Jak si ukážeme na příkladu v Evropě prakticky neznámého modelu, i Mazda uměla dělat prostopášná auta. Velké kupé klasické koncepce Eunos Cosmo bylo představeno v roce 1990 a ačkoli jeho rodová linie sahá až k původnímu modelu Cosmo, z jeho sportovnosti a štíhlosti toho zbylo pramálo. To však nemá být kritika – Eunos Cosmo byla vlajková loď Mazdy se vším všudy. Opulentní, výkonná a napěchovaná výbavou, kterou do té doby svět neviděl. Majitel mohl ovládat funkce vozu skrze sdružený dotykový displej ne nepodobný dnešním infotainmentům. Krom klimatizace nebo špičkového audia to ale zahrnovalo třeba i TV tuner, mobilní telefon a také GPS navigaci – vůbec poprvé instalovanou do osobního auta. Prvenství ale bylo více, třeba první wankel se sekvenčním přeplňováním dvěma turby. O dvourotoru 13B ostatně ještě bude řeč. Eunos Cosmo ale pod kapotou ve vrcholné variantě skrýval jiného jednorožce vyznavačů rotačního pístu – jednotku 20B s třemi rotory, výkonem okolo 300 koní a točivým momentem 390 Nm již od 1.800 ot./min. Přes špičkovou technologii a prý skutečně velice kvalitní jízdu však Eunos Cosmo nečekala příliš zářivá kariéra. Model se vlastně nikdy nedostal z domácího trhu. Plány vytvořit pro americký kontinent luxusní značku Amati mířící proti Lexusu nebo Infinity se nakonec neuskutečnily. V mateřském Japonsku zase Cosmo srážely pokuty za porušení maximálního půdorysu pro osobní auta. Za 6 let se vyrobilo necelých 9.000 kusů. Přesto byl Eunos Cosmo jedním z nejpokrokovějších vozů své doby.
načítám data...
Poslední komentáře
- Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jak píše rock, Škoda může být ráda, že skončila ve VW Group.... - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Honda S2000 Lotus Elan (M100) Toyota MR-2 (W30) btw i W20 je nádherná... - MMM, Tato auta zrají jako víno: Modely...
MG ZT-T... Koupil jsem jej cilene v nafte. Bezhodnotne, ale zajimave... - S.h.I.t., Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Ono to jde :) , predstav, ze to co vezes na kline mas pred sebou... - XTad, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných... - jbigllesCZE, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
měl jsem to štěstí na tom dělat autoškolu. V kurzu byly... - Habakukk, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Škoda by dopadla jako Zastava kterou koupil Fiat a udělal z ní montovnu. - Viola Procházková, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
To by se mi do půl hodiny zavařil procesor :D - Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první... - Mechanik, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Moc pěkný, tak gratuluji k zážitku. Ta zelená 603, to je pecka
Poslední inzeráty
Moskvič Ostatní Šlapací
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
Ford LTD Coupe
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů
08. prosince 2020, 01:54
2
No, konečne zas niečo poriadne! Toto by nemalo byť len auto dňa, ale aspoň auto mesiaca. ;) Ako ma japonské autá moc neberú, tak toto je pecka.
08. prosince 2020, 20:26
2
"Toto by nemalo byť len auto dňa, ale aspoň auto mesiaca"
Tohle mě napadlo okamžitě co jsem to auto/článek uviděl. :-)
A nemyslím si že Eunos Cosmo je "v Evropě prakticky neznámý model", teda aspoň tady, na Autíčkáři by tomu tak být nemělo :)
Mě tenhle model ohromně zaujal už když ho před x lety představili a dodnes mě oslovuje stále stejně jako tehdy.
Letos jsem jednoho viděl v německé inzerci, asi za milion Kč, smutně jsem si povzdechl :)
10. prosince 2020, 15:41
1
kdesi v portoriku ci kde jazdi jedno s lavostrannym riadenim, ktore nevypadalo na fotkach ako garazova prestavba. nikde som sa nedopatral ci ich bolo viac alebo je to skutocne iba jednorazova prestavba
11. prosince 2020, 09:28
0
Je to swap. Ale celkom pekny pribeh je za tym:
jajajaja, well it is a good one, when I bought my car it was permited to have it on the roads here, not really legal, but you could get a permit, the permit system was canceled but cops dint pay attention to us( for more than 5 years), but the law started to be put into effect, the car was actually confiscated once and I slep outside the lot where the car was :( in one night there where 93 cars confiscated, you should have seing the police lot full of silvias, skyline's, type r, rx-7, s2000, and my cosmo, there most have being 50 guys sleping out side the police station, you see in my country the police have the reputation of taking the confiscated cars for a spin :)
it was make the swap or stop using the car, and let me tell you it was not easy, and surely not easy to see your car being taken apart, and the dash boart be broken into little pieces
The other big scare was the stering rack, I could not find one that fit , so I took one and modified it to fit the car, a lot of custom work went into this car and I am really proud of it :)