načítám data...

Ptejte se Vojty: Čím nahradit Seveřana?

14. října 2015, 07:00 38 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Stará Volva se zadním náhonem jsou skvělá. Ale začínají se z nich stávat spíše youngtimery než auta pro každodenní ježdění. Čím však věrného Skandinávce nahradit? Který novější vůz nabídne kombinaci spolehlivosti se stylem a pohodlím?

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se Vojty: Čím nahradit Seveřana?

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky.

Milí Vojtové,

potřebuju váš názor. Už asi osm let používám na denní ježdění a delší cesty Volvo 960 z roku 1990, benzínový třílitr na LPG. Mám ho rád a líbí se mi (byť ne tolik jako 760) a naprosto mi vyhovuje pohodlím, výbavou i stylem.

Auto je to v podstatě spolehlivý, ale má několik much (elektronika automatu hlásí záhadný chyby, automatika topení a klimatizace si dělá, co chce, místy se začíná objevovat koroze…), které můj servis neumí řešit (a já už vůbec ne) a které mě příležitostně nutí k úvahám, čím ho nahradit.

A to je oříšek. Nahrazovat ho novějším autem se mi nechce, jako ultrakonzervě se mi totiž líbí máloco po roce 1970, natož po roce 1990. Navíc bych si přál co nejjednodušší konstrukci, která by znamenala minimum problémů. No a starší auta zase bývají ojeto, žejo.

Aby to bylo ještě složitější, nerad bych ztrácel (moc) na výkonu, pohodlí či výbavě, a už vůbec ne na stylu. Potřebuju tedy velký, starý, levný, pohodlný, spolehlivý a krásný auto, pokud možno se zadním náhonem, k němuž mám afinitu, s výkonem, kterej nezdržuje v dnešním provozu, který dokáže jezdit každej den do práce i projet Turecko, s automatem a tempomatem, s otvírací střechou a loketní opěrkou vpředu. A s pozinkovanou karoserií či jinou účinnou antikorozní úpravou, abych si mohl myslet, že mi vydrží napořád, jako jsem si to myslel o Volvu.

Co nepotřebuju, je nějakej výraznější sportovní projev – na to mám jiný auto a preferuju pohodlí. Nepotřebuju ani nějakou extra přepravní kapacitu, i na to mám jiný auto. Ani to nemusí bejt nutně čtyřdveřovej sedan, jezdí v tom obvykle jen dva lidi, děti to vozit nebude a dvoudveřový auta jsou obecně hezčí.

Líbí se mi třeba MB W126 SEC. Ale tipuju, že to nebude zrovna vzor jednoduchosti, takže se ho trochu bojím. Navíc nevím, jak moc hnijou. Nebo Volvo 780, ale těch je málo a jsou drahý. Pak jsou tu americký auta, ale o těch vlastně nevím vůbec nic… a zmínil jsem, že to musí bejt levný, neboť jsem chudý?

Tak ukažte, jak byste takovej hlavolam vyřešili vy?

Dad

Málokdy mám z nějakého dotazu takovou radost. Nejen proto, jak precizně a přitom poutavě je podaný, ale především kvůli tomu, že odráží jeden z neustávajících směrů mého pátrání po ideálním automobilu. Velké a pohodlné kupé či sedan konzervativního ražení, s výkonným kultivovaným motorem a elegantním designem. Taková auta vždycky patřila k vrcholu toho, po čem jsem toužil a co jsem považoval za ideální dopravní prostředek pro každý den.

Bohužel pro nás oba odpověď na tuto otázku není zrovna jednoduchá a najít vůz, který bude splňovat všechny požadavky, se může ukázat téměř nemožným. 

Abychom protřídili naše možnosti, začněme od nejzapeklitější kombinace požadavků. Najít vůz, který bude zároveň velký a pohodlný i jednoduchý a spolehlivý. Doba totiž tomuto spojení příliš nepřeje a moderní velká auta obvykle bývají složitá, luxusní a tím pádem také náročná na servis. A speciální požadavek na odolnost vůči korozi ztěžuje situaci ještě o něco víc. 

