načítám data...

Toyota Proace City: Podařené Berlingo

Toyota Proace City je dalším dítětem spolupráce Toyoty a koncernu PSA. Ničím zásadním nepřekvapí, ale to neznamená, že by byla špatná.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Toyota Proace City: Podařené Berlingo

Tohle auto jste na stránkách Autíčkáře už určitě potkali. Teda – ne tohle konkrétní, ale jeho sourozence. Ať už od Peugeotu, Opelu, nebo Citroënu. Skuteční petrolheadi pravděpodobně vyčkávají na temperamentní italskou verzi, letos se tento přepravník totiž pravděpodobně ukáže i jako Fiat Dobló. Já jsem ale, jako správný JDM nadšenec a milovník spolehlivých vozů zvolil Toyotu. 

To je samozřejmě řečeno s nadsázkou. Až na lehce přepracovanou příď je to pořád stejné auto. Pod kapotou chrochtá jeden a půl litrový naftový čtyřválec, označený site “po Toyotovsku” D4-D, ale ve skutečnosti je to samozřejmě osvědčený a povedený BlueHDI od PSA. V kombinaci s manuálním šestikvaltem jezdí poměrně radostně a také levně. Šest a půl na sto je na malou dodávku pěkná hodnota. 

20210321_160741.gif

Ke vzhledu vozu není mnoho co říci. Je to zkrátka krabička, která je směrem dopředu trochu zkosená, aby bylo aerodynamice učiněno zadost. Ani tmavomodrá metalíza, lakovaná kola, nebo chromované doplňky neskryjí prvoplánovou užitkovost tohoto vozu. To ale vůbec nevadí, tohle nemá být auto z plakátu. “Čumák” ve stylu Toyoty je narozdíl od Citroënu jednodušší a konzervativnější, trochu z dálky připomíná nové Caddy. 

Interiér Proace City se až logo na volantu stoprocentně shoduje s Berlingem. To je vlastně docela dobrá zpráva, ze všech tří variant (Peugeot, Opel, Citroën) je pravděpodobně nejkonzervativnější a nejlépe ergonomicky zvládnutý. Máme tu analogové budíky doplněné jednoduchým přehledným displejem, infotainment slouží pouze k ovládání radia, navigace a telefonu, funguje na něm spolehlivě Android auto/Apple Car Play a hlasitost se tu nastavuje pěkně po staru kolečkem. Tlačítka jsou velká, mají jasné popisky a najdete je na očekávatelných místech. Co chcete víc?

Všude je spousta místa na odkládání věcí, masivní jeskyně ve středové konzoli pojme týdenní nákup pro menší rodinu, dvě schránky před spolujezdcem také překvapují svoji hloubkou. k tomu je tu ještě praktické uložiště nad přístrojovou deskou a také dvě velké police nad hlavami posádky. Odkaz Berlinga Multispace zde stále žije a vzkvétá, rozhodně se tu nesetkáte s tím, že by nebylo kam odložit věci, co nosíte po kapsách. Na druhou stranu je pak občas těžké si vzpomenout, do které z mnoha poliček že jste to tu peněženku zahodili.

Díky krabicoidní stavbě karoserie má posádka dost místa ve všech směrech, na zadní sedadla se snadno přistupuje skrze dvoje šoupací dveře, početnější rodiny jistě zaujme trojice ISOFIXů. Vše je jednoduché, omyvatelné, funkční a nezáludné. 

Po týdnu soužití musím konstatovat, že nová Proace City je za mě pravděpodobně nejpovedenejší Citroën Berlingo, který si z Peugeotů Rifter a Opelů Combo můžete vybrat. Přední partie vozu od Toyoty se mi líbí z nabízených možností nejvíce a ač to zní bizarně, tabulky jasně ukazují, že právě toyotí verze tohoto vozu ztrácí na hodnotě nejpomaleji. Přímé srovnání ceníkových cen sice odkryje, že Toyota vychází nejdráže, ale rychlá kontrola cen skladových zásob rozdíly rázem maže. Opět se tak potvrzuje, že japonská značka je volbou rozumu.

 

Verdikt

Nečekejte nic převratného. Toyota Proace City je další z mnoha reinkarnací toho pořád stejného evropského pick-upu od PSA. Je to slušné užitkové auto za rozumnou cenu, s trochu jiným předkem a novým designem kol. Pokud se po takovém voze poohlížíte, toyotí předek se vám z těch čtyř dostupných možností líbí nejvíce a netoužíte po i-cockpitu, klidně si ji kupte. Mezi sousedy budete za znalce, který ví, že Toyoty jsou držáky a nějakého francouze by si přece nepořídil…

20210321_171012.gif

Technické údaje

Motor: čtyřválec turbodiesel 1 499 cm3
Výkon: 96 kW (130 koní) v 3 750 ot./min
Točivý moment: 300 Nm v 1 750 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 184 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s 
Průměrná spotřeba: 4,5/6,3 (udávaná/v testu) [l/100km]
Základní cena testovaného vozu: 545.900 Kč 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RadekZak
30. března 2021, 13:09
7

Zajímavé zpestření všedního testu pomocí hýbacích obrázků :-) Že by Autíčkář.cz mířil trochu směrem k těm videím, po kterých se tu občas volá? :-D Za mě palec nahoru, jen to trochu vychytat a může to být fajn alespoň takto.

reagovat
Jaromír
30. března 2021, 15:11
3

To si beztak Kubajz koupil novy mobil a chce zamachrovat.

Jakub Pospíšil
30. března 2021, 20:07
9

Ve skutečnosti je to mnohem lepší příběh. Jeník Machač pomohl nějaké dívce s odvozem nádobí. Ta mu lascivním hlasem řekla, že si za to může vzít co chce a on si vzal její gimbal, co nepoužívala. A já mu ho teď na chvíli sebral a zkouším s ním věci.
-
Komentář upraven 30. 3. 2021, 20:08:25

eLzyx
30. března 2021, 14:57
5

je docela smutný, když má jedno auto na výběr více znáčků na kapotě (4 u nás, po světě ještě i více), než je na výběr z jeho motorů (dva?).

reagovat
vojtacz
30. března 2021, 17:06
0

Otec si Proace pořídil ve stejné motorizaci, výbavě a dokonce i barvě vloni na podzim. Akorát s automatem. Jezdí to na dodávku pěkně, řadí plynule (má to dokonce pádla!), spotřeba kolem 5,5l. Pro řemeslníka ideální. Ale skutečně je ze všech čtyř sourozenců nejdražší a konfigurace je dost omezená - dá se vybrat jenom z předpřipravených packetů, ale nikoliv jednotlivých prvků výbavy. Takže bohužel nešlo vybrat nejvyšší výbavu ale bez panoramatické střechy. A vyhřívané sedačky dealer nabízel formou "dělá se to tak, že se rozšijí a dodatečně se do nich vloží vyhřívací dečka".

reagovat
Ronoath
30. března 2021, 17:40
3

Hele, ty Gify jsou dobrý nápad! Většinou se mi nechce rozjíždět externí služby typu YouTube, takhle by mohlo být obejito mobilem každé auto. Úplně to stačí k bližšímu uvedení do celkového designu auta.

reagovat
Avex
30. března 2021, 18:05
1

Na první pohled sem se leknul, že to je VW :D. Ten předek vypadá jak ten jejich novej design.

reagovat
Fr
Frodo
30. března 2021, 19:06
3

Necelý týden ho mám doma. Sice měl být původně Combo, ale nakonec jsem kvůli ceně skončil u Berlinga. Nejsilnější nafta, druhá nejvyšší výbava, XL. A jsem nadšený. Má to sice pár mušek, ale ty vycházejí z bezkonkurenční ceny. Nemá to úplně top plasty uvnitř, systém čtení dopravních značek je lehce srandovní, utíkají tomu detaily ve zpracování, systém pro udržení v pruhu se musí vypínat, protože je otravný.... Ale zbytek bomba. Silný a úsporný motor, pohodový podvozek, opravdu hodně místa, příjemné ovládání, dobrá světla, variabilita. Za cenu do půl míče jsem dlouho hledal auto pro rodinu. U tohohle jsem šel trochu na riziko, místo osvědčeného focuse v kombíku, ale nelituji. To auto opravdu splní svoji funkci dokonale.

reagovat
JanSevera
31. března 2021, 12:28
0

Ten předek se nepovedl. Vypadá to divně. Jako ten VW. Ale na něm to docela ujde. Takže Toyota změní jedinou věc a udělá tohle? To se jim teda fakt nepovedlo. Co to s těma japonskejma automobilkama poslední dobou je? Třeba u Suzuki převezmou celou Corollu a jediný, co mají vymyslet je název a tak vyberou Swace. Co to je? :D

reagovat
eLzyx
31. března 2021, 16:27
3

ono je to jednoduchý - evropský trh je tak "turbulentní", že se jim nevyplatí nic vyvíjet. Takže si raději obrandují nějakou místní techniku, aby udrželi značku na trhu a pravděpodobně (snad) se nyní soustředí na vývoj buďto fullbaterkáče, nebo vodíková auta, které by se tu mohly prodávat déle jak 5 let. Vždyť je to pomalu co tři roky nová euro norma.

Jenda_K
31. března 2021, 22:54
1

Spíš na Evropu kašlou jako na celek, na zeměkouli je mnoho jiných a perspektivnějších trhů bez CO2 šíleností.

fr
frite
dnes v 07:58
0

A které trhy by to měly být?

ma
marx
01. dubna 2021, 12:11
0

Ja som rozmýšlal nad dlhou, 7 miestnou verziou. O tej mi bolo tvrdené, že by mala mať isofixy aj v tretej rade - to môže byť pre niekoho dôležitá informácia. Ale kritický problém nakoniec inde. Šoférovi (mne, cca 190cm) sa tam nezmestí pravé koleno kvôli tomu stredovému tunelu.

reagovat
Fr
Frodo
01. dubna 2021, 16:12
0

Není problém vybrat verzi bez toho středového tunelu.

ma
marx
05. dubna 2021, 20:22
0

Tak to je fajn. Vlani, keď prišla na trh, to bolo vo všetkých verziách, ktoré mi prišli rozumné (automat + parkovacia kamera + sklopné sedadlá, 7 miest)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP 1973
Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP

1973 rok výroby
211 koní výkon
7 456 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem

Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw  2013
Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw

2013 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C c280 1995
Mercedes-Benz Třídy C c280

1995 rok výroby
193 koní výkon
2 799 ccm objem

GMC Savana 1500 5.3 Vortec AWD 2003
GMC Savana 1500 5.3 Vortec AWD

2003 rok výroby
310 koní výkon
5 ccm objem