načítám data...

Hledám auto

30. října 2020, 13:16 29 komentářů Zdeny60

Chtěl jsem nahradit stávajícího Outbacka něčím novějším, ale nenašel jsme variantu.

Momentálně vlastním 3 auta. jedním je zděděný dělník v podobě Fordu Mondeo 1,8i 92 kW z roku 2006, pak tu máme rodinné kombi Subaru Outback 2,5i 123 kW 6°MT a pro velmi ojedinělé svezení pak Infiniti G37 4x4 sedan. Nutno dodat, že druhým rokem jsme s manželkou doma a nepracuejeme ani práci nechceme a nehledáme, díky čemuž musím trochu více hlídat rodinný rozpočet, t.č. již bez jakéhokoliv příjmu. To jen na úvod, abych osvětlil naši situaci, co se financí týká. Outbacka máme 5. rokem a je to vůz, který byl připraven tzv. megalomanským servisem na důchod. Bohužel, ač je to třetí Subaru, které máme, jsem se s Outbackem nesžila  avdí mi na něm elektrické servo. Po legacy SpecB jsem si myslel, že si na to zvyknu, ale bohužel. nezvykl a toje vpravdě jediným důvodem mé nespokojenosti s tímto jinak vynikajícm autem Motor je dostatečně živý (o poznání lépe táhne, než předcozí 2,0R 121 kW s °MT v Legacy), má nižší spotřebu než zmíněný 2,0R, nejvyšší výbavu, jako kůže, velká NVAI, kamery, atd… leč požitek z jízdy není takový, jak bych si přál. Infiniti je mimo komentář, to je jen auto, které zabírá místu, platím na něj servis v podobě pravidelné výměny olejůa  filtrů a najzdím s ním cca 800-1200km/rok. Ale pro radost mi to stačí. Vůz sice nabízím v inzerci v sekci sporotvní vozy.cz a to nyní za zvýhodněnou cenu, protože uznejte, živit 3 auta pokud jste bez příjmu, není oupně snadné, byť mě to nijak neomezuje. Ale nemá to racionální opodstatnění. Takže začala rodinná diskuze, že a jestli nebude lépe vozový park zredukovat. Ford doma zůstane, to je absolutně jasné. Je to totiž nejlepší vůz, který kdy u mě před domem stál. Zdědil jsem jej po zesnulém otci, je v top stavu na svůj věk (zrovna včera, když jsem byl měnit olej, mechanik jen nevěřicně kroutil hlavo nad stavem, kdy na spodku nenajdete ani místečko, kde by nikoliv tekl, ale byť jen prolínal oje, kastle navzdory dvěma ťukancům absolutně bez koroz a původní výfukové potrubí  s dlouhatásnkou dobou života před sebou). Tohle auto je dělník. není HAV pojištěné, ale jezdím s ním v pokldiu a nemám problém ho nechat pod sjezdovko na prakovisšti s tím, že jsem předem smíření, že na něm přibude šrám od lyží od okolních ovcovitých občanů. Outbacka byh tam takto nenechal a o Infiniti ani nemluvím. Takže Outback ej na pořadu dne. Sedl jsem k netu a začal pátrání. Jelikož je mi 61 a jsem z tzv. staré školy, vybíral jsem vozy podobné koncepce, jako je Outback. tedy větší kombi (vozím lyže, skialp,y modely, ale krámy na focení, téměr stále jezdíme na výlety na hory, které josu naší láskou). Takže autopohodlné, velké, ale také podobně jednoduché a zejéna stejně splehlivé.Outback ostatně jako všechna ostatní Subaru bychnazval vysoce spolehlivými, byť vyžadují někdy poněkdu odlišný serrvis, než třeba Škoda. O tom ale psát nechci.  Vylučovací metodou jsme zavrhnul přímovstřikové agregáty a tím jsem de fcato skončil V autě nechci turbo, takže jsm výběr vozů snížil limitně k nule. Z kandidátů mí zůstaly dva. Outlander a Honda CR-V s 2,0i. Nechci žádný automat, chci kvedlačku. Výhodou je 4x4, ale není podmínkou nutnou, i když by potěšila. Bohužel tímto kroteriem padáOutlander, neb ne je s 4x4 jen s CVT a to neéé. Honda by byla, ale fyzicky jako zánovní ojetina s 2,0i též není a nové je už je direct inejction 1,5T, takže také ne a navíc opět jen s AT. Taže mi zůstal jen a pouze jediný vůz – Mitsubishi Outlander s 2,0i, 4*2, 5MT a klasickým atmo motorem se 110kW. Byl jsem jej otestovat u Auto-re.cz, kde mám předběžně zmaluvený ten čerbený Outlander, než s euvolní současná situace kolem koronáče. Auto je pěkné. Vleké-ano. Místa na rozdávání. Motor -klasika, jak jsme chtěli – do výběru má co mluvit i má drahá polovička. Jede to velmi slušně, ba bych přímo řekl, že rakce tohoto motoru josu výborné. Sice vnitřní hluk je vyšší, než o Subaru, taktéž rázy od zadní nápravy, ale jako celek je to dobře použitelné. Řízení výborné, není tam ta přehnanaá citlivost na pohyb volantu, jako uOutbacka, která mi prostě vadí. reake na plyn příkladné. Já užnezávdím, i když mám rád svižnou jízdu a stímot dvoulitrem se vižně dá jet velmi dobře. Mně stačí, když mohu jet povoleným limitem +20km/h, více neočekávám. traht asfalt a pálit gumy to nemusí. SApotřebu jsem při test drive dosáhnul asi 7,7 v tzv. “mém” režimu, tedy způsobem, jakým jezdím se Subaru a mám při tom dlouhodbý průměr asi 7,5/100. Nevěříte? nevěřte – důležité je, že to tak je a benzín mě stojí tolik, kolk mě stojí. Palubvka jednoduchá, bez kravin typu zrcadlení mobilu,bez desti vstupů USB, bez bezdrátového nabíjení, prostě bez kravin, které v autě nepotřebuji. mně stačí tempomat, vyhřívané sedačky, komunikativní řízení, dobré brzdy a ne úplně mrtvý motor. Potud vše v pořádku. Jídza se mi líbila a Outlander by asi mohl být. Do té doby, než sej se sehnul a,podíval s ena spodek. A to jsem asi neměl dělat. Zadní část šasi totálně bez jakéhokliv ošetření antikorozním materiálem. Tady je to tedy za 5, jako ve škole a srovnání s Outbackem prostě v tomto ohledu není absolutně možné. Chápu, dá se to nastříkat, ale… ALE! Ale to je také asi jediné mínus, které provedení Outlandera dávám. Takže výběrem by prošel, pokud se DoDo – doma dodělá. Jenže: Outback – jak jsme pravil – prošel velikým servisem – rozvody četně kladek a pumpy, brzdy, nástřik spodku a dutin, všechny náplně, filtry, brzdy, kotouče… Stálo mě to 60 papouchů, ale je to auto, které je nachystáno na dalších 120.000 km bez jediné investice mimo výměny oleje v AT (60.000km). Navíc zimní sada, nové gumy. A nyní se ptám: mám radši překousnout tu nechuť k jeho řízení (ne, že by se s tím jezdit nedalo, dá se a přepychově, ale Infiniti nebo Mondeo to není), a nebo jej mám prodat (zájemci josu a denně volají- můj vůze je v top stavua  navíc v edici, která dnes už v totmo stavu nejde koupit – malá nájdez prokazatelných 104.000km, dvouvačka vhodná k instalaci LPG a navíc mauáol, nehledě na to, že nebyl bořený) a pořídit Outlandera? Bude mi chytě třeba 4x4? Asi ne, tam, kde bych ji využil, příliš nejezdím a pokud bych tam jet potřeboval, stejěn zůstanuviset na břiše v závěji. Outback je 2011, ale poslední tři roky nejetý, pouze garážvaný s ervisovaný, jen loni jsme na něm najel asi 600km!, takže je tzv. zamrazený, pouze promazávanýmotro nějakou trasou kolem 50-100km, navíc pořízená nová baterie,Outlander je konec roku 2017, takže zánovní. Nevím. Váhám… Pokud bych prodal současně i Infiniti, tak bych možná vyměnil Outbacka za Insignii s 2,0 a 4x4,ale nevím, zdali bych potřeboval tolik potenciálních potíží (jenak už přímývstřik, pka turbo a kupui elektorniky, kterána servisu může stát nemálo peněz. Ale Insignia je heká a byl by to kandidát. Mondeo ? S 1,5 ekobůstem? Možná taky, ale pověst nemá nejlepší. Tak nevím…Je smutné, že v ojetých vozech 3-4 roky de facto není z čeho vybrat, pokud si člověk dá taková kriteria, jako jsem si dal já. Rozum říká neměnit, srdce vidí v garáži například tu Insignii. A jak to uzvařít? Napiště svůj názor :-) 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
30. října 2020, 14:02
0

Až budu v důchodu a budu mít na to abych uživil 3 auta, budu úplně spokojenej :-)

reagovat
Zd
Zdeny60
30. října 2020, 15:32
0

Nebudeš, protože budeš mít jiný starosti :-)

Sa
Sato
30. října 2020, 14:12
3

Poradím, že treba doplnit odstavce, potom si to prečíta viac ľudí a niekto možno bude niekto vedieť poradiť. A ešte možno upresniť nejaké tie finančné predstavy na prevádzkovové náklady. Osobne si neviem predstaviť aké to je žiť bez príjmu, akože len z úspor? Žiadne dividendy/nájmy/důchod..

reagovat
lu
lumix
30. října 2020, 14:53
4

Zkusil jsem to přečíst, ale tak, jak je to psané mi to nějak nejde. Připadá mi jako když se někdo nudil a sepsal všechno možné a nic dohromady.

Zd
Zdeny60
30. října 2020, 15:31
0

Ne, nenudil, ale moc myšlenek v hlavě jsme fakt neuspořádal příliš přehledně. To uznávám. Šlo o to, zdali v mém rozhodnutí ano čine.

st
st. Padre
30. října 2020, 16:04
0

Řeším něco podobného. Mám liftback diesel - spolehlivé auto se kterým se dá celoročně jezdit a odvezu v něm vše co potřebují. Ale řízení je nuda. Pak mám Míatu - nájezdu jen pár tisíc km za rok a pak mám ještě silnou motorku se kterou jezdím hlavně v Praze kvůli zácpám a parkování. Není to ideální, rád bych to zredukoval, ale také nevím jak. Kdybych to řešil prakticky, nechám diesel, prodám motorku a Míaru a místo toho koupím skútr. Ale pak by mě to asi už nějak nebavilo...

Dej inzerát na vše co máš, drž ceny a uvidíš sám co se nejdřív prodá.

lu
lumix
30. října 2020, 16:21
0

Univerzální auto neexistuje, to je jako boty. Těch má člověk x párů. Na zimu, na léto, na jaro, na zahradu, na běhání, na kolo, k obleku atd..

RTjohny
31. října 2020, 00:16
2

Zvládl jsem to přečist. Skoro do konce. :)
Obecně si ale myslím, že v této situaci hledání za Outbacka nedopadne.
Čistě pragmaticky - Infinity je zřejmě z důvodu peněz z kola ven. A hledá se nástupce za auto, na kterém byl zrovna udělán veliký servis, je jasný přehled o jeho stavu a že vlastně postačuje? Jakékoliv jiné auto bude koupeno, veliký servis je vždy na misce váh. A to za to zřejmě nestojí. Navíc už samotný výběr horko-těžko procházi srovnáním s Outbackem. Někdy to chce se na situaci podívat racionálně.
A někdy naopak ne a jít do nějaké šílenosti, typu Dodge Durango Hellcat. Na to ale asi tady není úplně vhodný manévrovatelný prostor. Nebo to z toho příspěvku bylo pochopeno špatně? (Ono nějaké okrajové podmínky vždy pomůžou)

reagovat
Fa
Fandatik
31. října 2020, 11:00
1

Souhlasím. Prodej Infiniti. Nech si pelech a Subaru. Navrhovaná výměna je řešení do pekla, stejně nebudeš mít auto, které podvědomě musíš mít a budou tam jiné věci, které tě začnou štvát a za dva roky budeš ve stejné situaci.

sheogh
31. října 2020, 02:31
0

Co treba Mazda CX-5? Akorat asi nebude 2.5 s manualem, jen dvoulitr... ale otazka je, jestli to bude lepsi nez outback

reagovat
beastar
31. října 2020, 12:30
0

Hlavně jako takový ty představy, že něco nahradím něčím a ono to bude zaručeně lepší. To jsme tady nedávno řešili toho Mustanga za E39v8. Já nevím co ty lidi vymejší pořád. Hlavně konstrukce typu. Chci tohle a tamto a okruh a pohodlí... a já nevím co rwd a hodinky s vodotryskem. To prostě nikdy nebude fungovat:D Zlatej Krab ten má osm aut devátý plánuje a má auto na všechno...

sheogh
01. listopadu 2020, 11:56
0

Jojo casto to byva hledani bilyho nosorozce, nekdy dokonce musi umet i srat duhovy lejna... Na druhou stranu se u podobnyho mindfucku pristihnu sam :-D

To je i tu - souhrn pozadavku, ve kterych se proste novy auto jen tak nenajde - uz jen ten neprimej vstrik vyrazuje skoro vsechno krome EV. A k tomu ten pozadavek, ze to musi byt lepsi, nez Outback 2011 fplne a manual (v cem lepsi jsem uplne nepochopil, protoze krom elektro serva ho Zdeny celkem glorifikuje)

Reseni podle me uplne neexistuje, leda, ze by se trosku osekal ten filtr - vykaslal bych se treba na ten neprimej vstrik, auto nepodtacel, obcas poradne vyhnal pavouky :-)
Nebo koupit neco od Toyoty s D-4S, ten ma oba typy vstrikovani :-)

Horsi to bude s tim manualem, ten v kategori outback a lepsi uz moc nebyva...

Prodej outbacka po tech investicich taky moc smysl nedava - podle me se malokdy takova investice promitne dostatecne do ceny, za kterou to budou chtit lidi realne koupit. Toho bych si nechal. Prodal Infi a misto nej koupil neco pro radost (pochopil jsem, ze Infi uz nebavi)

MB
MBMB
01. listopadu 2020, 01:36
0

Blog mě zaujal svou formou a dle očekávání jsem se docela pobavil. :D
Moc nerozumím tomu, jaký mělo význam investovat do auta, se kterým člověk není spokojený a kterého se chce záhy zbavit. Každopádně situace už je, jaká je a vlastnit navíc dvě auta, která de facto vůbec nejezdí, je pochopitelně z praktického hlediska nesmysl. Akorát to stojí peníze a stárne, tudíž dále ztrácí na hodnotě.
Z textu není jasné, jestli je vůbec potřeba vlastnit více aut pro nějaké nutné případy, kdy oba členové domácnosti současně musí někam jezdit samostatně. Podle všeho ne a pokud to tak je, zdražil bych Outback, když je o něj takový zájem, obě přebytečná auta prodal a nechal si jen Mondeo, které se evidentně jako jediné používá. Nebo prodal úplně vše a koupil jedno novější auto místo toho, pokud už Mondeo v nějakých ohledech dosluhuje.
Přičemž u posledního jmenovaného scénáře bych se vykašlal na požadavky typu, že to nesmí mít turbo či automat, pokud pro to člověk nemá opravdu pádné důvody založené na důkladné vlastní zkušenosti. Zrovna na tyto dvě věci si drtivá většina lidí u normálních aut i přes případnou počáteční nedůvěru zvykne velice rychle a ráda.

reagovat
Zd
Zdeny60
01. listopadu 2020, 10:21
0

Ten Outback jsem "dělal" s tím, že ho dojezdím až do okamžiku, kdy půjdu dobrovolně odevzdat řidičák. Takže de fctao na důchod. je mi 61, doufám a věříím, že ještě aspoň 10 let budu jezdit, rád bych o něco déle. tak proto. Ale ostatně všechna auta, která jsem měl, vždy byla servisována tak, aby byla prostě v prvotřídním stavu, byť to stálo mnohdy veliké peníze. já to tak mám v hlavě, no :-) Bohužel, jízda s Outbackem mě jaksi nebaví, to je celé. Jak jsem zmínil, kupoval jsem ho jako své třetí Subaru a věřil jsem, že si na něj zvyknu. leč nestalo se tak. Pravda, nahrazovat ho za každou cenu, zejména nyní, když je fakticky v top stavu a nevyžaduje vůbec žádný servis, je trochu proti rozumu, na druhou stranu, náhradu jsem našel jen jedenu a to je zmíněný Outlander. Mazdu nechci, jak tu někdo radil, měl jsem 3MSP a kvalita mě nepřesvědčila. Věřím, že soudobé modely jsou na tom lépe z hlediska ošetření proti korozi, ale,pohled na "hadrem" zakrytou podlahu mě nepřesvědčil, protože vím, jak vypadalky "hadrové" podběhy u 3MOPS po zimě. Byly bílé od solia vyčistit to nešlo. A tady celá podlaha....Bohužel v Jeseníkách solí od září do června....Turbo a přímý vstřik s ohledem na profil našich tratí nechci. Často jezdímejen třeba 15+15km a to i v zimě, kdy motor se pořádně neprohřeje. Máme totiž hory za humny a vzdálenosti jsou od těch 15 do 60km. Koncern VW má u mě zákaz vjezdu na pozemek, děkuji, 3 vozy jsem měl a už nikdy více. Nehodlám přistoupit na politiku VW Group. Pravda, Mondeo přežije jako poslední, to je skutečně suprové auto, byť mu je 15 let a nemá ani dotykový displej, neumí samo zaparkovat, za jízdy se se mnou nebaví, nemá ani USB, ani bezdrátové nabíjení ba ani vodotrysk :-) Ale je 100% splehlivé a s minimálními servisními a provozními náklady.

KS
01. listopadu 2020, 08:45
0

Zvládnul jsem to přečíst. :-)

Vzhledem k vašemu věku bych doporučil zbavit se starých a nepoužívaných aut = Infiniti a Outbacka.
A namísto toho pořídit jeden vůz "napořád", čili něco novějšího, co vás bude alespoň trochu bavit (manuál?) a s vyšším podvozkem pro výlety do přírody.

Když je turbo a přímý vstřik dobře udělané a provozované, není se čeho bát, jen to chce občas delší jízdu aby se odpařil benzín z oleje a tankovat lepší palivo, což by nemusela být potíž, jelikož pokud jezdíte za 7.5, tak s přímovstřikem pojedete min. o litr úsporněji.

Pokud by vám stačilo něco menšího, třeba by se dalo podívat po Volvu V40 CrossCountry. V případě potřeby kombíku, což asi je stále váš případ, připadají do úvahy V60 opět v CrossCountry, i když benzínových kusů je docela málo.

Ještě vidím alternativu u koncernu VW, konkrétně Golf 1.8TSI Alltrack / Leon 1.8TSI X-Perience, ale nevím jak by se vám zamlouvala převodovka DSG. Samozřejmě provozní náklady by byly vyšší (spotřeba, servis převodovky, pohonu 4x4, atd.).

A na závěr můj tip: Dovézt ze zahraničí (protože v ČR se neprodával) Leon 1.4TSI X-Perience. Který v této verzi sice může působit jako chudý příbuzný a úlitba emisím. Ale vzhledem k tomu, že nejezdíte sportovně, spodový zátah turbomotoru by vám mohl stačit, případně se dá snadno poladit (ze "125k" k cca 160 koním). Má to manuál, řízení nevím jak by vás uspokojilo, no nic moc lepšího a v rozumné cenové relaci asi neseženete. Motor by neměl mít ani ACT (vypínání válců, což může být časem zdrojem potíží), tyhle 1.4TSI jsou už bezproblémové a jezdí to za pár korun. Berte, dokud jsou.

Můj otec (v podobném věku), taky částečně na mou radu, koupil Rapid 1.2TSI (ještě ten starší 8 ventil) a je absolutně spokojený, ale má to jako lepší auto. Samozřejmě předtím jezdil samé atmosféry s MPI. Pozici dělníka teď zastává Suzuki Ignis 1.5VVT, máme ho již 16 let (od novoty), najeto cca 230tkm a super bezporuchový auto, takový dnes už se asi neprodávají.

reagovat
krab
01. listopadu 2020, 11:33
0

Tak jsem to teď taky zvládnul dočíst a měl bych k tomu asi následující.
Vzhledem k tomu, že jsem asi rok měl taky Infiniti G37 (jen kupé se zadním pohonem) zajímalo by mne, co je hlavním zádrhelem pro to ho nepoužívat dál a zejména víc, zkrátka jako hlavní auto. Je to nedostatek prostoru pro ty lyže nebo nějaká představa, že je ho "škoda" používat celoročně zima/léto a auto se zkrátka chtě nechtě sem tam časem odře atd.. Mě na mém Infiniti nevyhovoval jedině ten automat. Nebylo to ono, s manuálem by to bylo geniální auto. Ale je můj subjektivní dojem a hodnocení. Jinak motor, řízení, pozice za volantem atd... jsou opravdu velmi dobré. Včetně komfortu a výkonu motoru, který je řekl bych velice povedený. I spotřeba kolem 11 litrů není něco co mi mělo tendenci vadit. Naopak, na svůj výkon docela úsporné auto.

Outback nevím - jestli je kámen úrazu elektrický posilovač a dovedu si to představit ( v konstrastu se skvělým řízením u Mondea a Infiniti) pravděpodobně vás bude štvát téměř jakékoli nově prodávané auto na trhu. To je smutná realita...

Outlander bych řekl, že je možná zase naopak až zbytečně zastaralý, nevím, zkušenost nemám. Můj otec si zhruba ve vašem věku koupil Hondu CRV 2.0i manuál a byl s ní nesmírně spokojený. Koupil jí někdy v roce 2018 myslím. Zůstala v rodině, hodila se sestře a on dnes jezdí jiným autem, ale tu Hondu si tehdy po dlouhém výběru objednal novou, výbavu Executive, když jí přivezl byl z toho nadšený a v podstatě auto ničím nezklamalo. Není to však nejlepší čtyřkolka na trhu, ale asi na ty běžný účely stačí, všude to zatím v zimě vyjelo, ostatně ono je to o řidičském umu a pneumatikách... Mě na CRV asi jedině nevyhovoval menší točivý moment motoru, když jsem si jí jednou půjčil a táhl s přívěsem dvě motorky do Dolomit. Tak stoupání na Brenner už bylo znát, že zkrátka Honda má klasický atmosférický dvoulitr a zhruba 190 N.m , víc ne... Ale jinak, když se nic netáhlo, tak to jezdilo výborně a ráda se točila, zkrátka klasický motor Honda. Já bych se nedivil, kdybyste si jí nakonec místo toho Outlandera po vyzkoušení koupil raději...

Jinak já bych osobně prodal Outbacka a jezdil Infiniti a Mondeo. A máte vyřešeno.... Jestli mu technicky nic není a jezdí vážně jak má, tak upřímně řečeno to auto má větší hodnotu než nějakých 280 tisíc nebo kolik vidím v tom inzerátu. Co za takové peníze dnes koupíte? ... A auta s takovými motory se už v Evropě bohužel neprodávají.

reagovat
KS
01. listopadu 2020, 12:08
0

Už jsem čekal, že poradíš kombíkový Mergl C200 KOMPRESSOR :-D

Tazatel asi nechce jezdit např. do Alp v 15 letém autě (parkovat vedle němčourů, který přifrčej v X5, Q7, atp. to nechceš... :-D a navíc přecijen otázka spolehlivosti) a do Infiniti se ty lyže jaksi nevejdou (a ani nehoděj).

Myslím si, že teď je nejvhodnější doba vyřešit otázku mobility tzv. "nafurt" a užít si raná důchodová léta v zánovním voze. A mít možnost cestovat s mírnými náklady, což s autem papkajícím 11l/100km v důchodu? Asi taky nechceš...

krab
01. listopadu 2020, 13:07
2

Nebudu přece někomu kdo bydlí v Jeseníkách a je vášnivý lyžař doporučovat zadokolku... :-D
Jinak by mě ale fakt jako jedna z prvních věcí nenapadlo, že motivace chtít nové auto je ta, abych si nepřipadal se starým autem někde "blbě" nebo jako chudý příbuzný... Tohle mi nikdy nevadilo nebo mě nezajímalo. Řeším jestli mě auto baví/nebaví a co mi za dané peníze nabízí. A žijeme v době, kdy je strašně málo nových aut, která fakt stojí za to si pořídit. Takový Infi s atmosférickou V6 je prostě pořádná kára a dneska to nikdo nedělá. Mondeo Turnier z tý doby (ta MK2 nebo MK3 záleží jak to kdo počítá) je ve svý jednoduchosti i kvalitě provedení dodnes parádní auto za pár korun. Naopak, za takovým autem v extra dobrým stavu se rád ohlídnu...

Můj otec, podobný věk má na důchod Mercedes třídy E , kupoval po té Hondě jako nový (já si myslím, že zbytečně a mám pocit, že na má slova po první poruše tohoto sotva zajetého zázraku dochází) a pak BMW X5 4.4 první první generace, což je jeho nejoblíbenější auto, udržuje ho v perfektním stavu a je to auto, který mu dělá vážně radost. A už mu bude 20 let. A co? Že je to starý? Naopak je to v kontextu toho co se dnes dělá furt lepší a lepší auto. Sice to vyžaduje údržbu, ano může se to na cestě kdykoli neplánovaně porouchat (stáří elektriky neokecáš), ale legrace je, že se takto zastavil a vyřadil z provozu zrovna roční mercedes, kdežto BMW běhá jako švýcary. Respektive, řešilo se jen pár typických bolístech BMW té doby, ale žádná auto nevyřadila z provozu...

Zd
Zdeny60
02. listopadu 2020, 06:57
1

Pánové, jediný důvod, proč nabízím Infi k prodeji je, že s ním de facto nemám kam jet. V zimě na hory fakt ne. Není kde parkovat a nemám srdce dívat se na to, jak ohleduplní ovčané na parkovištích mlátí lyžemi do okolních aut. Na občasnou vyjížďku za účelem promazání motorua dobití baterie se mi to zád velký luxus držet v baráku auto, co najede ročně cca 1000km. Jen POV mě stojí 6 litrů ročně. Dost drahý kilometr a to nepočítám výměnu oleje a td, který má najeto nula nic. S Infi jezdím ale rád, je to prostě -jak píše kolega krab - už pomalu jednorožec, motor je skvělý, řízení, a vše kolem, ale náklady. Ač to zní blbě, tak důchod nemám a kdoví kdy o něj požádám, takže žijeme z úspor (i když to taky asi není ten hlavní problém), ale spíšje to takový morální blok - nechat doma ležet auto, které prostě nejezdí a jenber náklady. Totéž Outback- loni najeto cca 1200km. Ale náklady vysoké - POV, oleje, atd...

liška: jo, já prodávám to stříbrné. Kupci byli, ale většinou s eukázalo, že t chtělina splátky , a na zálohu, a na výměnu a td. Holt mladí kluci bez peněz. Tohle si nekupuje strej dědek, jako já :-) A prachy byly problém, byť se mi zdá, že 275 litrů, co za auto v top stavu chci, není přehnaná cena, zejména s přihlédnutím k servisu, co má za sebou a malému nájezdu. Ale je to tak.

K tomu Outbacku - problém je, že jsem měl dvakrát legacy. Jednou 2,0R a jednou SpecB. A kdo Legacy zná, tak pochopí, proč Ouotbackem nejezdím příliš rád. Snažil jsem s enavrhnout manželce, že mě ona bude vozit a já se budu kochat :-) Načež si představímsituaci, jak v zimě parkuji na parkovišti hvězda v Jeseníkách a naskakuje mi husí kůže. Nebo nedej bože mezi Poláky na Ramzové. To je zvěř! Takže opět vyhrává Mondeo, kde je mi to skoro jedno :-((( Z toho mi plyne, že čím dál častěji se zabývám myšlenkou, že nové či zánovní auto, byť by splnilo všechny mé podmínky, nebude to pravé. Mám to v hlavě prostě zakódované a autojepromě člen rodiny. Nesnáším,když mi jej někdo svojí bezohledností ničí. A to by asi u nového auta pro mě byla konečná. Čili motám se v začarovaném kruu, staré auto vs nové. 2 auta vs 3, Mondeo (které zůstane, co to půjde a bude to hodně dlouho, dle jeho stavu) a co k němu, nechat Mondeo a Infi, nebo nechat Mondeo + Ouotback? už mě to unavuje . kdyby šlo oauat, co josu prostě staré hajtry, tak ani nemkrnu. jenže obě, jak Infi, tak Outback jous prostě v luxusním stavu, se ším možným i nemožným sevisem, garážovaná, neobouchaná, bez děr ve dveřích a po kroupách, s téměř novými zimními koly (která jsme už asi tři zimy nenasadil, neb v zimě s nimi nejezdím)...

Ten Outlander - nejelo se mi s ním blbě, ba naopak. Ale zase - kupovat auto této kategorie jen s FWD - ne, že bych 4x4 využíval denně, ale parkrát jsem byl v situaci, kdy se mi to hodilo. A jediná verze 4x4 má CVT. Děkuji, to fakt ne. Čili, pokusím se ujklidnit a zapomenout na nějaké harakiri. pokud prodám Infi, OK, bude mě sice trochu mrzet, je to výborné vozítko, ale je třeba uvažovat racionálně. nechám Mondeoa Outbacka a při jízdě zkousnu zuby. A za ušetřený peníz vyrazím konečně na Nový Zéland, což je pro mě sen méhoživota a nyní, když už nemusím pracovat, se tam zase nemohu dostat, tak snad věřit, že příští rokto kvůli debilnímu koronáči nějak vyjde.

st
st. Padre
02. listopadu 2020, 11:36
0

To jsou ta věčná dilemata... Také můžeš chytnout ten virus, bude to konečná a ní ten NZ už nedáš.

Zd
Zdeny60
03. listopadu 2020, 07:34
0

Nestraš :-)

liška
01. listopadu 2020, 14:45
0

Já to teda do konce dočíst nevzládl :) Nicméně na to Infiniti už delší dobu na těch sportovnichvozech koukám a hlava mi nebere, že není za ty peníze ještě pryč. Škoda, že já už z těch sedanů vyrostl, resp chci teď něco 2+průvan nebo 2+2beznohý, jinak by to pro mě bylo fakt zajímavý auto.

reagovat
liška
01. listopadu 2020, 14:46
0

A btw minulou tuším středu jsem tě s tím potkal v Brně u Zvonařky, na 6 pětek teda nevypadáš :)

liška
01. listopadu 2020, 14:53
0

Jo, tak chyba lávky, já měl na mysli toto https://www.sportovnivozy.cz/131416-infiniti-g37-brno-mesto
Ty prodáváš to stříbrné :)

Opelfahrt
01. listopadu 2020, 15:02
0

Insignia 2,0 byla s přímým vstřikem vždycky. Snad jednou jsem viděl v inzerci výslovně uvedeno, že majitel měnil olej každý rok bez ohledu na kilometry. Jinak bohužel asi hodně lidí využívá ten vražedný interval výměny oleje 30.000 km. No a většina má 4x4, čili tam je taky otázka, jaký to mělo servis.

Poslední Insignia s nepřímým vstřikem byla 1.6 Turbo (výkon 132 kW), ta se vyráběla cca do začátku roku 2013. Byla jen s manuálem a předním pohonem. Často to bývá v takové té obyčejné výbavě s halogeny, bez parkovacích senzorů a s ručním stahováním oken vzadu, což už fakt dneska člověk nechápe, ale dá se sehnat i málo jetá s lepší výbavou.

reagovat
KS
01. listopadu 2020, 16:29
1

Předchozí Insignia se vyráběla do r. 2017 a minimálně verze OPC, tedy 2.8T byla do konce výroby s nepřímým vstřikem - okrajovou motorizaci by se nevyplatilo předělávat. A měla až 320 koní, což už není vůbec marný :-)

KS
01. listopadu 2020, 16:31
0
Opelfahrt
01. listopadu 2020, 17:54
0

Aha, OPC jsem nebral v potaz. Předpokládám, že Zdenek nebude chtít jezdit na 20palcových kolech. No a na krátký trasy je toho taky škoda.

Ra
Radek80
včera v 11:07
0

Ahoj, přemýšlel jsem nad tvými myšlenkovými pochody z pozice člověka co měl ještě onehdá doma 3 Subaru a nejvíce jezdil v Legacy IV kombi.
Názor Subaru pacienta: prodej všechny 3 auta, kup si WRX Sti třeba 2016, nech si na něj dát celopolep fólií, ať ti není líto s ním jezdit a parkovat vedle jiných aut. Kufr sedanu není pro dva malý. Pokud bys nechtěl dávat lyže dovnitř, šly by asi i na střechu. To auto není ekonomicky takový nesmysl jak se může zdát, teda pokud se s ním jezdí civilně. Vyzkoušeno na vlastní kůži. Věřím, že by tě to auto bavilo a pokud bys musel jednou měnit turbo, tak tě to nezruinuje. Je jich i dost dostupných po lidech, kteří zvyšují výkon.
Názor ekonomicky smýšlejícího: Prodej všechno kromě Forda, stejně s tím nejezdíš. Až Forda za X let dojezdíš, koupíš si něco nového nebo zánovního.
A jinak pokud budeš přece jen vybírat něco jiného, zruš ten požadavek na bezturba, protože repase turba (jednou za životnost auta) za 5 - 15 tisíc tě nezrujnuje a možná se vůbec konat nebude. Pokud bys na bezturbu trval, napadají mě z nových aktuálně jen Mitsubishi ASX a Kia Sportage.
Dej vědět cos vymyslel.
R.

reagovat