načítám data...

Škoda Octavia IV 1,5 TSI DSG e-Tec Combi: Firemní a rodinný dostavník počtvrté

Do práce, na nákupy i na výlety. Osobní automobil, který splní všechny vaše normální požadavky. Co když ale normální nejste?

zobrazit celou galeriiFoto:   Jaromír Soukup

Pan Soukup byl té lásky, že jak jel vrátit svůj Kamiq Monte Carlo, rovnou mi přistavil novou Octavii. Prý se mi bude líbit. No, uvidíme (já neřekl, že se ti bude líbit, ale že by se ti možná mohla i líbit, protože z nás dvou máš ty štěstí, že dostáváš celkem plavnou Octavii se svižnými reakcemi, zatímco já vyfasoval uskákaný Kamiq jehož reakční doba s dsg se při rozjezdu měří asi tak na dny – pozn. Jarda). Taky mi bude chybět ten přímý generační posun. S prvními dvěma generacemi jsem do styku přišel, jenže s tou třetí už méně.

Designově to tradičně nenadchne ani neurazí. Ona to tedy nemusí být nutně tradice, předchozí „kontroverzní čtyřoká“ maska spoustu lidí urazila. V tomhle ohledu jde o určitě zlepšení. Navíc v příjemné barvě s vážně srandovním názvem – Lávová modrá. Už jste někdy viděli modrou lávu? Já teda nikdy neviděl ani tu normální, jen ve filmu, ale modrá rozhodně nebyla! Jinak se mi ale líbí a vyvolává ve mně už poněkud zašlé vzpomínky na rady z tanečních nebo možná i video o etiketě s panem Špačkem, něco jako: „oblek má být v námořnické modré, černá se hodí leda na pohřeb“. To bylo první, co mě napadlo, je to elegantní změna oproti tradiční bílé-černé-šedé. Přitom stále dostatečně nenápadná, neprovokující okolí. V kombinaci se světlým vnitřkem je mi hned jasné, proč se Jardovi tolik líbí, připomíná mu jeho Citroën. Foto: Jaromír Soukup, autickar.czPravdou je, že tmavé auto se světlým interiérem vypadá na první pohled dobře vždy. Mě jako příležitostného realistu ovšem mírně jímá hrůza, jelikož vím, k čemu auto občas používám a koho vozím. To se se světlým interiérem ne vždy slučuje. Představme si modelovou situaci. Dítka v předškolním věku, navzdory dobrému vychování (protože jsou vaše) můžou být kdykoliv po návštěvě tchýně vybavena kapsami plnými čokoládiček … a tehdy se to stane a ani to nebude jejich vina. I na výletě se svéprávnými dospělými jsem byl občas trochu na trní. Očistěte si ty boty aspoň v trávě, než do toho vlezete, sakra! Nejspíš nejsem sám, kdo měl tyto obavy, už v době psaní článku v konfigurátoru vidím použe klasický tmavý vnitřek.

Po nasednutí na mě interiér působí prostorně. Příjemné místo k bytí, nepochybně to bude souviset i s tou barvou. Líbí se mi nový dvouramenný volant. I přes inovace a nutnost toho svěžího vzhledu si zachoval přirozený kulatý tvar, hezky padne do ruky (pozdravy do PSA). Uprostřed je rozměrná obrazovka, tomu už se dnes nevyhnete. Hned pod ní se nachází lišta k regulaci hlasitosti, jenže je lesklá, takže po nějakém čase bude nekonečně upatlaná, to není úplně simply clever řešení. O další kousek níže máte možnost „klávesových zkratek“ k tomu, co by vás mohlo zajímat nejčastěji, např. nastavení klimatizace či menu jízdních asistentů. K těmto se pak dostanete bez námahy a tápání v menu. To se mi naopak líbilo. Chvilku mi trvalo, než jsem se plně sžil se všemi tlačítky na volantu. Před sebou totiž máte další displej, na kterém si můžete vybrat několik stylů zobrazení. Klasické budíky (ty jsem používal nejčastěji) nebo navigaci, to může být docela praktické, nebo nějaký úplně zbytečný přehled asistentů, který nevím k čemu je. Konkrétně nejdéle mi pak trvalo proklikat se na průměrnou spotřebu. To by šlo samozřejmě uspíšit dotazem na kolegy či pohledem do návodu, ale kde je potom ta zábava?Foto: Jaromír Soukup, autickar.czPohon obstarává zážehový čtyřválec o objemu jeden a půl litru produkující 110 kW (150 hp). Říkají tomu tedy už mild-hybrid, ale nemusíte se bát, to v překladu znamená „málo-hybrid“, takže si jen občas odpojí dva válce, pokud zrovna nepotřebujete plný výkon. Pokud nepotřebujete žádný, klidně vypne motor, a plachtíte z kopce naprázdno, aby se ušetřilo nějaké to palivo. Všechno tohle se děje naprosto hladce a plynule, nebýt otáčkoměru, vůbec si toho nevšimnete. Vlastně i když motor vrčí, tak si ho moc nevšimnete. Možná posledních tisíc otáček před červeným polem?

Výkonu se na první pohled zdá dostatek, jenže kdyby byl týden před výplatou stejně dlouhý jako kvalty místního automatu, nepochybně bych už umřel hlady. Všichni chápeme, že je potřeba se vtěsnat do tabulky s emisemi, ale musí to být až takhle extrémní? Vždyť je tu sedm stupňů! Jasně, dvě strany mince, na dálnici to jede prakticky na volnoběh, při předjíždění podřazuje na čtyřku (totéž dělal i Kodiaq). Takže i při udržování o něco vyššího (170 km/h) tempa se spotřeba udrží na rovných šesti litrech. To je celkem hezká vlastnost pro služebák. Jinak si s motorem rozumí, řadí hladce, neobtěžuje cukáním a podobně, vůbec nechápu Jardovy stížnosti ( říkal, že cuká? To jsem asi nebyl při smyslech. Nemluvil jsem zase o Kamiqu? :-D pozn. Jarda) K funkci nemám výhrady, jen je to moc dlouhé … není to, co řekla.

 

S nějakým sportováním to moc horké nebude, měkký podvozek mi to vzápětí potvrzuje. On je celkem pohodlný a plavný, když se jede takzvaně normálně. I na osmnáctkách jsem se cítil komfortně, a to i při průjezdu Brnem. Můj práh vnímání bolesti a pohodlí je samozřejmě trochu jiný než například u pana Soukupa, zhýčkaného auty s koulemi. Pro mě to byla jedna z mála testovaček, kde na mě nefoukalo ani nepršelo, takže dávám deset z deseti. Taktéž obtěžkaní čtyřmi lidmi a plným kufrem, v jízdním režimu “na výletě s lidma v autě” naprosto bez problémů. Při vyšších dálničních rychlostech se dostaví hluk od kol. Podle mě docela v normě, ale všimnete si. S jinými pneu by se tenhle zážitek mohl lišit. Při výjezdu na okresku jsem však mírnil svá očekávání. S přiostřením stylu jízdy jsem poměrně brzy nabyl pocitu, že rozhoupávám loď. Tak jsem s tím raději zavčas přestal, protože ani lodě moc dobře nefungují, když jsou vzhůru nohama. Pár externích hlasů rozumu ve mně zaselo pochybnosti, co jsem vlastně jako očekával od rodinného kombíku. Asi mají pravdu.

Několik hejtů nakonec. V kufru je spousta různých přihrádek, sítěk, lišt a z nějakého důvodu čtyři podlahy. Jsem si jistý, že za tím vším jsou dobré úmysly, ale na konci dne je to pořád jen kvádr vzduchu do kterého se snažím nacpat svoje věci. Vejdou se, nebo ne, tak snadné to je. Jak mám přeložit “overthinking”? Každopádně pro čtyři dospělé na týdenní výlet vystačil bez problémů.

Radiomapa, obvyklý předmět sporů a redakčních hejtů posledních let, mě docela příjemně překvapil. Možná jsem si nastavil pomyslnou laťku příliš nízko. Výletovali jsme po neznámých cestách, takže navigace byla stěžejní, naprostou většinu času jsme dali na prověřené mobilní aplikace (waze/mapy.cz) a jejich prachsprosté zrcadlení přes androidí auto. To sice tu a tam zamrzlo a potřebovalo profesionální IT řešení (vypnout/zapnout), ale něco přičteme i tzv. “chybě uživatele”. V rámci testu jsem asi třikrát na zkoušku zabrousil do palubní navigace a ta mě tedy moc nenadchla. Jde nastavovat, jen pokud se auto nehýbe, zadávání je docela zdlouhavé, po každém písmenku chvíli šrotuje, aby nabídla výběr možností, a nějakou vteřinu nevnímá další psaní, kéž by mě nechala zadat třeba aspoň tři písmena. No a nakonec mě dvakrát (ze tří pokusů) dovedla do staveniště. U zkratky kdesi v zapadákově jsem to přešel mávnutím ruky, ale okolo Liberce chyběla půlka dálnice a sjezd, na který jsem byl do poslední chvíle navigován.Foto: Jaromír Soukup, autickar.czNavigace náleží do příplatkového paketu asistované jízdy (46 000kč), který bych si tedy odpustil. Zato head-up displej včetně promítání značek je praktický, ten by se mi i líbil. Asistent jízdy v pruzích, nafasujete povinně už v základu a mohl by zůstávat vypnutý i po vypnutí motoru a opětovném nastartování. To byl tedy spíše nezvyk z mojí strany. Už jsem si dost odvykl, že za volant tahá i něco jiného, než moje vlastní ruce, tím spíš pokud ani nepřidávám plyn. Mnohem “zábavnější” program si připravil asistent kolize (taktéž v základu), který se při jednom průjezdu křižovatkou nechal oslnit od vyleštěných tramvajových kolejí. To pro něj byla jasná hrozba, takže plná brzda. Během pár vteřin jsem se rozkoukal a pokračoval v cestě, široko daleko naštestí nic nejelo. Dovedu si však představit, že to některé začínající řidiče může dost vyděsit.

Verdikt

Já myslím, že Škoda to zase dokázala a tohle auto si své zákazníky jistě najde. Ostatně jako už třikrát předtím. Jako služebák se vám bude vážně líbit, pohodlně a bez starostí si v něm odbydete pracovní povinnosti bez zbytečného hluku a obtěžování. V pátek hodíte cihlu na plyn a ta cesta uběhne jak nic. Umí zastat i rodinný dostavník na výlety, vzadu se pohodlně usadí i dospělí a do kufru se vleze vše. Pokud jste na pochybách, potřebujete dodávku. Spotřebitelská rada nakonec, ve svém soukromém konfigurátoru bych rozhodně vynechal zmiňovaný paket asistentů. Za to bych zvážil adaptivní podvozek (DCC), který můj testovaný kus sice neměl, ale v ostatních vozech značky funguje hezky. Myslím, že bych z něj měl mnohem lepší pocit než z asistentů a ke všemu za poloviční cenu. Anebo by mozná stačilo nesnažit se s tím lítat jako s hothatchem a podobné touhy si vybít o víkendu za volantem či řidítky něčeho jiného. 

 

Technické údaje

  • Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 498 cm3
  • Celkový výkon: 110 kW (150 koní)
  • Točivý moment: 250 Nm / 1 500 – 3 500 min-1
  • Převodovka: sedmistupňová DSG
  • Pohotovostní hmotnost: 1 540 kg 
  • Maximální rychlost: 229 km/h
  • 0-100 km/h: 8,5 s 
  • Spotřeba dle WLTP (v testu): 5,3 (6,0 l)/100 km
  • Cena od; 1,5TSI+DSG (testovaná): 739 900 Kč (875 900 Kč) 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VK
VK
11. září 2022, 21:46
1

Barva pěkná.

reagovat
Sa
Sato
11. září 2022, 22:00
1

Sorry za kritiku, ale asi by bolo fajn pred vydanim clanku si zistit co je obsahom daneho packetu, lebo front assist a line assisst smejdy su uz v zaklade :( takze vynechanie packetu to nezachrani.
Jedina polovicna zachrana je zobrat superba tam je v zakladu len front assist. (snad to este nezmenili)
Btw a fakt to zere 6 pri 170? lebo mam Superba s tym istym motorom len (nastasite) bez hybridu a v manualu a pri takto tempe to bude spise 8. Ze by tie kvalty mali az taky vplyv? Myslim teda konstante 170, nie kazdych 10 minut minutku za kamionom.
Inak ja som tu motorizaciu objednaval s velmi nizkym ocakavanim a viac menej z donutenia (sluzobak - maly vyber), ale po zajeti sme si na seba uz celom zvykli, kym sedim v aute sam tak je dynamika relativne fajn a neurazi.

reagovat
Trinom
12. září 2022, 08:49
0

Doufám, že ty asistenty půjdou zase povypínat přes diagnostiku alespoň do režimu "off by default". Jinak to dospěje do stavu, který zmiňují na D-Fens - vem si s sebou závozníka a nauč ho, co všechno musí po každém startu povypínat (není toho málo).

Sa
Sato
12. září 2022, 09:57
0

Akoze to nudzove brzenie si myslim, ze nie je az take strasne, piskalo to na mna zatial asi len asi 5x za 10tis km. Na to ako jazdim to nie je take zle. Brzdilo to asi len raz alebo dva krat. Dost realne si viem predstavit, ze to nejaky ten tukanec v meste aj zachrani. Pripadne na dialnici mikrospanok a pod.. Ale prvy krat mi to tak zabrzdi ako je popisovane v clanku tak budem nadavat kade chodim aspon mesiac :) Tlacitko na vypnutie to nema.
Co mi ale pride asi este hrosie je ten midlhybrid co si podla svojho uvazenia vypne motor pocas jazdy. Kym su tie auta nove tak akoze fajn, ale v 15-20 rocnej sunke by som fakt nechcel aby sa mi motor vypinal hore dole kazdu chvilu, kto vie kedy po posledom vypnuti uz nenastartuje :)

Trinom
12. září 2022, 14:08
1

2 panické brzdění pro nic za nic na 10k km? To je ideální cesta k tomu, aby se ti někdo velmi brzo podíval do kufru.

Sa
Sato
12. září 2022, 14:28
0

Pro nic za nic to zrovna nebolo.
Raz to bolo pri parkovani/manevrovani v takom dost clenitom priestore (rozny sklon, trava atd..), a druhy krat som sa ja agresivnejsie blizil k autu ktore zacalo spomalovat, v oboch pripadoch som uz mal nohu na brzde, vlastne som uz brzil len to za mna dotlacilo pedal az na doraz a zobrazila sa signalizacia. Ani autom to nejako extremne netrhlo.
Na fakt negativny zazitok zatial len cakam :)

David Střítežský
12. září 2022, 21:02
5

1) 160-170km/h, z Liberce do Prahy, do 6,5; před Prahou nějaký zúžení, tak jsme se kousek táhli a spadlo to na 6,0
2) asistenty - áha, tak ten paket jsem nechtěl, protože mě neoslovila ta navigace, příště si musím dělat poznámky, to ještě trochu zedituju
3) přesně jak říká Sato, stalo se mi to jednou, tak teď na to budu pi*ovat, protože mám fakt tu osobní zkušenost
jak říkám, nebylo to žádný drama, rozjížděl jsem se do křižovatky, jel jsem tak 20 a najednou plný brzdy do zastavení, široko daleko nic nejelo, ale zastavilo to třeba napříč na prvním "pruhu" těch kolejí, posádka v panice co dělám, tak jsem ji informoval, že jsme právě nabourali, tak se udiveně ptali do čeho ... do čeho, to nevím, ale na obrazovce mi to píše kolize

bitner
12. září 2022, 21:42
2

Tohle automatické brzdění je peklo. Jak píšete, udelat to jednou, budu mluvit jako dlaždic. Horší je, že kdyby se to stalo mojí ženě, už by do toho nikdy nesedla.

bkralik
12. září 2022, 08:33
5

Myslím si, že "overthinking" není úplně to co myslíš a na dané místo by se spíš hodilo krásné české slovíčko "překombinovaný". Pozor na ty anglické termity...

reagovat
beastar
12. září 2022, 18:31
0

Hale máš pravdu. Teoreticky by se ale ten termín dál použít v kontextu s těmi co to vymýšleli. Až tak dlouho kombinovali myšlenky a nápady až to vlastně uškodilo kreativitě. A výsledek je ten překombinovaný kufr. V angličtině by to bylo asi ok ten výraz v té souvislosti ale fakt je že v té české větě to vypadá a zní divně. Jako já bych byl poslední kdo útočí na gramatiku ... Well well... Prostě jde to tam ale... Mimochod overthinking je fakt fenomén dnešní doby. Vůbec bych se nedivil kdyby to zasáhlo i vývojáře u VW :))

David Střítežský
12. září 2022, 21:09
0

bkralik: slova jsou těžký, ještě že mě to neživí :D

bkralik
13. září 2022, 13:31
1

David: Já jsem taky dost češtinský barbar, neraegoval bych, kdybys to neformuloval jako otázku (i když řečnickou) - naběhnul sis sám :-D. Jen od doby co vídám v češtině "kontrolovat" ve smyslu anglického "to control", protože půlka lidí netuší, že to znamená něco jiného, jsem na čenglsh nějaký alergičtější...

Vavris Vavrisovic
12. září 2022, 12:44
4

Shodou okolností jsem skoro stejnou specifikaci (1.5 TSi, manuál) vyfasoval na dovolené v půjčovně... A po konci tady na Autíčkáři na podzim 2019 to byl po třech letech můj první střet s novým autem. Zjistil jsem, že za 3 roky se toho hodně událo a já jsem asi totální tydýt...

tldr verze; Asi bych takhle po 3 dnech a 700 km jen stěží hledal důvody, proč bych chtěl mít raději O IV než O III.

a teď bodově:
- zmiňované zobrazení průměrné spotřeby (já pro změnu hledat aktuální spotřebu) jsem našel až druhý den zápůjčky... ve výsledku jo, moje chyba, ale jen to demonstruje totální konec doby "přijdu do auta a jsem doma po 10 minutách" a to se mi asi nelíbí. Prvních 30 minut jsem byl regulérně v pekle.
- funkci shortcutů jsem bohužel neměl čas objevit, tudíž jsem zůstal přinasrán, že pro skoro cokoliv musím udělat min. o jeden úkon navíc než u staré dobré obrazovky s tlačítky po stranách.
- 150 koní motoru 1.5 TSI na mě působilo unaveně a nijace už u prázdného auta... při plném obsazení to asi nebude zrovna trhač
- za to spotřeba je skutečně výborná. Taky jsem se při ježdění po různých španělskcýh dírách ve výsledku dostal pod 6,5l, což mi přijde boží.
- také mi hučela kola... což mi přišlo poněkud zvláštní, protože celkově mi utlumení auta (aerodynamický svist, podvozek) přišlo lepší než u předchozí generace
- je poznat, že Octa je mezigeneračně plavnější a pohodlnější. Značně. Vypadá to na konec stížností "ono to drncá"
- na druhou stranu mi osobně asi více vyhovovala lepší agilita OIII
- základní sedadla OIV moc fajn...

přestože to takhle bodově nevypadá nějak zle, a mé výtky se vztahují spíš na infotainment, na který jsem si prostě za 3 dny nestihl zvyknout, je tu ještě jedna věc, která je zásadní vzhledem k sympatiím.

O III na mě působí jako docela fajn auto. O IV na mě působila jako docela fajn něco ne přepravu osob a nevyvolávala žádný další dojem. (krom potřeby uživatele s nízkým exp lvl vyrvat tu lesklou pičovinu z palubní desky)
Nemám rád bezdojmové věci...

-
Komentář upraven 12. 9. 2022, 12:46:13

reagovat
Sa
Sato
12. září 2022, 18:12
0

Sakra musim sa uz zase po dlhsej dobe zase posadit do poriadneho auta nech trpim sebaklamom ze ten motor je vlastne fajn :)
Btw co su shortcuty?

beastar
12. září 2022, 18:27
1

Myslí tím zkratky k těm oblíbeným volbám. Jakože si nenastavil. To já teda taky ne. Ani v jedné té svini, co jsem měl.

beastar
12. září 2022, 15:45
3

Nedávno jsem tady o téhle značce psal. Více méně tohle je stěžejní model který nebylo třeba jmenovat. Asi nikdo nejsme slepý. Můžeme si dohledat prodeje. Takže je jasné že tohle zatím bestseller jako předchozí tři generace nebude. Tohle dítě přišlo do špatné doby. Zatím jsem tedy řídil jen totální základ, výbava Active s manuálem a litrem. Pak bohužel RS. Takže ani jedno podobné autu z testu.

Jsou tu dojmy. Řídil jsem všechny generace, všechny RS kromě naftové trojky. A jednička už je moc dávno je úplně jiná doba a auta jsou jinde. Bohužel mezigenerační skok je tentokrát zvláštní. Neproběhla úplná revoluce. Jenže ani taková ta škodovácká evoluce pojatá zejména designem a technologií na palubě.

Co tady už zmiňoval Vavris. Auto už není tvrdé, neodskakuje mu zadní náprava na nerovnostech, má lepší stabilitu na dálnici v neslušné rychlosti. V porovnání s třetí generací je to doslova dálniční křižník. Naopak i s adaptivními tlumiči se jedná o poměrně komfortní a kompromisní auto. Stejně je nalazen i současný Kodiaq. Stesky potom jak je to prkenné jsou fakt pryč.

Sedadla jsou vážně dobrá. Určitě ve vývoji někdo konečně vyslyšel tuhle stále stejnou roky opakovanou pravdu. Základní sedadla byla špatná. Vyšší verze lepší ale stále krátké sedáky, nepohodlné opěrky hlav. Tehdy v porovnání třeba s Opelem hrůza. Tohle vše je pryč sedadla i ve verzi Active jsou fajn. Příjemně se v nich sedí i dlouhou trasu. Jel sem v tom 700 km a no problém. Vzadu je místo. Bylo i v trojce ale tady to pojali šikovneji výsledek konečně je místo i na hlavu pro skutečně vysoké lidi.

Octavii stavěli zase podle receptu. Firmám bude slušel. Takže vzniklo auto se skutečně velkým zavazadelníkem. A dokonale neutrálním designem. V korporátní bílé vypadá dost běžně. Trochu mě dráždí když jsou na tom ty základní kola. Jsou prostě malá. Zase je to komfortní a jde vyjet na obrubníky.

Interiér umí být i v základu skutečně hezký. Uměl to i v trojce, ale ne v základu. Na volanty může být různý názor mě se líbí že zkusili novou věc. Ve srovnání s tím jaký hnus měla druhá generace oktávky i Superbu... Je tohle krásné. Hodí se k celkovému pojetí. Na rozdíl od minulých pokusů kde se to hodila, tak jakože vůbec. Prostoru je na rozdávání. I s mým skvělým ibbf pro 130+kg 2m na sedadle spolujezdce jsme se vešli a ramínková romantika nebujela.

Infotainment je možná otravný. Všechny věci zmíněné zde v článku a v jiných testech jsou pravda. Jenže je to vyloženě o zvyku. A taky o zkratkách. No. Nám zrovna navigace chodila skvěle. Teda stát na místě mě sere, ale to je o bezpečnosti. V zásadě byl celý systém funkční. Jenže je hrozně pomalý. Předchozí generace mbuxu ho strčí ve všem do kapsy. A i můj RS Rendl Trofej kde se na tom Jean a Pierre vyřadili víc než na poslední stávce železnic má rychlejší odezvu systému. Ovšem začíná se lepšit snad auta vyrobená 23 budou už vychytaná.

Jízdní vlastnosti jsou prostě kompromisní, řízení moderně nijaké. Asistenti mě osobně vadí jen když udělají totální nasazení. Typu popisované nouzové brzdění. Mě se to teda stalo jen v Superbu, ale děje se to.

Oktávka se podle mě trochu stala autem pro ty kdo ji fakt chtějí. A ne pro široké masy. Což jí bude škodit prodeje do fleetu i kdyby valka skončila, krize pominula a EU vydala nařízení že ruší elektromobilitu zítra. Pro soukromé kupující začíná být docela drahá. Kdo si ale všímá ví že ani minulá generace už nebyla v zásadě levné auto. Ten lowbudget už dávno dělá někdo jiný.

Já bych si takové auto nekoupil. Ne protože je to Škoda. Prostě proto že nejsem cílová skupina. Určitě to není horší auto, než většina konkurence. Jen to podle mě už není tak jasná volba. Nedaří se prostě stavět auta pro složité časy. To se jim naposledy povedlo s Rapidem, což byl trhák. V zásadě padají prodeje i v Číně. Kde Octavia byla vždy dobré zboží. Je lepší čtyřka než trojka? Podle mě jsou to úplně jiná auta. V tomto případě pro jiné lidi.

reagovat
je
jerry
18. září 2022, 09:29
0

Já škodovky kupoval. Dokonce jako jeden z mála za cash. Auto vyráběné v Česku, i když dnes v podstatě německé, ale ta tradice tu je. Jiný malý národ v Evropě to nemá. To se mi líbilo. Navíc to bývala dobrá koupě ve smyslu cena/výkon. Moje poslední koupě O3 RS TSI za 560 tis. po slevě teda určitě. A nedráždil jsem závistivce z řad mých klientů. Vše jsem napsal úmyslně v minulém čase, protože další škodovku si nekoupím. Už je to moc drahé za ty peníze a ani jinak mi to neláká. Horší je, že už si možná nekoupím žádné nové auto. Ne kvůli penězům, ty mám, ale hodně moc věcí mi na současných nových autech odpuzuje. Namátkou asistenti, infotaiment, hnusné televize na palubce, hybridy a našel bych i další. Vzhledem k tomu, že už v dálce je penze a mám 3 celkem pro dobrá auta s malým nájezdem na střídání, tak to moc neřeším. Ale tak nějak je mi smutno, že už se nemám na co v automobilismu těšit.

Pajinex
12. září 2022, 21:41
1

Je moc fajn, když vyházíte před barák mrak věcí na dovolenou včetně kol a nosiče na kouli a Ovci nenastartujete! Mám ji rok ve verzi TDI 110 kW a v holobytu Ambiente. Udělala to po půlroce podruhé a bylo mi po prvním odtahu řečeno, že to nic není!!! Takže zřejmě "inteligentní" dobíjení přes ježděné delší trasy zase tak moc chytrosti nepobralo a po prvním odtahu jsem investoval do boosteru o velikosti větší power banky. Naštěstí nahodila Evo na druhý pokus, jelo se do Roudnice, abych oživil baterku a s obavou, zda znovu chytne, vyházel znovu věci před barák. Chytla.. Z pozitiv musím vyjmenovat solidní aerodynamiku, plachtění motoru (nepustí vzduch do válců?) s ultra dlouhými převody a z toho plynoucí spotřebu (gumy se foukají na 2,7, při plné nálože dokonce tuším 3,2 - už galusky..?). Samozřejmě prostor, slušná sesle řidiče a ani ostatní nenadávají, dobře vymyšlené vyklápěcí tažné a už zmíněná stabilita i v nelegálních rychlostech. Po cca 17 tis. km zatím nechtěla močovinu. Negativa? Občas něco nefunguje (nouzové volání, přednárazový asistent - dvakrát mi zafungoval až moc, naštěstí za mnou nikdo nejel), nevyhovuje mi dvouramenný volant, dotykové ovládání a vypínání asistentů při každém startu, dlouhé načítání infotainmentu. Co mi vadí snad nejvíc je uhoupanost auta (stačí přejet lavici u dlabačovské školy a z Ovce je parník na rozbouřeném moři), nijaké řízení a na mokru nepříliš funkční Kumho Excsta. Předchozí Tipo T-Jet mělo GoodYeary, lepší tříramenný volant se silnějším věncem a dvouokruhové tlumiče Koni, na okresky optimálně krátkou převodovku, o jednoduší a přehlednější palubce nemluvě. Takže jak tu někdo píše, pro služební účely hlavně na dálnici velmi dobrý wágn, na okreskách při svižnější jízdě vyžaduje hodně pozornosti nejen řízení, ale štvou mě příliš měkké tlumiče, o častém řazení kvůli nezřídka podtočeném dieselu nemluvě. Jeho odhlučnění by také mohlo být hlavně za studena lepší. Resume? Dojedu, kam potřebuju v relativním komfortu a za málo, ale až to auto vrátím, nezanechá to ve mně pražádnou emoci.

reagovat
Sa
Sato
12. září 2022, 22:58
3

Notyvole, nenastartovat nove auto s plnym kufrom pracne naskladanych veci na celu dovolenku a k tomu v sedacke konecne uspesne ulozene dieta, tak vylozim dieta, auto polejem benzinom a zapalim. Uznavam ale, ze ten booster je lepsie riesenie aj ked nie take efektne.

riderhenry
13. září 2022, 11:42
2

Známému se toto stalo dvakrát, bohužel nepomůže vůbec nic, jen odtahovka, servis... Nebylo to o baterce, ale prostě auto nechtělo... Neuvěřitelné na tom je, že výrobce o tomto musí vědět, stejně je ochoten takto auta prodávat, a to celkem masově.

beastar
14. září 2022, 07:05
1

Musím uznat. Že osobně vím o dvou případech. Jednou šlo teda o Superb. Je to skvělý no. Taky třeba když si jezdíš služebně. Dojedeš někam tři kila na jednání už se těšíš na děcka home, knedlík, starou... Aaa najednou nic. Odtahovka, servis. Trochu návrat do osmdesátek, ale to tě vzal znamej na lano.

Sa
Sato
14. září 2022, 08:30
0

beastar: nehybridne superby?

riderhenry
14. září 2022, 13:05
0

No zrovna moje zkušenost je od obchoďáka, co za mnou jezdí. Ale za mě teda právě ještě horší scénář někde na cestě k moři, ve 3 ráno, spící děti v autě atd. Já se musím přiznat, že mě nikdy auto ještě nenechalo ve štychu. Vyjma defektu, který jsem si navíc způsobil sám. A to mám celoživotně průměr stáří přes 10 let. A pak si vezmeš novou Octavii a máš to dvakrát za rok. A budou asi i horší. Třeba se k tomu dostanou i investigativní novináři :D

ReVolte
17. září 2022, 09:49
1

Mě po 2,5 letech zatím nikde nenechala. Mám auto v hodně podobné specifikaci a i jsem tady o něm psal. Zato 13x reklamace a stále nejsme nakonci je dobrá vizitka :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
0 ccm objem

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem