načítám data...

Bazarový snílek: Plechcupové speciály se závodním rodokmenem

Plechcup se nezadržitelně blíží a vy stále nemáte závodní speciál? Žádný strach, dnes se dočkáte několika tipů, které si berou inspiraci v ikonách rallye.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek, Trackday: Bazarový snílek: Plechcupové speciály se závodním rodokmenem

Už za dva týdny touhle dobou budeme mít za sebou první Autíčkářův trackday a s ním i první ze závodů série Plechcup. Možná, že byste se rádi zúčastnili tohoto nevšedního podniku, ale dosud nemáte vhodný závodní speciál. Nezoufejte, dnes jsem vybral z inzerce sedm vozů, které by si díky svému závodnímu rodokmenu mohly vést na dráze vcelku dobře. Tedy alespoň čistě teoreticky. 

Jak jsem dnes vybíral? Inu – základem byla pravidla plechcupu. Cena maximálně patnáct tisíc korun a uspokojivý technický stav. Ideálně takový, aby vůz přijel legálně po vlastní ose na okruh. Platná STK sice pravidlem není, z vlastní zkušenosti ale musím říci, že i cesta speciálem na Trackday a domů má něco do sebe a dává celému Plechcupu ještě lowcostovější a punkovější nádech.

No a jako druhé kritérium jsem určil závodní rodokmen vozu. Ne vždy to tak úplně vyšlo, ale…snaha byla, abych tak řekl. 

Peugeot 205 T16

Francouský speciál skupiny B s motorem uprostřed a výkonem rovných dvou set koňských sil a pohonem všech kol samozřejmě v plechcupovém limitu pořídit nezvládneme. Ba co víc – dokonce ani seriovou dvěstěpětku s nějakým zajímavějším motorem (čti: ne 1.1i) se mi v inzerci nepodařilo do patnácti tisíc ulovit. Pak jsem ale narazil na jejího většího sourozence, model 306. Pětidvířko v inzerátu je sice decentně obouchané, majitel ale slibuje skvělý technický stav a atmosferická jednašestka o výkonu 85 koní je docela šikovný motor. Stačí vyházet, co není potřeba a hmotnost auta se rázem octne kdesi pod jednou tunou. A to už není z hlediska koní na tunu zas tak marné. 

https://auto.bazos.cz/inzerat/102039717/306-16i.php


Lancia Delta HF Integrale

Italský hranatý hatchback je pro některé ta největší rallyová legenda. Není divu. Skvělé jízdná vlastnosti, krásný zvuk motoru a nenucená lehkost, s jakou zdolává šotolinové erzety se zkrátka jen tak se neokouká. Abych se přiznal, můj původní plán byl najít v inzerci nějakou trochu unavenou Deltu druhé generace s 1.6 16v a napsat cosi o návratu legendy na trať. Jenže dvojkové Delty se z inzerce nějak záhadně vypařily. Je to zvláštní – ještě vloni touhle dobou jsem o ně zakopával víceméně pravidelně. Teď se mi ale žádnou použitelnou zkrátka najít nepodařilo. Byla by ale škoda tu nemít žádného italského zástupce a tak se mi nakonec podařilo najít náhradu. Malý Ypsilon sice neoplývá přebytečným výkonem, nabídne ale slušný podvozek a jeví se jako ideální kandidát na jízdní styl “nebrzdi, nebo se už nerozjedeš”.

https://auto.bazos.cz/inzerat/101048662/Lancia-Y.php


Audi Quattro

Ve výčtu rallyových legend nesmí chybět ani první závodní čtyřkolka. Mocné Audi Quattro dominovalo tratím s kluzkým povrchem a až na legendární Lancii 037 nenašlo žádného protivníka, který by ho sesadil z trůnu. Jenže Quattra jsou dnes extrémně drahá a ceněná po celém světě. A produkce automobilky z Ingolstadtu celkově nepatří mezi nejlevnější vozy. Po dlouhém hledání jsem ale přeci jen narazil na vůz, který by díky slušnému výkonu mohl možná na trati zazářit. Jen si říkám, jestli není tohoto potenciálního youngtimeru na plechcup trochu škoda.

https://auto.bazos.cz/inzerat/101917228/PRODAM-VYMENIM-AUDI-100-AUTOMAT.php


Volvo 850 BTCC Estate

Já vím, tohle Volvo rallye nikdy nejezdilo. Ale pohled na obrovskou krabici ladně tančící po okruzích seriálu BTCC je natolik ikonický, že se mi zkrátka zachtělo ho replikovat i na plechcupu. Samozřejmě v daném budgetu tří bankovek s Tomášem na ostrou verzi “R” nevyzbyde. Ač bychom teoreticky mohli narazit na nějakou tu zbědovanou V70 v benzínovém dvoulitru, na okruhu bude praktičtější její menší sourozenec vzniknuvší v kooperaci s Mitsubishi. Čtyřicítka s přímovstřikovou jedna-osmičkou je docela mrštná a po menší odlehčovací kůře bude určitě ochotně zrychlovat. V zatáčkách sice jako většina Volv projeví touhu opustit trať po tečně, díky dlouhému kufru s ní ale půjde provozovat lift-off oversteer. Tohle by vlastně mohlo fungovat docela dobře.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/v40/18157340?goFrom=list


Mitsubishi Lancer EVO

Rallyová legenda snad v každé generaci, která se  bohužel už nedočká nástupce nesmí v mém dnešním výčtu chybět. Ačkoli by se v rozpočtu našlo pár Lancerů s nejslabší jedna-trojkou, bude rozumnější zvolit jiný model značky. Takový, se kterým má naše redakce, konkrétně Radek už mnoho zkušeností. A tím myslím opravdu mnoho. Narozdíl od něj se mi ale nepodařilo najít kousek s extrémně nízkým nájezdem po první majitelce. Vybraný vůz ale potěší potenciálního majitele novou STK a slušným technickým stavem. Slabý motor kompenzuje muší váha a zajímavá výkonová křivka s citelnou špičkou. 

https://auto.bazos.cz/inzerat/102034411/Mitsubishi-Colt-13-16v-55kw-TOP-STAV-NOVA-STK.php


Subaru Impreza WRX STi

Nezmínit ve článku Imprezu, když jsem se rozepsal o EVU, by byla chyba. Věční rivalové z rallyových erzet i hospodských diskuzí k sobě zkrátka tak nějak patří. Do dnešního plechcupového výběru přichází se Subaru i pohon všech kol. Tmavomodrému sedanu Legacy tak k dokonalému lowcost-Impreza looku chybí jen zlaté lakování plecháčů a nějaký velký spoiler. Ale žerty stranou – z dnešního výběru jde o nejsilnější vůz a dle popisu mu nic zásadního nechybí. Že bychom našli černého koně dnešního bazarového snění a dost možná i potenciálního vítěze plechcupu?

https://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/legacy/18073653?goFrom=list

 


Ford Escort Cosworth

Jako poslední jsem vybral staronovou legendu. “Cossie” se mi moc líbila už v devadesátých letech, i když jsem ji neuměl odpustit, že poslala do důchodu mojí oblíbenou Sierru Cosworth. Časem jsem si ale Escort docela oblíbil. Proto mě moc potěšil jeho návrat na rallye s Kenem Blockem za volantem. Pro plechcupové účely nám ale lépe poslouží jeho nástupce, první generace Focusu. Skvělý podvozek, spolehlivý motor 1.6 Zetec… Myslím,  že tohoto bazarového hrdinu nemusím dlouze představovat. Chvíli dokonce sloužil i v redakční garáži a Matěj vám rád dosvědčí, že si nechá líbit i hodně hrubé zacházení. Zkrátka ideální závodní speciál.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/18200931?goFrom=list

Co říkáte na můj dnešní výběr vy? Vybrali byste si některé z nabízených aut na závod Plechcupu, nebo byste raději zvolili jiný vůz? Anebo už máte nakoupeno? Tak či tak – nezapomeňte se svým závodním speciálem včas zaregistrovat.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

black_sheep
17. března 2019, 09:24
5

Nabízím za přepis +1000 korun plech cupový special Lancii Deltu HPE 1.6 ve stavu, v jakem se minule umístila uprostřed startovního pole. Ve volných jízdách jsem s ni jezdil časy kolem druhého místa, ale měřené kola jsem bohužel jel na studených gumach, tak to klouzalo. Je to amatérsky opravené po tukanci na zadek, konci tomu stk. Ideálně na plaťák. Ozvěte se na 736761183. Kdo první prijede - bere. Možnost dodat alu se semislick gumama. Končím s predokolkama, prezbrojil jsem na Miatu :)

reagovat
black_sheep
17. března 2019, 09:27
0

Auto zhublo docela dost kilo, zůstalo v něm jen to nejnutnější. motor vrči, podvozek byl udělaný exmajitelem před tou nehodou, která z daily auta udělala track day special. Kdybych měl platak, pokracuju s deltou - stalo to dost peněz na to ze jela jen jeden závod. eko zaplaceno

BubaaCZek
18. března 2019, 00:02
1

Lidicky to berte. Nabidka roku. Hotovy zavodni special za talir :) Ja to ridil a na zmrzlych semislickach to bylo obzvlast zabavne.
Plna nadrz zdvojnasobi cenu. Obuti ztrojnasobi :)

beastar
18. března 2019, 15:25
0

Za ty peníze dobrý. Jen by se mi nechtělo vytahovat plato:)

JN
JNK
20. března 2019, 14:20
0

Ahoj. Kde to parkuje? Mám totožnou "ve vůni", díly by se hodily. Na plechcup už asi nedám do kupy, tak možná příště :)

black_sheep
24. března 2019, 22:39
0

Praha 9 :) Ale pospěš - volej/piš na číslo nahoře, jestli máš zájem. Protože to vypadá, že jinak pojede na desctruction derby :D

black_sheep
05. dubna 2019, 16:13
0

Nakonec na to nezbyl čas a nikdo neprojevil zájem, takže ekologicky zlikvidováno. Škoda, na Plech cup to bylo super, kdyby měl někdo plaťák.

BubaaCZek
05. dubna 2019, 16:54
0

RIP

JN
JNK
17. dubna 2019, 11:57
0

Sakra, já tu reakci objevil až dnes. Chudák holka :(

krab
17. března 2019, 10:22
1

Pobavilo mě to ... hezký ty fotomontáže. Asi nejlepší je ten Cossie Focus :-D

Našel jsem něco pro Adama Formana : Lada VFTS pro neohrožené mužiky za volantem https://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/21044/18198911?goFrom=list

reagovat
Irwinek
17. března 2019, 10:56
0

Tý by byla škoda :-D

Beny
17. března 2019, 14:41
1

Nebejt to v kombajnu tak si pro něj snad zajedu.

Ev
Evlo
17. března 2019, 18:30
0

Ta audina v automatu je podle me idealni

reagovat
Blix
17. března 2019, 21:48
0

Já koupil za 15 ooo Peugeot 406 V6 ale i když si udělám fotomontáž s půlkou dakarové 405T16 pořád si nemyslím že by to byl dobrý nápad s tím pokoušet okruh :D

reagovat
ToMyx
18. března 2019, 14:51
0

Také jsem našel vcelku zajímavý kus....když je ta cena dohodou:-)
https://auto.bazos.cz/inzerat/102047971/Prodam-Ford-Puma-14-66-kW-RV-1999.php

reagovat
ToMyx
18. března 2019, 16:33
0

Je tam nějakých 200 kg rozdíl, to mi přijde, že těch 66kw by mohlo na malém okruhu zářit víc, ale co délka převodovky, to netuším. Možná máš pravdu.

jo
johnny79
19. března 2019, 11:03
0
Ar
AriVatar
18. března 2019, 20:49
0

Tak tenhle vyber nejvic! Asi se konecne prihlasim????????

reagovat
Fa
Fandatik
30. března 2019, 07:34
0

Tak kohopak jsem právě potkal v Mohelnici na MOLce s Miatou a Fočusem.??

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Fleetwood Brougham 1981
Cadillac Fleetwood Brougham

1981 rok výroby
140 koní výkon
6 000 ccm objem

Mazda MX-5 NB 1,6i   1999
Mazda MX-5 NB 1,6i

1999 rok výroby
110 koní výkon
1 598 ccm objem

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Volvo S60 2.5 AWD 2007
Volvo S60 2.5 AWD

2007 rok výroby
210 koní výkon
2 521 ccm objem