načítám data...

Ford Sierra 2.0i CL – Tatínkův nový pojízdný gauč

22. února 2020, 10:07 32 komentářů krab

Občas přijdou vážně zajímavá překvapení. Třeba, když se jedete podívat na konci týdne k rodičům, dát si kafe, popovídat, hodit granulku jejich novému pejskovi a podrbat ho za ouškem. A před domem jim stojí zbrusu nová bílá Sierra!

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Ford Sierra 2.0i CL – Tatínkův nový pojízdný gauč

Dneska se pochlubím trochu cizím peřím. I když úplně cizím vlastně ne… Pan Krab senior mi je velmi podobný nejen vzhledově. Sbírá veterány, baví ho auta a teď relativně čerstvě v důchodu nachází čas i na jejich opravy a renovace. Zatímco si už několik let staví dvoutaktní Saab 96 a dal se i do opravy mého MGB, nějakým kouzlem se mu povedlo za řekl bych rozumný obnos sehnat Sierru v základní výbavě, s jednovačkovým dvoulitrem a šíbrem na kličku. Sirka je z roku 1987 a musel jsem se s ní aspoň kousek projet. Myslím, že časem toho v ní najezdím víc, protože jak jen to říct. Je zkrátka boží!

Sierra přišla na trh na začátku osmdesátých let a její design vyvolal poprask. Nebudu citovat wikipedii, to ani není smyslem tohoto krátkého blogu, ale překvapilo mě, že na jejím aerodynamickém designu pracoval i Bob Lutz. Upřímně řečeno, nevzniknout Sierra Cosworth v roce 1986 pro rally skupinu A, nejspíš bychom po Sieřře tolik dneska nevzhlíželi. Zapadla by do šedi osmdesátkového průměru jako třeba Ford Tempo anebo Chevrolet Cavalier. Kdo si na ně dnes vzpomene? Sierra měla štěstí. A pro nás Evropany prostě znamená vždycky nějaké vzpomínky.

Nostalgie prostě funguje. Zajdete si do hospůdky na pokec a pivko se sousedy a jeden obrázek vlastně obyčejné bílé Sierry v karoserii sedan rozproudí debatu o tom, kdo všechno ji tehdy v okolí měl anebo vlastnil přímo sám. A kluci budou nakonec přísahat, jak to bylo nejlepší auto, co kdy měli. Taky, kdo si tuhle Sierru mohl přivézt jako čtyřletou ojetinu ze Švýcar po doktorovi (jak se říká) v roce 1991, ten s ní jezdil jako king. Samozřejmě že už krátce po revoluci jezdily po Václaváku sem tam nějaké ty bavoráky a mercedesy, jenže Sierra byla pořád symbolem statusu a garancí kyselých ksichtů závistivých sousedů. Komu stála před barákem Sierra byl prostě (kór třeba v Milevsku) frajer. (PS: zmínka o Milevsku specificky pro Břízu)

Dneska už je to všechno jinak. Mladší už si na ní nepamatují, starší lidi se usmějí a z nostalgií vzpomenou na to, jak to auto kdysi dávno taky chtěli. Už je to jen kuriozita pro pár bláznů jako jsme tady typicky na autíčkáři a umíme tyhle věci ocenit. Náš kousek je taky právě původně ze Švýcarska, v ČR přesně od toho zmíněného roku 1991. Má ještě původní starý techničák v tom sešitovém provedení. Škoda, že se k autu už nedochoval původní návod k obsluze, servisní knížka a podobné relikvie. Rádi bychom nějaký sehnali, kdyby náhodou někdo měl. Je to verze s neřízeným katalyzátorem pro Švýcarsko, v motorovém prostoru jsou nějaké podtlakové hadice navíc a vzadu se pyšní nápisem ve francoužštině „katalyseur“. Dneska to působí vyloženě vtipně.

Zajímavá je ale jízda. Za prvé, v Sieřře jsem se svezl naposledy asi jako malý kluk, když jí měl v 90. letech táta půjčenou od svého šéfa v práci. Možná jsem někde někdy v Sieřře jel potom znovu, ale už si to nepamatuju. Ale nikdy jsem jí předtím neřídil. A řeknu vám, je to skvělé. To auto je fakt nesmírně pohodlné, tiché, žehlí nerovnosti a řízení bez posilovače je prostě citlivé a příjemné. Dvoulitr má příjemný zvonivý zvuk, vynikající pružnost i hladkost běhu ve středních otáčkách a cestování tachometrovou stovkou je prostě příjemná záležitost. Je fakt po všech směrech zachovalá a nevyběhaná. I řadící páka má přesné dráhy a je radost řadit i trefovat meziplyny. Sierra pojede ve skutečnosti úplně v klidu i v dálničních rychlostech a na palubě bude pohoda. Do originálního kazeťáku stačí zastrčit nějakého starého Bon Joviho a atmosféra přelomu osmdesátek a devadesátek bude prostě dokonalá.

Kubajz se vloni rozplýval nad svezením ve Fordu Escort MK3, který tuším zrenovovalo přímo zastoupení českého Fordu a já už úplně chápu proč. Zkrátka máme z Fordíka radost s tátou oba, zatímco naše ženské trochu kroutí hlavami. A co bude se Sirkou dál? Jasně, šla by opatřit svarosvorem a vrhnout se s ní do víru hobby motorsportu. Ale to není ta cesta. Táta s ní chce letos na jaře zkusit veteránské Sosnění a trochu si užít za volantem na okruhu v sosnové v kategorii jízd pravidelnosti sériových strojů. Určitě Sirku nyní čeká základní údržba před sezónou, kontrola brzd, brzdovka, oleje, filtry a určitě raději vyměníme i rozvodový řemen. To tedy svěříme nějakému servisu, i když u Sierry bude i výměna rozvoďáku docela snadný úkol. A já zkusím během roku sehnat nějaká pěkná dobová kola, protože tahle bílá holka od modrého oválu si je zaslouží. Na těch plecháčích to prostě není ono!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
22. února 2020, 10:30
0

Ale já bych to tak nechal, ty plecháče jí sluší... Krásné auto! Jak jednoduše tenkrát šlo udělat hezký sedan...

reagovat
Kuře
22. února 2020, 10:47
0

Taky sem si říkal že se mi na tom ty plechy tak nějak líbí, ale jestli seženeš krabe pěkný kola, třeba to bude stát zato:)

krab
22. února 2020, 10:58
1

Jako tak jak je, tak je fakt hodně origo, prostě CL s rádiem a origo šíbrem, jinak bez výbavy. Já se podívám jaká kola se tehdy na ně vlastně vůbec dávaly a tu a tam pokouknu co by teoreticky šlo ještě koupit.

Ale co bych tátovi rád sehnal je originál návodu k použití, nebo aspoň jestli je někde ke stažení. Workshop manuál už máme, ale ten návod k autu se bohužel už u majitele nenašel. Ono je to spíš už dneska taková "relikvie" k autu, je to pěkný, když to ke starým autům je.

Tomino
22. února 2020, 17:43
0

To vypadá, že jablko nepadlo daleko od stromu :-) Ale je fajn, že i pan Krab senior má takového koníčka, no a pokud je teď v důchodu, tak myslím, že má pro sebe ideální zábavu. Sierra mi v průběhu času, až na Cosworth, přišla taková obyčejná, snad ničím zajímavé auto. Ale pak jsem si občas přečetl blog Autíčkáře, který o ni tady píše, a říkám si, že už to zase tak obyčejné auto není. Ale to se mění asi optikou doby, některé vozy upadnou v zapomnění, některé naopak s přibývajícím časem začínají být zajímavé. Myslím to tak, že se mi začínají líbit auta, které mi nic neříkaly a možná je to případ i této Sierry.

reagovat
martin_100
22. února 2020, 18:42
0

Ta je krásná. Škoda že to neni DOHC.
To s tim dovozem je jak u mýho škopka. Taky sešitovej techničák (bohužel při přepisu na kamaráda vzal za svý) a v něm dva páni doktoři stejnýho jména. Otec a syn. Syn si v roce 94 nechal škopka dovězt ze říše. Pár let jezdil a pak ho dal tátovi. Po cca 20++ letech to koupil chlapík co to pak prodal mě.
Úplně sem se zasnil jaký to v roce 94 muselo bejt mezi zdejší honoraci ve favoritech vyrazit takovou vládou :-)
Tehdy ford uměl prostě udělat supr pohodový a pohodlný auta.

reagovat
Opelfahrt
22. února 2020, 23:46
1

Dodal bych svůj pocit z té doby, že úplný sen to auto v roce 1994 už nebylo. To už se prodávalo Mondeo MkI a hodně frčela Mazda 626 GE, což byla obě auta s nejmodernějším designem a masový kupec tehdy pokud vím nějak nebazíroval na pohonu zadních kol. V 90. letech byl taky hodně oblíbený Opel a mezi manažerskými auty v roce 1994 vyjela Omega II, kterou docela dost firem kupovalo.

Ale netrvalo dlouho a potom v roce 1996 vyjel Passat B5 a Octavia I (1996) a tím bylo dáno, co budou nejprodávanější auta v Česku.

Csaba
23. února 2020, 06:56
1

Co píšeš je sice pravda (kterou samozřejmě všichni známe), nicméně Petr píše o roce 1991 zatímco Ty o r. 1994 a to je docela velký rozdíl.
V r. 1991 byl oficiální prodej západních značek v Česku ještě v plenkách, prodejní síť se budovala velmi pomalu a ceny byl šílené.
A tak jsme si všichni (mě bylo 37 let) co jsme už (a už nikdy!) nechtěli jezdit ve škodovkách nebo žigulících jezdili do Rakouska, Německa nebo Itálie pro cokoli co mělo 4 kola, motor a nerozpadalo se korozí přímo před očima :)
Kadetty a Ascony, Golfy 1 a 2, Punta, Ritma, Regaty, 2O5 a 309, Clia atd a pod. ... Ti co měli opravdu hotovost a ne pár drobných si dovezli doutníka, W124, E34, a pod., plus příznivci Fordů samozřejmě Granadu nebo Sierru :-)
O tři roky později už byla situace vážně odlišná, vzniklo mnoho soukromých společností, firem, kdo opravdu uměl, mohl, chtěl a dřel jak kůň (pokud mluvím o poctivých a normálních podnikatelích/živnostnících), ten si mohl užívat třebas té 626 nebo Mondea.
Jednu takovou 626 2.5 V6 měl kamarád na tehdy nejnovější "vynález" - leasing :) - a jezdili jsme spolu z Brna do Bratislavy, vymáhat dluhy po těch podnikatelích kteří normální nebyli :) Nic rychlejšího v té chvíli na dálnici nebylo, to auto bylo neuvěřitelně tiché, klidné i ve vysoké rychlosti a otáčeli za něm všichni, tehdy to byl opravdu hit.
Rok 1996 je opět (z hlediska r. 1991) daleká budoucnost a ty herky které jsi zmínil? No, nejprodávanější asi ano, ale že by člověk který má vztah k autům o něčem takovém v té době snil, to vážně ne :-) Mezi "nejprodávanějším" a "autem s duší" je galaktický rozdíl :-)
A o tom ten článek , myslím, hlavně je - o plnění snů, o vzpomínkách na minulost, o mládí (kdy vše bylo fajn už jen proto že člověk byl o 30 let mladší než teď), o tom jak si Petrův otec sedne do něčeho co kdysi pradávno měl (i jenom půjčené, například) a jen sedí a sedí a sedí a vzpomíná a najednou zjistí že se mu do očí derou slzy... :)
Nějaká Octavia nebo Passat jsou proti tomu méně než nic :-)

krab
23. února 2020, 08:21
1

Csabo, to je přesný. Mě bylo v roce 91 deset let, tak si celý devadesátky pamatuju v tom věku od základky po střední školu a když se zamyslím, tak byl ten vývoj rychlej. V tom roce 90-91 jsme jeli do Passau a byli vyjevený i z blbejch záchodků na benzice :)

Ale k té Sieřře. Já to napsal jen rychle a krátce, ale mám fakt i radost z toho jak jezdí. Jak u toho krásně zaklapnou dveře, nic v tom nevrže pomalu a je fakt tichá při jízdě. Víc než jsem čekal. Okolo Fordu už tehdy kolovaly sice vtípky fordem tam vlakem zpátky, ale měl v sobě osobitost. Proto byly určitý lidi fordaři a nechtěli nic jinýho. To stejný bylo i u jinejch značek, citroen, peugeot, renault, do každýho jsi sedl a ihned bys poznal i se zavázanýma očima o co jde. My měli doma Cortinu a tak je teď i Sirka takovou hezkou vzpomínkou u mě na dětství u táty na tu dobu, kdy mu bylo jak dnes mě a konečně se mohlo začít jezdit na západ. Já si pamatuju dodnes jak jsem byl nadšenej, když mě někdo tehdy svezl zápaďáckým autem, je jedno co to bylo ...

Csaba
23. února 2020, 09:01
1

Já teď koukám že Opelf. reagoval na m_100, který psal o Scorpiu z r. 1994 :)
V tomto kontextu měly zmíněná 626 i Mondeo jasně navrch (nad oním Scorpiem), díky tomu že byly o generaci mladší a tehdy módně zaoblené (Mondeo na můj vkus bylo "japonsky vyhlížející" až moc) :)
Ale já osobně bych stejně raději to Scorpio, to byl fakt kočár :)
Sierrou jsem kdysi jezdil, bohužel to byl kolegy kombík 2.3 D, tj, pravděpodobně to nejlínější co kdy u Fordu vyrobili, no co už...

Budete mít s tátou (a Sierrou) hromadu krásných chvil a úžasných zážitků, díky práci na ní, projížďkám, všemu, vrátí vás o x let zpět, paráda... Udělal bych to samé s dcerou, ale té byly auta vždy úplně ukradené, ta se, bohužel, nepotatila :)

po
potkanX
24. února 2020, 00:22
0

mazda 626 GE prisla na trh este na konci roku 1991, aj u nas sa prve predali niekedy v novembri ci decembri. pamatam si reklamu, kde sa nejaky fotograf plizil nocnymi ulicami, okolo neho obcas presvistala nejaka cmuha, ktoru sa mu nakoniec podarilo cvaknut, a potom doma vo fotokomore vyvolaval snimky, na ktorych sa objavila ta kara. v roku 1991 to posobilo ako zjavenie, to auto vypadalo ako sposlane zo scifi filmov, vsetko co bolo na cestach predtym ku videniu odrazu posobilo strasne staro. mondeo sa zacalo vyrabat v roku 1993, vw vtedy vyrabal passat b3, peugeot vyrabal 405ku... vlastne prve podobne moderne vypadajuce auto po 626GE bol galant g7, ktory bol jeho neskryvanou kopiou.

Opelfahrt
24. února 2020, 00:50
0

Azda Mazda? To bylo taky z nějaké slovenské reklamy. Když jsme u té Mazdy 626 GE, tak nádherná byla ještě varianta kupé – MX6. Mám ještě někde schovaný ceník z roku 1993, ale nemůžu ho zrovna najít. Nějak si totiž nevybavuju, jestli se už tehdy u nás prodávala MX5 Miata. Docela populární byla malá MX3, dokonce s motorem 1.8 V6, ale s tou Miatou fakt nevím.

beastar
22. února 2020, 19:15
0

Teď budu asi za hnusného kluka. Ale pro mě to bohužel je ještě málo romantika. A na moderní dobu to je pekáč. Ano krásný stav, ale prostě trochu plebs. Obyčejný model já bych to viděl na dojetí jako krásný daily. Doufám že se tím někoho nedotknu. Ale potom nebrečte jak želvy, že se ze všeho dělá klasika a youngtimer. Sami k tomu přispívate:) Btw. Auto je to pěkný jako kus, ale mě se to nikdy nelíbilo ani tenkrát. Táta měl v té době trojku e36 a to bylo úplně někde jinde. S tehdejší prémií se tohle nemohlo rovnat. Dneska je to jenom nostalgie. Tak zase pro tátu to má úplně jiný kouzlo...Než pro nás z mladší generace.

reagovat
krab
22. února 2020, 19:48
4

Proč bys někoho urážel? Argument že ne všechno je future classic je docela trefnej, ale u tý Sierry je ro tak, že byla a je obecně populární. Fordy Cortina, Taunus, Granada a pak později Escort, Sierra, Scorpio prostě představujou jednu zajímavou éru evropskýho Fordu. A ty auta byly pohodlný, jednoduchý a řídily se dobře. S BMW nelze srovnat, to bylo o kategorii výš než Ford, zrovna jako dneska. A pak tu je argument cena a stav. Vem si že tohle auto stálo půlku toho za co dneska někteří prodávají ty své "investiční" stodvácy anebo fáva. Tak to smysl tátovi si tu radost udělat a po letech si pojezdit zase v Sieře. To víš, že jsem mu mohl sehnat pěknou třícu bavoráka nebo e28 pětku, ale ty ceny už jsou dneska vysoký a tady už by přemýšlel jestli třeba za 528 e28 vysolit 300 tisíc, kolik ty pěkný stojej anebo ne. Každej by se rozmýšlel.

A pro mě to je taky radost ta Sierra. Já jsem strávil dětství a teenage v Dacii, pak ve Formanu, pak ve Feldě a zápaďácký auto jsme měli až v 99 když jsem udělal papíry a mohl jezdit v Mitsubishi Lancer z roku 91. A táta měl už tehdy firemní oktávku... no zkrátka e36 doma nebyla :)

beastar
22. února 2020, 23:56
0

Víš co. Netvrdim že je to špatný. Jen prostě ty superlativy kolem trochu tlumim. Je to ok. Ale nic XXX hot porn. Líbí se mi názor Opelfahrta. Kterej popisuje reálnou roli toho auta. Tehdy. Asi pamatuje ještě o kus víc jak my... Špatná kára to nebyla... Zázrak taky ne.

martin_100
23. února 2020, 11:27
0

Ber to tak že když vyšla sierra do světa tak to bylo v tehdejší produkci neskutečný ufo. A Její nadčasovost která se mk2 se ještě umocnila. Mnoho lidí to tak dodnes vnímá. A ještě k tomu přidej kolik potkáš sierr a kolik e36.... Tim je to taky daný. 36 dojíždí fetky a streetdrifteři do hoven. Sierry v posledních 5 letech prostě zmizely. Nejsou. Nepotkáš. Tady pak startuje ta nostalgie. 36 potkáš několik denně.... rozpadlých votuzených. Sierru nepotkáš ani hnusnou. A když se někdě náááááhodou zjeví tak povětšinou zachovalej kousek podobnej Krabovic.

beastar
23. února 2020, 11:42
0

To je možný no:) Teď sem se pobavil. Proč ty 36 dojíždí do hoven? A Sierry už nejsou... Protože Sierra byla prostě docela kepl. Za to e36 fakt nemůže, že to jsou dobře postavený auta. V těch 90s to nebylo Ufo... To totiž aspoň vidíš. Byl to přízrak. Zaparkovanej u baráku mezi Trabanty a stopětky... Později fáčka. Sierru potkávám jednu vybledlou modrou... Takže ano rarita už to dnes je jako všechny auta z té doby. To nepopírám. Jen je to obyčejný auto. Jak sem psal nostalgicky důvody chápu. Nic vzácného za tím nehledám. Na pitomym mobile jich je teď 92...

A jako ceny jsou směšný povětšinou tak to myslím.

https://m.mobile.de/auto-inserat/ford-sierra-turnier-2-0i-waldbr%C3%B6l/292760596.html?ref=srp

krab
23. února 2020, 12:09
1

Ten kombik nebude nic moc se zdá... ale jo, když objezdíš kus evropy pořád najdeš i za relativně fajn peníz. No, když na ty nabidky dívám, to se ta naše docela fakt povedla. Tím stavem...

Cosworthů je koukal jsem pár v nabídce. Ale ty ceny teda podle očekávání. Jednu stříbrnou 2wd tam vidim za 17500, to je asi tak ještě z toho rozumně naceněnýho.

Jinak s tim bavorákem bych to fakt nesrovnával. I charakterově. Sierra pasuje tak dobově k Rekordu, Mazdě 626 (té hranaté) , Fiatu Croma (i když ten byl větší, dražší) , Volkswagenu Passat, Hondě Accord .. tu jsme ty jo taky měli, rok 88, ale tehdy už byla stará, my jí měli v rodině tak od roku 2001 cca.. Jako ta Sierra se dělala 11 let! Ke konci cyklu už byla dost zastaralá, ale pořád fajnový svezení. Ale je fakt, že když vzpomenu na ten Accord 2.0i jak chodil ten motor a co všechno už na tom bylo v elektrice, tak to by se Sierra mohla vrátit do hrobu. Ale možná pro tu jednoduchost a klasickou koncepci i pohodu za volantem je to dnešníma očima právě zážitek řídit.

beastar
23. února 2020, 12:39
1

Ano ten kombík je hnusný před renovací třeba. Jen 500 euro je takový slušný bakšiš. Drahá 6chodová večeře. Takže si to může koupit kdokoliv. A já to s 36 ani srovnávat nechci. To jen že pro mě má určitou nostalgicky zabarvenou pachuť právě e36. Jinak ano je to úplně jiná třída. Jiny ceny tehdy. Do jistý doby byla Sierra potom zajímavá ojetina právě na to dojetí.

Stejně jako Scorpio. Protože zadokolka. A snadná údržba že;) Jak říkám i ve srovnání s tou konkurenci kterou jmenuješ to žádný zázrak nebyl. Ale chápu že po převratu to tady bylo trochu jinak všechno. A dnešní vzpomínky mají lidi zkreslený.

Ma
Max
23. února 2020, 22:10
1

Dizajn Sierry je aerodynamický koncept transformovaný do sériovej výroby. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra V roku 1982 pôsobila ako UFO, v porovnaní napríklad s BMW :) . Takých áut veľa nebolo. Skoro ako tatra 87. Taká cenná asi nebude, bolo ich vyrobených priveľa.

beastar
24. února 2020, 11:06
0

Tady v roce 82 působilo jako UFO úplně všechno. Jinak bych to zase tak nepřeháněl. Mimochodem. A co jako? Tohle je prostě obyčejný základní dvoulitr na základních kolech. Já od začátku vůbec neřeším, co a jak bylo nebo nebylo když to auto jezdilo jako nové. Nějaký vzpomínkový věci kolem beru. Zrovna tak, že někomu se prostě může Sierra líbit. Bylo to vlastně i docela dobré auto byl o něj zájem. Jenže to o Škodu Favorit taky že jo. BMW v 80s stálo úplně na něčem jiném než byl design. A žádný běžný Ford se s běžnými BMW nemohl rovnat v podstatě v ničem... a teda ani v ceně. Tak o čem mě tady jako přesvědčujete? Není mi 18 ... :D BTW. Konzervativní zákazníci si Sierru nikdy neoblíbili (pravý mimo jiné i wiki) a dobový recenze z toho rozhodně nadšený nebyli. Takže otázka je zda ten super design z větrnýho tunelu nebyl spíš na obtíž.

Celý moje sdělení je že pro mě to zatím není klasika ani náhodou. A ono i ty ceny běžných aut v D tomu napovídají. Vraky od 500€.... Proč si to pořídil Krabův táta vcelku chápu a nemám proti tomu nic ba naopak. Když je dobrej nákup proč ne.

krab
24. února 2020, 11:28
0

Nikdo ti nic nevnucuje. Z toho co tak vidím a sonduju, tak to klasika už je. Je to taková ta kategorie levný starý auto, který má ale pro hromadu lidí určitou nostalgickou hodnotu. A nejen to, ale i se s ní člověk pěkně sveze. Fakt že jo. Rozhodně to není takový to auto u kterýho budeš očekávat, že bude mít jednou nějak vysokou hodnotu, to ne. Ale bude zajímavý. Tím, že to má svůj fanklub, lidi tahle auta na ulicích už prostě nevidí atd. Co si myslím se nevyplatí je kupovat si tahle auta na renovaci, s výjimkou, že jsi zapálenej fanda do toho modelu a chceš si na tom opravy dělat sám a baví tě to. Ekonomicky to ale smysl nemá. Proto máme radost z auta, který je prostě velmi pěkný stavem, sedneš do něj a ono jede parádně. Není opotřebený.

Svým způsobem třeba ani E30 ani E36 není úplně klasika ... To jsou taky vlastně tehdejší tuctová auta. Jen lepší značka. Ta hranice co je a co není klasika je taky pohyblivá podle toho jaký značky tě baví a na co máš vzpomínky jako dítě a tak... Někdo bavoráky, jinej Fordy, další třeba Fiaty, Citroen atd... Tohle jsou auta v kategorii : ve své době si to nikdo nevylepoval do pokojíčku jako plakáty, ale byla to auta co byla na ulicích vidět prostě před 30 lety... Vezmi si třeba ten díl Grand Tour o Fordech - jak vzpomínají na ty Cortiny. A to ani podle mě Clarkson, May, Hammond nemuseli hrát, to prostě tak bylo. Mají k tomu vztah, protože to bývávalo tehdy tátovo služební. Takhle to bude mít hodně kluků ve věku 35-40 se Sierrou v západní Evropě. Uvidí to a řeknou si - jee naše rodinný auto anebo tátův služebák. U nás díky komunismu ta Sierra dostala vyšší status, protože cokoli ze západu bylo jen pro někoho anebo prostě nedostižný.

Takže takhle bych to já viděl. Klasická auta jsou taky pro mě spíš Jaguary, Porsche, Ferrari, MG, Triumhp, Lotus, Lamborghini, Maserati, prostě auta s plakátů, ale s obyčejným starým Fordem se nakonec pojí víc vzpomínek. Pro hodně lidí.

beastar
24. února 2020, 12:12
0

Tak já s tebou vlastně souhlasím a neříkám nic jinýho. Jen sem to napsal asi jednou větou.Jenže to je potom dle takové logiky taková ta naše klasika i Favorit že? Prostě když máš nějakou pěknou fungující 89/90. O stodváce nemluvě. Tohle je tady zkreslený tím bývalím režimem ani ne tak věci ze západu. Východní auta jsou podle mnohých špatně, protože je to právě to bejvalý podnikový auto atd. Mimochodem že zmiňuješ tu Cortinu, tak to je auto který má samozřejmě svoje roky. A v tom vidím klasiku i já. Možná a právě proto, že sirky pamatuju jako vraždy na dojetí žádnou lásku k tomu necítím. Jasně pro mě má třeba daleko větší nostalgickou hodnotu e38,e36 kterou jsme měli doma někdy od konce roku 95 až do 2001. Přesně její výrobní cyklus.Pak už tátovy začli bejt auta u prdele. A bylo to skvělý auto... Možná ne z plakátu, ale na tu dobu pecka.

Co souhlasim tak na renovaci to určitě smysl nemá. Právě proto, že nárust hodnoty nijak enormní nebude. To že je to starý auto, kde sedneš a jedeš se mi líbí, ale nedojímá mě to. Nicméně to ty už za tu dobu a ty debaty tady dobře víš:) Jinak že to má fanoušky atd. To já dobře vím a několik jich znám. Kluci teda jedou dneska spíš Scorpio klauna, ale hromada sirek tam taky proběhla. Něco měli i na rally. Jsou to fajn auta hlavně koncepcí která se dneska tolik nenosí a samořejmě to jde dát dohromady snáz, než některý ty "pravý" klasiky.

Csaba
22. února 2020, 20:14
4

Nádherný auto!
Naprosto dokonale elegantní tříprostorový sedan, radost pohledět.
Tvému otci srdečně gratuluji jak k vlastnictví obecně a hlavně k tomu jak jej to vrátí o 30 let zpět :)
A za zmínku o Bon Jovi 3x haleluja a 2x díky!

Co třeba tyhle disky? https://auto.bazos.cz/inzerat/114145105/alu-kola-elia-4x108-15.php

reagovat
St
Stal123
23. února 2020, 00:24
0

Nádherná :)

reagovat
JohnyLBC
23. února 2020, 14:24
0

Krásný kousek, je fajn že nemá ty praskliny na vrchu palubky jako to mají skoro všechny :)

reagovat
Quintus
24. února 2020, 11:11
6

Hehe, mám skoro stejnou a veškerou chválu, co se výše píše, můžu jen potvrdit :) Jel bych s ní kamkoliv, ale na druhou stranu, je to láska, tak ji šetřím. Pro porovnání - mám rok 1988, se stejným motorem, akorát hatchback a z opačného pólu ceníku - v plné výbavě (Ghia). To k autu přidává hromadu větších či menších detailů, které dokážou někdy přidat na komfortu, někdy pobavit... Čítá to věci od palubního počítače, okna v elektrice, kvalitnější potahy a stropnici, 6 reproduktorů, vyhřívání zrcátek, loketní opěrku, atd. - a to je základní ghia, v příplatcích pak bylo ledaccos.

Jinak dobovou příručku k autu bych měl, koupil jsem ji s autem. V němčině, moje je původem z Mnichova, z toho roku 1988. Ale prodat ji nechci, dobrovolně však klidně ofotím a pošlu scan.

V květnu se koná každoroční Ford Sierra sraz (tentokrát v České Kanadě), bylo by fajn, kdyby se tam třeba ukázala :D

reagovat
krab
24. února 2020, 11:17
0

Krásná! Díky a já bych ti rád napsal soukromou zprávu s kontaktem a kdybys měl náhodou někdy čas a vzpomněl si, tak za scan příručky tak budeme moc rádi. Časem někde půjde sehnat re-print nebo náhodou někdo třeba i prodá originál. Ono se to objevuje občas na výstavách jako retro classic atd... Na sraz rádi přijedem!

Quintus
24. února 2020, 11:49
0

Určitě ;) Domluvíme se a já si na to čas najdu :)

liška
27. února 2020, 22:39
0

Vit Burian: je mozny, ze jsem te s tou cernou videl jet minulou stredu kolem poledne pres Hlinky na Mendlak?

Quintus
04. března 2020, 11:59
0

Určitě! Na Mendlák jezdím totiž denně, autem sice jen výjimečně, ale zrovna tou dobou jsem tam zrovna myslím jel.
Do města je to strašně zvláštní auto, je charakterem úplně jinde než dnešní auta. Člověk polechtá i s citem plyn a ten motor prostě okamžitě táhne do optimálních otáček, takže je to kolikrát v hustší dopravě taková cukavá jízda. Je to v režimu "rozjíždím se/brzdím/udržuju stabilní rychlost, nic takového jako "pomalu se plynule rozjedu, abych šetřil palivo" mi přijde že moc nejde :-D