načítám data...

Virtuální volant: Euro Truck Simulator 2

Vydechněte si, přestaňte se na těch silnicích pořád někam honit a podívejte se na to s nadhledem. Z kabiny kamionu máte nadhled více než slušný.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Simulátory letadel, simulátory vlaků, simulátory aut, simulátory lodí – každé odvětví má svojí hru, která je v dané kategorii považována za etalon. V případě kamionů je tou hrou právě druhý díl Euro Truck Simulatoru, který má na svědomí česká firma SCS Software.

Možná si hned z úvodu říkáte, co by vás vůbec mělo donutit k tomu, abyste se vyšplhali do vysoko položené kabiny a usedli na odpruženou sedačku za ten obrovský volant. Je to ten samý impuls, který vás donutí usednout do kabiny dopravního letadla ve Flight Simulatoru. Ano, dopravní letadlo je sice oproti kamionu ploužícímu se osmdesátkou po dálnici o kus větší „vzrůšo“, ale copak vás nepohání touha zkusit něco nového?

Strach nemusíte mít ani o to, že u ETS2 strávíte hodiny a hodiny jízdou rovně. Ačkoliv umí být hra občas až nechutně realistická, mapa je naladěná do takového měřítka, aby vše odsýpalo rozumným tempem. Německá dálnice zabere desítky minut, kratší přejezd úseku v Rumunsku klidně jen 2-3 minuty. Trošku škoda je, že obdobně zmenšená jsou i města. Spletité ulice velkých měst jsou tak zjednodušené na kost a průjezd metropolí je nezřídka omezen na dva-tři semafory a kruháč. Malá detailnost je ovšem daní za to, že už základní verze obsahuje mapu obstojně velkých rozměrů. Stažitelné mody a DLC balíčky potom udělají z velké mapy přímo gigantickou a než se nadějete, můžete projet Evropou od Maďarska až na sever Švédska.

Takže jak to vlastně celé probíhá? Koupíte kamion, zvolíte domovské město a jde se na to. Stačí se mrknout na nabídku zakázek, abyste si udělali představu o tom, co se kde kolem vás nachází. Tady potřebují z Prahy přepravit med do Krakova, tady bagr kamsi do Německa, nebo třeba něco úplně jiného někam úplně jinam. Vyberete si, co vám bude vyhovovat trasou a finančně, nastartujete, zařadíte třeba čtyřku (na prázdný tahač ideální kvalt na rozjezdy) a už si to po městě míříte do dotyčné firmy pro návěs.

Dokud za sebou nic nemáte, je to pořád docela sranda. Tahač agilně zrychluje, a pokud máte volant s řadícím „háčkem“ (lze jedině doporučit), řadíte jak zběsilí. Jakmile dojedete pro návěs, můžete se rozhodnout, zda si ho necháte zaháknout automaticky, nebo jestli budete hrdinové a pěkně si pro něj sami zacouváte. Já doporučuji samozřejmě tu druhou variantu, ideálně ještě z pohledu z kabiny, pouze za pomoci zrcátek a rozhlížení myší.  Zaháknout takhle návěs je ještě vcelku brnkačka, ale přiznám se, že uklidit na cílovém místě návěs do požadovaného místa, jsem z kabiny prostě nedal. Ke slovu tak musel přijít pohled zvenčí. Když nad tím tak přemýšlím, je až obdivuhodné, jak vás ETS2 naučí couvat…

Návěs za zády celou situaci značně mění. Najednou už se kamionu tolik nechce a to ani zrychlovat, ani zpomalovat. Motorová brzda má sice solidní účinnost, ale dokud nedostanete do oka slušný odhad, může se vám hrozně snadno stát, že se ten osobák, který právě zastavil, přiblíží rychleji, než by se vám hodilo. Dokonce klidně tak rychle, že do něj vrazíte, za což dostanete pokutu. Stejně jako za změřené překročení rychlosti.

Ono proplétání se v provozu s kamionem celkově není z nejjednodušších kratochvílí. Dvouproudé kruhové objezdy se brzy stanou vaší noční můrou, když na poslední chvíli zjistíte, že se nacházíte v odbočovacím pruhu, nemůžete to vyřešit tak elegantně jako v osobáku a je dost možné, že to tam budete muset někomu „poslat“. Do toho se potkáte s dopravními uzavírkami, bude na vás pršet, tu a tam budete muset někoho vytroubit, zaplatit mýtné, hlídat stav paliva, koukat na palubním počítači na spotřebu a občas do vás v provozu někdo vrazí. K dokonalosti už schází snad jen ono legendární vraždění prostitutek, které Jeremy v Top Gearu zmiňoval coby jednu z hlavních náplní života kamioňáka.

Aby toho nebylo málo, je součástí hry také vzestup vlastní přepravní společnosti. Kupujete garáže, kupujete tahače, najímáte řidiče a pak už jen koukáte, jak vám (v ideálním případě) roste bankovní konto. Když ono konto naroste tak, že zbyde i na blbosti kolem, můžete si udělat radost třeba vylepšením vlastního kamionu. Nakoupíte si světelné rampy, speciální lakování, drobnosti do interiéru nebo ochranné rámy a další doplňky. Jen to nepřehnat, abyste potom na silnici nevypadali jako vánoční stromeček. Mimochodem stromeček na zrcátko můžete mít samozřejmě taky. Všechny modely kamionů jsou detailně vymodelovány, pěkně provedeny a kdykoliv máte pocit, že vám obsah původní hry nestačí, je tu k mání nepřeberné množství obsahu od internetové modovací komunity.

Nejlepší na tom všem je, že sotva se ve hře pořádně zorientujete a dostanete jí do ruky, stává se z ní najednou nástroj relaxace. Zatímco od závodních simulátorů budete po pár hodinách hraní odcházet zdecimovaní, protože jste právě na krev závodili na okruhu, od Euro Truck Simulatoru odejdete odpočatí s tím, že jste vydělali nějakou tu virtuální korunu a pěkně se projeli po Evropě.

Rozhodně se nedá říci, že by byl Euro Truck Simulator 2 hrou pro každého. Jako všechny ostatní simulátory zaměřené na specifické téma, nemá ani ETS2 sílu oslovit masové publikum. Jestli ale hodně jezdíte a chcete vyzkoušet, jak vypadá pohled z těch monster, která běžně jen minete na dálnici, potom byste měli ETS2 rozhodně vyzkoušet. Minimálně vám to rozšíří obzory a třeba zjistíte (stejně jako já), že jezdit s kamionem není ani zdaleka taková sranda, jak se to původně zdálo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Gr
Grciiik
29. října 2016, 10:43
0

A co teprve multiplayer, sice není oficiální, ale je kolem něj dobrá komunita. :)

reagovat
Kr
Krocan
29. října 2016, 13:04
0

Já tedy náklaďákem jezdím, ETS2 jsem si kdysi nechal nainstalovat a nijak mne nechytil. Jako ostatně celkově hraní (zaplať bůh). A ani to tedy s realitou nemá moc co společného. Ale rozumím tomu, že se to jako hra může líbit. A jeden můj kolega si několikrát v týdnu i po opravdu těžkém dnu, kdy normální člověk spadne do pelechu a je rád, že je rád, narazí hrací volant na středovou políčku, hodí pedály na podlahu a poctivě si přes noc odbouchá virtuální šichtu a ráno skočí zase za ten pravý volant...

reagovat
HerrHobler
29. října 2016, 16:14
0

ETS2 Hraju snad od doby co vyšla, a je to doopravdy zábava. Když vás přejde chovat se jako člověk a začnete rozumovat nad tím, proč vlastně tahače nejezdí 160km/h čekají vás ještě napínavější zážitky. Doporučuji ale vypnout simulaci vzduchových brzd ;-)
Jinak za zkoušku určitě stojí MySummerCar. Dá se to stáhnout na Piratebay, má to pár mega, ale určitě si to kupte. Ta hra má koule.

reagovat
At
AtomasCZ
04. listopadu 2016, 10:49
0

Tak to teda díky za tip na My Summer Car. Včera jsem u toho vydržel celé odpoledne a je to prostě skvělá hra. Bohužel, smrtí člověka je nutné začínat nanovo i se stavbou auta... Ale ta hra má neskutečný potenciál :-)

HerrHobler
12. listopadu 2016, 17:27
0

To jsem rád, ze se líbí. Máš pravdu je to neskutečný, co se dá vymyslet. Na youtube je docela dost kanálu zabývajících tim, vo se všechno dá. Jinak, s tou smrtí. To není úplně pravda. Když si vytváříš profil, ergo vyplňuješ řidičák máš úplně dole někde kolonku Permanent death, tak ji odškrtni. Potom když umřeš se spawnes pred kostelem ve "městě".

whitenight
31. října 2016, 20:42
0

takhle si představuju, že se baví němci, přijdou z práce, zapnou počítač a začnou pracovat virtuálně

vždycky se mi vybaví tohle http://9gag.com/gag/aw57jOD

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem