Předtím, než Audi přešlo na označování modelů písmenem A a číslem prozrazující třídní zařazení modelu, tvořil vrchol ingolstadtské automobilky model s prostým označením V8. Jestli tipujete, že tomu tak bylo, kvůli motoru, pak tipujete správně. Tehdejší marketingoví experti neoplývali přílišnou invencí, ale na druhou stranu, v jednoduchosti je krása, takže je to nakonec možná lepší jméno než vymýšlet nějaký módní nesmysl. Model V8 byl takový první pokus Audi o průnik do extraligy luxusních vozů. Měl konkurovat tehdejším hvězdám automobilového světa, BMW 7 (E32) a Mercedesu třídy S (W126). Podařilo se “véosmičce” splnit úkol a dotáhnout se na své konkurenty? Inu, jak se to vezme. Osobně bych řekl, že tak na půl. Audi dokázalo postavit skvělý osmiválcový (překvapivě) motor s objemem 3,6 l (později přišla ještě lepší 4,2l). Škarohlídi sice tvrdí, že jsou to pouze dvě slepené jednaosmičky z Golfu GTi, ale není tomu tak, byť například hlavy válců jsou shodné. Osmiválec Audi měl hliníkový blok především moderní řízení motoru pomocí Motronicu od Bosche. Díky tomu byl vcelku úsporný. Místem, kde také Audi V8 sbíralo plusové body, byl interiér. Pečlivé zpracování, prémiová kůže Conolly, to hrálo Audi do karet. Bohužel velmi ztrácelo jízdně. Navzdory pohonu všech kol Quattro, nedokázalo ani zdaleka nabídnout tak sofistikované svezení, jako jeho konkurenti. Proto možná také model upadl v mírné zapomnění. Audi se však z tohoto nezdaru poučilo a nástupce v podobě A8 (D2) byl úplně o něčem jiném.
načítám data...
Poslední komentáře
- fortress, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Pána co má LFA znám, už s tím akorát jezdí do servisu... - afro-r1, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Nemci maji prislovi o ponechani kostela ve vesnici. (U nas klasicke... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Dobré ráno.Děkuji vám,za vložené názoru a svého pohledu... - Perníček, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Netuším, kolik je tady v tom procentuální poměr nadsázky... - Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jak píše rock, Škoda může být ráda, že skončila ve VW Group.... - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Honda S2000 Lotus Elan (M100) Toyota MR-2 (W30) btw i W20 je nádherná... - MMM, Tato auta zrají jako víno: Modely...
MG ZT-T... Koupil jsem jej cilene v nafte. Bezhodnotne, ale zajimave... - S.h.I.t., Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Ono to jde :) , predstav, ze to co vezes na kline mas pred sebou... - XTad, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných... - jbigllesCZE, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
měl jsem to štěstí na tom dělat autoškolu. V kurzu byly... - Habakukk, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Škoda by dopadla jako Zastava kterou koupil Fiat a udělal z ní montovnu. - Viola Procházková, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
To by se mi do půl hodiny zavařil procesor :D - Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion.
Poslední inzeráty
Moskvič Ostatní Šlapací
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
Ford LTD Coupe
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů
16. února 2021, 16:05
0
Audi V8 mi tehdy přišlo jako lehce zakulacená 200 a těžce jsem ho odzíval (stejně jako většina světa :-) ). Ovšem pak přišel koncept ASF a hned po něm A8 a to už byla jiná liga...
28. března 2021, 19:30
0
https://www.autickar.cz/auto-dne/audi-v8/687/