načítám data...

Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Selection: Opravdu už nepotřebujeme diesel?

Toyota Corolla hlásí návrat na český trh v plné polní. Má co nabídnout i konzervativnímu tuzemskému zákazníkovi, který je zvyklý na vznětový motor?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Corolla je zpět. Ehm, cože? Vždyť tu byla celou dobu. No, byla a zároveň nebyla. Corolla tu doposud byla jen jako sedan. Hatchback a kombi jsme vídali pod označením Auris. Těžko říct, proč tomu tak bylo, nicméně teď už je to všechno Corolla. A tak je to správně. Kolega Jeník si před časem vyzkoušel červený hatchback, v trendy výbavě Selection a s tím slabším hybridem pod kapotou. A byl z toho takový rozpolcený. Spousta věcí se mu zamlouvala, ale našlo se i pár mušek (dobře, možná spíš much), kterým by se Toyota mohla vyhnout. Já se na kombíkovou Corollu těšil, neb jsem někde zahlédl, že je ve fleetu s tím silnějším hybridem, který řeší část z těch mušek, především stran dynamiky vozu. Ale jak už tak bývá, když se člověk na něco těší, často to nedopadne podle předpokladů. Takže jsem dostal kombík v trendy výbavě Selection se slabším hybridem. A byl jsem z toho takový rozpolcený. 

Co se povedlo na jedničku, to je bezpochyby vnější design. Corolla vypadá skvěle. Jestli zastáváte názor, že Toyoty jsou obecně nudné a nezajímavé, pak musím říct, že nová modelová tohle tvrzení staví na hlavu. Však se podívejte na novou RAV4, nebo Camry či C-HR. To všechno jsou na první pohled sebevědomá a designově výrazná auta. A vévodí tomu právě nová Corolla. Její výraz je nezaměnitelný, zajímavý a na hony vzdálený nijakému designu minulého Aurisu. Ostře řezané přední světlomety si s ničím jiným nespletete. Vkusně je vyřešen i velký nasávací otvor na přídi. Boční profil je klasicky kombíkový, tady překvapení nehledejte. Chválím však, že linka zadních oken nestoupá tak rychle, jako u jiných kombíků a díky tomu je uvnitř dost světla a z auta je vidět. Zadní část je o poznání masivnější než opticky štíhlý předek, ale také vypadá povedeně. Přestože jsme Corollu dostali v asi nejnudnější barvě (pomáhá kontrastní lakování střechy), co může být, jako celek to auto prostě vypadá dobře. Tohle se Toyotě opravdu povedlo a ze šedé myšky, která seděla v koutě (Auris) se stal sebevědomý lev salónů, který na sebe strhává pozornost kamkoli přijde. Příjemná změna. 

Škoda jen, že to samé nelze říct o interiéru. Ne, že by byl nějak špatný, nebo snad nekvalitní. Je takový nijaký. Jasně, najdeme tu ozvláštnění v podobě prošívání červenou nití (občas trochu přemýšlím, k čemu je dobré prošívat plastové panely), nebo opravdu dobré a pohodlné sedačky, přes které se však nenatáhnete dozadu do dětské sedačky. Přesto mám z interiéru pocit, že to šlo udělat lépe. Tím spíš, když Toyota zvládla vytvořit tak přitažlivý zevnějšek. Po stránce kvality je vše v nejlepším pořádku. Nikde nic nevrže, nemlátí, všechno je sestavené tak, jak se sluší a patří. Ergonomie je také bez větších výhrad. Důležité funkce mají samostatné tlačítko, které je při ruce. Dokonce i na infotainmentu zůstala fyzická tlačítka. Akorát jsou tak maličká, že by možná bylo lepší, kdyby tam vůbec nebyla. A u multimediálního systému ještě chvilku zůstanu. Já vím, že Toyota slíbila příchod novějšího infotainmentu, ale včera bylo pozdě. Uživatelské prostředí téhle verze je nehezké a zastaralé. Nepatří mezi nejrychlejší a fakt, že v roce 2019 nepodporuje protokoly Android Auto a Carplay, není ani k smíchu. Osobně mi chybělo o něco více odkládacích ploch uvnitř, ale to je záležitost vkusu konkrétního uživatele. Vyprostit však PET flašku, která má víc jak půl litru, ze zavřených dveřích nápadně připomíná lovení ježka v kleci. Pochválit musím displej mezi budíky, který má několik možností nastavení, je přehledný a k dokonalosti mu chybí snad je zobrazování mapových podkladů. Abyste mě nechápali špatně, interiér Corolly není tak špatný, jak to možná vyznívá z předchozích řádků. Jen neumí být tak přesvědčivý, jako vnější design což zamrzí, protože uvnitř vozu tráví jeho majitel většinu času. 

Kompaktní kombík často slouží jako hlavní rodinné auto, a proto je u něj otázka praktičnosti poměrně důležitá. Co se rozměrů a variability týče, pak nemá Corolla TS problém. V podélném směru je dostatek místa, na šířku jakbysmet. Snad jen nad hlavou bych uvítal pár centimetrů navíc. Kufr svými rozměry také nezklame, byť velkou část z oněch papírových 596 litrů hledejte pod podlážkou. Výtku ohledně praktičnosti tak mám v podstatě jednu jedinou, zadní dveře. Ty nejsou dostatečně rozměrné, takže urostlejší člověk se na zadní sedačky souká jak do tanku a neotevírají se v rozumném úhlu, takže ukotvení dětské autosedačky vyžaduje lehkou gymnastickou průpravu. 

Toyota u nové Corolly vsadila výhradně na zážehové a hybridní pohonné jednotky. Pokud rádi spalujete naftu, tady štěstí nehledejte. Japonci tvrdí, že jejich hybrid už zvládne plnohodnotně nahradit malé naftové motory, které používá konkurence. Je to pravda? No, částečně ano. Především v oblasti efektivity sbírá hybridní systém kladné body. Po městě se pohybuje až s neuvěřitelnou spotřebou. Pokud se nebudete hlídat, a budete jezdit svižně, tak se dostanete někam k hranici pěti litrů. V eco režimu (který tady má opravdu smysl a rozhodně doporučuji jej používat) systém využívá mnohem více akumulátor a s trochou předvídavosti budete jezdit za přibližně 4 litry bez nějakého omezování. A jestli ve pro vás ušetření každého halíře životním posláním věřte, že to jde i za míň, ale tam už se nedá mluvit o běžném jízdním komfortu. Můj rekord, v sobotu ráno ze severního okraje Prahy až na Prahu 6 do Dejvic, byl přesně 1.8 l/100km na této krátké 11 km dlouhé trase. Městský provoz tedy hybrid zvládá skvěle, ale to není nic, co bychom nevěděli už dříve. Jak si vede za hranicemi města? Kupodivu lépe, než bych čekal. Ani na okreskách spotřeba neroste nikam do závratných výšin. Corolla umí jet čistě na baterie až do nějakých 110 km/h, což značně pomáhá snižovat spotřebu fosilního paliva. V průměru se budete pohybovat zhruba mezi pěti šesti litry na sto, v závislosti na výškovém profil trasy a tlaku vaší pravé nohy na plynový pedál. A to je pořád velmi slušné. Největším nepřítelem hybridů byla vždy dálnice. Tam se naplno projevily všechny nedostatky onoho řešení a spotřeba rostla do závratných výšin. Dokázala Corolla vyřešit tuhle zapeklitou úlohu? Kupodivu docela ano. Při běžné jízdě (v rámci předpisů) po dálnici zmizí z nádrže 6-7 litrů každých 100 km. A ve chvíli, kdy se jsem přilepil ručičku rychloměru k omezovači rychlosti a držel jí tam prakticky celou cestu, ukázal se na palubním PC hodnota 8,7, což je pořád dobré. Jak ale tušíte, taková provozní efektivita musí být něčím vykoupena. 

Tím vykoupením mám na mysli bídnou dynamiku. A když říkám bídnou, tak nepřeháním ani trochu. V městských rychlostech, kdy pomáhá elektromotor, je Corolla ještě docela svižná. Ze semaforů startuje s vervou a zhruba do takové sedmdesátky zrychluje velmi příjemně. Jenže pak už to začíná být horší a od stovky výš je to vyloženě trápení. Ve rychlostech, kdy se nemůže Corolla plně opřít o elektromotor vám zbývá jen benzínová 1.8 o výkonu mrzkých 98 koní. A to je trochu málo. Točivý moment 142 Nm je k dispozici v 3600 otáčkách, jenže při požadavku na vyšší rychlost, žene planetová převodovka motor někam k pětitisícové hranici, kde už není z čeho brát. Výsledkem je tak nepříjemný hluk od motoru (asi jako když vysavačem nasajete záclony), ale zrychlování se moc nekoná. Celkový výkon hybridního systému je 122 koní. Když však proti tomu postavím běžnou naftovou 1.6 o podobném výkonu, dynamikou je to jak nebe a dudy. Silnější dvoulitr prý funguje mnohem lépe a má vyšší zásobu točivého momentu, takže jestli často jezdíte po dálnici, asi bude lepší připlatit si za něj. Testovaná jednaosmička je opravdu jen pro nenáročné řidiče. 

Mdlá dynamika zamrzí o to víc, že Corolla disponuje poměrně schopným podvozkem. Rychle dává zapomenout na předchozí Auris, který rozhodně nepatřil podvozkově na špičku třídy. Tohle je naopak velmi povedené. Corolla má překvapivě strmé řízení a podvozek, který velmi dlouho odolává projevům nedotáčivosti. Nečekejte sice žádný velký, nebo snad dokonce sportovní zážitek, ale jízda s novou Corollou může být i zajímavá (když vám to motor dovolí). Jízdní komfort nové Corolly je trochu s otazníkem. Zatímco kolega Jeník si u hatchbacku stěžoval na přílišnou tvrdost podvozku, František, který osedlal sedan (test očekávejte v příštích týdnech) si naopak podvozek pochvaloval jako pohodlný. Kombík je někde na půl cesty. A to doslova. Přední náprava zvládne bez potíží pohltit i díru velikosti pasti na mamuty, aby pak ta zadní překvapivě poskočila na ostřejším retardéru. Trochu podezřívám, že za to může umístění baterií. Nejedná se samozřejmě o nic hrozného, ale v kontrastu toho, co zvládne vyžehlit předek, je ono poskočení zádi tak nějak víc vidět. 

Verdikt 

Toyota Corolla je pojem a jsme rádi, že se k nám do Evropy “vrátilo” tohle označení. Své zájemce potěší vnějším designem, uvnitř pak očekávejte typickou japonskou kvalitu. Hybridní pohonné jednotky každého šetřílka nadchnou svou provozní efektivitou. Corolla je dokonalý spotřebič. Není to auto, kvůli kterému budete vstávat v sobotu ráno, abyste se mohli v klidu projet. Ale je to auto, které vás v rámci každodenní použitelnosti nebude ničím štvát. Tedy pokud nejezdíte často po dálnici, pak si musíte chtě nechtě připlatit za silnější dvoulitr. A když už jsme nakousli cenu, pak jste si možná všimli, že jsem se tomuto tématu v textu trochu vyhýbal. Ona totiž Corolla není moc levná. Testovaná konfigurace začíná na 710 tisících a když si připlatíte za mapové podklady a prodlouženou záruku, pak atakujete tři čtvrtě milionu. To není úplně málo za relativně slabý kompaktní kombík, jakkoli vším ostatním nová Corolla celkem boduje.

Technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec 1 798 cm³
Výkon motoru: 98 koní (72 kW) v 5 200 ot./min
Točivý moment: 142 Nm v 3 600 ot./min
Výkon hybridního systému: 122 koní (90 kW)
Převodovka: planetová e-CVT
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 11,1 s
Objem zavazadlového prostoru: 596l 
Provozní hmotnost: 1370 – 1430 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 3,6 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 5,3 l/100 km
Cena od (s danou motorizací): 584 900 Kč (výbava Active)
Cena s danou motorizací a výbavou: 729 800 Kč (výbava Selection)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Verum
02. září 2019, 16:50
0

Takže 2.0 a je to dobrý povoz

reagovat
JanSevera
02. září 2019, 17:21
0

no jo, jen je to dalších 75 tisíc navrch :|

Verum
02. září 2019, 17:24
1

Tak když už mám takové auto, které je nejen do města, tak se to myslím vyplatí a vynechat extra výbavu

ma
martinw
02. září 2019, 20:05
1

Prachy které ušetří člověk za benzín dá za hybridní řešení... ale chápu že tímhle postupem se Toyota uplně zbaví nafty ve většině flotily (...a co teprve až udělají elektrického Land Rovera - to vyjede sedm jezdců apokalypsy :D ). Pokud se hádat o ušetřené palivo tak to umí líp podat RAV4 - u většího vozu je větší rozdíl ve spotřebe oproti TSI motoru.



krab
02. září 2019, 17:56
1

Když bych reagoval na tu řečnickou otázku z nadpisu, tak nějak pomalu přicházím k názoru, že moderní diesel v efektivitě reálnýho provozu není lehké porazit. Dokonce i výkonné benzínové turbomotory umí jet s překvapivou ekonomikou provozu.

Minulý týden jsem projezdil zase v "cizích" autech. První bylo asi na 3 dny Octavia RS (2019) z půjčovny ( Avis má světe div se tyto vozy ve fleetu a i bez příplatku třídy - teda asi pro nás jako firemní stálé zákazníky) a takové to běžné cestování to auto zvládlo s průměrem Praha / mimo Praha : 7.3 litrů. Schválně jsem to měřil, protože mě na tom autě zaujaly 2 věci. Jedna byla reálný výkon 180kw motoru TSI a druhá jeho úspornost. Jako celek k tomu autu mám několik výhrad, ale čistě pasivní bezpečnost - prostě spolehnutí se na to, že auto zrychlí víc než svižně když je nutno, ta byla výborná. A pokud jde takový kombík koupit za cenu ne nepodobnou téhle Corolle TS, je asi víc než jasné co si většina lidí vybere.

A pak jsem měl kvůli recenzi ojetiny do dneška 5 leté Audi A5 Sportback TDI 130kw. A bylo to po delší době zase nějakých pár set km s klasickým koncernovým turbodieselem. Čert vem dieselgate... Ať je to jak je to, tak ačkoli ta A5 zrovna jako vzpomínaná škodovka nejsou etalonem jízdních vlastností a k ideálu mají hodně daleko, ty motory mají prostě efektivní. V Audi je čtyřválec relativně tichý a reálně jezdí tak úsporně, že jsem si až myslel, že tu naftu snad spíš vyrábí než spotřebovává. :)

reagovat
Ju
Junior
02. září 2019, 20:28
0

nejsou jízdní vlastnosti bezpečností spíše aktivní? :)
Akcie nafty rostou s průměrnou rychlostí. 2.0TSI umí za stejně jako 2.0TDI. Dokud se nezačne tlačit.:-)

krab
02. září 2019, 21:58
0

jo, aktivní, to jsem myslel, napsal jsem to obráceně... :)

Fa
Fandatik
02. září 2019, 20:09
-1

Z posledních recenzí mám pocit, že IT výbava je skoro důležitější než mechanika. Sorry jako. Fakt ani u nových aut neřeším pixely u displaye a carplay je pro mě sprosté slovo. U auta tohoto typu si chci pustit rádio, vypnout otravné funkce, nastavit klimatizaci a to vše mechanicky. Nic víc, nic míň. Vše stihnout do 15 vteřin.

Bohužel jsem se nedočetl jaká je Vmax této Corolly. Ale pokud tipnu nějakých 190kmh tak není spotřeba pod 9 litrů špatná, dle článku.
Na druhou stranu před 15ti lety byla spotřeba 10l/100km normální. Benzín nebyl o moc levnější. Ale průměrný plat byl 18k . Dneska je 40k a řešíme, zda auto jezdí za pět nebo za osm?
Kolem roku 2004 jsem jezdil 12-15 litru město ve slabých krámech (z dnešního pohledu). Tak proč řešit pár litrů spotřebu. Samozřejmě nechci jezdit se spotřebou ZILu, ale tohle je bullshit vůbec řešit. Jestli auto jede za 6 nebo za 9 v průměru.

Kdyby udělali mechanicky jednoduché auto, s 4st hydro, small blockem a spotřebou 20 za pár peněz. Tak si můžou těch 95€/gram pokuty dopočítat do ceny a stejně bude levnější než IT hybrid od Toyoty.

reagovat
ma
martinw
02. září 2019, 20:30
0

Však takové malé auto s rozumnou spotřebou existuje v podobě Toyot : Aygo, Yaris, Verso, stará benzínová Corrola - spolehlivý auta pro lidi bez emocí např. pro Japonce ;)

Fa
Fandatik
02. září 2019, 21:01
0

To jsem vůbec nepochopil. Nebo si nějak nevybavuju, že by Toyota dávala do aut "nezničitelný" V8 small block s 3/4 stupňovým hydroměničem spotřebou 15-20 litrů za pár drobných cca. $15k + 3tis EUR pokuty za emise.

ma
martinw
02. září 2019, 22:02
0

...ty atmosférické motory emise plní a jsou nadprůměrně spolehlivé - rozumný kompromis řekl bych, pokud by dělali opravdu "nezničitelná" auta přišli by na buben.

Fa
Fandatik
03. září 2019, 05:19
2

Bylo by fajn, kdyby automobilky musely rozepsat cenu.
Aby bylo vidět kolik jde na ekoteroristické daně.

fr
frite
04. září 2019, 03:38
0

Mainstream zatím bezproblému plní, takze příplatky na pokuty zatím neplatí..

Fa
Fandatik
04. září 2019, 08:33
0

No bez problému bych to neviděl. Ale právě z toho mainstreamu budou ty obří pokuty, jelikož je to hodně kusů a počítá se za flotilu. Takže až zruší možnost odečíst 5% nejméně "ekologických" aut na flotilu a limit se sníží na 95g/km CO2 může to znamenat, že se pokuty budou platit i z milionů prodaných Golfů, atd., které třeba i splní. Navíc ty pokuty nejsou lineární a závisí i na váze vozidla (pravděpodobně úlitba SUV) tak nakonec nemusí být snižování hmotnosti a tím pádem i spotřeby výhodné. To je i důvod proč se FCA domluvili s Teslou, že zařadí jejich flotilu pod sebe. Možná se automobilky rozdělí na další segmenty. Třeba pod značkou Mercedes se budou prodávat pouze modely a motorizace, které plní. A pod značkou Maybach (jako samostatnou automobilkou) ty které neplní.
Fakt mě zajímá jakou formu optimalizace zvolí.

K většině toho bych už nedohledal zdroj. Tak pokud někdo má přesnější a odlišné Info budu za něj rád.

D
D
02. září 2019, 21:08
5

Na to se teším, až si to za 10 až 15 let koupím jako ojetinu. Jsem rád, že se takováto příkladně spolehlivá auta ještě pořád vyrábí. Ekologie by neměla být snahou za každou cenu snižovat spotřebu fosilních paliv do bezvědomí jak se to předvádí u řady současných přeplňovaných motorů, ale vyrobit něco skutečně trvanlivého a ideálně s nízkými servisními náklady jako jsou hybridy od Toyoty.

reagovat
Mrkef
02. září 2019, 21:47
2

K tomuto autu mé napadl příměr. Jako když potkáte krásnou, šťíhlou, pohlednou, sympatickou holku, která vypadá opravdu perfektně. Na první pohled prostě pecka. Poté, co jí oslovíte, zjistíte: vegetarián, abstinent, frigida, vášnivá šachystka.

reagovat
bitner
04. září 2019, 09:13
2

Jako stihla byt muze, ale musi mit poradne kozy a nejaky zadek. Co tam mas dal. Vegetarianka - kdyz me do toho nebude nutit a bude umet uvarit maso, je mi to jedno. Abstinovat klidne muze, nesnasim nalite baby. Frigida - tak to ne, to skrtam, to by byl fakt problem. Vasniva sachystka - tak pod tim se da predstavit leccos, tim by se dala vylecit ta frigidita. Se vsim se da pracovat.

Jimi
02. září 2019, 22:46
0

Evropa je těmi předpisy zbytečně zakletá. Přitom by tam stačil obyčejný efektivní 2l benzín, a je to auto jako víno, které se vůbec nebojí dálnic. To rychlostní omezení většiny hybridů (180-190) se schopnými podvozky je nesmyslné... kazí to dojem pohodlného a rychlého auta.

reagovat
ma
martinw
03. září 2019, 07:35
4

kolik lidí vyloučí Toyotu z nákupního seznamu kvůli Vmax ? ...a sebe nepočítej.

Sob95
08. září 2019, 19:43
0

Řekl bych, že průměrná povolená rychlost po dálnicích na celém světě bude kolem 110km/h, takže tenhle problém tě nemusí zajímat. Když je i u nás max 130km/h. Ale ten výkon je na rodinný auto hrozná bída. Tomu ujete i 1.0 TSI v Oktávii, ne?

Jimi
09. září 2019, 06:49
0

Vím, že pláču nad kategorií, kde se převážně jezdí defenzivně a řidiči jezdí z donucení. Nejde mi o pocit, že auto umí tolik a tolik. Spíš, jako se na tu 130-cítku dostane a jak je "v pohodě" (stoupání, kamiony, obíhačky, ...). Ze zkušeností vím, že auta s větší Vmax zvládají vyšší rychlostní průměr s přehledem a nenuceně, není to o max. povolených limitech...

beastar
04. září 2019, 08:34
2

S touhle cenou je to docela nezajímavé. Ty parametry jako výkon a tak to jsou zpátky devadesátý. Tehdy by to byla pecka mít to auto o půl tuny méně. Jinak auto vypadá slušně a prakticky. Jako Active a jako ojetý to nebude vůbec blbý.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem