Neděle, dvě hodiny odpoledne, sluníčko svítí a já si libuju jak krásně nám vyšlo počasí. Teda liboval bych si, kdybych nemusel nervózně přešlapovat u kávovaru a čekat až dokávovaří. Myslel jsem si, že mám dostatečnou rezervu, jenže přístroj jsem nafasoval od Františka. Jakej pán, takovej krám. Tenhle pán má občas na sraz trochu zpoždění, třeba půl hodiny po domluveném čase volá, že se zpozdí a už za chvíli (čti dvě hodiny) tam bude. Konečně hotovo. Na místo doražím o pouhých deset minut později, ale k mému překvapení už tu stojí vyrovnaná slušná řada aut.
Časem se sjíždí další a další. Na začátku lidi vypadají trochu zmateně, protože kofimiata není nikde na obzoru a ke compactu se nikdo nechce přibližovat víc než je nezbytně nutné. Není to prostě zavedená brněnská značka kávy. Pro neznalejší, jsem to asi mohl uvést do pozvánky, no tak příště.
Jestli něco účastníky charakterizuje, tak je to pestrost. Už tradině se sjely auta všech značek, stáří, cenových relací. Hned vedle kafe parkuje Gumbalkánská Bedna 2.0 (Volvo XC70), jejíž majitel nás baví několika cestovatelskými historkami. Témata se točí většinou okolo kvality cest, že si máme vážit té bídy co tady máme. Plynule pak navazuje historka, kterak o poloosu a tudíž i zadní náhon přišel. Při odjzedu má pak přesně takový zvukový projev, jaký bych od gumbalkánského speciálu očekávál – zní trochu rozbitě.
Další severské vozy, které zachytávají můj zájem, je velice zachovalá dvojice Volvo 240 a Saab 900 Turbo. Schválně, kdy naposledy jste tyhle auta někde viděli naživo? Skutečně youngtimery v pravém slova smyslu, nikoliv heslo pro vyhlédaváč na bazoši pro snažší prodej porezlého pekáče. Další z příjemných setkání je vínový Yaris GR i když mě u tohoto auta naskakují samozřejmě asociace na tu bílou perleť, tak tahle barva mu taky náramně sluší. Majitel si ho zcela určitě koupil na základě naší recenze. Kdyby mu volal někdo z Toyoty a dotazoval se na to, tak potřebuju aby potvrdil moje lži. Potřebujeme totiž to GRko i na zimní test a limity otestujeme za vás!
Okolo třetí hodiny František pořád není na obzoru. Užívá si neorganizování, ale sliboval, že se ukáže. Kratký telefonát odhaluje, že: nevzbudil jsem ho, nemá kocovinu, už je na cestě. Určitě je to všechno čistá pravda. (Skutečnost je taková, že jsem si po obědě trochu pospal. No. Projednou. – pozn. F) Z dalších čistých pravd jmenujme například, kterak jsem napekl muffiny (děkujeme Isabel) a domluvil koncert Lucie v pozadí (náhoda), abych pozvedl úrověň akce. Případné další nápady a zlepšováky zanechte v komentářích, ale už teď je to takřka dokonalé.
Kár jsem tu vypíchl jen pár, jsem si jist, doufám že tu ještě přibudou nějaké fotky. Jinak nejlepší je samozřejmě dojet osobně a přesvědčit se, kde je pravda. Myslím, že minimálně ještě jednou to letos stihneme!













Kuře
25. 9. 2021, 16:42To žluté TFko vypadá famozně, tím bych potřeboval svézt;)))
Goldies
26. 9. 2021, 14:38Majitel je pohodář, myslím že nebude problém ????
PepaSFI
25. 9. 2021, 18:20kdybyste náhodou znali toho co v Brně šéfuje semaforům, tak příště bysme ho mohli pozvat aby bylo trošku veselo. Mohli bysme ho třeba přivázat k těm zamřížovaným dveřím a šťouchat do něj klikou od heveru. Jak v tom městě může někdo denně jezdit? Já chyt snad všecky semafory na červenou. A na tý křížovatce tvaru H mezi Bystrcem a Komínem, jak je Unihobby, tam je zelená asi 3 sekundy.
Pochtli
25. 9. 2021, 20:20Jj, v Brně to seřídit neumějí a někde (Vinohrady) to dělají schválně. Bohužel. Ale někdy je kupodivu i zelená vlna.
Sato
25. 9. 2021, 20:28Nahodou, podla mna je to borec, ktory vie co robi! Na trase herspicka - vakovka - pionirska ja podvecer/v noci krasna zelena vlna, len treba ist cca 25 cez limit. Pre fajsmerkov sa da s trochou snahy zazit aj vlna oranzova. Teda aspon par rokov dozadu to tak bolo, snad toho genia nevymenili.
riderhenry
25. 9. 2021, 23:27V Brně máme skvěle seřízené semafory, akorát jen na supersportovní motorky. Pak je člověk spokojen.
David Střítežský
29. 9. 2021, 08:46přikládám názornej návod jak projet Háčko u Unihobby, jediný možný řešení, jet to jakkoliv jinak je o nervy
Opelfahrt
30. 9. 2021, 02:11Ano, opačným směrem je lepší vzít to přes Šárku, Farinku a Hitlerku.
James
26. 9. 2021, 09:20Ten starej Saab s Volvem jsou TOP.
Připomnělo mi to Dfensův Den svobodné mobility, tentokrát byl před týdnem v sobotu v Komořanech. Samozřejmě všechna zajímavá auta, kterými jsme na to mohli dorazit, jsou zrovna rozbitá a čekají na díly, nebo rovnou v servisech. Jak jinak. :)
Podepisovala se petice za zachování spalovacích motorů v osobních autech.
Dobře že takové akce jsou
FidoBlack
26. 9. 2021, 10:29Hele lidičky, kdyby byl zájem lidí, co udělat nějaký takovýhle kafe a káry poblíž nám serveročechům (Liberec a okolí)...
Třeba bych se i hecnul a snažil bych se to i organizovat:)
spooon
27. 9. 2021, 20:33souhlasím! Párkrát sem byl na akci v pze, ale je to pro mě 2h celkem cesta, což je docela dost. Zvláště teď, když nemám času na rozdávání...
Klidně bych i nějaký to kafe uvařil či něco pečeného zajistil ;-)
FidoBlack
27. 9. 2021, 23:22Ted by to chtělo nějakou odezvu od redakce zda se jim to pozdává :D mame tu i pár hezkých míst. Myslím si že by to mohl být opravdu fajn nápad
Tomáš Strach
26. 9. 2021, 11:55Snad tím některé potěším, přidávám pár fotek: https://mrfear44.rajce.idnes.cz/Kafe_Kary_Brno_-_19.9.2021/ ;)
PS. Nebyly to nahodou už K&K vol. 33?
Chase
30. 9. 2021, 01:10Snad jen dvě upřesnění. Bedna nepřišla o poloosu, ale o kardan. Co se týká rozbitosti, respektive zvukového projevu, trochu si ten víkend na Volvosrazu vylámala plasty v předních podbězích, tak se to tam o ty špalky na gumách v rejdu trochu rovnalo. :D