načítám data...

Za pár měsíců skončí výroba posledního hatchbacku od Alfy Romeo

Ještě na začátku milénia by se prognóze, že nabídka italské automobilky bude složena z většiny z vozů SUV asi leckdo vysmál.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Po dlouhých deseti letech se kariéra posledního vyráběného hatchbacku od Alfy Romeo, modelu Giulietta, blíží k zaslouženému konci. Prodejní čísla za minulý rok mluví jasně – o vůz nebyl zrovna extrémní zájem, netradičně stylizovaný kompakt si vloni zakoupilo jen 15 690 zákazníků. 

Podle slov marketingového ředitele značky Fabia Migliavacca se ale Giulietta přímého nástupce nedočká. Místo klasického hatchbacku bude Alfa nabízet stylový malý městský crossover Tonale. Ten bude stát na základech Jeepu Renegade, což mimo jiné znamená, že velmi pravděpodobně nabídne i plug-in hybridní verzi. 


Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo tak bude mít v nabídce dvojici SUV a sedan, což může v kontextu sloganu “Cuore sportivo” působit poněkud úsměvně. Bohužel to ale podle posledních zpráv z Turína nevypadá, že by se tento trend měl jakkoli měnit. Současné plány zahrnují totiž ještě výrobu středního SUV (představí se v roce 2022) a to je prozatím vše. Smělé plány na pokračovatele Alfy 4c, případně kupé ve stylu GTV vzaly za své už koncem minulého roku. A na pozadí současné situace se pravděpodobně boj o zachování sportovnosti značky pomalu mění v boj o holý život. 

Alespoň malou náplastí na všechna příkoří tak zůstává nedávno představená Alfa Romeo Giulia GTA

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Habakukk
07. dubna 2020, 12:00
2

Zcela upřímně Giulietta přesluhuje možná posledních 5 let. Vlastně se divím, že loni zvládli udat těch 15t ks za peníze co za to chtějí je to slušní výkon. Měl jsem to auto rád před faceliftem. Hrozně se mi líbilo to zastarale puristické radio jak tam dali standardní 5" radio FCA a podivný střed volantu tak z toho vyloženě křičí nepatřím tam. Následně očesali motory a výsledek je klasický konec ve stylu FCA tedy pozdě a bez nástupce.

reagovat
Opelfahrt
07. dubna 2020, 12:27
0

Nejspíš se většina prodává v Itálii. Jako Lancia Y, už i ta měla skončit, ale Taloši to pořád kupujou, tak se drží. Někde psali, že to Tonale bude až v polovině roku 2021, takže kdoví jak dlouho ještě Giulietta vydrží ve výrobě.

Ka
Kajmos
07. dubna 2020, 13:01
2

Když se podívám na 159 (pred Giuliettou) a na Giulii (po Giuliette), tak Giulietta je divné bachrate cosi (spolu s Mitem) co tam nepatří. Alfu mám rad, ale stejně ty Italy nechápu. Udělají bachrate cosi misto elegantního italského auta a skončí jen u HB a nedoplní to kombíkem ani SUV, ani kupé nebo kabriem. Proc? Protože by se to prodávalo?

reagovat
Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 10:33
3

Design je subjektivní věc, takže to se hodnotí blbě, ale třeba já vidím bílou Giuliettu skoro každej den a přijde mi hodně hezká, rozhodně na svoji kategorii. A opodál parkuje jedno Mito quadrifoglio verde v černé, lehce upravené a taky vypadá dost povedeně (ale uznávám že u Mita hrozně záleží na specifikaci). Tak jako tak myslím si, že design byl tak poslední problém těchto aut. Kombík a SUV by dávalo smysl, rozhodně SUV už mělo přijít dávno aby bylo na čas. Ale kupé a kabrio? Myslím, že dneska už nežijeme v době kdy se z "normálního" auta lehce udělá kupé a kabriolet, takže třeba kabrio by podle mě nedávalo moc smysl stavět na tomto základu...ikdyž samotné kabrio by k Alfě hodně sedělo

Adam
07. dubna 2020, 18:43
1

Kolik by je stalo postavit novou generaci na platforme te a stare? Mohli by to dat za normalni cenu... Stejne tak Gulie, proc ji nemuzou nacenit jako mainstreamove sedany/liftbacky, napr. Superb a Passat... Meli cca 20 let na to, aby jim doslo, ze BMW proste cenove, a skoro nicim jinym, konkurovat nemuzou.

reagovat
Romus
07. dubna 2020, 19:32
4

Alfa byla snad 5 let jako značka úplně bez konceptu... Mito a Giulietta auta úplně obyčejný a ceníkově drahý

beastar
07. dubna 2020, 20:59
7

Já tohle píšu pod svým posledním blogem taky asi 2x v souvislosti s Maserati. FCA opravdu těch 20 let trochu zaspalo. Všechny trendy chytlo velmi pozdě. A když už postaví krásný velmi dobře fungující auto stojí to takovej mazec, že ani joo bohatá klientela na to moc neslyší... Quattroporte, Levante. Nakonec Stelvio zabíjí úplně to stejný. Pozdní uvedení na trh, cena, proti MB poměrně malý výběr motorizací atd, atd. Technologie použité v autech jsou taky většinou o krok nazpět. Já jim fandím proto sem měl pronajatý Ghibli v naftě a následně benzín "fplný". Alfu zabíjí to, že se snaží konkurovat tomu čemu dneska v pravdě může konkurovat Maserati a Maserati (ok GranTurismo je úžasný) se snaží konkurovat, tam kde už navždy ztratilo dech proti AM, Lexusu, Ferrari, Lambu a tak dále jsou totálně bez šancí.

FIAT žije z "500" jinak by byli v hajzlu. Povedený je Tipo a docela fungují užitkáče. Poměrně dobře zafungoval i "takyfiat" Freemont. Protože aspoň u toho Fiatu pochopili že vysoký ceny jsou hloupost. Když se podíváte na to do jakých segmentů šli BMW, MB, Jaguar a za jaký ceny se dají jejich auta sehnat.. již OD... tak třeba Mercedes má tak obrovský portfolio, že si v podstatě vybere každý.... Těch problémů je prostě hromada to je na ESEJ pomalu.

Romus
07. dubna 2020, 22:49
2

Já se dohadoval někdy v 2013 s Alfistama na FB, že ta značka je v hajzlu. Tehdy se doprodávaly poslední skladovky 159, MiTo mělo 5 let a Giulia byla někde v nedohlednu. Giulietta stála nesmysl... Někdy na jaře 2014 se řešilo nový auto a fakt ten Leon nebyl v ničem horší než Giulitta, za mě byl snad i hezčí, o tom že stál snad o 100kkc míň nemluvě

Adam
08. dubna 2020, 01:12
0

S Leonem souhlasim, dneska uz je podle me taky dost vycpelej, ale tehdy by to byla jasna volba. Vezmes podstatne silnejsi, hezci a asi i spolehlivejsi auto a das za nej min penez...
Btw dokazete si predstavit, kolik Gulii by jezdilo, kdyby "kopirovala" cenik Superbu?
Chapu, ze by tim FCA prislo o premiovku, ale tam snad uz maj Maserati, a pokud se nepletu, v segmentu VW FCA taky nic nema. A lepsi kupovana skoropremie, nez nechtena premie.
Ps.: nebylo by pro Alfu realne soka Toyobaru?

beastar
08. dubna 2020, 01:22
2

Myslím že v tomhle vlákně se všichni shodujeme. Ty problémy jsou viditelné i pro laiky. Bohužel Alfa s tím dlouhodobě nic nedělá. A v nedostatku invence a peněz to nebude. Bohužel teď v rámci fúze s novým rozdělením značek se obávám, že v podstatě skončili. Je to jedno s druhým. Díky malým prodejům auta musí stát víc aby se zaplatila. Příklad Leon kde naopak Seat dlouhodobě vystupoval v rámci koncernu VW jaká levná "sportovní" značka, tam není co řešit v tom roce 2015 naprosto snadno obhajitelná volba.

Nedělá mi to radost tohle psát. Jenže bohužel v tomhle VW mistrně funguje. Narozdíl od FCA vědí kam mají svoje brandy posouvat a to portfolio je naprosto špičkový. V tomhle směru bohužel Maserati opravdu může soupeřit leda tak s AUDI, jenže oni se vidí jako konkurent Lamborghini a to je prostě dnes už pitomost. Takže vlastně souhlas s tím že Alfa by se měla nacházet někde mezi Fiatem a Maserati. Tzn. Něco jako škodovka mezi Seatem a VW. Ta filozofie je naprosto jasná. Jenže oni zaspali celkově. Vývoj, technická řešení, materiály, zpracování všechno špatně. Čím tě to jako zákazníka má nalákat. Prostě obyčejný zákazník ne fanoušek, petrolhead atd. Vysokou cenou? Italským designem který taky ale nenadchne každého. Leon naproti tomu byl geniálně navržené auto. Neurazí ale zároveň .je docela zajímavý.

Ne nic to jako na závěr věřím že kdyby ALFA byla součástí VW, tak je dneska úplně v klidu Giulia by vypadala tak jak vypadá s tím, že by měla daleko větší paletu motorů, veškerý moderní fičury a stála by o dvě kila ceníkově méně. Zatímco VW paradoxně značky drží nad vodou Bentley, Lambo... FCA je takticky likviduje Lancia...

krab
08. dubna 2020, 10:09
0

Ale jo, tady se opravdu všichni shodneme. I když jiný pohled na věc mi říká, že Alfa Romeo a Maserati přeci nemůžou skončit jen jako průměrné značky sedící někde ve svém segmentu určitý korporátní strategie. Tak jak to funguje u VW group. Alfa Romeo bývala víc než Ferrari a Maserati má neméně slavnou minulost. Nějaký Seat v rámci VW group má přiznejme si naprostý prd! To vzniklo jako španělská licenční výroba Fiatů Topolino a pak dalších modelů... A pak to v 90. letech prodali do VW a ti ze Seatu udělali docela funkční automobilku i s poměrně šikovným zacílením na trhu.

A to je asi ten průser u Alfy i Maserati. Že taková ta nadutost díky slavný historii reálný zákazníky nepřináší. A ten produkt samotný taky není vždy taková hitparáda, že by se na to Vittorio Jano spokojeně usmíval, kdyby to viděl, ty motory a techniku a vůbec...

Giulietta a MiTo je příklad, který by asi už neměli znova následovat. To byl takový napůl průser. Ani skvělý ani katastrofa. Giulia i Stelvio se povedlo. Chybí jim bohužel nepochopitelně ty tři věci co zmiňuje Beastar. Giulii Kombík a oběma nějaký silný naftový šestiválec a současně hybrid, protože to teď dělá každý a relativně se to (v období do Korony) líp a líp prodávalo. A pak jde i o tu cenovku, která nevím no, je přeci jen trochu vyšší než by potřebovali, aby ty prodeje byly větší.

Ale co teď mají dělat dál? Já si myslím, že tady se nabízí určitá křižovatka. Buď se Alfa na levná auta úplně vysere a stane se dalším výrobcem exkluzivních italských sportovních aut, přijdou s novou 4C , 6C, 8C a nebudou honit čísla, ale prestiž a exkluzivitu. Maserati to stejný, jen v jiným stylu a duchu. Jenže tohle je taková romantická představa. Na tuhle cestu FCA nemá peníze a nepochybně je nějaká návratnost otazník.

Takže asi fakt zbývá než držet palce, aby Tonale bylo dobrý, Giulii a Stelviu vymysleli rozumný facelift, v nový generaci Giulie konečně udělali kombík a postavili s někým v koprodukci (nabízí se mi využití nové platformy Corvette C8) pořádný sporťák s motorem uprostřed.

Ale co bude s Maserati tedy vůbec nevím... Smutný je, že Ghibli jak srovnává Beastar není ani suverénně lepší než Audi A6 a to značí, že mají vážně problém. Levante taky člověk nepotká pomalu ani u Malostranskýho náměstí....Maserati jak správně marketovat, co vyrábět, jo to bude oříšek, aby se jim zadařilo. U tý Alfy tak nějak vidím, jak by ta modelová řada asi mohla vypadat ... Tonale, Giulia, Stelvio, 6C ( stylové GT kupé na bázi Giulie quadrifoglio) a 8C ( supersport na společným základu s Corvette).

Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 11:10
1

S většinou věcí tady souhlasím, skoro celé portfolio FCA (snad kromě Jeepu, Ferrari, Fiat Professional, Alfa Romeo Stelvio a Giulia a SRT Dodge) by potřebovalo strhnout a začít se vším úplně od začátku. Musí přestat dohánět těch zaostalých 20 let s asi 5 letým zpožděním a nastoupit na současné trendy.

Jejich největší problém, jak už tady bylo zmíněno je to, že nic nemá plán a své správné místo a strategii. Fiat prostě potřebuje pořádné silné portfolio jako kdysi (třeba v 90.). Malé auta uměli dělat vždycky. Myslím že u této kategorie ještě více funguje hravost a vcelku slušná jednoduchá technika než hybridizace atd., takže postavit další generaci vcelku jednoduchých, stylových a hezkých malých aut by pomohlo. Pak je potřeba dobrý hatchback, Tipo není špatný ale už dlouho nevydrží, takže práce na nástupci nutná. Jestli jít zatím výš je otázka, nejsem si jistej jestli by něco jako Fiat Tempra mělo dnes ještě v kategorii plné passatů a superbů šanci prorazit, maximálně kdyby bylo fakt dobré za dobrou cenu ale obávám se že ani to by nestačilo.

A teď přichází podle mě nejhorší otázka...jak postavit Alfu a Maserati. Tady se hodí přirovnání k VW Group...je otázka jestli k Fiatu udělat Alfu jako Seat k VW (což by znamenalo downgrade pozice současné), prostě by kopírovala portfolio Fiatu s tím, že její výtvory by podobně jako výtvory Seaty hrály na sportovnější vzhled a vlastnosti, ale stále by to mělo vcelku levné základy, žádná exotika jak teď. Nebo pokračovat v nastoleném trendu Alfy Romeo jako sportovní prémiovky, ve stejné kategorii jako Mercedes, BMW a Audi. Genesis krásně ukazuje že dokázat se vetřít mezi prémiovky se stále úspěšně dá (nicméně díky velkému koncernu Hyundai za ním to má lehčí než Alfa která se opírá o polorozpadlé FCA). Jen by bylo udělat potřeba udělat to pořádně.

Ale pak je problém co teda s Maserati...jako značka (značka, ne modely!) jsou v mých očích například výše jak Mercedes nebo BMW, ale níže jak Ferrari. A vlastně nic takového dnes neexistuje. Takže co s tím? Podle mě by Maserati mohlo fungovat jako levnější odnož Ferrari, podobně jak se kdysi říkalo, že bude Dino. Stavěli by sedany, SUV a nějaké sporťáky (ty na technice Ferrari) a jakoby rozšiřovali portfolio Ferrari. Ale problémem je, že Maserati nemá mezi laiky takový věhlas jak Ferrari...takže co teď? Myslím že Maserati je asi nejhorší a pomalu nemožné někam smysluplně zařadit.

FCA by potřebovalo tři levely stejně jako VW Group...Level 1: VW, Škoda, Seat by byl Fiat a Chrysler a spodní portfolio Dodge a Alfy. Level 2: Audi...to by bylo Alfa Romeo, vrcholné modely Dodge a možná Chrysler (ale jen lehounce) a maximálně nejlevnější Maserati. Level 3: Bentley, Porsche, Lambo....by bylo Maserati a Ferrari. Myslím že celkově vše nějak dát dohromady je hrozně těžké, už kvůli jiným požadavkům amerického a evropského trhu, ale něco takového by bylo nutné pro úspěch.

Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 11:13
0

A ještě k VW Group, je pravda, že mají tu strukturu perfektně vymyšlenou...teda až na jednu značku podle mě, a tou je Cupra, její existenci jsem doteď nepochopil.

beastar
08. dubna 2020, 11:21
1

Ono je to těžce uchopitelný téma. Jen co mě zaujalo na celém tvém tvrzení. V hodně věcech je to bez diskuse a když to vidíme my, tak oni taky. Kuniskis a další to podle mě obchodně chápou správně. Jenže tady je ten tvůj fanouškovsky, petrolheadský pohled který momentálně usmrtil Lancii. A sice to že Alfa a Maserati si přece nezaslouží sedět v koutě a plnit korporátní cíle. To je sice krásně romantické ale přesně to, co zákazníka nepřinese, nějaká historie a tak dále. Dneska lidi chtějí budoucnost viz.: TESLA. Ta dělá daleko hroší auta než AR i Maserati a je to fenomén. Zatímco průměrný dvacetiletý mladík pravděpodobně Alfu znát nebude TESLU určitě. Zaslouží si Lamborghini být součástí VW(Audi)? To bylo řevu. A všechny od té doby vyrobené lamba jsou pecka a Gallardo trhalo poprvé v historii prodeje a tak přiválo ke značce další zákazníky (NE fanoušky vnímáš ten rozdíl)

Takže je čas na to zapomenout na nějakou historii. Správně si dopsal Alfa bývala více jak Ferrari. Bývala a Ferrari se za roky své existence potýkalo s finanční nouzí několikrát. Já bych se ptal naopak proč měla 156 komerčně úspěch? Přestože její kvality nás tady většina zná a děláme si z toho srandu. Hodně z nás to auto mělo. Nový, lehce ojetý, totálně dojetý... to je jedno prostě to byl trhák. Prostě to byla ALFA ve správném segmentu (sedan, kombík sic nepraktický ale je to Alfa že) slušný výběr motorů, dobrá i když svébytně umístěná výbava s nevalnou spolehlivostí. Velmi pěkný design originální oproti konkurenci. A to je zároveň odpověď na to proč Giulia tolik nefunguje. Trojkové BMW s jinou zádí, co není technicky BMW, bez kombíku, hybridu a silný nafty nemá v tomhle segmentu šanci se prodávat masově.

Maserati sice historicky je něco. V rámci recenzí spolupráce s Ferrari a trojzubec přidává body. Jenže ten novinář si to potom nejde koupit že jo. Naopak i tady třeba i pod Matějovou recenzí se objevovalo přímo od majitelů několik vlažných reakcí. Včetně mě. A tam je ten problém ještě víc vidět. Nevím jak QP, ale Levante jak píšeš skoro neviditelný. Tak i Ghibli bojují v segmentu kde je obrovská konkurence. A pokud můžu tvrdit jak přemýšlí cílovka tak je jasný že se to nedaří prodávat tak dobře jak by bylo třeba. Oboum značkám šéfujou lidi kteří s Itálií nemají nic společného. A jako Kanaďan rozhoduje o Maserati? Je možný že oni tu historii značky znají fakt taky jen z nutnosti. Reálně se Alfa spoléhala na Čínu kde těžce nezvládla distribuci, prodej a reklamu. Maserati je sice pojem jenže v místní konkurenci nemá absolutně nárok. Jak známo Číňana nějaká historie nezajímá... Měli by to podle mě celý přehodnotit.

Budoucnost Alfy je podle mě v tom být luxusnější FIAT. To znamená nabídnout víc výbavy, lepší techniku a zároveň zůstat praktickou volbou. Jako masterpiece nabídnout sportovní auto, takový showcar aby to budilo zájem třeba na showroomu jako Supra teď. A konkurovat tak zejména mainstreamu a nedělat z toho pseudoprémii. Čas na hrdinnou talianskou tradici vážně není. Dostat se na prodeje aby bylo možný si to koupit za konkurenční ceny všude na důležitých trzích.

Maserati má podle mě na čem stavět. Ghibli i Levante jsou povedený. GT je krásný a rychlý .... a oprávněně drahý v tomhle segmentu si to může dovolit. A ten supersport o kterém píšeš bych Alfě upřel, tam bude bohatě stačit něco o milion a půl levnějšího. Vyrobil bych ho jako Maserati. A Quattroporte bych zrušil bez náhrady:) Mě přijde naprosto nemyslitelný že by tomu někdo dal přednost před S8, 760li, nebo S-klasse, Lexusem LS500h.... ono to totiž nenabízí nic navíc a design je tomu k ničemu když tady je klientela mega konzervativní a nemá zájem o výstřelky a kdo jo jde si pro Lexus. Uvidíme když to řídí kluci z USA, Kanady a tak... do financí a financování projektů v rámci FCA taky nevidíme.

https://www.forbes.com/sites/jasonfogelson/2016/11/19/a-conversation-with-reid-bigland-global-head-of-maserati/#75cbee4e4051

Dole portfolio mluví za vše. Na jednu stranu to není zlý jen to umět prodat a umět nabídnout nějaký zajímavý ceny. A zamakat na té výbavě a vůbec nabídce v tomhle směru. Taky to rozdělení výbav je pitomost prase se v tom vyzná. No jo od stolu se to vždycky píše snadno:D

beastar
08. dubna 2020, 11:27
0

To byla reakce na Kraba. Mezitím to pěkně shrnul Jelen. V podstatě podobně jak já. Takže je vidět, že ty myšlenky máme všichni podobný. Jinak Cupra je taky podle mě nesmysl a bylo to zbytečné. Je sice hezké že reálně chtějí stavět na úspěchu Leonu a Ibiz. Jen si nemyslím, že to bylo potřeba když se podívám třeba na DS. Uvidíme na druhou stranu zákazníci VW/Seatu asi snadno pochopí, co ta značka má nabízet a reprezentovat a tím že to bude separé to už nebude "obyčejný" Seat..

krab
08. dubna 2020, 11:47
0

Jo, myšlenky jsou tu dobrý ... a uznávám, taky to z toho komentáře přeci poznáte, že vím jaká je realita. To, že vnímám Alfu Romeo i Maserati jako něco víc, kvůli slavný historii to tak vidí jen pár lidí, co se o to zajímá a pohybuje v tom. Vynikající pointa je, si rozebrat úspěch Tesly, úspěch Applu atd... co je na tom tak dobrý, že se to povedlo. To, že Nuvolari vyhrál každý závod s Alfou Romeo v roce 1935, to fakt nikoho už dneska (až na pár fanoušků) nerozněžní. Přesto, ten supersport bych Alfě Romeo přál. Nevím, mám dojem, že Alfa Romeo by uměla postavit skvělý supersport.... Jestli by ho uměla prodat, to už nevím, to si jistej nejsem. A Lancie je fakt škoda, zrovna jako Saabu, ale co se dá dělat, tak to je...

S tou značkou Cupra a DS mi to přijde taky divný ... nenacházím žádnou motivaci se na tyhle dvě značky vůbec dívat, pokud bych vybíral auto. Nějak bych je přešel bez povšimnutí.

PS: Kdybych potřeboval auto opravdu na pravidelný nějaký dojíždění a s větším podílem delších tras, tak bych býval doma měl na 99% Giulii. Štvalo by mně že to není kombík, protože ten bych využil víc a nejsem si jistej jakej bych měl motor. Nejspíš základní benzín 2litr, protože takovou Giulii bych dovedl sehnat za rozumný peníze. Ale vím, že bych si jí koupil. Ale byl bych jeden z mála...

Adam
08. dubna 2020, 15:11
1

Beastar: proc by melo zmizet Quattroporte? Podle me by se prodavat mohlo a solidne, koukni se na minulou generaci. Navic MB a BMW na to pred 10 lety byly stejne jako ted, tam bych problem nevidel.
Podle me je to ztratou jejich hlavniho prodejniho argumentu, a to designu. Neznam nikoho, kdo by si myslel, ze je novy Q krasny. A zpusobuje to ta pitoma orientace na asijsky trhy. Cinany neprilakali a akorat odradili tradicny EU klientelu.
A stejne tak by si v brzky dobe mohlo nabehnou BMW..

beastar
08. dubna 2020, 17:00
0

Adam: Na rovinu v tomto se rozcházíme. Quattroporte je hroznej průser. Minulá generace byla o něco menší problém snad jen proto, že se to dalo občas koupit za výbornou cenu. Bohužel poslední je v segmentu téměř nejdražší nebo stejně drahá jako konkurenti, technicky nejzaostalejší, řidičsky nejméně zajímavá. Oni tak nějak nepochopilo že Q vyrostlo a tyhle auta si už lidi nekupují kvůli sportovnímu zvuku a řízení. Nebo znáš někoho kdo se jezdí jen, tak pro radost projet S-klasse po okreskách. A bavíme se o nových autech ne že si někdo koupí A8 za 300 z bazáru a hraje si na továrníka. Takový auto koupíš pro majitele nějaký firmy. Občas to může řídit řidič. Prostě těch variant je mnoho. A bohužel S8, 760il a tak dále všechno to jsou lepší auta. A sedmička se orientuje teda taky na Činu (pravděpodobně) a na živo nijak špatně nevypadá a Asiaty zaujala. Mimochodem to je to co FCA totálně domrdalo vstup na velký trhy v Asii. BMW a třeba škodovka to naopak výborně zvládli. Tady se bavíme prostě o byznysu. A jestliže se QP neprodává a jak sám tvrdíš nikomu se nelíbí, což o to to souhlasím. Tak potom nemá smysl takový auto vyrábět cpát nemalý prachy do vývoje a tak dále. A co je realita když se zeptáš ve velkých leasingovkách a u dealerů všude ti řeknou Ghibli ještě dobrý, ale QP ležák akorát se na to práší klesá to na hodnotě prostě o ničem. Nebylo by lepší zkusit vyrobit malosériový supersport? Úplně nemyslím další MC12 za XY milionů. Spíš takovou opravdu sportovnější variantu GT. Odlehčit, osekat nesmysli... prostě to co by Krab přisuzoval Alfě já bych prodával jako Maserati. A Alfě bych nechal nějakou designovou věc, případně něco co by mělo naději stát k milionu a umělo to i stahovat střechu...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. dubna 2020, 17:52
2

Krabe máš v tom nějakej hokej. Corvette vyrábí Chevrolet. S Chryslerem (FCA) to nemá nic společnýho. Autíčkový Jelen: Chrysler je posazený nad Dodge. Tam je to obráceně. Dodge je základní značka a Chrysler představuje její luxusnější a líp vybavenou alternativu.
Já si nemyslím, že spásou pro Alfu jsou nějaký nesmyslný supersporty, jak si tady představuje Krab. Nejsou schopní prodat ani normální auta, natož něco tak úzkoprofilovýho. Když tady čtu komentáře o tom, že by Alfa měla být konkurence pro Mercedes nebo BMW, tak to mi hodně cukají koutky. Tuhle značku vnímám jako lepší Fiat, ale rozhodně ne jako konkurenta M-B. A zdá se, že to tak má většina lidí, vzhledem k "úspěchu" Alfy. Tam fakt nepatří, i když si to někteří přejou. Na jejich úroveň nestačí. Nuvolari... No hezký. Krabe a to je nějakej novej čínskej telefon? Myslím, že asi taková bude reakce dnešních zákazníků. Tahle historie už nikoho nezajímá. Z potenciálních kupců. Tady není místo pro sentiment. Jestli tady chce Alfa být i za dalších pět let (a pro mně je největší záhadou, jakto, že tady furt je), tak je potřeba lidem nabídnout sice něco navíc, ale něco navíc v rámci normálních kategorií aut a za přijatelný ceny. Chce to technologie, tablety, dílenský zpracování, nabídky motorů. A to všechno zabalený do atraktivních designů a za rozumnou cenu. Dokud nebudou prodávat masově, tak je žádnej supersport nespasí, ale jen je rychleji přivede na buben. To je jak s tou Lancií v předchozím článku. Zaujala mne fotka portfolia z roku 2011. Hezký. Až na to, že ze šesti aut jsou polovina z nich jen přeznačený Chryslery. To jinak než blbě ani dopadnout nemohlo.

Autíčkový Jelen
08. dubna 2020, 18:50
0

Na to jsem zapomněl, to je pravda, Chrysler by měl být nad Dodge...bral jsem to z toho ohledu, že poslední modely Chrysleru jsou Pacifica, 200 a 300 a jak člověk všude slyší hlavně o Hellcatech a Durangách a ty jsou dražší jak tyto modely od Chrysleru tak se mi to nějak přehodilo.

beastar
08. dubna 2020, 19:11
0

Knightrider: Ono víš jak chápu, že je to hodně textu. Akorát jak píšeš o tom BMW a Mercedesu jako konkurenci pro Alfu respektive naopak. Tak to my tady píšeme asi 8x v různých obměnách, že je nesmysl. Takže koutky necukají jenom tobě. Jenže FCA to tak má postavený a dokonce to veřejně takto prezentují. Vždyť Giulia byla prezentovaná jako metla na Mercedes a menší modely BMW. Jak je vyženou z pozic jak v EU, tak v Číně. Dokonce byla ambice to prodávat "úspěšně" v USA. A co se týká Kraba. Máš pravdu tu jeho poznámku o supersportu pro Alfu to sem taky taktně přešel. To je to poslední co by potřebovali. Uměli by to asi nakreslit a nějak vyrobit, ale určitě by to nikdo nechtěl... všichni by to milovali jako PECKU. Ale domů.. to neee. Ve zbytku se semnou shoduješ. A ta historie AR :D Jasně no nechtěl sem do Kraba kérovat, ale samozřejmě máš pravdu to že si nějaká značka něco nezaslouží atd to je samo o sobě jako myšlenka kravina. Stačí se podívat do světa, nebo do Anglie. On Krab je bezva kluk, co fakt do těch aut dává srdíčko a smýšlí o tom vyloženě jako o koníčku:) A potom tu romantiku cpe všude...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. dubna 2020, 20:02
1

Vyženou z pozic BMW a M-B. Hmmm, tak to je vážně vtipná představa. Asi by kluci italský měli trávit míň času válením se na horkým italským slunci a popíjet u toho mešní víno. Evidentně jim to nedělá dobře. :-)
Krab do toho dává srdce, to máš pravdu. I já ho chápu. Taky mám některý značky radši, než jiný a přál bych jim větší úspěch. Ale ať je to jak chce, i ve světě aut se srdcem je třeba tyhle auta stavět s kalkulačkou v ruce a s chladnou hlavou. Pořád je to pro automobilku jen obchod a když si ho blbě spočítají, tak ten obchod budou muset zavřít.

krab
08. dubna 2020, 23:00
-1

Ty jo, vidíš... vůbec nevím, proč jsem si Corvette spojoval s FCA ...
Píšeme to tu všichni vlastně stejně. Kdo se poslední dobou měl možnost projet nějakým Mercedesem a současně s Alfou, tak přeci jen i jako fanoušek Alfy Romeo uzná, že Mercedes je v mnoha detailech jinde. Nicméně já bych dal tý Alfě stejně přednost. Jenomže o mě to není. Já beztak auta nekupuju nová, ale ojetá, takže na mě žádná automobilka nikdy nic nevydělá. Důležitý jsou ti zákazníci komerčního sektoru a tady se prostě v žádný zemi světa nestalo, že by jezdily ve firemních fleetech Giulie místo Passatů. Snad Alfa Romeo přežije ať už v jakýkoli podobě, ztráta týhle značky by mě zamrzela rozhodně víc než to bylo v případě Saabu a Lancie.

Autíčkový Jelen
09. dubna 2020, 00:57
0

Já stále věřím (asi jsem ten pomyslný romatik), že v nějakým ideálním případě by Alfa Romeo klidně konkurent Mercedesu a BMW být mohla. Asi by je v nikdy neporazila v prodeji ale úspěšná by být mohla. Ale jenom při naprosto perfektní strategii a přístupu. Tak jak to teď dělá Genesis, který podle mě chrlí jedno povedené auto za dalším. Což oni bohužel vůbec nedělají (stále nechápu proč nemá Giulia ten dieselový šestiválec od VM Motori...ještě když je FCA vlastní, ale to je prostě už škoda mluvit). Ale celkově, je pravda, že by na tuto pozici bylo lepší dosadit Maserati a Alfu dát jako sportovnější/luxusnější/exkluzivnější/stylovější kopii portfolia Fiatu. A třeba by se Maserati povedlo tam aspoň trochu usadit na pozici současné Alfy a něco prodat kdyby věděli co jak udělat a jak to hlavně prodat. Co tím celkově spíš chci říct, že ty jména Alfa Romeo a Maserati jako značky na to mají. A nemyslím kvůli nějaké pradávné historii ale protože i pro naprostého laika dobře zní. Myslím, že když řekne člověk někomu naprosto neznalému, že přijel v Alfě Romeo nebo v Maserati tak to zní líp jak Volkswagen. Tato jména si dokáží podle mě obhájit svoji image...ale nesmí je podkopávat vlastní produkty.

Moses
08. dubna 2020, 08:47
0

No som zvedavy, co s tym urobia. SUV mi uz vazne lezu krkom.
Radsej nech si zozenu licenciu aspon ako ako to urobili s Toyobavom...

reagovat
esmo
08. dubna 2020, 11:55
0

O Alfě jsem dlouho uvažoval, bohužel to totálně zabíjí přemrštěné ceny a absence jakýchkoliv zajímavých motorů (kromě QV).
Novou Alfu koupí už asi jen vyloženě fanda...a tak bych té značce přál úspěch :(

reagovat
beastar
08. dubna 2020, 19:15
1

Yes, u r right. poradím vám odpovedzte frázou, ktorá veľmi dobre zaberá.... :D Jo tak to přesně je bohužel. A upřímně já myslím a tak nějak slýchám, že možná Alfa vůbec nebude....


JN
JNK
08. dubna 2020, 12:54
-1

Fakt jsem si chtěl tohle auto oblíbit. Jako majiteli 159 a Delty II by mi skvěle zapadla do garáže. Ale prostě mi to neumožnilo. Pokaždý, když jsem v ní jel, jsem měl pocit, že sedím ve Fiatu Bravo. Otřesný sedačky, prostředek volant atakující tvoje předloktí a pak ty ceny. Ojetin. Takže ačkoliv mi to div neutrhlo půlku srdce, koupil jsem si Leona FR MK2, kterej je pěknej, na technice VW, jede jak kráva, má super sedačky a ergonomii, všude je plno dílů... Prostě jen není AR. Jestli AR nekrachne, budu překvapenej.

reagovat
de
denis5305
08. dubna 2020, 22:04
0

Tragedii znacky Alfa Romeo i tohoto konkretniho modelu vystihuje to ze minuly rok si Julcu poridilo v CR mene lidi nez je ucastniku teto diskuse...

reagovat
Ha
Habakukk
08. dubna 2020, 22:21
1

Upřímně ty se divíš ? Dat za to kolem 600t kč mohl jen blázen. Tento výběhový model s jedním motorem od každého paliva a technologii roku 2008 si zaslouží ceny na úrovni Tipa a to bych mu ještě křivdil.

Mrkef
08. dubna 2020, 22:40
0

PSA nechá dojet Giulii, Stelvio a následně buď Alfu úplně zařízne nebo je postaví na platformě modelů DS. Táááák :D

de
denis5305
08. dubna 2020, 23:34
0

Smutna pravda je ze Alfu mel koupit VW. Pak bychom svedky takove hruzy nebyli. Alfu zabiji marketing a sluzby. Auta porad delaji dobra. I ta stavajici bida by se mohla prodavat vyrazne vice.
Derava modelova nabidka. Osekane konfigurace. Cenova politika to je dalsi poleno pod kotel kde se vari polivka jmenem bankrot. Cast webu smeruje na neexistujici stranky a ukazuje chybovou hlasku v madarstine, asi taky neni to cekate od “premioveho” dodavatele. A zastoupeni v CR je kapitola sama pro sebe. Jako fanouska znacky a byvaleho spokojeneho provozovatele 2 modelu AR me to mrzi. Jako ekonom nechapu z ceho od doby 159 vlastne ziji. To same Fiat, ktery krome uzitkovych aut a petistovky v iks varintach vlastne nic jineho nenabizi. Fiat. Mainstream. Jedna z nejstarsich automobilek sveta. Chranime kdejakou ohrozenou zabu a mloka a uplne prehlizime jak se zuzuje nabidka vozidel (-: Az padne Morgan, tak vyhlasuju konec automobiloveho sveta jak jsme ho znali. Obcas mi pripada ze se vyvoj presunul do segmentu superluxus Bentley, Fiskers, McLaren apod. A ve zbytku trhu si podil deli Dacia, Hjonde a VW. To spolu s vetsinovym podilem firemnich nakupu novych aut a taky s jistou tendenci Cechu moc nevycnivat, vede k dost sedivemu obrazu vozoveho parku. Jsem vazne rad za kazdou zajimavou karu, kterou na silnicich vidim.

beastar
09. dubna 2020, 00:52
2

Pozor ve světovém měřítku je pořád hodně vysoko Toyota. A když vezmeš Lexus jako samostatnou značku. Tak ono že by Toyota vysílala do světa nějak skvostná auta se říct nedá. Jenže mají nabídku, technologie, velmi slušné technologie. VW skoupil co se dalo a na co sáhli to se jim v akvizicích povedlo. Oni nemají žádnou skutečně neúspěšnou značku v nabídce. Nakonec právě i ten Seat dokázali dostat na slušnou úroveň. Kde, kdo jim předpovídal jak položí Bentley a oni ho udrželi v top segmentu exluzivních, luxusních aut. Lamborghini pod nimi postavilo "obchodně" nejúspěšnější model ke značce dokázali přitáhnout mladé a hlavně mladé s prachama. Není kid v ropných zemích který by neměl aspoň jedno Lambo...

Jako můžem na to nadávat jak chcem, ale obchodně to skopčáci zvládají dobře. Škodovka pod nimi funguje taky vlastně docela dobře. Vyrábí čím dál víc a lepší auta. Protože Sup 3 vs Sup 1... jen slepec by neviděl posun. A tak skutečně vypadá, že ti Němci umí podnik směřovat líp, než MIX amíků, italů a francouzů... Což je vtipný jak píše nahoře Knightrider (velký fanda US aut) o Italech co by neměli chlastat na slunci, ale největší odpovědnost za AR a Maserati nesou amíci a kanaďan.... holt globální sféra a svět.

Jak sem psal nahoře a píšu to všude. Já sem toho taky svým způsobem fanoušek. Jenže když sem se teď nedávno rozhodoval. Tak jako ano Giulia by byla v topu zajímavá, jenže cenově atd ... to co tady popisujete to je prostě totálně o ničem. V podstatě to auto dokáže zaujmout designem, solidním provedením (trochu jako BMW dvě generace zpět) a jízdními vlastnostmi (do jisté míry) Takže kdyby to aspoň stálo rozum měli by šanci... Nestojí.

O servise, nabídce, službách a tak to se nemá smysl bavit to je v háji. A v ČR to vypadá přesně tak jako prodeje. Mimochodem co můžu srovnávat z poslední doby Audi, Maserati, Renault, Mercedes... čistě servis, ochotu a tak dále. Audi špička (jo jo jasně milion historek jak tamto a todle dělaj na piču znám...) Renault nemám zatím jedinou výhradu vše OK, Mercedes mě sere s tím jak jsou tam všichni trénovaný na aroganci ve smyslu, co chceš pičo my jsme tady MERCEDES.... Maserati ale jako dá se. Nicméně Alfu vim tak nějak z doslechu a jelikož některý lidi z tohoto prostředí znám. Raději no comment, ale prostě na ostatní to nestačí ani na francé natož na vascos.

de
denis5305
10. dubna 2020, 01:21
0

Dvojitě podtrhuju napsané. Další faktory za mě.
1. Německá prémie ať už údajná nebo skutečná, vyrábí vážně dobrá auta. I ten lidový Volkswagen sice zvlášť nenadchne, ale ani nijak nenaštve. A se značkama koncern až na pár přešlapů na rozdíl od Italů pracovat umí. A obchodně-marketinkově-poprodejně to chlapci umí velmi dobře. Konkurovat zrovna tomuto segmentu není snadné. A to ani kdyby se na Jihu skutečně konkurovat snažili.
Na omluvu Alfy - komu se podařilo vybudovat značku? Naposledy Hyundai/Kia a před ní Honda a Toyota. Všechno to jsou dnes automobilky s vlastním vývojem, širokým portfoliem a dnes pevně drží svůj segment. Jenže to stálo 40-50 let vývoje a občas i něco miliard přisypaných státem. Tolik prostředků a času Alfa nemá. A to že začíná jakoby z lepší výchozí pozice, je možná o to horší, protože setrvačnost je potvora. Přišla o základnu ve středu (156, 159) a o patro výš je pěkně těsno a to si myslím že si dodnes nepřipustili. Trochu mi to připomíná jeden dříve poměrně úspěšný pražský fotbalový klub... Kterému se v poslední době taky moc nedaří. Ale pořád je ze stadionu slyšet skandování "My jsme Alfa, Železná Alfa a brzo si to všechno sedne" nebo tak nějak (-:
2. Sledujeme úpadek Alfy nebo úpadek automobilek nebo automobilů? Možná že všechno současně.
Úpadek automobilek? Jednoznačně. Kormidla v mnoha z nich se místo inženýrů chopili marketinkoví manažeři nebo ještě hůře kluci od financí. Finanční manažer nepřijde s inovací, nerozšíří trh, nepůjde do rizika. Co to je "automobilka" DS? To je čistý kalkul, skoro bych řekl podvod. Na koho to cílí? Na úspěšné čínské youtubery? Na francouzskou vládu co to nakonec zadotuje? Co je to za nápad skončit s hydractivem? Asi jako kdyby Audi zařízlo Quattro... A to je způsob myšlení/vedení skrze finance... Který paradoxně vede do černé finanční díry...

Úpadek automobilů/automobilismu? Možná. A teď nemyslím regulace popírající fyziku a nějaké nucení té jediné správné elektrické cesty ať to stojí co to stojí. Možná jsme v roce 1943 a sedíme v P51 Mustang. Nejlepší pístové stíhačce, po které už nenásledovala žádná lepší. Už jen samé proudové roury... Možná že prostě všechna dobrá auta už byla vyrobena a nikam dál nejde jít. Porsche 911, Miata, Škoda Octavia 1.9TDI, Pagani Zonda... Ikony se již zrodily a nic dalšího nebude. Příští zastávka bude mít třeba podobu teleportační budky. Nebo podobu virtuální reality pro plebs co bude trávit své životy před obrazovkou a podobu autonomní ornithoptéry pohybující se rychlostí M2 pro úspěšnější z nás. Možná je prostě marný čekat na další auto od Alfy. Anebo ne? FCA má zatím peněz dost, tak nás třeba ještě překvapí.

Každopádně jestli si můžu něco přát, tak raději důstojnou smrt v podobě představení stroje s ušlechtilým osmiválcem vyžadujícím co 5.000 km nový olej Selenia Ultra Futuro Niente a striktně žádný jiný (ve slevě za VOC 9.999 Kč litr, k dostání jedině k osobnímu odběru v jediné prodejně v Itálii po zaslání faxové objednávky 3 měsíce předem a její autorizaci italským ministerstvem války a regionálním zastoupením v Budapešti) samozřejmě 4x4 s karoserií coupé/targa/landaulet (dostupnost kombi bude oznámena později) a emblémem čtyřlístku všude možně a to vše za cenu 3 Mercedesů AMG63. A následného nevyhnutelného bankrotu.

Než aby Alfa dožila někde na úrovni "automobilky" DS... Alfa Romeo 500? Alfa Romeo Panda? Alfa Romeo Ducato? Anebo jako značka lepší výbavy a la Laurin&Klement. Zvolte v ceníku výbavu "Alfa Romeo" a obdržíte balíček inspirovaný tím pravým Cuore sportivo - luxusní béžová kůže na sedačkách, škrabka na led pod víčko nádrže v italských národních barvách a láhev prosecca odrůdy Strada v kufru...
Ať je to jak chce, Alfa ještě dokáže vzbudit emoce (-:

Mrkef
10. dubna 2020, 09:34
-2

Dle posledního odstavce Alfa tak nějak dopadne. Francouzi jdou po nákladech a nebudou držet konkurenci DS respektive ještě něco lepšího....
Podívej se, jak se začíná profilovat Opel. Zafira, OPC divize pryč, Astra pouze s 3-válcema atd. Co měl Opel špetku charakteru, tak ho zabili.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. dubna 2020, 09:53
0

Beastar: Ono s tím, kdo za úpadek Alfy může, těžko říct. Vina bude na straně Američanů i Italů. Podíl mají obě strany Atlantiku. Můžeme sice nadávat na jejich americký vedení, jenže taky se dočteš, že prodeje FCA táhnou nahoru značky Jeep a Dodge/Ram a že bez nich už by tu nebyla ani Alfa, ani celej ten slavnej Fiat. A ono by se popravdě ani nebylo co divit, když se člověk podívá na nabídku obou italských značek.
Svět se v posledních pár letech hodně změnil. Nejen ten automobilovej. Máš asi pravdu v tom, že ikony už vznikly a nový jentak nepřijdou. A možná taky vůbec. On si to asi málokdo uvědomuje, ale i pohled lidí na auta se strašlivě změnil. Dnešní lidi jsou víc uživatelé, než řidiči, na nějakou zábavu za volantem není moc čas ani prostor, silnice jsou přeplněný, do toho všeho vstupujou restrikce EU nebo jednotlivých měst (modrý zóny, vjezdy dieselů). Prostoru pro volný dýchání s autem pro zábavu je málo. Obzvlášť, pokud se bavíme o jednoúčelovým autě. Musíš k němu mít nějakej další univerzál, jenže to se pak vracíš do toho začarovanýho kruhu restrikce/ucpaný silnice a tak je lepší si koupit jedno víceúčelový SUV, který je beztak rychlejší, než většina řidičů, než řešit nákup vícero různých aut. Dnešní doba už čistě sportovním autům, obzvlášť těm levnějším, nepřeje. Výrobcům se nevyplatí. A dokonce i americká svatá trojce Mustang/Camaro/Challenger se potýká s klesající poptávkou, i když to tak na první pohled nevypadá. Doba sportovních aut je prostě pryč a začínající ekonomická recese díky koroně to jen urychlí.
Poslední dobrý auto, který Alfa vyrobila, byla tak možná 156. Jízdně i designově super. Ale o spolehlivosti se radši nebavme, že? Jenže i ta 156 je už dneska skoro 25 let starej krám. Od tý doby jen přešlapování ve tmě. Takhle se asi image značky nevybuduje. Giulia a Stelvio budou asi fajn, ale utratíte dobrovolně mega a půl až dvě za auto od značky s mizernou pověstí a s vidinou toho, že tu tahle značka nemusí být ještě před skončením záruky auta? Asi spíš ne, že?
Tesla taky nevyrábí žádnej zázrak. Ale mluví se o ní, přináší technologie, trendy, rozpory, Muskovo podivný chování. Ta značka žije díky tomu, že se o ní mluví. Mezi ne-autařema. Zeptejte se ne-autařů na Alfu. Co vám o ní řeknou? Nic. Vyrábí auta. Jaký? Nevím. A v tom je ten problém. Dokud se o Alfě nebude mluvit i mezi ne-autařema, tak bude mrtvá.

beastar
10. dubna 2020, 12:03
1

Knightrider: Samozřejmě že je to tak. V tom molochu dělají lidi z celého světa a složením je jasný, že nejvíc je Italů, amíků a jim mentálně a kulturně blízkých národností. Kanaďani, australani, frantíci. Každý má na starost něco. BoD jsou sice nějaké tváře, co to zastřešují ale pod nimi jsou desítky regionálních šéfů a ti prostě taky dělají chyby, ale celý to jde primárně zhora. Jak popisuješ to že to táhne Jeep/RAM/Dodge, tak to je vidět i statisticky. Nedávno jsem četl o tom, že někoho hrozně moudrýho napadlo v portfoliu míchat s postavením Dodge. Zase typická FCA nekoncepční blbost. A nakonec z toho po vnitřní válce sešlo s tím, že to je stěžejní brand. Jinak jako z obchodního hlediska to vidíš naprosto stejně jako já. V podstatě v tom druhým odstavci píšeš, to co já tady někde nahoře. Ano od úspěchu 156 uplynulo strašně let. Za tu dobu veškerá konkurence postavila několik dalších úspěšných modelů v té třídě. Alfa nic. S velkou slávou se uvedla Giulia provázená novinářským hypem a snahou to natlačit všude. Jak to skončilo víme. Bohužel ono třeba to co popisuje Krab a kluci tady nahoře. Jakože historie a supersport a tak. To je všechno hrozně hezký. Jenže to má z toho, kde oni si hrají na konkurenci každý. Audi, Mercedes, BMW a další značky tam je historie rozhodně neméně zajímavá a oni s ní dlouhodobě umí pracovat. Alfa ne.

Přesně úspěch Tesly (kompletně vystavěný jméno z hovna) s nulovou historií jasně ukazuje jak má vypadat moderní brand, co dělá auta. Je to trendsetter, přestože staví auta nevalné dílenské kvality nabídne technologie o kterých se mluví. A obecně je aktivní. Mladí to znají on paradoxně i každý ten debil, co spíš v tom autě za jízdy a tak. Tak prostě pomáhá šířit jméno značky. Sláva mezi neautařema je prostě nutnost. A tam to je. Opravdu moje máma která celý život má docela pěkná auta různých značek. Dvacet už jí bylo. ALFU prostě NEZNÁ:D Spousta kamarádů, co mám kteří dělají naprosto mimo obor aut. Tak Alfu nezná, někteří vědí že existuje, ale z hlavy neřeknou ani jeden model. Když jim to náhodou přivezeš před ksicht přímo... tak nejvtipnější hláška když sem měl tu Giulii na týden. Kamarád 27 let, výživový specialista... Ty vole, co to je za auto ... To je Saab? :DDD Ten mě zabil. Úplně mladá generace neví o te značce nic. A tohle jsou výsledky nekoncepční práce a léta paběrkování a přešlapování na místě. Jak jsem psal taky tady někde. Proslýchá se že možná žádná Alfa ani nebude. Ono teď přijdou do FCA velký změny. A dost se to dotkne právě i US brandů. Mustang/Camaro/Challanger tam si myslím, že Mustang se jako model prodává pořád dobře. Ale obecně máš pravdu v tom, že zájem o to stagnuje. To se zase oklikou vracíme k tomu že jsou tady nějaký změny ve vývoji a vnímání aut.

Bavoraczech
14. dubna 2020, 11:13
0

Jak to čtu, tak se hlásím o slovo. Nevím tedy proč by se Alfa měla stydět za cenovku podobnou Volvu. Obě značky v podstatě jdou do stejnýho segmentu. Něco jako poloprémie. O něco málo míň než BMW a MB, ale zas o něco málo víc než VW, Ford, Mazda. A když se podíváme zpět, tak tady vidím takový duel mezi Volvem S60/V60 a Alfou 166. Volvo hraje a hrálo na natu pocitu bezpečí. Pocitově po usednutí do Volva obklopí pocit bezpečí a solidnosti... a trochu hranatého jednoduchého Ikea designu. Alfa zas při podobných materiálech sází na sportovního ducha, ale s barevností a detaily si určitě nevyhráli tak jako u Volva. Ta auta jsou na řízení zcela odlišná. Volvo se snaží odtrhnout řidiče od okolního stresu a to včetně vibrací od motoru, podvozku, volantu, kdežto v Alfě je tohle vše naopak tak nějak zdůrazněno. A když se podívám dopředu někam do roku 2018 tak je to souboj stejný. Giulii chybí pár detailů a kombi verze. Prodeje mizerné, ale auto pro toho, kdo rád řídí skvělé. Ale konkurence zejména z Mnichova je bohužel dotaženější. Stejně tak jako byla tehdy E39ka. Sice nedovedla zahrát na city hezky jako Alfa, ale nabídla lepší výbavu a o něco lepší zpracování - prostě to je ta kompletní prémiovka. Souhlasím tedy, že to zařazení těchhle aut je takové trošku zmatečné. No a co tedy vybrat? Důchodci mají rádi MB, ale nevím kam se dá dostat s cenou. Nicméně náš management dostal Cčka, protože jim je nabídli v obdobné výbavě a motorizaci levněji než Oktávky... zajímavé

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem