načítám data...

Blikám, tedy smím

23. října 2020, 23:33 27 komentářů Kuře

Aneb krátký povzdech nad tím, že některým našim spolumotoristům stačí jediné tlačítko, a rázem se všechno může.

zobrazit celou galeriiAlbert Čapek: Blikám, tedy smím

To, že situace na našich silnicích není zrovna růžová, to asi víme všichni, o tom se není třeba nijak zdlouhavě bavit. A asi taky všichni víme, v čem je ten problém, že? No přece ti parkovači, ti na těch zebrách a zákazech, kdo za to může. A právě o tom bude tento blog, protože už mi to začíná vážně srát. 

Víte já bydlím v Praze. Říká se, že situace s parkováním v Praze je bídná a asi to i je pravda. Pokud se bavíme o parkování doma, tzn. většinou přes noc a podobně, musíte si už ve větší části města platit zóny (což ale rozhodně nemusí být na škodu) a i tak hledat místo pro svůj vůz. A to často může zabrat moře času a je to otravné. 

Nicméně. Už docela dlouho razím teorii, že to prostě k bydlení ve městě patří a račte si zvyknout. A právě pro to o tom dneska mluvit nechci. 

Ne, dneska bych si radši řekl něco o parkování “jen tak na chviličku”. To je totiž disciplína, kterou, jak se zdá, polovina Pražských že prý řidičů, naprosto nepochopila. 

Tak jen pro info: pokud je u silnice značka “Zákaz zastavení” (vypadá asi takto), tak se tam zastavit prostě nesmí a nemá. Jako, ono použijme selský rozum, pokud jde o zastavení vysloveně na dvě vteřiny než bábovka vystoupí, tak zas nejsem takový Míra Dušín abych tohle hejtoval, jenomže přímo v ulici kde bydlím ona značka je, a neuplyne den aby tam nějaký Myšpulín nestál jak pán 15 minut než se uráčí vykecat nebo, v horším případě, než si skočí do sámošky. A sorry, ale blikačky, jak je všichni známe, fakt nepomůžou. Ještě teď si pamatuju, jak sem při první jízdě v provozu v autoškole pohořel na otázce k čemu blikačky jsou… Teď bych si nafackoval… 

Ono se totiž lehce řekne, vždyť se dá snadno obět… Hmm, jasně. Ale že se jedná, ač nenápadnou, celkem dost frekventovanou silnici, to už je nám jaksi jedno… Obvykle nemám ve zvyku troubit, nemám to rád a ono, mezi námi, ten klakson tam je původně taky k něčemu trochu jinému, než dát někomu vědět, že je debil. Ale jakmile u nás objíždím dalšího filištýna na blikačkách, už protrubuju. Když už nic jiného, tak pro dobrý pocit, ať ví, že stojí tam, kde bych já měl jet.

Že vám to nepřijde tak hrozné, abych tu o tom musel brečet do blogu? Hmm, ok, zkuste si tou ulicí projíždět denně.. Ale budiž tedy, přitvrdíme. Zebry a stání v křižovatce.

Stačí totiž popojet jen asi o padesát metrů dál, a dostanete se na velice frekventovanou křižovatku. Hlavní silnice s dvěmi pruhy v jednom, třemi pruhy v druhém směru zajišťuje v podstatě celodeně permanentní provoz, čtyři přechody, restaurace, oblíbený burger stánek a jediné větší parkoviště v okolí zajišťují hromadu chodců, výjezd z nákupáku obstará hafo tydýtů co neumí křižovatky, a na rohu toho všeho tak dva a půl metru místa, počmáraného zebrou, kam se sice běžné auto nemůže vejít, a hlavně tam samozřejmě nemá co dělat, ale přesto tam prostě vždycky je. Na blikačkách.

Už kolikrát se mi stalo, že jsem vyjížděl z naší ulice (pohled na fotce) a odbočoval do prava, přičemž na oné zebřičce zase stál ředitel zeměkoule ve svém pochopitelně naprosto obřím vehiklu a zachraňoval svět přes telefon či tak něco… Jenomže si neuvědomí, že přes ten jeho krám prostě doopravdy nemůžu vidět tu starou paní, invalidu a maminku s kočárkem na přechodu pro chodce, kteří, protože neviděli mě, přes toho kreténa, suveréně vešli do silnice. A já jsem pak za hulváta, když před přechodem musím prudce brzdit… 

A to už vůbec nemluvím o expertech parkujících před vjezdem do zahrady. Jako tedy, prásknout to napřímo před vrata a nechat to tam, to zas budu upřímný, to si dovolí málo kdo, ikdyž už sem taky pár incidentů, kdy jsem potřeboval jet a nemohl zažil. Ale to bývá spíše vyjímka. Mnohem častější jsou borcíí, co to šoupnou spíš tak jako vedle těch vrat, jen tam trochu čumáček přečuhuje, vždyť to přece nevadí… A to že v těch vratech kurva stojí šest metrů dlouhý Transit a naproti přes ulici zase další auta, to asi není problém, že… Každý si zaparkuje své milované nablískané autíčko jak se mu zachce ale skuste jim to jen odřít a hned jste veřejný nepřítel a grázl. A přivolání Městské policie taky nepomůže, protože z šesti případů, kdy jsem volal (protože jsem fakt nutně potřeboval odjet a nemohl), přijeli dvakrát, z čehož jednou už byl dotyčný pán pryč. Fakt, super práce… 

Opravdu nevím, jestli se tohle děje jenom u mě doma, jestli už jsem paranoidní nebo jestli jsem prostě jenom něco nepochopil, ale vážně si občas říkám, že kdybych ještě měl starého Focuse, tak bych jim to v tý křižovatce prostě bral bokem o bok. Nemaj tam stát… 

Co říci závěrem? Snad má blog alespoň nějakou pointu, nosím ho v hlavě a následně ve Wordu už dost dlouho a nějak se mi v hlavě motá, co jsem to vlastně začal psát… Tak snad mi Honzík Machačů neoplatí mou uštěpačnou poznámku. A vy ostatní mi zatím napiště, jestli jsem jediný kdo má s bezohlednými parkovači problém, nebo je nás víc.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

de
denis5305
24. října 2020, 07:04
-17

Kreten, tydyt, kurva...
Premyslim v jake situaci by muz bile pleti a a lespon prumerne inteligence, dusevne vyrovnany, mel pouzivat takove vyrazy... Zejmena v psane podobe, pristupne tisicum...
Jen slaboch si potrebuje dodavat silu vulgarismy. Najdete si najake video s Jaroslavem Homolkou.
Za cestnou vyjimku stran slov co ucitelky ve skole neuci, povazuji koprolalii stizeneho Vavrise, u nehoz si titulek ci text bez analne-fekalniho slovniku uz neumim predstavit (-:
Cely ten spisek na me dela dojem, ze Vas rizeni evidentne nadmerne stresuje. Mohi doporucit jezdit taxikem, Uberem, kolobezkou. Nebo se zabarikadovat doma se svou Manou a nevychazet mezi ty “tydyty” vubec. Usetrite si spoustu nervovani.
A co se tyce porusovani predpisu, narozdil od Vaseho troubeni na lesy, nikdo ze stojicich okoli neobtezuje. Receno Vasim jazykem, ve meste bezduvodne troubi jen vylozeny kreten. Ale spisek kvuli tomu dohromady davat nebudu.
Ridic (na rozdil od pouheho ohmatavace volantu) je povinnen prizpusobit svou jizdu vsem okolnostem - provozu, pocasi, velikosti vystrihu spolujezdkyne, delce sukni okolojdoucich i tem Vasim “tydytum”. Punktum.
A tento literatni zanr - spisek na tema, vsichni jsou “tydyti”, jen ja jsem Batman a Jezis Kristus v jednom a hnete mi z cesty, je uz dost ohrany, frcel asi tak pred 20 lety...
A navic jak pravi stare zidovske rceni - “Koho Kohne nazyvas tydytem? Sam jsi tydyt.”
Pricinou toho vseho je samozrejme to ze od roku 1888 se vlastnictvi automobilu dosti rozsirilo a to i mezi inteligenci/moralkou/temperamentem podprumerne jedince. Tady bych videl pricinu vsech problemu. Neodstranitelnou. Jedine samoriditelnymi vozy. Nebo krutou diktaturou. Takze nezbyva nez dany stav prijmout.
Kazdopadne nikdy nejezdete na Sri Lanku, do Moskvy, Parize ani Londyna. Vase psyche by se s tim nemusela vubec srovnat.
A ted me omluvte vyrazim na cestu. Bez nervovani, nadavani, troubeni. Pokud najedete 70.000 km rocne, tak uz Vas zadny “tydyt” nemuze a nedokaze rozhodit.

reagovat
Kuře
24. října 2020, 09:46
14

Eh... jak bych to jen.... No, vezměme to postupně:)

"Premyslim v jake situaci by muz bile pleti a a lespon prumerne inteligence, dusevne vyrovnany, mel pouzivat takove vyrazy... "

Takhle, jestli vám v malém, ve své podstatě bezvýznamném a neautorském blogísku na internetu vadí vulgarismy, jeto vaše věc a já to beru. Já na to mám jiný názor, ale budiž, je to každého věc a svaté právo. A komentáře o něčí inteligenci si nechám pro sebe, to mi přijde trošku pod úroveň... Vysvětlete mi ale prosím tu zmínku o "muži bílé pleti". Mě z toho totiž vyplývá, že běžný běloch má být slušný, vzdělaný muž na výši, zatímco jaká kolik jiná národnost je buran sprostej jako dlaždič. Jenomže tomu se kamaráde říká rasizmus a s tím, pěkně prosím, běž do prdele.

"Cely ten spisek na me dela dojem, ze Vas rizeni evidentne nadmerne stresuje."

Tady jsi mě pobavil:)
I přímo v textu se zmiňuji, že zrovna včera jsem se byl projet jen tak pro radost a to jen běžným Mondeem protože výkendovku zrovna nemám k dispozici. A jestli sis někdy přečetl některý z mých starších blogů nebo příspěvků zde, tak víš, že mě řízení zatraceně baví. Kde kdo by až skoro řekl, že se ze mě stává ten zaprděný pitralonhed:))

"A co se tyce porusovani predpisu, narozdil od Vaseho troubeni na lesy, nikdo ze stojicich okoli neobtezuje"

Stání přímo v křižovatce nikoho neobtěžuje? Fakt? Tuhle větu asi moc nedávám, sorry...
A třeba stání před mýma vratama a blokování mi ve výjezdu fakt neotravuje nikoho jiného než mě, ale stejně budu brečet:)

"Ridic (na rozdil od pouheho ohmatavace volantu) je povinnen prizpusobit svou jizdu vsem okolnostem - provozu, pocasi, velikosti vystrihu spolujezdkyne, delce sukni okolojdoucich i tem Vasim “tydytum”. Punktum."

Přizpůsobit svou jízdu je povinnen každý, i ten ohmátávač. To že to oni ohmatávači, jak sis je nazval, nedělají, je přesně to, co já sám kritizuji, tak aspoň na tom se schodneme:)
Bohužel, ono zastavovat jenom tam, kde se to smí nebo to aspoň nepřekáží provozu, to do toho přizpůsobení spadá taky. A to se jaksi nedaří. Takže tak.

"A tento literatni zanr - spisek na tema, vsichni jsou “tydyti”, jen ja jsem Batman a Jezis Kristus v jednom a hnete mi z cesty, je uz dost ohrany, frcel asi tak pred 20 lety..."

Hmm, blbý no, před dvaceti lety jsem navštěvoval mateřskou školku a čtení a psaní mi bylo záhadou, tak to prostě budu muset dohánět teď, zvykněte si:)

"Kazdopadne nikdy nejezdete na Sri Lanku, do Moskvy, Parize ani Londyna. Vase psyche by se s tim nemusela vubec srovnat."

Heh, hele, pozdě:)
Už sem jaksi byl dva roky v Anglii, kde jsem najezdil celkem hodně desítek tisíc mil, čtyři měsíce na Sardinii, kde jsem se taky něco málo projel a jako třešnička na dortu, tři měsíce v Bangkoku. A i tam sem si zajezdil, ikdyž málo. Takže asi tak. A například, konkrétně v tom Londýně, tam sem takovéhle parkovací supershow jako u nás prostě neviděl. To že je tam provoz ještě výrazně hustší, ano, je. Zrovna a konkrétně v tomhle případě je tam situace prostě lepší.

"Pokud najedete 70.000 km rocne, tak uz Vas zadny “tydyt” nemuze a nedokaze rozhodit."

V žádném případě neříkám, že jsi tenhle případ, to chraň bůh, to bych si jaktěživo nedovolil, ale poslední dobou začínám fakt milovat, když se kde kdo chlubí svýma desítkama tisíc kilometrů co najezdí. Protože ono dost často právě tihle lidí, řidiči z povolání a podobně, zrovna ti co ty dardy fakt najezdí a měli by být příkladní profesionálové, zrovna oni často bývají na silnicích ty největší prasata.

Takže asi tak. Howg:)

Csaba
24. října 2020, 20:45
3

Dobře odpovězeno!

PepaSFI
24. října 2020, 08:45
0

před časem se někde daly objednat či stáhnout k vytisknutí nálepky "parkuješ jak šulin" i s patřičnou grafikou.
Mám pocit že to bylo na nějakém webu co se tam dají posílat fotky parkovacích dementů. Ale ono to asi není moc platný, lidská blbost je neomezená a člověk se s tím musí nějak vyrovnat. Jak často říkávám, já blbci rád uhnu, on si zvykne a jednou mu někdo neuhne. Třeba mostní pilíř.
Někdy je to holt těžký. Třeba různí ti zásobovači, dodávkáři. Oni to zboží vyložit musí a zaparkovat není kde. No ale taky jsou lidi kteří klidně nechají auto blikat uprostřed silnice vedle prázdného místa protože přece když jdu jen na chvilku tak s tím nebudu zajíždět na kraj.

reagovat
Kuře
24. října 2020, 09:55
0

Tak takovou nálepku bych chtěl:D

Jasně, hele zrovna zásobovači a podobně to fakt nemaj jednoduchý, to moc dobře vím, sám občas beru melouchy za tátu, třeba stěhování někoho a podobně. Tak bych si kritizovat nikdy nedovolil, protože to prostě není žádná prasárna ale nutnost. Navíc často stojí tam kde by sice neměli, nicméně zas až tolik nepřekáží a podobně, to mi přijde v pohodě. Navíc ze zkušenosti vím, že i měšťáci často trošku přimhouří oko, když vidí... nevím, třeba dodávku s nápisem zelenina v devět ráno před restaurací... A to je super.

beastar
25. října 2020, 21:11
0

V Hostivari na garazi ma typek obrim pismem napsano. Tady neparkuj zmrde mam kameru!! Jaky to ma efekt nevim:D

tomyks
24. října 2020, 09:47
0

Jo, je to problem, asi vsude. Asi to neni idelani reseni, ale kde se da, tak u nas instaluji ty zelene sloupky. Jezdit a parkovat to sice nikoho nenauci, ale uz se da z krizovatky normalne vyjizdet. Jinak to znamenalo vyjet pulkou auta do hlavni silnice a v lepsim pripade byt jako kreten vytruben.

reagovat
Kuře
24. října 2020, 09:56
0

Jo, i u nás už jich pár je. Jen teda nechápu, proč, když je dali o pár desítek metrů dál před autobusovou zastávku, nedali je i sem... Ale jo, tyhle kužle jsou dobrá věc. Jen jich je prostě, zatím, málo...:)

beastar
24. října 2020, 10:27
2

Vzhledem k tomu, ze patrim k tem kretenum co najedou desitky tisic rocne, tak mam potrebu se vyjadrit. Praxe znamena fakt hodne a ja zase nemam rad chytroliny, co delaji svych deset denne do prace a zpet a mysli, ze to maji super v ruce a picuji. Nezavinil sem nehodu dloooooho. Babicky na prechodu poustim, zipovat na rozdil od nekterych umim. Rychle jezdim jen tak abych neohrozil maminky v suv atd.

Ted k veci. Misto tebou popsane znam. Kdyz sem byl v lete v Antalu na obed hledal sem tam parkovani deset minut. A ano pripady, ktere popisujes tj kretenismus. Stat v krizovatce rozhodne neni treba. A dat to nekomu pred vrata to je znameni bezohlednosti. A na privolani policie to rozhodne je. Pokud hlidka neprijela mel si podat okamzite stiznost. A to beze srandy. Parkoviste je tam skutecne male ale jde parkovat u Prioru, taky v Aleji. Ja si to dosel od hasicarny. Nechtel sem aby mi nejaka pica odrela auto za mega, co mam rad:) A btw na zakazu staní a vyhrazené parkoviste pro XY smis zastavit na 3 minuty pro vykladku a nakladku osob ci nakladu. Takze na me kdyztak netrub v tomto pripade. Davam to vcas vedet, ze zastavim. Minule sem troubice ktery me musel objizdet mezerou na tri kamiony a troubil a byl sprosty po vylozeni sem jej dojel a na cervene mu dal pesti do jeho skurveneho Hyundai i40 ale lip by mu sedla na jeho drzku. Ano rizeni me nestresuje, ale podobni radoby dobri ridici vychovavaci ano. Tim vubec neobhajuju pripady zastaveni, co popisujes ty. Vyjimku predstavuje posta a kuryr. Vzhledem k tomu ze zastavuji 24443x za den. Mam vcelku empatii a chapu, ze frajer nepotahne 80kg balik ctyri bloky z parkoviste.Minule mi takove auto zablokovalo vjezd do garaze. Jasne nadaval sem, ale kdyz prisel zvedl rucku na znameni diku bylo vse ok. Stal tam asi 4 minuty... Dobry by bylo kdybychom se naucili toleranci k druhym prestali troubit vychovavat apod.

Ridil sem v Bukuresti, Sofii, Milane, Mnichove, Baselu, Bruselu, Torinu, Lignanu, Bratislave, Budapesti, Brne, Praze, Kodani, Hamburku, Berline a dokonce v Monte Carlu;D
-
Komentář upraven 24. 10. 2020, 12:08:08

reagovat
PepaSFI
24. října 2020, 11:00
0

možná mám nesprávný informace ale kde je napsaný že na zákazu zastavení můžeš stát 3 minuty?

beastar
24. října 2020, 12:05
0

Ano máš špatné informace>

to neplatí, jde-li o zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno,…“

Pokud to splníte, tak tam ty tři minuty stát můžete. Tohle je jenom jedna z odpovědí na dotaz který si chtěl vznést celý to hledat nebudu. Akorát sem to napsal špatně nemyslel sem zákaz zastavení ale třeba modrou nebo fialovou zónu, zásobovací pruh, reservé pro XY a tak...
-
Komentář upraven 24. 10. 2020, 12:07:16
-
Komentář upraven 24. 10. 2020, 12:08:16

OPRAVENO nahoře i tady ať tady zase nevnáším důvod k nějakým dohadům a hádkám
-
Komentář upraven 24. 10. 2020, 12:08:54

Kuře
24. října 2020, 16:29
0

Bíste, já vůbec netvrdím, že to je pravidlo že kdo najede ranec ročně hned je to pirát. Já jen napsal, že to tak často je. Rozhodně bych si nikdy nedovolil to tvrdit o někom, koho neznám a nevím jak řídí... Tím spíš ne o tobě

Jasně, i to tam píšu, zastavit a vyložit/nabrat lidi a za 30 sekund zase jet, nebo si já nevím něco vzít rychle z kufru... To je pohoda... Mi serou vysloveně ti, co to mají prostě jako parking...

Jo, ono to parkování tu je, jen prostě člověk nesmí být líný prase a ujít pár kroků nebo tupá držgrešle a zaplatit si pár korun u toho DBK... Parkování před hasičárnou je naprosto v pohodě, samozřejmě.

Antal je super hospoda, tam chodím často;))
Jen mi teda serou jak se na webu chlubí právě snadnym parkováním, když právě to tam není...

beastar
24. října 2020, 17:28
0

Já sem parkoval tam u hasičárny jak je to placený parkování. To malý parkoviště narvaný. Jinak souhlasim DBK i Alej nabízí stovky míst a není to drahý. A celý den tam nikdo nestojí. Používat to jako parkování je sviňárna. Jako já s tebou souhlasím. Jen prostě nemám moc rád takový ty agresivní postoje jakože obecně. Sám se snažím to taky vždycky podávat spíš vtipnou formou. Tak aby se lidi z daný skupiny necítili dotčený moc.

Kuře
24. října 2020, 17:37
0

Jo, taky se většinou snažím psát všechno v pohodě a bez zbytečných emocí...
Jen se mi občas stává, že, protože nechci všude srát ty infantilní smajlíky, tak mě někdo nepochopí, bere to moc vážně a pak se uráží:D
Ale tady se to naštěstí děje minimálně, tady už si asi lidi zvykli že mě vážně brát moc nemůžou:D

Goldies
29. října 2020, 21:39
0

Ty vole, Biste! Ty sis troufl k nám do Bronxu (Brna)?! Jaký sis z toho odnesl ponaučení? :-D

Ko
Kouzelník
24. října 2020, 11:04
2

Zrovna tento týden jsem si na vrakáči koupil "nové" tlačítko s trojúhelníkem, stávající bylo hodně ošoupáno. Asi hodně zásobovaček, děkovaček a příjezdů k různým krizovečkám.. Snad minimum bezohledných blokovaček.. Díky tomuto blogu se zamyslím, abych tlačítko nemusel kupovat znova. :-)

reagovat
Kuře
24. října 2020, 16:33
0

:D

Tak to jsem rád že jsem někoho přiměl se nad sebou zamyslet;D

Stanley
24. října 2020, 11:05
3

Jo, znám to. Parkování kdekoli je národní sport. Máme tu takovou vesnici s názvem Kravaře a tam je to extrém. Pokud člověk jede ve špičce mimo hlavní silnici, mění se jízda ve zběsilou práci s volantem, spojkou a brzdou. To proto, že místní vesničan je příliš pán na to, aby otevřel bránu a vjel si na pozemek. A tak tam musí myškovat ty stovky aut, co tam za den projedou. Jinde to ale není o moc lepší.

Další kategorie jsou matky. Kdysi jsme do školky chodili pěšky. Dneska je cesta před školkou ověšena pěti SUV a objet to znamená jet dost nad 50 kmh, jinak to nestihneš, protože protisměr. Parkoviště je, ale 200 m od školky, což je nepřijatelné pro sexy mámu a jejího andílka.

Ale to všechno je jedno, hlavně že každá obec má svůj radar bedlivě hlídající padesátku :-)

reagovat
Jaromír
25. října 2020, 16:35
0

Před školkou v době výskytu mrňat u silnice jezdit dost nad 50 km/h? To mě dost teda zarazilo...

PepaSFI
25. října 2020, 17:16
0

u nás na vesnici není zvykem parkovat na silnici, dokonce i návštěvy obvykle zajíždí do dvorů a spousta lidí má vedle vjezdu rozšířený prostor na zaparkování. Ve vedlejší obci kam jezdím do práce, tam to zas je džungle. Občas si i děláme srandu že když jde někdo po chodníku, určitě to je někdo cizí. Místní na chodník nevkročí, jde zásadně po silnici. Se školkou je to podobný, když jedem z práce, je to tam obrovnaný mámamobilama protože parkoviště je asi 30 metrů daleko. Je teda fakt že je dost zaplněný autama lidí co bydlí okolo a do dvora to mají 15 metrů a dokonce si stěžovali že jim "jejich" parkování zabírají zaměstnankyně té školky ale těch pár mamin by se tam na chvilku vešlo.

A jak píše Jaromír, já bych tam kolem školky v době výskytu drůbeže nejel ani těch 50kmh, ona ta havěť se dost hemží a občas se uškubne z vodítka.

Ev
Evlo
25. října 2020, 16:31
-4

Rozsir si vjezd do zahrady, nepopirej realitu.

reagovat
Kuře
25. října 2020, 18:44
2

Mám vjezd do vrat tak cca o metr širší než Mondeo, o něco menší rezerva u Tranzita.
Když mi z toho někdo ubere deset čísel tak se s tím psychicky nějak vyrovnal, ikdyž mi to sere. Když mi ale těch sotva deset čísel nechá, tak už je to prostě přes čáru. A i tak jsou to bohužel ty lepší případy...

Ev
Evlo
25. října 2020, 21:16
-5

Rozsir si vjezd do zahrady, nebo ty auta odstranuj proste, nebo nechapu o co ti jde, bud chces zit v CR nebo se odstehuj.

Perníček
25. října 2020, 16:47
0

To s těmi dvouma velmi frekventovanýma pruhama v jednom směru mi připomnělo brněnské Koliště, kde ještě do nedávna fungovala non-stop lékárna. Bylo až k neuvěření, kolik akutně nemocných nemohl zaparkovat svůj vůz o blok vedle, kde ty parkovací místa byly a těch 100 metrů dojít pěšky, na místo toho v odpolední špičce směrem od centra se jaksi pravidelně koliště zůžovalo do jednoho pruhů... Jedno z mála dobrých rozhodnutí brněnských radních přesunout non-stop lékárnu jinam.
Co se parkování ve vjezdu týče, tak tuhle srandu mají u nás v Brně v oblibě lidé na ulici Komarovská, přesněji k nám ve vjezdu do areálu SBK. Co týden se najde člověk s iq vysokým natolik, aby dostal řidičák, ale ne tak velkým aby už pak uvažoval při parkování. Takže jeho nablejskaný povoz hezky stoji minimálně do 1/3 onoho vjezdu. Já se svým Saabem, kdy si tam musím kvůli lipu najíždět zešikma už to nějak oželím, zavřu oči a modlím se, aby se neozvalo ono škrrrrrrrrr a následne "Kurva!", protože normální auto se tam ještě protáhne. Jenomže potom tam jezděj pravidelně plachtové dodávky na 8-10 palet, C-čka od stěhováků a čas od času i plnohodnotný tahač s návěsem, to pak musí tomu řidiči po té dlouhé cestě vyloženě dělat radost.
Jinak ještě sem přihodím moji nedávnou příhodu s parkováním dodávky. U jednoho ze zákazníků ve Zlíně pokaždé přijedu do ulice a těsně za přechodem zastavím, nechám projet protijedoucí i ty za mnou (puštěné blikačky), jakmile se cesta uvolní, tak nájezd do protisměru plný rejd do prava, druhý plný a couvu do vjezdu onoho zákazníka, jinak se tam prostě zaparkovat nedá a nechci blokovat silnic, když je ta možnost zajet až do vjezdu. V tomto případě opět se blížím k místu a koukám do zrcátek, co je za mnou, paní v Octavii II a v ruce telefon... Pro jistotu zpomaluju dřív a v křižovatce už dávám blinkr, že zastavuji na kraji (no těch minimálních 5 metrů tam je), samozřejmě pani si mě tak nějak všímá až když stojím a ona na tom přechodě nalepená za mnou, to už mám davno puštěné čtverky. Paní samozřejmě troubí, nehýbu se ani o metr, musí dát zpátečku a objet mě, samozřejmě troubí znovu.

reagovat
sheogh
30. října 2020, 11:26
0

Jo, lekarna na kolisti je klasika, - pricina kolony az skoro k zel. mostu je jeden takovej chudak, co to necha na blikackach v 6 odpoledne v pruhu.

Telefon klasika - cekas 5 minut, nez blb zaparkuje, protoze ma u toho v ruce telefon a parkuje jednou rukou. Nejlip nejaka nova Q5 apod s integr. handsfree ... nakopat do (_!_)

Frankie
27. října 2020, 13:04
0

Doporučuji jezdit na chvíli v Albánii. Tam je totiž zvykem zastavit kdykoliv a kdekoliv kde řidič potřebuje. Naopak největším prohreskem kdy na vás vsici troubí je, když nejedete a relativně můžete, vč. Například příjezd z vedlejší na hlavní s využitím protisměru.
K samotným blinkrum mě spíš zaráží jejích nevyužíváni při odbočení, zastavení. Ráda řidičů prvně brzdí, a až pak někdy dá ten blinkr.

reagovat
sheogh
30. října 2020, 11:13
0

Ne, to se deje i tady - naprostej nedostatek mist, a i tak neni problem pro spoustu lidi zaparkovat pres 2, a vy, co jedete odpoledne z prace se treba.....
Kdyz jsem se nejakou dobu zpatky ptal pani, proc zaparkovala doprostred podelneho mista pro 2 auta rekla, ze se ji tak pak pry lip vyjizdi - na to byla seznamena s faktem, ze pokud to tam necha, uz zrejme nenajde ventilky, tak s nadavkama odjela :-)

Ale kdyz rano prijedes do prace, kde si platis podelny (a predrazeny - jina moznost neni) parkovaci misto s takovou tou brankou na zamek a najdes tam X5 nacpanou mezi tema brankama, tzn blokujici tvoje a kolegovo misto, to je proste krasa :-) A to uz neni spatne zaparkovany, to je normalne schvalnost

reagovat