načítám data...

10 nejzábavnějších aut na dlouhé dojíždění

23. října 2014, 14:13 18 komentářů Vojta Dobeš

Nejlepší auto na dojíždění 80 km denně tam a zpět jsme řešili nedávno. Teď se stejnou otázkou zabývali i naši američtí kolegové na webu Jalopnik.com. A dospěli k zajímavým věcem.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dotaz na to, které levné auto je nejvhodnější pro ujetí 160 kilometrů denně, vyvolal pod minulým Ptejte se dosti živou debatu. I někteří členové redakce ostře nesouhlasili s názorem vysloveným odpovědi a mnozí dokonce považovali za nesmysl už otázku jako takovou.

Teď se na podobné téma vrhli naši američtí kolegové a inspirátoři z Jalopnik.com. Pojďme se podívat, kterých deset aut vybrali oni. Předem ale upozorňujeme, že s finančními limity si hlavu rozhodně nedělali a některé návrhy asi nemysleli úplně vážně…

10. Mazda 3 

Jedna z položek na seznamu, která dává smysl i u nás. Pokud hledáte nové "rozumné auto", se kterým bude i nějaká ta zábava, je Mazda 3 váš kamarád.

9. Volvo V60

Chválu Jalopniku si vysloužilo za skvělé sedačky, s čímž souhlasíme, a za to, jak jezdí. My ho za nějaké super zábavné auto nepovažujeme, ale za oceánem to asi vidí jinak.

8. Acura (Honda) Legend

Stará obří Honda téměř určitě nebude zábavná, ale bude spolehlivá a pohodlná. Proč ne. Jen při jejich vzácnosti a cenách na našem trhu je už možná lepší si rovnou koupit Lexus.

7. Mercedes S63 AMG Coupe

Novou S-klasse jsme sice ještě neřídili, ale dá se předpokládat, že to bude opět nejlepší auto na světě. A kupé od AMG by skutečně nemusela být nuda. Jen ten rozpočet.

6. Saab 900 Turbo

Starý Saab 900 je (narozdíl od mladšího brášky, kterého má Vavris doma) vysoko na našem seznamu aut, která potřebujeme vyzkoušet. Narozdíl od svých mladších kolegů by mohl být zajímavou kombinací denního jezdiče s yougtimerem. Nemá ho někdo z našich čtenářů doma?

5. Chevrolet Corvette

Corvette posledních dvou generací (C6 a C7) jsou při citlivém zacházení s plynem překvapivě úsporné. A nebo mohou být zatraceně zábavné. Nejlepší z obou světů?

4. Tesla Model S 

Jezdili jsme s ní ( a Greeny s ní stále jezdí), a souhlasíme. Tesla není jen skvělý elektromobil, je to skvělé auto. A dlouhé dojíždění je pro ní ideálním úkolem.

3. BMW 335d Touring

Naftová BMW byla vždycky skvělou kombinací zábavy a praktičnosti, a nejsilnější, dvakrát přeplňovaná trojka je ideálním příkladem.

2. Citroën SM 

Používat superluxusní GT, vzniklé ze spolupráce Citroënu a Maserati, ke každodennímu ježdění, je tak cool, že to přebíjí všechny "drobné neduhy". Třeba to, že všechny vydělané peníze utratíte za opravy, takže vám nezbude na bydlení (a nebudete tedy mít odkud dojíždět), nebo že nebudete mít čas pracovat, abyste opravili auto v čas na cestu domů. I když, vy vlastně kvůli SM domov mít nebudete.

Ale nevadí. SM je prostě cool.

1. Honda CRX

Vidíte? Vidíte? Já to říkal!

A ta dvojice Town Carů v titulku? To je můj tajný tip. Pokud už máte trávit denně spousty času v autě a nejezdíte zrovna po klikaté okresce, potřebujete něco, co vás uklidní a z čeho vystoupíte relaxovaní, spíše než nabuzení adrenalinem. A to staré Lincolny zvládají skvěle. Že žerou? Po přestavbě na plyn z nich budou vlastně docela úsporná auta…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mi
Michal H
23. října 2014, 14:26
0

Kdyz jsem videl titulek, zajasal jsem, ale pak vidim ze je prejaty.

Pro me je hodne clanku v zahranici mimo misu, protoze treba 10 aut, ktere moc nestoji a jsou zabavne holt u nas nemusi byt ani levne, ani dostupne.

Radsi bych si precetl clanek s nazory redakce, nez prejaty.

reagovat
BobAsh
23. října 2014, 14:37
0

Tak on to je spíš článek s názory redakce na přejatý článek :)

Normálně takové věci nevydáváme, tohle mě zaujalo víceméně jen kvůli tomu, že to byla odpověď na identickou otázku, na kterou jsem odpovídal v Ptejte se, a s identickou odpovědí.

Hy
Hynek
23. října 2014, 16:56
0

Při pohledu na dva Lincolny jsem zajásal a šel číst. Dlouho po tom starším modelu pokukuju ale nejsou tady vůbec k sehnání a absolovovat Dekru a ty šílenosti kolem dovozu :( Článek fajn, takové oddychové počtení. Že je přejatý určitě nevadí.

reagovat
BobAsh
23. října 2014, 23:46
0

Tak to pokukuješ špatně, protože tu '95 kamarád koupil před ani ne 14 dny ;)

Ne
Nedy
24. října 2014, 09:20
0

Hádám, že je to ten, co je v aktuální inzerci CHaP. Pokud ne, tak je tu na prodej ještě jeden stejné barvy... :-)

martin_100
25. října 2014, 13:14
0

no ty linkáče mě taky potěšily... toho staršího přesně v tutý barvě má jeden týpek u mladý na vsi... pak ještě nějaký fordy bronco a a pár explorerů... :-D

BobAsh
25. října 2014, 14:18
0

Nedy: Ano, je to on.
martin_100: Už nemá :)

martin_100
26. října 2014, 12:36
0

aha no já sem si říkal že je to podle fotky dvojče... tak neni :-D je fakt že posledně když sem byl v prdelákově tak tam linkáč nebyl nu :-D

JV
JV
24. října 2014, 03:55
0

SM je uzasne (podle mne nadcasovejsi nez DS)..ale ze si amici vzpomenou na sajtrona to jsem necekal. Prodaval se vubec nekdy v USA?

reagovat
BobAsh
25. října 2014, 14:19
0

Na Jalopniku jsou do takovejch ptákovin jako je SM hrozný blázni. To je ztělesnění ujetýho evropskýho auta.

A vozilo se to tam, jen to nemělo světla do zatáčky.

Ma
Majk.Z
28. října 2014, 14:16
0

Tak přeji lehké shánění SMka... Celkem jich bylo jen asi 12,5 tisíce kusů a vraky atakují cenu půl míče... Dlouuuuho dlouho po něm koukám, jsem blázen do Citroenů...

Jinak, SM pro americký trh nemělo plexi přes celý předek, jako pro evropský a mělo čtyři kulatá světla. Viz. : http://img.favcars.com/citroen/sm/wallpapers_citroen_sm_1972_1.jpg

BobAsh
28. října 2014, 17:22
0

Ve shánění SM bych neviděl problém. Jak už to u kultovních aut bývá, dostalo se do stavu, kdy není problém ho sehnat, protože se jich hezkejch vyskytujou na prodej spousty - vyplatí se totiž je udržovat a renovovat.

Bohužel to s sebou nese to, že je pak problém ho zaplatit :)

Ja
Jan M.
24. října 2014, 20:06
0

Čtu si a jsem zvědav ,které auto to vyhraje a nakonec je to "pekáč" kterým jezdím každý den do práce a zpět.
To jsem nečekal :-)

reagovat
Bl
Blaazen
26. října 2014, 18:05
0

Tedy to koukám,že si na starou 900 vzpomněli. SPG reimport z USA jsem měl, na dlouhý cesty vskutku parádní - tempomat, klimatizace, skvělý výhled, ukazatel přeřazení, dobrý výkon (měl jsme ji lehce vytuněnou)- 130 se jelo na 2000 otáček, kožený sedačky. Sice se sedí trochu jako na židli a třeba po 300-400km cestě už člověk cítil záda. Jo a když jsem na to šlápl třeba na autobahnu tak mi trochu řval výfuk, ale to byl 3". Opravdu vyjímečné a netradiční auto - dost úzké, přední sklo před obličejem, skvělý rejd, přístupný a veliký kufr, turbokopanec s celkem velikou prodlevou.... jednou si jej zase pořídím.

reagovat
bu
bucek
28. října 2014, 10:34
0

Jako youngtimer Saab na dlouhe jizdy je spis 9000.Je prostornejsi a pohodlnejsi nez c900.Zvlast s motorem 2,3i.

Bl
Blaazen
29. října 2014, 20:45
0

Souhlas. Ale není tak "zábavný", jiný, stylový.

Ma
Martin
28. října 2014, 12:32
0

Je zajímavé, že s výjimkou Tesly se jedná hlavně o starší auta, což si myslím, hovoří o všem : nová auta nestojí za nic :-)
Jednou jsem jel SM, jízda úžasná, ale přesto si nedovedu představit, že bych s tím denně dojížděl cca 75 km jedním směrem :-(
A kupodivu, vzhledem k Jalopniku, zde není žádný medvěd

reagovat
Ma
Martin
28. října 2014, 12:33
0

Tedy myslím skutečného medvěda - koráb



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem