načítám data...

Peugeot Rifter Active 1.5 BlueHDi 100 MAN 5: Prostě dělník

Malé dodávky zosobněné nesmrtelnými Citroeny počínaje C15D mám rád. Na nic si nehrají, kadlají a jezdí po světě se všemožným haraburdím bez ohledu na to, kolik upatlaných lidí do nich naložíte

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Peugeot Rifter Active 1.5 BlueHDi 100 MAN 5: Prostě dělník

Rifter je sourozencem Berlinga, takže jeho rodokmen je prosátý výlety do přírody, stěhováním štaflí a kýbly rozlité barvy v kufru. A jízdně mu těžko něco vytýkat. Na poměry vysoké krabice bez sportovních ambicí se chová ukázněně, bambelá jen tak příjemně a je pohodlný. Diesel není třeba točit a všechno tak nějak svádí k tomu, aby si člověk po tvrdé práci naladil Helenku Vondráčkovou, otevřel nealko lahváčka a v klídku v pohodě dobrblal malým pracantem domů k milující milence.

V interieru nejsou hektary kůže, ani designové rámečky, ale všechny ovládcí prvky vypadají, že se z nich bude dobře umývat Balakryl. A že ulomit nebo prodřít je, bude oříšek i pro skutečně neohrabaného pokrývače. Navíc se dají sedadla skutečně jednoduše sklápět jednou rukou a jsou v rámci možností pohodlná. Rádio hraje slušně i když vypadá značně komicky, nepamatuje si bluetooth párování a má špatný příjem, ale tak nějak mi to celé dělalo radost svou snahou být užitečné, levné, odolné a až pak nějak jakože "designové".

Jenže je tu taky fakt, že se veškeré nastavování provádí "hráběmi". Tedy máte několik poloh ve kterých můžete sedačkami a vším ostatním pohybovat a nemáte plynulé "kolečko" jako třeba ve škodovce stodvacítce. To mě mrzí ale i na dražších autech. Ale taky i-cockpit. To je to, když máte budíky ne pod, ale nad volantem. Při prvním setkání jsem si pobaveně představil sama sebe jako tlustého řemeslníka, kterak si onen ze všech stran hranatý a maličký volantek zarazím v břich a pojedu vstříc dobrodružství, leč… Nemám dost břich. Osobně se přiznám, že jsem snahu vyměnit pozici budíků a volantu neporozuměl a tudíž ji nechci hanit nějak principiálně, ale přesto vzpomenu pár mých bludných myšlenek:

  1. Malý volant je hranatý ze všech stran, to mi nevyhovuje a navíc… Není na něj periferním viděním příliš vidět a ani jeho hranatost vám pozici řízení neprozradí, protože… Je všude.
  2. Malý volant je daleko od okna a není zrovna přeposilovaný, takže nějaká jízda kdy řídíte jednou rukou opřenou o okno bolí. A to nejen mou rachitickou postavu.
  3. Fakt nešly ty budíky udělat nějak jinak? Nějak aby nevypadaly, že je někdo jen násilím zpod volantu vyrval a dal jinam? Rafičky jsou krásné, vše je čitelné, ale ten pocit, že se stejný budíky i montují pod volant je… No možná jen můj.

Takže fanouškem i-cockpitu asi nebudu, přesto bych tohodle pracanta jen za divnosti kolem volantu nezatracoval. Ostatně stejná firma vám prodá i Citroen a ten má volant a vše kolem tradiční.

Je zde však párek detailů, které mi přišly…nešťastné. Předně ovladač klimatizace je popsán stupněmi, ale funguje jen jako kohout otevření teplé vody z motoru, tedy v momentě, kdy úsporný diesel jen tak prkotá v koloně moc netopí a po cestě na dálnici do kopce je vám pak horko. Nastavení na 18 stupňů bylo v zimě tak akorát. No. Kdyby tam nebyla ta čísla, přešel bych to mlčením. Středová konzole je navíc horká tak, že se v ní topí čokoláda. V zimě. A pak blinkry. Auto má trojblik, jak se sluší. Jenže se mi nesčetněkrát stalo, že po vypnutí blinkru sepl na opačnou stranu a já tak blikal tam a zpátky jako pitomec. Možná je to obojí jen vada kusu, ale i tak. Nepotěšilo mě to.

Závěr

Pegeot Rifter staví na solidním základu slušného dieselu, robustní kabiny a poddajného a pohodlného podvozku. Bohužel i-cockpit mi nevyhovuje a dva malé detaily z nichž jeden vypadá čistě jako malý marketingový podvůdek mne rozmrzely. Osobně bych si šel osahat Citroen a ty dva detaily asi jen vyreklamoval. Jó holt asi nejsem jako starej mládenec cílovka. Vám se ale může i-cockpit líbit a budete spokojení. Musím přiznat, že točit malinkým volantíkem v pražském provozu bylo milé. A celý automobil i se svými chybami je pořád ten hodný a klidný pes ochotný kdykoli někam vyrazit.

 

Technické údaje:

Motor: Turbodiesel 1.5 BlueHDi, 75kw, 220Nm
Max. rychlost: Udávaná: 175km/h, v testu: 170km/h
Spotřeba kombinovaná: udávaná 4.8, v testu 6.1
Délka 4403mm, výška 1878mm, šířka 2107mm.
Užitečná hmotnost: 601kg.
Kufr: 597litrů!! ;-)
Cena testovaného kusu: cca 450 000Kč.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

La
Larin
24. února 2019, 12:26
0

Ty světla na nočních fotkách vypadají jak s HID sadou.

reagovat
bitner
25. února 2019, 10:14
1

"Max. rychlost: Udávaná: 175km/h, v testu: 170km/h"
LOL
Puvodne jsem to nechtel cist, ale kdyz jsem videl autora, zkonzumoval jsem to jak toho lahvace. Tohle byla 12°.

reagovat
Ha
Habakukk
25. února 2019, 11:04
0

No ten interiér je tedy pěkně hnusé.

reagovat
Pochtli
25. února 2019, 14:15
0

Ten volant jakoby tam vůbec nepatřil..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem