načítám data...

Strasti s Volvem a lidskou blbostí....

16. března 2024, 15:39 47 komentářů Volvista_Volvař

K tomuto blogu,mě vedla inspirace,mnoha podobných zkušeností,zde popsaných,leč si myslím,že proti mě,to byl slabý odvar.

zobrazit celou galeriiVolvista Volvař: Strasti s Volvem a lidskou blbostí....

Dobrý den,

Rozhodl jsem se k napsání tohoto blogu z několika pohnutek.Ta největší asi je,že jsem tu již podobné blogy četl,bohužel proti mé zkušenosti mi to přišlo, jako slabý odvar. Kdyby už níc, Někoho to pobaví, Snad alespoň pobaví.

Již dva a půl měsíce prodávám poměrně velikou vzácnost a to konkrétně Volvo S80 ročník 1999/2000 Ovšem s řadovým šestiválcem 2.8 benzín ,twinturbem a 200kw surového,leč vyhlazeného výkonu.Volvo je ve výborném stavu,jezdilo jen dálnice,má najeto jen 220tkm,má STK rok a půl, a celkově je pro kupujícího ve stavu ,přijedu,neřeším blbosti,zaplatím,sednu a odjedu s tím 1000 km k moři. A dojede..Ano on dojede v naprosté parádě,pohodě a neskutečném pohodlí,Auto má výměněný olej v převodovce,v motoru,pěkný gumy,zcela novou baterií a nemá žádnou rez. Chci za něj tolik,kolik lidé berou za pěknou jedničkovou fábii.Chci za něj pajdu.Nevím,zda jsem deformovaný,svou slušnou mzdou,nebo jsem naivní ale představoval jsem si prodej stylem ,přijede zájemce,obejde,koukne na motor,projedem se 5-10 km,zaplatí a jede domů,já udělám přepis, a je hotovo. Super kauf.Z auto půl roku ručím,no stress… Velké komfortní auto,kůžička,dřevíčko,pohodlíčko. Jenže za tu dobu inzerce přijeli jen tři zájemci a já bych chtěl vědět, co si o tom myslí zkušení autičkáři.Každopádně,mé dosavadní dojmy z kupujících jsou ty,že prodávám automobil,notně ojetý, s původní cenovkou 4 miliony za miliony dva. 

  1. zájemce. 

Po týdnu emailového dopisováni si,jsme nakonec dospěli k názoru,že auto je přesně to,co hledá a že bere prachy, sedne na vlak,dojede,projede,koupí a smát se bude rok…Nuže za další týden dojel.Já ho čekal na nádraží s velkou pokorou ,jsem pro něj jel. První hodinu po příchodu k autu  probíhala pouze obhlídka. 30 minut chodil zleva doprava,30 minut zprava doleva (píšu zde vše bez nadsázky!),kolem vozu a následně se jal otevřit kapotu a dveře do interiéru.Asi viděl,že jsem už z něj mírně nervoznější,a že bychom už mohli vážně pokročit na druhý level ,v našem rande.Velmi dlouhým pohledem shora,koukal na monstrozní motor,notně obestavěný,jakoby meditoval.Po uplynutí  cirka pěti minut, mne požádal o start vozu,po kterém následoval tichý,harmonický chod,řadového šestiválce.Spokojenost stvrdil dalšími pěti minutami auskultace,neboli poslechem.Vydal rozkaz k zavření haubny s tím,že se jedeme projet. Od nádraží,to máme bohužel městem rovně,asi 6 kilometrů,semafory,křižovatky,zkrátka vše.S ušima napnutýma,jako struny na kytaře, poslouchal každičký pazvuk 20 letého vozu,trhal volantem doprava,doleva, brzdil tak,že jsem visel na pásech . Nevadí ,řekl jsem si,vážný zájemce, náš zákazník náš pán,prostě něco v tom smyslu, jsem to strpěl.Po půlhodinové jízdě ,se tvářil,že je nakonec spokojený,protože nic nenašel. 13 kilometrů od nadráží zastavil,na jednom místním parkovišti a řekl mi,že mi moc děkuje za mile strávené 2,5 hodiny, se vším všudy, ale že by potřeboval hodit na vlak,že v další týdnu jde koukat ještě na jedno Volvo v naftě ,že mi to nechtěl napsat,abych nebyl naštván,že chtěl vidět prvně moje a že porovná.Zda bych ho neodvezl na vlak,Byl jsem v takovém šoku, že jsem mu to já hlupák odsouhlasil a pokorně jsem jeho i jeho doslova nasss*anou přítelkyni,kterou přivezl vlakem snad těsně před porodem ssebou, odvezl zpět . Nedal mi ani korunu ,poděkoval a že jdou na vlak.Nůže byl jsem z toho špatný ,protože v emailu mluvil o tom,že to bere, Vybral jsem si kvůli něho dovolenou,projezdil benzín,a pak,přestože byl spokojen odjel….Dva dny na to mi v emailu zpětně  vyčetl,že projíždku chtěl větší a někde kde šlo využít potenciál vozu. (200kw,250km/hod) … To mě dorazilo……..

Naděje však umírá prý až naposled.

  1. zájemce.

Druhý zájemce,mě kontaktoval cca měsíc po prvním,jako fanoušek značky, s tím,že chtěl vždycky takové auto s tak velkým motorem.Dva dny nám trvalo domluvit si schůzku ,protože prý zhání mnou požadovaný obrovský obnos peněz.Přišel den D a my se vítězně setkali na smluveném místě.Sice nebyl přes celou republiku,jako předchozí neštastník,ale měl to asi 40 km. Oči mu zářily už z dálky a já pozvedl své ruce před tvář,aby mne letící obálka s penězi netrefila do obličeje.Takový zájem a nadšení ! Obálka nepřiletěla,k vozu se přiblížil,vysmátý pohodář s tím,že takové auto sakra vždycky chtěl a vyjmenovával mi všechny přednosti Volva jako značky i konkrétního vozu. Otevřel si všechny dveře,otevřel si kapotu  a když viděl ten obří šestiválec,řekl WOW to je motor ! Já to potřebuju !. Už  jsem chtěl být kavalír,a říct mu,že to není rohlík,že se před podpisem smluv asi i svezeme,at ještě chvíli vydrží. Načež mírně zvážněl,jeho úsměv,opadl a se zcela vážnou tváří mi oznámil,že až jednou bude mít tolik peněz,že takové auto přesně chce ! WTF!!  Úsměv zmizel i mě a já se dověděl,že prvně musí prodat své staré auto,došetřit a pak by to řešil ! Že na mě bude myslet ,a že je rád,že jsem mu ho zblízka ukázal ! . Když jsem mu poděkoval,za další pěkně strávený den dovolené,dal se poměrně rychle na úprk. Opět jsem se ze zklamání a z toho ,jak na mě každý hraje habaďůru ,vyléčil sklenicí dobré whisky . Vůz zaparkoval a obnovil inzerci….Samozřejmně prvně zaparkoval,pak ta whisky :o

Čas plynul a plynul do dnešního dne 16.3.2024 ! 

  1. zájemce.

S třetím zájemcem,proběhla na FB diskuze mnohadenní.Probrali jsme mnohé, od Volva po životní úděly nás všech a asi tak po týdnu psaní z něj vypadlo,že on nebude jako první pán,ani ten druhý pán,že je rozumný,auto si koupí na firmu a bude dávat údržbu do nákladů,že rozhodně nepojede 400 km se jen ,,podívat,,Shodli jsme se na tom,že podívat se,bude lepší na něco v divadle a že si veze plnou moc,protože je víkend,tak at není problem s přepisem. Již jsem byl poučený ztrátou dvou dní placené dovolené a sraz našrouboval na víkend.Jako talisman pro štěstí,jsem si vzal na prodej svou ženu a stejně jako první pán,byl vyzvednutý na 11 km vzdáleném nádraží. Rovnež poučen z předchozího,jsem si už dopředu vymyslel zkušební trasu,nerovnosti,zatáčky,pár míst kde jde 200kw autu přišlápnout apodobně. Dojel vysmátý pán středního věku,celý zářil nadšením a z haly si to šůroval rovnou k autu.Pozdravil mou ženu a jal se obhlížet vůz. Paradoxně nechodil zleva doprava ani naopak ,vlastně ho kastle ani nezajímala s tím,že to není nové auto . A po krátkém kouknutí na motor,kde nic vidět není a já ho kontroloval v servise poměrně nedávno,protože nechci mít ostudu, jsme se ,,šli,, projet. Tentokrát jsme najeli asi 13 kilometrů,koleje,technicky náročné pasáže,retardér,ostré vrácečky,kopce dolů  nahoru,prostě vše co čeká kupec Lamborgini a G-wagenu dohromady v jednom. Pán byl doslova a do písmene nadšený,vše se mu líbilo,říkal ,že oleje filtry ,spotřebák si vyřeší.Když se blížila 30. minuta jízdy,poprosil mě,zda můžeme někde zastavit.Našel jsem velké průmyslové parkoviště u stavebnin ,kde jsme zastavili. Jal jsem se vytahovati kupní smlouvu z batohu,protože mě dal najevo,že auto bere,zkrátka nevyčetl mi vůbec nic. Ovšem než jsem smlouvy vytáhl, oznámil mi,že má velmi ale velmi nadstandardně citlivé uši a že v pozadí zvuku motoru slyší drobnou,šelest,kdesi v pozadí.To ve mě hrklo a říkám,jakou proboha šelest? !! A on mi říká:Nevím,něco trochu slyším a víte,já sem blázen,jak něco slyším,auto nechci.Nezlobte se .Auto nakonec neberu ,hodte mě na vlak. Mám to 400 km domů. 

Asi si dovedete představit mé duševní rozpoložení… Žena ho málem vyhodil z auta násilím,ale protože uhradil alespon benzín a část mého času, pětikilem,mlčky a uraženě,jsem ho odvezl na nádro…………

 

Auto je v prodeji dotedka,překáží v garáži,je udržované,servisované,moc hezké,a já už nevím jak dál…

Rád bych podotknul,že mám sadu asi 30 fotek  od střechy po spodek,nejsem jako ti,co fotí večer,pod aktivní pěnou a pak jako tupá opice,nabídnu jeden screenshot z mobilu,jak je  z pěti metrů mokrý,ale vše detailně z mnoha úhlů..  Popis,tak jak píšu,podrobný,bez pohádek a nadsázek. Seriozní. 

To vám skutečně takoví  exoti jezdí také ??? Když prodáváte své vozy?? Nebo to jen něčím přitahuji já?. Máte nějakou radu,jak toto eliminovat ? . Vážně, musím,tohle martýrium strpět jen proto,že chci 50 klacků,za starší luxusní vůz,v pěkném stavu,který se stalo v rodině nadbytečným a chci ten ,,luxus,, a pohodlí dopřát někomu,spíše,než aby stál? . Popis mám velmi dlouhý a podrobný,nic neskrývám,jednám na  úrovi,na rovinu,přátelsky a s úsměvem.Leč je to asi málo. Vážně už bychom vůz rádi prodali,ale níže nechci jít.Ted jsem tam dával i novou baterku raději,protože na zátěžovém testeru už byla mimo zelené pole.Dělám maximum pro spokojenost kupujícího,ale pořád je to málo.  

 

zajímáji mne vaše zkušenosti. A mimochodem,auto mám,kdyby někdo chtěl ,ale nerad bych dopisoval 4. zkušenost :/. 

 

Doufám,že v tom nejsem sám.

Díky moc

Volvař. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
16. března 2024, 17:17
0

Hele je to blbý, ale kolem těhle středně starých volv se motají divní lidé. Když už, chtějí kombíky. Když už sedan, tak naftu. Když už šestku, tak s manuálem (protože volvo je hroznej sporťák neasi). Připomíná mi to prodej dvou C70. Pokaždé taky dost levně a v nadstandardním stavu. Přišla také spousta podivínů. Naštěstí se teda v obou případech našel normální rozumný kupující.

Jinak je to teda za pade směšně levný a pokud to je schopný nějakýho pohybu, jede to rovně a nemlátí, tak je to prakticky zadadmo.

Nahoď to na bazoš za 119 tisíc a třeba vyfiltruješ lepší sortu kupujících :)

reagovat
Volvista_Volvař
16. března 2024, 17:21
0

Děkuji za komentář.V podstatě se stotožnuješ s mou ženou,která tvrdí,at tam dám sto a neřeším a počkám si.jenže čekat znamená jezdit s tím ,platit pojistku,inzerovat něco aktivně,Proto bych to raději nechal na bazoši za těch 49900 kč. Navíc už by to nevypadalo asi dobře,najednou zvýšit cenu.Nejsem žádný špekulant.Jen to chci prodat normálnímu člověku. Rychle a čistě.

Jakub Pospíšil
16. března 2024, 17:25
0

Svrbí mě prsty to vzít prostě jen proto, že to je levné. Ještě že na to nemám místo. Nebo jako ono by bylo, ale zas bych už riskoval tichou domácnost. Už teď jsem dva kusy vozidel "nad stav".

Pi
Pilgrimm
16. března 2024, 18:32
2

nízká cena = atrakce pro magory

reagovat
Volvista_Volvař
16. března 2024, 19:00
0

bohužel máš asi naprostou pravdu :/

Mechanik
16. března 2024, 20:03
1

Přesně podobná zkušenost. Nakonec jsem inzerát smazal a auto dojezdím.
Souhlas s ostatními, máš to moc levné, dej tam 120t.
Když jsem prodával C5 chtěl jsem 200t, nejdražší na bazoši, ale přijel první zájemce, ve staré C5, napíchl na diagnostiku, obešel, prošel, ani to neprojel, vyndal hotovost a zmizel.

reagovat
Volvista_Volvař
16. března 2024, 20:08
0

Nuže dobrá, Jste zkušenější tady všeci,než já. Počkám,ještě měsíc a dávám cenu na kilo. Asi hold pro dobrotu na žebrotu.Mrzí mě to,ale budu fakt muset zdražit :/

reagovat
St
Stal123
17. března 2024, 18:55
0

Auto super. Našel jsem inzerát. Škoda teda focení mokrého auta. Pak není vidět nic z laku, ale vzhledem k prodejní ceně je to asi jedno jakej ten lak je. Jinak z mé zkušenosti blbci volají na každé auto. Já prodávám trojkovou oktávku RS. Takže auto za statisíce a volají mi lidi typu kolik to žere aha tak na to bych pane neměl. Nejsem tak bohatej jako vy. Nebo jsem tady...sice jsem dopředu nevolal ale počítám, že jste doma když prodáváte auto atd 🤷🏻‍♂️😀😀😀

reagovat
Volvista_Volvař
17. března 2024, 20:38
0

Díky za koment, Jasný,fakt je,že lak je ještě vlhkej z mytí,zase jsem nechtěl mít liskance na dveřích z dálnice, a jelenicu ,taku tu rukavicu,tu nemám,to jsem ještě malej autíčkář. Ale na laku není nic očirvoucího ,modrá metra, pár škrábanců,žádné vyšisování, Naopak si myslím,že troška excentriky s troškou 3Mka, to bude naprosté zrcátko.

St
Stal123
17. března 2024, 21:26
0

Jasný :) Škoda že nevím co bych s ním dělal. Za tu cenu super kauf určitě. Ale bylo by moje 8mé a to by mě žena zabila a hlavně fakt nevím jestli bych ti jako s vikendovkou jezdil. A na daily mám zase nové auto. No přeji brzký prodej.

Volvista_Volvař
17. března 2024, 21:28
0

Naprosto ti rozumím. Nic se neděje,třeba se někdo najde.Je toho autka fakt škoda :/

Volvista_Volvař
18. března 2024, 10:29
1

Rád bych poděkoval všem,co mi píšou SMSky, s tím,že je příspěvek pobavil a taky někteří mohou být třeba potenciálními zájemci.Děkuji mnohokrát. Třeba až prodám Volvo,napíšu zde blog o nalezení štastlivého..... Volvař

reagovat
Or
Oris
18. března 2024, 11:40
0

Sice jsem neprodával volvo, ale taky auto s trošku neobvyklejší motorizací. Měl jsem štěstí, že jsem měl jen dva zájemce a druhý to koupil, ale vyfiltroval jsem to také vyšší inzerovanou cenou. Ještě můžeš vyrazit do AAA a prodat jim ho, možná budeš překvapený, že ti za to auto nabídnou víc peněz :-)

reagovat
Volvista_Volvař
18. března 2024, 11:44
1

Mám li být upřímný,mám mnoho a mnoho let tak silný odpor k českým bazarům,jejich praktikám i lidem,kteří jsou tam zaměstnaní,že bych jej raději zapálil... Ano,možna je to jen předsudek,ale po 20 letech mezi auty, jsem už zkrátka nasál mnoho zkušeností od jiných a 2 výkupů jsem se rovněž účastnil, jako doprovod,a tu komedii,bych nepřál nikomu..Chápu,že když majitel SROčka tam doveze 4 trojky fabky coby první majitel,asi to probíhá za jiných podmínke.

vojtacz
18. března 2024, 13:23
0

Na podzim jsem prodával Saab 9-3 NG, kombík, hezká kůže, bohužel základní motor bez turba, prostě obyč íčko co je super do města, na dovolený ale výkony čekat nemůžeš. Za 80 tisíc. Zájemců hromada, až jsem dělal pořadník, a první zájemce byla kombinace těch tvých 1-3 dohromady. Po dvou hodinách co to oblejzal, různě spekuloval a mručel jsem byl rád, že odjel. Že druhý den dá vědět. Světe div se, na autu bez turba mu chybělo turbo, takže ho nevzal. Nakonec jsem tomu byl rád.

Naštěstí druhý zájemce mi hned řekl že to bere, byl z toho nadšený a auto skutečně vzal.

Jinak souhlas, těch 50 je prostě málo a přitahuje to divné existence.

reagovat
Ho
Honza123
18. března 2024, 13:48
1

Tak na tohle konkretni auto se muze tezko prijet podivat nekdo normalni, protoze kazdy normalni vi, ze T6 ma poddimenzovany a prakticky neopravitelny automat. Navic to dynamika je srovnatelna s 2,5T, coz je s manualem naprosto spolehliva motorizace.

Navic jestli se nepletu, tak tohle konkretni auto inzerovala nejaka pani, ktera nedostatek znalosti nahrazovala nadbytkem arogance a agresivity.

reagovat
Volvista_Volvař
18. března 2024, 14:25
1

Nazdárek , Asi myslíš mou paní, ano skutečně , ta to inzerovala ve FB skupině o volvech a nejprve jste ji sprostě uráželi,potom zesměšnovali,dělali z ní hlupačku a nakonec jste mleli něco o automatu ,který odešel jen lidem,kteří najeli 200 000 na jednom oleji a ještě tomu dávali stejný kouř jako v autě na Rally. Takže se těžko můžeš divit, že reagovala jak reagovala a já osobně jsem na FB skupiny už zanevřel. Automat je opravitelný jako každý jiný, a navíc jsou na to v pohodě díly. Nikdy nebyl problém s žádným automatem a to tento i podobný,máme či měli napříč rodinou několikrát. Jak se do lesa volá,tak se z něj ozývá,není tak?

Ho
Honza123
18. března 2024, 19:00
0

Ja se zadne diskuze neucastnik, tak si to odsuzovani
nech pro nekoho jineho.. A ano, jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva.. A ne, automat neodchazi protoze se k nemu nekdo spatne chova, nebo protoze nemeni olej. Automat odchazi, protoze neni dostatecne dimenzovany na tocivy moment tohoto motoru. Proto se T6 prodavaji za par korun (i ty ktere maji poradou vybavu, ten inzerovany kus je vazne rarita, protoze takhle nevybavena T6 se moc casto nevidi).

Volvista_Volvař
18. března 2024, 19:10
-1

Honzíku, ty jsi už na první počtení strašně milej člověk,bylo by mi ctí,potřást ti jednou pravicí.... O tebou inzerovaných závadách,kde nic tu nic, ani google nic nenašel, jen v angličtině pár negativních zkušeností s automatem jako u Audiny,BMW,Nissanu,Toyoty,Daihatsu....
Povím ti ale tajemství,KAŽDÝ OJETÝ VŮZ S AUTOMATEM,STEJNĚ JAKO KAŽDÝ OJETÝ DIESELOVÝ VŮZ,RIZIKEM VŽDY BYL,RIZIKEM JE A RIZIKEM VŽDY BUDE.... a až se najde někdo,kdo bude chtít eliminovat riziko koupě ojetého vozu,koupí si Yarise II 1.0 50kw v manuálu . Vyřid prosím posměváčkům ze skupiny Volvo, že už ho tam neuvidí,protože auto je prodáno a další setrvání ve skupině,plné lobotomních lidí,již není zapotřebí.

mazany_lisak
18. března 2024, 15:39
0

Dle vlastních zkušeností a poznatků - čím levnější auto prodáváš, tím větší divnolidi přijedou jako potenciální kupci.
Prodával jsem auto za cca 35kKč po vyvaření, sevisu a celkově v cajku. Přijela celá rodina i se strejdou a psem, hodinu kolem toho chodili a pak řekli, že to neberou, protože to auto vypadá moc dobře na nájezd 400kkm a dostal jsem přednášku o tom, jak prodávat auto, že to mám moc špinavý a vevnitř dvě snítka prachu.
Opačnou zkušenost mám s prodejem auta za cca 130kKč, tou dobou nejlevnější daného modelu a motorizace v inzerci a tudíž na tom byla spousta práce. Přijel mladý kluk s otcem, okoukli, projeli a řekli bereme bez nějakých dalších keců nebo nesmyslných cenových nabídek.
Ani si nechci představovat, až se příští rok budu zbavovat sice funkční, ale hnusný a obouchaný jedničkový fabie. Tam očekávám datazy typu "dáte nazplatki" a podobně. Je mi líto to nechat slisovat, když to je celkově fungující a za mizivé náklady jezdící povoz s nadstandardní výbavou.

reagovat
GanGreen
18. března 2024, 15:46
0

Upřímě tě lituju. A jak tady radí všichni, zvedni cenu (si myslim že u tohohle auta si to mužeš dovolit), odfiltruješ divný lidi...
Já budu asi nucenej prodat 22let starou AR a už teď se toho děsim. Nejradši bych to hodil na bazar, ale tyhle auta bazarníci neprodávaj :D Tobě by za toho volvíka 50 ve výkupu nedali? :D nebo to do bazaru prodat nechceš?

reagovat
James
18. března 2024, 21:38
0

Má busso?

GanGreen
19. března 2024, 07:38
1

Kdyby měla busso, tak bych si sehnal garáž a neprodával to :D ale já mám 145 1.6TS

James
19. března 2024, 20:04
0

V pohodě. Já tuhle jel pro daily busso, a odjel v ... 1.4.
Fakticky to ničemu nevadí, protože podmínku "každý správný petrolhead musí jednou v životě... blabla" jsem přitom i tak splnil a nakoplý T-Jet nejede hůř než řekněme busso 2.5. Přitom váží, žere a stojí na povinném o dost míň.
Ten zvuk / vzhled / původ / "legendární" tam ale samozřejmě chybí

GanGreen
22. března 2024, 19:57
0

a Tjet teda dobrý jo? Já do něj asi taky přesedlám, teda zatim je takovej plán :) chtěl jsem atmo. motor, ale multiair bez turba je prej hrozná číčovina :/ takže bude asi Tjet.

James
23. března 2024, 21:37
0

Vcelku se to dá doporučit, myslím si že to je určitě to lepší co se dnes dá pořídit. V životě bych o nějaké 1.4 sám nepřemýšlel, ale přesvědčil mě jeden Alfí mechanik + velmi dobrý článek o T-jetech na D-fensu. Právě to turbo tomu dává parametry slušného atmo 2litru, s chiptuningem tak 2.5 litru, s lepším turbem jsi někde až na 240ps které to pořád vydrží. A to všechno nevyjde na nějaký velký majlant a stojí na v dnešní době primitivní technice.
Pořád nepřímý vstřik, kovaná klika, vodou chlazené IHI turbo, je to samozřejmě 16v DOHC a jinak to nemá vůbec nic - to na tom velmi cením. Já mám tedy ten silnější 114kW (od slabšího se neliší jen jednotkou, ale jiným turbem, větší vstřiky, ...) + chip a dokoupil jsem koncák Ragazzon. Spotřeba tak je +/- do 8 litrů, jde se dostat k 7, ale určitě i přes 9. Jede to velmi svižně, reakce na plyn v Dynamic módu moc pěkná, dají se v tom úspěšně nahánět o dost novější a silnější auta, která bývají samozřejmě ale taky podstatně těžší a často je řídí někdo, komu to moc nejde.
Samozřejmě nic není dokonalé. Aktuálně bojuji s už horšími konektory k zapalovacím cívkám, vyjetými poloosami - vibrace, studené to nikdy nechytí napoprvé. Ale nic z toho není vážné a máme taky najeto přes 200k a je tomu už 16 let. Jinak teda všechna elektronika a výbava stále funguje. V motoru myslím nejsou ani 4 litry oleje, takže měním tak po 8k, přístup k olejovému filtru teda na zabití.
Taky bacha na M32 převodovku a její symptomy, ale to je napříč Opel Alfa atd.
Multiair raději ne, je náchylný na čistý olej a postrádá tu geniální jednoduchost, přitom zásadně větší výkon nenabízí.

GanGreen
24. března 2024, 06:40
0

Díky za info, článek na d-fens (C´mon baby drive your fire) jsem samozřejmě četl + jsem se poptával u alfistů na foru (člověk tam dostane hodnotnější info, než od "alfistů" na FB, tam je to samej chytrák, co ti doporučí akorát jtd protože "benzín tě sežere kámo" :D )
114kw verze by se mi taky líbila, ale že jsem zvyklej na 1.6TS tak si myslim že bych se spokojil i s 88kw jestli to dopadne, tak to budu shánět v MiTu, a tam by to nejspíš uplně stačilo, a chip je vždy možnost, kdyby mi to nestačilo...
Jednoduchost je pro mě stěžejní, po úrazu už se nebudu moc vrátit na dílnu k autům a dělat si na nich sám, takže potřebuju něco co se nesere.
Olejová náplň je docela směšná, ale neni to trabl, jako alfista jsem zvyklej tuhle věc řešit do 10k nájezdu.
M32 už je taková klasika, ale od nějakýho (2012 myslim) roku prý prodělala i upgrade a vydží víc, jestli to neni jen nějáká legenda.
Každopádně díky za názor a doporučení. Člověk si tu kladnou recenzi rád přečte :D

Karel TB
11. dubna 2024, 11:21
1

Autorovi se omlouvám za off topic, ale nedá mi to...
1,4T jet za Busso? i když nejslabší 2,5l ??!!
1,4 Tjet mám rád, mám na něm odjeto pár tisíc km. Ve městě, a na okreskách dává víc, než potřebuješ, na dálnici to ale není nejpříjemnější společník. Možná na MiTo stačí. Zvuk je na 4 hrnek taky fajn, trochu chraplák :) Výhoda je, že ho můžeš mít v o generaci mladším autě, než 2,5 Busso. Výkon nahoře prostě není, větším turbem si zkazíš spodek, kterej tenhle motor má moc příjemnej, budeš tomu muset dát víc benálu a tím pošleš do kopru spotřebu, která ani v seriovém stavu není kdovíjaká.
James sám potvrdil nic moc spotřebu ve svém odstavci. Stejné hodnoty dostaneš s lehkou Ar 156 s 2,5 V6. Tady trochu fabuluju, páč já jsem jezdil za 8-10l/100 km s 2. TB V6 ve 166, což je proti 156 kus auta...čili nemám to 100% podložené
Netvrdím, že výměna Bussa za 1,4T jet není rozumná, naopak, ale je to prostě krok úplně jinam, je to jiná disciplína, možná jinej sport...

Sa
Sato
11. dubna 2024, 15:52
1

Z dovlením prihodím svoju trochu znalosti: 156 2.5 V6 141kw je pod 10l len natrasách prevažne mimo mesto. Moj dlhodobý primer prvé dva roky čo som to sledoval bol cca 10.7, len podla tankovania, nemalo to PP. A to som mal celkom velký podiel trás mimo mesto a mimo dialnicu, ale jasne, sem tam som tomu domu dal za uši :) Odmedzovač je 7000ot/m, trojka končí v 130km/h 4ka v 170km/h super zprevodované :)

James
16. dubna 2024, 19:48
1

Podle mě KarelTB ten T-Jet doshrnul velmi dobře, nemám jako jeho aktuální majitel co k tomu dodat. Asi si z toho vezmu i ponaučení v tom že kašlu na větší turbo, právě ten silnej střed je na tom jako u auta na normální denní ježdění to příjemné a výhodné, a připravit se o něj + si zhoršit spotřebu je pro tenhle normální způsob využití určitě pohoršení. Maximálně dám ještě decat downpipe a tím už končím.

Ovšem co se týče spotřeby Bussa, myslím že tady je realističtější asi spíš Sato, čekal bych spotřebu tak 10+. To je ale jen odhad na základě aktuálního provozování dvou různých starých, ale jiných 6válců, s Bussem žádnou osobní zkušenost bohužel nemám. Ale jako daily bych ho za ten T-jet asi neměnil, a to z čistě praktických důvodů.

Karel TB
17. dubna 2024, 12:02
0

Se spotřebou to mám prostě jinak. S 3.0V6 v Peugeot 406 coupe jsem jezdil taky za 8litrů - trasy tak 20-25km, město + rychlá okreska.
S tím TB, i s Peugeotem jsem se byl schopný se dostat i na 7litrů, když jsem teda chtěl, ale ani při jízdě pro radost to moc přes 10 nelezlo.
Naopak s malýma motorama mi to evidentně nejde.
1,4TJet mi moc pod 7 litrů nejezdil, při tempomatu 140 dálnice to bylo vždycky hrubě přes 8, což je naopak režim, který "malému bussu" ve 166 vyhovoval velmi a dával to s daleko větším komfortem, s jistotou síly pro předjetí se stejnými nároky na benál.
Jezdíval jsem hodně i 900ccm 3 válec v Opelu Corsa, a tam jsem jezdil mezi 8 a 9 l/100km! katastrofa!
Byl jsem poctěn důvěrou otestovat taťkovu chloubu Kia Niro, nevim, co to je, snad 1,5 + elektromotor, a bohužel jsem mu zkazil "eko strom", po mém výletu Ol/Prg/Ol ze stromku zbylo podzimní křoví a spotřeba zas kolem 8l/100km, neumim to, no
Jako daily mám 2,4JTdm Ar 159 Q4 kombajn a jsem teda hlubuko pod normovanou spotřebou, ale vzhledem k nájezdu 30-40 000 km za rok se fakt snažím.
Benzinová hračka 3,2 foukaná dvěma IHI mi jezdí v průměru za 12l/100km
Co jsem tím ale původně chtěl říct je, že s tím AR 6tihrnkem se v rychlostech nad 100km/h projedeš za stejné prachy jako s T jet, ale s nesrovnatelně větším komfortem a jistotou síly pod prdelí. Na "Malé" cestování po městě a do vedlejší dědiny je samozřejmě T jet vhodnější.
Pokud bych trval na adekvátním pocitu síly a zábavy, podaný T Jetem, napadá mě jedině UNO Turbo - jestli se teda nemejlím, měl by to být pořád ten samý základ motoru Fire, proto jsem původně zmínil, že snad na MiTo by to stačilo

James
17. dubna 2024, 19:42
0

T-Jet mám v Mitu, je to 114kW + jakýsi chip. Je to původně auto partnerky, ale nakonec s ním jezdím víc já. V papírech je 1,22 tuny, je to pevné docela slušně vybavené auto plné airbagů, ve kterém můžou reálně jezdit 4 cestující (GrandePunto), jen ten kufr je docela mrňavý. Takže hmotnost za mě vzhledem k výše uvedenému ještě OK. Jede to příjemně živě, i na okresky až dost, na dálnici je i ten 6kvalt moc krátce poskládaný. Spotřeba dle palubáku cca 7,5-8 litrů normálním tempem, na větší dálky klidnou rychlostí by to trochu kleslo. Každá sranda něco stojí, kdyby to byl první Yaris 1.0 VVTI, tak se jezdí za 5L.
T-Jet v něčem větším (Giulietta, Delta...) a v jeho slabší verzi už asi nebude kdovíjak rychlé svezení, ale jako normální motor bez extra očekávání určitě proč ne. V těch lehkých Abarthech 500 apod. to bude perfektní motorizace.
Busso už se bohužel příliš dlouho nevyrábí (takže už je k mání jen už v relativně starých autech a navíc se dál nevyvíjí) a v GTA verzích to prostě stojí nesmysl. To časté řešení silentbloků na lichoběžníkách na daily taky k vzteku. 166 je snad má aspoň odolnější, ale zase ta váha a rozvor navíc. Zvuk na V6 samozřejmě krásný, konstrukce a historie samozřejmě také, za plynem to prý jde skvěle, paradoxně je prý zajímavá volba s potenciálem a oldschool konstrukcí 2.0tb 12v s těmi tyčkami k ventilům do boku. Jen papouškuji co jsem kde slyšel a četl :)

Slaboučké PRV 123kW mi jezdí v průměru za 10-11 litrů spíš nepatrně svižnější jízdou, tam jsem spokojen, AJ16s potom za 20 litrů+, tam se s tím ale počítá od začátku.

3200gt asi chce celkem odvahu vzhledem k dostupnosti a cenám dílů? Není to náhodou taky poslední neferrari motor vlastní konstrukce v Maserati? Spotřeba na to co to je hezká, ty turba té efektivitě asi taky pomáhají, i když to nejspíš nebyl hlavní záměr. Btw Mito má taky IHI, jenom jedno :)
U starších Maserati mi není úplně jasné po čem koukat. U Quattroporte GTS bych si v reálu oproti stávajícímu prehistorickému AJ16s paradoxně nepomohl ve zrychlení, ve hmotnosti ani krouťáku, Granturisma jsou pořád hezká, ale taky pořád docela drahá. Starší 4.2 prý nebrat a jestli šlo mít Granturismo bez Skyhooku nevím.
Přiznám se že ten interiér konkrétně v tmavě modré + dřevo je pro mě osobně takový zlatý grál. Docela podobně ho šlo mít i v Thesis (a navíc s posledními Bussy), ale zase ten Skyhook a hlavně to auto má z boku špatné proporce - vypadá jak Rover, tu siluetu z boku nezkousnu.

Jyrki
17. dubna 2024, 21:05
0

s 2.5 V6 Bussem ve 156 mám dlouhodoběji kolem 11-12 litrů. Ale na dálky jsem se dostal i na hranici 8 litrů. S tím samým Peugeot 406 3.0 V6 141 kw co Karel TB jsem jezdil kolem 10 litrů. Dostal jsem se i pod 8 litrů, ale bylo to pro mě strašně nepřirozené. To bylo auto co mi úplně nesedlo.
T-Jet mám zafixovaný jako žravější motor. 1.6 THP, je možná braný jako automobilová tragédie, ale jezdit umí i za 6 litrů, obecně bych řekl je o 1.5 litru pod T-Jetem.
Obecně mám ale raději atmosferické motory, moc rád jezdím s 2.0 Twin Sparkem 16V, s tím jezdím za nějakých 9-10 litrů, jede to pěkně v celém spektru otáček. Turbomotory mě iritují, jednak nutností dochlazování, na kratší trasy se tak se skřípěním zubů držím a jedu jako stréc, abych pak nemusel moc dochlazovat. A když chci využít potenciál, nasere mě turbodíra nebo s malým turbem zase jako brzo vadne.
Karel tu zmínil, že mu to nejde s malými motory, moje dekády stará zkušenost se Škodou Favorit, se sériovou 1,3 46 kw jsem jezdil za 8.5 litrů, když jsem to převrtal na 1490 ccm (78x78), lítalo to podstatně líp a ve stejným autě za 6.8 litru. Malý motor znamená velké trápení.

Karel TB
18. dubna 2024, 13:57
0

Bavím se, že jsem trefil MiTo :)
Moje zkušenost je Delta III, což je jak Jyrki nepotvrdí fakt Lancia jak se patří - pohodlná, mírně luxusnější v každém detailu a svébytná. Jenže ten motor jí fakt nesedí jak by měl.
U starších aut nemá smysl koukat po papírové dynamice. Současné malé turbo motůrky těm starým dinosaurům naklepou faldy nejenom na papíře - spotřebou, i výkonem. Důvod proč většina dnešních aut nezrychluje a nezatáčí jako dřív není motor, ale hmotnost.
Rovery jsem měl taky. 400 i 75. Osobitý design to rozhodně je, měl jsem je svým zvráceným způsobem rád, ale do Maserati to má teda dost daleko,
Quatroporte je velký sedan. Ten nekupuješ abys závodil s týpkem s rovným kšiltem v nakopnutým MiTu. Kupuješ schopnost být vždycky mezi prvníma, ale v pohodlí, s nadhledem a nejenom na světlech ve městě odkud jsi vyrazil, ale se stejnou samozřejmostí znova za 3 hodiny o 300km dál a navíc s brutální porcí stylu.
Co se týče techniky, spravit se dá všechno. Není to větší pokladnička, než vyjetá V8 se dvěma turbama a elektromotorem třeba od BMW...
Jestli 4,2, nebo pozdější motor, bych se spíš díval na celkový stav a historii konkrétního auta. Sky hook za to pohodlí asi stojí. Když do pekla, tak na pořádném koni.
Kup co se ti líbí (samozřejmě v rámci budgetu), trávíš v tom hodiny, tak ať to není promarněný čas. Pokud s tím nehodláš jezdit denně 100km, tak nějaký litr spotřeby nemůže být parametr co tě přinutí přesednout z Bussa do 1.4 T Jet, o stokorunách v rozdílu povinného ručení se nemá vůbec smysl bavit - a jestli ano, vybíráme špatné auto ;)
Obecně nová Škoda Octavia v plné palbě vyjde klidně dráž, než pěkné Quatroporte po leasingu. Pro které klíčky šáhneš je už jenom na tobě. Pro sousedy budeš pozér každopádně. Buďto se musíš nutně předvádět, že máš na nový auto, nebo si taháš kšandy ve vylítaným Italským generátoru rachotu. Každopádně budou mít radost až ti to někdo škrábne, nebo se to vysere.
Správná volba je tedy to inzerované Volvo, které kombinuje to nejhorší ze všeho - Je vidět, že není nové, designem moc nevyčnívá, má sice větší víceválec, ale výkon i spolehliost mu chybí :X ideální samohyb, co ti před domem závidět nebudou, a v garáži si můžeš leštit Quatro, nebo tu funglovku od dikobrazů... Volisti snad pochopili nadsázku

James
20. dubna 2024, 11:21
0

S tím dochlazováním to u Mita nebude tak horké. Má turbo chlazené vodou, a i po vypnutí se to jaksi ještě dochlazuje samo na principu samotíže jak u starého Wartburga. Horší je to plastové vložené sítko v holenderu na vtoku oleje do turba, postupně se zdeformuje a může zhoršit průtok oleje. Na tom svém už jsem ho odvrtal do pryč.
Ideální přeplňování co jsem vyzkoušel z hlediska odezvy na plyn, průběhu i relativní jednoduchosti a spolehlivosti je kompresor. Jen ten vliv na spotřebu no... a to kňučení se taky nelíbí každému.

Delta se mi taky celkem zamlouvá, ve smyslu že v utažených mantinelech koncernu a doby unifikace se dokázali docela pozoruhodně odvázat. Určitě bych si jí pořídil radši před Giuliettou.

Rovný kšilt si ještě nějak musím pořídit do Mita. To BMW (nebo spíš žádné BMW) radši ne. Na Skyhook jsem nikde nic dobrého neslyšel, a určitě by mě potenciálními náklady odradil od koupě celého auta. Já chci dobrý obyčejný tlumič, cokoliv adaptivního je pro mě z hlediska X-tého majitele 15+ letého auta už sprosté slovo, byť nové to možná mohlo jezdit hezky.
Karle, snažíš se mi tady podsunout, že T-Jet je taková Fabie nehodná Bussa. Ale vždyť já to ani výš nijak nerozporuju, potřeboval jsem přesně Fabii, s malým ale povedeným motorem, pokud možno znakem Alfa a 4pístová Bremba a pár dalších věcí už jsou takový bonus k tomu. Další bonus je, že dynamikou se to slabšímu Bussu blíží ne-li vyrovná, i díky hmotnosti. Nic víc, nic míň

Po klíčkách od Octavie já dobrovolné sahat nebudu, však sousedi okolo dobře vědí. Nedávno jsem si dělal základní údržbu na hydropneumatice, tenhle víkend objednám manžety na Diravi a pustím se do kontroly ventilových vůlí na desmu - hlavně nejezdit ničím tak úplně normálním :)

Karel TB
20. dubna 2024, 18:23
0

Měl jsem prostě chuť trošku provokovat. T Jet na MiTo podle toho co píšeš opravdu stačí, a jsem ze stejného těsta - radši se svezu v něčem co mi sedí, než v něčem co tabulkově vycházínejlíp - ostatně ztráta hodnoty je přesně ten efekt, který i mě pomohl dostat se za volant zajímavých Italek.
Co se týče adapivních tlumičů, radši bych je taky neměl, ale bavíme se o autech co kdysi stály ekvivalent rodinného domku, mají choulostivou techniku, a to je zároveň jeden z důvodů proč jsou tak vyjímečná.
Který Citron ti vysává peněženku? XM? kdysi jsem se tím vezl a od té doby jsem nic podobného nezažil

James
25. dubna 2024, 16:24
0

Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi příjemná motorizace. Já na tom mám ještě Koni tlumiče+Eibach péra, dost to tomu pomáhá opticky snížením, na dobrém asfaltu to nejde urvat a v ostré zatáčce první začne vypochodovávat zadek, potud (opět samozřejmě v rámci kategorie a ceny auta) super. Jenže je to taky neskutečně tvrdé, ty téměř zavařené nápravy na ty naše cesty dávají strašidelné rány. Disk ale kupodivu žádný nakoplý ještě není.
Teď si půjdu zkusit coaching od Special Drive, z těch aut co mám mi Petr Mutafov jednoznačně doporučil právě to MiTo.

Tabulkové parametry rozhodně umí ledacos napovědět, ale taky si čímdáltím víc spíš vybírám podle nějaké zajímavé historie automobilky/modelu, zajímavé kontroverzní techniky, samozřejmě motor musí být povedený (to pro mě určitě hraje větší roli než objem / počet válců, uspořádání / přeplňování), design určitě nějakým způsobem taky.
Uvidíme, jestli se nějak v dohlednější době propracuju až k tomu staršímu V8 Maserati, ještě se kvůli tomu stokrát doma dohádáme, nebo už vyměknu, splynu s davem a racionálně nakonec skončím v něčem jako Stelvio 2.0.

XM už mi peněženku přivysálo při pořízení - částečně kvůli mé důvěřivosti, teď už je to finančně velmi laciné - pokud si drtivou většinu oprav udělám sám. Dělat ještě docela i je co, ale funguje a jezdí to, hlavně hydropneumatika funguje jak má. No, aspoň mám přesně tu specifikaci jakou jsem vždycky chtěl. Už si ho nechám - levnější už asi nebudou. Pokud bys měl pocit že to není dost Italské, tak sice chápu, ale je to Bertone a prostě jsem měl potřebu alespoň jednou uctít tradiční Citroenskou divnotechniku :)

eLzyx
19. března 2024, 03:12
0

když jsem kupoval Teslu, tak mi také majitelé popisovali podobné storky. Nemít nabíjení zadarmo, tak si ty projížďky nechají zaplatit. V té době to bylo ještě dost neobvyklé a silné auto, takže na "prohlídky" jezdili i 20 letí kluci, co měli v kapse leda tak na krabku cigaret, ne milion plus.
Já bych to řešil tak, že bych přímo v inzerátu uváděl "prohlídka zdarma, testovací jízda 1000Kč, která se v případě koupě odečítá od kupní ceny". To by mohlo odfiltrovat ty "projížděče" a podobná individua.

reagovat
Volvista_Volvař
19. března 2024, 07:04
1

Ahoj, To s tou placenou projíždkou,setkal jsem se s tím, u inzerátu na nějaké supersporty.Tam to chápu ,zaprvé jen start motoru je pár stovek v háji v benzínu a amortizaci,za druhé by na takové Lambo jezdili 20 letí kluci v havajské košili s pětikilem v kapse a prázdnou platební kartou..... No ale u toho Volva,asi bych se cítil strašně arogantně a nepřátelsky :/// Před rokem a půl jsem prodával Tetino Citigo ,měl jsem za úkol nechat udělat olejový servis,auto nafotit a na inzerovat a za týden přišla rodinka a a když došli k autu na tři metry, ptali se kde sedneme a vypišeme smlouvy, Auto za 120 a ani se nechtěli svézt ,nejspíše jim stačilo,že to mělo LPG a provozní náklady se rovnaly 125 skůtru Yamaha .

eLzyx
19. března 2024, 12:01
0

u supersportů bych ten projížděcí poplatek zvednul na 5000Kč, klidně s dovětkem "pokud najdete vážnou technickou či právní závadu, poplatek nebude účtován". U aut do 100k Kč bych asi volil cenu kolem 500Kč, prostě na projetý benzin.
Osobně tohle projíždění bez vážného zájmu o koupi nechápu. Nechápu ani zážitkové jízdy, byť ze zcela jiného pohledu. Já bych to auto chtěl tak moc, že bych si kvůli tomu zruinoval život. Takže si do žádného Porsche, Ferrari, Lambo nesednu za účelem zážitkového řízení, dokud na to nebudu mít. Tak jsem to měl i s Teslou. Dokud jsem neměl volné prachy, tak ne, nechci to řídit, nechci v tom jet.

Volvista_Volvař
19. března 2024, 13:39
0

přesně tak

Irwinek
20. března 2024, 11:51
0

Psal jsem to do SZ - narazil jsem s kolegou u oběda na člověka, kterej to má asi jako koníčka - prostě si vyhlídne auto, něco si o něm přečte a jede " nakupovat ". Projede se, pak něco plácne a kupce nechá být. Celej rozhovor od vedlejšího stolu jsme nazaregistrovali, ale tohle stačilo :-(

Volvista_Volvař
20. března 2024, 18:06
0

to je naprosto šílené hobby :D

Irwinek
20. března 2024, 20:56
0

Ale když to tu tak čteš, máš pocit, že u dost lidí už byl :-)

eLzyx
20. března 2024, 23:46
0

přitom by mohl navštěvovat autobazary, těch je dost. A v AAA si asi těžko budou pamatovat tohoto Lojzu, pokud tam nebude chodit co týden. Ale asi vychytává inzeráty ve svém okolí, aby nemusel jezdit daleko. Pak by to znamenalo, že jich je víc ... hodně.

Sa
Sato
19. března 2024, 11:44
0

Ja mám asi strašné šťastie ale každé auto som predal hneď prvému človeku čo prišiel, aj keď to vždy pár týždňov trvalo. Najprv som si myslel, že to je tým že predávam hlavne šunky ale nakoniec rovnako dobre šlo aj mondeo ako relatívne normálne auto.

AR 156 2.5 V6 - 550 Eur (not kidding - stav nič moc ale aj tak sa doteraz kopem doprdele že som si to nenechal)
Chrysler 300m - 5000kč - "stav na diely" o pár rokov neskor som to videl znova na bazoši za 30k :)
Mondeo mk4 - 140tis kč, povodne som teda chcel 160k ale stále asi spokojnosť, auto už aj tak len stálo.
AR 147 1.6ts - 45tis kč - pán taký koumák, mal diagnostiku :) previezol sa asi 200metrov a povedal, že to berie :)

Už len pre tento blog by som to volvo rád kúpil, keby som mal na to aspoň nejaké využitie, ale fakt nemám :( 50k to nechá človek v servise lubovolného BMWčka za rok, alebo za mesiac... :)

reagovat
Volvista_Volvař
19. března 2024, 13:38
1

Ahoj,měl jsi veliké štěstí při prodeji.Volvo je už prodánoa dneska mi volal naprosto nadšený nový majitel a jde si ke mě jen pro doklady. Takže paráda,psal jsem o tom v blogu. Jinak za vrchol arogance považuji to,když prodáváš třeba auto s kosmetickými vadami, člověk přijde,a přestože o nich věděl už z inzerce a fotek,přestože je vidí,tváří se ,že auto chce a projet se je jen formalita a pak ti řekne,že za projíždku ti děkuje ale že ten škrábanec ho trápí a ,že auto nechce. :D:D:D