načítám data...

Traxxas Revo 3.3: Radost z utrpení

Každý petrolhead touží po výjimečném voze. Co takhle 40 000 otáček, 238 koní na tunu a podvozek jako ve Formuli 1? Závody můžou začít!

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Mít doma svůj vlastní hotrod, moci se vrtat v nastavení motoru, přikupovat krabičky s tunerskými díly a mít možnost bez velkých investic provést celkovou renovaci veskrze závodního stroje, který se staví na zadní. To je přeci sen každého pořádného kluka, že? Revo je nekompromisní stroj. Tam, kde konkurence používá běžné a snadno zaměnitelné součástky, nabízí Traxxas řešení na míru bez kompromisů. Pushrod zavěšení s tlumiči uvnitř vozu a přepákováním nabízí možnosti téměr nekonečného nastavování od velkého zdvihu pro těžký terén až po tvrdou skoro silniční potvoru. Automatická převodovka se stavitelnými maximálními otáčkami a elektronicky řazenou zpátečkou, viskozně samosvorné diferenciály a čtyřkolka natvrdo ve stroji, který se staví na zadní a umí bez problému přežít pád z několika metrů, to zní jako nebe, že? Té srandy, co si člověk užije při krocení energie vzniklé spalováním nitrometanu…

Jo, takové byly moje představy. Jenže výsledek je ten, že Revo 3.3 je model se vším všudy. Ty samé problémy, jen desetinová cena… Předně ta nekonečná sranda při zajíždění motoru, hlídání teploty a správného mixu vzduchu a paliva, aby se vysokootáčkový vznětový dvoutakt nepřidřel hned ze startu, vás připraví na fakt, že bez šroubováku a teploměru v kapse si nemáte šanci zajezdit, protože teplota, tlak a vlhkost vzduchu se pořád mění a ten titěrný jednoválec prostě ne a ne fungovat tak, jak by člověk chtěl. A když už máte pocit, že je všechno super, hodíte boudu do kaluže, motorek si cucne vody, zdechne, a můžete repasovat. Nebo se vám povolí uložení převodovky, oholíte primární převod, motorek ztratí odpor, než zareagujete, tak se přetočí, zakuká ložisko nebo prokopnete válec a… Repase, že. Pak je taky nadmíru zábavné, když valíte do kopce, napraskne vám hadička tlakující nádrž, do motoru se dostane více vzduchu než paliva s mazivem, motor se přidře a… No dál to asi uhodnete.

Když máte znovu pocit, že vše funguje, jak má, vydáte se do lesa hledat trať. Osobně doporučuju chodit na místa, kde si omladina staví skokánky na kola, protože dynamika obojího je podobná. Jen si dejte pozor, abyste na celý prostor pořádně viděli, jinak se může stát, že krásně skočíte velký kopák, leč vaše radost je ukončena tupým "křap", jak váš vyladěný stroj louská své vlastní uložení předního diferenciálu o solidní deseticentimetrovou břízku. Že je nevhodné machrovat na parkovišti, vám pak připomene lavor na zánovním vozu značky KIA nebo fakt, že pouhé ohlédnutí se může znamenat ztrátu kontaktu se strojem na dostatečnou dobu, aby se propasoval skrz ochranné žbrdlení a s přinaštvaným brbláním volnoběhu přistál na zádech oholený jako kuře o většinu koleček.

Když pak po sezóně usednete ke stolu s tím, že celou věc přes zimu pečlivě zrenovujete, může se stát, že se dostanete do konfliktu s tou paní, co u ní bydlíte. On totiž olej, nitrometan, bahno a miliarda šroubků není zrovna to, co by jí na kuchyňské lince pomohlo s pečením cukroví. Nebo s přípravou na Velikonoce. Nebo s balením věcí při odchodu „za maminkou, ty blbečku nedospělý".

Ale za rok to máte zase v kupě a jdete drandit a to dokonce s těmi novými díly, co jste koupili na Ebay od nějakého Texasana, který se baví tím, že Reva kupuje a rozebírá na součástky. Máte odmontováno vše, co by se mohlo pokazit. Žádný elektrický startér s automatickým žhavením, žádná elektronika bránící v zařazení zpátečky, když je auto v pohybu, a už jen půlka karoserie, protože ta není podstatná. Krásný den začnete tím, že si při manuálním startování podřete prsty o chladicí žebra motoru, pak omylem zařadíte zpátečku v plném tempu, čímž si roztrhnete převodovku, a jakmile to všechno dáte dohromady, zjistíte, že motor už toho najel hodně a je zralý na repas. Odpojíte náhon na předek, aby to na zbytek výkonu aspoň trošku hrabalo, užíváte si srandu a pak… Pak přijde soused se sekerou jasně naznačující, že jestli ten ječící přístroj neztichne, dojde k nespolečenskému nátlaku z jeho strany.

Takže já Revo doporučuju. Všem, kteří mají pocit, že jejich život je příliš nudný, dokonalý a předvídatelný, vnese do jejich dní naprostý chaos, exploze frustrace a nadšení, přičemž nikdy nejde dopředu odhadnout, co se bude dít. A když už to nejde vydržet, vždycky to můžete nohou nakopat, rozdupat a zahrabat.

Ale to by byla škoda, protože tahle zběsilost produkující slzný plyn spalováním nitrometanu, radost jízdou po zadních a škodolibé veselí, když v bandě někdo něco ulomí dřív než vy, je přesně tou esencí automobilismu, kterou prožíváme i s velkými vozy. Já třeba před týdnem použil fén na odblokování zámku ve dveřích svého Cadillacu. Nepřišlo mi to nijak podivné. Jen revo už rok nejelo, protože neřadí dvojku a šroubky na šaltru jsou od bahna. Ale zase pojede. Nebo ne. Je to jedno…

 

Mnoho zdaru, nadhledu a radosti i z průšvihů do nového roku!

Autorem nejhezčí fotografie a videa je Honza Dajč.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

David Marek
31. prosince 2017, 10:37
0

a přitom si stačilo koupit elektrickej :D

reagovat
Jan Machač
31. prosince 2017, 11:11
0

jako E-Revo je jistě použitelnější varianta, ale taky je to varianta pro sraby, kolego... ;-)

Irwinek
31. prosince 2017, 13:38
0

Nesnáším ten jekot, tříštící se v kamenolomu a plašící zvěř v lese a sousedy v ulici , takže pro mne jasná volba EP :-D
V mém případě je to SC Traxxas Slash 2wd, nyní už se stříďákem Velineon 550 " pod kapotou " :-D
Po otáčkách se mi tedy nestýská, 3500 Kv ve výsledku znamená 3500 x 11,1 V = 38 850 ot/min. Vhodně poskládaná převodovka v tomto případě znamená rychlost vyšší než 96 km/h.
Kapalinové tlumiče jsou tady vertikálně, takže přepákování není potřeba - skutečné auto je tedy blíž :-D
Tuning mne letos vyšel na 15 000 Kč , většina přes bazar a různé slevy. Sada se 2-ma kusy pneumatik se pohybuje od 400 do 2000 ( Dunlopka do Volva mne vyšla na 1900, tak kde je sakra to měřítko 1:10 :-D )
V současnosti mám bohužel jen statické fotky, ale slibuji, že se v novém roce polepším :-D

reagovat
LuckyK.
05. ledna 2018, 09:24
0

Já mám traxxas rustler, robitronic brushless combo, taky 3500kv.....jede to jako ďas :D akorát na to už bohužel nemám moc času. Jináč na značku Traxxas nedám dopustit, sice si to nechají zaplatit, ale zpracování a výdrž je příkladná, ve výsledku to vyjde mnohem levněji než provozovat nějaké levné Himoto apod...kde mi odcházely díly snad každou projížďku a to nebylo ani zdaleka tak výkonný, to pak člověka dost otráví. Jinak koukám, že používáš stejný gumy a vlastně i tyhle disky mám taky (mám víc sad), takže cenu bohužel musim potvrdit, hlavně to neni sranda s tim výkonem odchazeji jako na běžícím pásu

Irwinek
05. ledna 2018, 14:51
0

Mám tyhle spíš na okrasu :-D nemám v okolí písek atd, na kterých prý předek dobře drží směr. Pro jízdu v terénu používám klasiku pro slashe - nejlepší asi Kumho a na asfalt anakondy - jsou tvrdší a víc vydrží. Z těhle na zadku mizí " vzorek " před očima, ale třeba mám jen špatný vložky :-(

LuckyK.
08. ledna 2018, 13:02
0

jojo anacondy používám taky, přesně s těmae "black chrome" diskama...na asfalt jsou mnohem lepší a nemizí, to je pravda, ale s plynem to chce manipulovat opravdu citlivě, jinak je okamžitě pálím :D naproti tomu ty pneumatiky "alias" ty se nepálí, ale jsou to tak 3-4 pořádný projížďky na tvrdém povrchu a jsou hotový...

Irwinek
09. ledna 2018, 10:53
0

No já mám ještě oproti Tobě tu nevýhodu, že slash je o cca půl kila těžší, což je při těhle výkonech dost znát :-D Zas je ale ta váha maličko líp rozložená

LuckyK.
10. ledna 2018, 08:42
0

to je pravda, ja mam na rustleru vepředu domontovaný extra závaží, aby to bylo váhově vyrovnanější :-D

sp
spooon
31. prosince 2017, 15:56
1

běžte do pr*ele, už mám dost drahejch koníčků :-D

reagovat
Irwinek
31. prosince 2017, 16:09
0

Vem to za jiný konec, auto si kup přes modelbazar, a když budeš jen jezdit, tak budou náklady minimální - baterka navíc, nějaká nabíječka a olej do tlumičů. Za rok a půl, co jezdím s bestií, tak jsem skutečně zničil jen jedno rameno za cca 130 Kč a pár ložisek po 45 Kč. Zbytek už je fakt jen snaha o zlepšení :-D
Jako drahý koníček vidím manželčino nadšení pro Pandoru :-D " Tunění " různými přívěšky stojí ranec a ještě musíš stát předlouhou frontu :-D

sp
spooon
31. prosince 2017, 18:45
0

když sem teď jen letmo kouknul na ceny bazarových el. aut, tak by to nebyla zas taková darda, což je pravda. Ale následující min. rok se ponese v duchu rekonstrukce bydla, takže ani čas na to nebude. Tím ovšem nechci říct, že se někdy do světa RC autíček nepodívám :-D
tak díky, no...krom reálných aut a zbraní, abych ještě šetřil na tohle. Tak jen doufám, že se mi alespoň v kryptoměnách podařilo zainvestovat, abych to vše finančně utáhl :-D

BTW: stejně by mě lákal víc spalovák.
O "nákaze" pandora jsem teď zaslechl náhodou od servírky v hospodě. Tak snad o tom žena neví :-D Ale jako obchodní model to maj dotažený k dokonalosti, takhle rejžovat na cetkách...

cr
crhy
31. prosince 2017, 17:05
0

Já raději také Elektro, na zimu se zavřít do dílny je to ten nejlepší koníček...
Peněz to stojí hóóódně, ale když je to už v kupě, tak potom už takové další náklady nejsou.
Tady je můj E maxx (RPM ramena, bulkheady, celkový repas po koupi, nová kastle, nové combo atd...)

reagovat
Irwinek
31. prosince 2017, 17:41
0

Hezkej kousek :-D

cr
crhy
31. prosince 2017, 17:55
0

Díky, snažil jsem se...teď je mi líto s tím jít do tý plískanice ven :-D, asi počkám, až bude hezky...
Každopádně by jsem chtěl ještě na 4ch dodělat osvětlení.
Když jsem ho v Listopadu kupoval jetýho a v základu, myslel jsem si, že to bude hlavně pro kluka, ale již po týdnu jsem zjistil, že je to spíše pro mě...Ale děti z toho mají taky radost, to jako jo.

Irwinek
31. prosince 2017, 18:11
0

Tak si kup ještě něco do bytu, já mám mini-z owerland Cadilac Escalade, na plovoučce zvládne i drifty :-D

cr
crhy
31. prosince 2017, 18:47
0

Hmm, teď jsem na to koukal, je to pěkňoučký, ceny za verzi Brushless 4wd masakr... velmi drahý domácí poježdění, ale hezký to je...

cr
crhy
31. prosince 2017, 21:14
0

Tip parádní. Nascar moc pěkný, bohužel peníze nyní musím sypat jinam (děti, nářadí, barák,skůtr.,auta, dovolená, však to každý zná) Na příští zimu ale popřemýšlým, slibuji

Irwinek
31. prosince 2017, 21:35
0

Ani mi nemluv, letos jsem vykrvácel do půdní vestavby a nakonec před vánocema do auta , no a něco málo i do rc :-D

cr
crhy
31. prosince 2017, 21:55
0

Jsem rád, že nekrvácím sám... ????

cr
crhy
31. prosince 2017, 21:58
0

Ty otazníky jsou smajlík, ale tenhle web to holt nepřelousknul... :-D

Irwinek
31. prosince 2017, 22:06
0

Nad tím nepřemýšlím, můj mobil místo smajlíků od větší části rodiny přijímá obdélníčky apod :-D

cr
crhy
31. prosince 2017, 17:57
0

:-D Je to prostě takový další auto do rodiny...

reagovat
Pólin
01. ledna 2018, 10:23
0

Bylo by huste postavit auto s takovym podvozkem v realne velikosti pro lidi. Myslim, ze Baja trucky jsou oproti tomuto v meritku stale trochu vice "onroad":) jinak zda se mi to, nebo mas nejakou vymazlenou garaz? Ja mam takovou hnusnou cernou diru a rad bych rekonstruoval...

M P
01. ledna 2018, 13:23
0

By ty lidi zemřeli asi velmi rychle :D myslím, že trophy truck, případně stadium truck jsou šílené až až :D

cr
crhy
01. ledna 2018, 14:27
0

Bohužel nejsem vlastník garáže, toto je můj mini kamrlík :-D

krab
01. ledna 2018, 17:11
0

Já myslim, že Ariel Nomad je odpovědí na otázku zhmotnělého RC modelu :)
http://www.arielmotor.co.uk/nomad/

Snowman000
31. prosince 2017, 19:58
0

Za toto velky obdiv za tieto povozy!!!
Tak ja tu budem trosku za sr*ca, ale ja nedam dopustit na prtavy Hot Wheels Nitro Speeders :D


Skoda ze uz sa nedaju zohnat novy...ak ale mate par kaciek tak na Ebayi sa nejaky obcas objavi :)

reagovat
Ka
Kalezar
01. ledna 2018, 17:17
0

Traxxas je super značka, zatím mám od nich tenhle kousek s menší upravou.

reagovat
cr
crhy
01. ledna 2018, 20:19
0

Traxxas no1. Akorát si ty USA hajzlíci za to nechají tučně zaplatit.
Pěkný WRC

Irwinek
01. ledna 2018, 20:29
0

Ještě je škoda, že to amíci nevyráběj :-( Malajsie sice dobrá, ale tak by to zas mohlo být levnější, ne?
A následnej tuning od Integy a spol , to už je kapitola sama o sobě:-(

cr
crhy
01. ledna 2018, 21:18
0

Ano, Amíci toho všeobecně ve svý zemičce moc nevyrábějí. Nicméně schrábnou cash...
Tuning... to je kapitola sama pro sebe

Ka
Kalezar
02. ledna 2018, 10:55
0

Je pravda že značka Traxxas co se týče cena/výkon není zrovna ideální a značka je opravdu drahá. Ale ohledně WRC jsem moc možností neměl. Co se týče ostatních modelů tak používám jiné značky. Třeba FASTTRUCK 4 RTR BRUSHLESS, u tohohle je cena/výkon super.
Přijde mi že Traxxas používá levné díly jako které si nechává dobře zaplatit. Už od začátku kdy jsem si RC pořídim mám sem tam problém. Takže asi tak..... :-)

Irwinek
02. ledna 2018, 12:18
0

Mezi námi, ceny dílů mezi fasttruck a traxxas jsou v podstatě shodné. Já řešil jen problém se stejnosměrným motorem, až jsem kapituloval a šel do stříďáku. Jinak jsem řešil jen jedno zlomené rameno a ložiska a spury. Zbytek vydržel neskutečné, spousta dílů je ještě po prvním majiteli.
já zas nechtěl kola venku, takže výběr se v podstatě zůžil na sc. Losina už mi přišla dost drahá a hlavně se mi líbil rozkres dílů v astře.
Když kouknu na ceny, tak do mini-z od kyosha jsem nacpal větší ranec - už jen sada ložisek vyjde na 1000 kč za sadu 7 - mi kusů, a to má autíčko okolo 10 cm a venku trpí, i když vyjede neskutečné.
Jinak jsem se zásobil spoustou dílů za víc než slušné ceny u končícího rc kinga ( slevy klidně 90% ), takže mám co lámat :-D

Ka
Kalezar
02. ledna 2018, 15:22
0

Spíše jsem řešil počáteční cenu. Když za FastTruck dám 6tis. A mám tam střídavý motor a baterku a u Traxxas mam stejnosmerny bez baterky a bez nabíječky. Tak po upgrade na střídavý mě auto vyjde minimálně jednou tak dráž. U Traxxas jde asi hodně o značku.
Sem tam urvané rameno nebo nějaký kloub řeším stále. Na co mít takové auto když se s tím člověk nemůže vyblbnout :-)

Irwinek
02. ledna 2018, 21:03
0

rozumnej přístup :-D někdo si myslí, že si koupí auto, bude s ním dělat psí kusy a nikdy se nic nezničí a neopotřebuje. Kdyý jsem začínal silnice, tak jsem přední ramena kupoval snad každé pondělí :-D

tomyks
02. ledna 2018, 09:23
0

Je to parada, ale neni nad to zapnout baterku a jet. Jeste predloni jsem trochu brazdil moravske RC rally, ale sezonu 2017 jsem kompletne zazdil. Ted cekam az junior povyroste.

reagovat
Na
Napuram
02. ledna 2018, 11:57
0

Omlouvám se za šťouravost, ale jako oldskůl leteckému modeláři se mi nepozdává hned několik věcí v článku. 1.modelářské 2-taktní motory se žhavící svíčkou jsou primárně určeny ke spalování obyčejného metanolu s olejem. Nitrometan se přidává cca. 5-30% a to hlavně kvůli klidnému volnoběhu, jednoduchému seřizování směsi a plynulému přechodu otáček. Teprve pro palivo bez nitrometanu je seřízení kumštem pro fajnšmekry. 2.Nedovedu si představit oxidaci metanolu, nitrometanu, nebo syntetického oleje při které vzniká slzný plyn, jelikož žádná z těchto látek neobsahuje chlor+aceton, nebo brom+aceton. 3.Pokud by ten motor točil 40 000 otáček, tak už ho neuslyšíš, jelikož zvuk jím vydávaný bude míti frekvenci 40kHz a slyšel bys maximálně zoufalý řev psů na kilometry daleko. Jestli ten zvuk slyšíš, z hlediska fyziologie lidského těla musí mít do 20kHz. No a tohle klidně poděl 2x pro takhle velký motor.

reagovat
Jan Machač
02. ledna 2018, 12:15
0

Ad nitro: Jezdil jsem na 25 - 30% nitrometanu, ve výsledku je to ta sloučenina, která pomáhá snadněji a rychleji detonovat. Empiricky čím více nitra, tím líp to jede, ale tím hůř to maže (ze zjevných příčin).

Ad slzák: Nevím, jaký plyun se uvolňuje, nejsem chemik, ale rozhodně se ten plyn chová dosti podobně jako slzák. Doporučuju vyzkoušet ;-)

Ad otáčky: Jde o specifikace výrobce, které byly několikrát ověřeny...

Na
Napuram
02. ledna 2018, 12:07
0

add.3 můj poobědní slaboduchý omyl....666Hz@40 000rpm. Pardón.

reagovat
Irwinek
02. ledna 2018, 12:29
0

Nedaří se mi teď stáhnout link, ale zkuste na youtube RC Cars vs Real car :-D
no a pak se i u nás dá koupit autíčka v m 1:10 s maximálkou v základu 115 km/h- ovšem praktické užití už je jen minimální :-(
já se odzpřevodoval někam mezi 60 a 70 km/h a stejně mám semtam problémy udržet to ( no ono i absencí TSM a částečně též tím, že bestie je RWD :-D

reagovat
Ka
Kalezar
02. ledna 2018, 15:28
0

Ta rychlost je fakt. Po upgradu jsem se těším jak budu jezdit pres 100km/hod a více a zjistil jsem že to není možné. Pokud nejde o silniční auto na hladkém a rovném povrchu. Tak na takové rychlosti je jasné že můžete auto testovat leda na crash testy :-D. Jezdim jen na pul plynu a i tak auto neudrzim na vozovce.

ho
honziss
02. ledna 2018, 13:44
0

Ja se od podobnych hracek propracoval k 10ti letum zavodeni v ruznych kategoriich od 1:18 ET az po 1:5 Porsche Cup. Jako konicek je to bozi, ale doporucit ho muzu jen dobre zajistenym jedincum :)

reagovat
ho
honziss
02. ledna 2018, 13:48
0

Ladeni spalovaku je nekonecny, ne nadarmo maj profi jezdci zvlast mechanika jen na motor. Ne ze by s u elekter nic ladit nemuselo, ale prace v depu je to polovicni.

reagovat
Irwinek
02. ledna 2018, 20:46
0

Nedaří se mi teď stáhnout link, ale zkuste na youtube RC Cars vs Real car :-D
no a pak se i u nás dá koupit autíčka v m 1:10 s maximálkou v základu 115 km/h- ovšem praktické užití už je jen minimální :-(
já se odzpřevodoval někam mezi 60 a 70 km/h a stejně mám semtam problémy udržet to ( no ono i absencí TSM a částečně též tím, že bestie je

reagovat
Irwinek
02. ledna 2018, 21:01
0

no tak tohle je důsledek seknutí pc :-( někde to zůstalo viset



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem