načítám data...

Volvo S60 2.4: Zubařská pohotovost

Jste zubař, který pohlíží po lehce ojetém Volvu? Nemáte rád turbodmychadla? Pokud je na obě otázky odpověď ano, mám pro vás dobré zprávy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Volvo se vždy vyznačovalo svou bezpečností, ještě aby ne, byla to první automobilka, která zavedla tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedačkách jako součást základní výbavy. Těch inovací bylo podstatně víc, ale jejich výčet by vydal na samostatný článek. Tento text se má věnovat autu z přelomu nového tisíciletí, kdy vznikla nová platforma P2 (prvním autem na této platformě bylo Volvo S80, 1998) a Volvo se pod otěžemi Fordu chtělo stát trochu sportovnějším a zaujmout nejen zubaře a milovníky sucha a bezpečí. Tak vznikla S60. 

Poprvé se na trh dostala koncem roku 2000 jako modelový rok 2001 a zůstala ve výrobě až do roku 2009. O design se postaral maďarský designér Géza Lóczi, a i když dnes bychom řekli, že Volva vypadají usedle, v roce 2001 to oproti Volvu 850 a S70 musela být bomba. S60 byla zaměřena na mladší řidiče a měla začít konkurovat BMW E46. Povedlo se? Museli si zubaři začít hledat nudnější auto? A co američtí vysokoškolští profesoři?

K tomu, abychom mohli mudrovat, si nejdříve musíme vypůjčit testovací exemplář. Tím je černá S60 modelového roku 2002 s pětiválcem (čím taky jiným?) o objemu 2,4 litru a výkonu 170 koní. Nikde žádné turbo, ale zato pětistupňová převodovka. Na černé barvě je vidět sem tam nějaká oděrka z provozu a trochu v ní také zanikají prolisy auta, takže k obdivování zůstává jen zadek, který je vysoký (to aby bylo špatně vidět dozadu) a jeho horní část se proti bokům auta zužuje. Nevím jak vám, ale mně se ta zadní světla vážně líbí. Z boku vypadá masivně jako každé jiné Volvo, hlavně díky tomu vysokému zadku a masivní mřížce chladiče, která trčí dopředu. A co vnitřek? První věc, kterou si při pohledu dovnitř vybavím, je, že Volvo vlastně vyrábí i kamiony. A že S60 byla ve vývoji v době, kdy ještě Volvo nekoupil Ford, takže inspirace je jasná. Podívejte se na ten masivní středový panel! Je pomalu dost velký na to, abyste si na něj načtrtnuli dospělé šachové pole. Někdo na vývoji prostě jen přeběhl do haly ke kamionům, vytrhl jeden panel a doběhl zase zpět. Alespoň se na něj vejde pořádné nastavení klimatizace i všemožné nastavení zvuku. Stejný fígl jak s panelem nejspíš proběhl i u volantu, ale byl moc velký, tak použili menší věnec. Zní to, jako bych si z provedení interiéru dělal legraci, že? Ale není to tak, interiér je jinak vyvedený na svou dobu docela hezky, sedačky jsou pohodlné, vyhřívané, polokožené. Dokonce v něm ani nic nijak zásadně nevrže, což je na patnáctiletý provoz a 200 tisíc najetých kilometrů obdivuhodné. Jen ten volant a středový panel. Já tam prostě ten kamion vidím. 

Naštěstí se s S60 jako s kamionem nejezdí. Ve Volvu se vážně snažili udělat dobrý podvozek a povedlo se. I když je na přední nápravě relativně těžký motor, je to cítit mnohem méně, než byste čekali. Jasně, nejlépe se s Volvem jezdí pomalu a rozvážně, to pak máte příjemné auto, které je velice pohodlné, jen při delší cestě si nejspíš všimnete, že od zadních kol slyšíte víc hluku a musíte si dát rádio trochu víc nahlas. A pokud chcete cestovat po dálnici, tak vás nejspíš bude trochu rušit motor, pětikvalt je krátký. A co když náhodou trochu spěcháte? Když se vyskytne nutnost rychlé jizdy, nemusíte se bát, že by vás S60 zklamala. V zatáčkách se sice naklání víc, než jsem čekal, ale moc hezky drží stopu bez tendence sunout se čumákem ven. A ten motor! Jestli mě něco donutí mít to auto rád víc než jiné nudné sedany, tak je to on. 2,4 litrový pětiválec má sice 170 koní, což na váhu přesahující 1,5 tuny není nijak uchvacacující údaj, ale víte… ono to má maximální výkon v 6100 ot./min. Takže se stačí nebát a nechat ručičku otáčkoměru běžet, jak daleko dokáže. Odměnou vám bude trochu víc akcelerace, než byste čekali, a naprosto výjimečný zvuk. Ani nevím, jak to popsat. Ale je to moc pěkné.

Jaký je tedy výsledek? Jak asi tušíte, S60 pro E46 konkurencí není a zubaři tak mohou zůstat klidní. S60 je tak trochu auto dvou tváří. Na jednu stranu je to stále usedlé Volvo, kterému se nejvíc líbí cesty do ordinace, na chatu a zpět do vilky, ale když se objeví zubařská pohotovost a je třeba na to pořádně šlápnout, objevíte i druhé Volvo. A tomu se rychlá jízda snad i líbí. Přemýšlím nad tím, komu takové auto může vyhovovat. Jasně, lidem, kteří dbají na bezpečnost a chtějí ‘poctivá’ auta. A lidem, co chtějí kus poctivého a spolehlivého auta. Ale určitě jsou i lidé, kteří chtějí auto tak trochu jiné, jak pohodlné, tak zábavné. Auto, do kterého se vejdou dvě bečky piva a basa, kdyby náhodou došlo, a ještě se do něj sbalíte na víkend. Se složenou částí sedačky lze jednu bečku nahradit horským kolem. A takoví lidé by S60 měli zvážit. Určitě se jim bude líbit.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VK
VK
30. prosince 2017, 19:36
0

Proč zubař?

reagovat
František Čáslavský
31. prosince 2017, 02:33
0

Protože Volvo je auto zubařů, neasi :)

beastar
31. prosince 2017, 13:41
0

Tady v usa je to spíš Porsche. Ale chápu jak to bylo myšleny. VK ty kluku jeden ještě se taky říká auto profesorů.... A tak dále.

Irwinek
30. prosince 2017, 21:15
0

Tvarově se mi líbí moc, ale místo uvnitř žádná sláva a celkově tomu autu tak nějak něco chybí. Možná by stačilo posunout těžiště dozadu, aby bylo vyváženější

reagovat
beastar
30. prosince 2017, 21:29
0

Tohle je zrovna Volvo který mám fakt rád. Jasné e46 se nemohlo rovnat. Dnes za ty peníze jsou to mnohdy skvěle kupy. Souhlasim s tim co tam píše ohledně interieru. Je to tak vypadá jak ukradeny s kamionu ale zase je funkční. Společně s s80 to považuju za nástup éry která Volvo odvrátila od pádů typu Saab a další.

Nimrod
31. prosince 2017, 07:18
0

tobě přijde, že 850 či s/v/c70 se prodávala mizerně? mně se ani nezdá, i po těch 20+ letech jsou stále často k vidění. spíš ty zadohraby na konci 90. let už nikdo moc nechtěl...

Irwinek
31. prosince 2017, 12:54
0

nevím, zda se 850/ 70 už propadly na dno, ale původní zadohrabové krabice se od něj odrážejí vzhůru

Nimrod
31. prosince 2017, 17:33
0

šlo mi o tu záchranu volva. podle mě "fordí éra" nic moc nezachraňovala. že jsou krabice čím dál dražší, to mi říkat nemusíš :-)

Irwinek
31. prosince 2017, 17:43
0

Já vím, a taky Ti dlužím ještě ty fotky interiéru, ale přes vánoce prostě nestíhám. Mám volný víkend po moooooc dlouhé době, a zas je to Silvestr :-D

Nimrod
01. ledna 2018, 16:10
0

já doufám, že nejen interiéru :-) ale v pohodě, to nehroť :-)

Adam
30. prosince 2017, 21:49
0

V čem bych si měl radši koupit S60, jako prostorný, pohodlný a relativně zábavný auto spíš, než E39?

reagovat
Nimrod
31. prosince 2017, 07:20
1

rez? :-)

Ho
Honza123
31. prosince 2017, 12:49
0

Neshnila, zachovala e39 v dobrem stavu s nejakym silnejsim benzinovym motorem je ve vetsine pripadu za 100k a vic.. S60 v peknem stavu se daji do 100k sehnat mnohem snaz..

Adam
07. ledna 2018, 20:53
0

Hezkou 528i seženeš do 90k v pohodě. Já kupoval za 100 535i manuál, ale mě čeká ještě hodně práce :D

Ho
Honza123
07. ledna 2018, 21:23
0

Asi mame kazdy jinou predstavu o tom, co je to auto v dobrem stavu.. :)

Adam
07. ledna 2018, 21:59
0

To zni dost urazlive :D A ano Honnziku, nebude to novy auto, ale to ani za 150

beastar
07. ledna 2018, 22:32
1

To ani za 200 Ádo;) Navíc e39 je podle některých co sem chodí auto o ničem. Tady se nezavdecis přestože v reálu tady lidi jezdej vecma typu Lanos a Lantra....

Ju
Junior
31. prosince 2017, 01:56
0

Lehce ojeté volvo z roku 2002?

reagovat
MArtyCZ
31. prosince 2017, 10:01
0

Lehce zajete :))

beastar
31. prosince 2017, 13:43
2

Pane vám řikám to jezdilo jen v neděli do kostela. Přece tady vidíte ročník majitele 1942 nějakej Helmut.... To je jasný že víc jak těch 67000km to nenajelo však kam by takovej důchodce jezdil....

Ju
Junior
31. prosince 2017, 14:02
0

Můj dědoušek je ročník 42 a ještě před 10 lety lítal v svý 750i 200km/h po silnicích první třídy :D

Irwinek
31. prosince 2017, 14:30
0

Děda odevzdal řidičák v 85 letech, v 88 se ještě svezl Peugeotem 505 GTi po parkovišti, do provozu už se bál.
Jako důchodce najezdil se Škodou 100 pravidelně 10 000 km ročně až do roku 1989, kdy auto na jaře prodal :-( Byl ročník 1910, takže řídil své auto pravidelně téměř do 80 let, pak už jen občas auta vnuků :-D

beastar
31. prosince 2017, 15:00
0

Tak samozřejmě. Jsou lidi který v 70 řídí v podstatě docela často. Myslel jsem to jako klasiku. Pak tady mám ještě jednu....

Pane to je po prvním majiteli koukněte firma! Servis Volvo originál všecko to bylo auto pane náměstka. Ten jezdil jednou za tejden na služební cestu jinak to stalo na dvoře. Zadní sedačky jako nový. Prostě top zustand, voll, leder, klima...;)

Irwinek
31. prosince 2017, 15:30
0

Ani Ti nevím, jestli bych chtěl ještě v 70,80,...... řídit, když to vidím okolo sebe :-(

Ju
Junior
31. prosince 2017, 15:36
0

Tak to mého dědy se měl spíš bát každý, kdo ho na silnci potkal. Za svou kariéru přerazil jeden strom (vylítl ze zatáčky dveřma napřed, auto šlo dvakrát přes střechu a v jednom z kotrmelců potkalo strom, a vzalo ho na půl). Jedno auto mu skoro rozpůlila tramvaj, když při jednom lehce ostřejším zipování zůstal stát našimko na kolejích (pičus tramvaják se ani nesnažil brzdit, děda říkal, že věděl, že už nemá kam uhnout, tak vystoupil z auta a stoupl si stranou). A spousta dalších humorných příhod, třeba když přesvědčoval dělníky na dálnici, že je od SKANSKY a objížděl ucpanou dálnici skrz staveniště.

Asi to máme v rodině. Když prateta čekala bratrance (4. měsíc), vylítla v Golfu (II. III.? Nevim) do pole. Ale v zimě, sníh brzdil a tlumil náraz. Auto se obránilo zpátky na kola. Rodina přijela, auto vyhrabala a Golf dojel po vlastní ose až domů, Jenom střechu bylo potřeba vyklepnout :D

Ju
Junior
31. prosince 2017, 15:38
0

Add řízení v 70: Toho já už se nedožiju. V 70 mě bude vozit nějakej autopilot. Jako ve filmu Já Robot.

Fa
Fandatik
31. prosince 2017, 22:03
0

Nevím kolik je autorovi let, že to nepamatuje. Ale byla to BOMBA. Měl jsem ji na testovací jízdu někdy v 2001 z Volvo v Pardubicích. Nakonec jsem se rozhodl pro jiné auto.

Co se týče jízdních vlastností tak z tehdejší nabídky bylo lepší snad jen E46 . Ale ta pohoda na delší cesty v kombinaci s dokonalýma sitznama překonala i W203 a B6.

reagovat
Chase
02. ledna 2018, 09:39
1

Františku, doba vzniku tohoto vozu nic nezachránila, ale naopak začala éru, která malém poslala Volvo do podobných končin kde je dnes Saab. Právě Ford svým řízením přivedl Volvo téměř ke krachu.
Jinak dělat celkový závěr nad modelovou řadou podle nejslabšího motoru je docela o ničem :/ Nejčastější motory v S60 (a obecně všech "dospělých" Volvech této doby) jsou petivalce s turbem a není to náhoda. Neustálá asociace se zubaři je spíš výsměchem.

reagovat
Nimrod
02. ledna 2018, 14:46
0

moje volvo si koupil nové v '93 ital kousek na jih od milána... kupodivu zubař :-) možná na tom něco je, stejně jako s těma profesorama, byť dnes už to tak asi moc nefunguje

beastar
07. ledna 2018, 22:48
0

Já sem Volvo svoje nikdy neměl. Souhlasím s tím že Ford to moc nezvládal. Zase ale kdyby nebyl nikdo neví co by kdyby. No nakonec to zachrání Čínský prachy klasika jako i jinde.

eLzyx
05. ledna 2018, 07:46
1

nevidím důvod proč se vyhýbat turbu. Volvo je v těchto modelech narozdíl od ostatních automobilek umělo. Turba se dožívají kolem 300-400t km, motory samotné klidně kolem milionu km. A to svezení je úplně diametrálně odlišné.
V případě koupě doporučuji spíše pofaceliftové modely. A co se týče té výtky ke středovému panelu - tam se také odráží ona bezpečnost. Všechna tlačítka jsou dostatečně velká a dostatečně daleko od sebe, tak aby to řidiče za jízdy nijak nenutilo hledat. Stačí podvědomě sáhnout a na 99% trefíte to správné tlačítko. U moderního displejového řešen je to něco nemyslitelného.

reagovat
wdave_t
05. ledna 2018, 21:52
0

Tos mi připomněl S80 2.9 (řadovej šestivál, atmosféra), kterým jsem jezdil, než mi ho rozštípal spáč za volantem. Bylo to fajn, pohodlný svezení a spolehlivý auto. Na mě trochu usedlý a zpětně bych asi volil twin-turbo variantu T6, ale ta holt byla jen v automatu...

reagovat
Nimrod
06. ledna 2018, 06:06
0

...a ničila převodovku :-)

Chase
08. ledna 2018, 15:40
1

T6 převodovky neničila, ta si je dávala rovnou k snídani :D (existuje performace sada na repas, se kterou už GM špajzka unese i řádění T6)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem