojížděním do práce trávil přes hodinu a půl (jedním směrem). Po pořízení auta to bylo tak 30 minut. Ale hlavně jsem si uvědomil, jakou velkou svobodu člověku auto dá, pokud nebydlí ve městě. Byl jsem opravdu hlupák, že jsem si jako vesničan nepořídil auto dřív. Vážně, auto jako individuální dopravní prostředek je skvělý vynález a máloco tolik změnilo můj život k lepšímu.

Tehdy jsem jezdil do práce hrozně brzo, třeba po 5:00, jen abych se vyhnul hustšímu provozu a mohl v klidu zaparkovat. Řídit jsem se bál, nejsem zrovna nejšikovnější, takže jsem s manuálem trošku bojoval, navíc ostatní řidiči nejsou moc shovívavý k pomalejším reakcím, což jen zvyšovalo mou míru stresu.

Úplně si vybavuju jednu situaci, kdy jsem jel v poklidu po D1 z práce a říkal jsem si, jaké to bude skvělé, až nebudu mít z řízení žádný stres, nebudu mít strach si někam jen tak zajet, nebo mě to dokonce bude bavit! Jak absurdně vzdálené mi to tehdy přišlo! :-)

Nicméně po pár měsících stres opadl a dokonce jsme si troufli s Astřičkou vyrazit na dovolenou do Tater, s načatým těsněním pod hlavou. Cesta to byla šílená – auto bez klimy, takže otevřená okýnka, rádio nemělo cenu pouštět, a bez tempomatu mě brala křeč do pravé nohy, že jsem už nevěděl, jak ji zkroutit. Do toho všeho jsem ještě musel přizpůsobit styl jízdy aktuální teplotě vody, takže to byl opravdu zážitek. Nicméně Astřička nás bez zaváhání dovezla domů, a já ji po příjezdu poplácal po hlavičce a pochválil ji, že je skvělá, že to všechno zvládla :) A možná tam se znovuzrodila moje láska k autům.

Astřička nám, samozřejmě po nutné opravě, sloužila ještě mnoho let, a i když to byl jen liftback, odstěhovala nás do Prahy a zvládla i přepravu většiny nábytku z Ikea. Jednoho dne jsem ji ale musel přemlouvat k tomu, aby mě unaveného odvezla z tenisu domů, a o pár dní později pak při cestě k rodičům nepěkně lítaly otáčky, a já si řekl, že bych přeci jen raději něco novějšího a spolehlivějšího. Takže jsem Astřičku rovnou u rodičů nechal a jel domů vlakem. Mimochodem, rodičům stále slouží jako druhé auto, a až příští rok ji asi čeká konec.

A co jako náhradu? Nakonec to tehdy v roce 2014 byla…ne, stále nic zajímavého…dva roky stará Opel Astra 1.4T, s pro mě tehdy skvělým výkonem 103 kW. Popravdě, i dnes mi tenhle výkon přijde pro rodinné auto úplně v pohodě. Bylo to naprosto skvělé auto, pěkné, pohodlné, nikdy nás nenechalo ve štychu, ale musel jsem se jí vloni zbavit, protože dítě (→ kombík) a žena (→ automat). Mou lítost mírnilo jen to, že jsem ji svěřil do dobrých rukou kamarádových.

To už ale trošku předbíháme – dalším milníkem, a to zásadním, se totiž měl stát rok 2016. Tehdy jsem měl volných pár set tisíc a po létech tvrdé dřiny (teda ne, že bych teď nemakal jak šroub) jsem si řekl, že je čas si peníze taky trošku užít, protože život je příliš krátký. Mé myšlenky se ubíraly dvěma směry – buď létání nebo auta. Oboje by v mém případě nešlo zvládnout časově. O obou koníčcích jsem si toho dost pozjišťoval i si zkusil nezávazně obě varianty…a protože jsme na Autíčkáři, asi tušíte, co zvítězilo :-)

Jak jsem v roce 2016 využil volné peníze si povíme v dalším blogu, nicméně nápověda se skrývá v jedné z fotek :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
06. dubna 2020, 09:29
3

Paráda... No já nebudu prozrazovat na co sis v průběhu života s Oplem šetřil, i když ta fotka to vážně napovídá :-D
Ten sraz jsem skutečně bohužel posunul na tu první květnovou neděli, protože jsem vyhodnotil, že by asi nemuselo být vážně dobrý teď se někde srocovat ve víc než deseti lidech... A když to tak eviduju, kdo všechno jet chtěl, tak deset by nás tutově bylo.

Ale můžeme si tak nějak individuálně napsat. V pátek nám vyšla odpolední projížďka s kafem u nás se Sedrikem, který ukázal krásné nové BMW M2, který mu dělá fakt obrovskou radost, to je hrozně vidět. A přidal se i můj kámoš. Takže tři lidi... to je v poho. Tak třeba, když bys chtěl někdy k večeru po práci se jít projet, tak napiš a operativně se domluvíme...

reagovat
Mrkef
06. dubna 2020, 10:21
0

Insignia OPC v automatu? :D

reagovat
sheogh
06. dubna 2020, 11:01
0

Ta vyletova myslenka je uplne super, skoda, ze se nic podobnyho nekona tady okolo brna... Jinak ta fotka rika hodne o vysledku nakupu :-) Palec nahoru ;-)

reagovat
František Čáslavský
06. dubna 2020, 11:27
0

Ty hele, jednou se to konalo po K&K a nevrmór, viz fotka.

sheogh
06. dubna 2020, 12:10
0

OMFG... njn, chapu... to asi nebyla jen "projizdka" ...

krab
06. dubna 2020, 13:06
2

Netuším, co se tam přesně stalo, ale každopádně smůla, snad se nikomu nic nestalo...
Projížďky ano, ale co já říkám od začátku, není to žádný street race. Projet se hezky, něco pěknýho vidět, vyfotit se, dát si oběd, kafe, popovídat, v klidu a pohodě zas jet domů...

beastar
06. dubna 2020, 14:11
2

Nj miatisti. To jsou ty jejich nadupaný sporťáky a pak neznaj limity. Bych jim zabavil ty jejich luxusní káry a basa na tvrdo na rok a bez papírů! ,D

František Čáslavský
06. dubna 2020, 14:29
0

Já jsem byl na projíždce, ale on se vždy najde někdo přemotivovanej. Takže tak nějak.

Augi
06. dubna 2020, 14:55
3

Ono stačí, když první nasadí ostřejší tempo, a hned je větší riziko, že k něčemu takovýmu dojde, jak se to postupně vyhrotí. Ale dobrý občas takovou fotku vidět, aby si to člověk uvědomil.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. dubna 2020, 09:19
1

To je přesně důvod, proč zatím s Krabovým výletem váhám, i když to jinak zní jako super nápad. Vždycky se najde nějakej mladej kokot, kterej nepochopí, že to je výlet s hezkou projížďkou a ne rallye tisíce jezer. Tak snad se Krabovým srazům tyhle věci vyhnou.

krab
07. dubna 2020, 10:01
1

Budu muset vymyslet, jak vás zpomalit :-D Dostanete úkoly po cestě...
Ne, ale úplně bude stačit, když pojedeme třeba po skupinkách po třech, čtyřech autech. A rychlý si pojedou spolu a pomalejší a veterány se mnou ...

martin_100
09. dubna 2020, 18:04
0

Tak ono to neni složitý. Závodník se na vyjížďce projeví brzo. Tak pak stačí zastavit sebrat mu klíče od auta a nechat ho stát u krajnicwe. Ty mu vrátit cestou zpátky :-D

František Čáslavský
06. dubna 2020, 11:25
1

Vidím Superba, dávám lajk! :D

Ale vážně, ty sexuálně přenosné věci, že to těm lidem za těch pár chvil radosti stojí...

reagovat
Raspby
06. dubna 2020, 12:10
1

Impreza v profilové fotce? :)

reagovat
beastar
06. dubna 2020, 14:08
0

Koukám, že ti psychologové měli pravdu, že si v období karantény možná některé věci uvědomíme. Najdeme si čas na sebe a na to rekapitulovat svůj život. Trochu obsahově podobné jako ten můj výplod. Respektive stejný tok myšlenek. Akorát teda naprosto rozdílné cesty. Já se řídit nikdy nebál naopak, tak jak sem řídil kdysi bych se už bál dneska:)) Přece jen 180 mezi stromy na cestě na zrcátka už dneska nedávám i když vím, že tam nikdo proti nevyjede. Stárnu. Jezdit přes hodinu do fachy mhd tak to bych dal tak týden a pak bych si koupil cokoliv s volantem a čtyřma kolama:D

Vtipný je že Astra je taková volba lidí, co je moc auta nezajímají. Vlastně proto je to docela nedoceněný auto ve všech generacích vlastně je docela spolehlivá a relativně dobrá. Přitom každej básní o Golfu, nebo oktávii který jsou obecně o dost dražší. A co přišlo. Subaru Impreza STi bugeye v nějakým "race" tuningu... :D

reagovat
Augi
06. dubna 2020, 15:05
2

U mě myslím ta karanténa neměla moc vliv - spíš s dítětem doma a prací z domova mám míň času než jsem míval :) Poslední měsíce tu moc rád čtu blogy (a diskuze pod nima), tak jsem chtěl už delší dobu přispět komunitě :)

Mně právě v řízení chybí to období řekněme 18-28 let věku, kdy se člověk nebojí a pokud to období přežije, tak má laťku pudu sebezáchovy posunutou jinak než člověk, než kterej to období proseděl u kompu - proto to asi určitě budeme mít úplně jinak :) Ale právě tahle rozmanitost se mi na Autíčkáři líbí.

Ronoath
06. dubna 2020, 17:22
0

Určitě to bude to Daewoo Tacuma, to auto umí rozdat radosti... Když z něj člověk vysedne a ví, že v nejbližších x letech neplánuje do něj znovu sednout.

reagovat
Augi
06. dubna 2020, 20:50
0

Na Daewoo mi nesahej! :-) Měli jsme nejdřív bílého Racera a pak modrou Nexii...která je vlastně vzhledově podobná tomu autu, o kterém bude další blog :-)

Ronoath
07. dubna 2020, 17:23
1

Jo ták, oplí diagnóza táhnoucí se po rodinné linii! Teď je mi všechno jasný:-)

Ona ta Nexia byla ještě docela fajn, Racer zrovna tak, ale Tacuma... byl dost odpudivý zážitek. Daný řidičem, stavem auta i samotným autem.

Augi
07. dubna 2020, 17:41
0

Je to tak, Tacuma je odporná, stojí ve vedlejší ulici, tak okolo ní občas jdu. Tam už je těch oblouků opravdu příliš :)

Bagett'o'mobile
06. dubna 2020, 17:27
2

Trochu bych si myslel, že jsi zamířil zpět ke známe značce s přídomkem OPC, ale i tak mě zajímá, co se dočtu příště. Hlavně jsem rád, že mé většinové okolí autíčkářstvím toliko nepolíbené má ještě naději :D

reagovat
Tomino
06. dubna 2020, 18:28
2

Fajn blog. Myslím, že máme řidičák zhruba podobně dlouho, i když já to měl trošku jinak. Bavilo mě jezdit od první chvíle, ale s vědomím vlastní nezkušenosti jsem se snažil některým situacím vyhýbat, velkým neřízeným křižovatkám atd., měl jsem respekt z předjíždění (ale to mi zůstalo do teď, člověk musí mít rozum). Co ale spíše tak u sebe pozoruji, že jsem jako řidič pomalejší, než jsem býval, ale to bude asi tím, že kdysi jsem amatérsky závodil, teď ne, vnímám, že mi ta praxe chybí. Rád se někde projedu po zakroucené okresce, ale všímám si svých chyb, hlavně volby stopy.

PS: Vrtala mi hlavou ta nápověda a zkoumal jsem ty fotky. A nemohl na nic přijít, pak mi ale došlo, že jasněji ta tvá nápověda napsaná být nemůže :-) Takže jsem zvědavý na tvůj blog o tom autě.

reagovat
beastar
06. dubna 2020, 19:40
0

Jo pomalejší to jsme všichni. Nevím nakolik to souvisí se závodní praxí. Spíš to bude věkem a pohodlností. Já nevím jak ty, ale dneska už fakt nemám náladu jednu zatáčku jezdit 20x jen proto abych se cejtil dobře. Prostě to tam pošlu a je mi jedno, že to třeba víc vynese. Když teda nic nejede proti logicky. To stejný na okruhu. Já prostě nemám náladu aby mě nějakej maník, co řídí možná trochu lip jak já vysvětloval, že musím na brzdy o 0,5445 vteřiny později. To mě bavilo tak v 25 letech. Každopádně furt mám talent že když svezu na "hraně" někoho "normálního" tak ti lidi jsou posraný a nemluvý krom takovýho toho mumlání ... tvl to to .. nerozeznatelný zvuk.

Tak co jaký to bylo? Ty vole jo, ty vole, jo jo super jako.... :D

Tomino
06. dubna 2020, 20:41
0

Jako jasně, máš pravdu, že u nás normálních lidí to tak je :-) Já to už taky prostě neřeším, že jsem něco někde projel úplně blbě, je mi to fuk :-) Jen jsem si toho všiml, že z hlediska rychlosti jsem horší řidič, než jsem býval.

Ohledně závodní praxe, nedokážu posoudit. U fakt špičkových závodních pilotů je jasné, že v průběhu let samozřejmě jako řidiči rostou a pak je nějakým způsobem limituje věk, třeba co se týče rychlosti reakce. Já jak mám rád ty historické jezdce, tak mě v těch jejich autobiografiích zaujme, když rozebírají sami sebe, když byli mladší a pak v pozdějším věku. Tam mě u jednoho mistra zaujalo, že on byl po čtyřicítce lepší než za mlada, aspoň to tak o sobě říkal. To se mu i v té době před XY lety smáli, že je starý a měl by přestat jezdit. Ale to už není o normálních řidičích (a je jedno, jestli historický závodník nebo současný), jako jsme my tady :-)

Augi
06. dubna 2020, 20:47
1

S okruhama to mám tak, že jsem pak zpomalil v provozu. Možná to bylo tím, že jsem byl vyblbnutej, možná tím, že jsem na nejzkušenějších pilotech viděl, jaká jsem proti nim lamka.

Ohledně vození ostatních mi přijde, že stačí jet jen trošku svižněji - nejsou na to zvyklí a ze sedadla spolujezdce to vypadá dramatičtěji :-)

Tomino
06. dubna 2020, 21:04
2

Augi, tvůj přístup je mi sympatický a přijde mi rozhodně správný. Tím rozhodně nechci říct, že nějaké svižnější projetí po okresce je špatně, to vůbec, pokud má člověk nějaké schopnosti a zdravý rozum. Spíše mi vadí, když někdo ty schopnosti a rozum nemá. Stačí se podívat na nějaké onboardy na YT, tam často chybí obojí :-)

Ohledně toho, když někoho vezeš, to asi tak bude. Možná je to i tím, že většinu lidí moc řízení nezajímá, tak to potom vidí dramatičtěji, než to je :-)

beastar
06. dubna 2020, 23:29
1

To bude asi tím, že dneska udělat onboard může už opravdu každej. Půjčíš si nějakou skořápku vedle sebe telefon a brm brm. A jinak k těm pilotům ono je to zase dneska taky trochu jinak náročný a v tom autě zažíváš naprosto jiný pocity. Tím nezlehčuju ty začátky kdy se prostě umíralo a auta nebyla bezpečná... Jenže takový přetížení, co je dneska ve formuli 1, nebo takový mrdy do zad, co zažiješ na Dakaru.. to tehdejší piloti fakt neznali. Takže mohli vesele kouřit žvára a po večerech kalit. To je dneska téměř vyloučený pokud chceš něco dokázat....

Takže dneska ve 40 skutečně můžeš být o dost pomalejší, než mladý kluci v pětadvaceti. Nakonec na té F1 je to třeba vidět. To mládí často zkušenostma nedoženeš. Coulthard jezdil až dokonce skvěle, stejně tak Schumi a další... ale v určitým věku už se prostě spíš vozí. Já nevim jak to popsat. Dobrej příklad je Jarda Jágr v hokeji. Je pořád špička, je to dříč, je zkušenej šetří si pohyb... ale už je na sebe opatrnější (logicky) není tak pružnej... A v padesátých letech když se podíváš jak se hrálo, helma sprostý slovo... bejt v té době Jarda tak hraje s nima NHL do 50 :D Takže tak.

Já si svoje odjezdil už si nic dokazovat nepotřebuju. Proto se tady za celou dobu ani nijak neprezentuju jakože nějakej profík... Jen prostě uznávám lidi jako je tady třeba Tomáš Vavrisů, Saage a tak dále, co si do toho fakt sednou na ten okruh a jdou zajet to nejlepší. A ne se povozit tím netvrdím, že je to špatně jen to tě nikam moc neposune aby bylo co ztrácet. Vím že tady píšu kolikrát věci, co lidi serou, protože logicky každej má pocit že on je ten šampión. A kdyby bylo tohle a tamto.. a měl sem ty prachy... tak já bych jim ukázal. Jenže já takovejch viděl už moc a dokázal by piču. Rozmrdal by auto za pět mega o první strom (případně) svodidlo a byl by to první a poslední závod...

To neberte ani jeden osobně. Jen názor. Nee nejsme nejlepší řidiči a piloti. Jsme prostě úplný nuleři a i ti, co ti přijdou rychlý někde na okruhu ve svém autě při hobby ježdění. Tak by si sedli do speciálky, zesrali by se a byl by konec. Buď dřeš odmala a máš to v krvi nebo ne. Jako každej sport. Těch výjimek od pána boha je hrozně málo. A ČR rozhodně není nějaká závodnická velmoc. Rally na hovno, okruháři průměr, aspoň ten Dakar docela dáváme.

Mrkef
07. dubna 2020, 08:13
0

To rally bych takhle neodsuzoval. Měl jsem na firmě kolegu, který jezdil závody s Fabií RS a pravidelně vyhrával + šampionát tady v CZ vyhrál kompletně taky x krát. V mezinárodních vodách bych se nebál, že by neudělal díru do světa a nebyl rychlejší, než z Dlandu Gerthard, Finska Ulf a podobně ve své třídě. I s rychlejšími vozy zajížděl dobré výsledky, jenže sponzoři/finance. Velkou část lidí prostě baví si jezdit trénink s jejich STI a do závodu skočit do speciálu. Vědí, že ani na víc nemají,někdy schopnostmi, jindy financemi.
K okruhářům, dneska si prestižní třídy může dovolit maximálně super talent, kterého sponzorují anebo Abrahám.
Víš kolik stálo Tondu Charouze dostat Engeho nebo jeho mladého do závodů + všechny ty stáje? Nebo zpátky k rally, co stála stáj Prokopce s Fiestou na world rally? Vlastně dnes se dá říct, že ho to ,, stálo všechno´´.
Co stojí Igora Salaquardu provozovat stáj třídy GT s dvěma R8smičkama a proč ukončil třídu F3? Konkrétně Igor má velký respekt od velkých stájí za to, s jakým rozpočtem dokáže zatápět velkým stájím, které mají násobné rozpočty proti němu.

beastar
07. dubna 2020, 11:11
1

Já jsem nic neodsuzoval. To je prostě realita. Ve světové konkurenci jsme někde spíš v druhé horší polovině. I s výsledky za posledních 30 let. To že si to tady regionálně nějak tak patláme a občas se někdo podívá i do zahraničí. To je všude podobný. Ty o tom píšeš jak kdyby to jinde měli zadarmo což mě fakt upřímně rozesmálo. Ono to v Německu nestojí peníze? Nebo třeba v Rusku? Jinde? Tohle co píšeš jsou věci který platili možná v devadesátých letech. Jsme jedna z nejbohatších zemí světa a peníze se tady shání poměrně dobře. Teda samozřejmě bavíme se do období před koronou. Jen prostě těch nejlepších je málo a tady prostě nerostou. To že to někoho baví, tak jak píšeš to je naprosto v pořádku. V momentě kdy má "speciál" tak to stejně bez sponzorů v podstatě nejde. Když teda pominu takové to úplně amatérské dno, kde se to zkouší. Určitě je tady pár lidí kteří mají mega talent a brzdí je nebo zabrzdili finance. To je taky ale všude. Top jezdci často pochází ze zemí které jsou mnohem chudší a méně zajímavé, než Čechy. Jenže ti kluci to asi mají, tak nějak víc v genech, nebo co.

:D A ano vím kolik to stojí. Vim kolik to stálo Charouze naprosto přesně. Mimochodem Enge to je takovej člověk sám pro sebe. Tomu to opravdu totálně pokazila ta politováníhodná záležitost. WR a Fiesta vzhledem k tomu, že vím kolik stojí sezóna s předokolkou v ČR a v Německu (bratranec furt jezdí) tak mi je asi jasný kolik to stálo Martina. Ono není těžký to spočítat násobit umím docela dobře. A řekněme že o Čestlicích něco vím... a do GT jsme nasypali taky hromadu peněz přes různý sponzoring a podobně. Salaquarda má i můj obdiv jako nakonec každej, kdo je ochotnej to platit. Ricciarda sem sledoval ještě když jezdil u nich. Proto sem taky na starý kolena znova začal sledovat Renault ... všechno souvisí se vším. Neznáme takže chápu, že se to tady těžko vypisuje. Prostě vím o to svoje. Mimochodem myslel sem primárně piloty/ řidiče.... ne to ostatní. Talenty tu prostě nejsou. A ty začneš hned o penězích. Co na to říct. Jak České_?:D

Mrkef
07. dubna 2020, 13:06
0

Nechápu proč české?

beastar
07. dubna 2020, 14:17
2

Brečet, protože jinde jsou bohatší a mají to přece všechno jednodušší. Sem na to alergickej... nejen na netu.

Mrkef
07. dubna 2020, 15:15
1

Pointa byla v tom, že talent bez peněz nevybrousíš do plného lesku.

Mrkef
07. dubna 2020, 15:41
0

A ano s penězi jdou věci výrazně jednodušeji, než bez nich. (s méně penězi)

beastar
07. dubna 2020, 20:43
0

Ty si mě určitě nepochopil. Já totiž netvrdím, že závody nestojí peníze. Já jen tvrdím to, že podmínky jsou pro všechny stejný. Ono to totiž stojí stejné peníze v Brazílii, Pakistánu i České Republice. Takže ten talent nevybrousíš bez těch peněz tam i tady. Takže ano je obdivuhodný, že třeba kluci jezdí se soukromými tými na Dakar. Jmenovat asi nemusím. Je obdivuhodný platit si GT tým... Mimochodem mladej Filip nemá talent, nebo peníze? ,)

krab
07. dubna 2020, 21:07
0

Teď jsem to tu přelouskal tu diskuzi, která to teda bere dost zeširoka , každopádně je ale zajímavá. Jako kdykoliv se dozvím nějakou cifru, kterou stojí motorsport ať už v jakýkoli podobě, tak zůstávám typicky v němým úžasu. Teď vynechám vyloženě hobby závody, ale cokoli už většího. I ta Carbonie stojí spoustu peněz a pro ty, kteří to jezdí v těch áčkách, tak to už jsou vážně cifry! A rallye vůbec...

Kdysi jsem míval takovou přestavu, že by bylo hezký zkusit jet nějaký rallysprint třeba a postavit si na to E30 318iS, která má homologaci startovat v háčkách určitý kategorie. Ale po kratší diskuzi s jedním člověkem, který s tímhle autem takhle pravidelně startuje jsem zjistil, že bych to finančně neměl vůbec šanci utáhnout. A to nemluvě o tom co bych ještě předvedl za tím volantem, asi by to hitparáda taky nebyla. Sleduju jak o rallye povídá ve svým vlogu Rasťo Chvála, ten je tak jakoby nám hobbíkům lidsky blízkej, protože občas startuje, občas ne, podle toho jak na to sežene peníze a někdy se mu daří, jindy ne. A to jezdí v těch R2 na Peugeotu 208. I tak je to nepochybně neskutečně nákladný...

Ale Beastar má naprostou pravdu v tom, že tohle mají všichni stejný. Martin Prokop nedávno v pěkným rozhovoru s Honzou Černým ( ne v roli jezdce, ale moderátora) a Martin tam říká, že rada pro mladý jezdce je, ať co nejdřív zkusí závodit venku a to rozhodne o tom jestli se jim zadaří se prosadit anebo ne... Vyloženě tak nějak říkal, že je ztráta času zkoušet ČR mistrák v erpětcce, myslim se dá ten rozhovor najít na youtubu, jestli jste to neviděli...

Augi
07. dubna 2020, 21:19
0

beastare, máš pravdu, že všude stojí motorsport +- stejně, ale dovolím si nesouhlasit s tím, že každý má stejné podmínky. Prostě záleží, kam se narodíš, jestli do chudší nebo bohatší části světa, do finančně zajištěný rodiny nebo do chudší rodiny. To nemá být nějaké stěžování, tak to prostě je, svět není spravedlivý (ať už to znamená cokoliv). To už se ale dostáváme do filozofické roviny, a dost daleko od mých Aster! :D
-
Komentář upraven 7. 4. 2020, 21:33:44

Mrkef
07. dubna 2020, 21:39
1

+- to trefil Augi, jak jsem to myslel.
2 Beastar: Asi jsem tě nepochopil, každopádně nářek nad nespravedlností to neměl být, takže sory pokud to tak vyznělo. Moje reakce bude otázka (řečnická): Dostal by se Filip do takové stáje nebýt synem svého otce? :D
Dál bych můj off topic nerozšiřoval.

beastar
08. dubna 2020, 01:13
0

Hale asi takhle. Všude platí to, že jen prachy nestačí, ale mohou být značnou výhodou. A je jedno zda se jedná o tenis, golf, nebo rally. Jsou prostě sporty který jsou drahý. Jenže ne každej kdo je profi pilot vyrustal se zlatou lžičkou v puse. Kdyby si Lauda tenkrát nepůjčil a poslechl tátu asi by možná taky jezdil jenom pro srandu. A tak dále. Těch případů kdy se ti lidi museli vypracovat z nuly a bez podpory ať už finanční nebo rodiny je dost. Na tvou otázku ti neodpovím poněvadž je řečnická,) A svět není spravedlivý no komunismus znamenající stejné hovno všem a těm pár víc nevyšel... Takže je to o talentu, snaze, píli a dalších věcech a ano je možná trochu plus vyrůstat třeba ve Švédsku či Kanadě, než v Uzbekistánu. Ale znovu opakuji Čechy leží v té velmi vyspělé části světa stejně jako XY zemí z kterých těch talentů vzešlo ročně deset a jednou za dvacet let mají SUPERhvězdu.... CO my? :D Nic končíme... myslím, že je pochopitelný co myslím. A fakt vím, co to stojí o tom mě nikdo poučovat nemusíte. Krab to napsal naprosto přesně a ze zkušenosti a tak to má být.

martin_100
09. dubna 2020, 18:00
-5

Pěknej progres. Ale pobavila mě část "protože dítě (→ kombík) a žena (→ automat)." která krásně ukazuje jak automobilní lidstvo degeneruje. Dítě bude samozřemě mít 3 metráky, nohy ho neunesou a jinak než navalenim do kombíka se přepravovat nedá. A žena je kopyto a místo aby jí manžel naučil řadit tak pořídí berličku v podobě automatu ať je žena dál kopyto a nemusí se vůbec snažit něco naučit a zlepšit se. Další level bude autonomní kapsle kde se bude sedět jako na v metru. A tím se vracíme do doby koupě stříbrný astry kdy vystrašený nemehlo jezdilo vyděšený a nerado. Jenže ta kapsle člověka k lepšímu nezlepší a nic ho nenaučí narozdíl od stříbrný astry.

reagovat
Augi
09. dubna 2020, 20:11
2

Někdo to vnímá jako degeneraci, ale dá se na to dívat i jako na úspěch vědy a techniky. Člověk dneska nemusí vědět o autech nic a stejně se může skoro bezpracně, spolehlivě a bezpečně přepravovat podle libosti.

martin_100
09. dubna 2020, 20:40
-3

No to je jako kdybys řek že člověk nemusí o medicíně vědět skoro nic a může spolehlivě a bezpečně operovat, pilotovat, střílet.... Kurnik když něco dělam tak to musim umět a něco o tom vědět. Pokud nejsem ochoten se nějakou činost naučit dělat dobře tak je lepší se na to vybodnout a dělat něco jinýho. Na silnici to platí dvojnásob. Ježdění autem neni žádný automatický právo ale výsada. Proto musí řidič skládat zkoušku a prokázat že umí bezpečně ovládat vozidlo a zná předpisy.

Augi
09. dubna 2020, 23:24
3

Tvoje analogie jsem nepochopil, tak zkusím z mého oboru :) Před pár desítkami let se s počítačem domluvil jen expert, který musel mít hromadu znalostí, aby dokázal počítač použít. Postupem času se ale díky pokroku UX tak vyvíjelo, že dnes dokáže např. tablet ovládat i nemluvně.
Jako programátor a obecně člověk, co člověk o IT dost ví, ale nepovažuju laické uživatele za méněcenné. Naopak mi přijde super, že se UX výpočetní techniky dostalo tak daleko, že ji dokáže využívat prakticky každý.

Posílám písničku k tématu :)



-
Komentář upraven 9. 4. 2020, 23:29:43

martin_100
09. dubna 2020, 23:30
-3

Dobře tak taky jinak. Dřív musel člověk umět uvařit. Dneska díky čínský polívce může mít teplý "jídlo" kdejakej hejhula co umí zapnout rychlovarku. Chceš se tak ale stravovat?

Augi
10. dubna 2020, 00:02
2

OK, jestli je pro tebe kvalitní jídlo k čínský polívce stejně jako manuál k automatu, pak asi nezbývá než se shodnout na tom, že se neshodneme :-)

beastar
10. dubna 2020, 12:40
1

Upřímně proč by si dneska chtěl někoho učit perfektně řadit když i kamiony jsou dneska primárně v automatu. A manuál se objednává jako podivnost anebo protože to auto jezdí vnitro někde kolem komína. A to že někdo nemá rád manuál neznamená přece že není dobrý řidič:D Jako znám spoustu lidí, co řídí perfektně 25 let bez nehody a jsou za volantem jak doma a manuál považují za přežitek. Nebo si snad myslíš, že třeba taxikář co řídí 12 hodin denně ve městě každý den neumí ovládat auto? A 95% z nic má automat... protože to je to, co popisuje Augi. Je to věc, co jim ulehčí job. Moje přítelkyně už řídila taky kde, co. Manuál i automat, ale na její potřeby je lepší automat.

Chápu nadšence co jezdí po výletech typu Krab, že si prostě nepořídil 996 v automatu. Chápu důchodce, co auto vytáhne jednou za X dní na cestu 5km, že automat nechce, nepotřebuje, Chápu firmu že nakoupí manuály protože jsou obecně vždy levnější. Dokonce pochopím z logicky věci i manuály v rozvážkový dodávce. Ale jinak při tom jak dnešní automat řadí, přesně a rychle, co se na něm dá "zvolit" za funkce... PROČ bych měl upřednostnit manuál? Abych jako vykládal mezi náma drsnejma petrolheadama, že voe purista... Já řadit umím a kurva dobře, ale nepotřebuju si to dokazovat na služebkách 800 km :)))

martin_100
10. dubna 2020, 13:40
-2

No náklaďáky s automatem to je lahůdka. Nejlepší je to na manévrování ve stísněných prostorech kde potřebuješ cukat po centimetrech. To každej automat neumí. Nebo vjíždění do kruháčeů tam kde bys s manuálem vjel 3x tak automat přemejšlí co má dělat a než to zjistí už ti tam jede další auto.... Taky je supr když tě automat nechá na dálnici v kopci zpomalit na 50 a pak mu dojde že by moh podřadit... to je brzo.
Fakt dobrej automat má jen málo aut bohužel.
U nás se začaly kupovat automaty prej kvůli menší spotřebě. To se mi líbilo kde bych v kopci s manuálem včas podřadil a jel za okamžitou spotřebu 30 litrů sem jel s automatem s totálně podtočenym motorem o 30km/h pomalejc a teklo tak přes 50 :-) A to nemluvim o motoru kterej měl chuť vyměhnout z rámu.
Jako jo na popojíždění v koloně je automat k nezaplacení. Jinak ale má samý nevýhody.
Jediný auto kde mi automat dává smysl je amerika na houpavym podvozku, s gaučem místo sedadla a obrovskym V8 pod nesmyslně dlouhou kapotou.

PepaSFI
10. dubna 2020, 20:15
-1

on bude asi trošku problém v tom, že kvůli formálnímu dodržení emisí, jsou ty automaty nastavené tak, aby držely co nejnižší otáčky. Ostatně i manuály jsou dnes vybavené kontrolkou řadění, obvykle stejně blbě nastavenou. Ono to většinou funguje, někdy to zkušeného řidiče může dráždit protože zdravý rozum velí včas podřadit a někdy to holt jde do extremů. Naštěstí dnes už je často možné to nejlepší z obou světů, pohodlí automatu kde si řidič co není úplně tupý hovado, může poručit, ručně si podřadit když ví že je to potřeba.

A tím se dostáváme k tomu kde je problém a co jsme tady už mnohokrát řešili. Většina řidičů jsou hovada a ignoranti a všecky tyhle čudlíkátory které někomu šetří každodenní makačku, jsou jinému k tomu aby byl ještě větší hovado a ignorant. Nemusím předvídat protože to řadí samo. Nemusím si hlídat vzdálenost protože to má adaptívní cosi a brzdový tentononc. Nemusím řídit protože to samo tahá volant když je tam čára. Zatáčky neřeším protože to má stabilizaci.

Někdo to přirovnal k počítači. Jo to celkem sedí. Každej mamlas má v kapse věc asi tak milionkrát, obávám se že nepřeháním, výkonnější než byl počítač který měli v kosmidle Apollo když přistáli na Měsíci. A používají ho k čemu? K řízení letu na Mars? K luštění genetického kódu zlých nemocí? Ne. K vystavení svýho vytlemenýho ksichtu.

martin_100
11. dubna 2020, 19:13
-1

Líp bych to neshrnul. Samozřejmě že si u těch automatů podřazuju sám a včas... ale k čemu mi pak je automat když musim stejně řadit. Ano nemusim šlapat spojku, ale stejně musim zakvedlat pákou pod volantem místo řadičky vedle sebe ale ještě předtim se natáhnout na palubku a tam knoflíkem (mimo dosah ruky z porice na sedadle) přepnout z automatu na "manuál". No a pokud pak dál nechci kvedlat tak zas natáhnout k palubce tam přepnout zase do automatu... Tak to už bych radši manuál se všema jeho výhodama i nevýhodama než tuten robotickej nesmysl kterej v sobě kombinuje nevýhody obojího...

Viola Procházková
11. dubna 2020, 19:59
2

Ráda si zakvedlám v nějakém autě, které má superpřesnou kulisu, a zejména, když se chsi svézt pro zábavu. Ale v 90% případů, kdy jedu odněkud někam, je řazení prostě ztráta času, obstrukce, která mi brání se pohodlně rozvalit, držet volant, případně elektronický cigáro. Řídit manuál považuju za velmi užitečnou dovednost, stejně jako třeba plavat nebo jezdit na kole, ale v každodenním provozu - proč?

beastar
11. dubna 2020, 20:32
3

Tak nějak. A už vůbec nechápu potřebu řadit v náklaďáku, kde jsem prostě v práci. To je asi jako kdyby si pošťák užíval v Praze jízdu na koni. Protože je to přece spolehlivější, ekologičtější a má to nižší spotřebu než Fiat Ducato. Přesně tak pokud je to super auto, technicky zajímavé a převodovka je přesná a vůbec je to dobře provedený ok. V autě na výlety to platí dvojnásob. V běžném provozu proč? A co jako že to dělá z někoho ignoranta:D Lidi řídit neumí, tak jako tak. A v ČR je to vidět dvojnásob, je tady rozhodně manuál na silnicích v převaze. Když sem měl týden toho Superba 3 TSI, tak sem fakt neměl potřebu zoufat si po manuálu. To sem vybral jako auto který je takový OBECNÝ. Chápu že do Miaty NC by si asi nikdo CVT, či robota nepřál. Pepa tady šmatlá cosi o potenciálu a Martin má zase evidentně problém s tím, že v práci jako velkej trucker už nemusí řadit s devíti meziplynama, osmkrát za dvě minuty aby ušetřil 10 litrů okamžitý, která stejně nehraje roli. Nenechte se vysmát. Jako nikomu nenutim, že automat je supr. Jen úplně na začátek...

Jako jsou špatné automaty tak jsou i špatné manuály. A schválně se zeptejte někoho kdo jezdí třeba pracovně s manuálem po městě jako je Praha, Brno prostě větším. Fakt sou z toho ty kluci úplně vodvařený jak si užívaj tu mechanickou autentickou převodovku v oktáviích CNG anebo v Boxerech a podobně :DD
-
Komentář upraven 11. 4. 2020, 20:33:53

Viola Procházková
11. dubna 2020, 20:44
3

"Jako jsou špatné automaty tak jsou i špatné manuály" Tesat do kamene :)
Ve Foresteru SG mám čtyřstupňovej automat, což zní naprosto démonicky, ale funguje to skvěle. A některý moderní automaty bych zapálila. S manuálem je to ale nemlich to samý.

beastar
11. dubna 2020, 20:47
0

Přesně třeba na manuál v Méganu II se nedá zapomenout. Jak jen je to briskně přesné a mechanické. Asi jako když mícháš guláš plastovou lžičkou. Co by člověk dal za automa, ten se zrovna do toho dával taky na hovno, ale to je jiná story. Já vzpomínám na ten prehistorickej automat v ML320 4st. Ono to moc rychle neřadilo, ale člověk věděl jak to funguje... Necukalo to, nepřemýšlelo to, většinou 1,3,4 dvojku do kolony... .... dost možná to bude v tom Foresteru SG podobný.
-
Komentář upraven 11. 4. 2020, 20:48:32

martin_100
11. dubna 2020, 20:49
-4

Ty vole nečekal sem že na webu jako Autíčkář se najde tolik lidí co je řízení nudí a odmítají se mu věnovat protože jezdit autem je strašnej vopruz :-)
Zajímalo by mě kolik vegeteriánů píše recenze na stejky :-D
Já si fakt nepotřebuju připadat jako velkej trucker. Jen mě prostě automat v tom krámu přináší víc problémů než užitku. Nepředjedu, nevjedu do křižovatky, nevyjedu kopec. Cuknout do kopce k rampě bez dotyku či nárazu s tim fakt nejde. Tam kde si automat přes spojku posouvam po centimetrech tam automat nejdřív ujede z kopce metr než si uvědomí že má jet dozadu ale dozadu se nerozjede pomaliknku ale prostě vyrazí abych ho moh zkusit včas zašlápnout brzdou než si rozmlátí zadní lampy o rampu.
Pokud se s tim chceš rozjet do kopce aniž by to srolovalo auto co máš nalepený za prdelí tak leda přes ručku. Což je přes vzduchovou ručku taky trochu alchymie.

Jak říkam u velký bublavý ameriky je automat supr. Občas se svézt s něčim zajímavym v automatu je zábava protže je to prostě jiný Ale na běžný použití mi to prostě nevyhovuje.

beastar
11. dubna 2020, 20:55
1

Martine zkus se na to prosím podívat obecně. V globálu. Já třeba chápu, že v některým náklaďáku je to totálně na hovno. Do toho já nevidím. Prý Volvo je ok to je tak celý co o vím o automatu v kamionech. A co mi říkal kamarád, tak oni to do firmy brali paradoxně vše v automatu za A. kvůli ceně auta B. automat jim vykazoval nižší spotřeby. Rozumím že pro řidiče kterej na tom jezdí 10 let, tak může být automat spíš problém. Akorát podívej se kolem sebe na ty dementy, co s tím dneska jezdí. Myslíš že ti ušetří naftu spíš na manuálu? Těžko.

A v osobácích si přečti, co píšu jak já tak Viola. Vůbec to není o tom, že bych ti tvrdil že MUSÍ být automat. Jen nevidím smysl trápit se třeba po městě v manuálu. Už sem zažil ve sportovních autech nejeden opruz s manuálem ve městě, koloně. Zeptej se Kraba jak se perfektně jelo teď s manuální 911 Turbo ucpanou Prahou:) Já když jedu 800 km po dálnici a v podstatě na tempomat.. tak proč mám mít manuál? Abych si tam cvičně dal 6,7... když mi to tam namyškuje nějakej debil? Smysl? Jinak že ti to nevyhovuje. To je v pořádku každej máme nějaký preference a pokud prostě v tvým režimu provozu aut je manuál v pohodě. Byla by asi blbost mít automaty.

Viola Procházková
11. dubna 2020, 21:03
5

Jakože když řeknu, že automat může bejt super, tak mě řízení nudí a odmítám se mu věnovat, protože jezdit autem je vopruz? Jejda, tak to je Autíčkář na žumpa a ty jsi tu asi na špatné adrese :).

martin_100
11. dubna 2020, 22:40
-1

No tak čtu tady slova jako trápit se s manuálem, řazení je obstrukce a podobně. S timhle přístupem zachvíli bude obstrukce a trápení i točit volantem. No a za pár let bude trápení a obstrukce vůbec vylézt z postele. Prostě lidstvo na svou lenost vymře. Nejdřív zdegeneruje v nepoužitelný zbytečný bytosti a pak vymře.

Jinak ano volváckej I-shift je supr ten opravdu umí řadit dobře.
Jinak jezdim sice letapáně manuálama a nikterak mě to nedecimuje neomezuje neopruzuje..... neni důvod proč by mi to mělo vadit. Jezdim i s automatama a tam mě to naopak sere dost.... je to jako jezdit mhd akorát že si nepřisedne smeradlavej houmlesák.

krab
12. dubna 2020, 08:10
0

Já bych to tady nijak nehrotil. Chápu pohled Martina i ostatních. To, že jeho truck neumí s automatem jemně manévrovat je zvláštni, ale věřím tomu co píše. V obecný rovině v osobácích přinesla technologie za posledních 20 let daleko lepší automaty než byly. Jsou efektivnější na spotřebu energie a daleko rychlejší v procesu řazení. Pokazit to umí špatný software jak motoru tak převodovky. Manuály jsou taky na trhu špatný i dobrý jak píše beastar.

Nicméně ... taky jsem v tom táboru příznivců pořádného řízení bez automatů a sám sobě nemám rozhodně tendenci kupovat auto s automatem. Mám rád starou klasickou mechaniku. A na autíčkáři snad i většina...

Na druhou stranu, proč se navážet do těch co jezdí hybridy, elektra, automaty, tatramaty... zbytečný, ať si každej jezdí čím chce. Je možnost volby.

A taky doba se posouvá. I já používám smartphone.. a starou Nokii 5110 bych rád někde sehnal jen jako atrapu do držáku na telefon do starýho poršáku. Ale že bych tím i telefonoval? To ne... Na dfuhou stranu - porsche s pdk si nekoupim, protože mě baví řadit. Stejně tak vím, že nejlepší reakce na plyn má motor s dobře seřízeným karburátorem. Je to předpotopní, je tam bovden a lanko, ale funguje to líp než jedničky a nuly počítače. Jenže má to svoje nevýhody, tak se to už dávno nepoužívá. Nakonec i elektrický plyn může fungovat překvapivě analogově. A i automat může řadit překvapivě inteligentně. Ale taky nemusí... Je to o tom jak to která automolka umí softwarově odladit.

PepaSFI
12. dubna 2020, 08:50
1

pokud máš telefon hlavně na telefonování, pak ta stará Nokia je lepší. Minimálně ze dvou důvodů. Jednak vydrží déle baterka a taky jak to vezmeš do ruky, tak víš za kterej konec to vzít. Jo a ještě když to spadne na zem, maximálně z toho vyskočí baterka, zatímco smartfoun obvykle skončí s rozvrkočeným displejem v ceně půlky nového telefonu.

Ještě k tomu řadění, šílená věc bylo řadění u staré Pandy. Ty táhla se viklaly, chrastily, jenže ono to fungovalo! V páce bylo cítit jak se to tam přesouvá, jak to do sebe zapadá. Já s tím jednou jel asi 300 km se zaseknutou spojkou, jen na meziplyny a ono to šlo! Ale za to trošku může i reakce na plyn u toho maličkého italského motůrku a hlavně výcvik na PV3S.

krab
12. dubna 2020, 09:27
0

Jj, tomu rozumim, alse stejně, pokrok nezastavíš :) Jako ta scéna z Buda Spencera a Terrence Hilla v roli kovbojů bojujicích proti železnici :)

Mobil už dávno na telefonování právě není... mam tam pracovni maily, mapy, internet, whatsapp, messenger atd. Jenom teda instagram nepoužívám, z těch běžnejch věcí. A že se snáz rozbije? To jo, ale kupodivu s ochranným sklem displeje to vydrží dost.

PepaSFI
12. dubna 2020, 11:54
1

dyť já vím, já měl placatý Palm Treo v době kdy všichni jásali nad tím že telefony jsou menší a ještě menší, že už se skoro nedaly používat. Vzpomínám si jak na to tenkrát koukali u operátora, když jsem chtěl poradit jak to nastavit aby mi šel mail a internet. Tenkrát se používalo ICQ, páni to už je dávno.

Já chtěl jen říct že někdy a někomu může ten klasický tlačítkáč vyhovovat víc, stejně jako manuální fofrklacek. A že někdy to, co se nazývá pokrokem, je jen komplikací.

Ronoath
12. dubna 2020, 19:23
2

Palm Treo dodnes užívám jako budík... Prostě jsem nenašel náhradu na moderních systémech za skvělou aplikaci 2PlayMe.

Staré telefony byly jen na telefonování. To byl jejich primární účel. Sekundárně mohly dělat i jiné věci, ale nejdůležitější bylo telefonování. Dnes je to jen spouštěč aplikací, a jedna z nich je telefon. Proto na to nikdo důraz neklade. A stejně je to s autem. Dříve byl v autě primární řidič. Vše se mu přizpůsobilo, tedy, pokud to šlo s ohledem na cenu. Dnes není nutné, aby vůz řídil řidič. Stačí někdo, kdo udá pohyb, ale nemusí ho naprosto zajímat jak a proč. Proto se vychvalují úplně jiné věci, které dříve v autě být nemusely, a neklade se důraz na řidiče. A koneckonců, z dnešní jízdy cca 150 km jsem měl automat v manuálním režimu tak 10% jízdy. Většinu času jsem byl taky jen animátor, a né řidič.

beastar
12. dubna 2020, 19:42
2

Samozřejmě telefony, kdy byl hit Palm Treo, nebo Blackberry to přece nejde srovnávat s dneškem. Vůbec srovnání telefon versus auto, to je trochu blbost nemyslíte. Taky pamatuju dobu kdy 3110, nebo jak se ta věc jmenovala byla TOP telefon baterka vydržela 5 dní atd. Jenže proti tomu, co mám dneska to nebyl ani stejný přístroj to je úplně jiná liga. A u aut to je taky taková sranda když se mi třeba povedlo mít vedle sebe zaparkovaný Ferrari 599 a Ferrari 348, nebo BMW e38 kousek vedle f01. To má prostě akorát stejné logo myšlenka je někde jinde.

Píšeme si to tady dnes a denně. Vývoj jde kupředu a objektivně máš prostě nový auto ve všem napřed. Pokud se ty auta nachází alespoň ve srovnatelné třídě. Jasný že nový Citigo VS stará pětka s osmiválcem bude pro nový auto žalostná prohra. V momentě kdy to bude stejná třída. Však nejlíp je to pro našince vidět na běžné oktávii. Kdo by chtěl dneska jedničku? Možná pár notorických fanoušků 1.9 tdi což jsou většinou chudí lidé (nemyslím jakkoliv urážlivě, fakta) anebo kolenovrti, který by do novýho auta nešli. Všichni ostatní dávno sedlají dvojky anebo přešli s pompou na třetí generaci na leasing. Proč? Protože je to horší auto? Ne je větší, vybavenější, bezpečnější a víc kompatibilní s dnešním světem. Tyhle naše hemzy tady nic nezmění je to asi jako obhajovat plachetnice v době prvních parníků. Spousta kapitánů taky určitě píčovala, že už to není co to tehdá bejvalo a ty lodě nejsou tak obratný a nemůžou tolik do vnitrozemí a bla bla bla. Do tý doby než bylo bezvětří, nebo bouře jak hovado. A dneska jsou plachetnice něco jako veterány mezi auty. A taková ta utkvělá představa, že když mám automat tak neřídim auto a automat řadí hůř jak já. (to platilo tak před deseti lety naposled ve většině případů) To je taková hloupost.

Však ve velké většině závodních aut v podstatě řadíš v poloautomatickém režimu. F1 je defakto automat. Já bych vás chtěl vidět piloti jak v těch 280 km/h kvedláte tim fofrklackem s 9g na ksichtě. Takže je jasný, že stejně jsou to všechno neřdiči. Třeba Hamilton nadával na Zondu, tak ať je neřidič teda:D Animátoři teda. Víc to rozepisovat nehodlám kdo si přečte pečlivě všechno, co sem tady napsal a složí si z toho mozaiku pochopí jak to myslím.

Já jel dneska taky kolem 150. Je fakt že sám sem si řadil jen na volnějších úsecích což mohlo být tak 50km. Určitě mi zrovna v Méganu ten manuál nechybí. Nechápe v čem bych s ním byl na tom líp. Jo vlastně bych byl na diskuzích za pašáka, že sem ten purista a petrolhead. No tak asi nejsem. ,D

Viola Procházková
12. dubna 2020, 19:45
4

Když jsme u té demagogie, tak doufám, že když si chce dát Martin biftek, rozdělá oheň, důkladně nažhaví železné pláty (vyvstává otázka, jestli si je může koupit, nebo je musí vytepat sám) a pak na ně hodí flákotu. I tu krávu by vlastně měl ulovit sám, protože jinak lidstvo jistojistě na svou lenost vyhyne.
Ať si to dělá každej, jak chce, ale není potřeba disovat lidi, co to dělaj jinak.

beastar
12. dubna 2020, 19:51
0

Hale mě by nenapadlo někoho disovat, protože chce mít v autě manuál ani naopak. Jen ta anlogie s tím stejčkem atd. Tak nějak no. A ulovit ideálně vlastnoručně vyrobeným oštěpem ze dřeva, maximálně pěstní klín. Taky by u toho pravděpodobně měl být zabalený do kožešiny a bederní roušky vlastní výroby... no nic ...

Viola Procházková
12. dubna 2020, 20:16
0

Však ty jsi tu nehlásal, že kdo má rád manuál, je debil, ne? To byla reakce na Martina, jehož obvinění ze zdegenerovanosti jsem si možná vzala moc osobně :).
Jinak je jinak, jinak není špatně.

martin_100
12. dubna 2020, 21:42
-2

Krabe no je to jak píšu. Iveco je prostě mrdka. Ona ta převodovka je vlastně "manuální" jen jí ovládá počítač pomocí nějaký trpaslíčků. Takže než zařadí, než začne pouštět spojku atd atd.... To i ten blbej měnič ve 40 let starý karose fungoval líp.

Ronoath no jo ale to je přece špatně? Kdo by měl bejt v autě důležitější než řidič? Auta jsou snad hlavně pro řidiče ne? To je jako bys říkal že u kávovaru už neni nejdůležitější to kafe ale já nevim třeba pouštění internetu na displeji. Sice to dělá totálně hnusný kafe ale hlavně že je to online? To by asi nebylo v cajku že?

Beaste a proč myslíš že jezdí tolik jedniček? No protože další generace nepřináší nic víc když opemeneme nějaký "zábavní" kraviny absolutně nesouvisející s jízdou. Kupujou si nověší jen proto aby ukázali nějakou smyšlenou prestiž. Sice si pak rvou vlasy když dostanou fakturu z autorizáku. Ta faktura za blbou výměnu voleje a umytí okna (pardon za pravidelnou prohlídku) je stejně vysoká jako servisní náklady jedničky za několik let.

Zlokočko mícháš s Beastem jabka a hrušky. Chceš mi tvrdit že v době kdy automaty byly vesměs jen za velkou louží, Kdy v autě jedinej displej byl ten od hodin. A době kdy se nemuselo svítit a děti kurtovat do seslí... Lovili lidi oštěpem krávy po krajině a pekli si je na vohních vykřesaných pazourkem? A že se tě muj názor dotknul je tvuj problém... očividně jsem uhodil hřebíček na hlavičku ;-)

Viola Procházková
13. dubna 2020, 11:48
3

Martine, s demagogii jsi zacal ty, ja ji jen dohanim do extremu, aby i tem pomalejsim doslo, proc do diskuse nepatri. A vida, povedlo se.

Adam
17. dubna 2020, 04:15
0

Zrovna jsem ji potkal... :D

reagovat
Augi
17. dubna 2020, 10:19
1

To budou asi Říčany, že? :-)