načítám data...

Modrá je dobrá

21. listopadu 2018, 01:15 33 komentářů Kuře

A né že né. Modrá je dobrá. Modré nebe je lepší než zamračená šeď, modrý bazén je lepší než špinavý kal... A platí to i v automobilismu.

zobrazit celou galeriiAlbert Čapek: Modrá je dobrá

Ano, doopravdy i tam. Samozřejmě je zde Modrý ovál, ale nejen to. Modří Andělé například, kolikrát si říkám, zaplať pán bůh za ně, no ne? A pak je to ještě jedna modrá, co souvisí s auty. A ta je taky dobrá. 

Modrá zóna. 

Ze všech stran poslední dobou slýchám kritiku a nadávky na ony parkovací regule, skrývající se pod těmi barevnými čárami na zemi. Jako, jasně, já to chápu, musíme zas něco platit a to je naprd. Taky se mi to nelíbí. Obzvlášť teď, v době kdy reálně hrozí že budu majitelem dvou aut, se mi ta myšlenka líbí méně a méně. 

Věc se má ale takhle. Já bydlím v Praze. Praze 4, v Krči, abych byl přesnější. Víte, ještě když jsem před nedávnem, zhruba rok a půl nazpět opouštěl naši krásnou republiku a vydával se vstríc nástrahám Britské monarchie, bylo každodení parkování u mě před barákem zatrest. Ne, fakt to nešlo. Nedalo se. Máme tady polikliniku, kam jezdí spousta lidí aby jim pofoukali bebí, relativně nově městský úřad, kam si naši spoluobčané jezdí ve svých Mercedesech pro dávky, tři obří kancelářní budovy, v nichž zaměstnaní manažeři deně přijíždích ve svých čím dál větších korábech… a na to vše jedno malé hlídané parkoviště které odmítá další auta pravidělně už tak kolem půl sedmé. 

Já vím, bydlím v Praze a tady je to všude stejné. V Praze se parkovat prostě nedá, zvykni si nebo táhni na venkov ty kluku pitomá. 

Jenže teď už nežiji v Anglii. Už jsem se vrátil, a to, co se zde odehrává, je pro mne šok. Zóny byli zavedeny, a, světe div se, ono to funguje! Přesto, že u nás v ulici, naprosto nepochopitelně, zakázali parkovat na jedné straně silnice, přesto se tu parkovat dá. Jasně, není to úplně s prstem v nose, občas musím šoupnout auto sousedce před vrata. Ale stačí koukat z okna a během půl hodinky můžu běžet přeparkovat. Dříve věc nemyslitelná. Občas je tam trochu méně místa, ale víte co? Neumíte se tam vecpat? Kupte si menší auto, nebo držte tlamu a krok, tohle je Praha, bitchis!

A že by to bylo jen u nás? Houby! U babičky před panelákem to byli vždycky ještě horší, tam přes den stáli kancelářníci, a v noci rezidenti. Teď? Kdykoli k babče jedu, je tam volných míst, že si můžu vybírat! 

Prostě kdo tvrdí, že jsou zóny kontraproduktivní, nebo že nefungují, tak je žvanil. Fungují. A že to stojí peníze?! Kruci, jednou máte na to mít auto, což ještě celkem nedávno byl docela luxus, tak máte i na to parkování. Vždyť těch, kolik, 15 stovek ročně? Ani nevím… není zase tolik. Jó, to třeba v tom Londýně, tam platíte daň, že vás do toho města vůbec pustí, pak ještě daň že vás vůbec pustí do centra, pak ještě daň abyste to mohli zaparkovat, daň za zácpu (!!!), daň za velké auto se velkým motorem…. sakra vždyť tam už brzo zdaní snad i kožené sedačky, no ne? 

A my tu zatím brečíme kvůli pár stovkám na rok… Nepatřím k obhájcům politiků a jejich výmyslů, taky si většinou moc rád zanadávám jací jsou to kr… ale teď ne. Je mi líto, ale na Modré zóny já nadávat nebudu. Tohle se prostě povedlo a basta. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Chase
21. listopadu 2018, 02:45
4

Nevím jak v Praze, ale to co vymyslelo bývalé vedení Brna je absolutně na palici. Naprosto zdegenerovaný systém "květinky", nesmyslné zavádění zón tam kde to nebylo potřeba, zákaz vjezdu všem nerezidentům do centra města (i tam, kde se před tím normálně jet dalo) a rušení parkovacích míst jen proto, aby vyšla čísla, že je tento výmysl tak strašně nutný. Absolutně nedotažený systém který celou tu pakárnu řídí a cenová politika nastavená tak, že člověk který vlastní více aut (byť vzoně stojí vždy pouze jedním z nich) se prostě nedoplatí. Za mě vážně ne, paušálně nejde říci, že modrá je dobrá. Konkrétně u parkovacích zón se musí hodně přemýšlet a to se v Brně nestalo. Banda zelených fanatiků, kteří neváhali dát si do plánu rozvoje města to, že do necelých deseti let donutí prodat pětinu obyvatel města auto a vetšinu vybranžch financí vynaloží na další znepříjemnění života řidičům, mě rozhodně nepřesvědčila o tom, že parkovací zóny jsou vždy správné...

reagovat
ma
martinw
21. listopadu 2018, 07:46
0

neboj Praha bude brzo rekonstruovat Barrandovský most a rázem na tom bude hůř než kdyby Brno zavedlo zákaz aut.

Kuře
21. listopadu 2018, 09:19
0

Tak jak je to v Brně nevím, já vždycky když jezdím na venkov tak parkuju v pohodě, jestli tam už i tohle posrali...

Jo, to je pravda, až rozkopou baranďák tak to půjde doprdele komplet, o tom žádná. Ale to se zónami moc nesouvisý:)

Ny
Nyte
27. listopadu 2018, 13:47
0

Můj názor na RP v Brně z pozice končícího studenta, který naštěstí dosud bydlí za hranicemi modrého zázraku...Irituje mě ta demagogie, která se s jeho zaváděním rozjela. Prý jsme příčinou příčinou problematického parkování, 4 z 5 na bytě nás jezdí autem, zásadně nám stojí auta týden na ulici a je potřeba s námi zatočit. Rétorika i z některých radnic pomalu jak ve třicátých letech...kurňa, jestli má auto každý desátý a na bytě v průměru jeden, tak je to moc. Na koleji nás bylo dohromady asi 5. V době výuky jsem jezdil na 2-4 dny, ve zkouškovém na otočku, teprve v souvislosti s koncem studia jezdím více. Nechápu, z jakého důvodu bych měl hromadu zavazadel tahat v MHD, což je samozřejmě taky špatně. Zvlášť když se město vůbec neobtěžuje budovat záchytná parkoviště a když už to jediné začne někdo využívat, tak ho ještě zdraží. Jednou je Brno studentské město s několika velkými univerzitami, tak by se podle toho mělo chovat a vytvářet takové podmínky, aby měl někdo zájem se tu usadit.

Nemluvě o tom, jaké komplikace nastaly dojíždějícím za prací nejen z okolí Brna, ale i z jiných MČ v Brně. Ne, opravdu si nemyslím, že načmárat modré čáry na zem, zrušit desítky parkovacích míst, zkasírovat občany a způsobit jim komplikace s jakýmkoli příjezdem řemeslníka nebo se služebním autem, je řešení.

ma
martinw
21. listopadu 2018, 07:45
0

A připadá ti dotažené i to, že když jako pražák jedu do jiné městské části, že tam nemám ani 1 až 2 hod free parking ? Mělo by se to v rámci města nějak nastavit aby tam Pražák nebyl cizincem když opustí hradby své městské části.

Já do Prahy denně dojíždím autem a musím taky pochválit modré zóny, ale možná je to tím že jezdím hybridem :) nechápu proč auto přihlášené mimo Prahu a já bydlící mimo Prahu můžu parkovat na modré zone klidně někdě na národní třídě - ale zas má člověk okolo sebe vybranou společnost - same nové káry za 2+ mio a polovina z nich vozí invalidy :))

reagovat
Kuře
21. listopadu 2018, 09:25
0

Ano, připadá mi to naprosto v pořádku.
Když se někam jede autem, a zejména z Prahy do Prahy, připadá mi naprosto v pohodě zato těch pár desetikorun dát. Upřímně teda nevím kolik stojí hodina parkování v Praze, ale tipuju že tisícovka to nebude.
Já sám tako jezdím autem ikdyž to někdy fakt není nutné, protože to mám prostě rád, ale plně chápu snahu města dostat mě a mě podobné do MHD. A pokud jim na to kašlu, beru za spravedlivé si připlatit.

Kuře
21. listopadu 2018, 09:35
0

To že hybridy mají vyjímku je samozřejmě menší vada na kráse.

Letis
21. listopadu 2018, 09:18
1

Připojím se se zkušeností z Liberce. Kousek od univerzity studenti parkovali místním u paneláků. Fungovalo to takhle dost dlouho až se tam zavedla modrá zóna. Pro mě to problém nebyl, já jsem vždycky parkoval na veřejným parkovišti u blízkýho supermarketu. Otravovat život místním rezidentům je jedna věc, ale parkoviště u nejmenovaného supermarketu, které bylo vždycky (polo)prázdné mi přišlo jako super řešení. Nikdy se mi nestalo, že bych tam nenašel místo a to jsem tam v rámci studia jezdil v různé denní hodiny. Když jsem tam tento rok končil, tak provozovatelé supermarketu zavedli závoru. Ne že by byla na něco nutná, zákazníci vždycky měli kde zaparkovat. Šlo jen čistě o zisk a znepříjemnění parkování v trošku rušnější části města. Takže obdobně bych to viděl s každým placeným parkováním. V první řadě jde o zisk a v té druhé o nějaké zelené pokusy donutit lidi využívat MHD.

reagovat
Me
Merikeli
02. května 2021, 18:43
0

Problém s parkováním je skoro všude. Posledně jsem si při cestě do Prahy musela zaplatit hlídané parkoviště, abych měla jistotu, že vůbec stihnu co jsem si plánovala a nemotala se hodinu Prahou abych mohla zaparkovat. Když tak zkuste zde https://parkingunit.com/ je to vyhledávač parkovišť v Praze a okolí.

bkralik
21. listopadu 2018, 09:20
3

No, problém je v tom, že zóny fungují jen a pouze v tvém případě. Existuje strašná spousta lidí, kterým to život přehnaně komplikuje...
Příklad 1: Představ si studenta, který bydlí někde v Praze v nájmu a přes víkend jezdí domů. Ano, může si změnit trvalé bydliště, ale ví že po VŠ se stejně chce vrátit do svého rodného města a nestojí mu to za to. Může parkovat? Ne!
Příklad 2: Existuje nemálo lidí co má druhé auto na zimu. V létě se ti primární auto pokazí, můžeš snadno parkovat s tím záložním wintercarem? Ano, pokud absolvuješ martirium na úřadě a zaplatíš kilo správní poplatek. Super!
Příklad 3: Máš práci, ve které čas od času dostaneš na chvíli k užívání služebák. Ale není tvůj, takže parkovací kartu si na něj nevyřídíš a i kdyby, tak pokaždé dostaneš jiné auto. Můžeš parkovat? Ne!

Takže za mě to fakt není nic moc, co bych chtěl podporovat. Ano, věřím že pro "standardní rezidenty" s jedním autem to fungovat může. Ale pro jakoukoliv jinou eventualitu (nemluvě o zaměstnancích a řemeslnících) to představuje překážku. A je na uvážení, kolik je v centru prahy těch "standardních rezidentů"...

reagovat
Testeuros
21. listopadu 2018, 09:25
0

Případ číslo jedna je pro dojížděče skutečný detox s myšlenkami vyhodit všechny ty idioty, co to vymysleli, z okna. Kolega z Bruntálu jen díky tomu dojíždí o asi hodinu víc v lince, která má asi tak pravidelné spoje jako stařec erekci (já vím, blbý příklad).

Kuře
21. listopadu 2018, 10:30
0

Příklad 1: Ano, doopravdy, si alespoň teda já myslím, že pokud zde někdo pár let bydlí, měl by si zde zapsat trvalé bydliště. Jasné, také mám například psa přihlášeného na tetku, protože bydlí kus za Prahou a poplatky tam má asi pětinové, ale jednoduše, kdo si odmítá bydliště změnit, má smůlu s parkováním. Když už nic jiného, tak třeba jenom kvůli poště která by milému studentovi chodila někam do řitě za rodiči.
Příklad 2: Kilo poplatek je podle mě naprosto snesitelný. A ono martirium? Jako, to uznávám, pobíhání po úřadech je v tomto našem srandapolis očistec, ale to není tak úplně chyba modrých zón.
Příklad 3: Tady ti dávám za pravdu. Nadruhou stranu, takových lidí je relativně málo. Navíc, můžeš si pořídit přenosnou kartu, jako jasně, stojí raketu, tuším snad 16 tisíc ročně, což je fakt darda, ale můžeš. Navíc, je otázka, jestli je tohle chyba zón, nebo zaměstnavatele, který když ti poskytuje služební auto, mohl by zajistit i parkovací kartu. Ale to už jsem asi snílek...

Teste, přesně pro takové lidi jsou parkoviště P+R. Jestli je jich málo je otázka, ale opět, ikdyby ano, tak není chyba primárně na straně zón, ale na chybějících parkovištích...

Ja
Jaharr
21. listopadu 2018, 12:41
0

Upřímně já bydlím v Praze a dost mě zóny otravují.
Narodil jsem se i v Praze takže v ní mám trvalé bydliště. Bydlím, ale v jiné části (Pha6) v pronájmu s dalšími 2 lidmi. Auta máme celkem 2. Pronajímatel by neměl problém s přesunutím trvalého bydliště, ale první auto sice stojí 1200, ale další stojí už 7k a nedejbože další už stojí 36k. V Dejvicích není problém bydlet v hodně lidech na jednu bytovou jednotku. Krom toho, že jediné místo kde se mi podaří většinou zaparkovat je po 1900 před školou. Jsou oblasti kde parkování není problém, ale tam nebyl nikdy co si pamatuji
Příklad 2 nemám osobní zkušenost.
Jednak mě postihuje příklad 3 dost často. Máme služební vozidla, které si půjčuji cca 1x týdně náhodně, které zrovna zbude mám. Pro firmu by to bylo dost pálka ročně.
http://www.parkujvklidu.cz/wp-content/uploads/2017/07/cen%C3%ADk_ZPS_2017_a_oblasti.pdf

jendaaa
22. listopadu 2018, 10:53
2

Kuře: Jde o rejžovačku a basta. Modré zóny řeší důsledek, nikoli příčinu. Výhodu to má opravdu tak pro jednoho člověka ze 50, zbytek je nasraný až po uši. Jsem student v Praze, a kvůli max roku-dvou si opravdu nebudu dělat trvalý bydliště. Už jen všechno nahlašovt všude možně, v práci, na úřadech, dopravce - kvůli 3x TP (auto + 2 motorky).. Tuna poplatků, zbytěčných papírů a času. Mě to zasáhlo po posledním rozšiřování na P4. Auta lidí, co to měli jako odstavný parkoviště a hurá na metro do práce nezmizely, jen se přesunuly víc na nakraj Prahy. Což akorát spustí další rozšiřování zón i tam. Lidi nemají alternativu, parkovat někde musí. MHD řešení neni, v centru ve špičce jede na min. intervaly a stejně je to k prasknutí.
Máš pravdu, že to neni přímo problémem prakovacích zón, ale celkově systému (magistrátu)- od zanedbané infrastruktury, neochoty stavět další P+R, vastní hamižnosti... Věřím tomu, že někde v alternativním vesmíru by modré zóny, tak jak jsou, mohly fungovat.

Uf, to jsem se nějak rozčílil :) Každopádně co se děje ve zbytku EU je děs, buďme ještě rádi...

Testeuros
21. listopadu 2018, 09:22
0

I přestože tento systém neskrývá své výhody, mně jako někomu, kdo měl možnost dojíždět do Ostravy autem (před zjištěním, že tam někdo přišel s tímhle...), to spíše přijde jako snaha o zatracené lobování.
Dojíždím (občasně) z obce, ze které do Ostravy vede spoj jen skrze tři různé (!!!) linky. Vlak? Nikde. Samozřejmě, že Hranečník, který byl dimenzován pro dojížděče je ve výsledku 99% času plný. V centru (přiznám se, že mi jde pouze o centrum)? "er-áčko," nebo za nekřesťanské peníze. A i mimo centrum se z toho stává zatracené utrpení, protože nejedno neplacené parkoviště (a že jich tady není...) je taj trochu v epicentru stavby.
Vydržel jsem to dva týdny. Od té doby jezdím jen sockou a na cestu z druhého bydliště můžu rovnou zapomenout. Samozřejmě třešničku tomu nasadilo vozidlo s polskou registrační značkou, na které byla vystavená ta zatracená karta. Chápu, že je to technicky možné, ale ten paradox je až k smíchu...nebo pláči...nevím...k obojímu.

reagovat
Ronoath
21. listopadu 2018, 11:22
0

Jsem v šoku, že někdo k tomu umí napsat pozitivní příspěvek. Díky za něj.

Mě modré zóny nikde nezastihly. Když jedu do Ostravy, mám své fleky, kde lze nechat auto, to samé v Opavě. A v místě bydliště mám dvůr a garáž:-)

reagovat
Kuře
21. listopadu 2018, 17:21
0

To mě k tomu taky vyburcovalo, ten všeobecný hejt... nebo možná jen náhoda že jsem na to ted několikrát narazil nebo se dostal do křížku se někým kdo na to nadával, ale prostě už mi těch breků jaká je to srágora přišlo moc a lezlo mi to krkem...

beastar
21. listopadu 2018, 13:47
0

Ejhle. První věc co je z toho vidět. Jak je potřeba občas vyjet za hranice Čr. Ano ve srovnání s Londýnem je Praha pořád pro řidiče skvělá.

K tomu parkování. Část lidí si zóny chválí. Druhá část pláče nad 1500 ročně! Modré zóny jsou ok. Jenže Praha je ve skluzu s budováním dalšího parkování. P+R, parkdomy a placené stání. Modré zóny samozřejmě dávají větší smysl ve chvíli kdy už jich je víc.

U nás nejsou. Je to klasicky namíchané vily, domky, bd a přes silnici panelové obludárium. My máme obrovský podzemní parkoviště, kde si je možné i dopronajmout se m tam nějaké stání plus místa před domem. Nikdo nemá problém až na pár výjimek jako já. 4 kusy se umísťují hůře.

Největší boj je to na sídláku tam by zóny asi vytlačily vesnickou chásku. Co tam přes den nacpe káru a jede tram směr centrum. Ale stejně
.... Rok 80 bylo 0.7 auta na rodinu dneska 2. Takže na velkých sídlištích plánovaných kdysi ani zóna moc klidu nepřinese.

reagovat
ma
martinw
21. listopadu 2018, 15:17
0

a pořád tu máme pozoruhodně levnou možnost vlastnit vůz - žádný velký roční registrační poplatky

beastar
21. listopadu 2018, 15:34
0

Jo skoro to vychází celkově na vlastnictví auta nejlíp v Eu. Čti v Eu ne v Evropě. Pravděpodobně. I když co mi říkali Ukrajinci tak tam dovézt legálně auto a tak dále. A pak ho provozovat je na jejich poměry tam taky dost drahej špás. V tomhle máme kliku.

Kuře
21. listopadu 2018, 17:23
0

Jako, jo, to je pravda, chybějící infrastruktura je prostě průšvih, ale na to jsme tu v čechách celkem experti, no ne?:)

Irwinek
22. listopadu 2018, 07:35
3

Asi buď rád, že nejsi malý řemeslník ( instalatér, malíř,....) - volné parkování od 6:00 - 8:00, placená stání nejsou nebo jsou obsazená, že by jsi si koupil všechny modré zóny, aby jsi mohl zastavit u zákazníka a provést práci - to už budeš tak drahej, že se na Tebe každej vykašle.

Přijde mi normální, že přijedu někam do města, najdu si parkoviště a zaplatím parkovné. Nevím, co nutí všechny dojíždějící hledat parkování zadarmo. Pracuje v Praze, takže má větší příjem, než kdyby byl doma ( jinak by tam přeci nejezdil ), jezdí autem, ale pár korun za parkování je mu líto, a ještě hudruje. Klasickým případem je třeba plocha naproti zahradnické škole v ulici Pod Táborem. Má vjezd a výjezd, ovšem výjezd je už v 6:30 zablokován pitomci ( to nejde jinak říci ), kteří chtěji po příchodu k autu hned odjet a zbytek je beznadějně zaplněný nejpozději do 7:00. Pokud jedu soukr. autem ( většinou při objednání do servisu - je před ním modrá zóna, takže tam nelze auto nechat zaparkované a po otevření servisu popojet) a podaří se mi tam dostat před zaplněním, nemám třeba v 8 šanci odjet, protože výjezd je zablokovaný a když chci vyjet vjezdem, musím už lidem sklápět zrcátka a popojíždět.
95% aut je " vesnických " a zbytek jsou lidi, co maj třeba povolenku na Pha 4, a na Pha 3 se už nechytaj, přestože o pár set metrů dál je volno, ale holt modré zóny.
Určítě to není špatná věc, ale je spuštěna naprosto chaoticky, bez rozmyslu a bez jakéhokoli centrálního řízení. Ostatně jako všechno, u čeho jsou úředníci :-D

reagovat
beastar
22. listopadu 2018, 13:40
0

Si to vystihnul správně. Ono to je jako řešení v pohodě. V kombinaci s ostatním typem parkování. A kdybh to mělo nějakou koncepci. Dlouhodobě je to chaos. Takže na jednom místě to rezidentum pomůže o kilometr dál to působí denně problémy. A modrá tam je třeba i prázdná páč to nakreslí někam k lesu. Kde nejbližší obydlené domy jsou kilák.

Valfar
22. listopadu 2018, 14:19
0

Připojuju se s chválou modrých zón v Praze (jinde v ČR situaci neznám), mně osobně to nesmírně pomáhá vcelku pohodlně parkovat i před bytem na Praze 1, kousek od Náměstí Republiky. Poplatek za první auto je směšný, za druhý sice podstatně vyšší, ale osobně bych ho ještě navýšil - pokud chceš mít flotilu aut, prostě si musíš najít prostory jinde než na přecpaných pražských ulicích (osobně to jako vlastník vícero aut a motorek pro zábavu řeším zrovna tak). Pochopitelně, modrá karta ti žádné parkovací místo nezaručí, ale šance na zaparkování zvyšují modré zóny asi tisícinásobně - a samozřejmě to není dojem jenom můj, ale i řady kamarádů a známých namátkou z Bubenče, Dejvic, Vinohrad, Žižkova apod.

Jediný, co mi na modrých zónách dosud vadilo, byla nemožnost pro Pražáky z jiných městských částí zaparkovat zde aspoň na chvíli, když si jdou něco vyřídit, najíst se do restaurace, absolvovat nějakou schůzku apod. To se ovšem perfektně vyřešilo novým pojetím modrých a fialových zón, který umožňují chvíli parkovat téměř kdekoliv komukoliv, aniž by to mělo (a to už se potvrdilo) zničující efekt na dostupnost míst pro rezidenty.

Celkově vzato má teď Praha imho zóny perfektně vymyšlené až na jednu chybu - jsou na malé ploše, takže spousta Pražáků musí čelit náporu parkujících z, řekněme, jiných obcí. To je samozřejmě špatně a modré zóny je třeba roztáhnout skutečně až k nějakým jasným územním bariérám typu pole nebo lesa. To by snad mohlo vytvořit dostatečný tlak na ostatní kraje (zejména Sředočeský), aby začaly budovat P+R parkoviště na svém území a řešit navazující hromadnou dopravu, aby se náklady na dopravu mimopražských začaly alespoň trochu rozkládat i mimo Prahu (v tomhle ohledu mě připadá úplně bizarní, když někdo chce, aby ty parkoviště a infrastrukturu budovala sama Praha, jakoby dlužila prakovací místa někomu, kdo v ní nebydlí a chce zde jenom využívat infrastrukturu a pracovní příležitosti).

P.S. Pobavil mě v jednom příspěvku výše stesk nad tím, že nějaký študák, který se v Praze ocitl jen na chíli v průběhu studia a pak má v plánu se zase sebrat a jít o dům dál, nemůže - chudák - fláknout auto na ulici. Ještě aby! Je mi líto, ale na tohle Praha fakt stavěná není, přinejmenším pokud jde o hustě obydlené části.

reagovat
ma
martinw
22. listopadu 2018, 14:54
0

Ony se ty zóny časem dostanou na větší území toho bych se neobával, ale ohledně budování P+R a navazující dopravy si nemyslím že je kde brát - mě doprava ve středočeském kraji připadá kvalitně provázaná a ty cesty do Prahy širší už nebudou.

- Vlakové linky jedou ráno na doraz (nelze posílat vlaky častěji než po 10min)

- Autobusových linek je troufnu si říci také dostatek, ale nelze dát všude BUS pruh tak aby nebyly ovlivněni kolonami na hlavních tazích (např. lidé ze Zbraslavi by mohli vyprávět jak je baví čekání v koloně na Strakonické)

beastar
22. listopadu 2018, 15:18
0

Martine mě taky hrozně baví když se všichni, co si nutně museli koupit barák za Prahou valej od nás dolů k Barrandovskýmu mostu. Po silnici která z části musí suplovat vnější okruh, protože naši dementní politici nejsou schopni dobudovat už 25 let okruh dle plánu. K Barrandovu je na tom podobně jak ta Strakonická.

Jinak souhlasim cesty se širší neudělají. Vlaků jezdí dle toho co vím dost. Od Berouna snad každých 28 minut? Busů jezdí všude hromada a po desátý večer to jezdí všechno tak prázdný,že se v tom ti šoféři musí bát:)) To je všechno hezký. Jenže prostě velká část lidí jede autem. A jak je vyzkoušeno nic je z toho nedostane. Já sem jeden z nich (bohužel) A když už nejede autem vezmu si taxíka takže přeneseně jenom jiný auto, který stejně stojí někde v koloně případně náhodou jede, když se zadaří.

Modré zóny můžou fungovat. Jenže jak tady někdo psal není to všelék. A tak jak je začali zavádět v Praze to nemohlo dobře fungovat. Zejména když se to nestalo plošně. Bylo dobře vidět jak se ty zaparkovaný auta valí od čtvrtě ke čtvrti. Teď když je to trochu provázaným tak to částečně funguje, tak jak by mělo. Prostě některým lidem to přineslo to parkování u domu bez potíží. K tomu že to stojí peníze....

Tady neexistuje nic jako právo zaparkovat. Spousta lidí nadává a říká tvl já si nemám kvůli nim kde zaparkovat. A co jako? To není právo. Takže město když stojíte na jeho území má nárok si od vás nechat zaplatit. To nijak neobhajuju ale tak to je. Btw v hodně opravdu velkých městech světa ani opravdu hodně moc bohatí lidé auto nevlastní... Proč? Protože se to absolutně nevyplatí. Nebo je nutné si platit velmi drahé parkování.

A to narážím na problém té infrastruktury kolem zón. Já nemám problém si jako občan čtvrti kde zóny ještě nejsou a asi nějakou dobu ještě nebudou zaplatit dole ve městě stání. Jenže těch placených zón je místy zoufale málo. Garáže chybí. Parkoviště obecně nedostačují. A fakt není nejlepší si v centru nechat auto v Palladiu v podzemkách když jdete někam na půl hodiny. O parkování u metra a tak dále raději ani nemluvím. Na Zličíně dlouhou dobu P+R suplovala P u Metropole až se vedení centra nasralo a dali tam závoru... Staví se jak o závod a většina BD na místech kde je to třeba nemá vyřešené parkování. Parkovací dům je v Praze sprosté slovo. Aut přibývá a je jich jako kdekoliv jinde na západě, ale infrastktura a myšlení úřednictva je někde v roce 70. když se pyšně budovala magoška...

Irwinek
22. listopadu 2018, 21:55
1

Ještě jsi se zapomněl zmínit o rozměrech parkovacích míst ( bohužel i v nových nákupních centrech ), která odpovídají velikostem Š 120, 1203, max T 613. Nové normy/předpisy nikdo neřešil, takže při současném trendu růstu aut - mini x Mini, š 120 x octavia atd, přečnívá v některém rozměru v podstatě cokoli a při současném trendu zastavování místo parkování je na světě další problém.

Ju
Junior
24. listopadu 2018, 09:24
3

Na firmu 36k. Ročně, jedna zóna. To fakt není fpohodě.

reagovat
ma
martinw
24. listopadu 2018, 13:08
1

tak pak hybrida...

Ju
Junior
24. listopadu 2018, 22:28
0

Jj, místo naftovýho třílitru si pořídím nějakou hybridní mrdku, která nesmí mít víc než 135kw, protože pak už ta výjimka pro hybridy neplatí. Dobře, co tam máme?
https://www.tipcars.com/lexus-is-300/sedan/benzin/lexus-is-300-2-5-executive-navi-33781385.html

A to to prej má omezovač na 200km/h. Skvělá alternativa.

ma
martinw
25. listopadu 2018, 15:21
1

takze to parkovani vlastne jako prioritu nemas - priorita jsou KW a 200+ kmh rychlost... :)

Ju
Junior
25. listopadu 2018, 16:04
1

priorita je každodenně použitelné auto. S takovým se musí dát zaparkovat, i jezdit svižně po dálnici. A když tady nějakej fordista adoruje modré zóny jako úžasnej vynález a ještě vypouští debilní kecy ohledně financí:

"Prostě kdo tvrdí, že jsou zóny kontraproduktivní, nebo že nefungují, tak je žvanil. Fungují. A že to stojí peníze?!"

a ty mi řekneš, ať si kvůli bandě teroristů na magistrátu si mám koupit drahej a nevýkonnej sráč a pak to bude v pohodě, tak začnu bejt malinko nervozní...

ma
martinw
25. listopadu 2018, 21:14
0

Do omezeni se pocita pouze vykon spalovaciho motoru jestli se nemylim. Ten Lexus IS 300h ma 133kw spalovak + 105kw elektro takze podminku splnuje ? http://pdf-lexus.eu/lexus_cz_sk/cenik_IS_CZ.pdf

Ale byla by pekna blbost kdyby do hybrida nekdo sel kvuli Praze. Oni si totiz panove nespocitali kolik takovych hybridu je a bude - za rok za dva to stejne zas omezi zpet na full elektro nebo pritvrdi podminky napr. jen plug-in co ma dojezd minimalne xy apod...