Vezměme si například starý Mercedes SEC, který zmiňuješ. Mohl by splňovat téměř všechny požadavky – jeho karoserie ohromí elegancí, interiér byl ve své době vrchol luxusu, pod kapotou se skrývá mocný osmiválec a podvozek byl zrozen pro poklidné cestování a nikoliv pro sportování. Jenomže dnes už je W126 youngtimer a nikoliv auto pro denní ježdění. Tedy alespoň pokud člověk nebydlí v Kalifornii a nemá dostatek financí na pravidelnou údržbu. S omezeným rozpočtem a sklony starých Mercedesů podléhat v našich podmínkách korozi to nebude ta správná volba. A totéž můžeme ze stejných důvodů říct i o menší W124 CE nebo pozdější W140 alias Mamutu, případně jeho dvoudveřové variantě.

Existuje však jedna britská značka, která je usedlá, komfortní a zároveň relativně provozovatelná

Volva jsi úspěšně vyřadil z výběru sám a najít další evropské alternativy nebude jednoduché. Tuším, že velké mainstreamové sedany jako Ford Scorpio a Opel Omega jsou příliš plebejské a luxusní německé značky mimo Mercedes naopak příliš sportovní a agresivní. Co tedy zbývá? 

Možností by byla sladká Francie. Citroën XM je levný, extrémně pohodlný a na cestování neobyčejně příjemný. Nicméně představa, že s takovou věcí cestuji dál než na Moravu, o Turecku nemluvě, je poněkud děsivá. Na druhou stranu, staré Citroëny u nás mají bohatou síť nadšenců a specializovaných servisů. Ostatní francouzské značky nic podobného nenabízejí a stejně tak ty italské míří obvykle spíše sportovním směrem, takže nezbývá než se podívat za kanál La Manche.

Tam najdeme spoustu nóbl strojů od značek se zvučnými jmény, které však rozhodně nezabodují kombinací spolehlivosti a dostupnosti náhradních dílů. Provozovat Jaguar nebo Bentley sice není zdaleka tak nedostupné jak si mnoho lidí myslí, ale pořád to není záležitost pro slabé povahy (na druhou stranu, Volvo 960 je slušná průprava). Existuje ale ještě jedna britská značka, která je správnou měrou usedlá, atraktivní, pohodlná a i dnes relativně provozovatelná.

Je jí dnes poněkud pozapomenutý Rover. Ten kromě pozoruhodného sedanu 75, vyvinutého ve spolupráci s BMW a přinášejícího ducha staré doby do 21. století, vytvořil i další neobyčejně zajímavý stroj. Řada 800 byla v podstatě britská Honda Legend, takže nesplňuje požadavek na pohon zadních kol, ale japonské kořeny přinášejí i spoustu pozitiv. Třeba kvalitní techniku a japonskou spolehlivost, zabalenou ovšem v britsky elegantním designu. Zvláště ve verzi kupé je to opravdu zajímavé auto za relativně málo peněz.

Amerika bývala plná pohodlných a jednoduchých kupé s působivou architekturou

To je ostatně i původní Legend. A když už jsme u japonských vozů, lákavou volbou může být nepochybně i první generace Lexusu LS400, která působí tak trochu jako evoluce Mercedesu W126. Luxusní japonská auta dokáží být pohodlná i okouzlující, vynikají precizní technikou a solidní spolehlivostí. Problém však nastane, když se konečně něco rozbije – obvykle to totiž bývá drahé, nesehnatelné nebo obojí.

Zbývá nám tedy poslední kontinent. Amerika. Před deseti nebo ještě spíše dvaceti lety by byla jasnou volbou. Nový kontinent byl plný obrovských, pohodlných a přitom díky své jednoduchosti velmi spolehlivých sedanů a kupé s působivým designem. Nebo spíš architekturou. 

Bohužel, v 80. letech velká kupé vymizela a v průběhu devadesátek začaly ustupovat i sedany. A i když je Chevrolet Caprice nebo dvoudveřový Cadillac z 80. let možná o něco levnější udržet v provozu než Jaguar nebo starý Mercedes, o to víc je budeš v každodenním provozu nenávidět za mizernou ergonomii či neochotu zatáčet. 

I dlouho po začátku nového století ale zůstalo na trhu jedno auto, které všechny tvoje požadavky splňuje naprosto perfektně. Je jednoduché a postavené na technice, která byla od začátku navrhována tak, aby zvládla dlouhou službu jako taxík nebo policejní auto. Je také neobyčejně pohodlné. Má dostatek výkonu. Dokáže být překvapivě úsporné. A přinejmenším jeho starší varianty jsou i pohledné způsobem, který by si mohl získat staromódního člověka.

Mluvím samozřejmě o Lincolnu Town Car, jehož poslední generaci (ve verzi před faceliftem) jsme ‚dlouhodobě testovali‘. Mám jen obavu, že jeho kulaté tvary, přezdívané fanoušky amerických aut ‚Hyundai look‘, ti nebudou příliš po chuti, stejně jako by tě nejspíš nenadchlo snižování nákladů, kterým auto s příchodem nové generace roku 1998 prošlo. 

Optimální variantou by mohla být generace předchozí, tedy ročníky 1990 – 1997. Z nich pak spíše varianta po faceliftu, s užšími světly a hlavně s modernějším interiérem a skvělým motorem 4.6 Modular, který sice postrádá něco z klasického ‚zátahu odspoda‘ starého OHV pětilitru, ale zato je ještě spolehlivější a překvapivě úsporný. A dokonce je jeden vhodný exemplář právě na prodej…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
14. října 2015, 07:13
0

Amerika me taky napadla. Volva jsou pocitove takove ameriky. Akorat prvni co me napadlo byl Ford Crown Victoria. 4.6 modular se pod kapotou take nasel.

reagovat
BobAsh
14. října 2015, 13:15
0

CrownVic je na stejný platformě jako TownCar, se stejnou technikou, ale chybí jí styl a luxus, zvlášť u modelů z 90. let. Navíc TownCar je u nás snáz k sehnání.

Da
Dad
16. října 2015, 01:54
0

jezdite s towncarem nekdo do podzemnich garazi?

BobAsh
16. října 2015, 01:56
0

Já jsem s ním jezdil do podzemek furt. Proč?

Da
Dad
16. října 2015, 02:02
0

No jestli to ma dost velkej rejd kdyz uz je to o metr delsi nez volvo, v praci musim do -3, tak abych nechodil pozde :)

BobAsh
16. října 2015, 02:09
0

Rejd to má docela v pohodě. Není to jako starší ameriky a Mercedes (můj '88 Caprice měl poloměr otáčení menší než dlouhá Felicia), ale pořád velmi solidní. To se týká '98, myslím, že '95 je na tom o něco líp.

Da
Dad
16. října 2015, 02:19
0

Tak ja asi o vikendu pojedu do Strakonic, aspon se podivat :)

Michal88
14. října 2015, 08:25
0

Mezi námi děvčaty, XMko je superpohodlné, ve V6, ať je to 123kW nebo 147kW výkonu dost (kvůli automatu bych ale doporučil 123kW s automatem 4HP18, u 147 a 140kW už je 4HP20, což sice řadí lépe, ale ECU není úplně spolehlivá). Problém ale u XMka vidím v tom, že si s tím běžné servisy obvykle nevědí rady a pokud to chce mít člověk fakt dobře, musí si to udělat sám. Se svou 2,1TD bych se ale do toho Turecka vůbec nebál vydat (s V6 ne, tu ještě nemám dodělanou a hlavně pořádně prolezlou. :D), tak proč děsivá? Pravda, auto si servisuji sám a hromadu věcí dokážu hotfixovat na cestě (ne, že bych to potřeboval, jen vím, kam obvykle sáhnout).

Problém s XMkem je také v tom, že se na to nedají pořádně sehnat díly (čepařina, brzdy atd. úplně v pohodě a není to ani předražený, mluvím spíš o karosařině, věcem do interiéru apod.) a to už ani v autorizovaném servisu. Tato auta ale mizí i z vrakovišť, vrakovišťáci už z většiny díly vyházeli a člověk musí vědět, kam sáhnout. A to je druhá věc, bohužel, XMko má problémy s korozí trochu taky. Za předními koly je taková kapsa, která je napojená do nosníků podlahy pod autem, plus je tam kapsa za podběhem v blatníku (jako u Vochcávy, Fobije a jiných, kde v těchto místech mimo jiné dělá taky koroze brajgl). A když dojde ke kombinaci, že se projebnou záslepky nosníků v podlaze, např. o obrubník a nečistí se kapsa v blatníku, časem to vyhnije. Taková auta se poznají dle toho, že se úchytná místa pro hever zkroutí pod auto při zvedání. V této fázi se s tím dá ještě něco v pohodě dělat (zásah karosáře, který není tak moc drahý), ale jak se s tím jezdí dál a nic se s tím nedělá, dílo zkázy se dokoná shnilými prahy (při zkroucení se držáků pro hever se prahy otevřou a sůl a voda, vždyť to znáte)... A opravné plechy se nedělají, prahy (vnější, bez vnitřní výztuhy) v Citroenu stály 10t/ks a už se stejně nedají objednat a tak zbývá na karosáři to vyklepat z rovného plechu. A pak se není co divit autům, která mají ty prahy tak zpraseně udělané...

Za sebe XMko jo, ale v případě, pokud má servis, který ví, kam sáhnout, zná záludnosti XMka nebo pokud si to chce dělat sám (a pořádně, napadeno kutilem je taky něco strašnýho).

reagovat
Lu
Lukyno
14. října 2015, 09:17
0

Ono je to mozno jednoduchsie, ako sa to zda. Totiz 960ky sa robili az do roku 1996 alebo 1997. Preco jednoducho nekupit novsiu 960ku? Napr. taketo nieco (aj ked ten nazov bazaru asi nebudi prilis doveru...)

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=213912121

reagovat
hurkar
15. října 2015, 20:11
0

presne na to som myslel, ,,severana nahradiť severanom"

Da
Dad
16. října 2015, 01:52
0

No proc - protoze tu uz mam, zejo. Ony ty jeho problemy nejsou zas tak dramaticky, tohle auto znam, vybiral jsem hu kdysi peclive, jakkoli to asi z popisu neni zrejmy snazim se ho celou dobu udrzovat ... vlastne je v poradku. Ale znate to. Kdyz vam blika prevodovka, je to dobra zaminka zkusit zas neco jinyho, i kdyz jen blika a jinak radi jak zamlada :)

Ap
Apache
14. října 2015, 09:39
0

Pokud se oprostíme od toho zadního náhonu, jakože se od něj některé rady odpouštění, tak Lancia. Kappa, ve verzi coupé je to nádherný auto, a pokud by bylo moc nové, tak Thema...

reagovat
JP
14. října 2015, 10:44
0

Ten člověk chce prodat Volvo kvůli tomu, že mu elektronika automatu hlásí podivný chyby a automatická klimatizace si dělá co chce, přičemž nejspíš není schopen/ochoten změnit servis za takový, který to dokáže vyřešit... troufám si tvrdit, že Kappa nebude vhodný kandidát:)

Ir
Irwinek
15. října 2015, 08:47
0

To máš složitý, u těhle aut ještě není samodiagnoza tak sofistikovaná, aby řekla přesně co jí je, takže pod chybou 740 Ti vyjede A4 možností, kde všude hledat závadu a pokud jsi se už náhodou s něčím takovým setkal a myslíš si, že víš přesně co to je, stejně to může být něco jiného. A měnit servis, kde jsi byl leta spokojen a mechanik ví o Tvém autě maximum nebývá vždy to nejlepší řešení. Vždyť v tom novém Ti můžou opravit přesně jen tu jednu závadu a o zbytku jejich práce raději nemluvit. Když jsem Peugeot 505 GTi a rozbyla se mi elmag spojka vrtule, tak jsem dlouho jezdil s přídavnou vrtulí z bmw, než sehnal Domanský nějakýho chlapa odněkud z uh. hradiště a ten mi to v danej den v praze opravil. jenže Domanský má síť servisů, měl se kde ptát a tenhle člověk to prej kdysi opravoval. 505 se sem nikdy oficiálně nedovážela a v době opravy už byla plnoletá, když jsem vjížděl do dvora, tak se mechanici scházeli a okukovali.

Irwinek
15. října 2015, 10:30
0

ještě že už je moje češtinářka po smrti, dnes jsem tedy zaperlil :-(

JP
15. října 2015, 20:48
0

To já chápu, taky provozuju starší auta a měl jsem pár let i Kappu 16v Turbo, jenom tvrdím že když se z tohohle důvodu chce zbavit Volva, tak v Kappě bude podobnejch problémů řešit 2x tolik, zvlášť v těch pozdějších s elektronikou Bosch, proto by celá ta výměna naprosto postrádala smysl...

Irwinek
16. října 2015, 22:11
0

Ale jo, já to taky tak pochopil, ale čtou to tu i lidi , co takovýhle věci nevědí, a pak, byl jsem rád, že jsem taky mohl přidat svou trošku do mlýna .-d

a jen tak mimochodem, švéda ničím nenahradíš ! Staré Volvo je natolik specifický vůz, že v podstatě nemá konkurenci

Ke
Keni
14. října 2015, 12:56
0

Pokud něco severskýho a stylovýho tak co třeba saab 900 turbo? :)

reagovat
Da
Dad
16. října 2015, 01:59
0

Saab je fajn, ale vypadl z vyberu, protoze:
- hezka je jen 99, 900 je podivne deformovana 99
- ma skrinku zapalovani mezi sedackama a tedy nema loketni operku

Je
Jenyk
14. října 2015, 13:42
0

Amerika jako jo, ale kde ji servisovat? Samodomo si netroufnu.

reagovat
BobAsh
14. října 2015, 14:12
0

Servisů na ameriky je dost, zvlášť pokud je člověk třeba z Prahy.

Ir
Irwinek
14. října 2015, 14:38
0

960 z r 90 je ještě klasická hrana, kdyby Ti nevadilo změnit jen předek, pak se nabízí 960 / S90 z let 95 - 97 ( S 90 snad ještě z r. 99 ). Nabízí se Ti to, nač jsi zvyklý, v různých motorizacích , byť je to vše okolo 20 let, ale jak jsem pochopil to Ti nevadí :-D ba je to spíš klad :-D
Můžu Ti nabídnout kontakt na servis, kam jezdím se svou 960 - kou z r.95 já. Kluci jsou šikovní a nestáhnou Tě dohola. Zatím se poprali se vším, takže

reagovat
Da
Dad
16. října 2015, 02:08
0

S90 radeji ne, jednak ma jeste slozitejsi a prej problematickou zadni napravu, a pak u ni nejak nezvladli novou technologii a vsechny maj zmackanej potah na dverich. To je v kombinaci se drevem z umely hmoty trapny.
Ale o kontakt na slusnej servis bych stal, to jo

Irwinek
18. října 2015, 10:26
0

No nevím, S90 má klasickej Multilink, jako 960 z let 95 a víc - neslyšel jsem oi nějakých specifických problémech.
Zmačkanej potah dveří mám rovněž, a pokud vím, tak 75 % aut stejného roku - od 95 výš - musí se nahřát a znovu přilepit, do dvou let je to zpět :-)

Ch
Chase
21. října 2015, 21:27
0

Netuším kde si slyšel nějaký řeči na problematičnost multilinku, ale můžu ti je s klidem vyvrátit. Pokud na Volvo něco odejde, rozhodně to nebude zadní náprava.

Št
Štěpán
14. října 2015, 19:35
0

Přesně tak, nedělala bych to složitější, než to je. Řešení se jmenuje Volvo S90. Tedy víceméně to samé, co máš, jen s jiným předkem, nárazníky, interiérem, zadní nápravou a dalšími drobnostmi. Servis může být problém, ono totiž 960/S90/V90 jsou ve volvokomunitě trochu kontroverzní téma. Slabší povahy mezi mechaniky s pláčem utíkají, jen co jim vjíždíte do dvora, a ti odolnější z nich mumlají něco o těsněních pod hlavou, praskajících blocích a neexistujících náhradních dílech. Postupně jsem s 960 II (auto nahoře na obrázku) vyzkoušel dva specializované servisy v Praze a jeden v Brně a dokonalé to nebylo nikde, i když Brňáci byli zdaleka nejlepší. 780 bych na denní ježdění vyloučil, jsou dost vzácné, takže jich je v jistém smyslu na každý den škoda, dost drahé, a shánění náhradních dílu na 960 je proti 780 sranda.

reagovat
Ir
Irwinek
15. října 2015, 08:56
0

Problém bude slušnou S90 sehnat, a ceny, za které se prodávají jsou bohužel dost vysoké, v evropě jich je teď na prodej 8, nejnižší cena s nájezdem přes 350 000 km je 95 000 Kč, nejnižší nájezd 123 000 km už odpovídá částce přes 400 000 ! a to tam ještě nejsou auta ze Švédska, kde se v podsattě neprodávají veřejně.
http://www.mobile.de/cz/kategorie/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:25100,mdl:31
Šel bych asi do poslední verze 960 - ky, výběr je podstatně větší a ceny nižší, bylo jich vyrobeno cca 5 x víc než S90.

Oh!Gust
15. října 2015, 21:48
0

Irwinku, mohol by si mi prezradiť niečo viac o tom, prečo sa v Švédsku "nepredávajú verejne" tieto veľké Volvá? Aj na ich (švédskych) inzertných portáloch je málo, oproti ostatným modelom.

Irwinek
16. října 2015, 22:39
0

No ono je to jednoduché, S90 se vyráběla cca 2 _ 3 roky, ale v té době už se rozjížděla výroba S 80 - první Volvo s předním náhonem ( tedy myslím Velké Volvo ), takže byly jaksi v pozadí zájmu, v porovnání s 960 - tkou se jich vyrobyla sotva desetina. Bylo to Poslední Volvo se zadním náhonem, poslední Volvo s nečínským majitelem - tedy z poctivého materiálu, pomineme-li kosmetiku, pak za dobu výroby cca 10 let ( započítáme-li řadu 7XX pak 30 let ) byly vychytány skoro všechny mouchy a pak asi to nejduležitější" tohle auto si jako nové kupovala generace švédů, kteří už byly docela v letech, měli postavení a peníze a tohle auto mělo dost prestiže, pak zestárli a to auto jim stále vyhovovalo, proč ho prodávat. Běžný proběh je okolo 300 000 km, seženeš auto s nájezdem pod 100 000 km, bude jak nové a po prvním majiteli ( dědicové o něj nestojí, protože je staré ), ale taky auto s nájezdem 500 000 a překvapí Tě, jak málo mělo majitelů. S ohledem na souběžnou výrobu S 80 se ani nedodávala na všechny trhy, kde byla 960 - tka běžná. Ani bašta " korábů " - Nizozemí jich neodebrala moc.
Do tohohle auta patří silnější z šestválců - 150 kW a automat, já osobně bych ale preferoval o málo slabší 132 kW a manuál. potenciál tohoto auta spočívá v pohodlné, houpavě jízdě na velké vzdálenosti, ale přál bych Ti zažít jí při jízdě " na krev ":-D

ma
magda
14. října 2015, 21:15
0

co řikáte na Citroen C6 ? a jaké jsou zkušenosti s Saab 9000 a nejnovějšíma 95 z roku 2011-12, tj těsně než zkrachovali ?
viděl jsem jeden sedan stát u TM v Praze a super auto, futuristické ty tvary a vše, jen bych si tam dal asi jiný interiér, nechal to
od někoho poladit, zvenčí ale nádherně vypadá, ale jak je to na tom s kvalitou, sere se tam všechno, anebo je to pohodě,
jen sem tam něco a pak klasická ,,elektronika" (která se sere u všech aut)

reagovat
ma
masař
14. října 2015, 21:36
0

Kup si Buick Park Avenue, nebo Roadmaster nebo nejaky Pontiac a je to ne . .

reagovat
Je
Jenyk
14. října 2015, 22:18
0

Chrysler 300C?

reagovat
hb
hb11
15. října 2015, 08:23
0

Co nejaka zachovala e38, nebo e39? Pokud se sezene dobry kus a osetri spodek, tak koroze neni problem, jsou to kvalitne udelana auta, bezproblemovy servis a dobre dostupne ND, vsehny motory bez problemu zvladaji LPG.. A pohodlna auta to take jsou, i kdyz se z nich obcas nekdo snazi delat sportaky, je to nesmysl, uz e39 je pohodlna velka lod.. A o e38 to plati jeste vice.. Dobre jizdni vlastnosti uz jsou spis takovy bonus, pokud na nich tazatel netrva (ale osobne mi neprijde moc komfortni, bat se projet trochu rychleji zatacku..).

reagovat
Da
Dad
16. října 2015, 02:16
0

E38 je jedno z nejhezcich bmw vsech dob, to bych chtel moc, ale bojim se, ze TCO je nad moje moznosti.
E39 uz se mi moc nelibi, zvenku, ale hlavne mi prijde tak nejak "stejna" jako to volvo - kdyz uz zmenu, tak vetsi :)

Da
Dad
16. října 2015, 02:40
0

Dekuji Vojtum i vsem prispevatelum za podnetne rady. Vojtove se mi vpravde trefili do vkusu, XM mne bavi, Rover Legend se mi libi, Lexus ma jistej punkovej appeal a Lincoln mne laka.

Na XM si tedy, jako byvaly majitel Renaultu 25, netroufnu. Na Rover taky ne, ale Hondy zacnu sledovat. I Lexy. A na Lincolna se, pokud prestane prset, pojedu brzy podivat.

A ted to vsechno popru a zeptam se - mate nekdo zkusenost s Peugeotem 406 coupe?

reagovat
ra
rainero
16. října 2015, 17:07
0
SEMRY
17. října 2015, 15:35
0

Koroze, koroze, koroze.... Ono to taky chce řádnou údržbu, když pominu mojí shnilou a vyvařovanou W124, tak existují i kusy, u kterých není po rezu ani památky a lak vypadá jak nový a to i po 20 letech stáří. Protože někdo dělal dutiny, pravidelně voskoval a kontroloval spodek auta. Když se na tom roky nedělá nic, tak to prostě tak vypadá - hlavně opravy po nehodách a tukancích.

reagovat
MG
MGRR
09. listopadu 2015, 21:44
0

Neměl jsem Volvo (spíš RR, LC100, A6, A8, atd.), ale řešil jsem "limuzínu" která je spolehlivá a umí k vůli nákladům LPG.
Koupil jsem Toyotu Camry 2003 a myslím, že jí můžu po zkušenostech doporučit. To auto nestojí korunu, spotřeba stále 10,5L u 2,4 benzínu s ocelovými rozvody.
http://album.volny.cz/show_image.php?file=/m/mgrover/c6f41d3cdd9418cce6029d1c7dd25799_print

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem