načítám data...

Cesta k mému prvnímu autu 8 - "...ta už nikdy nepojede..."

06. listopadu 2018, 23:15 37 komentářů Bigg.I

Další blog je zde, jak jsem slíbil ! Mno, situace je taková, že mám teď 2 sierry, obě vlastně nejsou ani pořádně auto a doma máme Focuse co potřebuje opravit.

zobrazit celou galeriiJiří Petera: Cesta k mému prvnímu autu 8 - "...ta už nikdy nepojede..."

Přes týden jsem objednal díly na Focuse – pumpu a zrovna komplet rozvody. Místo Sierry jsem se tedy s taťkou přes víkend věnoval Focusu, ale vše se podařilo a opět je Focus pojízdný.
Mně teď čekalo rozhodování, co a jak.
Červená Sierra nemá interiér a šedé XRko se musí rozebrat co nejdřív.
Padlo rozhodnutí, když mám interiér z červené venku, tak opravím, vyměním a udělám vše co je potřeba v interiéru.

Před a po nástřiku

Vybrousil jsem hrubou vrstvu té černé základovky, koupil červené spreje namíchané na Fordí barvu a nastříkal všechna místa vevnitř co byla vyvařována – nikdo to už asi nikdy neuvidí, ale mám dobrý pocit, že to je pěkný. Nutno podotknout, že tohle se odehrávalo v létě a já měl auto přistavené vedle domu, takže jsem mohl otevřít dveře jen z řidičovy strany. Rozpálené auto, vůně barvy, vážně jsem si to „užíval“.

Dále se mi naskytla ke koupi nepopraskaná šedá palubovka na Sierru a zrovna z Brna. Tak jsem pro ni teda s kamarádem zajel. Nedovedu si představit, jak bych toto přepravoval šalinou.
Nějakou dobu jsme tedy měli v bytě 1+1 perfektní bytový doplněk, přítelkyně vyloženě jásala.

Nová palubovka

Poznámka: Palubovka v XRku bohužel taky popraskaná, takže tu jsem do auta dávat nechtěl.

Lanku na výměnu

Když jsem palubovku dopravil autem do Kroměříže, tak jsem ještě sehnal plynové lanko z německého ebaye, protože to mé bylo roztřepené a pravděpodobně by dlouho nevydrželo. Dále mě čekalo sundání palubovky, abych mohl nandat tu co jsem koupil. Pro mě velice stresující záležitost, protože jsem ty plastové díly nechtěl nijak poškodit. Natož ještě abych si pamatoval kde, jaký šroubek byl a tak podobně. Po jednom odpoledni lamentování se mi to nakonec podařilo.

Teď už sundáno

V tento moment jsem práci na své červené musel přerušit, jelikož kamarád, u kterého je uskladněné XRko, měl konečně čas. Vzal jsem si týden dovolenou, tudíž jsme za týden museli XRko komplet rozebrat, díly dopravit ke mně do Kroměříže a pak je ještě rozumně uložit. Do Hranic na Moravě to mám cca hodinu svižnější jízdou autem. Moje týdenní dovolená vypadala následovně:
Ráno v 7 hodin vstát, vyrazit na hodinovou jízdu do Hranic. Tam 10-12 hodin denně rozebírat Sierru a pak hodinová cesta domů. Ještě se nabízela otázka, kde ty díly doma uskladním. Tímto bych chtěl i poděkovat Chosému za veškerou pomoc!

Naštěstí jsem si už rozebral většinu své červené, takže jsem věděl, co a jak. Navíc ve dvou lidech to šlo ještě rychleji. Během prvního dne jsme vyndali komplet interiér a začaly odstrojovat auto zvenčí – světla atd.

Začátky s rozebíráním XRka

Druhý den přišla asi nejhorší část. Já měl v červené naprosto zdrbanou elektriku od zásahu kutila. To kvůli plyun, tudíž jsem se rozhodl, že si vyndám komplet elektriku z XRka, pak vyndám elektriku z červené a do ní přijde XRková elektrika. Musím zmínit, že defakto vše se učím a nikdy jsem nic takového nedělal, tak proč se do toho nepustit, že? 

Uf...

Začaly jsme hezky odzadu, protože tam je toho nejmíň. Následovně vše, co je za palubní deskou. Tohle jsem si důkladně nafotil, protože to podle toho pak budu motat zpátky do červené. Ještě jsme museli vyndat pedály pro lepší přístup. Už když jsem viděl ty metry kabelů, jímala mě hrůza, že toto nikdy nemůžu natahat do červené. Jako poslední jsme museli protáhnout elektriku z motorového prostoru. Jakmile bylo vše protáhnuté z motoru do interiéru, čekal nás porod a to doslova. Všecky ty metry kabelů musí projít otvorem pro pojistkovou skříňku, která je samozřejmě v motorovém prostoru. Ve dvou lidech se toto dělalo ještě docela normálně. Elektrika nám zabrala zbytek tohoto dne.

A tohle je prosím elektroinstalace pro Sierru

Třetí den bylo potřeba sundat kola, výfuk, polyuretany a vše, co by se mohlo hodit z podvozku. Stabilizátor, ramena, Koni tlumiče atd. Jenže jak to udělat, když auto stojí na zemi? Na heverech se nám to fakt dělat nechtělo. Naštěstí kamarád je vybavený a má tam traktor s vysokozdvižnou radlicí, což práci o dost ulehčilo. Auto jsme si pak položili na kozy a z traktorem mohli odjet, takže se dalo pod autem rozumně pracovat.

Je čas si Sierru zvednout a mrknout na podvozek

Výfuk byl otázkou pár minut. Stabilizátor, zadní tlumiče, polyuretany. Vše šlo v pohodě, ale do dvou věcí se nám vážně nechtělo. Potřeboval jsem madlo ruční brzdy a tam je přístup přes kardan, a to chvilku zabralo, navíc začalo pršet. Abychom se dostali na zadní polyuretany, které byly nad pružinami, museli jsme se jich nějak zbavit. Na autě byl otevřený diferenciál, s bubnovou nápravou. Kotoučová náprava se samosvorem byla jako doplněk v kufru, takže tohle jsem sundávat nepotřeboval a vážně se nám do toho nechtělo. Zadní pružiny jsme tedy vzali flexou, stejně byly po smrti. Ještě jsem si sundal nádrž. Tažné jsem taky sundal, to jsem nechal kamarádovi na traktor.

Ty oranžový polyuretany potřebuju !

Nárazníky mi byly k ničemu, blatníky a kapota ohnilé, motor bez výkonu a bez tlaků. Přední sklo vyhřívalo jen z poloviny. Z auta tedy zbyla kastle, motor obraný o vše použitelné, kardan, převodovka v pochybném stavu. XRko mohlo jít do šrotu.
Na jednu stranu mi jí bylo trošku líto, ale nosníky defakto neexistovaly a kastle byla dost hnutá z té bouračky, co zažila.

Už z ní moc nezbývá

Teď otázka, jak všecky ty díly dostat ke mně do Kroměříže, Toyotou bych to vozil na několikrát. Vzali jsme skříňového Transita a vše vyskládaly u mě. Ve výsledku z toho byl plný dvorek, garáž, a dokonce i něco v mém pokoji. Den a půl jsem ty díly potom třídil a uskladňoval. Takhle asi padla moje dovolená.

Kam tohle dám, to nevímPlno dílů i zde

Další krokem byl nedestruktivně vyndat elektriku z červené a nandat tam pak XRkovou. Sice už jsem věděl jak na to, ale byl jsem na to sám a dělal to v červencových teplotách. Vyndání trvalo 3 víkendy práce od rána do tmy v jednom člověku. Jak jsem to vyndával, tak jsem si lepil štítečky na konektory, co je co. Doma mi říkali, že tu druhou elektriku tam nedám nikdy, a to auto už jezdit nebude.

Začíná vyndávání elektriky

Rozebírání v plném proudu

Nechtěl jsem se jen tak vrhnout na tu XRkovou elektriku. Přeci jen tu máme ročník 1990 a 1991. Hatchback a sedan. Auto s XR výbavou a auto téměř bez výbavy. Porovnal jsem každý konektor a ujistil se, že nezbytné položky souhlasí. XRko mělo navíc třeba zadní stěrač, elektriku na výhřev předního okna a takové věci jsem já nevyužil.

Porovnání elektroinstalací

Odborný dozor nad montážíProsím rozmotat

Když jsem se konečně odhodlal, tak jsem začal natahovat XRkovou elektriku do červené. Tahle práce trvala cca 4 víkendy práce od nedivím do nevidím. 1 víkend pršelo, já se zavřel do auta a dělal tam uspořádání těch kabelů. Nemusím asi vyprávět, jak jsem vylezl rozlámanej. Doma na mě hleděli jak na pacienta, přítelkyně nade mnou už zlomila hůl a přestala moje chování komentovat. Postup byl vlastně stejný jako v XRku, jen pozpátku. Protáhnout všecky kabely dírou na pojistkovku, usadit pojistkovku, roztahat si elektriku dozadu, roztahat si elektriku do motoru a uspořádat to co je za palubovkou nějak použitelně.

Už to tady vypadá přehledněji

Nemá ani smysl zmiňovat kolik sprostých slov padlo při tomto zpětném natahování elektriky, hlavně teda v motorovém prostoru. Drobná vsuvka. Ta XRková elektrika měla uplně jinak vedenej kabel pro startér. 2 dny jsem se trápil s tím, že nemám, jak zapojit startér. Pak jsem šel po každém volném konektoru a našel. To jsou ty drobné rozdíly…

Cable management v plném proudu

Nicméně po 4 víkendech přišel moment, kterého jsem se obával nejvíce. Zkusit nastartovat. Co se bude dít? Nastartuje vůbec? Nevyhoří mi tam něco, nezkratuje se to nějak? Nejsem elektrikář, poskládal jsem to dle fotek a po paměti. Otočení klíčkem.

Nic, ani čerpadlo, natožtak startér. Zklamání? Úleva? Nevím. Napsal jsem kamarádovi ze Sierra klubu, ten se přijel na ni mrknout. Jedno zapomenuté ukostření vyřešilo problém s čerpadlem, ale auto furt nestartovalo. Že by to byl špatný konektor přeci jen? Chvilka listování v knížce, pár proměření, vrtání se ve vyndané elektrice z červené Sierry a objevili jsme špatný relé. Po výměně Sierra nastartovala. A jak krásně běžela. Pocit radosti, který mě zaplavil ani nelze popsat.

Opět bych tu mohl tuhle kapitolu utnout, jenže na autě je stále dost a dost práce, takže budeme neúnavně pokračovat.

Uložení pro repro udělané na 3D tiskárněNakonec to vypadá skoro jak origo

Když jsem zmínil, že udělám komplet interiér, tak tedy komplet. Nakoupil jsem na ahifi.cz nové repro, nechal si na 3D tiskárně vyrobit uložení pro přední repro. Zadní uložení jsem si musel doma upravit, abych tam nandal nové repro. Nasazení vrchního dílu palubovky byla otázka chvilky. Ve dvou lidech jsme ji usadili na místo a pak to byla otázka pár šroubů. Už se zase blížíme vzhledem k autu.

Už se to zase blíží vzhledem k interiéru auta

V tento moment jsem si musel vzít další týden dovolené, abych mohl pracovat v rozumném tempu na autě. Také jsem potřeboval nějak vyřešit pedály. Gumy na pedálech byly popraskané a odpadávaly. Teď asi sklidím vlnu kritiky, ale koupil jsem černé pedály Sparco. Cenově to vyšlo stejně jako origo Ford gumy na ty pedály. Pedály jsem obrousil, odrezil, nastříkal, nasadil Sparco a mohl jsem je dát do auta. Jedna z nejhorších prací. Celé dopoledne po garáži lítaly hevery…

Za tohle si beztak vysloužím spoustu nevhodných komentářůPedály - s výsledkem jsem spokojen

Teď tu je taková vsuvka. V minulých kapitolách jsem se zmiňoval, že jsem koupil Recaro interiér do sedanu. Ten byl touto dobou už na komplet přešití u čalouníka. Vybral jsem si kombinaci látky a prošívání. Sedadla budou doplněná o prosezenou výplň a komplet přešitá. To samé platí pro dveřní panely, které jsou použité z XRka. Pak tu je ještě vyplnění loketní opěrky a kožená manžeta na řadící páku. Radši nebudu psát na kolik tento zakázkový interiér vyšel.

Tady už máme zrenovované čalounění

Když jsem si pro hotový interiér jel, tak jsem byl celý natěšený, jak to bude vypadat. Výsledek předčil očekávání, ale do auta to jen tak nemohlo. Ještě byla spousta jiné práce. Spodní díl palubovky bylo něco, na co jsem se vážně netěšil. Většina elektrických blbůstek, rádio, zesilovač, zapalovač, ovládání naklápění světel. To vše v malém prostoru. Je třeba ještě dodat, že moje celá palubovka je složená asi ze 4 palubovek. Dále jsem mohl do auta nandat vytlumení podlahy.

Vytlumení podlahy a spodek palubovky

Zde patří opět vsuvka, byl jsem u jednoho borce podívat se, co má za díly na Sierru ještě s Kubou z klubu. Škoda, že jsem nejel ještě menším autem. Nákupy ale výhodné.

Se nám ty nákupy nějak zvrhly...

Další na řadě byly dveře. Původní zvukové vytlumení jsem při deinstalaci potrhal, tak bylo potřeba to něčím nahradit. Rozhodl jsem se snad i pro drobné vylepšení. Dovnitř dveří jsem vystřihl Mirelon a přilepil oboustrannou izolepou, pro lepší tlumení. Stejně jsem si i na vnější stranu vystřihl tvar dveří z Mirelonu, ale ještě jsem doplnil o parotěsnou fólii.

Výroba vnějšího vytlumení dveří

S výsledkem jsem byl spokojen. Koberec jsem vyklepal klepadlem, vysál a pak ještě vyčistil kartáčem navlhko. Do auta jsme pak chodil už jen bez bot. Zde jsem trochu podcenil technologický postup. Z auta byla sundaná i stropnice, která byla dost špinavá a potřebovala vyčistit, jenže to nešlo. Takže zase návštěva čalouníka. Mezitím jsem si ještě všimnul, že ta přečalouněná recara jsou na dost orezlých pojezdech.
Demontáž pojezdů, obroušení, odrezení, nástřik. Zpětná montáž.

Vypulírovaný koberec

V tento moment jsem zjistil, že je drobný problém s elektrikou a to přesněji se zadními světly. Tady se odehrává menší diskotéka. Také jsem se potřeboval zbavit gongu, na připomenutí rozsvícených světel, ale aby vše ostatní fungovalo (okruh se uzavíral). Na toto jsem bohužel krátký, takže jsem si pozval jednoho šikovného elektrikáře, který během 2 hodin vyřešil uplně vše + mi udělal konektory na repro, za což děkuju!

Tohle bude potřeba opravit...

Před montáží stropnice jsem si všiml, že roletka střešního okna je hodně špinavá, jenže díky mřížce by to přečalounit nešlo. Horká voda, Vanish, Jar, odstraňovač skrvn a 4 hodiny práce zubním kartáčkem, a i roletka je čistá.

Roletka před vyčištěnímRoletka po vyčištění

Stropnice byla hotová dřív, než jsem čekal, takže pak mohla jít do auta. V jednom místě je přilepená ke střeše. Koupil jsem lepidlo odolávající vysokým teplotám, jenže schnoucí doba je 16 hodin, takže jsem stropnici musel podepřít.

Usazení stropnice

V autě už toho tolik nezbývalo. Těsnění kolem dveří. Umytí všech plastů do interiéru a následná montáž. Montáž repro a taky nová řadící páka s manžetou. Ještě bylo potřeba vyměnit madlo ruční brzdy, ale to se s autem zajede do garáže nad kanál.

Mno a takhle budou vypadat ty výplně nasazené

Velký moment nastává teď, kdy jsem nandával nově přečalouněné panely dveří. Neuvěřitelně opatrná práce, ať se nic neušpiní, nepoškodí. Lehce jsem zápasil celou dobu s vhodností šroubků – měl jsem asi 6 krabiček šroubků z oboru Sierr a bral co se tak kde hodí. Jakmile jsem udělal zadní panely dveří.

Posezení pro pasažéry vzadu

Další velký moment, a to zadní sedadla. Člověk si říká, kam tak spěchám, když veteránská sezona už bude u konce. To je pravda, ale začíná topná sezona a já mám všechny interiérové díly uložené v kotelně. Takže zpět k zadním sedačkám. Defakto bez komplikací, jen nezapomenout na pásy. V tento moment jsem se rozhodl vyzkoušet jaký volant do Sierry přijde.

Který volant?!

Všeho všudy mám doma 5 volantů, ale rozhodoval jsem se mezi dvěma. Kožený Cosworth volant z mk2 Cosworthu nebo RS gumovej volant s tvarem jako mk1 Cosworth. Po vnitřním souboji vyhrál kožený mk2 Cosworth volant. Další den jsem nasadil přední panely dveří a přední sedačky. Musel jsem manipulovat hodně opatrně, abych opět nic nerozbil, co už bylo v interiéru dané. Pár šroubů a panstvo mohlo sedět i vepředu v autě.

Už i spolujezdec se posadí

Poprvé jsem si sedl do neprosezených Recaro sedaček a hned si je zamiloval. V tento moment má auto interiér z 95% kompletní. Zbývalo vyčistit koberce z kufru, takže stejná procedura. Vyklepat, vysát, umýt.
Potom jsem už s autem zajel nad kanál do garáže a chystal se vyměnit madlo ruční brzdy. To znamenalo výfuk, krycí plech. Povolit lanka, povolit madlo a vyměnit. Vše se lehko říká, ale když většinu prací na autě dělá člověk sám, trvá to dýl.

Poslední kousek skládačky - loketní opěrka a madlo ruční brzdy !

Nakonec i madlo bylo vyměněno a zbývalo nandat středový tunel s loketní opěrkou. Toto jde pouze a tehdy, když se dá ruční brzda do maximální polohy nahoru, jinak musí spodek palubovky dolů. Připadal jsem si jak s ježkem v kleci, ale po nějaké hodince se to podařilo. Jakmile byl interiér hotový na 100%, v autě jsem půl hodiny jen spokojeně seděl.

Finální výsledek se zimními gumo koberečky

Kapitola tady končí. V té další tu budou první dětské nemoci nově postaveného auta a taky ještě další trable.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M
07. listopadu 2018, 07:31
3

"v autě jsem půl hodiny jen spokojeně seděl"
:) uf

reagovat
Irwinek
07. listopadu 2018, 08:12
1

Palec nahoru :-D
a to nejen za odvedenou práci na znovuoživení jednoho auta, ale i za skvělý popis :-D

reagovat
ToMyx
07. listopadu 2018, 08:26
1

Smekám, nejen kvůli perfektnímu příběhu ze života o vůli a učení se, ale i za tu energii si tou prací projít znovu při psaní blogu. A sepsáno je to teda moc pěkně!

reagovat
Jakub Pospíšil
07. listopadu 2018, 09:43
2

Tohle je fakt skvělej kus práce. Máš neskutečnou trpělivost.

reagovat
ra
rainero
07. listopadu 2018, 09:50
0

Fu chlape máš môj obdiv - tento" šport" by som už nedal.
Otázka: Nie som odborník ale nemala Sierra aj elektrické okná resp. nemáš to v pláne? Keď si ju už tak vymazlil...

reagovat
Bigg.I
07. listopadu 2018, 10:13
1

Sierra mohla mit v elektrice defakto vse. Sibr, vsecky okna, zrcatka... Ja si ale schvalne nechal vse v manualu - min problemu. Kdybych chtěl Sierru s vybavou, tak sezenu Ghiu nebo lip Sierru 2000e z Anglie

David Střítežský
07. listopadu 2018, 09:55
7

U minulýho článku mi to přislo jako sprostý kopání do mrtvoly, ale tady už se blýská na lepší časy - tak abych to zrekapituloval: Tobě se rozbil Ford, když jsi na laně táhl rozbitýho Forda na díly, abys opravil dalšího rozbitýho Forda ?
Fix Or Repair Daily ! :D

ale jinak držím palce, brutální odhodlání, u roletky a kartáčku na zuby jsem šel do mdlob

reagovat
Bigg.I
07. listopadu 2018, 19:49
10

Trošku vtipná situace... máme doma 3 Fordy a 1 Toyotu.. ta Toyota už odtáhla každého Forda co máme doma, Toyota tažená ještě nebyla :D

Nimrod
07. listopadu 2018, 16:48
0

nejlepší část, tyhle částečný renovace mám hrozně rád. supr a jen tak dál

reagovat
Kuře
08. listopadu 2018, 00:31
0

Částečný?:)

Nimrod
08. listopadu 2018, 04:21
0

ano ;-)

BigBen
07. listopadu 2018, 17:03
2

Nádherná práce, smekám klobouk. Oceňuju trpělivost přítelkyně, to je k nezaplacení :-)

reagovat
Bigg.I
07. listopadu 2018, 19:51
0

Všem děkuju za podporující komentáře, dobrodružství Sierry jen tak neskončí, takže určitě bude další díl. Možná né tolik obsáhlý (už jsem na autě vyměnil podstatnou část všeho co šlo...), ale určitě se teho odehrávat bude dost.

reagovat
Trinom
07. listopadu 2018, 22:03
3

Pane kolego, vy se za mou práci stydíte, nebo proč jsem jen "jeden šikovný elektrikář"? :-D

reagovat
Bigg.I
07. listopadu 2018, 22:10
5

:-D cekal jsem kdy se ten sikovny elektrikar ozve. Naopak, jsem moc rad, za takovou praci. Tudiz děkuji i tobe samozrejme :-). Az bude finalni clanek s podekovanim kdo vsecko se na ni uz podilel, tak to budou titulky jak u filmu

Slower
08. listopadu 2018, 19:51
1

Počítám správně, že to je zatím kolem 400h práce? To je úctyhodné množství, v normálním zaměstnání by to bylo dva a půl měsíce. A výsledek vypadá fakt skvěle.

reagovat
Bigg.I
10. listopadu 2018, 09:51
0

možná je to i víc, radši to nepočítám

Co
Core
08. listopadu 2018, 22:41
0

Ty jo smekam,hned jak to dostavis tak to od tebe za pade koupim,je to lepsi nez abys to soupnul nekam do stromu nebo do tebe nekde nacouval nakladak ,neee-to je legrace.bavi me to cist ale radeji v autech jezdim.drzim palce a tesim se na nove dily serialu.ahoj.

reagovat
Trinom
10. listopadu 2018, 09:25
2

Too late, junior :-D

Co
Core
08. listopadu 2018, 22:43
0

P.s.doufam ze v dalsim dile nebudou ty odporne gumove koberce,ty kazi celkovy dojem a k tak krasnemu vozu se nehodi.ahoj!

reagovat
Vojtáno
09. listopadu 2018, 08:58
0

Klobou dolů! Úctihodné takhle "na koleně" jít do kompletní renovace.. Jen vyhoď ty pedály, ty mi tam vůbec nesedí :D

reagovat
krab
09. listopadu 2018, 22:35
0

Taky se připojím a smekám klobouk! Fakt dobrý a tenhle poslední blog je vážně skvělý. Je na něm vidět jaká obrovská práce to je, udržet auto při životě. Nakonec jedna část zábavy je starými auty jezdit a ta druhá je je skládat dohromady :)

Ale jseš frajer, tohle bych dohromady dát neuměl. Nebo byl línej najít tolik toho času...

reagovat
Co
Core
09. listopadu 2018, 23:22
1

Cau krabe,zrovna dnes jsem resil s pritelkyni kolik stojim cca drzet na zivu a provozovat 7 aut a naproti tomu ridit a platit domacnost...no plodny rozhovor na cca 2hodiny ktery vyustil ve finale ze bude pouzivat jeden vuz a pokusi se o nej starat...typoval jsem ze si vybere neco novejsiho nez je toyota 4 runner 1995...treba zafira opc 2010 nebo peugeot 5008 diesel 2014 se spotrebou 6l ale stejne navrhla runnera,asi nevi ze to je ekonomicka sebevrazda haha.Ty stary kramy maj neco do sebe.Jinak tvuj popis auta na zabavu mi dava smysl a s cliem jsi mi dodal do budoucna smer....zacnu hledat ale moc jich neni,jak uz kdysi nekdo chytrejsi rekl...chces rychlost v primce tak pridej vykon a kdyz chces rychlost i v zatackach uber vahu ????.dik a ahoj .

beastar
09. listopadu 2018, 23:52
0

Jakýkoliv auto je dneska ekonomickej nesmysl. Až na sběratelský edice. A to už není moc o autech a ježdění. Spíš je to o penězích. A co dělat když chceš rychlost všude? K tomu prostor a trochu kufru? A nechceš platit 20 000 měsíčně za benzín? To je daleko těžší než si koupit Miatu;)

Co
Core
10. listopadu 2018, 07:26
0

Ahoj.Odpoved je jednoducha,bmw e36 combi se sestivalcem,koupis to za drobny a muzes vesele experimentovat s upravami nebo se zblaznit a vypucovat to do top stavu.

Bigg.I
10. listopadu 2018, 09:59
5

Já vím, že nejde o nějakou raritní Sierru nebo tak. Dokonce je to auto úplně bez výbavy. Ale tak pokud bych chtěl renovovat XR4i nebo Ghiu v plné výbavě (Cosworth je nedostupný). Tak na to ty díly člověk defakto nesežene, nebo budou stát takový nesmysl, že to bych si nemohl dovolit. Auto nestavím proto, aby mělo nějakou hodnotu pro sběratele nebo aby bylo originál (to nebylo nikdy v plánu). Chci se něco naučit, hlavně opravit vše aby fungovalo a bylo to pěkný, abych byl já spokojený. Stavím to pro sebe. To, že jsem v tom už zahučel docela dost, nebylo úplně plánované, ale hold to tak už dopadlo. Interiér byla asi nejdražší část toho všeho, což byl vyloženě můj rozmar a výmysl. Chápu, že tohle málokdo pochopí, protože je to naprosto iracionální.

Irwinek
10. listopadu 2018, 11:21
3

Je to TVOJE auto, TVOJE auto, a utápíš v něm SVOJE peníze.
Nejvíc keců o nesmyslnosti budou mít lidi, který svoje peníze skrz trávicí trakt vyhodí do wc.
Držím palce a tiše závidím, já na to nemám trpělivost, prostor,..... ( a nebo se taky jen vymlouvám :-( )

Trinom
10. listopadu 2018, 12:01
0

Kdyby se kolem těch aut neshlukovalo tolik pochybných existencí, tak bych ti i dal za pravdu...

beastar
10. listopadu 2018, 13:48
1

:D To zrovna z mojí strany není o nějakým útočení na něj. Peníze mě nezajímaji ať to stojí klidně milion. Jen mi jde o to, že je to trochu bláznovství. Samozřejmě fajn a chápu i ty ostatní důvody. Zkrátka moc se to nevidí taková snaha a vůle.

Jinak jak píše Tomáš:)) Kolem aut se pohybuje značná skupina lidí kterým nejde o nic jinýho. Než ojebat a vydělat.

Irwinek
10. listopadu 2018, 14:27
0

Tomáš Trýska - ale já to tady bral čistě k tomu : " Auto nestavím proto, aby mělo nějakou hodnotu pro sběratele nebo aby bylo originál ...... naprosto iracionální. " Prostě jen k tomuhle, bez ohledu na to, co se děje okolo. Jasně, že auta jsou teď nafouklá investiční komodita a kdekdo se na tom snaží přiživit.
Já utopil relativně nesmyslný peníze v bezcennejch hodinkách prostě proto, že pro mne maj tu cenu a mám je rád.

Beastar : bez takovejhle bláznů by byl svět o nudný :-D a já ani neměl pocit, že by jsi nějak " útočil ", prostě jsem to jen tak napsal, protože vím, co jsem si já vyslechl - " Ty vole, za to bych měl fungláče a několikery a ještě buhvíco, a on to vyhodí za generálku 1/4 století starejch hodinek ".
Takže asi tak :-D

Trinom
11. listopadu 2018, 22:38
0

To měla být reakce na Cora s tou E36 v kombajnu.

Irwinek
12. listopadu 2018, 08:21
0

Promiň, koukám maximálně 2 održítka nahoru :-D

MartinCoupe
12. listopadu 2018, 20:21
1

Za mě jseš borec Biggu! Zatímco většina lidí jenom auta (a jiný věci) dojebou, ty je dáváš dohromady!

ToMyx
14. listopadu 2018, 15:59
0

Bigg.I: Tvoje nadšení úplně chápu, tenhle přístup není dnes úplně standard a ono je to vlastně dobře. Jen si stále nedokážu představit ten věnovaný čas a ty nervy. Bude to asi tím, že jsem nešikovný a rodina si hodně času vezme. Jsi borec!

Stanley
11. listopadu 2018, 08:00
1

Skvělý příběh. Líbí se mi to zaujetí a schopnost dotáhnout věci do konce, ať už jsou jakékoli. Rád bych něco takového provedl svému MG, ale nemám odvahu. Ne že "na to nemám čas", jak se s oblibou píše, ale nemám odvahu. Navíc by se mi nestaly ty filmové zvraty, kdy se objeví dodávka a všechno odveze, případně se vynoří traktor s radlicí a všechno zvedne, protože prostě nikoho takového neznám :-D
Taky se mi líbí, že sis vybral auto přesně pro sebe a nehleděl jsi na úroveň výbavy a všudypřítomný investiční potenciál. Vidět svět jinak, než přes prachy, se moc často neděje.

reagovat
beastar
12. listopadu 2018, 14:29
0

Prachy jsou důležitý. Při takových akcích skoro posvátně. Bejt to třeba Shamal a ne sirka, tak už renovace skončila;)