načítám data...

Fleetové prodeje: Škoda a ti další

25. května 2020, 01:26 43 komentářů beastar

Prodeje vozidel firmám to je to, co je pro automobilky zásadní. Tedy alespoň pro ty které drží nad vodou obyčejná auta. Svět kde pohodlí a jízdní zážitek bude hrát vždy až druhé housle.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Fleetové prodeje: Škoda a ti další

Často se nejen tady v místních úvahách objeví suchá hláška ve smyslu, že to které auto je dobré leda tak jako služební. Do firmy, pro firmu a tak podobně. Poměrně nedávno tady byla i poptávka se něco o takových autech a smyslu nákupu dovědět. Já se tedy pokusím trochu osvětlit ten jiný svět. Svět kde rozhoduje cena, zůstatková hodnota, spotřeba paliva a schopnosti prodejce dát slevu. Nejsem profesionál z oboru, jen do toho trochu vidím. Nechci se tedy pouštět do konkrétních čísel. Ani grafy tady neuvidíte. Pojmu to tak nějak po svém. Pro začátek čísla ani nic dalšího nepotřebujeme. Úplně každému je jasné, že firemním prodejům u nás vládne Škoda. Tahle situace vznikla na základě souběhu několika poměrně nudných událostí. Není zatím nijak zvlášť nějaká výrazná obliba domácí značky. Je to čistě o penězích. Škoda nejen že dokáže v podstatě do každé firmy dodat auta takzvaně pro každou pozici. Ona ještě většinou nabídne velký kus auta a pro velké odběratele i pohádkovou slevu. Další výhodu tvoří široká servisní síť. Také zákaznická podpora a pokrytí asistenčních a servisních služeb je na velmi vysoké úrovni. Zůstatková hodnota většiny aut vyráběných škodovkou je téměř snová. Zejména bestseller Škoda Octavia dosahuje v téhle disciplíně skvělých výsledku. Navíc v posledních dvou generacích natolik narostla, že může sloužit jako referentské auto, ale i jako ředitelské auta pokud se dokoupí za nemalý peníz i direktorská výbava. Správná plaketa umí tohle auto vystřelit v ceníku o stovky tisíc nahoru. Následná fleetová sleva o desítky procent dolů.

Pravdou je že větší Superb už tak výhodná okase nebývá. Klesá na ceně velmi rychle, i pokud pod kapotou bije dieselové srdce úderníkovo. Potažmo hodnota tohoto auta klesá rychleji, než je tomu v případě menší oktávky. Navíc je jeho zůstatková hodnota výrazněji negativně ovlivněna počtem najetých kilometrů. Za své aktivní výrobní dráhy, byl přeborníkem v soutěži, dostaň co nejvíce za co nejméně Rapid. Jeho historii popsal vcelku trefně zde pan redaktor Vaverka. Jeden čas dokonce dokázal v rámci firemních prodejů překonat i legendární oktávii. Jak se zpívá v jedné populární písni ještě lidovější kapely. Zabereme hej hou, taháme kameny. Celý koloběh firemních prodejů vozidel značky Škoda v České Republice je dnes funkční jako dobře promazaný stroj. Navíc samotná Škoda si je toho dobře vědoma a celý stroj pravidelně promazává čerstvou dávkou nového mazutu jménem Octavia. Vztahy už jsou dnes mnohdy natolik dobré skoro až kamarádské, že konkurence v podstatě nemá naději k velkým odběratelům proniknout.

Bohužel mnohé značky si ale za svou nemohoucnost nesou odpovědnost samotné. V minulosti desítky velkých hráčů na trhu zkusili své štěstí a na nějakou dobu vozy s okřídleným šípem opustili. Ať už se jednalo o leasingové společnosti, větší autopůjčovny, nebo pobočky nadnárodních korporací nedopadlo to často příliš dobře. Například první generace Hyundai i30 měla poměrně dobře našlápnuto v mnohých společnostech nahradit zmiňované oktávie. Jenže, Hyundai prostě neobstálo a nedokázalo přesvědčit ani dostatečně nahlodat hradby starých pořádků. Navíc kdo zná první generaci i30 jistě chápe, jak tohle auto fungovalo ve firemních službách. A jak tahle auta vypadala po dvou perných letech odježděných v Praze v rukách zákazníků půjčoven vozidel. Co naplat Octavia obstála stejně nebo lépe a její následný prodej nebyl složitý. Na tahle auta takzvaně po leasingu se v bazarech stojí dvouproudé fronty. Navíc Hyundai nebylo schopné zajistit dostatečně pružnou zákaznickou péči a tehdy ani nemělo natolik rozšířené služby. Servisní zázemí nebudilo tolik potřebný profesionální dojem a některé showroomy působili, jakoby do nového tisíciletí vypadli z raných devadesátek.  Nutno dodat, že od těchto dob prodělali Korejci obrovskou změnu. Poučili se z chyb. Možná už je ale pozdě a na Českou jedničku už ztratili mnoho délek.

Nicméně pojďme zpět do posledních několika let. Hyundai a KIA sice Škodě koukají v oblasti fleetových prodejů pořád dost z dálky na záda. Pravdou ale je, že v některých středních firmách se toho dnes již nebojí a například taková poslední generace Hyundai i30 Fastback(nejen) dokázala nahradit oktávky. Zůstatková hodnota a další zájem o použitá auta už se dají dobře předpokládat. Ve větších počtech jde dosáhnout na zajímavé podmínky. A navíc Hyundai boduje nízkou základní cenou a poměrně slušnou výbavou. Takovou, za kterou není nutné platit navíc. Hyundai společně s KIA dokážou už také dodat auta pro každou pozici ve firmě. Vznikají tedy fleety menších modelů Hyundai nad kterými ční například „manažerská“ Kia Optima. Ta konečně dokázala nabídnout líbivý design, motor, který má nízkou pojistku, spotřebu a důstojně jede. Navíc je za skvělou cenu na Škodu Superb ztrácí bohužel schopností držet cenu a prohrává při následných prodejích. Vzhledem k tomu, že jsou to většinou auta, která se u zákazníků ocitnou pouze v několika kusech, není rozhodování tak těžké. O nějakém stahování drtivého náskoku se nedá příliš mluvit. Nicméně určitý trend kdy si je Hyundai schopno udržet dlouhodoběji přízeň některých fleetových manažerů sledovat lze. Bude zajímavé sledovat souboj těchto dvou značek do budoucna. S nástupem hybridů a elektromobilů do některých firemních flotil. V tomhle směru má podle mě lépe našlápnutu prozatím Korejský výrobce. Hyundai Ioniq už se objevuje jako akvizice některých firem teď. A podle všech možných reakcí funguje ve specifických službách veskrze dobře. Elektrické Niro je zatím předražená novinka a není známa jeho zůstatková hodnota, tedy uvidíme.

Ostatní více méně paběrkují. Výlučnou pozici má ale Německý Opel. V minulosti než začal chrlit hnusná a špatná auta dokázala tahle značka oslovit svými modely pěknou řádku lidí. A tedy i firemních zákazníků. Svého času jsme mohli vídat velkou flotilu Opelů Corsa v barvách společnosti Pepsi Co. Nevím, jakou radost dělala tahle malá autíčka obchodním zástupcům společnosti, ale předpokládám, že horší jak dýchavičné sytě červené jedničkové fabie nebyla. Ty v té době totiž většinově sedlala limonádová jednička, která vymyslela Santu Clause. Nutno dodat že Opel už zase dělá dobrá a pěkná auta. Jen bohužel ztratil v očích firem lesk a smysl. Co se proslýchá v kuloárech tak minulá Astra platila za perfektní volbu pro zákazníky s mizernou pověstí a horším cashflow. Kdo nebudil příliš důvěru, byla mu prostě nabídnuta Astra za super podmínek. Nutno však dodat, že Opel je sice okrajovou volbou. Ovšem například ve společnosti Anect už tahle slouží několik let a zjevně s jejich provozem problém není. Pravdou je že co do jisté kvality a pohodlí se minulá Astra nemohla leaderovy trhu oktávce rovnat. Tvrdě ovšem konkurovala cenou a navíc prostě to šlo fakt koupit za pytel hrušek. Víc v tomhle světě netřeba.

 

Doteď jsem psal pouze o osobních vozech. V lehkých užitkových vozech, které domácí Škoda nenabízí, je vše trochu jinak. Tady si poměrně dobrou pozici drží jak Ford, tak Renault, Citroen ale i Fiat. Taktně vynechám VW, které sice dokáže vhodně nabídnout dodávky a pickupy. Nicméně osobní vozidla i díky Škodě tolik netáhnou. Tady je asi všem jasné jak tyhle značky bojují a jaké modely jsou stěžejní. Vyhrává ten kdo je schopen doplnit své užitkové modely o vhodné osobáky. Skvěle to dokáže zejména Ford. Focus i Mondeo nebývají slabinou. Zajímavé je že domácí fleetový trh nejvíce ovlivňují malé a střední společnosti na ty totiž připadá většina provozovaných vozidel. Velké korporace jsou možná více vidět, protože červené Octavie s logem Metrostav prostě nepřehlídnete. Ve skutečnosti ale nějaký posun a vývoj ovlivňují více ti menší. A tak je samozřejmě v mnoha firmách vozový park různorodý. Tam kde využijí užitková vozidla je rozptyl mnohdy ještě větší. Bohaté portfolio nabízí Mercedes-Benz bohužel to ale má svá úskalí a jedním z nich je zejména cena vozů a mnohdy také přístup dealerů. Tady zkrátka zájem úplně o každého zákazníka často není. Obecně prémiové značky hrají trochu jinou hru.

Tady je současným trendem prodávat velmi dobře vybavená auta za skvělé ceny. Ten kdo vám dokáže poskládat nejlepší stroj all in tak ten vyhraje. Tady je to často kus od kusu. Když zanecháme Škodu Superb v kategorii střední třídy, kam patří zejména proto, že to prostě není nic luxusního. Potom nám tady zůstává jen BMW, Mercedes a Audi. Ostatní nejsou schopni nabídnout nic adekvátního. Přestože nabídka různých produktů, které obsahují za skvělých podmínek nějaké to Porsche, nebo Maserati existuje. V podstatě nikdy tahle auta u vás ve firmě neskončí, pokud si fleetového manažera nedělá sám šéf a majitel firmy. Velkou úlohu má propad hodnoty a také to jaké zázemí daná značka nabízí. Jistou důležitost hraje i nabídka motorů. Mercedes třeba dlouhodobě u své třídy E boduje s efektními diesely. Jakkoliv se z pohledu fanouška do aut zdá pro velkou limuzínu s hvězdou na kapotě čtyřválec na naftu nedůstojný. Je to tak, že do firmy je to ideální povoz, který zahřeje u srdce Jardu z obchodního a nezruinuje firemní kasu. Nakonec parádní AMG paket jde koupit i k naftě a nejmenšímu motoru. A po slevě se to ztratí.

Tak a tady máme částečně odpověď, proč roste tolik obliba různých paketů. Koupit do firmy skutečný sporťák si může dovolit jen hrstka lidí. Do menší firmy nemusíte chtít rychlé sportovní auto z mnoha dalších pohnutek, než je jen spotřeba paliva a vysoká pojistka. Tady opět perfektně vykrývá situaci Mladoboleslavský zelený domek. Nejen že dokázal do části firem dopravit přesvědčení, že to pravé auto pro vyšší management je odulý Kodiaq. Ještě ho dokáže dodat olepený i populárními znáčky „RS“. Tomu už může konkurovat snad jenom Superb Sportline. Ať ale nekopu jen do škodovky, stejnou cestou jde i BMW, AUDI a mnoho dalších jiných značek. Kritéria jak vybrat dvacet vozů pro dvacet lidí na dva roky jsou prostě úplně jiná, než když si jde maloobchodní zákazník jednou za deset let pro nové auto. Nakonec minulý rok retailové prodeje soukromým zákazníkům u Škody tvořili sotva 15% z celku. To je vskutku zanedbatelné číslo. Tohle dotváří kolorit a směřování trhu. U některých aut lze v konturách nabídek doslova vypozorovat, že model cílí prostě na velkoodběratele. Jako jednotlivec si prostě připlatíte anebo jdete o dům dál. Je tady ještě Dacia a ti druzí. Jsou samozřejmě společnosti, ale i statní podniky, které mají nároky na služební vozidla jako je třeba prostupnost terénem. Pokud se dělá výběrové řízení jako před pár roky u Pražské městské policie. Stylem kdo to víc namaže. Vyjde z toho Hummer. Pokud to platíte, tak nějak ze svého většinou z toho vyjde dnes Duster anebo Niva.

Pravdou je že po lesích kolem řek, ale i v řadách městských policií spočítáte Dusterů mnoho. Myslím, že se jedná o velký úspěch v rámci fleetových prodejů celé aliance Renault, Nissan. Minimálně v rámci České Republiky. Totiž také by mohli místo nich jezdit třeba takové Škody Karoq že? Jinak je nad slunce jasné proč minimálně v rámci firemních osobních vozidel prostě Škoda ostatní dlouhodobě válcuje. Hlavní faktor je cena. V začátku například u Škody Superb byla k dispozici verze Active která byla hrozná.  Jenže co potřebujete pro půjčovnu aut? Klimatizace, úsporný provoz a prostor. O komfort, nebo jízdní vlastnosti tady tolik nejde. To stejné základní provedení předešlé oktávie. Nic moc sedadla, vzadu pověstná švihadla. Stejně v tom jezdí hlavně řidič. V tomto duchu to potom funguje. Opravdu dobrou pozici má ale Škoda i jinde, než v Českých zemích. Pravda nikde už není až takto dominantní, ale svou úlohu v rámci fleetových prodejů hraje s mnoha trumfy. Nafasovat firemní Octavii tak není problém třeba v Dánsku, Polsku na Slovensku anebo v Maďarsku. Všude tu má škodovka dobře našlápnuto. Do budoucna se ale vše bude velmi rychle měnit. Uvidíme, co přinesou překotné technologické změny v následujících letech. A zejména co přinese i ve vztahu k flotilám firemních vozů zelená politika a přísné emisní limity. V konečném důsledku celou hru ovlivňují i formy financování, daně a také vývoj ve světě operativních leasingů. Super levné operáky dostupné v podstatě pro každého skončili, stejně tak skvěle jako začali. Plochy prodejců vozidel z vrácených operáků se naplnili a jen velmi pomalu se uvolňují. Trh je přesycený. To je ale na jinou další a dlouhou debatu.                              

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
25. května 2020, 08:03
0

Oktávky a superby byly svého času dost v Řecku, taxikáři se o nich vyjadřovali jako o " navoněném hovně ", ale fleet prostě přechod od mercedesů nějak ustál. Jak je to teď ale nevím, objíždíme jiné lokality :-D

reagovat
krab
25. května 2020, 10:25
3

Dobrý blog, sice mimo naše nadšenecká témata, ale proč si znovu tak nějak neosvěžit mozek i tím, že auta se vyrábí hlavně pro tyhle účely ne pro nás nadšence, co si pochopitelně vybírají pak výrazně jiné modely i konfigurace.

O tom jak je trh nasycený atd... vlastně to by byla debata, co mě asi zajímá snad ještě víc. Ale je to logickej důsledek toho operákovýho období. A aut v těch konfiguracích pro firmy jako referenční nebo do půjčoven je tolik a upřímně - kdo by ty konfigurace doopravdy chtěl? Tolik těch zákazníků prostě není. Taky si všímám, že pestrost referentských aut trošku narůstá. Avis, od kterýho si bere už tradičně mnoho let naše firma auta pro zaměstnance jako jsem já ( stálé firemní nemá, ale občas musí jet na služební cestu, byť třeba jen 1x do měsíce) a využívá jejich služby mi typicky pokaždé přiveze jiný typ auta a kolikrát i nečekané konfigurace i barvy. Prostě takové, aby to po té půlroční, roční službě mohl nějaký dealer v rámci EU ještě rozumně otočit. Když by se sešlo na trhu portfolio tisíců stejných stříbrných Passatů 1.6 TDI v manuálu bez extra výbavy, tak co s nimi? To nikdo pak nebude chtít....

reagovat
bitner
25. května 2020, 10:40
-2

Kdyz mi pred par lety bratr vysvetlil princip operaku (splaci se jen rozdil mezi nakupni cenou a tabulkovou hodnotou po dane dobe), tak sem si rikal WTF? Dalsi konska davka steroidu do volne ruky trhu?
Taky se mi libi, jak ted automobilky svorne prohlasuji, ze budou zdrazovat. Good luck boys.

Ju
Junior
25. května 2020, 10:51
4

A co ti na tom nepřijde volnotržní? Dealer to nabízí, zákazník to kupuje. Dotace na to není. Tak vocode?

bitner
25. května 2020, 10:58
-4

Volnotrzni to asi je. Fascinuje me na tom ten pristup po nas potopa. Pojdme si to uzit, dokud letadlo jeste nespadlo, sice mohlo letet dal, ale my jsme ho kvuli okamzitym provizim poslali k zemi.

Jakub Pospíšil
25. května 2020, 11:15
2

V čem přesně je operák letadlo? Naopak mi přijde, že je to win-win-win pro automobilku, firmu i člověka, co to kupuje po operáku.

krab
25. května 2020, 11:15
1

Bitner - teď ti teda taky vůbec nerozumím... Co na tom je z hlediska ekonomie špatně? Máš řetězec ve kterém automobilka vyrobí auto. To si objedná leasingová firma, která se ho rozhodne pronajímat. A koupí si ho typicky na nějaký bankovní úvěr nebo to už je jedno, zkrátka nějakou cestou zaplatí tomu výrobci. Tomu zůstane určitá (malá) marže na výrobku a prodá dál servis, který na to auto bude poskytovat prostřednictvím dealera. Dealer typicky zprostředkuje i ten prodej samotných aut leasingovce. A ty jako firma nebo fyzická osoba příjdeš a zaplatíš si tu službu. Chci nové auto, máš jasně dané náklady co bude jeho pronájem stát, zvolíš si kolik se s ním najezdí atd.... Jasné a předvídatelné. Když se bude blížit doba konce nájemní smlouvy máš možnost se rozhodnout různými směry včetně možnosti si auto odkoupit. Pokud to bude dávat smysl a bude to v nějaké nabídce.

A tyhle auta se po konci tohoto nájemného období zase prodávají dál. Ať už za hotové nebo na finanční produkt. Je to normální věc. Problém nastává, když si leasingovka ten první pronájem špatně spočítá, zůstatková hodnota reálně zůstane nakonec pod propočítanými hodnotami a problém je na světě, stojí je to jejich marži nebo dokonce prodělají. Kdo se může smát byl jedině ten zákazník. Udělal líp, než kdyby si na to auto bral úvěr a fyzicky si ho koupil.

Úskalí je taky právě, že se na jednom trhu najednou sejde příliš stejných aut, která se pak nedaří "udat" dál dostatečně rychle. Pokud pak stojí flotila nějakých trojkových BMW v blbé konfiguraci půl roku buď v majetku leasingovky anebo nějakého prodejce ojetých aut, který to odkoupil za účelem prodat dál je to v háji, protože stojící nepronajatá nebo neprodaná auta stojí peníze, jsou zkrátka "stock obsolete". A to je nejspíš to, co v závěru Beastar zmiňuje.

Přístup "Po nás potopa" to podle mě není. Ty auta můžou mít klidně až průměrně 20-30 letý životní cyklus, jen se postupně dostanou k různým majitelům. A čím jsou starší tím víc se jich pak dostane do zemí, kde je o taková auta větší zájem než jinde. Problém je pochopitelně určitá trvalá udržitelnost těch strojů v chodu. Antikorozně jsou na tom líp než kdysi, specifickými drahými součástkami už zase hůř.

Nevím, prostě těžko by to šlo jinak. Firem a lidí, kteří kupují fyzicky auta od nova "za cash" je mizivé procento a tak to bylo vždycky.

bitner
25. května 2020, 11:24
-2

Cemu nerozumis, kdyz sis sam odpovedel?
"Úskalí je taky právě, že se na jednom trhu najednou sejde příliš stejných aut, která se pak nedaří "udat" dál dostatečně rychle. Pokud pak stojí flotila nějakých trojkových BMW v blbé konfiguraci půl roku buď v majetku leasingovky anebo nějakého prodejce ojetých aut, který to odkoupil za účelem prodat dál je to v háji, protože stojící nepronajatá nebo neprodaná auta stojí peníze, jsou zkrátka "stock obsolete"."
Znam cloveka, ktery firemni operak od firmy odkoupil za 60% te tabulkove hodnoty. Bez reci.

krab
25. května 2020, 11:26
0

Tak to jo, já jenom nerozuměl prve jak jsi to asi myslel....

Ju
Junior
25. května 2020, 12:03
2

No a kde je problém? To, že mi dodavatel nabídne službu, blbě si to spočítá a pak do toho vyteče není můj problém.

Je pravda, že operáky šly poslední dobou nahoru, zůstatkový hodnoty a schopnost "to otočit" přecenil zjevně kde kdo. Tak holt příští auto bude cash, no a co.

bitner
25. května 2020, 12:47
-2

No problem mam v tom, ze neverim, ze je kde kdo tak pitomej. Podle me to byl kalkul na co nejvyssi cisla prodeju a s tim spojene provize/premie. Ze to cele spadne (a taky spadlo), to vedelo asi dost lidi. Vlastne se pozastavuju nad tim, jak to takhle vubec muze vsechno fungovat.

OndrasI
25. května 2020, 13:13
1

Sis odpověděl úplně přesně :)
Sales a Remarketing jsou totiž obvykle dvě naprosto nesouvisející a nespolupracující oddělení. ČSOBL ta anabáze s ročními A6, které jim v Čakovicích zarostly do země, skoro položila.

Ju
Junior
25. května 2020, 13:55
4

Ale chápeme, že automobilka má prodaný auto tak i tak a případnej průser se zůstatkovou cenou nese leasingovka?
A to už je průser představenstva. Nastavit KPIs na objem/obrat, namísto reálnýho zisku, no to udělá jenom debil. A taky za to zaplatili :-)

beastar
25. května 2020, 14:30
0

Cekal jsem teda tady ledacos, ale pomerne fundovanou vecnou debatu moc ne. Svuj kus pravdy ma kazdy. Boom zajimavych ol. a nakup skrze to i do mensich firem prinesl narust prodeju. Domaci Skoda z toho realne zije doted. Odhadnout vyvoj v tom smyslu jak se to bude prodavat po ol. je proste jen odhad. Jak pise Krab jak ta auta starnou skladba potencialnich zajemcu se meni. Ta auta tesne po ol. potom boomu byla do jiste miry zajimava i pro soukromniky. Proste si to auto koupit domu. Protoze byl zajimavy vyber a i ty oktavky po firmach byly zajimave. Tolik RS okyn snad v nabidce nikdy nebylo jako v pripade 3 generace. Bohuzel se to zadrhlo. A nic neroste vecne do nebe. Nekde zacali mit velke oci jak leasingovky tak fleetaci. Zminene A6 jsou vcelku dobry priklad.

Kdy se slo proti vsemu a vsem. A6 je naprosto nevdecna devka jako auto do firmy a to i dokonce ze si koupim predokolku v zakladni nafte. Nakonec ani slavny Tick Tack s nima prilis nepochodil. A odkupovat potom ty dvoulitry v manualu s eco vybavou a bile barve byla fakt radost. To potom kazdej hned ma chut vzit 20 oktavek a experiment opustit.Ono nemusime mit skodovku radi.

Jenze oni tento byznys umi. Automobilka i dealerstvi perfektne funguji. Znam nekolik retezcu.. auta mas do mesice komplet olepeny na dvore. Nakonec prvni IV to dokazuji kousek po premiere. Kdekoliv jinde je to problem a fleetovy oddeleni si to hazi s retailem jak horkou bramboru. Moje spatna zkusenost napriklad s Toyotou, nebo i Renaultem me v tom jen utvrdila.

Pro automobilky je to byznys tak jako tak. Leasingovky a banky se zacli branit zdrazenim produktu. Na konci z toho leze min aut,mene ojetych ale mene zajimavych. Do dvou let se to zpomali a vyproda. A situace bude jako v roce 2014. Uvidime jak to pujde s elektrikama. Udrzitelne to je jako byznys. Ne jako dopink prodeju.

Pochtli
26. května 2020, 21:20
0

Jakub Pospíšil: "win pro člověka, co to kupuje po operáku" - to myslíš vážně? Předpokládám, že leasingovka věnovala údržbě vozu jen to nejnutnější minimum a lidi jsou pořád stejní - k cizímu autu se chovají úplně jinak (zvlášť pokud se na jednom autě střídá x lidí), než když si to někdo koupí pro sebe za tvrdě vydřené peníze. A jak zaznělo i v článku, často se to prodává v nic moc konfiguracích.
Jediné, kdy má pro mě smysl brát auto z operáku je situace, kdy jsem s tím sám jezdil s vizí budoucího odkoupení. Jinak bych do toho nešel.

Jakub Pospíšil
26. května 2020, 21:22
0

Pooperákovky jsou jednak levné a jednak sráží cenu i ostatních "neoperákových" ojetin. Takže ano, myslím si, že je to win pro člověka, který chce koupit ojetinu.

Mrkef
26. května 2020, 21:31
0

Nic moc konfigurace poslední roky neplatí. Naopak poskytovatelé OL zvýhodňují NEholoty.
Samozřejmě pokud nebereš jako standard větrané sedačky, matrixy, ...

Pochtli
26. května 2020, 21:36
0

Mrkef: Myslel jsem tím holobyt (i v něm už dají klimu) se základním motorem a v základní bílé..

Mrkef
26. května 2020, 22:06
0

Joo, ta bílá se tak rozmohla, že ji Škoda i další výrobci zpoplatnili. Dneska už ten základ není vůbec špatný pro nenáročné uživatele a to samé platí pro základní motorizace.
Je to všechno o ceně, když chceš co nejnovější, tak ti nabídnou 3 letou Okynu se 150k na hrbu za cenu třeba 200k, ale v holotě.

beastar
26. května 2020, 22:54
2

Pochtli: Ted se neuraz. Tvuj nazor je lehce zkresleny dobou davno minulou. Staci se jit podivat nekam, kde takova auta maji. Pokud si z Prg. Tak Peroutkova, Videnska, Vestec... Jako ano bilych aut je dost. Holota uz opravdu malo kdy. To byvaji auta tak z pujcoven. Sehnat ereso v cerveny lze... stejne tak treba zlutyho Megana atd atd. A servis? Tak bavime se o novych autech on tomu ten zakladni pravidelny servis vetsinou staci. Ma to typicky najeto do kila max.

Stridani lidi? Tak taky jak u ceho. Sluzebky se prideluji. Tzn. Koupit Passata treba, kde se nekdo stridal neni moc pravdepodobny. Opet staci se vyhnout pujcovne atp. Stridacky jsou casto fabky a soc. editiony. Budgetovy auto po zamestnanci poznas a tam naopak jezdi jeden. A kdo se k tomu jak chova

Znam lidi co se o sluzebak vzorne staraji jak o sve. A kreteny co si nevazi anj sluzebni A8. O tom to podle me taky neni. Navic par let jety po soukromnikovy taky neni jistota ze je to top... I ten tomu nemusi hovet... Rozumet atd.

Ju
Junior
25. května 2020, 10:50
0

Jeden nejmenovaný velký obchodní řetězec z FMCG Oply zkusil. Tak 3-4 roky zpět. Vracelo se ještě před ofiko ukončením. Když jel generál z Budapeště do Prahy 3 dny, protože se mu ten klepl 2x po cestě rozbil a musel na plaťák, bylo vymalováno :D
Ofce rulez.

reagovat
OndrasI
25. května 2020, 13:10
0

Dodnes si pamatuju, jak můj první zaměstnavatel před lety salesu nahradil nabušené Golfy 2.0 TDI za Focusy 1.6 TDCi v ekoverzi a odhadem 50 procent aut se nedožilo ani druhé výměny oleje. Pro fleet manažera celkem zážitek.

ro
rock
25. května 2020, 12:24
5

Díky, že sis našel čas a energii tohle sepsat. Je to docela zajímavý čtení...

reagovat
beastar
25. května 2020, 14:38
0

Ono by to mohlo byt zajimavejsi. Tam se dalo navazat.Jenze je to dlouhy a delsi uz by to nedocetl nikdo. Kazdopadne to je obri tema. Uplne ne pro Autickar, ale i tak:)

Fa
Fandatik
25. května 2020, 12:35
3

Před nějakým časem proběhla zpráva, že Lidl (snad celý Schwarz) měnil Audi za BMW. A sleva měla dosáhnout 50% tabulky. Při srovnání, že stát, státní firmy a příspěvkové organizace kupují vlastně za ceník.

reagovat
Mrkef
25. května 2020, 12:42
1

Probíhá výběrové řízení, kde to buď dopadá, jako v článku s Městapem (městskou policií) nebo opravdu vysoutěží zajímavou cenu.

Nicméně rozhoduje velikost flotily a tu stát nebude mít tak obrovskou jako skupina Schwarz, díky dělení výběrových řízení na jednotlivých resortech.

OndrasI
25. května 2020, 13:09
0

Ta sleva byla o trochu nižší, ale stále vysoká.
Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že na rozdíl od mainstreamu jsou u prémie slevy v řádu desítek procent celkem běžné. Případně někde ukápne paket zdarma, což taky pomůže.

beastar
25. května 2020, 14:41
0

Presne tak. Zrovna v pripade Lidlu je zajimavy i nasledny vyprodej. Cenove i provedenim vozu a tak podobne. Stejne zajimavy je T-Com a VW. Kazdopdne ze nakupuji levne je vzhledem k poctu kusu a obratce logicke. A jak pise Ondrasl premie to hraje na pakety a vybavicku zdarma. Sleva nebyva sproste slovo. A Bmw v Nemecku ma jinou silu, nez v CR.

Fa
Fandatik
25. května 2020, 16:50
0

Ohledně toho státu jsem měl na mysli už legendární výběrko pro PČR (velikostně bych se nebál porovnat se zmíněným Schwarzem), kdy zadávací dokumentace musela být pro provianťáky neskutečně náročná, aby vyhrála správná značka. Tam bylo i určeno jaké vlny musí umět rádio :-(.
To je dle mě hlavní výhodou slepice. Umí to se správnými lidmi.
Pamatuju právě zakázku v bývalé firmě, kdy byla roční obměna cca 300 kus (cca rok 2010) a Klokočka dodával ležáky Fabky II 1,2 htp (nebyla ani loketní opěrka) za částku skoro 400k. Za ty peníze i člověk z ulice mohl mít Yettiho s normálním motorem.

Mrkef
25. května 2020, 21:13
0

2Fandatik: taky mě to zajímalo - obyčejné Octavie s vybavením 541.822,27 Kč bez DPH, Octavie maskované s radary cca 1,1 Kč bez DPH a zásahová těžko říct, tam si myslím že ani nebyla reálně konkurence

Cu
Curdin
25. května 2020, 23:14
0

Tak za tou cenou se skryva spoustu dalsich veci. Ja mel moznost nahlidnout na par vyberek zrovna napr. u PCR a tam jsou ceny zrovna u skody slusny. Navic s tim skoda umi pomerne slusne zacházet, takze je zastoupena v podstate ve vsech sborech policie v Evrope a nejen tam.

Fa
Fandatik
26. května 2020, 10:39
1

Nechci hledat v jakém stádiu je to loni zrušené výběrko teď, ale řešit mimojiné velikost interiéru (milimetry) a elektricky vyhřívané přední sklo? Co tam bude příště? Deštník, škrabka aby to vyhrála slepice? Mě je úplně jedno v čem budou Pachové jezdit na benzinku chrápat a žrát koblihy.

beastar
26. května 2020, 11:56
2

Ať je to jak chce, co se týká výběrových řízení, tak mě by docela vadilo kdyby změnili primární služební auto. Člověk je na ty oktávie potažmo škodovky obecně zvyklej už leta. Feldy, Fabky, oktávky... prostě když to někde vidíš tak už na dálku. Kolikrát i ve tmě na půl kiláku je poznáš. A to nemyslím kvůli tomu reflex polepu. A abychom byli fér jak asi vyhrálo to Hyundai s tim šíleným ix35 na který nadával sami policajti už jenom protože kufr... a jak se to "poctivě" vysoutěžilo tj taky otázka.

Sa
Sato
26. května 2020, 00:38
0

Moje mondeo je tiez vysledok win win situacie operaku, nejaky retzec Dansku bol prvy majitel, nazov firmy som uz zabudol, v aute je este leasing zmluva, nejaky akoze manazer si na nom odkrutil 4roky a 170tis km a potom som to za menej ako 1/3 kupil ja a este sa nabalil aj midleman. Nemam valnu predstavu v akom stave je to auto a ako sa k nemu spravali, ale za tych mojich 25tis vsetko este funguje :) Len olej a rozvody podla planu, inak sa na to asi nesahlo, 4roky je celkom nove auto a za zlomok ceny. Mal som podozrenie na zvysenu spotrebu, ale robia mi to aj ine auta, chyba bude vo mne :)

reagovat
beastar
26. května 2020, 11:59
2

A to je přesně to proč to celé může docela dobře fungovat. Občas zapomínáme na to, že aby se dali všechny ty auta, co někde stojí na plácku koupit. Tak je nejdřív někdo musí koupit jako nová za ty nepříjemné ceny nových aut. Většinou je to prostě nějaká společnost které to nedělá problém. Takže řetězec je v pořádku. Jediná chyba která může nastat když si to někde na začátku špatně spočte a na konci je XY bílých oktávek v základu a naftě. Což se ale teď v ČR rozhodně nedělo ba naopak.

Fa
Fandatik
26. května 2020, 12:18
1

Kdyby jsi měl info kolik se dá dostat sleva od výrobce (na holobyt a na full) v procentech, když to bere nějaká velká společnost. U těch leasingovek bude vstupovat určitě ještě nějaké vypořádání, pokud je nabízen jiný produkt dealerem. A od kolika kusů jedná třeba ta leasingovka, firma na přímo s automobilkou a kdy ještě musí přes dealera.
Velice zajímavé téma.

beastar
26. května 2020, 13:15
0

V podstate asi vim. Samozrejme jen u casti vyrobcu. Tam kde mam zkusenost. Obecne nejzajimavejsi je to u VW celkove v CR. Zajimavy veci umi BMW. Hodne zajimavy flleetovy nabidky umi udelat i Mercedes. Proti cenikovce to jsou narezy. Musel by si byt konkretnesi.

Fa
Fandatik
26. května 2020, 14:39
1

Ok, tak nechceš pokračovat v tomhle tématu?

Sa
Sato
26. května 2020, 14:41
0

Mercedes (v Prahe) -30% z cennikovky co ja mam info, k tomu velmi pekny urok na lizing, ~3%

Ju
Junior
26. května 2020, 21:51
0

Chybí info o nutné pojistce v rámci leasingu.
Co většinou počítám pro firmu, tak právě na pojistce, kterou dealer nacpe "doporučeně" ke splátce, se provaří balík. Oproti tržnímu pojištění, které umím, byl naposledy rozdíl v desítkách tisíc ročně. U auta za necelý 2mio i s daní. To na 5 letech lízačky zneguje jakoukoliv výhodu "volný hotovosti".
3% neurazí, nenadchnou.
No vlastně se nedivím, že těch 30% můžou dát :D

beastar
26. května 2020, 23:01
0

Junior: Tak to je. Hav a pov je trochu drahy. Jenze kdyz ti prodaji auta s cenikem od 899 za tuto cenu ve vybave konce ceniku. Potom rad provaris par drobnych na pojistce. Je to obsahle tema. Proto sem to cely nechtel vylozenr rozvadet.

Ju
Junior
27. května 2020, 14:15
0

no to je jasný, že někde si ty peníze musí vzít zpátky.
ale jak jsem to tady psal, já tehle Marakeš barter vole byznys model kupte vázu a dostanete 40% slevu na fejkovýho Vitóna fakt neuznávám.
je smutný, že to na cílovku aut mio+ funguje. jinak by to nedělali.

ToMyx
09. června 2020, 12:06
1

Tohle jsou přesně témata, kde to chce zkušenost. Fakt super, tohle se jinde nedovím. Pokud bys vymyslel a měl chuť na pokračování, beru :-)

reagovat