načítám data...

O vítězech a poražených: Report SuperOes Kielce 27.6.2020

11. července 2020, 21:50 25 komentářů BubaaCZek

Spousta fotek závoďáků. O návratu na trať. O tom jak setřást nehodu. A o tom, jak to dělají ti nejrychlejší.

zobrazit celou galeriiJakub Cotipotym: O vítězech a poražených: Report SuperOes Kielce 27.6.2020

Je sobota 6 hodin ráno. Závoďák naložený na plaťáku a zapřáhlý za naloženého tažného koně. Lije. Předpověd pro místo určení o 117 kilometrů severněji je slibná. Má být polojasno, 24-26 stupňů. Mezi 12-14 hodinou má spadnou mezi 0,1 mm – 0,4 mm srážek. Zklamaná rodinka zůstává doma, protože bacil zakázal jakékoli návštěvníky kromě posádky. Vyrážím na cestu tentokrát sám.

Na místě je už neobvykle spousta aut. Moje oblíbené místo je zabrané, ale rychle nacházím známé a přidávám se do menší tlupy fiátků. Dnes je rekordní účast! Tři závody byly zrušeny. Červnový závod, první otevřený od února, nalákal 129 posádek. Obvykle je limit 100, ale tentokrát to nechávají přetéct. Bude to dlouhý den. Plánu 3x trasa do vrchu a 2x downhill. K tomu jsem skeptický. Buď to zhatí počasí a nebo čas.

Chvíli se rozkoukávám, slunko peče a jdu do kraťasů. Ostatní posádky přezouvaní na slicky a semislicky. Chvíli váhávě koukám na nebe a na Yokohamy. Moc se mi do těch slicků nechce. Posledně když byly obuté jsem se kutálel. Nemám na výběr. Je sucho, teplo, a jestli nechci jezdit až vzadu, tak musí na auto. Místo výletu na rozpravu vytahuju vercajk. Rozprava je stejně venku a mluvit bude do rozhlasu. Výměna kol je na patnáct minut. Zaklínit, povolit šrouby, zvednou obě kola najednou na zvedáku (zvedám celou stranu před desku ze starého skejtu), vyvrtat šrouby, nasadit kolo, zavrtat, druhé kolo, pak druhá strana, utáhnout a hotovo.

Vyrážíme na seznamovací jízdu ve vláčku a mám z toho docela dobrý pocit. Auto je pevnější než na minulém podvozku a celkově je znát, že je v podstatě nový závoďák. Celé rozebrané a do šroubku složené. Hlavně je super mít zas krátký převod řízení, který je od tréningu vyměněn. Nemusím si ukroutit ruce a reaguje to zas agilně. Zrovna si to tak pochvaluju a šok přichází záhy. Hned ta první pravá v lese je ještě celá mokrá a oslizlá! Mohutné stromy z obou stran stíní větvemi a sluníčko nemá šanci vodu vysušit. Zrovna ta jedna na srdíčko, slepá a bez pořádných únikových zón. a Tam to projíždím s pořádným respektem. Pamatuju co dělaly slicky na mokru posledně. Start a cíl zaznačuji do Harry’s Lap Timer.

 

Začíná první tréningové kolo bez měření času. To už se jede naostro, ať si můžem osahat  trasu a limity. Čas si změřím sám. Start do dlouhé levé bývá zrádný a prověří vám hnedka nastavení. Jedna, dva, tři a balancovat. Čento se srdnatě drží a dělá mi radost. Žádné zákeřné nepřístojnosti se nedějí. Je znát, že Avony potřebují ještě trochu tepla. Na brzdy jdu dřív a opatrně. Nebyl jsem tady přes 10 měsíců a tak ideální stopu spíš hledám než nacházím. Projíždím to spíše obezřetně. Na jednom dvou místech to přetáhuju trochu za limit. Tak, a teď z motokárové dráhy směrem do rychlého lesa. Ostrá doprava za pneušky a už jede plný nahoru do lesa, za tři, náklon vlevo, za čtyři, náklon vpravo a blížím se k srdeční pravé, co zůstala mokrá. A tam to vypustím. Přibrzdím a projedu to na jistotu. Za tři vyjíždím bezpečně ven. V cíli výslednému času nemůžu uvěřit! Přesně tuhle konfiguraci, jsem už kdysi jel a to o dobrých 20 vteřin lépe! Tak takhle tedy nee! To by vážně nešlo! Tady nejsi na odpočinku! Buď se do toho polož nebo se na to vykašli úplně! Srdíčková pravá je do kopce, jakmile se tam vypustí, následky jsou dalekosáhlé. A “flákal” jsem se nejen tam!

Stejná klasa jako já - do 1400ccm

To už mi došlo, že jsem tu nehodu rozhodně nesetřepal a budu se muset činit. Ten tréning na motoparku sice pomohl, ale je rozdíl na malém place jezdit na dvojku, max na jednom místě chvíli za tři, a nebo profičet na vytočenou čtyřku slepou zatáčku lesem. Taky jsem potrénoval na Yokohamách a Avonům budu muset teprve začít opravdu důvěřovat.

První měřené kolo jsem se do toho opřel a vyjezdil jsem zlepšení o 17 sekund. To je samo o sobě super, ale i tak jsem v klase skončil o 3 sekundy poslední. Mezi závoďákama. Civily nepočítám, pač ti maj časy jestě o 10 sekund jinde.

Vydávám se na obchůzku a na pokec a taky jsem pro Vás chtěl nadělat spoustu fotek.

Tohle ufo tam na chvíli přistálo. Vždycky mě zamrzí, že nemaj starovní číslo.

Sousedi s pažoutama.

Naproti parkuje tyhle prototyp. Není to R5 z továrny, ale chová se to dost podobně.

Druhý takový.

 

Druhé měřené kolo. Počasí stále příznivé. Sem tam se objeví nacucaný mrak, ale zatím máme štěstí a podle radaru nás to míjí. Tentokrát pořádně rozehřívám obutí. Na osmičkách už je cítit, že se zahřály a chytly. Najíždím na start a trefil jsem to přesně. Jdu podle čísel dopředu a přede mnou jsou jen dvě čísla nižší než mám já. Za minutu jsem odstartovaný. Brzdím odhodlaně a posouvám brzdné body, váhu přesouvám důrazně v každé zatáčce, výjezdy se mi snad daří. Šikanu před budovou jsem zmákl dobře, trochu jsem přepálil vracečku, která utahuje dlouhý pravý oblouk. Vrhám to do lesa a i tentokrát si přibrzdím, i kdyz o cosi méně. Lesní šikanu také nešetřím a v cíli se raduji z vylepšení o 4 sekundy. Soupeři i také polepšili a mám ztrátu 2 sekundy na posledního závoďáka a 20 na vítěze v klase. Pojďme se na ty soupeře podívat.

Oni to totiž nejsou žádné tintítka. Už to není jak kdysi, že stačilo swapnout na seriový 16ti ventil. Běžně v tom mají 1.4ky FIRE nebo 1.2 8v či 16v se sníženýma hlavama, ostrýma vačkama, vstřikama, hrdlama z motorek (oblíbená je Suzuki GTXR 600) a vystrojené na ECUmastrech. Co dřív bývalo vidět semtam, je dnes zcela běžné. Podvozky jsou samozřejmě také spíš více než méně poladěné. Objevují se častěji špéry. Na obyčejných gumách už nejezdí doslova nikdo. Buď slicky 200/20/13 nebo letošní Extremy 175/50/13 či 185/60/13, povětšinou tvrdost R7. Nedá se svítit. Mít vyřešené brzdy, podvozek a pneu nestačí. Soupeři na rozdíl ode mně necpali prachy do oprav, ale do koní.

Další jízdu staruji na ne tak prohřátých pneu. Začínám pneuškám důvěřovat. V téhle konfiguraci tratě je taková nádherně rytmická pasáž, o které jsem psal už dříve tady. Napsal jsem toto: “Čtvrtou jízdu to tam napálím. Mezi jednotlivýma zatáčkama v sérii davám plný. Plný pustit a zatočit prdelka pomáha, plný pustit a zatočit prdelka pomáhá, plný pustit a zatočit prdelka pomáha. Skvěle se bavím a připadám si, jako bych lyžoval! Né, fakt! Tím nemyslím carving, ale klasiku. Jako když si jedete v té nejlepší horské náladě svahem a užíváte si každý ten vzácný pohyb a všechno šlape jak po másle. Výsledný čas lepší o 4 sekundy. Je to v hlavě” .
Proč to sem píšu. Ta pasáž mi pomoha si uvědomit, jak rozdílně se chovají slicky oproti Yokohama, na kterých jsem jel při “lyžování”. Na Yoko ta zadní část opravdu znatelně ujíždí v každé té zatáčce. Na Avonech lift off zatáčku i při vyšší rychlosti jen utáhne a ten skluz tam chybí. Možná by se tam vážně dalo jestě přidat. Na horním uložení tlumičů mám oproti loňsku nově i destičky pro nastavení odklonu (2,17°) a i to by mělo pomoct.
Každopádně vylepšení o další dvě sekundy. Teď už jen těsně, ale furt poslední a na vítěze (níže) 19 sekund ztráty.

Teď se mrkněme na vítěze blíže. Nastavil jsem v linku do tytrubko spuštění v čase té rytmické pasáže, na kterou pak navazuje vjezd do lesa. Pozorujeme jediný střih. Musíte manuálně najít je to mezi 1:12 – 1:28. Při pravotočivém nájezdu do lesa si povšimněte, jak už má vychytané udržet to na čtyřech kolech :) To je totiž často potíž s těma širokýma slickama…

Mudar bydlí nedaleko té tratě a jezdí to už dvanáct let. Dvanáct let kousek po kousku tuní to potvoru. Dvanáct let a teprve od letoška je to ultimátní zbraň – na tuto trať. Tři roky po sobě to jezdil kolem třetího čtvrého místa a ne a ne se dostat nahoru. A to se šušká něco o 140 koních. Podívejte se, jak se chová ten podvozek. Na okresku se to vážně nehodí, páč by oddrncal do příkopy, ale taky je to prostě pefektní. Jak už nevěděl coby, tak na loňskou sezónu koupil vyhřívací návleky na pneu. Stojí to tolik co nová špéra. A stejnak to nepomohlo. Nakonec to vyřešil tuto zimu upgradem:

Tímto kit carem se teď držel o půl až jeden a půl sekundy na prvním místě všech pět rund. Nutno říct, že časy jsou nechutně konzistentní a není to jen autem. Docela sedl komentář:
“Kto by się spodziewał aż takich zmian na przyszły sezon ???? powiem jedno – idziesz już gruuuboo!”

Toliko k prvnímu závodu v roce 2020. (Teď mě napadá, že vlasně druhému. O dva týdny dřív byl inaugurační minizávod pořádaný Motoparkem. Jelo se i přes kluzné plochy a bylo to civilními auty. S ST150 jsem se umístil na 2. místě ve třídě a 5. celkově ze 48 účastníků :) ). Anyway, chtěl jsem se Vám ohlásit, že ještě žiju a na motorsport jsem nezanevřel. Třeba se uvidíme na některém z Autíčkářových trackdayů a pořádně to roztočíme.

Need For Speed syndrom+6 nálepek = +30 koní? :P

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
13. července 2020, 10:28
0

Nová červená je dobrá. Má něco do sebe. Trať si pamatuju z minulého roku z reportu a už tenkrát se mi moc líbila. Podle videa z jízdy bude fakt super. Technická, klikatá. A chlapík, co ladí auto na jednu jedinou trať je přesně to, čemu Jeník říká pábitel. Poláci prostě umí amatérský motorsport mnohem lépe, než my. Asi je to dané i legislativou, ale občas ti tamní podmínky trochu závidím.
-
Komentář upraven 13. 7. 2020, 10:30:05

reagovat
BubaaCZek
13. července 2020, 12:22
2

No legislativne uz i sem prisla evropa. S technickou zacaly byt potize, ale porad se to da udelat.

František Čáslavský
13. července 2020, 13:16
3

Pořádně to roztočíme? To to posledně nestačilo? :)

reagovat
Tomino
13. července 2020, 13:42
0

Moc pěkný a čtivý report, hezké fotky, Š130 RS, paráda :-) Je fajn, že zase jezdíš závody, snad ti bude Čento 2.0 přinášet jen radost. Dokážu pochopit i ten blok, to už tak prostě bývá.

Jinak ten bílý Fiátek je fakt brutální :-)

reagovat
BubaaCZek
13. července 2020, 15:45
0

Jsem rád, že se to líbilo. Radost každopádně přináší a snad se hned tak nerozpadne.

beastar
13. července 2020, 16:43
0

Bubáku ty si nezmar. A v té červené to vypadá naprosto skvěle palec nahoru. Fandim ti a mám hroznou chuť se na tebe někdy přijet kouknout i když to fakt nemám za rohem... Já se v Polsku moc neobjevím je to pro mě velká neznámá. Hádám že by se mi to mohlo líbit. Každopádně si borec. Amatérskýmu motorsportu fandím je to od srdíčka:) Tak ať se daří

reagovat
BubaaCZek
13. července 2020, 17:33
0

Tak to dík. Na tvuj koment jsem cekal (zatim jsi tusim okomentoval kazdy blog :)) a trochu se obaval jak to zhodnotis.
Jasne nasedni do cehokoli a prijed se povozit.

Da se tady za fajn kacky stravit luxusni dovca a delat spoustu veci. Maj tu I hezkou prirodu. Treba tohle z dnesniho vikendu.

beastar
13. července 2020, 19:43
0

Fakt o tom premyslim. Ted sem o tom zrovna s tou svoji mluvil pri ceste z nakupu:D Taky v Polsku nikdy nebyla. My jsme byli vsude, mozne ale vedle ne. A jak bych reagoval. Vim ze to neni sranda. Vim ze i amatersky a semipro to stoji dost penez a sil. A je jedno zda mas fiatka, oktavku, nebo rezu... Takze to cenim a za me si jeden z "nej" ridicu tady. Ne proto jak ridis, ale co a kde. Takze bud v klidu moje uznani a poplacani po raminku mas davno. A ze to bude v PL hezky o tom nepochybuju...

BubaaCZek
13. července 2020, 20:37
2

To je od tebe hezke, ale vratme se zpatky na zem. Uz proto kde se pohybuju vidim kolik opravdu dobrych ridicu tady je a taky jak jsem od nich daleko. A ted si vem, ze mam rodinu a nemam cas vysedavat doma na simulatoru. Kdyz k timu pripoctes vsechny tyhle, a to se vsadim, ze na autickari jich nebude malo, tak me pojezdi kdekdo...

Na druhou stranu, bavil jsem se tam chvili s dedkem, urcite hrube pres sedesat, jak mu to dnes jezdi. Rekl ze dnes spatne, pac mu na tom Cliu RS dvojkovem neco zlobi. Ze vedl klasu, ale tentokrat, ze to nevyjde. Tak treba az mi bude pres sedesat...

To jeho auto skoda ze jsem nevyfotil. To je stejne treba videt. Je celé olepene nálepkama ze závodů, ze uz pomalu není kam dávat další. Ale nepůsobí to tuzersky, protoze ty nálepky jsou nános času. Některé jsou tak staré, že jsou vyšisované od slunka. To auto je takove ošuntělé věkem a používáním, ale když se na něj zadíváš, tak zříš, ze je pekelně rychlé. Má takovou tu speciální auru...
-
Komentář upraven 13. 7. 2020, 20:38:24
-
Komentář upraven 13. 7. 2020, 20:39:46

krab
13. července 2020, 22:42
0

Klobouk dolů, je to parádní hobby a závody vypadají hodně dravě a je vidět, že se tam s tím nikdo moc nemazlí. Když jsem viděl to video s bílým čentem, tak si říkám, že poláci šroubovali v garáží a nakonec vymysleli Mini Cooper :-D Jede úžasně... I celá trať vypadá moc zajímavě.

Ju
Junior
13. července 2020, 23:10
2

Tohle je pravý motorsport srdíčko. Ne GT3 důležitě postavená před brněnským autodromem.
Držím palce. :)

reagovat
Ha
Habakukk
15. července 2020, 11:49
0

No kdyby měl peníze tak bude tu GT3 klidně jezdit, ale to je finančně jiný vesmír.

Ju
Junior
15. července 2020, 13:45
0

no jasně, ale votom to je.
Že "motorsport" není jenom onanování s novým krámem ze Scuderia Praha na akci KSA. Motorsport je i tohle. A když máš srdíčko, tak to děláš. Ačkoliv to není prestižní a na afterparty nejsou žádný "hostesky".

BubaaCZek
15. července 2020, 14:02
1

Ja se borcovi nedivim. Jedna vec je poridit GT3 a dalsi je pak chovat se ke GT3 jak no tomorrow.

Ja jsem se i dival i na drazsi auta. Komplet udelana overena Impreza WRX starsi je zrovna k mani za 52k pln. Porizovacka se treba da jeste zmaknout, ale vsichni vime, ze tim to jen zacina... Na ten muj hobby najezd je to prozatim nesmysl.

Tim chci rict, ze je super zarobit treba na GT3 a splnit si sen. Chtelo by se ti to pak hned nemilosrdne drtit a riskovat? Borec se urcite i tak svižně povozi a muze si to pak parknout pred kavarnu a uzivat si pohled s dobrym pocitem. Vsecko cajk...

M P
15. července 2020, 15:21
1

BubaaCZek: líbí se mi tvůj nadhled... holt u nás je bohužel spousta takových těch "bojovníků za chudobu petrolheada", že si jakejkoli levnější motorsport hned takhle "přisvojí" v rámci hejtu těch, co na to mají :D
Není to pak úplně stejný pozérství, jako jezdit s GT3 na akce KSA? ať si se svejma prachama snad dělá každej co chce, ne?

Ju
Junior
15. července 2020, 15:41
0

lol. Měl bych si dát nějakej avatar, abych byl v diskusi lépe identifikovatelnej.
Obvinit mě z hejtu těch, co na to mají, je vážně vtipný :D

Ju
Junior
15. července 2020, 15:43
0

jinak ofc, ať si každej se svýma prachama dělá co chce.
stejně tak já se tomu hodlám posmívat jak chci :)

M P
15. července 2020, 16:40
0

Tak jako obvinění to přímo nebylo, ale budiž :)

beastar
16. července 2020, 00:38
1

Tak jako sorry ale co znam treba cloveka s GT2, nebo s Turbem upravenym pro okruhy. A mnoho dalsich tak to srdicko je v tom stejny a ty lidi jsou uplne v pohode a na nikoho nemachrujou. V tomto mas Junior bud blby kamose, nebo informace. Kazdej zavodi a okruhuje jak umi dle svyho rozpoctu... Vsichni mame spolecny zajmy... Vsak to znas nebo ne?

Společné zaujmy, záležitosti
spolupráce rôznych hostí,
ukazanie viet radosti
za každým tie okolnosti,
spojujúci ľudí z rôznych miest,
obydlí a rôznych ciest,
životných z podpornosti navzájem

:D A je fakt co pise Matej... Spousta zavistivych kokotusi mysli, ze kdyz si koupis drazsu karu hned si pozer a kkt a neumis ridit. Ja uz si chystam samolepku Sem pozeeeer pico... nebo tak neco aby to bylo jasny az zamnou pojede Miata za 30 000, ze pan n1 big masta true petrolhead je on vis jak.

BubaaCZek
16. července 2020, 11:03
1

Hehe, odpovim timhle:

BubaaCZek
25. července 2020, 22:25
1

Hele, vyslouzil jsem si par sekund v oficialnim videu z minuleho tydne (8:24)

BubaaCZek
25. července 2020, 22:26
1

A tady je link na jedno kolo onboard:

FidoBlack
18. července 2020, 14:14
0

Tak když jsem měl teď si to pořádně přečíst tak snad i já dodelam ten rám (který dostal sakra pochvalu od mechanika) a přijedu se povozit klidne i s tou mojí 1.1.. laka me to jako blázen. Sice bych nebojoval o nic ale podle čtení to musi byt parádní svezení:)

reagovat
BubaaCZek
18. července 2020, 15:10
0

Dneska otevřeli i downhill. Zrovna jsme po poznávací jizde. Ted teprve zjistime, jak moc železné gule máme :D

BubaaCZek
18. července 2020, 17:48
3

Downhill pomohl o nekolik mist a nakonec 13 z 20! Jde se slavit :)