načítám data...

O naftě a krásných autech

12. srpna 2018, 16:34 38 komentářů Kuře

Že tyto dvě věci zrovna často nechodí ruku v ruce? No, to ne. A právě v tom je zakopaný pes. Pojďmě ale od začátku.

O tom že se v nejbližší době chystám pořídit nový čtyřkolový vehykl už dost možná víte, nad těžkostmi výběru a neschopností se rozhodnout jsem tu brečel již několikrát. Tak jen krátké situační, protože o tom tento blog vést úplně nechci. Volba padla a já jsem začal prohledávat inzerci Focusů ST. Auto znám, a pro mě osobně ideální komrpomis. Auto mě baví a každodení použitelnost také splní mé požadavky. Do rozpočtu se vejdou hezké kusy, na trhu jich je dostatek a údržba mě taky nesloží. Hotovo.

Hned na začátku napíšu, že toto rozhodnutí pořád trvá, nicméně před pár dny prošlo tvrdou zkouškou. Přes tátu mi totiž z čistajasna přišla možnost zakoupit něco… dost jiného. 

Za zhruba třetinu toho, co jsem připraven dát za STčko, byla možnost koupit nádherný kus Italského kupé, nádhernou Alfu Romeo GT. Z roku 2005, v nejvyší výbavě, s přijatelným nájezdem, ale hlavně od člověka kterého známe, o kterém víme že mu jsou auta vášní, jemuž není líto utratit o korunu navíc na servisu pokud je potřeba, jenž nám dá plnou servisní historii které skutečně můžeme věřit. Prostě se zárukou, že auto je v tak dobrém stavu, jak jen může být. 

Že to zní všechno až moc krásně? No…. ano, našli by se jeden nebo dva maličké háčky. Pomineme to, že Alfa GT není zas až takový etalon Italského sportovního kupé, jaký by si leckdo mohl představit. Já jsem daný model ještě neřídil, tak prostě budu věřit vesměs pozitivním recenzím, jež se tváří, že i přes přední náhon a… ehm… trošičku špeky, jezdí přesně tak, jak by kupé hrdé automobilky Alfa Romeo jezdit mělo. Nicméně k danému vozu se váže ještě jedna nepříjemnost, která se nakonec stala osudnou.

1.9 JTD.

Já teď nehodlám hodnotit samotný motor, neřídil jsem ho v žádném autě do kterého se kdy montoval, tak prostě opět budu věřit zkazkám, že oněch 150 koníků stačí, že projev vůbec není špatný, že spotřeba nemá turistické manýry nad osmilitrovou hranici a že spolehlivostí není daleko od jiné 1.9, s v Českých hospodách tolik milovanými písmenky TDI. Tomu všemu věřím, a, ačkoli mám k naftě v osobních vozech trošičku odpor, a ačkoli se svími krátkými cestami po městě, kterých absolvuju vskutku hodně, bych naftový motor trápil. To všechno pominu stranou, protože bych to možná, s největším sebezapřením dokázal tolerovat, kdyby se objevila skutečně dobrá nabídka… Mondea. Passatu. Golfa. V podstatě čehokoli, co není Alfa Romeo, a nemá to tu nádherně elegantní karoserii od…. dobře, nevím kdo to načmáral. 

Prostě jen ta představa. Zastavit u pumpy a pak… sáhnout po té černé pistoli… Zastavit, no, třeba na Kafe a Kárách, a tomu nadšeně se tázajícímu Autíčkáři, očekávajícímu Busso, odpovědět Diesel. Ten srdce drásající klapavý zvuk zklamání nad tím, co tam pod tou krásně klínovitou kapotou mohlo být a není. 

Ne, to já bych nedokázal. Takové auto já bych vlastnit nemohl. Já prostě až moc věřím tomu, že jsou auta, kterým určité věci nesluší. Nechcete čtyřválcový Mustang, nechcete zábavný hot hatch s bezcharakterním automatem. Nechcete městské supermini, co se špatně parkuje. A stejně tak prostě nechcete nádherné kupé od hrdé, slavné automobilky s dechberoucí historií, s chrochtalem. 

A nebo chcete? Hmmm, chtějte, já ale ne, díky. Bude to Ford.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nimrod
12. srpna 2018, 19:27
1

přestože 1,9 jtd je fajnovej motor, dá se snadno načipovat tak, že jede doopravdy velmi dobře, tak tě plně chápu. naftu jsem měl od mala rád (převážně díky w123), měl jsem ji skoro 2 roky... ale prostě žít se s tím nějak moc nedá, když člověk ví, že tu je ta benzínová alternativa. nejvíc je to znát, když se může člověk projet v tom samém autě, jen s motorem na druhou pohonnou hmotu

reagovat
Kuře
12. srpna 2018, 19:29
0

To je přesně ono, představa že bych se někde potkal s majitelem toho samého š benzínovou V6...

Nimrod
12. srpna 2018, 19:33
2

tak to mi nevadí, mně vadí spíš ten projev motoru. konec konců jsem to já, kdo v tom autě sedí a řídí ho, ne ten, koho bych potkal :-) ale fakt při tom srovnání je to pro sazomety zdrcující

jendaaa
12. srpna 2018, 22:03
2

Tohle jsem zažil nedávno... Po 2 dieselech jsem chtěl zkusit benzín, hlavně koupit konečně něco co chci.. A ne něco, co rozumného se v daném (a úzkém) rozpočtu našlo. Rozhodnutí padlo na Mazdu 3, tak jsem se během útoku na bazary měl možnost povozit několika kusy... Nejprve jsem měl smůlu právě na naftu. Našel se i jeden pěkný exemplář, o kterým jsem už i uvažoval, že ho vezmu... Když tu náhle se objevil moc pěkný kousek spalující benzín. Zkušební jízda smetla úvahy nad dieselem ze stolu a já věděl, že i když nekoupím ten konkrétní kousek, dál budu hledat už jen benzíňáky. Pocit z jízdy úplně někde jinde, ten motor tam prostě sedí. No nebyl bych blbej, kdybych koupil japonce v dehtu i přes to, že mají tak super zážehové motory?

Perníček
12. srpna 2018, 23:17
0

Znám takováhle dilema, asi to nejhorší. Nabídka na super kus, ale není to to pravé ořechové. Na tvém místě bych ale udělal stejné kroky, dovedu si představit, jak by mě to pak opakovaně neskutečně žralo...

reagovat
Kuře
12. srpna 2018, 23:58
0

To je právě to, ikdybych třeba koupil to STčko blbě a za čtvrt roku se mi vysralo, budu aspoň vědět, že sem udělal to co jsem chtěl, a jenom sem měl smůlu že se trefil blbej kus. U tý Alfy by mě deptalo, že jsem to vlastně věděl...

St
Stenli
13. srpna 2018, 08:33
0

A jel nekdo z vas s naftovou v5? Ne ze bych chtel delat propagaci, ale projev je uplne jiny, nez clovek co to nezna ceka :D

Kuře
13. srpna 2018, 09:07
0

Tak jasně že určitě jdou i lepší naftové motory, ale takhle to brát zase nemůžeš... To bysme tady rovnou mohli argumentovat Land Roveráckou TDV8:)

STANLI
13. srpna 2018, 09:34
0

Tak jasne ze V4 v nafte bude vzdy jak traktor :D ale zrovna ta V5ka me kazdy den dokaze udivit :D projev dieselu tam vidim jen okolo volnobehu...

Ho
Honza123
13. srpna 2018, 15:13
0

V4 a V5 asi tezko..

ReVolte
14. srpna 2018, 07:46
1

Tak takové motory existují, ale ne zrovna v "moderní" Alfě :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. srpna 2018, 09:48
0

Já jsem v tomhle stará škola a nějak si nedovedu představit žadný coupé nebo cabrio s dieselem nebo třeba toho Mustanga se čtyřválcem, takže v tomhle tě naprosto chápu. Nejde mi to pod fousy a připadá mi to u aut pro radost zbytečný, byť třeba ekonomika provozu mluví o něčem jiným. U emocí a radosti by se nemělo přepočítávat jen na peníze.

reagovat
beastar
13. srpna 2018, 13:52
0

Otázka je na co to chceš... Pro jednoho auto takzvaně na EMOCE pro druhýho denní posunovadlo... Viz třeba ty Mustangy, Camara, Firebirdy ale i Boxstery, 911, BRZ a tak dále,D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. srpna 2018, 15:29
0

Tak samozřejmě. Vždycky je to otázka úhlu pohledu.

beastar
13. srpna 2018, 13:50
0

Nejvíc vtipný je že hned po Bussu je JTD nejspolehlivější volba. Já bych do ní za těhle podmínek šel hned. Po známém, servis, poctivý km. Krásný auto je GT a Focus se s tim čistě vzhledově nemůže měřit. JTD samozřejmě nepojede nikterak super sportovně ale údržba je easy. Ideál pro lidi co hodně najedou a nechtěj právě toho Passata a tak dále. Koupil bych si tu Alfu na denní ježdění a šetřil si na fíkuse ST k tomu pro srandu...

reagovat
Jakub Pospíšil
13. srpna 2018, 13:59
0

Taky bych se jétédéčku nebránil. Měl jsem ho v Lancii a přišlo mi, že ani nemělo zas tak agrární projev. Jelo to slušně, moc to nežralo, jako žádný emoce se nekonaly, ale o tom motoru jsem prakticky nevěděl, ani v pozitivním, ani v negativním smyslu. Když nad tim tak přemejšlim, tak fakt nevim, co víc o tom motoru napsat. Nebyl ani špatnej, ani dobrej. Prostě tam byl a jel. Na daily asi ideál.
-
Komentář upraven 13. 8. 2018, 13:59:30

Kuře
13. srpna 2018, 14:11
0

Já vím že je to motor spolehlivej, ale není to u Alfy spíš trochu na škodu? Vždyť tam ty prusery patří tak nějak k tomu geniu loci, no ne?:D

Teda, zas kdybych už měl Alfu GT tak kupovat k ní druhou petimístnou predokolku š kufrem jakože pro srandu, to by bylo divný, ne? To bych asi koukal jinam... ale já šetřit neumím, takže je to stejně pase: D

beastar
13. srpna 2018, 14:35
0

Pokud chceš aby to jezdilo a ne aby to stálo v garáži případně nepojízdný na parkáči je lepší raději kus toho génia loci vynechat. Jinak ono vůbec to je taková alfistická mantra že tam nafta nepatří (asi tak někde z 90s let) a pak 70% pojízdnejch 156 jezdí s naftou pod kapotou o 159 nemluvě. Naftový Giulie taky nejsou neviditelný. Takže tohle bych fakt neřešil, co na to jako řekne okolí a tak podobně.

GT je krásný auto i kdyby bylo na elektriku. Má to slušný jízdní vlastnosti je to docela lehký z dnešního pohledu. A vůbec píšeš tady o dobrý nabídce. Naděje že seženeš podobně dobře Focuse se rovná 0. A ta Alfa tě bude stát třetinu něco dáš do servisu a budeš z toho mít krásný raritní vozítko. Btw Focusů jezdí hromada a kromě pár lidí nepozná sportovního od obyčejnejch potuzenejcj zdechlin skoro nikdo :D

Ho
Honza123
13. srpna 2018, 15:08
-4

Tyhle pohadky o 20 let starych bezudrzbovych a bezporuchovych sazometech jsou fakt smesny.. Teda smesny do ty doby, nez nejakyho podobnyho experta potkam na silnici (a to je bohuzel dost casto)..

Udrzovat auto stylem huli to jak krava, turbo piska na poslednim tazeni, egr zaslepene, ale nove vstriky stoji stejne jako cele auto, turbo to same, atd, takze staci ignorovat ty oblaka dymu ve zpetnym zrcatku pri kazdym pridani plynu a jede se dal.. Pripadne ubyvajici vykon jeste kompenzovat pictuningem..

Iv
Ives
13. srpna 2018, 15:32
0

ja myslim ze Beastar to spis srovnava se zbytkem nabidky od alfy, protoze ty TS motory sou prej tragedie.

beastar
13. srpna 2018, 16:15
0

Ives: přesně tak to myslim.
Honza1 já zas pyčo miluju top velký petrolheady co si myslej, že nějaká atmo z roku poď na mě z boku je bezudržbovej nesmrtelnej motor. Jtd je spolehlivý nikde nepíšu že se o to nemusíš starat. Měl sem kde, co a starat se musíš ať máš cokoliv. Tvůj výkřik je naprosto mimo. A já osobně s v6 v naftě co má najeto sotva 20.000 km oblaka ani vstřiky neřešim a nový smešný běžný benzíny si dávám všude kdykoliv jak jednohubky;) Starý atmo benzíny v trapnej srágorách typu e46 miluju dvojnásob páč to sedlaj podobný chytrolíni jako ty...

Breakthru
13. srpna 2018, 21:26
0

beastar:ty bezúdržbový benzíny máme na dílně stejně často jako ty nafty.Jde to ruku v ruce.Některý ty rádoby chytrý výblitky mi jen potvrzuje to, že většina "petrolheadů" ví o autech úplný hovno....ale štyl je štyl a nafta smrdí...

KS
13. srpna 2018, 22:10
0

Tady je nesmyslů z jedný i druhý strany. Sám provozuju, z mého pohledu, téměř nesmrtelnou slabou atmosféru. Jo, od vysmívaného Hyundai - ale olej nežere, vůle seřídit nijak zvlášť nepotřebuje (nemá hydroštely, takže na přetažený olej není tak citlivý, ale nedělám to, rozvoďák po 60tkm furt jak nový). Ale je mi jasný, že to není samozřejmost.

Do města - Suzuki Swift Sport, ten motor s tím časováním je hodně zábavný
Focus ST - dobrej kus se hledá jako jehla v kupce, ale přeji dobrou ruku
Já bych volil třeba S40 2,4i - zvuk a spolehlivost velmi dobré, spotřeba v pohodě. Akorát to samozřejmě nemá ten lokomotivní tah STčka...

Alfu je fakt těžký vybrat, buď GT s V6, jinak 159/Brera radši v naftě, TBi je sice vcelku OK, ale může být zakarbonovaný a na čtyřválec hodně žere, ale při nájezdu 10tkm to neva.

Martin61
13. srpna 2018, 23:26
2

GT mám s JTSkovým dvoulitrem a nemůžu si to vynachválit. Naftu nemůžu soudit, nicméně je u těch GTček nejčastější motor. Busso by byla asi hezká hračka ale zas kvůli tomu bude těžší předek a přijdu o jízdní vlastnosti motokáry. Navíc ceny bussa jsou někde jinde.
Já osobně bych se tej naftě nebránil. Svez se a budeš překvapený jak to jezdí.

K předchozímu srovnání GT a Brera - tam je to o tom co chceš. Gt je sporťák, Brera tak jen vypadá. Srovnávat ty dvě auta dost dobře nejde.

Jakub Pospíšil
14. srpna 2018, 09:14
1

Honza1: On tam bude problém s tím, že nikdo nepsal "bezúdržbovej". Já myslím, že bezúdržbovej motor neexistuje, dokonce ani ta elektrika nebude bezúdržbová. Chápu, že ta stigmatizace od majitelů starých oktávek a passatů tam bohužel je, ale věř tomu, nebo ne, staré a zachovalé diesely existují. Je docela drahé je servisovat, ale dokonce i projdou emisema bez "kamarádíčků". Ale bezúdržbové to není. Olej, rozvody, filtry, seřizování... Ono to jede i bez toho, ale pak to zní jak traktor a turbo houká jako sanitka z dálky.
Ale zrovna u té Alfy ten JTD snese rozhodně více, než twinspark (i když TS není zdaleka takový průser, jak se říká, to je zase jen pověst vybudovaná tím, že se sem svážely dojeté TS z Itálie a ty překvapivě neoplývaly spolehlivostí.)

-
Komentář upraven 14. 8. 2018, 09:14:50

STANLI
14. srpna 2018, 13:15
0

Osobne bych se JTDcku vubec nebranil ;) ale asi jsem zaujatej :D sice mam starsi verzi 2.4 V5, tudiz projev a zvuk mohu srovnavat s benzinem jak nahore kdosi rozporoval ;) nevim co mel v alfe Beastar a jak moc s ni byl spokojen, ale ja jsem velmi... Mam ji jako daily a i ten usmev umi vykouzlit i kdyz to je ,,sazomet"
Proste ji nejdriv zkus, jestli by ti nahodou nevyhovovala a pak uvidis... A hodnotit od klavesnice auta a motory muze jedine nekdo, kdo je nervove slabsi ;)

beastar
14. srpna 2018, 13:49
-1

Stanli: Co já:)) Já jsem původně psal to stejný co ty. Jtd bych se nebál. Pochybuju že na gt po známým budou potřeba okamžitě dělat vstřiky atd. Psal že je to dobrej kup.

Kdysi jsme měli pár jts. Když to zrovna jezdí je to skvělý. Ovšem že by to byl bezúdržbák to teda ani vomylem. O kvalitách ts se nemá cenu rozepisovat. To funguje jem s maximálním úsilím majitele.Ta v5 co máš ty je dobrá pokud to není 8x stoceny... Hodnotit motory a auta od klávesnice může dneska každej v tom je ten problém. V zásadě je jedno co máš pod kapotou... Záleží jakej je zkutečnej stav. Agrární projev dieselu je taky místní vtipna povídačka. To fakt může napsat jen někdo pro koho byl vrchol tdi pd... A třeba v naftě v6/8 nikdy ani neseděl:)) Tak to pak hodnotí podle volnoběhu.

STANLI
14. srpna 2018, 16:08
-1

Pro me, at si kazdy jezdi tim, cim ho jezdit bavi :) ja bral 166ku s tim, ze to auto se mi libi a jtd, jelikoz pri mym najezdu dava smysl, byla ,,jasna volba" :D a reference na spolehlivost je jen tresnicka... Jasne, blbne elektrika... Ale je to o tom, ze je spatny radiator topeni a rad praska :/ uz je novy... Jinak krom ulozeni naprav neni nic, co by nemelo kazdy auto ;)
Jinak ma narazka na tvuj koment nebylo nic zaporneho, spis je to o tom, ze v 99% s tebou souhlasim...

Nimrod
14. srpna 2018, 16:45
2

stanli: já teda furt nevím, o jaké v5 mluvíš, ale jel jsem v r5 jtd od alfy (156) a mockrát řídil 1,9 jtd (147), ať už normální, nebo chipnutou. kamaráda mám alfistu, takže jsem se mockrát vezl ve 156 s 2.0 ts (s bussem asi srovnávat naftu nebudu) a 2.0 ts ve 147. a navíc jsem vlastnil v70 tdi (r5) a mám něco málo najeto s 850 v kombíku s t5. takže si dovolím tvrdit, že mám celkem možnost srovnávat naftu s benzínem v tom samém autě. a ano, je to velký rozdíl v projevu. nejlíp jsem znal svou v70 a ta se dala jakž takž poslouchat až od 3000ot./min., jenže k čemu to je dobrý, když tak většinou člověk nejezdí a navíc to pak řve jako kráva?
jo, moderní dehty na tom budou úplně jinak, navíc jsou auta podstatně lépe odhlučněná než před těmi 20 lety, ale o těch tu asi není řeč, navíc ta pověstná "bezúdržbovost" u dnešních dehtů asi doopravdy už nehrozí a tak chápu sazomet u osobního auta už spíš jen když je na operák

STANLI
15. srpna 2018, 09:19
0

Me slo spis o porovnani r4 vs r5...

VK
VK
15. srpna 2018, 18:03
0

Hmmm, že se tak zeptám, co je na starých dieselech tak poruchového - co by se na ekvivalentních benzínech nekazilo rovněž?

Nimrod
15. srpna 2018, 18:34
0

vk, to je na mě?

beastar
15. srpna 2018, 19:13
-1

Většina lidí má zkušenost s dieselem pod kapotou až s jako ojetou 3x stočenou oktávkou z Německa od Ahmeda. Pak těžký nějak objektivně něco řešit. Moderní benzíny mají turba a jsou složitý stejně jako nafty. Starý atmošky možná měli nějaký výhody. Rozdíl mezi tím jestli koupiš jts či jtd je minimální co do servisu. Potkat se to může oboje. Drahý servisní zákrok může potkat oba motory. Je to o stavu danyho kusu. A gt je prostě starý auto.

Breakthru
15. srpna 2018, 20:02
0

zcela namátkou atmo benzín úplně v klidu zapalování, tam je to kolikrát i u obyč aut slušnej randál.Čerpadlo, to hlavně rádo odchází, když někdo stabilně drží max 10 litrů benzínu v nádrži, škrtící klapky a samozřejmě jako cokoliv jinýho čidla, sahary, chladiče, termostaty, lambdy, katalyzátory a vejfuky u benzínu celkově atd. atd.....nemluvě o mechanickejch závadách jako hydra resp. zdvihátka, ol. čerpadla, těsnění pod hlavou, hlavy všeobecně, nedomyšlený rozvody (škodovka a VW především), pístní kroužky, ložiska včetně axialních.....spojky, převodovky atd. v potaz brát nebudu.Jak říkám, jsou to auta kus od kusu.Záleží na majiteli resp. majitelích, servisování auta.Když prostě mechanik usoudí, že 5W30 nebo 5W40 je zbytečně drahá vodička a 10W40 je jistota a podobně, tak se není čemu divit....Nemluvě o tom, že některý motory jsou prostě konstrukčně špatně, takže v takovým případě nejde mluvit o nějaký spolehlivosti...
Stále se mluví o čerpadlech a vstřikách.Dneska už je nafta kvalitou na tom líp než kolem roku 2000 a problémům se dá předejít , ale opravy vstřikovačů a čerpadel (byť ne všech) už jde dělat za vcelklu rozumný peníze.Pořád to není otázka pár tisíc, ale nejsou to dardy jako 60 000,- a vejš, pokud teda člověk nejezdí do autorizáku.Nicméně podle mýho názoru se s tím musí počítat.Výrobci i na tohle uvádijou intervaly kontroly resp. výměny, a když se vstřiky měnijou od 250 000 nebo 300 000km vejš, tak budiž no.Nicméně soudnej člověk s tím musí počítat, že tohle jednou potká všechny CR systémy....I na starejch rotačkách se stane, že se vyjede čerpadlo, začne protejkat nebo začnou kapat vstřiky.V lepším případě to šikovnejch mechoš opraví a ozkouší, ale to je systém, kterej pomalu končil před 20 lety a "moderní" nafta je jinde....
Největší zádrhel je v tom, že moc lidí tomu nerozumí a do toho spousta vychcanejch garážistů, co Delphi ladí jak starou předkomůrku.Pak se ale není co divit...
Záleží na každým.Ojetina je vždycky riskantní byznys...CR a PD systémy jsou složitý a relativně choulostivý.Fára bez záruky a jak píše Beastar, tak i stočený častokrát a nestáčí se jen o 20 000km dolů.Že je někdo pyča a vyrve si kat, EGR, DPF atd. a hulí mu to, tak to není chyba v konstrukci, ale v tom, že takovej mamrd měl uschnout na prostěradle...
Měl jsem TDI s čipem a race vstřikama, ale nehulilo mi to.Odfouklo si, to jo, ale bylo za tím vidět.Mám teď TDCI bez DPF a to nehulí vůbec.V práci ladíme i starý D a TD prehistoriky, čerpadla naladěný na cit a auta jezdijou jak švýcary, nehulej nic.Prostě dobře naladěnej motor fungovat bude ať je to benzín nebo nafta, ale vyjetý herky nebo domrvený jsou paskvily a vůbec bych s tím neargumentoval.Tam je většinou chyba mezi volantem a sedačkou....

Breakthru
15. srpna 2018, 20:08
0

jen ještě dodám, na co jsem zapomněl.Nechápu tohle srovnánvání.Moderní, ale i starší turbodiesel je prostě konstrukčně složitější a ověšenej věcma, co atmo benzín prostě nemá.To když půjdu do extrému, tak dvoutakt je jistota.Sice smrdí, řve a nejede, ale zase se nepotká a pokud je vzduchem chlazenej, tak ani neuvaří....

beastar
16. srpna 2018, 16:49
-1

Aspoň někdo kdo tomu rozumí protože se v tom každej den hrabe. A neopakuje rádovy drsný hlášky z rádoby petrolheadskejch fór plnejch 20 letejch fakanů, co si hrajou na borce a seřízenou naftu viděli tak možná na plakátu alfy. Jasně že je to hlavně o servisu a nájezdu. Tdička stočený o dvě kila nejsou vyjímkou a ty buzeranti ještě nadávaj jak to VW dělá na hovno, že po 250 000 se musí na tom motoru něco dělat. Při tom to má půl míle a strejc na to nešáh. Mimochodem moderní diesel odfoukne tak maximálně bílou páru co se udrží asi 2 sekundy. Lepší než modrej dým ze starších prašivek typu Astra, Golf atd. Emise posledních dieselu se rovnaj tomu co vyprodukuje benzín. Srovnatelné velikosti a výkonu.

Starý td obecně chce péči. Proto nikdo nikde netvrdí že je to bezudržbový. To můžou tvrdit jenom kreténi. Respektive každá ojetina chce nakonec nějaký věci i ten dvoutakt;)

Breakthru
16. srpna 2018, 19:21
0

každá mince má dvě strany.Asi málokterej mechanik by dokázal na tohle dát nějakou konkretní odpověď.Hlavně nejde paušalizovat, není motor jako motor....třeba takový HTP není příklad bezporuchovýho atmo benzínu...
A jak píšeš, nová nafta nezakouří.Třeba v zahraničí to cajti rádi testujou bilejma rukavicema, protože když vše a hlavně částicovej filtr funguje, tak je výfuk vevnitř jak sklo...
A stejně se furt budou rádobyodborníci odvolávat na sazomety, ale to, že si někteří vychcánci udělali kšeft z kuchání těhle aut a blbí majitelé do toho jdou, protože Franta z hospody tomu rozumí a říkal, že DPF filtry jsou na hovno a je to jen o tom, jak z lidí vytáhnout peníze, tak o tom už se tolik nemluví....
A samozřejmě, že starý motory musel člověk ladit.Třeba dřív se po 10 000km měnil olej a seřizovaly se ventilový vůle, pak i předstih atd.Promazávaly se čepy a já nevím, co ještě.Seřizovala se i spojka, semtam se vyčistil karbec, svíčky atd. atd...Dneska je na všechno diagnostika, bez toho to nejde.Pořád slyším jak umíme hovno bez komplu, ale před 40 lety byl třeba Paltest, že:D...a stejně budou z lidí padat rozumy o bezporuchovosti starejch motorů.Dneska slušná nafta bez šáhnutí s rozumným majitelem najede přes 300 000km, anižby se něco dělalo.Dřív se motory pomalu ve 100 000km dělala generálka...:D

liška
14. srpna 2018, 15:04
0

Též bych se JTD vůbec nebál. Máme doma 2x 2.4 jtd v lanciích s nájezdem 250t a 300t+ navíc s chipem a jak už tu zaznělo, na motoru se krom selenie po 15tkm neřeší vůbec nic.

reagovat