načítám data...

4 Fordy, které bych chtěl

11. února 2020, 03:59 41 komentářů Kuře

Máme moc pěkné dopoledne, nic moc extra na práci, trocha volného času... pojďme si tedy říct něco málo, o pár pěkných Fordech, které bych si přál mít v garáži.

Albert Čapek: 4 Fordy, které bych chtěl

Je to zvláštní věc. Já, takový nadšenec do Fordu, nejenom že momentálně mám doma jen jednoho. Já ale ještě k tomu přemýšlím, jestli by náhodou není dobrý nápad Mondeo prodat, a koupit si něco pěknějšího. Nevím, asi sem to chytil od Kraba, každopádně si začínám říkat, že jsou auta, která by se mi možná líbily víc než ta moje, vcelku obyčejná a celkem fádní euroškatule. Poslední dobou je to osmiválcový Jeep Cherokee. Potřebuju takové auto? Jistěže ne. Ale chtěl bych ho. Možná je nakonec docela dobře že na něj nemám peníze. Ale abyste si náhodou nemysleli, že jsem se na modrý ovál vykašlal úplně, tady jsou 4 Fordy, které bych doma z fleku uvítal. Jo a než mi tu začnete říkat něco o tom, že je to teda pěkně skromný bazarový snílek… do výběru jsem úmyslně zařadil jen auta, jejichž koupi bych byl, alespoň se zapojením trošky fanatazie schopný výhledově ufinancovat. Samozřejmě, Forda GT z obrázku nahoře by možná rádo vidělo ve své garáži hodně z nás, ale asi si ho nikdo jen tak nekoupíme, tak se držme pro dnešek aspoň trošičku při zemi.

Ford Focus RS Mk1

A hned v prvním bodě to s tím rozpočtem bude teda ale hodně na hraně. Přeci jen, ceny jedničkového RSa se pohybují na Německém trhu dlouhodobě kolem 20 tisíc euro za pěkné kusy a víc, což, narovinu, nemám. Ale přesto si často a rád říkám, že třeba polovinu bych našetřit dokázal v celkem rozumné době, a ten zbytek, no, ten už by se někde… však to známe. A pak už si jen užívat lehce přes dvěstě koní ze surové dvoulitru na předních kolech a hrubé neurvalosti difu Quaife co tak strašně rve za ruce, až si vlastně říkáte, že je něco blbě… Píše se mi to tak krásně, až to možná skoro vypadá, jako bych s tím autem měl kopu zkušeností. No, nemám no, a přesto vím že bych ho chtěl. 

Ford Escort RS 1600 mk3

A máme tu dalšího Forda z kategorie šelem RS. Samozřejmě že když se řekne Escort RS, většině zasvěcených se vybaví první generace. Jsou tu ale dva důvody, proč já toužím právě po generaci označované jako mk3. Tím prvním je samozřejmě, a to ani trochu nepřekvapí, cena. Jestliže jsem říkal, že Focus RS už by byl dost na hraně mých možnosti, a realisticky spíše kus zanimi, první generace Escorta by byla ještě mnohem dál v podstatě v jakékoli verzi, ale ve verzi RS by to byl vážně úlet. Druhým důvodem je pak, a to překvapý asi o dost víc, vzhled. Mk3 osobně považuju za nejhezčí Escort ze všech a vůbec za jedno z nejhezčích malých aut té doby. A když si k tomu představým jak to určitě jezdí, vůbec se není čemu divit, že jsem o jeho koupi naprosto vážně uvažoval po návratu z Anglie kdy jsem na něj ty peníze opravdu měl. A dodnes si možná malinko vyčítám, že jsem to neudělal. Sice by mi asi dost chybělo moderní auto které potřebuju denně, stejně ale… No, snad někdy.

Ford RacingPuma

Když jsem tu psal o vysokých cenách RSového Focuse mk1, RacingPuma je na tom jen o malinkatý kousíček lépe. Zato ale svou výhodu v ceně zadupává do země naprosto zdrcující nedostupností. Aby taky ne, když se tohohle rozlobeného autíčka prodalo jen trošku přes 500 kusů. A to bylo docela překvapení, Nevybavuju si jinou rychlou Fordí limitku, která by se takhle silně nechytla, protože Ford původně plánoval vyrovit, a samozřejmě prodat, rovnou tisícovku Pum. Nicméně kombinace malého kupátka s, ještě více přiostřeným motorem 1.7 o výkonu nějakých pokud se nepletu skoro sto šedesáti koních. K tomu bude ještě spravedlivé přidat unikátnost, protože další RacingPumu asi jen tak nepotkáte, a vyjde nám auto, které si určitě zaslouží své místo na slunci.

Ford Mustang Mk4 Cabrio

Taky vám připadá, že jsou si všechny auta v mém výběru tak nějak nudně podobná? Tak třeba jsou to předokolky. A taky mají jen čtyřválce. I kastle nejsou nějak nápadité, hatch, minukupátko a třídvéřový sedan, vlastně je to všechno prašť jako uhoď. A tak poslední volba je pořádný osmiválec (v horším případě šestiválec) s náhonem na zadek a, ačkoli spousta lidí vám bude tvrdit, že mustang má být kupé nebo fastback (je v tom vůbec rozdíl?), já jsem si vysnil právě kabrio. Zaprvé se mi více líbí, zadruhé mi kabrio tak nějak víc sedí k charakteru Stanga, a zatřetí prostě potřebuješ kabrio, tak to prostě je. Paradoxně je Stang z mého výběru nejlevnější, dá se pořídit už za něco málo přes sto tisíc, osmiválec pak od nějakých sto padesáti, rači ale dvě stě za hezký kus, s čtvrtmilionem už je pak výběr celkem velký a dají se sehnat hezké a zachovalé kusy. 

Samozřejmě jsou tu pak mnohé další Fordy o kterých jsem se nezmínil, namátkou třeba F150, který by mi byl sice úplně k ničemu, ale stejně bych ho chtěl, Mondeo ST220, u kterého si pořád říkám, jestli to není to Mondeo, které jsem měl koupit, Fiesta ST150, kterou jsem loni nekoupil jen proto, že jsem na ní neměl a mohl bych pokračovat, ale tak… nechme si nějaké ty Fordy i na příští snílkování.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Perníček
11. února 2020, 09:03
0

Zajímavý výběr. U Escorta bych se spokojil i s mladší MK4, která je snad i levnější. Krom toho by v mém Ford wish listu nesměla chybět Sierra Cosworth (je mi jedno, jestli MK1 nebo MK2, nejlíp obě), ale to už je taky trochu jiná liga, no a pak je tu prnví Scorpio. Po Mondeu ST220 jsem před nějakou dobou hrozně toužil, ale obyčejná verze mě dost zklamala a co mi dost lidí říkalo, tak verze je ST je taky prý pěkný krám, ale kdo ví, jak to je.
Jinak rozdíl mezi klasickým koupé a fastbackem u Mustangu je asi snad jenom v kastli. U Fastbacku se zadní sklo plynuleji svažuje do kufru...

reagovat
Kuře
11. února 2020, 10:39
0

Jo, co já vím tak jiný rozdíl v těch Mustanzích není:)
Mk4 by mi samozřejmě stačilo, ono pokud vím, tak je to ve výsledku facelift Mk3, nejsem si jistý ale mám dojem že na technice se moc nezměnilo. Ford má, pro mě trošku nepochopitelně, občas tendence označovat facelifty jako novou generaci...
Sirka Cosworth už je fakt dost jiná liga, tam už seš ciframa v spíš v jednotkách milionů, než ve stovkách tisíc:) Ale jako jinak si o ní občas taky nechávám zdát, jako správný Fordí nadšenec:)
ST220 kdo ví... Já vím!:D Krám to rozhodně není, naopak obecně je to podle mě dost možná nejlepší generace Mondea, jen s obyč verzemi má dost lidí nalítáno mraky kilometrů a tak to mají zafixované jako obyčejné nijak výrazné auto. Což vlastně je, jen prostě jezdí líp než drtivá většina dobové konkurence. STčko je skvělý auto, ale možná někoho trochu sklame dynamikou, která není tak drtivá, jak by se možná chtělo zdát podle papíru. Ale pomalé to rozhodně není. Známé problémy s přidíráním třílitru taky na pověsti nijak nepřidají, ale tam je to vysloveně jen o tom dát si trošičku víc práce s údržbou a malinko se o to starat a olej kontrolovat, a nic se nemůže stát...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. února 2020, 13:08
0

Mk3, Mk4 jsou označení evropských Fordů. US Ford má gen. 3 a gen. 4. Podvozek gen. 4 (interní kód SN-95, 1993-2004) sice vychází z předchozí Fox Body Mustanga gen.3, ale údajně byla zásadně upravená. Motory, převodovky, design zvenku i zevnitř, pak byly taky modernizovaný nebo jiný a v průběhu let i ten původní 5,0L V8 Windsor nahradil novější motor s menším objemem 4,6L V8. Těch změn je tam hodně. Je to nová generace auta, byť vychází z předchůdce.

Perníček
11. února 2020, 13:31
0

Taky to občas nepobírám, takovým zdárným příkladem je jedničkové Mondeo, které pak prošlo modernizací, ale pořád stejný základ, i tak se to potom jmenovalo Mondeo MK2, občas je v tom pak trochu bordel.
V samotným Mondeu MK3 (ze kterého ST220 vychází) jsem jel všehovšudy asi 3-krát a pokaždé mělo něco za sebou, snad proto to zklamání. Ale stejně je to, že jeden na to nedá dopustit a druhý nemám slov, na to jaké to jsou kraksny, proto je pro mě těžký posuzovat. U samotné ST220 jsem krom přidírání slyšel o nějakých problémech s elektroinstalací v motorovém prostoru, ale jestli to byla jenom výjimka...

Kuře
11. února 2020, 13:35
0

Tak o elektru jsem neslyšel...

Vavris Vavrisovic
11. února 2020, 17:30
0

S tím Mondeem je to vzláštní... Mi se obyčejné hranaté Mk.3 líbí moc, jen dementní mapa škrtící klapky s podivnou nereakcí na plyn mě sere u benzínových 1.8 a 2.0. ST220 je pro mě ale taky zklamání, protože sice dělá skoro všecko dobře, nebo vlastně líp, než obyčejné verze, ale nějak se v tom všem ztrácí ten zážitek - marně jsem v něm hledal něco neobyčejného...

Ve výsledku je ale pro mě nedostižné MOndeo Mk.IV. I v obyčejné fleetové naftové variantě ( v žádné jiné jsem vlastně nejel) jej úplně žeru :-D

krab
11. února 2020, 09:25
0

Jo, to je dobrý téma... hezky jsi se nakazil :-D Jsem si všimnul, že tohle dělá dost teď Drivetribe na facebooku: "You have 4 car garage, only BMW, Ford ...atd, what would you have..." A mají tam miliony komentářů....

Hezká garáž : Moje čtyřgaráž jen s Fordy by vypadala takto: ( a vynechávám legendy za vysoké miliony...)

1. Lotus Cortina MK2 1968 , cena: 1,000,000 kč cca
2. Focus RS MK2 2009, cena: 650,000 kč cca
3. Shelby Mustang GT350R 2018, cena: 2,000,000 kč cca
4. Fiesta ST 2019, cena: 550,000 kč cca za předváděčku...

A i tak by to nebyla laciná garáž... :-D

Ale ten tvůj výběr se mi taky hrozně líbí. Racing Puma obzvlášť. Nebyla jen pro UK trh? A MK1 Focus RS bude asi fakt nejlepší z hlediska jízdních vlastností, alespoň se to často tak píše, ale v době, kdy byl na trhu nový RS MK2 a já si mohl dovolit akorát koupit ojeté ST, tak jsem se u dealera tenkrát s RS svezl a byl jsem z toho vedle... Ale vyšel by na milion a na to prostě nebyly peníze. Měl jsem ST MK2 rád, bylo to a je dodnes skvělý auto za super peníze, ale furt jsem koukal po těch RS. A líbí se mi dodnes.

A ta moderní Shelby, to taky za ty 2 miliony stojí za to. Už kvůli tomu motoru, manuální převodovce a podvozku, kterej je úplně diametrálně něco jinýho než normální Mustang. Dokud se dají koupit a u nás zaregistrovat, jsou to boží auta. Sice jsem na tu evropskou produkci, ale tohle konkrétní US auto by mě bralo... Kdybych se býval loni nesvezl, tak bych tomu nevěřil.

reagovat
Kuře
11. února 2020, 10:52
0

Kolikrát jsem si říkal, že až budu mít čas, trošku se do toho ponořím a Drivetribe si nějak proklepnu jak se věci mají:) Ještě jsem se k tomu nedokopal...

Tvá garáž...
Ta Cortina fakt vyjde na mega? Teda... čekal bych míň...
Já dlouho uvažoval jestli Mk1 nebo 2, ale prostě ten první je mi tak nějak sympatičtější... však víš, rally, Colin McRay... Navíc, ohledně jedničkovýho Focuse já prostě nemůžu bejt nestranej:)) Nostalgie je mrcha:D
Mustang, tak tady se trošku rozcházíme, zrovna Stanga bych ani nechtěl nějakou brutální edici, já bych, vlastně v jakékoli generaci snad vyjma první bral základní nejslabší osmiválec, ve výsledku možná i automat, a jen tak klidně na půl plynu si plul krajinou na pěkné výlety, možná dokonce pejska na sedačce vedle, když ne teda slečnu...:D A na to by bylo Shlby GT trošku zbytečně... moc:)
Hele o Fiestě jsem se zrovna nedávno bavil se známým, a vlastně jsme nemohli přijít na to, proč, krom záruky a interiéru, vzít tu novou namísto minulé. Teda v té nové sem se nesvezl, tak třeba jezdí o tolik lépe.. Ale stejně:) Navíc je fakt, že jestli říkáš že se dá sehnat předváděčka z loňska za 550... tak ani o moc levnější by ta minulá nebyla...
Každopádně zas máš garáž řádově dražší než já, takže jsem do takových pater ani nekoukal:)
Ale tak... jsi starší...:D

Puma, myslím že byla jen pro GB, ale jistý si nejsem. Každopádně do EU inzerce jsem ani nekoukal, jen sem velice rychle nahlídl do Britské a našel tři za zhruba 15 tisíc liber. Ale tak ono já jí tam dal jen jako takové obzvláštnění, v reálu bych za ty prachy fakt šel do toho Focuse... Ale svezl bych se určitě velice rád, bude to určitě super věcička, ačkoli jsem tu kdysi četl někde něco od Vavrise, že prý ne zas až tolik, ale ono... kdo ví:)

krab
11. února 2020, 11:28
0

Jo Cortina Lotus je opravdu drahá, jedna je aktuálně na prodej ve Walesu za 33 tis liber a to je ještě hezká cena. Levostranná Cortina Twincam by stála o dost víc a na Escort MK1 Twincam, ten první to už můžu rovnou zapomenout. Mám ale schovanej Autocar z roku 1970, kde je jeho velkej test :-D

V reálu je dneska vážně asi nejlepší si koupit za cca 400 tisíc (pokud se povede najít) ten Focus RS MK1. Ty ceny nejspíš půjdou časem výrazně nahoru. MK2 jich je myslím víc vyrobených a už se nespojuje s takovým tím "homologation special" statusem. To sice úplně nebyl ani MK1, ale ten příběh je zajímavej, automobilka je postavila tak kvalitně, že na nich ani nic nevydělala, jo to auto bude časem daleko více ceněné. Fanoušek do Fordů, jestli to myslí opravdu vážně, tak by si možná jedno v dohledné době i koupit měl, než bude litovat. Sierry a Escorty Cosworth se taky daly koupit za půl míč před ani ne tak dávnem a podívej, kde jsou ceny dnes...

Mustang: nechci ti brát iluze a třeba se ti obyčejný model Mustangu zalíbí. Pro mě zůstává Mustang (obyčejný, nikoli Shelby a vynechávám z toho ty historické modely, v kterých jsem se nesvezl a líbí se mi vlastně) jedním z největších automobilových zklamání. Vzhled je krásnej, všechno tohle. Ale jako bez dalšího vyladění je to podvozkově strašná bída. Jako příšerná. Možná si někdy v budoucnu zase nějakýho půjčím, ideálně tu MK6 obyč, abych viděl, ta má být docela už dobrá, ale ta MK5, navzdory krásnýmu retro vzhledu jezdí fakt jako hrozně. Chybí tomu jakákoli sofistikovanost podvozku, nějaký jemný doladění, řízení není spojený s koly, motor to má silnej, pěknej zvuk to má a to je celý.

Shelby je úplně někde jinde. To je vyladěné i na okruhové ježdění. Je tam spousta špičkových komponentů a tak snad až jedině na relativně velké rozměry to auto působí jako závoďák. To se mi líbí. Navíc si drží extra dobře svou cenu. Ta aktuální GT350. My jsme je projížděli na garáži vloni a Alfa nám půjčila QV Giulii abychom měli takový legrační srovnání dvou 500 k + kár a sice mám radši tu Giulii, ale ten Mustang Shelby je drsnější, má manuál, má lepší brzdy, má takovou závodní povahu. A hlavně a to jsem si vloni ani neuvědomil, až teď, vůbec neklesá na své hodnotě. Takže je to i racionálnější kup do budoucna, protože třeba ta Giulia to zažívá strmej pád za 3 roky od nova na tom ztratíš prakticky milion... Ta Shelby si asi svou stabilně extra vysokou cenu v Evropě udrží, protože jich je málo. Ono se to ani oficiálně nedováží, musí se přes ty šedé dovozce.

Ale jako pochopitelně ... mít reálně na účtu tyhle peníze, moje garáž zcela upřímně nebude mít žádnýho Forda, protože to utratím za poršáky :-D

Kuře
11. února 2020, 11:55
0

Krabe, ohledně toho Focuse RS tě poprosím o osobku, kde se omluvíš, žes to napsal pod vlivem nebo něco takovýho, a že je to kokotina a hloupost, prostě mi to vymluv:)))
Ne, já jako vážně už nějakou dobu přemýšlím, že bych to nějakým způsobem fakt asi ufinancovat zvládl a jako asi málo který jiný auto mě teď znervozňuje tolik. Proto jsem ho taky napsal na první místo:)

Ohledně toho Mustangu... já u těhlech starších mám docela představu jakej ten podvozek asi bude, ale stejně mi to nedá:)
Ty GT verze už jsou, jak říkáš, skoro až jako auta na okruh, ale to já bych prostě Mustanga nechtěl. Kdybych chtěl auto na okruh, tak jdu třeba po Focusu RS Mk2 a nebo pak po něčem úplně jiném za ty prachy, ale Stang je pro mě prostě auto na kochačku, proto bych taky bral to kábro, a jak říkám, klidně i ten automat... Až se vrátím do ČR tak se svezu aktuálním Stangem, na to se těším:) Uvidíme, třeba se mi ten názor na tyhle koníky potom trochu protočí...

No jo, tak si kup pár poršáků, já si seženu ty Fordy, a pak to půjdem spolu všech těch 8-10 krásnejch aut napříč létama a kategoriema někam projet, popůjčujem si to navzájem a napíšem o tom fantastický blogy, ty na garáž a já semka:)))

Btw, ohledně toho velkýho testu Escorta, dal bys mi to někdy přečíst? Já sem sice, ostuda, tištěný slovo o autech nikdy moc nečetl, ale tohle by mě zajímalo...

krab
11. února 2020, 12:08
0

No je poledne, tak to já ještě nelemtám v Severce jedno pivo za druhým :-D Takže ti to píšu za střízliva...

Dělám si srandu. Hele, tak si napíšeme ve zprávách a pošli mi nějakej mail a já ti ty stránky s tím starým testem vyfotím, aby to bylo ke čtení a pošlu. A s Focusem RS MK1, teoreticky by ti ještě mohl poradit jeden můj známý, to je taky Fordař, taky sem občas přijde. Míval Mondeo ST220 a nějakýho kámoše co Focus RS MK1 má zná... Protože co nevím vůbec z hlavy je taková ta servisní náročnost. Ale ono to bude hlavně chtít celý před koupí projít klasicky jako cokoli, ale hlavně se zaměřit na původnost. Aby to nebyl prostě bastl. Tohle auto chce zachovat origo jak vyjelo z fabriky, včetně kol všeho. Aby to bylo prostě pěkný . 4501 jich je, víc ne... Těch MK2 koukám bylo přes 10 tisíc.

Kuře
11. února 2020, 12:16
0

Hele já mám šest pryč a s tima pivama jsem taky ještě nezačal, bída je to...

Ono je to sice strašně krásný čtení, ale pokud mám bejt úplně rozumnej, tak sem kvůli tyhle srandě v Bangkoku v Praze pustil byt, takže uvidíme co a za kolik seženu až se vratím, a finančně sem tu taky dost vytekl, zkrátka letos je to fakt jenom snění. Krásný, ale snění.
Ale jako jestli znáš někoho kdo by mi řekl víc, tak mě to zajímá už jen že zvedavosti:)

ma
martinw
11. února 2020, 09:33
0

Hlavně mi připadá že ani jedno auto nemá koule :D Přesně jak říkáš na konci článku F-150 ! 3.5L EcoBoost udělá radost.

reagovat
Kuře
11. února 2020, 11:01
0

Tak ono... definuj auto co má koule...:D

Ale tak zase, myslím že Mustang V8 je tak nějak sám o sobě tou definicí, ne? A říct o Focusu RS Mk1 že nemá koule, tos mě teda taky překvapil, já ho považuju za naopak za dost nabroušenou hračku:D
Escort a Puma ty koule zas tak úplně nemaj, to je pravda, tam jde spíše o puristické řidičské hračky, ale vem to jinak, tam musíš mít koule ty, abys do toho dal ty prachy, ne?:D
Ale tak, každý to "auto s koulema" asi vnímáme nějak jinak:)))

F150 se do výběru nedostal hlavně teda ze dvou důvodů, zaprvné cena, na moderního nemám a staršího bych zas tolik nechtěl, a zadruhé, a to hlavně, pickup by mi byl fakt až moc nahovno, protože si nedovedu představit vozit psa na korbě. A to ani kdybych na ní měl tu boudu, protože mít psa v autě v prostoru pevně odděleným od kabiny pro něj prostě není dobrý...
Takže pro mě spíš nějakej Explorer:)))

ro
rock
11. února 2020, 10:47
0

Tak já se při zemi naopak nebudu držet vůbec a prostě se jenom zasním:

Ford Torino '70 (verzi Cobra bych se nebránil)
Ford Granada Mk.1 V6 (evropskou verzi a f vplné palbě, akorát sedačky prosím plyšové a ne kůži)
Ford Ranger (něčím toho psa vozit holt potřebuju)
Lincoln Capri Convertible '55 (protože nějaký kabrio by to chtělo)

a jako bonus

Ford RS 200 - do obýváku na koukání (a asi bych ho tam fakt dokázal dostat bez bourání, kdyby na to přišlo)

reagovat
Kuře
11. února 2020, 11:04
0

Jo, tak já taky někdy dám dohromady list kde se zasním na plný pecky no:)))

Btw... Ford RS 200 do obýváku na koukání? Wtf? Vždyť to auto by mohlo mít potenciál být jedním z nejlépe jezdících Fordů vůbec:D
Ok, to asi ne... ale... stejně mi to zní jako rouhání:D

ro
rock
11. února 2020, 11:14
0

To jo, ale v rukou někoho, kdo to umí. Jezdit s autem a vědět, že z něj nevydoluju víc než 10 % jeho potenciálu, to už je možná opravdu lepší z něj udělat statický objekt. Zvuk motoru si mohu dopřát i indoor.
Leda tak pozvat si čas od času pana Blomqvista, ať si vzpomene na šestaosmdesátý a trošku to provětrá se mnou na sedačce spolujezdce...

Kuře
11. února 2020, 11:20
0

Jo, to je pravda no...:)
Hele ale tak když už sníme o tom, že si to budeme moct koupit, tak proč nesnít i o tom, že to budem umět řídit:)

ro
rock
11. února 2020, 11:26
0

:-)
A nejenom, že to umíme řídit, ale že máme (finanční i technické) zázemí na to, abychom to udrželi v provozu? Tak potom pryč s ním z obýváku. Znám dost lesních asfaltovo-šotolinových cest, kdy by se mu líbilo :-). Akorát bych sebou musel vozit pilku na železo (na závory).

krab
11. února 2020, 11:52
1

Jo, tak to je přesný ... mě v tom RS200 svezli, v Sosnový, už je to dýl. Motor byla ale postavený na výdrž a asi nějakých 250 - 300 koní cca, turbo netlačilo naplno, protože to majitel má co jsem tehdy pochopil občas na nějakou tu "exhibiční" jízdu. Co jsem si všiml, tak mu to taky první kola moc nešlo ukočírovat, ale pak už to bylo lepší. Zatáčí to hlavně plynem a musí se se neustále kalkulovat s tím, kdy foukne turbo. Má to docela prodlevu. Jako vůbec to nebude jednoduchý. A to na bezpečným rallyecrossovým okruhu je to sranda, protože chyba tě nestojí náraz do stromu. Na rallye to prostě řídili vážně jen borci...

PS: a přesně jak říkáte. Sníme tu o takovýhle kárách a pak člověk neumí pořádně ani projet zatáčku přesně jak chce v obyčejným malým sporťáku ... Dneska jsem taky ráno jedno takový levý odbočení v přehledný křižovatce poslal místo ladným přesně kontrolovaným smykem do plynulé 360° otočky a pak teda tím smykem ven původně zamýšleným směrem. To tam bylo nějaký naklouzanější než jsem čekal nebo co ... :-D Takže jako chtít se naučit přesně zvládat zatáčky a řídit si takovou 4x4 středomotorovou bestii přesně kam člověk chce, to už je fakt jako úplně jinej level.

Rush
11. února 2020, 12:34
0

Pěknej výběr. To by se mi asi taky líbilo. :-)

Jinak když to zkusím za sebe:

1. Cortina Mk. III čtyřočko... málem jsem ji v 18 koupil.
2. F150... část vidláka ve mně se dere na povrch.
3. Thunderbird první generace. Krásnej stroj a trocha ameriky. :-)
4. ST220 v kombajnu. Rodinnej dostavník, měl jsem ho v užším výběru a pořád láká. :-)

(seřazeno náhodně)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. února 2020, 12:56
1

Shodou okolností jsem o víkendu koukal na videa Mustangů gen.4 a tak nějak v duchu si říkal, že by mi ta verze po faceliftu taky vůbec nevadila. Obzvlášť to cabrio. Za mně ideálně verze Saleen S281 Extreme convertible. :-)

reagovat
Kuře
11. února 2020, 13:04
0

To je fakt paráda... A ten ruskej (edit: samozřejmě sem napsal rudej ale docela vtipná auto korekce, ne?), lak tomu sedne já prdel na hrnec...:)
-
Komentář upraven 11. 2. 2020, 13:05:47
-
Komentář upraven 11. 2. 2020, 13:06:03

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. února 2020, 13:15
0

Jo, i s touhle generací se dají dělat zázraky. Známí úpravci byli ten Saleen nebo třeba Roush, kterýho si i dneska můžeš koupit přímo u dealera novýho Mustanga. Něco jako AMG u Mercedesu. Roush dával vlastní body kity, kompresory, rychlý pruhy, boční výfuky, prostě kde co.

Standa
11. února 2020, 14:17
0

Sestra měla facelift gen. 4 Cobru kabrio. Kromě těch 400 koní prej nic zajímavýho.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. února 2020, 22:38
0

"Kromě těch 400 koní nic zajímavýho". Už ta věta sama o sobě je zvláštní formulace. :-D

Standa
13. února 2020, 12:18
0

Prostě ho chtěla kvůli výkonu a vzhledu, ale nakonec ji to auto nijak moc nebavilo. A jízdní vlastnosti ji taky nepřesvědčily. Já jsem neměl příležitost se s ním svézt, takže osobní názor nemůžu přidat.

beastar
11. února 2020, 13:55
0

Chtěl bych Racingpumu fakt. Jakože na hobby racing. To auto je super. Obyčejný verze mi nic neříkají, ale toto. Supa. No a Escort tj super klasika dneska. Jinak jako Ford není moje krevní skupina. Včetně Mustangu. Ty moc nechápu i když první dvě generace se mi líbí jako sběratelský artikl.

reagovat
Jaromír
11. února 2020, 17:23
1

Beztak jenom kvůli nostalgii z Need For Speed II, ale Ford GT90, ty trojúhelníčky byly (a jsou) podle mě kouzelné. Ani hejt od Jeremy Clarksona by mi nevadil.

reagovat
Irwinek
11. února 2020, 19:39
0

Thunderbird 74
Cortina klidně mk2
escort mkii,
ale maximálně spokojený bych byl i s fiestou xr , tu už znám a asi bych jí finančně utáhl :-D

reagovat
Kuře
11. února 2020, 20:08
0

Fiestu jsem chvíli zvažoval, mám tu věcičku rád v téměř jakékoli generaci a verzi:)

Irwinek
11. února 2020, 20:12
0

Já mám rád jen ty původní, hranaté :-D

Jakub Pospíšil
11. února 2020, 21:20
0

Tos zase nakousnul téma. Tak já to mám teda takhle:
1 - https://auto.bazos.cz/inzerat/114274663/ford-thunderbird-64.php
2 - https://auto.bazos.cz/inzerat/113689720/1967-ford-f-250.php
3 - https://auto.bazos.cz/inzerat/114749556/obytny-vuz-roller-team-284tl-2017-5mist-do-35t-80t-km-dph.php
4 - shodneme se na mustangu. Supernew po faceliftu po roce 2000 - měl by být žlutý, kabriolet, černá látková střecha. Ideálně Cobra výroční model. jen teda v Evropě se teď žádný neprodává.
-
Komentář upraven 11. 2. 2020, 21:20:55

reagovat
Kuře
12. února 2020, 05:30
0

Ten Thunderbird je něco neskutečného:)
Ta F250ka... nevím no, v tý Arizoně by to bylo parádní, v Praze si to nějak asi nedokážu představit:)
Obytňáka sem čoveče nikdy nechtěl... možná bych si to rád zkusil, ale asi bych to nechtěl...
Nene, měl by být červený:) Ale tak, i se žlutým bych se smířil, a ani tu Cobru bych nějak nepotřeboval:)

Jakub Pospíšil
12. února 2020, 09:45
0

Ta F250 je dokonalá daily kára do Prahy. Nákup hodíš na korbu, lidi se toho bojí, bublá to...

Kuře
12. února 2020, 09:46
0

Do práce bych s tím jezdil, na Malou Stranu...;)

BigBen
11. února 2020, 21:21
0

1) GT40 - na okruhy
2) F150 Velociraptor - na kraviny
3) Mustang V8 5.0 Cabrio - na léto
4) Mondeo MK5 Combi 132 kW - na dovolenou

reagovat
Kuře
12. února 2020, 05:31
0

Ty Bene, nevymklo se ti to nějak ten výběr?:D
Ale zase krásná ukázka toho, jak širokou má Ford nabídku:)

BigBen
12. února 2020, 08:50
0

:-D Myslím že ne, mám to dokonale rozmyšlený.
1) s tím bych vyjel párkrát do roka
2) to by bylo Daily auto a na zimu/hory
3) to bych vytáhl na jaře s prvním sluníčkem, pak bych dostal rýmu a zase odložil na opravdové léto
4) pohodlné, rychlé na cestu na dovolenou a přes zbytek roku by s ním jezdila manželka
5) možná bych k té sbírce přidal něco jako Ford Thunderbird coupé až budu děděk tak s ním budu jezdit na srazy

kv
kvakosh nocni
12. února 2020, 18:28
0

S max 2.5 turbo. Ten stroj me neprestava fascinovat.

reagovat