načítám data...

Ptejte se Vojtů: Stylovka na každý den?

15. září 2014, 13:48 21 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Někdy člověk musí ustoupit ze svých standardů a namísto stylového mnohoválcového vozu si musí pořídit stroj modernější, úspornější a méně náročný. Co ale najít nějaký vhodný kompromis?

Zobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Ahoj,
jsem zvyklý jezdit v klasických amerikách, ale žena potřebuje něco, co jí doveze do práce. Musí to být relativně levné (třeba do 50-60 tisíc), mít rozumné provozní náklady, ale také by se nám to mělo líbit. Rozhodně to nesmí být kombík, ideální by bylo stylové kupé. Co třeba Peugeot 406 Coupe? A dává smysl i jinak než se třílitrem? Nebude v tom dvoulitr působit trapně?

Aaron P.

 

 

Třílitrové kupé jako nenáročný a úsporný vůz pro každý den? No, je vidět, že každý z nás má měřítka trochu jinde. Pravdou je, že pro toho, kdo hledá auto s přitažlivým designem, které ho nebude stát svět ani na pořízení ani na provozu, je 406 Coupe velmi zajímavá volba. Narozdíl od pozdější 407 Coupe vypadá jeho štíhlá karoserie od Pininfariny vážně sexy, a navíc prý jezdí ještě o něco lépe než standardní 406. A i ta měla díky typické kombinaci francouzské plavnosti a agility skvělé jízdní vlastnosti. Takže v zásadě, proč ne.

nejde o žádné superrychlé gt, ale stylové auto pro každý den, takže dvoulitr určitě trapně působit nebude

Jediné, nad čím bych se ale ještě jednou a důkladně zamyslel, je volba motoru. Dvoulitr možná člověku zvyklému na velkoobjemové ameriky může připadat trapně malý, ale pro většinu Evropanů je to zcela normální motorizace, odpovídající účelu tohoto modelu. Přeci jen to není žádné superrychlé GT, ale prostě jen normální auto ve stylovém kabátě. A 3.0 V6 může představovat trochu problém v situaci, kdy bude Peugeot pravděpodobně tvořit až několikátý vůz v rodině, a jeho účelem by tedy mělo být úsporně sloužit a umožnit tak svému majiteli starat se o ostatní miláčky.

Prvním problémem je spotřeba, podle SpritMonitor.de o nějaké 2-3 litry vyšší než u dvoulitru. Drobností je povinné ručení. Ale ještě zásadnější potíž mohou představovat servisní náklady. Od rozvodů, jejichž výměna přijde na přibližně 20 tisíc, až po opravdu téměř čehokoliv, umístěného ve stísněném motorovém prostoru. Nemluvě o tom, že bude třílitrový šestiválec patrně komplikovat shánění dílů z vrakovišť nebo levné druhovýroby, zatímco 2.0, shodná s desítkami tisíc sedanů, bude v tomto ohledu mnohem přívětivější.

Recenze mluví také o tom, že je dvoulitr agilnější a obratnější, byť pochybuji, že by to pro tebe jako člověka zvyklého na americké silniční jachty byl nějaký zásadní problém. Obecně je ale 406 Coupe velmi zajímavá volba a jen těžko si dokážu představit designově přitažlivější auto, které by nabízelo takovou kombinaci nízké ceny a provozních nákladů.

Možná ale s něčím přijdou naši čtenáři. Co si o tom myslíte? Jakou levou stylovku za málo peněz?

Máte nějaký dotaz, který si zaslouží být zodpovězen? Pište na [email protected]!

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Wi
Winie
15. září 2014, 14:05
0

A co takhle Accord coupe kolem roku 2002? 3,0 VTEC?

reagovat
Caddy
15. září 2014, 14:22
0

a nebude to tvrde? Zakladni pozadavek je pohodli (dulezitejsi nez rychlost a obratnost) :) Jinak ano, toto jsou moc pekna auta, ale nic o nich nevim :)

BobAsh
15. září 2014, 18:10
0

Jak už zmínil sksteve, Accord Coupe je víceméně americký auto (v Evropě se to prodávalo vždycky jen okrajově, takže bylo kupé většinou postavený na americký verzi sedanu). Tedy by ti to mělo docela sedět.

BobAsh
15. září 2014, 18:25
0

Tady máš jednoho... tahle generace je zcela určitě "americká", tedy bude měkká a komfortní:
http://auto.bazos.cz/inzerat/37743503/Accord-coupe-22-110kw.php

Miha
15. září 2014, 18:34
0

Jak už psal BobAsh, tak Accord coupe je auto vyráběné pro ameriký trh, takže je pohodlné.
Na honda-clubu je na prodej třílitr v plynu.
http://honda-club.cz/forum/viewtopic.php?t=49463
Sice je na prodej už více než rok, ale za prohlídku by myslím stál.

Caddy
15. září 2014, 20:51
0

to vypada fakt pekne...ale je jich fakt malo a bud eproblem sehnat vyhovujici kus...a ta 406 je precijen peknejsi :) A musela by se predelavat zadni svetla, aby svitila cela, tohle bych nevydrzel, kdyz to ma taovy krasny pruh, aby tam byly jen ctverecky svetel a odrazka :)

sk
sksteve
15. září 2014, 16:38
0

Accord coupe tvrdy neni, naopak je to takovy korab, postaveny na poklidnou jizdu krajinou. Takove dost americke nastaveni (mohlo by vyhovovat). Osobne si myslim, ze ten Peugeot bude tvrdsi nez Honda. Problem bude Accorda sehnat. Za sebe bych doporucil Volvo C70, popr. Ford Cougar s 2,5 V6.

reagovat
Caddy
15. září 2014, 20:49
0

pravda, starsi C70 je pecka, to je podobne, jako ten Peugeot, delane jeste bez kompromisu v nejvyssi kvalite, jejich nastupci uz hodne klesli...a vzhledove parada..to zaradim do vyberu :) Na Cougary jsme taky koukal, ale vetsina vypada dost zalostne (asi syndrom drsne a sportovne vyhlizejiciho auta - lakadlo na pubescenty), ma to osklivou palubku a zene prijde taky uz moc ostry vzhledove...byt je to z obycejnych aut asi nejvi amerika :)

C7
C70C
17. září 2014, 13:40
0

C70 mám, po 3 různých Volvech a když pochopíš to, že je to auto na kochačku a ne na sport, odmění se ti dokonale GT aurou. Volil bych klidně 2.0T 120kw nebo 2,5 atmosféru 125kw - mají krásný zvuk a jsou podle mně nejlépe odpovídající pohoda charakteru auta. Pohyb městem kolem 9l a dálky jdou i kolem 7 - ale to už se musím snažit, Jestli chceš ozkoušet, a jsi v Praze aspoň někdy nemám problém.. je to plně 4místné, nadprůměrně prostorné a většinou i s velmi nadčasovou výbavou..

Caddy
20. září 2014, 20:15
0

to je nabidka, jaka se tezsko odmita, vzdy se mi to auto libilo..jen e pak b ojim, ze ho budu pak chtit :) A co jsem koukal zbezne po inzercich, za cenu, jakou bych za to chtel dat, jsou uz od pohledu dost zubozeny kousky...kazdopadne v praze ted obcas byvam, tak by to od veci urcite nebylo :)

Caddy
15. září 2014, 20:51
0

jinak jeste ve vyberu byly saaby 900/9-3, jen pro uplnost :)

reagovat
Ma
Majk.Z
16. září 2014, 11:35
0

Tak, co se týče třílitru ve 406 Coupé, je snazší ho sehnat v 3.0, než ve dvoulitru nebo v ještě exotičtější 2.2i. Spíš teď jde o to, kterého třílitra. 3.0V6 24V/140kW byl relativně spolehlivý motor a rozvodový řemen nebyla taková darda jako u předchozí generace 3.0V6 24V/147kW a 3.0V6 12V/123kW, kde byl ještě řetěz (a 147kW varianta trpěla na zanášení mazacích kanálů). Tenhle motor ale nemá moc charakteristiku benzinové V6, např. otáčky jako to bývá u Hond Type-R apod. tento motor nemá rád, je takový americký, tzn. nic moc výkony, ale síly má na rozdávání. Pak byla evoluce 152kW tohoto motoru, o tom moc nevím, jen že se dával po Fl a oproti 140kW by se měl lišit proměnným časováním sacích ventilů, ale to už trochu vařím z vody, v tom jsem ani nejel, tak nevím, jak se s ním jezdí... V té 140kW variantě jsem měl možnost se několikrát svézt v XMku (mmch. 140kW varianta byla kromě 406c i v běžné, dával se do Xantie, XMka, 605... Byl teda i v Renaultu Safrane, a z něj je ve 406c motor 2.2.) Je ale fakt, že ve 406 a Xantii to byl docela raritní motor, když jsem nad Xa V6 uvažoval a hledal ji, tak jich bylo strašně málo a problém byl, že většina už těžce otuzená (holt verze Activa lákala). Ta 152kW varianta byla pak myslím jen 406 po fl., 607 a C5 (samozřejmě kromě 406c).

reagovat
Caddy
16. září 2014, 19:57
0

no prave, to je ten pravy charakter V6, proto ctyrvalce nemam rad a neverim jim..nizke otacky a sila, to je to nejdulezitejsi, na tocive motory nejsem zvedavy :) A snad bude odpovidat i zvuk :)

Ma
Majk.Z
17. září 2014, 11:34
0

Spíš co, budeš mít problém sehnat pěkný kus. Většina je otuzených nebo bývala do rohlíku (jak o sloup, tak srolovaných v lepším případě do pole) a opravená rychlou a mizernou jehlou... Bohužel úděl většiny "ferrari pro chudé" a je jedno, jestli 406c, Fiat Coupé/Barchetta a jiných rychlých variant (nebo které alespoň jen rychle vypadaly)...

Ze zvuku bych moc odvázaný nebyl, do amerického chrochtáku to má daleko. Je fakt, že ve 406c jsem s ním nejel, ale v XMku byl ten motor dost zvukově utlumený. To byl motor vyvíjený především do aut pro papaláše (XM, 605, Safrane) a do 406c se dával jen, aby se neřeklo, že tam jsou jen čtyřhrnky. Ale jak bylo řečeno, není to superrychlé GT, tohle je spíš kundolap (nevím, kde se mi pod prsty objevilo původně kundopal. :D ). Je ale fakt, že osobně znám dva lidi, kteří mají doma 406c a oba koupili 406c s třílitrem drahé polovičce. Jeden jezdí ve Fiatu Coupé 2,5Turbo, druhý s E38 740i. :)

Caddy
20. září 2014, 12:52
0

Utlumený nevadí, to je v pořádku, ticho (zvláště pak hutné ticho pořádných motorů) patří k pohodě a luxusu :) Já jediné, co nemám rád a nechci domů, jsou vysavače :)

ma
majk.z
24. září 2014, 06:22
0

To se ani nedivím... Ale náhodou, tříválec je suprový motor, proto chci mít taky ve svém autě dva. :D

Je
Jenyk
18. září 2014, 21:51
0

Zazněl tu Cougar, nadhodil bych stejná střeva v obyčejnějším kabátě - Mondeo Mklll s V6. Byly třílitry a menší 2.5. Není tak sexy, svezení je to ale pěkné a je to hodně praktické.

reagovat
st
stefandos
19. září 2014, 13:39
0

V mondeu MKIII 2,5 V6 jezdim par let. Jizdni vlastnosti super, auto neni vubec skarede (chce to 17"), Ekorallye mod jezdim za 9 litru, a drzet v tom 180kmh po dobu dvou-tri hodin neni zadny problem (spotreba v Murderer modu je 12,8). Zvuk uzasny, zpetna vazba super, strme rizeni, krasny postupny nastup brzd, dvojite sani, krasne toci do 6500.

Caddy
20. září 2014, 12:54
0

s trojkovým mondeem jsem jezdil, když ho měl BobAsh a nepřišlo mi moc fajn, a to ho měl dokonce v automatu. Ale ta jízda tím byla divná a nepohodlná a interiér vyloženě hnusný (přitom to byla ghia)...

Ku
KubaVTS
22. září 2014, 19:06
0

mondeo MkIII jsem si pořídil místo xantie a z nedostatku pohodlí jsem měl trochu strach, přece jenom jízda s hydraulikou je jak na obláčku, a to nepočítám měkké sedačky a normální profil pneumatik, ale po 9000 km po všech možných cestách v čr (většinou nevalné kvality) během posledních dvou měsíců si na nedostatek pohodlí nemůžu stěžovat. Mám variantu po faceliftu a je to ghia a ten interiér mi přijde v pohodě..

C7
C70C
22. září 2014, 12:02
0

Caddy: Tak dej vědět na porschegt3rs seznam a něco domluvíme..dokud je hezky, ať jde fungovat i bez střechy :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem